19-10-14: sc Heerenveen - DKV (2-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie

Man of the Match Fryske Derby - Wie vond jij de beste?

Peiling eindigde op 24-10-2014 20:06

Nordfeldt
0
Geen stemmen
Schimdt
0
Geen stemmen
Buijs
2
6%
v. Aken
4
13%
v. Anholt
4
13%
v.d. Berg
2
6%
de Roon
1
3%
Sinkgraven
0
Geen stemmen
Thorsby
0
Geen stemmen
Slagveer
0
Geen stemmen
Uth
19
59%
Raitala
0
Geen stemmen
Otigba
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Klopt inderdaad, we kwamen bij de Skoffel weglopen.
Op het veld ging het wat uit elkaar maar groot deel liep door richting ingang G. Ik zou net een boekje kopen (liep voorin) toen iedereen voorbij kwam rennen op de hekken af. De ME en paarden grepen snel in en toeterend en slaand werden de 'supporters' terug gedrongen. De 'supporters renden hierdoor massaal terug. De ME bleef toen met de auto overdreven toeterend iedereen weg drijven. Waardoor ik ook in het nauw kwam, de vrouw met boekjes in tranen, alles lag door de menigte op de grond. Ik heb mensen met bloed gezien door de klappen, doordat de bus zo reed en politie opkwam werd ik zelf ook bijna / licht geraakt. Snel naar binnen gerend (wil er niks mee te maken hebbe, waar ik bij de vrouw nog steeds in tranen een boekje kocht) waarna inderdaad een groot deel provoceerde richting de ME, en tijdelijk 2 ingangen waren. Heb vanaf binnen ook nog kort filmpje.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Ik heb samen met Raider eerst buiten het stadion gestaan en wij zijn samen door de controle gegaan toen de groep "supporters", waarvan ik het deel dat voorop liep liever benoem als tuig of uitschot, bij het stadion aankwam. Opzettelijk liep de voorste groep voorbij de toegang tot het stadion en stormde toen af op de met zwart plastic afgedekte schermen in een poging richting het uitvak te gaan. Het spreekt vanzelf dat de politie daarop ingreep en de groep terug dreef richting toegang tot het stadion. Let wel, er was nergens een Cambuur-supporter te bekennen. Het eerder genoemde tuig of uitschot vond dat het toen tijd was om te politie uit te dagen, een poging te doen een politiebusje te beschadigen, kortom, het was in hun ogen tijd om te rellen. Ik ben normaliter niet zo'n liefhebber van politiegeweld, maar vanmiddag vond ik het politieoptreden eigenlijk veel te soft. Defensief, terughoudend. En het irriteerde me mateloos dat er, in ieder geval voor mij niet zichtbaar, geen mensen gearresteerd zijn, nee, dat dat tuig uiteindelijk gewoon het stadion in mocht.
Wat er gebeurde was Heerenveen onwaardig en ik hoop van ganser harte dat aan de hand van de politiefoto's en videobeelden er een groot aantal stadionverboden zal worden opgelegd. Er moet door de club en de autoriteiten rücksichtslos ingegrepen worden om dit kwaad bij de wortel uit te roeien !
Gebruikersavatar
heerenveenown
Selectiespeler
Berichten: 676
Lid geworden op: 22-12-2011 23:06
Locatie: Friesland

Bericht door heerenveenown »

Jammer dat het zo moet.
Op het station stond trouwens de politie op kaarten te controleren maar cambuur supporters kwamen er alsnog langs met vest over kleding heen.

In het stadion dus ook veel gespot met een paar akelig provocerend na de doelpunten. De wedstrijd tja, die voelt als verloren :(
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Hiervoor al sv's?
Heerenveen till I die!
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Iedereen heeft op dit forum altijd de mond vol van het zogenaamde "tokkie" volk uit Leeuwarden dat zich nergens weet te gedragen. Maar als we niet oppassen gaat het bij ons dezelfde kant op en blijken er ook bij onze club een stel "tokkies" rond te lopen. Wat mij betreft inderdaad keihard aanpakken en nooit weer een voetbalstadion in laten. Moedwillig ME aanvallen getuigt van een niveau waarvan we onze buren uit Leeuwarden jarenlang al om bekritiseren. Ergens is er een spreekwoord van een pot en een ketel....
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Het meeste is al benoemd, door een te smalle selectie geen mogelijkheden om te wisselen en dan komt van armoede Raitala op de linkerflank. Met een rentree van Larsson is er op links iig een betere bezeting. De Roon heeft een goede werkethiek maar is technisch / tactisch niet de sterkste, is eens aan vervanging toe.

Ook al voelen wij ons de morele verliezer, echt verliezen was een drama geweest. Dan hadden ze daar over 10 jaar nog aan die overdreven heldenverering gedaan.

Al met al is het een wonder dat we met zo'n smalle selectie goed meedoen. Van de winter een goede middenvelder, rechtsbuiten en linksback ophalen. We hebben nog een potje van de verkoop Wildschut en de middenvelder die niet kwam op de laatste dag van de transferperiode.

Na de winterstop staat er dan een prima ploegje.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Oja, deze heren vonden het nodig vanuit de Heeren van Elf skybox bier naar beneden te gooien... Tokkies :roll:

http://imgur.com/V9Easqy
http://imgur.com/3med9Ag
http://imgur.com/oX19rli

Vorig jaar gooiden ze al met een asbak, waarom doet de club hier niks tegen?
Laatst gewijzigd door siesta op 19-10-2014 23:25, 5 keer totaal gewijzigd.
!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

En zo is het Stiffie!

Complimenten aan Nieuw Noord en FeanFan betreft de pre party en sfeeractie!
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Wat een feest daar in DKV bij de terugkeer van de spelersbus.
Mensen helemaal door het dolle heen.

Jarenlang als kleinduimpje/slapende reus in de schaduw (trouwens prachtig spandoek in het stadion) van onze dorpsclub gestaan.
Wij wisten wel dat het volk daar redelijk gefrustreerd geraakt was door hun geweldige optredens op het eerstedivisie niveau, terwijl de dorpsclub regelmatig mocht optreden in europees verband.

Maar wat een ontlading vandaag, de club heeft een wereldprestatie geleverd: 'niet verloren in Heerenveen', een prestatie om trots op te zijn. Wat jarenlang mijlenver weg leek, werd vandaag de waarheid. Niet verloren van het grote Heerenveen, de club met een echt stadion en echt gras, en de club die wel al veel langer dan twee jaar achtereen op het hoogste niveau speelt.

Hier is een heel mooi treffend nederlands (hun voertaal) spreekwoord voor: 'Een kinderhand is ........'
Ik pas hier niet
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

xander schreef:En zo is het Stiffie!
Complimenten aan Nieuw Noord en FeanFan betreft de pre party en sfeeractie!


Een schitterend gezicht zo'n actie waar het complete stadion aan meedoet! Al de mensen die dit georganiseerd hebben verdienen een groot compliment.

Andere taferelen die hierboven ook al genoemd zijn, zijn ronduit beschamend. Wat mij betreft kan door het uitreiken van forse stadionverboden aan de betrokkenen, duidelijk gemaakt worden dat dit niet getolereerd wordt. Ik blijf het een absurde situatie vinden dat door mutsen, zonnebrillen en andere bewust gekozen materiaal getracht wordt onherkenbaar te blijven. Dit zal ongetwijfeld een forse staart krijgen.

Maar de sfeeractie was uitstekend!
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Arnoud schreef:Ik heb samen met Raider eerst buiten het stadion gestaan en wij zijn samen door de controle gegaan toen de groep "supporters", waarvan ik het deel dat voorop liep liever benoem als tuig of uitschot, bij het stadion aankwam. Opzettelijk liep de voorste groep voorbij de toegang tot het stadion en stormde toen af op de met zwart plastic afgedekte schermen in een poging richting het uitvak te gaan. Het spreekt vanzelf dat de politie daarop ingreep en de groep terug dreef richting toegang tot het stadion. Let wel, er was nergens een Cambuur-supporter te bekennen. Het eerder genoemde tuig of uitschot vond dat het toen tijd was om te politie uit te dagen, een poging te doen een politiebusje te beschadigen, kortom, het was in hun ogen tijd om te rellen. Ik ben normaliter niet zo'n liefhebber van politiegeweld, maar vanmiddag vond ik het politieoptreden eigenlijk veel te soft. Defensief, terughoudend. En het irriteerde me mateloos dat er, in ieder geval voor mij niet zichtbaar, geen mensen gearresteerd zijn, nee, dat dat tuig uiteindelijk gewoon het stadion in mocht.
Wat er gebeurde was Heerenveen onwaardig en ik hoop van ganser harte dat aan de hand van de politiefoto's en videobeelden er een groot aantal stadionverboden zal worden opgelegd.p Er moet door de club en de autoriteitenoo rücksichtslos ingegrepen worden om dit kwaad bij de wortel uit te roeien !
haha stel je aan, je weet niks. Vond het trouwens nog vrij rustig gaan als je naar de naaistreken van Ben Takkenberg en consorten kijkt. Jammer dat het zo moet maar de verhoudingen stewards/supporters/politie zijn nog nooit zo slecht geweest als nu en dit zal alleen maar verder verslechteren. goed bezig...
sch till i die!
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 14-10-2014 14:08

Bericht door sch till i die! »

jammer 2-2 maar vette sfeeracties
wie heeft foto's van het spandoek? zat er zelf links achter dus zag het niet...en misschien nog wat foto's met de vlaggetjes grutsk! die hadden ze mooi gedaan op zuid heeft iemand daar ook wat foto's van?
bedankt :stan:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

sch till i die! schreef:jammer 2-2 maar vette sfeeracties
wie heeft foto's van het spandoek? zat er zelf links achter dus zag het niet...en misschien nog wat foto's met de vlaggetjes grutsk! die hadden ze mooi gedaan op zuid heeft iemand daar ook wat foto's van?
bedankt :stan:

Ga maar eens sneupen op twitter. Daar komt alles van gister wel langs.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

siesta schreef:Oja, deze heren vonden het nodig vanuit de Heeren van Elf skybox bier naar beneden te gooien... Tokkies :roll:

http://imgur.com/V9Easqy
http://imgur.com/3med9Ag
http://imgur.com/oX19rli

Vorig jaar gooiden ze al met een asbak, waarom doet de club hier niks tegen?
Ik zou zeggen mail het naar de club box en foto's zijn bekend.

Zal wel een droom zijn, maar betreffende uit supportes zero tolerance wat mij betreft.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Dat gedoe met de ME moet, mits gegaan zoals hierboven verteld, keihard aangepakt worden.
Ik heb het persoonlijk niet meegekregen, was blij dat er minder afgezet was en er minder krampachtig over het geheel gedaan werd dan vorig jaar. Tijdens de wedstrijd mag er best rivaliteit tussen de supporters zijn, misschien moet dit zelfs wel. Maar voor, en zeker na, de wedstrijd gewoon normaal tegen elkaar doen moet volgens mij prima kunnen. En van ME, politie en stewards blijf je al helemaal af, ten allen tijde!!!
En die vraag hierboven, hiervoor al sv's????
Zeker weten!! Van mijn part een jaar of 10, bij voorkeur met meldingsplicht tijdens wedstrijden.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Sverige.
Bankzitter
Berichten: 154
Lid geworden op: 15-03-2009 15:22

Bericht door Sverige. »

SVSCH schreef:haha stel je aan, je weet niks. Vond het trouwens nog vrij rustig gaan als je naar de naaistreken van Ben Takkenberg en consorten kijkt. Jammer dat het zo moet maar de verhoudingen stewards/supporters/politie zijn nog nooit zo slecht geweest als nu en dit zal alleen maar verder verslechteren. goed bezig...
Normaal gesproken laat ik het schrijven van berichten liever aan anderen over, maar ik vind je reactie jegens Arnoud respectloos en nergens op slaan. Ongeacht wat er daadwerkelijk aan vooraf ging, het uitdagen van ME valt niet goed te praten.
Ik kom al sinds mijn 5e in het stadion en hou van deze club omdat wij naar mijn mening altijd boven deze praktijken hebben gestaan. Jammer dat sommige 'supporters' menen dat het uitdagen en vechten tegen politie en/of ME erbij hoort of noodzakelijk is.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2545
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Sverige. schreef: maar ik vind je reactie jegens Arnoud respectloos en nergens op slaan.
Amen.

Trieste figuren, die moet je geen sv geven, maar een verbod om een Heerenveen shirt/polo/sweater/etc aan te trekken.

Blijkbaar is er een probleem tussen stewards/politie en de laagschedeligen van NN (dat betekend niet iedereen van NN, ik zeg het er maar even bij...), dus wordt de ME lastig gevallen en moeten wij als normale fans dat maar snappen.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Derby party op de Nieuwstraat was prima voor elkaar, evenals de corteo naar het stadion. Maar 'supporters' die vervolgens doelbewust uit zijn op rellen, horen niet bij onze club thuis. Misschien passen ze beter bij die club uit 058.
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Ik hoor vaak verhalen over provocaties die beginnen bij politie/ME of ME die rücksichtlos handelen tegenover grote groepen normale supporters waar geen enkele 'kwaaie' tussen zit. Ik dacht vaak dat dit wel mee zou vallen en vaak overdreven wordt, tot ik zelf zag hoe men gisteren na de wedstrijd te werk ging, zonder dat er maar een vuiltje aan de lucht was gebeurt volgende:

Vlak na afloop v/d wedstrijd loop ik het stadion uit richting zuidzijde (vanaf boulevard richting SKW), looproute via net gerenoveerd voetgangers/fietsers bruggetje achter de ALDI. Eenmaal aangekomen bij betreffend bruggetje parkeert ME een bus dwars op de brug en blokkeert daarmee de brug. Op dit moment zijn er nog nergens DKV fans te bekennen en bestaat de stroom voorbijgangers enkel uit Heerenveen fans die rustig lopend en fietsend op weg naar auto/huis zijn. ME vertelt dat er omgelopen dient te worden (om vervolgens gewoon aan de andere kant van hetzelfde bruggetje uit te komen), of mensen slecht ter been zijn o.i.d. maakt niet uit.

Als vervolgens een vader die hier met zijn vrouw en jonge zoontje langs komt vraagt wat dit voor onzin is. (En zegt dat men na omlopen toch aan de andere kant v/d brug terecht komt) wordt er meteen gedreigd met wapenstok en komen er 3 andere ME figuren aangestormd.

Er is verder niemand in de buurt die enige kwaad voor ogen heeft dus loopt iedereen vervolgens braaf (maar geïrriteerd) om. Eenmaal bij de andere kant van dezelfde brug aangekomen staat dezelfde groep ME met een grote grijns op het gezicht toe te kijken en lacht dezelfde mensen in hun gezicht uit. Een fietser die voorbij komt wordt half van z'n fiets gesleurd nadat hij vraagt wat dit in godsnaam voor onzin is. Voorbijgangers die vragen waarom men zich zo idioot gedraagt worden meteen met wapenstok bedreigd en weggeduwd/gestuurd. Een groep ME'ers die verderop op de brug over het fietspad staan te wachten staan, of met een grijns op het gezicht toe te kijken, of gooien nog wat olie op het vuur door op agressieve wijze wat onverstaanbare kreten richting voorbijgangers te schreeuwen.

Indien er ook maar enige aanleiding was om zich zo hard op te stellen had ik e.e.a. helemaal niet erg gevonden. Er was echter in de wijde omtrek (nog) geen DKV supporter te bekennen. Verder was iedereen die in de buurt was gewoon redelijk tegenover politie (enkel vraag stellen) en was er dus geen enkele agressieveling te bekennen. (en al zeker geen groep fanatiekelingen die als groep aan komen stormen o.i.d.) Waarom wordt er bij een eerste vraag / verbaasde reactie van deze normale fans meteen met geweld gedreigd? Waarom staat de ME deze zelfde normale fans vervolgens met een dikke grijns uit te lachen? Kortom, waarom staat de ME de boel te provoceren op een moment dat er helemaal niets aan de hand is en ook niets dreigt te gebeuren?

Door het idiote gedrag van de ME is iedereen toch behoorlijk geïrriteerd en zie ik zelfs opa's langslopen die zichtbaar geïrriteerd zijn. Ik kan me voorstellen dat de ME juist door dit onverklaarbaar idiote gedrag een reactie uitlokt van mensen die normaal geen vlieg kwaad zullen doen en ik zie ook al voor me hoe men (ME) vervolgens in zou slaan op onschuldige vaders en kinderen (de verhalen die je nog wel eens hoort).

Ik neem alle berichtgeving over lastige supporters en 'hooligans' in ieder geval nooit meer serieus en begrijp nu de vraag naar normalisatie volkomen. Laat de instanties eerst maar eens met een hele kritische blik naar zichzelf kijken voordat men ons als simpele voetballiefhebber weer deze agressie voorschotelt. Volgens mij hoort er handhaving en toezicht te zijn om enige dreiging te de-escaleren en horen zij er niet te zijn om onschuldige situaties te escaleren.

(sorry voor het lange verhaal :wink: )
Gebruikersavatar
Rednax
Wereldspeler
Berichten: 1146
Lid geworden op: 02-10-2006 11:45
Locatie: It Hearrenfean

Bericht door Rednax »

Inderdaad. Normaal communiceren is er niet bij. Volgens mij hopen/willen ze gewoon dat je wat verkeerds zegt/doet in hun ogen zodat ze een legitieme reden hebben om er op los te slaan.

Vanaf het talud (waar de DKV bussen geparkeerd stonden) worden de meest vreselijke dingen geroepen en zelfs naar beneden gespuugd.

Natuurlijk doet de politie/ME daar niets aan :roll:
Gebruikt u plastabletten ? Of bent u van nature zo'n zeikerd ?
sonnema
Selectiespeler
Berichten: 740
Lid geworden op: 04-06-2003 10:19

Bericht door sonnema »

Had het liefste het spelletje gezien van een grote, blauw-witte kat spelend met een klein, bang geel blauw muisje om deze vervolgens vakkunig de kop af te bijten.
Maar helaas moest ik nu weer kijken naar het populistische gewauwel van die blije geit Henk de Jong.
Als ik het zo inschat een vakkundige trainer maar iets te veel bezig met het cultiveren van zijn imago als jongen van het(DKV) volk.En daarbij gretig gebruik makend van de media.
Het begint allemaal iets onechts te krijgen.
beunstra
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 09-12-2013 14:19

Bericht door beunstra »

Ik heb mij gister dood geërgerd aan de 3 stewards die bij de ingang van NN1 staan. Bij de 2-2 zien zij dat er in het vak onder Nieuwnoord 3 cambuur supporters opspringen en richting NN beginnen te juichen. Zij zien het, kijken er naar en draaien zich vervolgens om. Wanneer er aan hun gevraagd word of ze er ook nog iets aan gaan doen komt ze met de verklaring: het is niet mijn vak, dus ook niet mijn verantwoordelijkheid. Op deze manier werk je een agressieve sfeer in de hand en ben je in mijn ogen niet geschikt om steward te zijn
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

En door dit soort gedoe heb ik mijn tweede seizoenkaart voor mijn zoontje van 6 opgezegd. Ik wil hem het trauma niet aandoen. Laat hem eerst maar oud genoeg worden om te beseffen hoe het allemaal in elkaar steekt. Voorlopig moet hij maar even teren op mijn verhalen. Hij snapte ook al niet waarom hij zijn Heerenveen shirt uit moest doen toen we zaterdag even naar leeuwarden moesten. Ik had hem ook graag mijn ervaringen als klein jongetje laten beleven als het gaat om het bijwonen van wedstrijden in een stadion met zoveel mensen.
Na afloop diverse sukkels die nog even richting het uitvak wilden. Na zo'n wedstrijd moet je je plek kennen. Cambuur was grote delen vd wedsrijd beter, had in ieder geval een betere intentie en was fysiek en voetballend sterker. Na zessen zijn er ook nog diverse arrestaties geweest van mensen in Fun Plaza. Weet het fijne er niet van maar toe stonden er weer twee ME bussen. Sfeer in Fun Plaza was ook veel opgefokter. Zag mensen spullen vernielen die er zijn voor ons als Heerenveen supporters. Ziek.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Ruim 30 jaar geleden werd er ook al geknokt door Heerenveen supporters in het uitvak in dkv dus doe nou niet alsof dit allemaal nieuw is. Het hoort allemaal bij een echte derby en behalve wat opstootjes is het niet eens tot een echte confrontatie gekomen. Ik heb van de beleving genoten maar ook een klotegevoel dat we de winst zo weggeven.
Sverige.
Bankzitter
Berichten: 154
Lid geworden op: 15-03-2009 15:22

Bericht door Sverige. »

SVSCH schreef:Ruim 30 jaar geleden werd er ook al geknokt door Heerenveen supporters in het uitvak in dkv dus doe nou niet alsof dit allemaal nieuw is. Het hoort allemaal bij een echte derby en behalve wat opstootjes is het niet eens tot een echte confrontatie gekomen. Ik heb van de beleving genoten maar ook een klotegevoel dat we de winst zo weggeven.
Ik vind niet dat je dergelijke praktijken kunt rechtvaardigen op basis van incidenten uit het verleden. Je moet je afvragen of deze incidenten destijds wel als normaal en/of als onderdeel van de clubcultuur werden gezien door het overgrote deel van de supporters. Ik denk zelf van niet.
Maar goed, hier laat ik het bij. Ik hoop dat deze opgefokte trend zich niet voortzet want dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden...
Johanson16
Invaller
Berichten: 392
Lid geworden op: 05-07-2008 17:26

Bericht door Johanson16 »

Bubbe schreef:Volgens mij begrijpen jullie de taak van de ME niet helemaal. Dat het allemaal overdreven gedoe is ben ik het absoluut mee eens, maar zij krijgen die orders en zijn niet aangesteld om daar met supporters in gesprek te gaan of het wel of geen onzin is dat het brugje is afgesloten.
Ik snap heel goed wat de taak van ME is, misschien ligt een groot deel van het probleem wel in de orders die deze mensen ter plaatse krijgen. Ik zeg alleen dat ik deze manier van optreden tegenover een compleet welwillend publiek ronduit belachelijk en zeer onwenselijk vind. In dit geval lijkt mij duidelijk dat de mensen ter plaatse om een bepaalde reden de orders hebben gekregen de brug te blokkeren. Maar zouden ze ook orders krijgen om iedereen die een vraag stelt te bedreigen met hun wapenstok? Zou er in die orders ook gezegd zijn dat men dezelfde vraagstellers vervolgens met een brede grijns moet proberen te provoceren? Lijkt me niet.

Kordaat optreden is, op het moment dat er echt iets dreigt te gebeuren, zeker wenselijk tegenover de idioten die het voor de massa proberen te verpesten. In dit geval was het echter overduidelijk dat er én geen idioten waren én geen dreiging was, een situatie waar de ordehandhaving zich in mijn optiek netjes hoort te gedragen.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Ben weer even aan het knippen en plakken geweest: https://www.youtube.com/watch?v=zcsrw1klghg
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wel humor dat ze bij DKV zo trots waren op hun 4000 man opkomst bij de training om ze op scherp te zetten. En vervolgens binnen 1 minuut een penalty tegen krijgen na je eigen aftrap. Volgend jaar misschien maar 8000. Misschien dat ze dan wakker zijn.....

Zouden ze al uitgefeest zijn na een punt tegen de grote buurman? Wat een lachwekkend clubje.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Satyr schreef:Blijkbaar is er een probleem tussen stewards/politie en de laagschedeligen van NN (dat betekend niet iedereen van NN, ik zeg het er maar even bij...), dus wordt de ME lastig gevallen en moeten wij als normale fans dat maar snappen.
Heeft niks met elkaar te maken, is een domme aanname. al zou de politie dat natuurlijk het liefst wel hebben en tegen mensen willen gebruiken om alles in te dammen. Je kunt mijn reactie respectloos vinden, maar zelf mensen die problemen met oa stewards laagschedelig noemen is ook niet bepaald respectvol. We praten over een tijdje wel weer, maar het supportersbeleid gaat de verkeerde kant op en als dit zo doorgaat zijn we aardig genaaid met de revolutie vorig jaar.

Alleen het feit dat Takkenberg zelf bij de politie werkzaam is is al genoeg om grote vraagtekens te hebben bij deze man, hij zal alles vanuit politieoogpunt bekijken en de politie zal veel teveel vrijheid krijgen. Ken hier al meerdere voorbeelden van maar hij is de grote baas en supporters heeft hij schijt aan.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Kan iemand mij de logica uitleggen van het feit dat de politie opdracht gaf tot het sluiten van de hekken om vervolgens in te rijden op een groep supporters? Kan me toch voorstellen dat je als ome agent liever iedereen het stadion 'in wil jagen' in plaats van nog meer heisa op straat. Tenzij je moedwillig kwaad wil zaaien, kan ik geen andere reden bedenken om zoiets te doen.
Plaats reactie