Voorbereiding en oefenwedstrijden seizoen 2015-2016

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Je kan Uth toch niet vergelijken met Veerman en Hüser? Uth speelde redelijk goed bij Heracles en kwam met meer bagage en zelfvertrouwen terug. Veerman is simpelweg nog niet goed genoeg en Hüser heeft nauwelijks gespeeld bij MVV. Van Amersfoort heeft mij daarnaast ook nog niet kunnen overtuigen en gaat eerst een jeugd EK spelen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Veerman blijft stormram, Huser kan een jaar spitsen bij de beloften en v Amersfoort moet een jaar Jupiler League pakken. Vonk hoeft alleen nog maar een goede spits voor de basis te halen :D
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Vorig seizoen hadden we in de spits een speler die de meest simpele ballen nog naast kon prikken. Dat was wat ik bedoelde met "net als Uth". Ik weet ook wel dat Veerman een totaal ander type speler is, van Huser heb ik nog niets gezien. Feit is dat vrijwel iedereen vond dat je met Uth niet het seizoen kon beginnen. Pakte toch aardig uit.

Ja, ik zie graag een goede spits komen. Maar aangezien ik niets van de huidige opties heb gezien, vind ik het te vroeg om te roepen dat ze er niets van kunnen ;-)
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Veerman had er zeker 1 moeten maken, maar verder heeft hij weinig kansen gehad. Speelde prima als aanspeelpunt, was bij bijna elke aanval betrokken en legde diverse balletjes goed weg in de kaats en in de loop.

Als de vleugels eens een fatsoenlijke bal voor zouden zetten, dan had Henk er zo 3 kunnen maken. En ik kan me voorstellen dat hij zich daar best een beetje aan stoorde.

Als je niet elke pot 3 maakt, dan kun je er niks van. Zo ging het vorig seizoen ook. Toen heb ik ook de hele voorbereiding lopen verkondigen dat Uth een prima spits was. Nu ga ik niet beweren dat Henk een wereldspits is, maar om op basis van gisteren te zeggen dat hij niet goed genoeg is slaat helemaal nergens op.

Hij was juist opvallend balvast en goed in de combinatie. Die goals komen vanzelf wel, daarover hoef je je bij Henk geen zorgen te maken. Als het meevoetballen en het aanspeelpunt zijn maar een beetje goed loopt. En dat ging gisteren heel aardig.
NN9
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 05-10-2014 13:59

Bericht door NN9 »

Dan heb jij een andere wedstrijd gezien dan ik. Henk speelde mijns inziens erg ongelukkig met een aantal knullige aannames en dito doelpogingen. Om hem nou meteen af te serveren is natuurlijk overdreven, maar als je tegen amateurs zo weinig indruk kunt maken is dat wel zorgelijk. Duidelijk is dat Veerman nog niet klaar is voor de eredivisie.
HEERENVEEN
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Je zag aan Veerman het aan hem knaagde dat hij nog niet gescoord had. Namli 3x en vd Berg en daar wou hij ook tussen zitten. Zoveel kansen heeft hij daarvoor ook niet gekregen,. Namli ging constant binnendoor en Schoop heeft ook nauwelijks een voorzet afgeleverd of haalde de achterlijn en trok de bal terug. Veerman is op dat moment dan bij de eerste paal te vinden
Veerman weet zelf denk ik ook wel dat hij tweede keus is en is ook de ideale stormram. Echter denk ik dat als hij 34 wedstrijden in de spits staat, dat hij ook minimaal 15 goals maakt.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Veerman is op dat moment dan bij de eerste paal te vinden
Was dat maar zo, ik vond echt dat Veerman vaak op de verkeerde plaats stond. Als je dan toch de statische spits bent moet je wel op de goede momenten klaar staan om de bal in te tikken. Een goed voorbeeld was een bal die door de keeper van Buitenpost werd weggestompt maar waar Veerman niet op anticipeerde. Zo waren er twee verdedigers van Buitenpost eerder bij die bal dan Veerman. Zoals gezegd hoop ik dat hij zich kan herpakken maar hij speelde in mijn ogen niet goed gisteren.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

En dan nu een magere 2-3 tegen VVOG. Huser, Van Anholt en Schoop maakten de doelpunten. De Fockert keepte de hele wedstrijd en veroorzaakte in de 1e helft een penalty. Sietsma staat daarmee voorlopig op 0 en de Fockert op 2. Zegt uiteraard niets want het zijn 'maar' oefenwedstrijden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Vanmiddag Open Dag. Gelukkig staat er een briesje en is er wat bewolking, is buiten best wel te doen.
Er schijnen ook spetterende waterattracties te zijn, dus wie verkoeling zoekt; straks met de kids naar de Open Dag!
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Voor mij was de oefenwedstrijd tegen VVOG gisteravond de eerste keer dat ik het 'nieuwe' Heerenveen in actie zag. Schitterend complex in Harderwijk, best veel Heerenveen-supporters. Dat was mooi. Het spel viel nog niet mee, maar Lodeweges had daar na afloop een plausibele verklaring voor: vermoeidheid. Meest in het oog springend vond ik Namli. De gretigheid waarmee hij speelde miste ik een beetje bij sommige andere spelers die zich in deze periode moeten bewijzen. Verder werd verrassend vroeg in de voorbereiding, mede dankzij het verdienstelijke spel van VVOG, blootgelegd dat we spitsloos zijn. Huser en Veerman lijken mij op korte termijn geen potentiële basisspelers.
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Hoe was de opendag?
Ik lag met vrouw en kids op strandheem en daar was het al behoorlijk warm.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Hielke schreef:Meest in het oog springend vond ik Namli.
Respect voor die jongen, de combinatie Ramadan en het hete weer zal zwaar voor hem zijn.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

VOlgens mij mogen topsporters de Ramadan wel aangepast doen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Open Dag is evenement voor de kids en die doe je op zo'n dag misschien inderdaad meer plezier met water. Jonge groep als je de presentatie van de selectie ziet. Jonge maar talentrijke groep. En die uitshirts vallen enorm mee in het echt moet ik zeggen.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Laatste oefenpartner is inderdaad Mallorca ipv Zaragoza.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Niet heel verfrissend qua naam maar een goed niveau om tegen te spelen. Een tegenstander van wat meer naam en faam kost je klauwen vol geld en of je er in de voorbereiding echt iets aan hebt is de vraag want die ploegen komen ook met hun eigen belangen. En kunnen zo hun derde keus laten spelen terwijl je voor de eerste keus betaalt.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Horen we ook nog iets over 25 juli?
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Van Aken en Huser haken voorlopig af in de voorbereiding. Joost kampt nog met weeën van een hamstringblessure die hij eind vorig seizoen opliep. Hij wordt opgetraind in Zeist. Huser raakte geblesseerd aan de knie tijdens de training. Er is wat schade en die zal morgen onderzocht worden. Gaat lekker zo. Géén complete selectie. Één spits vertrokken, één weg voor het EK en één geblesseerd. Gelukkig hebben we Henkie nog. Die mag zich dus nu volledig uit gaan leven.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Weet iemand hoe het zit met Albert Gudmundsson? Hij was afgelopen winter mee met het trainingskamp, maar zit nu niet bij de selectie en zijn rugnummer van vorig seizoen is overgenomen door Rannick Schoop.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Flying Frisian schreef:Weet iemand hoe het zit met Albert Gudmundsson? Hij was afgelopen winter mee met het trainingskamp, maar zit nu niet bij de selectie en zijn rugnummer van vorig seizoen is overgenomen door Rannick Schoop.
Hij zou volgens mij later aansluiten....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Heerenveen speelt eind juli misschien nog een oefenwedstrijd in Langezwaag. Die zal dan dus ipv Sexbierum komen denk ik.
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Opstelling sc Heerenveen : Fockert, v. Anholt, St Juste, Bijker, vd Boomen, Cavlan, vd Berg, Thern, Slagveer, Veerman, Namli
Dit lijkt mij toch een aardige 'basis' opstelling, rekening houdend met de internationals die nog missen en spelers die geblesseerd zijn. Hoewel het hier lijkt alsof vd Boomen linksback staat, ga ik ervan uit dat Cavlan dit zal invullen.
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

En het eindigd zoals het begon..0-0 dus.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Positief verrast door van der Boomen, denk dat we de Roon snel gaan vergeten, die gozer heeft echt prima pass in de benen. Met Cavlan op de back heb je ook veel optie's in je opbouw, heeft een goede cross-pass in de benen en rustig aan de bal!
!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Zeer positieve eerste helft gezien, met enorm veel kansen. Punt van kritiek was dat er geen een gemaakt werd. Namli was opvallend goed, die Cavlan gaat het ook wel redden en dan ben ik benieuwd hoe Dwight het gaat invullen op links en in het centrum, want Bijker deed het centraal ook goed.
Nu gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat Motherwell ook niks voorstelde.
De 2e helft was stukken minder. Duidelijk is dat er een spits bij moet komen, maar dat zal Vonk ook wel weten. Van den Boomen wordt hier al geroemd. Die jongen komt er vast wel, maar ik vond nu zijn handelingssnelheid nog wat te laag.
Maar.... de slechtste man was.... Vd Berg!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

pes5 schreef:Heerenveen speelt eind juli misschien nog een oefenwedstrijd in Langezwaag. Die zal dan dus ipv Sexbierum komen denk ik.
25 juli tegen een ploeg uit de zandbak. In Langezwaag.

Vanavond even wezen kijken. De beoogde basisformatie speelde best aardig. Geconcentreerd, goede aanvallen over de flanken en niks weggevend. Vd Boomen moet nog sneller handelen, maar is absoluut een aanwinst.
Ook Cavlan speelde erg gedreven en Namli was de gevaarlijkste man. Qua achterhoede zijn we wel klaar. Van Anholt lekker op zijn eigen plek en verder dubbele bezetting. Opvallend was wel dat Otigba afwezig was vandaag.
Op het middenveld zou het fijn zijn om er wat scorend vermogen bij te halen, maar ook daar hebben we de nodige opties.

Er moet alleen absoluut een spits komen. Veerman is leuk voor 20 minuten, maar mist teveel basisvaardigheden om hier 1e spits te worden. Zijn handelingssnelheid, positionering voor het doel en balbehandeling zijn allen ondermaats.

Verder had Slagveer ook weer een aantal voor hem typische missers. Heerenveen had vandaag toch minstens 2/3 keer moeten scoren en dat mogen vooral Slagveer en Veerman zich aanrekenen dat dit niet gebeurd is.

Vanaf de 65e veel wissels. Cavlan verhuisde naar linksbuiten en liet ook daar aardige dingen zien. Voest en Van Koesveld vielen beroerd in en ook Schoop kon weinig op de flank.

Al met al een heel behoorlijk eerste gedeelte en een matig laatste gedeelte. Zaterdag maar weer even kijken.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Op links was er trouwens een heel aardige wisselwerking tussen Cavlan en Namli.
Knipe, jij noemt Vd Berg de zwakste, maar hij is tussen de linies wel belangrijk en coachend al helemaal. Zeker als je na rust dat jonge grut ziet, dat loopt als een kip zonder kop.
De fase tussen minuut 10 en 40 was gewoon zeer behoorlijk. Zowel aan de bal als zonder bal. Daar moeten we maar op voortborduren.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

pes5 schreef:Op links was er trouwens een heel aardige wisselwerking tussen Cavlan en Namli.
Knipe, jij noemt Vd Berg de zwakste, maar hij is tussen de linies wel belangrijk en coachend al helemaal. Zeker als je na rust dat jonge grut ziet, dat loopt als een kip zonder kop.
De fase tussen minuut 10 en 40 was gewoon zeer behoorlijk. Zowel aan de bal als zonder bal. Daar moeten we maar op voortborduren.
Feit is inderdaad wel dat de 2e helft veel slechter was en misschien doet Vd Berg zonder bal wel dingen goed die ik niet zie. Zag hem wel een paar keer weer dom een bal verspelen en dat terwijl we in de eerste helft nauwelijks balverlies hadden bij de andere spelers.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Weet iemand hoe het zit met Albert Gudmundsson? Hij was afgelopen winter mee met het trainingskamp, maar zit nu niet bij de selectie en zijn rugnummer van vorig seizoen is overgenomen door Rannick Schoop.
Schijnt dat Psv deze jongen op de korrel heeft. Hoorde ook dat zijn zaakwaarnemer een weinig goede invloed op Gudmundsson heeft.
SCH
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Vanavond even in Langezwaag wezen kijken maar het viel me erg mee, werd bij vlagen goed gevoetbald alleen ze kwamen niet tot scoren.

Maarten De Fockert: Had weinig te doen maar wat hij moest doen deed hij goed. Was ook in de coaching goed aanwezig.

Pelé Van Anholt: Onopvallend, wel een paar kleine slippertjes maar voor de rest prima.

Jerry St.Juste: Speelde weer sterk, hij laat verdedigen makkelijk lijken en lijkt een van de meeste ervaren spelers qua spel.

Lucas Bijker: Een van de uitblinkers vond ik. Dribbelde een paar keer erg sterk in en was in de coaching duidelijk aanwezig.

Caner Cavlan: Aanvallend erg sterke speler met een mooie linkspoot. Goeie wisselwerking met Namli.

Branco van den Boomen: Ik zie hem nu al liever spelen dan de Roon. Fantastische traptechniek, ziet het spelletje goed en is fysiek in orde.

Joey van den Berg: Werkte hard en vocht voor elke meter maar liet ook weer een paar typische Joey momentjes zien met dom balverlies.

Luciano Slagveer: Een van de mindere vond ik. Veel balverlies en slordige passing maar wel weer paar keer gevaarlijk voor de goal.

Henk Veerman: Deed zijn best en was best nuttig maar we hebben echt behoefte aan een nieuwe spits want we missen scorend vermogen.

Youness Namli: Man of the match van de eerste helft voor mij. Paar heerlijke actie en ontzettend veel dreiging. Ons nieuwe pareltje.

Met een keeper, extra middenvelder een een goede spits komt het wel goed volgend seizoen. Namli, Cavlan en Van den Boomen zijn de nieuwe pareltjes!
Plaats reactie