09-08-14: sc Heerenveen - FC Dordrecht (1-2)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

09-08-14: sc Heerenveen - FC Dordrecht (1-2)

Bericht door Appie_M »

We zitten nog midden in de voorbereiding en het lijkt alsof het nieuwe eredivisie-seizoen nog mijlenver verwijderd is. Toch duurt het nog maar 3 weken voordat we thuis tegen FC Dordrecht mogen aftrappen voor de jaargang 2014/2015. Ticket-informatie hieronder.
Evenementinformatie
Wedstrijd: sc Heerenveen - FC Dordrecht
Speeldatum: Zaterdag 9 Augustus 2014
Aanvangstijd: 18:30 uur
Locatie: Abe Lenstra stadion
Competitie: Eredivisie
CC-verplichting: Ja

Verkoopinformatie
Start verkoop Einde verkoop
Online Ticketing: 18 juli 2014, 09:00 uur 09 augustus 2014 18:30 uur
Ticketbox: 19 juli 2014, 09.00 uur 09 augustus 2014 18:30 uur
Feansjop: 18 juli 2014, 09:00 uur 09 augustus 2014 18:30 uur
Stadionkassa: n.n.b.

Aantal kaarten: 8 per (S)CC
18-07-14
t/m 30-07-14: scc-houders 2 gratis kaarten
cc-houders 8 kaarten
31-07-14
t/m 09-08-14: scc- en cc-houders 8 kaarten
(zie ook Actie seizoenkaarthouders)

Actie seizoenkaarthouders
In de periode van vrijdag 18 juli t/m woensdag 30 juli mogen seizoenkaarthouders die voor 1 juli hun seizoenkaart hebben verlengd en betaald twee gratis kaarten per seizoenkaart online bestellen. Dit is niet mogelijk via TicketBox.

Na afloop van deze periode vervalt dit recht! Het is niet mogelijk tegelijkertijd betaalde toegangskaarten te bestellen (dit kan de eerstvolgende dag na afloop van de actieperiode). Bestelde toegangskaarten kunnen niet meer worden omgewisseld.

Prijzen
Plaats Prijs*
SPT of vak 3 t/m 6 € 33,-
Westtribune: € 29,-
Oosttribune: € 29,-
Noord- en Zuidtribune: € 26,-
Hoeken: € 24,-

Jeugdkorting t/m 14 jaar: € 6,-**

* Via TicketBox en Feansjop wordt € 2,- servicekosten in rekening gebracht.
** Via Ticketbox is het niet mogelijk een toegangskaart met jeugdkorting te kopen.


Wedstrijdparkeerkaart
Voor deze wedstrijd kunt u tot uiterlijk drie werkdagen voorafgaand aan de wedstrijd een wedstrijdparkeerkaart voor P3 of P6 aanvragen. Een wedstrijdparkeerkaart voor P3 kost € 9,00, een wedstrijdparkeerkaart voor P6 kost € 5,-. Er is een beperkt aantal wedstrijdparkeerkaarten beschikbaar.

Let op: De online ticketing site is gewijzigd! Dit gebeurt nu niet meer via voetbalticketshop.nl, maar via mijn sc Heerenveen: https://ticketing.sc-heerenveen.nl/
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Zo te zien zijn de prijzen voor een losse kaart dus weer duurder geworden. Weliswaar een euro per kaartje, maar toch....
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Rekening houdend met de inflatie zijn de prijzen van de kaarten €0,66 tot €0,75 gestegen. Dat is het meeste niet toch?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
LindaSCH
Nieuw talent
Berichten: 89
Lid geworden op: 14-04-2008 11:31
Locatie: Dokkum

Bericht door LindaSCH »

Hebben er meer mensen problemen met het bestellen van de kaarten voor Dordrecht? Ik heb een seizoenkaart maar wil gebruik maken van die 2 extra toegangskaarten, maar het systeem geeft aan dat ik geen 'recht' heb om kaarten te kopen (zelfs niet voor Levante) Heb de barcode wel gewoon gekoppeld aan mijn Heerenveen account... HELP :D
We'll singing all the time, for Sc Heerenveen..!
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Gewoon even bellen met heerenveen. Ze willen je graag helpen.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

LindaSCH schreef:Hebben er meer mensen problemen met het bestellen van de kaarten voor Dordrecht? Ik heb een seizoenkaart maar wil gebruik maken van die 2 extra toegangskaarten, maar het systeem geeft aan dat ik geen 'recht' heb om kaarten te kopen (zelfs niet voor Levante) Heb de barcode wel gewoon gekoppeld aan mijn Heerenveen account... HELP :D
Die melding kreeg ik eerst ook, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Als je 2 stoelen hebt aangemerkt om te reserveren kun je op de blauwe link voor die stoelen klikken en dan is er per stoel de keus om hiervoor te betalen of om voor de gratis optie te gaan.
Ik hoop voor je dat het je lukt. Je hebt gelukkig nog een paar dagen te gaan :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
sido
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 19-08-2009 22:29

Bericht door sido »

heb net ook nog 2 kaarten besteld, alleen vak 425 en 427 zijn nog kaarten naast elkaar te krijgen.
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Sommige vakken zijn nog niet eens in de verkoop gegaan, zoals 23. Ik wacht mooi even af tot die erbij komen, want daar zijn wel degelijk genoeg plekken vrij. Ik denk zelfs meer dan 200.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
superfriezen4ever
Bankzitter
Berichten: 195
Lid geworden op: 04-08-2006 15:26
Locatie: waskemeer

Bericht door superfriezen4ever »

Dit staat in de mail die gestuurd is m.b.t. de gratis kaarten:
Wanneer kun je jouw gratis toegangskaarten bestellen?
- sc Heerenveen – FC Dordrecht (zaterdag 9 augustus, aanvang 18.30 uur)
te bestellen van vrijdag 18 juli; 09.00 uur t/m woensdag 30 juli; 23.59 uur
Let op: Na afloop van bovenstaande periode vervalt jouw recht op het bestellen van gratis toegangskaarten!
Houd er dus rekening mee dat je na 30 juli GEEN gebruik meer kan maken van deze actie.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Als we met Uth en Slagveer spelen kunnen we direct een 2 op het toto-formulier zetten
Deze twee spelers komen simpelweg tekort. Uth heeft teveel kansen nodig en Slagveer kan alleen hard lopen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Zo, deze wedstrijd leeft echt merk ik.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Calimero schreef:Zo, deze wedstrijd leeft echt merk ik.
Blijkbaar wel, want m'n aangeboden kaart in vak 26 was zó verkocht. Zelf zit ik op een Limburgse camping te genieten van het leven ;-)
feanfan2008
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-08-2014 22:20

Bericht door feanfan2008 »

Wedstrijd tegen Levante was niet om aan te gluren.
Buijs is versterking, brengt rust. Ook Dalgaard is aanwinst.

Slagveer, Wildschut, Uth kunnen niveau niet aan.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Uitkijken naar Dordrecht thuis. Dat hebben we ons lang niet kunnen voorstellen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

feanfan2008 schreef:Wedstrijd tegen Levante was niet om aan te gluren.
Buijs is versterking, brengt rust. Ook Dalgaard is aanwinst.

Slagveer, Wildschut, Uth kunnen niveau niet aan.
Ik heb bij vlagen kunnen genieten van de spelintentie. Kunnen genieten van de manier waarop we onder de druk uit wisten te voetballen, zonder elke bal maar blind naar voren te rammen. Ook heb ik kunnen genieten van een spits die de bal daadwerkelijk naar een medespeler wist te kaatsen. Uth deed dit in dit ene potje vaker goed dan Finnbogasson in 2 volledige seizoenen voor elkaar kreeg.

En Dalgaard zal straks hoop ik inderdaad een aanwinst zijn, maar om dat na dit potje te beweren is ronduit lachwekkend. Dalgaard heeft namelijk niks, maar dan ook niks goed gedaan. Hij heeft niet 1 bal aan weten te nemen.... Hij is groot en sterk, en ik hoop dat hij ons wat zal brengen, maar tegen Levante heeft hij zich niet bewezen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

@otsje

Je chargeerde wel hoor. Uth bracht met name in de eerste helft heel weinig, maar werd ook niet gezocht.
Het niveau van de eerste helft was trouwens zo laag dat het bijna degradatievoetbal is op ere divisie niveau. Pas in de tweede helft begon het ergens op te lijken, dit pas na inbreng van Dalgaard en Thorsby.
We zullen zien welke keuzes Lodeweges gaat maken voor zaterdag, maar het lijkt me een kwestie van tijd dat zowel Dalgaard als Thorsby in de basis staan. Dit zijn twee spelers die meer kwaliteit hebben dan Uth en bijv van de Berg.
Samen maken we de club sterk.
casper
Invaller
Berichten: 308
Lid geworden op: 23-06-2011 22:55

Bericht door casper »

Thorsby viel inderdaad prima in,maar waar de adoratie voor Dalgaard vandaan komt?
Het kan toch niet komen door zijn invalbeurt,want daar viel niks uit op te maken,deed eigenlijk niks goed.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

casper schreef:Thorsby viel inderdaad prima in,maar waar de adoratie voor Dalgaard vandaan komt?
Het kan toch niet komen door zijn invalbeurt,want daar viel niks uit op te maken,deed eigenlijk niks goed.
Nou ik adoreer Dalgaard totaal niet. Ik vond het alleen opvallend dat het team beter speelde na inbreng van zowel Dalgaard als Thorsby. Dat zal jou ook opgevallen zijn neem ik aan ?
Samen maken we de club sterk.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

BK2007 schreef: Nou ik adoreer Dalgaard totaal niet. Ik vond het alleen opvallend dat het team beter speelde na inbreng van zowel Dalgaard als Thorsby. Dat zal jou ook opgevallen zijn neem ik aan ?
Ik zal niet voor Casper spreken, maar voor mezelf. Ik vond het 10 minuutjes beter draaien, toen Thorsby erin kwam voor van den Berg. Daarna was eigenlijk alle controle weg, en ontstonden er veel te grote gaten op het middenveld. De inbreng van Dalgaard veranderde daar niks aan. Het werd wat opportunistischer, maar Levante kreeg toen de grote kansen.

Ik vond het eerste deel van de wedstrijd beter. Hierin hadden we balbezit, en controle. Helaas konden we verdomd weinig creëren. Maar alle kansen voor Levante (op de goal na) kwamen allemaal in het deel van de wedstrijd dat jij beter vond. Die mening deel ik dus niet.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

@otsje

:lol: er zaten de eerste helft allemaal mensen om me heen te zuchten en te steunen de eerste helft. Zat je ook in het stadion dan heb je het ook meegekregen ?
Samen maken we de club sterk.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Ik las hier berichten van mensen die vonden dat opviel dat de spelers van Heerenveen elkaar ( tegen Levante ) vooral voor de rust zo relatief makkelijk vonden.
Tja, als je soms een minuut lang achteruit of breed speelt ( ook als het helemaal niet nodig is ) is dat al snel een feit natuurlijk.
Zo ongeveer elke diepe bal, als er al eens een kwam, verdween kansloos over de achterlijn.
Ik vond het slaapverwekkend, maar het zal wel geweldig positiespel ( zo heet dat tegenwoordig ) zijn geweest.
Na de rust werd het allemaal wat opportunistischer en daardoor iets aardiger.
Ik begrijp trouwens evenmin als een paar anderen hier waarom Dalgaard zo betrekkelijk positief werd beoordeeld op basis van zo goed als geen enkel balcontact. Maar goed, hij was natuurlijk door zijn postuur en blonde haar zichtbaarder aanwezig dan Uth, van wie we het ook niet zullen moeten hebben.
Jammer dat we tegen Dordrecht ( en mogelijk tegen Excelsior nog steeds ) met zo'n kreupele voorhoede moeten aantreden. Juist deze wedstrijden zul je moeten winnen om niet meteen achter de feiten aan te lopen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

BK2007 schreef:@otsje
:lol: er zaten de eerste helft allemaal mensen om me heen te zuchten en te steunen de eerste helft. Zat je ook in het stadion dan heb je het ook meegekregen ?
Dat zegt wat mij betreft dan ook genoeg over jou, en de mensen om je heen. Ieder zijn eigen manier, geen probleem, maar wij zien de dingen dus erg anders.

Ik zag ten opzichte van vorig seizoen een ploeg voetballen met een idee. Een ploeg die de bal wilde hebben, die vrij rustig was, en een heel redelijk positiespel speelde. Bovendien werd er van achteruit enkele malen zeer goed onder de druk uit gevoetbald. En dan zag ik ook nog een spits die niet elke bal van zijn voet liet schieten als hij aangespeeld werd met een man in de rug, en ook nog eens diverse malen een uitstekende kaats aanging. En dan zag ik ook nog een keeper die niet elke bal weg hengste, maar keurig met zijn achterhoede mee voetbalde en bij vlagen goed de ruimte achter de verdediging bespeelde. Oftewel, allemaal dingen die we vorig seizoen gewoon nooit hebben gezien, en waarover we jarenlang hebben lopen zeiken.

De intentie, en de basisprincipes waren dus al goed zichtbaar, en daar werd ik wel vrolijk van. Dat er weinig gecreëerd werd is duidelijk, maar die verwachting had ik ook niet tegen Levante, dat gewoon een uitstekende ploeg is.

In de 2e helft werd het rommelig en opportunistisch, dat jij dat leuker vindt is helemaal prima, maar ik keek liever naar de 1e helft, waar gevoetbald werd met een idee, en waarin we grotendeels de baas waren op ons eigen veld.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Lijkt me dat je eerder moet stellen dat we baas waren op eigen HELFT.
Niet zozeer op eigen VELD.
Dat Levante een sterke tegenstander was is natuurlijk waar.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Sorry hoor, maar Levante had helemaal geen aanvallende intenties. Zeker niet in de eerste helft.
Samen maken we de club sterk.
dfrysk
Nieuw talent
Berichten: 50
Lid geworden op: 21-03-2012 12:26

Bericht door dfrysk »

heeft iemand een clubkaart barcode/geboortedatum die ik kan gebruiken om twee kaarten te bestellen? Ik moet een nieuwe clubkaart aanvragen (inmiddels gedaan), maar daarmee kan ik niet meer op tijd voor zaterdag bestellen.

stuur maar een persoonlijk bericht aub :)

edit: inmiddels gelukt, danku :D
Laatst gewijzigd door dfrysk op 06-08-2014 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Sorry hoor, maar Levante had helemaal geen aanvallende intenties. Zeker niet in de eerste helft.
Heerenveen wel. Alleen was het lastig om vanuit prima balbezit tot doelrijpe kansen te komen. Toen er in de 2e helft opportunistischer gevoetbald werd kwam er meer ruimte voor Levante en die wist daar perfect gebruik van te maken. Maar als je in de eerste helft een iets minder beperkte spits had gehad en wat betere ballen op die spits was er waarschijnlijk al een goal aan onze kant gevallen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

BK2007 schreef:Sorry hoor, maar Levante had helemaal geen aanvallende intenties. Zeker niet in de eerste helft.
Ze kregen geen kans om tot aanvallende intenties te komen bedoel je? Heerenveen had de boel onder controle, waardoor Levante niet 1x gevaarlijk kon worden. Door vooruit te verdedigen bleef Heerenveen het initiatief houden. De achterste 7 deden dit uitstekend, en dat is een grote vooruitgang ten opzichte van vorig jaar, en daar beleef ik plezier aan. (zal de enige wel zijn)

In de 2e helft werd het opportunistisch, en gebeurde er meer. Dat we daarbij de controle volledig kwijt waren, en Levante diverse goede kansen kreeg wordt dan misschien over het hoofd gezien door sommigen.

Ik ben ervan overtuigd dat als we tegen Dordrecht net zo beginnen als tegen Levante, dat we dan bij rust met 2 goals voor staan.

Maar, we gaan het zien. Nogmaals, iedereen heeft zijn eigen kijk op het spel. En iedereen waardeert bepaalde dingen weer anders.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

http://www.fcdordrecht.nl/nieuws/op-de- ... heerenveen

Misschien deze man even vriendelijk ontvangen met beerenburg en sukerbole bij aankomst? :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Misschien kan ie zich inschrijven voor de elfstedentocht ;-)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Appie_M schreef:http://www.fcdordrecht.nl/nieuws/op-de- ... heerenveen

Misschien deze man even vriendelijk ontvangen met beerenburg en sukerbole bij aankomst? :wink:
Grappig, die aandacht voor een tochtje van minder dan 200 km. Voor die mensen is Heerenveen natuurlijk de andere kant van de wereld. :lol:
Plaats reactie