11-08-2015: sc Heerenveen - De Graafschap (3-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the match

Peiling eindigde op 15-08-2015 10:01

Mulder
7
12%
v. Anholt
1
2%
Bijker
2
3%
St. Juste
1
2%
Cavlan
3
5%
v.d. Boomen
9
15%
v.d. Berg
1
2%
Thern
31
53%
Slagveer
0
Geen stemmen
Larsson
3
5%
te Vrede
0
Geen stemmen
Namli
0
Geen stemmen
Thorsby
1
2%
Otigba
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 59

tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

St Juste of Van Aken naar Ajax?
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Van Anholt naar AZ?
Edit: FC Groningen zou zich naar verluid voor Otigba gemeld hebben. Dat is geen ramp toch?
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

BK2007 schreef:Hallo, wat zeg je nu ? Een van onze topverdedigers getransfereerd ?
Nee man, maar stel dat dat zou gebeuren...... dan zou zo'n uitgestelde wedstrijd in een keer in ons nadeel zijn. :roll:
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

feanryp23 schreef: Wat een kansloze opmerking is dit, zeg! Je bent je er schijnbaar niet van bewust dat deze mensen er juist voor jou zijn, onder welke omstandigheden dan ook. Mag daar dan ook wat tegenover staan? Ze krijgen al jaren geen loonsverhoging, en zelfs geen inflatiecorrectie, dus ik kan ze geen ongelijk geven. Denk eens na, en probeer je te bedenken wat je zonder hulpdiensten zou moeten. Dan is zo'n voetbalwedstrijd niet meer dan een bijzaak. Trouwens, misschien kun je voortaan ook interpunctie gebruiken, want dat leest een stuk makkelijker.
ik heb in mijn leven nog nooit de politie nodig gehad en ken weinig mensen die dat wel hebben gehad, dus laten we niet overdrijven. Hulpdiensten zijn de brandweer en ambulance. Hier heb ik wel respect voor. Meer politie zorgt volgens onderzoek niet voor afname van de criminaliteit en met opsporing van misdaad houdt de politie zich maar minimaal bezig. Wel met halen van de targets en bewust manipuleren van rapporten en statistiek waar het hun uitkomt om de politieke clowns tevreden te houden. Zo lang de top het dan ook nog eens opneemt voor dienders die duidelijk de fout in gaan + de huidige stakingen over de rug van de voetballiefhebbers is er van mijn kant weinig respect voor deze grotendeels hypocriete en overgewaardeerde organisatie.

http://www.camilleri.nl/2015/07/politie-ter-discussie
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Laten sommige mensen zich zelf eens een spiegel voor houden.
Het is toch van de zotte dat je voetbalwedstrijd kan spelen zonder politie.
Dat alleen omdat er bij de clubs mensen zijn die zich niet kunnen gedragen.
Ook bij onze club.
Laatst gewijzigd door wald pyk op 05-08-2015 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Persoonlijk vind ik de discussie wel/niet doorgaan van de wedstrijd een beetje vreemd. Ik snap best dat een burgemeester de wedstrijd afgelast. Het alternatief is door laten gaan en het is begrijpelijk dat hij hier geen verantwoordelijkheid voor kan dragen. Het is schandalig dat politie uberhaupt nodig is omdat een aantal idioten zich niet kan gedragen bij een evenement. Maar dat is nu eenmaal een feit waar je als burgemeester rekening mee dient te houden. Hij kan dus niet anders.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

@svsch waarom moet je aanhalen dat je feanryp23 bij naam kent? Is dit een stoere vorm van kinderlijke intimidatie?
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wordt er in Heerenveen ook nog een gezellige supportersavond in het centrum georganiseerd? Volledig vreedzaam uiteraard, want zo zijn we. :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Mackan68 schreef:Wordt er in Heerenveen ook nog een gezellige supportersavond in het centrum georganiseerd? Volledig vreedzaam uiteraard, want zo zijn we. :D
ja
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Vanaf nu noemen we elkaar niet meer bij de voornaam op dit forum, is nergens voor nodig.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Dit kwam ik net tegen op Facebook.
Oproep Willemll supporters.jpg
Voetbal Ultras
Oproep aan alle Nederlandse supporters:

Willem II-fans zijn met het idee gekomen om dit weekend massaal samen te komen, het liefst met de tegenstander er ook nog bij, om zo de politie-stakingen te verhinderen.

Iedereen heeft in dit land het recht om te staken, zo ook onze vrienden van de politie. Zorg dan echter wel dat je hiermee diegene raakt, die je ermee hoort te raken. Stop een maand met het uitdelen van boetes en je raakt de beleidsbepalers rechtstreeks in de staatskas. Je zin doordrijven ten koste van het voetbalplezier van honderdduizenden Nederlanders, is een laffe manier om je punt duidelijk te maken.

Wij roepen alle landelijke supportersverenigingen op om dit idee over te nemen en dit in hun stad uit te voeren, om zo als supporters zijnde ook een statement te kunnen maken. Wij geen voetbal, zij geen staking!

Deel en like zoveel mogelijk om dit idee te verwerkelijken!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
NN9
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 05-10-2014 13:59

Bericht door NN9 »

Gearard schreef:Vanaf nu noemen we elkaar niet meer bij de voornaam op dit forum, is nergens voor nodig.
Oke, Gearard. Het zal niet weer gebeuren. :D
HEERENVEEN
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Mackan68 schreef:Dit kwam ik net tegen op Facebook.

Willem II-fans zijn met het idee gekomen om dit weekend massaal samen te komen, het liefst met de tegenstander er ook nog bij, om zo de politie-stakingen te verhinderen.

Iedereen heeft in dit land het recht om te staken, zo ook onze vrienden van de politie. Zorg dan echter wel dat je hiermee diegene raakt, die je ermee hoort te raken. Stop een maand met het uitdelen van boetes en je raakt de beleidsbepalers rechtstreeks in de staatskas. Je zin doordrijven ten koste van het voetbalplezier van honderdduizenden Nederlanders, is een laffe manier om je punt duidelijk te maken.

Wij roepen alle landelijke supportersverenigingen op om dit idee over te nemen en dit in hun stad uit te voeren, om zo als supporters zijnde ook een statement te kunnen maken. Wij geen voetbal, zij geen staking!

Deel en like zoveel mogelijk om dit idee te verwerkelijken!
[/quote]

Domme jongens.... volgens mij gaat de actie alleen om het niet begeleiden van de voetbalwedstrijden. Dat wil niet zeggen dat ze helemaal niets doen. Zo kunnen dan ook gewoon hun weekenddiensturen draaien in de binnenstad. En als je dan niet meer nodig bent bij een stadion, kun je met dubbele bezetting de stad in (m.i.).
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

ook Heerenveen doet mee aan de actie lees ik op Facebook!
SCHtid
Nieuw talent
Berichten: 74
Lid geworden op: 31-07-2015 18:44

Bericht door SCHtid »

Dit staat op Facebook.
In navolging op andere clubs, die volledig terecht gewoon een biertje gaan drinken en hun 'matchday' niet af laten pakken door een paar agenten die menen dat ze hun salarisverhoging ineens zouden krijgen als ze grote publiekelijke evenement torpederen, roepen wij de Heerenveen supporters op vrijdag gewoon naar het centrum te komen! Vanaf 15 uur preparty in de Skoffel, vanaf 19.30 uur een protestmars vanaf het gemeenteplein richting het stadion. Alle reden dus om gezellig naar het mooie Heerenveen te komen voor een ouderwets supportersfeestje! Neem gerust je vrienden en pyro mee!

Wij laten ons geliefde spelletje en beleving niet afpakken door een angsthaas van een burgemeester of zogenaamde dienders die menen dat ze ons er mee hebben.

Tot vrijdag, be there!
https://www.facebook.com/events/831886533553761/
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Met Bengaals vuur over straat lopen, dan ben je sowieso al in overtreding.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

De pliesie staakt toch lekker belangrijk dan.
Alle ballen op Henkie!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

xander schreef:De pliesie staakt toch lekker belangrijk dan.
Maar achteraf niet miepen als er mensen opgepakt worden of een boete krijgen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Kinderachtig gedrag. Wees blij dat het uitgesteld wordt, kunnen we waarschijnlijk met de "sterkste" 11 spelen.
Tegen De Graafschap moet dat met dat elftal nog wel lukken hoop ik
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Feanfan 1 schreef:Kinderachtig gedrag. Wees blij dat het uitgesteld wordt, kunnen we waarschijnlijk met de "sterkste" 11 spelen.
Tegen De Graafschap moet dat met dat elftal nog wel lukken hoop ik
Waarom moet je blij zijn dat het uitgesteld wordt?

Ik vind het ook niks dat het nu niet doorgaat. Had me erop verheugd vrijdag. Echter, ik heb te weinig inzicht in de discussie tussen politie en politiek, dus ik ga ze hier geen verwensingen maken omdat ze staken. Ook snap ik wel dat er niet gespeeld wordt als er geen inzet is. Het is hier helaas gebleken dat we niet zonder inzet van politie kunnen. Dat mogen allen zich aantrekken die daar verantwoordelijk voor zijn.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dat staat er, kunnen we waarschijnlijk met de beste opstelling spelen ... Ik snap ook dat er mensen zijn ie nu niet kunnen i.v.m. vakantie of werk, maar ik ben er op zich wel blij mee
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Feanfan 1 schreef:Een week geleden zei je nog heel wat anders. Heb je na de wedstrijd tegen Mallorca ook geconcludeerd dat we nogal tekort komen ??
Heel simpel, we hebben veel te veel blessures en twijfelgevallen. Dat kunnen we niet opvangen. 5 geblesseerde verdedigers kan geen 1 club goed opvangen. Zoveel mutaties geven een slecht gevoel en dat is genoeg om te verliezen van de Graafschap.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Feanfan 1 schreef:Kinderachtig gedrag. Wees blij dat het uitgesteld wordt, kunnen we waarschijnlijk met de "sterkste" 11 spelen.
Tegen De Graafschap moet dat met dat elftal nog wel lukken hoop ik
Niks kinderachtig!

Iedereen heeft recht om te staken, ook de Politie maar ze moeten dan wel zorgen dat ze de mensen raken die verantwoordelijk zijn voor hun CAO. Doormiddel van 1 of 2 maanden geen boetes uit te delen voor lichtere vergrijpen, doormiddel van het 0900-8844? nummer van de Politie plat te leggen, zulk soort dingen.

Wij hebben hier niets maar dan ook helemaal niets mee te maken met deze staking!
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Overigens is er toch niks mis mee met het feit dat supporters zich vanaf 15:00 verzamelen in een kroeg? Dit zal normaal gesproken op de wedstrijddag ook gebeuren. Volgens mij zijn er wel vaker corteo's naar het stadion gelopen en dit gebeurd altijd zonder problemen. Nu komen er niet eens uitsupporters aan te pas dus hoeven Van der Zwan en de politie zich alles behalve zorgen te maken.

Daarnaast werken dit soort acties alleen met averechts en kunnen de agenten bij de eerst volgende wedstrijd opmerkingen verwachten. Nogmaals, laat de hardwerkende burger met rust en zoek het hogerop! Misschien krijgen ze dan ooit nog eens een extra medaille opgespeld... https://www.youtube.com/watch?v=cOkWJLFPqQ0 :wink:
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Wat zijn sommige kleine kinderen.Zij pakken mijn speeldgoed dan pak ik de jouwe.
Staken in Nederland is een fundamenteel recht. Wees blij dat we in dit land het recht hebben
om voor onze principes op te komen. Voetbal is maar een spelletje.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Wees blij dat ze staken bij het voetbal en niet bij iets belangrijks.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

In navolging op andere clubs, die volledig terecht gewoon een biertje gaan drinken en hun 'matchday' niet af laten pakken door een paar agenten die menen dat ze hun salarisverhoging ineens zouden krijgen als ze grote publiekelijke evenement torpederen, roepen wij de Heerenveen supporters op vrijdag gewoon naar het centrum te komen! Vanaf 15 uur preparty in de Skoffel, vanaf 19.30 uur een protestmars vanaf het gemeenteplein richting het stadion. Alle reden dus om gezellig naar het mooie Heerenveen te komen voor een ouderwets supportersfeestje! Neem gerust je vrienden en pyro mee!

Wij laten ons geliefde spelletje en beleving niet afpakken door een angsthaas van een burgemeester of zogenaamde dienders die menen dat ze ons er mee hebben.

Tot vrijdag, be there!
Ik neem aan dat NN en Feanfan hun afkeuring over deze actie uitspreken. Mocht dit niet het geval zijn dan overweeg ik mijn lidmaatschap op te zeggen.
Spijt heb je morgen maar!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Jonge jonge jonge wil je nu ook nog eens NN rn feanfan voor je karretje spannen?
Wat zielig zeg, nou opzeggen dan maar, dan maak je pas een fundementeel statement.
We zullen je missen...
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Persoonlijk vind ik hetgeen Ebiede eigenlijk wel te billijken. Gezamenlijk een biertje drinken zal me een rotzorg zijn, maar de reden van bijeenkomst vind ik op z'n zachts gezegd een tikje kinderachtig. Ik hoop niet dat dit initiatief tot misstanden leidt en hoop dat men dit aangrijpt om te laten zien dat deze actie ook op 'volwassen manier' kan worden uitgevoerd, als dit uberhaupt al dient te worden uitgevoerd.

Het is jammer dat door de politiestaking erin resulteert dat de wedstrijden niet doorgaan. Maar ze hebben redenen genoeg eens een punt te maken daar gesprekken voor CAO verhogingen al jaren op slot zitten. Dat dat met een staking moet heeft niet mijn voorkeur, maar het is vaak een laatste redmiddel. In dat licht moet je dit ook zien denk ik.

De wedstrijden worden wel weer ingehaald. Het is niet anders.
NN9
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 05-10-2014 13:59

Bericht door NN9 »

wald pyk schreef: Voetbal is maar een spelletje.
:roll:
Ebiede schreef: Ik neem aan dat NN en Feanfan hun afkeuring over deze actie uitspreken. Mocht dit niet het geval zijn dan overweeg ik mijn lidmaatschap op te zeggen.
Dus als NN en FF hun afkeuring níet uitspreken staan ze achter deze actie wil je zeggen? Dit gaat buiten de twee supportersverenigingen om, het is dus gewoon een supportersinitiatief. Lekker een biertje drinken met hopelijk een mooie opkomst en daarna even een gezellig blokje om, niks meer, niks minder. Gebeurt vaker op matchdays geloof ik dus dit is een prima alternatief.
HEERENVEEN
Plaats reactie