18-04-2015: PSV - sc Heerenveen (4-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match

Peiling eindigde op 22-04-2015 23:26

Nordfeldt
2
9%
Marzo
1
4%
St. Juste
3
13%
Otigba
0
Geen stemmen
v. Anholt
0
Geen stemmen
v.d. Berg
11
48%
de Roon
0
Geen stemmen
Thern
0
Geen stemmen
Slagveer
1
4%
Larsson
2
9%
Uth
0
Geen stemmen
Veerman
0
Geen stemmen
Bikel
2
9%
Namli
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Streutker komt bij MVV al niet eens aan de bak. Otigba was vorig jaar gewoon erg goed bezig, ook was hij vaak erg gevaarlijk bij corners en scoorde hij veel, van dat laatste komt dit jaar weinig van terecht helaas.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Stiffie schreef:
PSV wint 26 van de 31 wedstrijden. Wat denk je nu zelf dat wij ze dan even scheel tikken in Eindhoven?
Maak je niet druk ouwe reus.
Jij snapt er duidelijk niet zoveel van! Er zit een aardig verschil tussen scheel tikken en een team het moeilijk maken. Er was bij ons niemand met de 100% wil. Ze hebben zich van te voren al overgegeven. Het was slappe hap. Softies waren het. Ergerniswekkend. Mooie instelling Stiffie, ze hebben al 26 wedstrijden gewonnen, dus niet te druk maken. Die andere 5 wedstrijden hebben ze niet gewonnen waaronder 1 tegen ons. Die wonnen we door met volle overgave te spelen. Als ze dat gisteravond weer gedaan hadden dan was er wel iets mogelijk geweest. Maar nee, ze konden het niet opbrengen, stonden constant op meters te dekken. Ik was er voor gegaan om ze hun 6e wedstrijd niet te laten winnen ipv niet te druk maken......
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

In mijn optiek scoorden alleen Marzo, Larsson en vd Berg een voldoende. De rest bleef steken in middelmaat. Vooral Uth en Slagveer konden helemaal niks extra's brengen wat je juist nodig hebt tegen PSV thuis.
Ook Thern was onzichtbaar, valt me echt tegen voorlopig.
Samen maken we de club sterk.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Heerenveen rules schreef: Er was bij ons niemand met de 100% wil. Ze hebben zich van te voren al overgegeven. Het was slappe hap. Softies waren het. Ergerniswekkend.
Altijd als Heerenveen verliest ligt het bij jou aan de instelling, zijn het softies etc. Natuurlijk hebben ze er gisteren wel voor gestreden. PSV is gewoon een maatje te groot. Je kan je naam beter in Frustration Rules veranderen want als het gewenste resultaat niet wordt behaald, ben je altijd een brok frustratie :lol:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Kritiek op Otigba is misschien wel terecht, maar stond st Juste niet op de Jong? Bij de eerste goal liet hij De Jong gewoon lopen iig. De 2e goal van De Jong leek een fout van Vd Berg. Onvoorstebaar zo vrij De Jong twee keer stond.

Op dat soort momenten bleek dat we gewoon, nog, niet goed genoeg zijn en dat is geen schande tov PSv en Ajax als je de budgetten bekijkt. Depay is meer waard dan onze begroting.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Die eerste goal was gewoon prachtig gelopen, is niet te verdedigen. Alleen lag het op de vleugel helemaal open, het lijkt wel of Heerenveen vergeet verdedigend te denken op het moment dat je balbezit hebt. Tweede goal simpel gegeven vrije trap door Rooie Paul. Derde goal was blunder van van den Berg. Staat 3 meter van z'n man, en springt er met de rug in. Leuk dat van den Berg de hele week de popiejopie uithangt in de media, maar dit is gewoon geen concentratie. Vierde kan je weinig aan doen, Slagveer moet 30 seconden eerder gewoon scoren.
Duo Maxwell
Selectiespeler
Berichten: 512
Lid geworden op: 18-05-2008 21:19

Bericht door Duo Maxwell »

Vond Bikel en Namli wel goed invallen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Voetballen kunnen de boys prima. Grootste uitdaging voor Lodeweges komend seizoen is om van jongetjes kerels te maken. Daar ligt het probleem. Ze willen kennelijk altijd wel, maar kunnen op een of andere manier niet die knop omzetten die er voor zorgt dat het er ook nog eens uitziet dat ze er alles aan doen om te winnen. Ik vraag me alleen af of Dwight daar het karakter voor heeft.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Ik had het gevoel dat wij eigenlijk te graag wilden, wij zouden dat PSV feestje wel even verstieren. Gevolg daarvan was dat het middenveld als een gek druk wilde zetten waardoor PSV precies het spelletje konden spelen zoals ze het graag willen. Zij kunnen uitstekend gebruik maken van de dan ontstaande ruimtes, ze vliegen er razendsnel doorheen. Vooraf hadden we nog hoop dat we het PSV lastig konden maken, achteraf bleek dat wij eigenlijk de ideale tegenstander voor PSV waren.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ze begonnen niet scherp volgens de Roon. Hoe kan het?
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Heerenveen rules schreef:Ze begonnen niet scherp volgens de Roon. Hoe kan het?
Gebeurt gelukkig bijna nooit!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Er is gewoon naïef gespeeld. Spel willen maken ipv afwachten en lekker counteren. Dom.
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Knipecity schreef:Er is gewoon naïef gespeeld. Spel willen maken ipv afwachten en lekker counteren. Dom.
Ach misschien is dat zo. Maar van dat soort wedstrijden zoals NAC die bijvoorbeeld op de mat legt, ben je echt wel snel flauw van (ondanks misschien een luizig puntje zo nu en dan). Heerenveen probeerde gisteren te voetballen maar liep behoorlijk in een mes. In ieder geval heeft een ieder daar een mooie wedstrijd kunnen meemaken. En zo'n kampioenswedstrijd is natuurlijk altijd weer wat anders. Dom.... ach als dat het enige is. Heb me wel vermaakt.
geert.
Superster
Berichten: 3382
Lid geworden op: 15-03-2008 11:24
Locatie: It Heitelân

Bericht door geert. »

Stemmen maar weer!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Een typische reactie van een ambitieloze supporter. Na een nederlaag roepen dat je je vermaakt hebt. Jezus, niet te geloven. . Wat Knipe zegt, ze hebben enorm naïef gespeeld. Lekker veel ruimte weggeven tegen Narsingh, Depay en Wijnaldum. Slim!
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Nou ja, dan verliezen we een keer toch? Moeten we dan verwachten dat onze selectie van een paar miljoentjes PSV 'wel even' wegcountert? Het lukt nu eenmaal niet altijd wat je in gedachten had, en in dit geval loop je dan tegen een forse nederlaag aan. So what, volgende week spelen we weer tegen Willem II. Totaal andere tegenstander, maar ook tegen zo'n club kun je in de fout gaan.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

feanryp23 schreef:Nou ja, dan verliezen we een keer toch? Moeten we dan verwachten dat onze selectie van een paar miljoentjes PSV 'wel even' wegcountert? Het lukt nu eenmaal niet altijd wat je in gedachten had, en in dit geval loop je dan tegen een forse nederlaag aan. So what, volgende week spelen we weer tegen Willem II. Totaal andere tegenstander, maar ook tegen zo'n club kun je in de fout gaan.
Wat HR zegt. Ambitieloos. Jij hoort in ieder geval ook bij de groep die alles prima vind. Winnen, gelijkspelen, verliezen, mooi voetbal of waardeloos. Het liefst vier je de winst of die van de tegenstander ook nog met de supporters van die partij. Wat moet je daar nu mee??
Van tevoren een grote waffel dat ze het kampioensfeestje wel 'even' zouden verstoren. Je mag er vanuit gaan dat de hoofdtrainer precies weet hoe hij de tegenstander dan moet bespelen. Maar als ik heel eerlijk moet zijn begin ik steeds meer te twijfelen of de beste man het daadwerkelijk in de gaten heeft. Wat zijn dit seizoen nou de toevalligheden? De prachtpotten of de waardeloze (inspiratieloze- en/of naïeve) wedstrijden. Misschien dat jij het weet?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Tuurlijk kan je verliezen, maar het gaat om de manier waarop he ?
Tegen PSV viel het me niet mee het eerste half uur. Veel te weinig wil om duels te winnen etc.
Medespelers maar niet kunnen vinden etc etc.
Samen maken we de club sterk.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Mackan68 schreef: Wat HR zegt. Ambitieloos. Jij hoort in ieder geval ook bij de groep die alles prima vind. Winnen, gelijkspelen, verliezen, mooi voetbal of waardeloos. Het liefst vier je de winst of die van de tegenstander ook nog met de supporters van die partij. Wat moet je daar nu mee??
Dat slaat natuurlijk nergens op, en dat zegt feanryp ook helemaal niet. Hij roept alleen op tot een beetje realiteitszin, wat niet onterecht is, denk ik.

Ik vind de gekozen tactiek (ietwat naïef aanvallen) niet de juiste, ik had toch meer gekozen voor een wat verdedigende strijdwijze. En daarnaast verwacht ik ook 100% inzet, dat is naar mijn mening het allerbelangrijkste. Dat hebben ze toch wel gedaan?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Inderdaad Mackan68, ik begin ook ernstig te twijfelen aan Lodeweges. Ik heb het idee dat hij niet zo'n motivator is. Tegen Ajax sta je binnen no time met 0-2 achter, tegen AZ en PSV binnen 3 minuten. Heeft alles te maken met scherp beginnen en het uitstippelen van de juiste tactiek. Tegen de kleintjes bakken we er thuis helemaal niks van. Kwestie van scherp zijn en tactisch goed spelen. Alleen als we ruimte krijgen kunnen we heel goed voetballen. We spelen nog steeds reactievoetbal dus.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Superfries1994 schreef: Dat slaat natuurlijk nergens op, en dat zegt feanryp ook helemaal niet. Hij roept alleen op tot een beetje realiteitszin, wat niet onterecht is, denk ik.
Dat wat jij in dikke letters van me gequote hebt is gelinkt aan de discussie die er geweest is over uitsupporters in de thuisvakken. Die is je misschien ontgaan of snapte je de link niet? Ik beweer nergens dat hij dat heeft gezegd. Maar ik zou me het wél voor kunnen stellen dat hij zo denkt. Gezien gedane uitspraken. Is z'n goed recht hoor, daar niet van.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Wat is dit allemaal voor muggenzifterij? Er wordt hier gewoon even vastgesteld dat Lodeweges niet goed functioneert, terwijl sc Heerenveen al sinds jaar en dag wisselvallig speelt, vaak moeite heeft met 'de kleintjes' en het laat afweten op momenten dat het moet. Ja, ik vind dat allemaal wel best, want wij zijn geen topclub met onbeperkte middelen en wij hebben al helemaal geen allround-sterspelers die iedere week maximaal presteren. Als je denkt dat dit met een andere trainer die wat andere praatjes heeft zomaar is op te lossen, dan getuigt dat in mijn ogen van megalomanie en zelfoverschatting. Er is maar één ding dat ik eis, en dat is inzet (afdwingbaar), en dat staat totaal los van scherpte (niet afdwingbaar). Ik noem geen namen, maar als ik sommigen hoor praten dan moeten we hen snel op de bank neerzetten, want dan kunnen we makkelijk 102 punten uit 34 wedstrijden halen. Kritisch zijn is goed, maar doe alsjeblieft even normaal.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

feanryp23 schreef: Kritisch zijn is goed, maar doe alsjeblieft even normaal.
Ik vind het vrij normaal dat een fanatieke supporter de smoor in heeft nadat blijkt dat er uit een behoorlijk aantal leermomenten helemaal geen positief resultaat gehaald wordt. Veel beter is het als je voor iedere wedstrijd zegt. Ach we zien wel weer hoe het gaat. We zijn Ajax of PSV niet dus we mogen totaal geen verwachtingen hebben. Je maakt mij niet wijs dat wanneer er in een paar wedstrijden op wilskracht en vechtlust resultaten gehaald worden dat dat dan in andere wedstrijden niet kan. Het heeft er alle schijn van dat het gewoon een kwestie van zelf overschatting is. En onze positieve Dwight kan daar na bijna een compleet seizoen geen verandering in brengen. Heb niets op de man tegen verder, maar met hem zullen we nooit een prijs pakken. Omdat in zijn ogen verliezen er ook bijhoort en prima is. En ik vind het ook normaal dat er mensen zijn die dat geen topsportmentaliteit vinden. Voor een topsporter telt maar 1 plek.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

De wedstrijd tegen PSV was bepaald geen hoogtepunt, maar dit soort slappe wedstrijden zijn nu ook niet bepaald uniek in de geschiedenis van Heerenveen. Ik kan me er genoeg van herinneren. Leuk of niet, het is iets van alle tijden en helaas vrij normaal voor een club van het nivo van Heerenveen. Je mag er best van balen, maar om alles en iedereen hierop af te rekenen is zwaar overdreven. We staan nog steeds gewoon 6e en dat is nog steeds een stuk hoger dan vrijwel iedereen voorafgaand aan dit seizoen had gedacht.
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Met de laatste post ben ik het helemaal eens. Je mag er best teleurgesteld over zijn, en dat ben ik ook na zo'n wedstrijd, maar ik denk gewoon niet dat er meer in zit. Je kunt denken dat de spelers iedere week dezelfde scherpte kunnen opbrengen, maar volgens mij zijn ze geen machines en hebben ze een persoonlijkheid. En die persoonlijkheid wordt iedere dag constant beïnvloed door alles wat er gebeurt. Als de bal dan gaat rollen, dan kan het zo zijn dat een speler niet lekker in zijn vel zit of dat het gewoon tegenzit. Dat heeft niks te maken met een wil die er niet is, gebrek aan inzet of wat dan ook. En wie je ook trainer maakt, je blijft dit soort dingen houden. En prijzen pakken we niet met Lodeweges? Met Guardiola ook niet hoor, want die beker in 2009 was toch echt een incidenteel succes.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

mitrita schreef:De wedstrijd tegen PSV was bepaald geen hoogtepunt, maar dit soort slappe wedstrijden zijn nu ook niet bepaald uniek in de geschiedenis van Heerenveen. Ik kan me er genoeg van herinneren. Leuk of niet, het is iets van alle tijden en helaas vrij normaal voor een club van het nivo van Heerenveen. Je mag er best van balen, maar om alles en iedereen hierop af te rekenen is zwaar overdreven. We staan nog steeds gewoon 6e en dat is nog steeds een stuk hoger dan vrijwel iedereen voorafgaand aan dit seizoen had gedacht.
Maar daar gaat het toch ook niet om? Laat ik het omdraaien. Zie je ons, al zou Dwight hier nog 10 jaar trainer zijn, ooit een prijs winnen? Hou die slappe wedstrijden even in gedachten. Er zijn er genoeg. Roda uit bijvoorbeeld. Het commentaar na die wedstrijd. De steeds terugkerende verklaringen van te slap beginnen. Geen tempo. Linies te ver uit elkaar.....We kennen ze allemaal. Er zit geen verbetering in. Leermomenten zijn geen leermomenten als men er niets van leert. Je kunt best een keer verliezen. En tegen PSV is dat ook absoluut geen schande. Tenminste. Als alles mis gaat wat er mis kan gaan dan eigenlijk wel. Slechte analyse van de tegenstander? Wedstrijdinstelling aan het begin niet goed? Net als DKV uit? Afspraken die niet nagekomen worden? Kippen zonder kop? Men wist vooraf zo goed hoe ze PSV moesten bestrijden. Hoe kun je dan de hele wedstrijd achter de feiten aanlopen en er geen passend (ander) antwoord op hebben?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Dwight is een perfecte coach voor ons. Hij is rustig. Geen man van extreme emoties. Emotionele coaches, zoals bijvoorbeeld een Maaskant kunnen misschien een team wel eens opzwepen, maar op de lange termijn is een rustig en evenwichtig persoon veel beter.
En als je met zo'n jonge groep, na het verlies van weer de nodige belangrijke spelers, zo presteert dan verdien je alleen maar complimenten.

Ik had anders gespeeld tegen PSV, dat mag duidelijk zijn, want dit was een kansloos verhaal, maar ja, dat wij verliezen van de landskampioen is natuurlijk niks bijzonders.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Mackan je slaat door en de plank volledig mis. Het zo ongelofelijk knap van Lodeweges dat hij met de jongste selectie van de eredivisie gewoon 6e staat. Ik ben dik tevreden over dit seizoen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Mogen mensen er anders over denken? Wat hebben we, vooral thuis, ontzettend veel steken laten vallen. Zesde is wel een knap resultaat ja. Maar er had veel meer in gezeten. Maar goed, we zijn hier snel tevreden. Er hangt een echt subtopmentaliteit.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Heerenveen rules schreef:Mogen mensen er anders over denken? Wat hebben we, vooral thuis, ontzettend veel steken laten vallen. Zesde is wel een knap resultaat ja. Maar er had veel meer in gezeten. Maar goed, we zijn hier snel tevreden. Er hangt een echt subtopmentaliteit.
Logisch. Je kan van subtop materiaal niet verwachten dat ze een top drie mentaliteit hebben. Wat dat ook mag zijn. Kijk naar de selectie, voor de winterstop en na de winterstop. Het is geen top drie matriaal, verwacht dan ook niet het onmogelijke.
Plaats reactie