19-12-14: sc Heerenveen - ADO Den Haag (0-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Man of the Match

Peiling eindigde op 24-12-2014 22:50

Nordfeldt
11
50%
Marzo
1
5%
Otigba
1
5%
v. Aken
0
Geen stemmen
v. Anholt
0
Geen stemmen
de Roon
2
9%
v.d. Berg
3
14%
Sinkgraven
0
Geen stemmen
Slagveer
0
Geen stemmen
Larsson
0
Geen stemmen
Uth
3
14%
v. Amersfoort
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Over de wedstrijd maak ik me wel even druk in andere topics, hier dan maar even over de scheidsrechters. Want wat ben ik die spuugzat op dit moment. Het is gvd een schande zoals er week in week uit in wedstrijden van ons opgetreden wordt. PSV thuis wordt je genaaid door die Blom die niet ziet dat Jozsefzoon een watje is. Cambuur moet die keeper eraf. Ajax moet je een strafschop hebben, krijg je een onterechte rode kaart (of er wordt inconsequent gefloten), krijgt Van den Berg een kaart omdat hij vraagt waarom zijn medespeler rood krijgt, plus nog een onterechte strafschop tegen. Heracles moet Tannane donkerrood hebben voor een walgelijke actie en waarschijnlijk Linsen ook voor de overtreding op Raitala in de zestien. Groningen moet je sowieso een strafschop krijgen voor de overtreding op Van den Berg plus nog twee dubieuze zestienmeter-momenten. NAC moet je een penal krijgen, maar die vergeef ik de arbiter.

En dan gister die Vink. Het is toch een schande zoals dat pedante mannetje over het veld loopt. Denkt hij nou werkelijk dat Zwinkels met die idiote actie probeerde de bal te raken? Die had maar een doel en dat was het hoofd van Uth. Wat een gek. Is rood. Dan loopt Nordfeldt naar de grens toe (wat moet hij daar überhaupt, maar dat is een andere discussie), praat wat, krijgt geel. Zou Nordfeldt nou echt zoiets naars tegen de grensrechter gezegd hebben? Geloof er niks van. Die grens was waarschijnlijk fout in de oorlog... Dan moeten we in de tweede helft gewoon een strafschop krijgen voor het vasthouden van Otigba. Vervolgens zien we Zwinkels weer allemaal domme dingen doen. En natuurlijk ziet die grensrechter dan weer niets als Uth onderuit getrokken wordt door Zwinkels, wat gewoon rood is en anders wel zijn tweede gele kaart. Dat tijdrekken oogluikend toestaan maakt het er ook niet beter op. Wat een drama.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Geheel mee eens. De Nederlandse arbitrage is om te janken. Zeist verkracht het hele korps. Zelfs Kuipers floot heel slecht bij PSV- Feyenoord.

Maar hebben wij ooit zo'n slechte voorhoede en middenveld gehad? Wat een gebrek aan kwaliteit. De Roon, Slagveer en Larsson. Zo slecht. En een Sinkgraven die denkt dat hij goed is maar er ook helemaal niks van bakt.Nul goals thuis tegen Heracles en ADO en dan gaat het publiek klappen na afloop. Er was niks zichtbaar wat op passie leek. En dan klappen? Daaaaag.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

pes5 schreef: Wat verlang ik terug naar de tijd van Dick Jol, toen de scheidsrechters nog niet elke week naar Zeist moesten om geïndoctrineerd te worden.
Helemaal eens, en kan me hier heel goed in vinden. Het lijkt wel een tendens te worden dat scheidsrechters een gele kaart geven aan elke speler die verhaal komt halen. Voetbal blijft interactie en dan mag je als speler zeker verhaal halen wanneer een incident onjuist wordt beoordeeld. Uiteraard tot op zekere hoogte, maar om dan direct geel te geven, belachelijk. Met dat gegeven leg je weer een enorme streep onder Nederland, regeltjesland.
Wat verlang ik terug naar Dick Jol en Mario van de Ende: 2 scheidsrechters met autoriteit en persoonlijkheid, waarbij je het gevoel kreeg dat zij een wedstrijd echt begeleidden en niet stuurden met een automaat 'made in Zeist'.
Ons spel was onthutsend zwak, maar wat is het niveau van onze scheidsrechter enorm gedaald. Een symposium is er onlangs geweest in Utrecht aangaande het niveau van het NLse voetbal. Echer durf ik te stellen dat het beleid vanuit Zeist mbt de scheidsrechters hier ook een hele grote invloed op heeft: te snel doodgefloten, te snel in het voordeel van top3, en idiiote acties die niks met voetbal te maken hebben worden (bijna) onbestraft gelaten. Waar moet dit naar toe?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Wat een verschrikkelijke avond! Er gebeurde vrijwel niets, omdat Heerenveen niet kon en ADO niet wilde. Er kwam totaal geen ritme in de wedstrijd en dat mag Vink (die twee keer verzuimde rood te trekken voor Zwinkels) zich deels aanrekenen omdat hij helemaal niets deed tegen het anti-voetbal van Haagse zijde. Pas in de blessuretijd leek er nog iets te moeten gebeuren, maar op zo'n avond trek je dat niet meer recht... Buiten de nul kan ik geen lichtpuntje benoemen. Echt een ontzettend slechte wedstrijd, bar en boos.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Als wij het spel moeten maken, zoals gisteravond tegen een laf Ado, dan ben je creatieve spelers nodig, dan moet je over de vleugels spelen en het spel BREED houden, nou zowel Slagveer als Larsson trokken veel te veel naar binnen. Dan trek je de boel uitelkaar en dan krijg je juist ruimte. Het was 1 grote kluit op elkaar, onbegrijpelijk dat er niemand in het veld dat ziet en aanwijzingen geeft om het spel breder te houden! Begrijpt vooral Slagveer niet, denk ook dat het voorlopig Slagveer zijn laatste wedstrijd is, want als Vonk nu niet ziet dat ie tekort komt en er wat bij MOET komen!
Wat ik nog steeds onbegrijpelijk vind dat er van de zomer niks gehaald is voor de rechterkant. Ja, Lumu, maar dat was zo'n
groot risico :( Dat zal ook wel als excuus naar voren gebracht worden door de club.
Een beetje ambitie mag de club ook wel uitstralen, als de resultaten komen en er wordt leuk gevoetbald komen sponsoren en supporters terug, heeft men dat niet dan blijven ze weg!!
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Over het scheidsrechters corps: we zien zoveel dwalingen op het veld, gisteravond ook weer. pedant mannetje Vink geeft geel aan Zwinkels waar rood op zijn plaats is, hij torpedeert toch gewoon Uth, totaal geen intentie om de bal te spelen,
ja er loopt een speler van Ado mee, dat zal wel het excuus zijn dat er geen rood gegeven is!
2e helft: Zwinkels verdiende nu echt wel rood door zijn actie op Sinkgraven, pakt hem gewoon bij de keel!
Scheidsrechters in Nederland hebben van de KNVB een vrijbrief gekregen dat er geen commentaar getolereerd wordt van spelers/staf en de scheidsrechters vrij spel geven, de wereld op zijn kop.
Je bent gewoon overgeleverd aan de blunders van de scheidsrechters, die veel invloed hebben op het verloop van de wedstrijden.
Maar zolang de "Top 3"daar geen last van heeft zal er wel niks veranderen!!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Ik durf de stelling wel aan dat de scheidsrechters met de huidige manier van kapotfluiten, het voetbal in ons land naar de verdommenis brengen. Zuivere speeltijd gok ik gister ongeveer 20 minuten, de rest was spuitbusstreepjetrekken, fluiten, stappen meten, stilleggen, ingooi metertje terug, speechje Vink, het was te genant om naar te kijken. 70 minuten stond de scheidsrechter centraal. Het wordt steeds erger, dit kan zo niet langer.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ach, dat de top 3 alleen maar wordt bevoordeeld door de arbitrage is ook maar een fabeltje, die hebben er net zo hard last van. Zie van de week de topper en:http://users.leonweggelaar.nl/oscarlima/krant.pdf

Ook in het buitenland is de arbitrage vaak bagger hoor. En het gaat hier wel erg veel over de scheids en wel erg weinig over het zeer zwakke Heerenveen van gisteravond. Er moet echt wat gebeuren want met dit zooitje gaat het bij de minste tegenslag echt mis. In iedere linie komen we kwaliteit tekort. En dan zijn er nog steeds mensen die denken dat het zo ook wel kan en dat we eigenlijk nog te laag staan. Nee, met dit materiaal staan we zelfs behoorlijk hoog mensen.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik moet zo langzamerhand wel lachen om al die reacties hier in de afgelopen maanden dat het voetbal zo'n verademing was vergeleken met dat van het vorige seizoen en dat we zoveel meer leuke wedstrijden zagen. Allemaal leuk en aardig hoor, al die positieve intenties, maar het lijkt intussen werkelijk nergens meer op en dan vooral in de thuiswedstrijden. Uit gaat het nog wel.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Mee eens, het was echt niet zoveel.

Heerenveen-Ado 0-0
Heerenveen-Heracles 0-1
Heerenveen-Go Ahead Eagles 2-2
Heerenveen-Cambuur 2-2
Heerenveen-PSV 1-0
Heerenveen-Fc Utrecht 3-1
Heerenveen-Excelsior 2-0
Heerenveen-Dordrecht 1-2

8 wedstrijden,
Aantal doelpunten Heerenveen: 11
Aantal doelpunten tegen: 8
Aantal doelpunten totaal: 19

Maar 1 keer meer dan 2 goals voor. Een erg pover aantal van 11 goals in 8 wedstrijden. 8 tegen is natuurlijk prima, en dat moeten er ook zo min mogelijk zijn. Maar we kunnen de conclusie wel trekken dat er maar weinig doelpunten vallen in het ALS en dat is wel eens heel anders geweest. En ik moet ook zeggen dat van dit rijtje eigenlijk alleen PSV thuis echt leuk om naar te kijken was. Verdedigend stat het over het algemeen prima, maar aanvallend is het misschien wel het slechtste Heerenveen aller tijden. En nou moet je natuurlijk niet alleen maar naar goals kijken, (al lijkt het me in voetbal een erg belangrijke graadmeter) maar het zogenaamde goed voetbal wordt door velen zwaar, zwaar, zwaar overdreven hoor.

Een paar aardige resultaten in het begin van het seizoen tegen ploegen die toen nog niet erg in vorm waren, Feyenoord, AZ, VItesse (als je die later was tegen gekomen had je 5 punten minder gehad durf ik wel te zeggen) en de goals van Uth hebben nog een hoop verbloemd.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het grootste probleem zit 'm dit seizoen vooral in de thuiswedstrijden tegen de kleinere ploegen. Dat is altijd al een achilleshiel geweest, het is domweg ontzettend moeilijk voetballen, en met deze grillige spelersgroep is dat alleen maar lastiger. Heerenveen is niet in staat om zulke ploegen de wil op te leggen. Dat heeft er enerzijds mee te maken dat bepaalde spelers nog niet ver genoeg in hun ontwikkeling zijn om dat te forceren, maar ook dat we veel te moeilijk scoren. Als Uth het niet doet, dan is het al bijna een kansloos verhaal en moet je maar hopen dat er één bal wel goed valt.

Tegen een ploeg als ADO moet je op een gegeven moment opportunistischer gaan voetballen. Het tempo moet omhoog, indien mogelijk moet de bal naar voren in plaats van breed/achteruit en desnoods schop je die bal gewoon een keer de zestien in met de intentie 'op hoop van zegen'. Maar men bleef maar rustig naar dat ene gaatje zoeken en dat werkte gewoon niet tegen dit ADO. Daar moet aan gewerkt worden door de selectie en staf, maar ook het bestuur o.l.v. Vonk. Er moet echt scorend vermogen bij. Wanneer je spits er 15-20 maakt, moet de rest opgepakt worden door teamgenoten en dat is momenteel onvoldoende.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Waarom hebben we Otigba geen enkele keer mee naar voren zien gaan in balbezit? Was toch een logische zet geweest de laatste vijftien minuten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Enige positieve was dat we verdedigend niks hebben weggegeven.

Aanvallend was het gewoon ver onder de maat.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Frisian Viking schreef:Waarom hebben we Otigba geen enkele keer mee naar voren zien gaan in balbezit? Was toch een logische zet geweest de laatste vijftien minuten.
Omdat ze zo angstig waren voor een counter, inclusief Lodeweges. Zwakke beurt gisteren van Dwight.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Ik ben het er mee eens dat deze wedstrijd een drama was. Maar wat ben ik blij dat ik fan van Heerenveen ben en niet van ADO.
Wij proberen tenminste te voetballen als het dan niet lukt dat is dan heel jammer.

Zo dramatisch HR het schetst is het natuurlijk niet.

We zijn de eerste seizoenhelft door geen een ploeg weg getikt. Voetballend tegen de ploegen waar we punten tegen verspeeld hebben zijn we in 9 van de 10 keer gewoon de betere ploeg. De spelopvatting is goed en daar geniet ik van. Dat het niet altijd lukt, het zij zo.
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Wat een draak van een wedstrijd! Toen die keeper de gele kaart kreeg, wist iedereen al dat die de hele wedstrijd zou kunnen tijdrekken. Pieter Flink zou hem er toch niet uitsturen, en dat gebeurde dus ook niet. Zelfs het omver-slaan van een Heerenveenspeler (wie was het?) leidde niet tot een tweede gele.

De enigen die mijn wedstrijd nog een glimlach bezorgden waren de uitsupporters in mijn vak. In de rust waren ze de gangmakers in de wc's onder Zuid en na de wedstrijd werden we bedankt voor de gastvrijheid. Toen de spelers van ADO de shirtjes per ongeluk in de gracht gooiden i.p.v. in het uitvak, ging het hek ervoor open en klommen de Heerenveensupporters bij elkaar op de schouders om de shirts door te geven aan de ADO-fans. Daar was ook gelijk weer de irritatie, want het 'sectorhoofd' met die telefoonkabel in zijn oor wilde dat de Heerenveensupporters daar weg gingen, en de deur moest dicht. Toch werd ik blij van de gemoedelijke sfeer op de tribunes. Hier had echt geen combi gehoeven. Sterker nog, de ADO-fans hadden net zo goed in 23 kunnen zitten. Toch plek zat, en betere zichtlijnen. :D
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Frustrerende avond. Met een kutgevoel de winterstop in. De start van het seizoen was hoopgevend, maar het is al maandenlang niets meer. We scoren amper, alleen Uth kan een goal maken. Van de zijkanten komt niets, geen middenvelders met scorend vermogen. Ook uit standaardsituaties spelen we niks klaar. Het is allemaal vrij kleurloos en saai.

Als trainer is het je taak om van het beschikbare materiaal de beste formatie te maken, maar dat begreep Van Basten beter dan Lodeweges. Ik hou ook van dominant voetbal, maar het moet wel gepaard gaan met resultaat.

4 punten achter onze buren de winterstop in. Werk aan de winkel voor spelers, staf en Vonk!
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Over een maandje moeten wij uit naar Dordrecht, die thuis nog niets gewonnen hebben. Drie keer raden wie de eerste ploeg gaat worden die daar gaat verliezen... :roll:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Appie_M schreef:Over een maandje moeten wij uit naar Dordrecht, die thuis nog niets gewonnen hebben. Drie keer raden wie de eerste ploeg gaat worden die daar gaat verliezen... :roll:
Haha nee niemand verliest van Dordrecht. Dat is echt helemaal niks, toch? O ja ze hebben toch dit seizoen één keer gewonnen..,
maar dat was een uitwedstrijd. Dus we zitten gebeiteld! :angry:
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

We hebben thuis tegen ploegen als Dordt, DKV, GAE, Heracles en ADO maar 3 punten gepakt. Dat hadden er een stuk of 10 moeten zijn. Die punten haal je niet meer in. Na de winter komen hier Ajax, Feyenoord, Twente, Zwolle, AZ en Vitesse op bezoek. Daar ga je heus niet als een tierelier punten tegen pakken. Het wordt geen top 7, ik denk zo rond plaats 10 en dat is niet wat we willen.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Stiffie schreef:We hebben thuis tegen ploegen als Dordt, DKV, GAE, Heracles en ADO maar 3 punten gepakt. Dat hadden er een stuk of 10 moeten zijn. Die punten haal je niet meer in. Na de winter komen hier Ajax, Feyenoord, Twente, Zwolle, AZ en Vitesse op bezoek. Daar ga je heus niet als een tierelier punten tegen pakken. Het wordt geen top 7, ik denk zo rond plaats 10 en dat is niet wat we willen.
Vonk heeft al dan niet noodgedwongen de hand op de knip gehouden. Het resultaat is ernaar, grauwe middenmoot met slechts 5 overwinningen in 17 wedstrijden. Maar de stadionhuur kan nog voldaan en dat is na jaren wanbeleid helaas het voornaamste.

Moge 2015 iets meer brengen dan een sluitende begroting.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Overigens gisteren voor de wedstrijdbloemen voor een 75-jarige supporter die al wel 30 jaar bij Heerenveen komt.
Voor iemand van 75 eigenlijk nogal mager. Ik kom al zelf al langer en ben nog lang geen 75.
Ik wil ook bloemen 8)
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

hahaha mitrita gaan ze het nog druk krijgen inderdaad
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Heeft ook nog 30 jaar stadionverbod gehad hoorde ik. Een ekte dus en daarom een terecht bosje bloemen.
Great pretender
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 20-01-2009 21:47

Bericht door Great pretender »

Er valt Dwight niet zoveel te verwijten... Hij probeert vooruit te voetballen en heeft leuke wedstrijden laten zien. Maar ja, wat moet hij dan??! Weer die kansloze Slagveer laten vervangen door van Amersfoort die niks klaarspeelt?ja, dat is een lekkere wissel. Wij hebben gewoon een dramatisch elftal en daar is maar een man verantwoordelijk voor en dat is Vonk. Dwight moet blijven en Er moet gewoon kwaliteit bij. Wat zit die Sinkgraven ook in een dal....
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Makkelijk praten, 'het is allemaal de schuld van Vonk'. Als je iedere cent moet omdraaien, ga je toch niet snel even een buitenspeler halen? Dan probeer je eerst of het met andere eigen spelers opgelost kan worden en tegelijkertijd kijk je om je heen voor een nieuwe speler. Pas als die echt (bijna) gegarandeerd een versterking voor het team zal zijn, én als het financieel kan, koop je die.
Al dat gezeur over 'Vonk wacht veel te lang' of 'Vonk ligt weer te slapen'... Geld dat er niet is, kun je niet uitgeven, en als er al geld is, dan moet je het wijs besteden. In de winterstop gaan we echt wel wat naar Heerenveen zien komen, die noodzaak zien de beste mannen ook wel.
Ik begrijp niet dat mensen Van der Wiel ook op de brandstapel willen gooien. Zijn voorgangers (ja, ook Riemer) hebben verkeerde beslissingen genomen en hij mag het opknappen. Wees blij dat hij de moed heeft gevonden om er aan te beginnen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Voetbaltechnisch gezien klopte er niet van. Laag tempo, nooit eens wat variatie, geen enkele diepte in het spel omdat de snelste man (Slagveer) zich continu verstopt wegens een groot gebrek aan zelfvertrouwen. Larsson voetbalt ver terug in plaats vanuit een diepere positie. Sinkgraven kan normaal gesproken de openingen vinden maar is helemaal uit vorm. Voor Uth was er weinig eer te behalen. Creativiteit op het middenveld is nul komma nul. Alleen Otigba had een keer een ingeving aanvallend maar verder was het schrijnend weinig. Deze selectie moet toch beter kunnen?
Verder is vink een aanfluiting. Vindt zichzelf een lekkere vent maar op een voetbalveld heeft hij niks te zoeken.
Al met al hebben we dit seizoen nog geen punt teveel gehad. Nooit eens die beslissing die in ons voordeel uitviel waar het andersom had moeten zijn, of het van richting verzandde schot dat er toch nog in vloog. We hebben nog wat van zulke geluksmomenten tegoed maar moeten ook in creativiteit en scorend vermogen investeren. Want anders wordt het ook na de winter een mager seizoen met grote risico's want je hebt nog flink wat punten nodig om uit de problemen te blijven.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

feanryp23 schreef:Makkelijk praten, 'het is allemaal de schuld van Vonk'. Als je iedere cent moet omdraaien, ga je toch niet snel even een buitenspeler halen? Dan probeer je eerst of het met andere eigen spelers opgelost kan worden en tegelijkertijd kijk je om je heen voor een nieuwe speler. Pas als die echt (bijna) gegarandeerd een versterking voor het team zal zijn, én als het financieel kan, koop je die.
Al dat gezeur over 'Vonk wacht veel te lang' of 'Vonk ligt weer te slapen'... Geld dat er niet is, kun je niet uitgeven, en als er al geld is, dan moet je het wijs besteden. In de winterstop gaan we echt wel wat naar Heerenveen zien komen, die noodzaak zien de beste mannen ook wel.
Ik begrijp niet dat mensen Van der Wiel ook op de brandstapel willen gooien. Zijn voorgangers (ja, ook Riemer) hebben verkeerde beslissingen genomen en hij mag het opknappen. Wees blij dat hij de moed heeft gevonden om er aan te beginnen.
Het geld was er ook afgelopen zomer wel. Alleen er is teveel gegokt en verkeerd gegokt. Niet alleen Vonk is schuldig. Ik acht de verantwoordelijkheid van Riemer net zo groot. Die zou Vonk het vak wel even leren samen met Foppe. Maar daar ga ik verder niet meer over uitweiden. Nog voor het seizoen gokken of een jonge selectie het wel aan kan is levensgevaarlijk. We hebben gelukkig genoeg punten gesprokkeld om 6 punten boven degradatievoetbal te staan. Van 't zelfde sta je verder achter en haal je dat na de winter niet meer in. Het getuigd van arrogantie dat ons 'het' niet gaat overkomen. Omdat onze selectie daarvoor te goed is. Dat ging eerder al fout met NEC en Roda. En nu lijkt NAC dezelfde weg te bewandelen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Mackan68 schreef: Het geld was er ook afgelopen zomer wel. Alleen er is teveel gegokt en verkeerd gegokt. Niet alleen Vonk is schuldig. Ik acht de verantwoordelijkheid van Riemer net zo groot. Die zou Vonk het vak wel even leren samen met Foppe. Maar daar ga ik verder niet meer over uitweiden. Nog voor het seizoen gokken of een jonge selectie het wel aan kan is levensgevaarlijk. We hebben gelukkig genoeg punten gesprokkeld om 6 punten boven degradatievoetbal te staan. Van 't zelfde sta je verder achter en haal je dat na de winter niet meer in. Het getuigd van arrogantie dat ons 'het' niet gaat overkomen. Omdat onze selectie daarvoor te goed is. Dat ging eerder al fout met NEC en Roda. En nu lijkt NAC dezelfde weg te bewandelen.
Waarom toch steeds gokken op buitenlandse spelers tegen forse koopsommen, terwijl er in Nederland toch ook wel talent rondloopt. Kan sc Heerenveen zich dit veroorloven? Als er uit de jeugd onvoldoende doorstroming is, moet je toch maar wat kwaliteit huren, dat is een zekere kost en geen transferwinst, maar de kosten zijn wel beperkter dan bv de 1,5 miljoen die je nu aan Dalgaard kwijt bent. En daar voorzie ik ook geen transferwinst.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Ben het met Mackan eens, het gaat nog eens helemaal verkeerd, zie NEC en Roda, ik vind dat de club veel te gemakkelijk gedacht heeft over het seizoen, zo van "dit loopt wel los met deze selectie", verkeerde gedachten gang. Nu moet je wel investeren in de winter want zo red je het niet!! Viel me trouwens mee dat Thern hier heen wil, want Malmo is toch ook niet verkeerd?? Dan heeft Heerenveen toch nog wel een goede naam in het Noorden.
Zal me benieuwen waar de club mee aan komt zetten en willen spelers hier wel heen? Er is veel meer concurrentie, zie Zwolle, Cambuur, Groningen
Plaats reactie