28-11-2015: SC Heerenveen - Roda JC Kerkrade (3-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 02-12-2015 19:56

Mulder
1
2%
Otigba
0
Geen stemmen
v.d. Berg
17
34%
v. Aken
2
4%
Marzo
9
18%
v.d. Boomen
1
2%
Thorsby
1
2%
Cavlan
2
4%
Slagveer
15
30%
Larsson
1
2%
te Vrede
1
2%
Thern
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 50

Superfean4
Basisspeler
Berichten: 912
Lid geworden op: 29-03-2011 17:39
Locatie: Langs de Luts

28-11-2015: SC Heerenveen - Roda JC Kerkrade (3-0)

Bericht door Superfean4 »

sc Heerenveen - Roda JC
-
Datum: 28 november 2015 Competitie: Eredivisie
Aanvang: 18:30 uur Toeschouwers:
Locatie: Abe Lenstra stadion Scheidsrechter:
Plaats: Heerenveen

Kaartverkoop Roda JC 2015-2016 (thuis)
Kaarten kopen
Koop je toegangskaarten op één van de onderstaande manieren:

1. Online Ticketing
Start Online Ticketing: Vrijdag 2 oktober, 09.00 uur
Einde Online Ticketing: Zaterdag 28 november, 18.30 uur

2. TicketBox
Start TicketBox: Zaterdag 7 november, 09.00 uur
Einde TicketBox: Zaterdag 28 november, 18.30 uur
Klik hier voor een overzicht van de TicketBox-verkooppunten.

3. Feansjop
Start Feansjop: Vrijdag 2 oktober, 09.00 uur
Einde Feansjop: Zaterdag 28 november, 17.00 uur
Het is alleen mogelijk tijdens de reguliere openingstijden van de Feansjop toegangskaarten te kopen

4. Kassaverkoop
Start Kassaverkoop: Nader te bepalen
Informatie
(S)CC-verplichting: Nee
Prijzen
Plaats Prijs*
SPT of vak 3 t/m 6 € 33,-
Westtribune: € 29,-
Oosttribune: € 29,-
Noord- en Zuidtribune: € 26,-
Hoeken: € 24,-

Jeugdkorting t/m 14 jaar: € 6,-**
Wedstrijdparkeerkaart
Voor deze wedstrijd kunt u tot uiterlijk drie werkdagen voorafgaand aan de wedstrijd een wedstrijdparkeerkaart voor P3 of P6 aanvragen. Een wedstrijdparkeerkaart voor P3 kost € 9,00, een wedstrijdparkeerkaart voor P6 kost € 5,-. Er is een beperkt aantal wedstrijdparkeerkaarten beschikbaar.

Wedstrijdparkeerkaart

* Via TicketBox, Feansjop, Kassaverkoop en Online Ticketing met de verzendwijze post wordt €2,- servicekosten in rekening gebracht.
** Via Ticketbox is het niet mogelijk een toegangskaart met jeugdkorting te kopen.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Dit moeten gewoon 3 punten worden. Roda zit in behoorlijke dip en wij moeten daar van profiteren. Hoop op ruime overwinning.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Deze móet je winnen met in het achterhoofd dat je de week erop naar Ajax mag.
SCH
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Van de laatste 4 wedstrijden deze seizoenshelft zijn er 3 thuis, namelijk Roda, Excelsior en ADO. Ajax-uit reken ik niet op een resultaat, maar als de 3 thuiswedstrijden 9 punten opleveren, dan sluit je mooi aan denk ik.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Helemaal mee eens, maar makkelijk wordt dat niet.
Roda JC is een soort angstgegner, maar gezien de laatste wedstrijden wel de "makkelijkste" van allemaal, vanaf augustus niet meer gewonnen.
Ajax uit kan je gewoon een 1 in de toto invullen. Niet dat het een superploeg is, maar wij blijven kwetsbaar en zeker in uitwedstrijden
Excelsior is een taaie ploeg en presteert buitenshuis vrij aardig met o.a. gelijkspel tegen PSV en Heracles en winst tegen ADO
ADO Den Haag is ook zo'n stugge tegenstander en verliest niet vaak
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Statistieken tot nu toe zijn nog gelijk van beide ploegen, alleen ons doelsaldo is beter.

SC HEERENVEEN 13 3 5 5 14 -4
RODA JC 13 3 5 5 14 -12

Word wel een spannende pot, want ze zijn wel aan elkaar gewaagd.
HEERENVEEN
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

FeanYme schreef:Statistieken tot nu toe zijn nog gelijk van beide ploegen, alleen ons doelsaldo is beter.

SC HEERENVEEN 13 3 5 5 14 -4
RODA JC 13 3 5 5 14 -12

Word wel een spannende pot, want ze zijn wel aan elkaar gewaagd.
Deze stand zegt me dus niks. Zij hebben de punten vooral in het begin gehaald. Wij de laatste weken. Onze vorm is dus beter. Daarbij vind ik onze selectie uiteindelijk (onderkant) linkerrijtje materiaal en Roda gaat tegen nacompetitie strijden.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Feit blijft natuurlijk wel dat wij het traditioneel vaak moeilijk hebben tegen ploegen uit het rechterrijtje, of tegen ploegen die in een dipje zitten. Echter is het wel belangrijk dat we deze winnen, want als je hem verliest moet je dan met 2 nederlagen op rij naar Amsterdam, waar er dan waarschijnlijk een derde bij gaat komen. Het kan zijn dat je dan in een vicieuze cirkel beland. Daarnaast staat Roda dichtbij ons op de ranglijst. Belangrijk potje dus!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Foppe moet binnenkort achterin een keuze maken: Van Aken of vd Berg. Zaterdag van Aken eerst (weer) op links?!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

H-J schreef:Foppe moet binnenkort achterin een keuze maken: Van Aken of vd Berg. Zaterdag van Aken eerst (weer) op links?!
Ik zeg dat al eerder. van Aken kan prima als Linksback. Zo is hij ook begonnen en wij hebben daar een probleempje.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Cavlan maar gewoon linksback, Thern op het middenveld en van den Berg en Otigba in het centrum. Van Aken zie ik het liefst in de basis, maar hij komt net terug van een lange blessure en we hebben bij Buijs gezien wat dat in sportief opzicht met iemand kan doen. Geef Joost de tijd, we zullen hem nog hard nodig hebben en beschikken achterin gelukkig wél over roulatiemogelijkheden.
nou nou
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Superfries1996 schreef:Cavlan maar gewoon linksback, Thern op het middenveld en van den Berg en Otigba in het centrum.
Liever niet Cavlan weer op de back. Het zou ons aanvallend behoorlijk verzwakken. Waarom niet Pele op links en Marzo op rechts zetten? Blijft de rest mooi intact en blijven de mutaties tov. de vorige wedstrijden beperkt.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Tegen roda thuis moet je toch proberen het spel te maken. Dan heb ik een voorkeur voor Cavlan op links, of anders Van Aken. Van Anholt kan niet opbouwen op links. Wanneer Cavlan achteruit geschoven wordt komt er inderdaad een plek vrij voor Thern, die zal gebrand zijn om zijn basisplaats terug te winnen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Laat lekker van Aken er weer inkomen op de linksback. Zo kan Caner op het middenveld blijven staan en hoef je verder geen aanpassingen te doen. Niet omwille van 1 geschorste speler de hele boel omgooien. Is nergens voor nodig.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Silver

Bericht door Silver »

Roda speelt toch 4-4-2? Je zou dat ook kunnen opvangen door 3-4-3 te gaan spelen, met Thern op het middenveld erbij. Heb je discussie over wie op linksback moet ook niet.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Volgens Feanonline passeert Foppe Van Anholt en is St Juste te geblesseerd. Van Aken en Vd Boomen komen er in.

Ik snap het passeren van Van Anholt wel. Hij valt me niet mee dit seizoen. Hij roept dan wel dat hij na dit seizoen omhoog wil, maar ik had echt meer van hem verwacht dit seizoen op rechtsback. Vd Boomen vind ik bijna een risico. Is voetballend natuurlijk veel beter dan St Juste, maar verdedigend veel zwakker. Je kiest dus voor voetbal. Normaal voorstander van, maar of deze ploeg dat al aan kan? Zou tegen een Roda in slechte vorm de laatste weken wel zo moeten zijn.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Ik maak me geen zorgen. Deze wedstrijd kun je ook wel op papier afdoen. Wat een makkie gaat dit worden! Foppe bedenkt wel een tactisch meesterplan.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

-
1-3-4-3 word het dus zoals onderstaande, ik vind het heel erg riskant, onze verdediging is al zo kwetsbaar... :shock:


-----------Mulder---------------.

Marzo ----Otigba ----Van Aken

----------V/d Berg--------------.

V/d Boomen ------Cavlan.....

------------Thorsby------------.

Slagveer -----Te Vrede ---Larsson
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Marzo komt rechts op het middenveld te spelen en Branco als controleur. Gaat natuurlijk altijd om de uitvoering, maar waarom niet gewoon 3-5-2 of 4-2-3-1. In deze rol is van den Boomen het meeste kwetsbaar en met zoveel positiewisselingen wordt de communicatie en uitvoering er vaak niet beter op.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik denk eerder zo:
Afbeelding

Iets andere invulling. Overtal op het middenveld, Roda speelt ook met 4 mans middenveld. Daarom is 3 verdedigers prima, ze spelen immers met twee spitsen. Misschien wisselen van den Berg en Marzo wel om, Marzo heeft iets meer dynamiek en snelheid voor het middenveld. Otigba dan rechtscentraal en van den Berg centraal.
bennieeee
Invaller
Berichten: 360
Lid geworden op: 02-02-2015 10:51

Bericht door bennieeee »

Lardy schreef:Ik denk eerder zo:
Afbeelding

Iets andere invulling. Overtal op het middenveld, Roda speelt ook met 4 mans middenveld. Daarom is 3 verdedigers prima, ze spelen immers met twee spitsen. Misschien wisselen van den Berg en Marzo wel om, Marzo heeft iets meer dynamiek en snelheid voor het middenveld. Otigba dan rechtscentraal en van den Berg centraal.
Zou ook niet raar zijn. Maar Joey zal moeten blijven opletten met die spits van hun. Otigba rechts is niet raar, weet vorig jaar nog de wedstrijd tegen Willem II wat was hij een beest tegen Andrade toen.
hardtohandle
Jeugdspeler
Berichten: 35
Lid geworden op: 30-09-2010 16:36

Bericht door hardtohandle »

Waarom staat Thorsby steeds op 10?
Hij is geen afmaker en ook niet echt dé man vd assists?

Thern blessé?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

hardtohandle schreef:Waarom staat Thorsby steeds op 10?
Hij is geen afmaker en ook niet echt dé man vd assists?

Thern blessé?
Thern passé (voorlopig).

Afgelopen weken onder steen geleefd? 8) Foppe heeft al vaak aangegeven dat hij op het middenveld met mannen als st Juste en Thorsby heeft gekozen voor mannen met werklust en strijd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wedstrijden tegen Roda thuis zijn in verleden met enige regelmaat doelpuntrijk geweest. Dat zou in deze opstelling ook nog wel eens kunnen gebeuren. Ziet er aardig aanvallend uit. Spektakel bieden met die hap.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Otigba en Van Aken in de mandekking. Joey als vrije man. Cavlan en Marzo op de zijkanten en Vd Boomen en Thorsby centraal op het middenveld. Zo gaat het eruit zien.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

hardtohandle schreef:Waarom staat Thorsby steeds op 10?
Hij is geen afmaker en ook niet echt dé man vd assists?

Thern blessé?
Dat was van den Berg ook niet. Vorig seizoen ook al niet. Thorsby is jong, talentvol, leergierig en een harde werker die niet bij iedere mislukte actie hoofdschuddend en schouderophalend over het veld sjokt. Is in vergelijking met vorig seizoen enorm gegroeid. Die mag van mij mooi blijven staan. Hij is een verademing op het middenveld. Met aanhoudend vertrouwen komen de goals en assists vanzelf. Als er 1 schaap over de dam is.... :)
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Foppe geeft volgens mij duidelijk aan dat vd Berg in verdediging staat. Zal vrije man zijn, met van Aken en Otigba op de spitsen. Lijkt mij dat Marzo iets meer verdedigende taken mee krijgt om Branco te "ontlasten" in dat opzicht.
Ik ben wel benieuwd wat deze, op zich best aanvallende, opstelling gaat brengen vanavond. De 3 punten thuis houden is eigenlijk wel een must. Bij verlies ben je weer nagenoeg terug bij af.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
bennieeee
Invaller
Berichten: 360
Lid geworden op: 02-02-2015 10:51

Bericht door bennieeee »

Wat domineren wij niet normaal! Gaat nog lang niet alles gaat maar we zitten er boven op en Roda nog geen kans gehad.

Wat een goal van Slagveer :D die speelt een prima eerste helft.
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Jemig, dat Roda kan er echt geen kut van vanavond! Met als gevolg dat wij lekker kunnen combineren, en het nog maar 2-0 staat...
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Mooie wedstrijd gezien waarin wij verreweg de baas waren.
Zeker Roda was dramatisch, maar dat kan maar zo mede komen doordat wij sterk speelden.
Marzo, Cavlan, Otigba en vd Berg speelden zeer sterk maar er was eigenlijk niet echt een zwakke schakel tussen.
Joost van Aken speelde niet altijd even gelukkig, maar dan nog heb ik hem 10 keer liever dan Bijker!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Plaats reactie