Voorbereiding en oefenwedstrijden seizoen 2014-2015

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Hero
Nieuw talent
Berichten: 103
Lid geworden op: 08-07-2013 17:43
Locatie: Friesland

Bericht door Hero »

Masr als er nu een nieuwe spits word aangetrokken, word het spel dan beter voor de top 8?
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Hero schreef:Masr als er nu een nieuwe spits word aangetrokken, word het spel dan beter voor de top 8?
Wellicht wel,we hebben dat met vrijwel deze selectie ook gepresteerd met Finnbogason, wat natuurlijk een fenomeen was als spits.

Als we een spits kunnen krijgen die er ook driftig op los scoort en nog beter mee kan voetballen dan Finnbogason kan het er wel eens heel leuk gaan uitzien bij ons. Zeker als we Ziyech kunnen behouden.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Volgens mij is Varga naar de EK onder 19 die morgen van start gaat. Die is er de komende twee weken niet bij dus.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Mijn superelf met dit team tot nu.


--------------------------------------------Nordfeldt-------------------------------------------------------------



Marzo--------------------------Otigba----------------Buijs---------------------Van Aken/Railala (aankoop)



--------------------------------------------Van Anholt-----------------------------------------------------------



---------------------------Ziyech--------------------------------De Roon----------------------------------------



Slagveer---------------------------------------Uth (aakoop)------------------------------------------------Bilal






Met twee aankopen heb je mooie basis staan. Op de vleugels veelal jeugd, maar ook mogelijkheden. Andere types maar geen grote verschillen (daley,varga en wildschut achter de hand). Mij een grote raadsel waarom Pele niet gewoon op het middenveld komt te spelen. Als je geen vertrouwen in Joost en Uka hebt, moet het toch mogelijk zijn hier een alternatief voor te halen.

Transferbeleid tot nu:
Doke Schmidt gehaald als rechtback, Marzo gehaald als rechtback, Pele had je al als rechtback en moet nu uitwijken naar links. Kortom, had dan Doke Schmidt of Marzo geen nieuw contract gegeven en een linksback gehaald.

Jordi Buijs gehaald. Op zich een prima aankoop, maar was het niet beter geweest een linker centrale verediger te halen. Rechts centraal had je Kenny al, mag je toch op bouwen.
In de nieuwe beoogde basis van Lodeweges heb je met Buijs een rechtspoot links centraal, en met pele een rechtpoot op links. Ik weet dat dit details zijn, maar voor een verzorgde opbouw toch nadelig.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Gister even een kijkje genomen in Noordwolde. Het viel me erg tegen moet ik zeggen. Veel te laag tempo en telkens weer terug spelen naar achter. Ik zal even kort de spelers bij langs gaan. Maarten de Fockert lijkt me een prima aanwinst kan op termijn Nordfeldt opvolgen en ik denk zelfs dat hij hem dit seizoen lastig gaat maken. Omdat hij in coaching belangrijk is (Nederlands) en hij kan beter meevoetballen. Op de rechtsback hobbelt Marzo prima mee, scheelt denk ik niet zoveel tussen Marzo en Schmidt. Centraal is Buijs echt een goede aankoop. Hij gaat voorop in de strijd, coacht veel en is een erg sterke opbouwer al zijn passen kwamen aan gister. Naast hem stond in de 1ste helft van Aken die een paar kleine slippertjes had. Kenny Otigba speelde de 2de helft degelijk. Positioneel iets minder dan van Aken maar zijn kracht en snelheid zijn kwaliteiten die hem wat mij betreft een betere kompaan van Buijs maakt. Op de linksback speelde van Anholt waaraan je ziet dat hij liever niet linksback speelt. Het middenveld speelde meestal met de punt naar achter (de Roon) met daarvoor twee meer aanvallendere middenvelders (Ziyech en van den Berg). Je ziet toch dat er voetballend vermogen mist op dit middenveld ondanks dat waren er een paar leuke combinaties op het middenveld. Dan het zorgenkindje van Heerenveen: de aanval. Daar moet echt kwaliteit bij want het was gister helemaal niks. Sinkgraven liep er ongeintreseerd bij, Bilal was boos nadat hij was gewisseld, Uth verloor elk duel en hield geen bal vast, Wildschut begint met een leuke actie maar daarna verliest hij het overzicht en Slagveer was erg gretig maar kon het verschil niet maken. Conclusie nog veel werk te doen voor Hans Vonk en Dwight Lodeweges.

Er zal een linksback/middenvelder bij moeten komen. Als je Pele als linksback wil een middenvelder en als je Pele als middenvelder ziet moet er een linksback komen. Liefst met ervaring, voor de linksback zou ik Marcel de Jong een prima optie vinden.
Ook zou er nog een vleugelspeler bij moeten komen met individuele kwaliteit want onze buitenspelers komen op dit moment nog geen lantarenpaal voorbij. Beste optie is dat we iemand een jaar huren zodat Varga en Sinkgraven zich rustig kunnen ontwikkelen.
En natuurlijk moet er nog een spits bij die balvast is en doelpunten maakt.
We zullen zien wat er komende weken nog gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

GeraldSibon35 schreef:Gister even een kijkje genomen in Noordwolde. Het viel me erg tegen moet ik zeggen. Veel te laag tempo en telkens weer terug spelen naar achter. Ik zal even kort de spelers bij langs gaan. Maarten de Fockert lijkt me een prima aanwinst kan op termijn Nordfeldt opvolgen en ik denk zelfs dat hij hem dit seizoen lastig gaat maken. Omdat hij in coaching belangrijk is (Nederlands) en hij kan beter meevoetballen. Op de rechtsback hobbelt Marzo prima mee, scheelt denk ik niet zoveel tussen Marzo en Schmidt. Centraal is Buijs echt een goede aankoop. Hij gaat voorop in de strijd, coacht veel en is een erg sterke opbouwer al zijn passen kwamen aan gister. Naast hem stond in de 1ste helft van Aken die een paar kleine slippertjes had. Kenny Otigba speelde de 2de helft degelijk. Positioneel iets minder dan van Aken maar zijn kracht en snelheid zijn kwaliteiten die hem wat mij betreft een betere kompaan van Buijs maakt. Op de linksback speelde van Anholt waaraan je ziet dat hij liever niet linksback speelt. Het middenveld speelde meestal met de punt naar achter (de Roon) met daarvoor twee meer aanvallendere middenvelders (Ziyech en van den Berg). Je ziet toch dat er voetballend vermogen mist op dit middenveld ondanks dat waren er een paar leuke combinaties op het middenveld. Dan het zorgenkindje van Heerenveen: de aanval. Daar moet echt kwaliteit bij want het was gister helemaal niks. Sinkgraven liep er ongeintreseerd bij, Bilal was boos nadat hij was gewisseld, Uth verloor elk duel en hield geen bal vast, Wildschut begint met een leuke actie maar daarna verliest hij het overzicht en Slagveer was erg gretig maar kon het verschil niet maken. Conclusie nog veel werk te doen voor Hans Vonk en Dwight Lodeweges.

Er zal een linksback/middenvelder bij moeten komen. Als je Pele als linksback wil een middenvelder en als je Pele als middenvelder ziet moet er een linksback komen. Liefst met ervaring, voor de linksback zou ik Marcel de Jong een prima optie vinden.
Ook zou er nog een vleugelspeler bij moeten komen met individuele kwaliteit want onze buitenspelers komen op dit moment nog geen lantarenpaal voorbij. Beste optie is dat we iemand een jaar huren zodat Varga en Sinkgraven zich rustig kunnen ontwikkelen.
En natuurlijk moet er nog een spits bij die balvast is en doelpunten maakt.
We zullen zien wat er komende weken nog gaat gebeuren.

Sinkgraven loopt de hele voorbereiding er al ongeinteresseerd bij en speelt ook erg zwak, wordt zeker geen basis plek voor hem komend seizoen op deze manier.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Ik maak me toch echt zorgen om onze kwaliteiten met deze ploeg, de hele voorbereiding is al erg zwak zit weinig aanvallend kwaliteit in, lijkt soms net als de bal voorin komt dat we geen idee hebben wat ze moeten doen.

Vind vooral Uth en Sinkgraven echt ontzettend matig, niet verwacht maar helaas, deze 2 gaan zo geen basisplek veroveren.
Wat betreft Wildschut, lekker bij de beloften of op de tribune als niemand hem overneemt.. Vind overigens Noring een prima keeper, fanatiek coachen half Engels/half Nederlands maar toch en straat veel rust uit.


--------------------------Nordfeldt--------------------------------------.

Marzo/Schmidt - Buijs/Otigba - Van Aken/Streutker - Van Anholt/Raitala/Schmidt.

---------------------------De Roon/Van Anholt--------------------------.

--------------------Ziyech ------------Sinkgraven/Van de Berg.

----Bilal Basacikoglu ----- Aankoop ---------- Sinkgraven/Varga?/Wildschut?

Mijn favoriete opstelling met in rode kleur de 2de/3de keuzes in mijn ogen met het materiaal wat er nu voor handen is.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Zolang er geen goede spits is zal het een erg moeizaam worden ( plek 12-14 )
Mark Uth was niks, is niks en zal hem bij Heerenveen ook niet worden
Friezennn
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 19-08-2010 18:12

Bericht door Friezennn »

Ligt het aan mij, of start de kaartverkoop voor het duel met Levante(@ Abe) wel erg laat? Neem aan dat sk-houders net zoals voorgaande jaren gratis naar binnen mogen, blijft staan de losse verkoop. Wilde zelf nl nog een x aantal losse kaarten erbij halen voor vrienden en familie.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik begrijp niet dat niemand om een fatsoenlijke linksback vraagt. Van Anholt daar neerzetten slaat helemaal nergens op. Kuyt op links was ook een drama tegen Argentinie. Alles werd naar binnen gespeeld. Als je dat doet dan hoef je van links weinig of niets te verwachten. Er moet een linksback bij, een spits en een linksbuiten.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Heerenveen rules schreef:Ik begrijp niet dat niemand om een fatsoenlijke linksback vraagt. Van Anholt daar neerzetten slaat helemaal nergens op. Kuyt op links was ook een drama tegen Argentinie. Alles werd naar binnen gespeeld. Als je dat doet dan hoef je van links weinig of niets te verwachten. Er moet een linksback bij, een spits en een linksbuiten.
Ben ik geheel met je eens. Ik vind het armoe. En dan bedoel ik niet op vAnholt, maar op het beleid. vAnholt hoort of te concurreren met Marzo en Schmidt of op het middenveld.

Linksback moet dan of vAken of een aankoop zijn als de jeugd nog tekort komt. Eigenlijk is de linksback al drie jaar een zwakke plek als je bedenkt dat achtereenvolgens Aktaoui, Raitala en Kruiswijk er hebben gestaan.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Ik snap ook niet dat de club het zichzelf zo moeilijk maakt. Je kan Van Aken toch moeiteloos een seizoen als linksback gebruiken? Dat is toch beslist geen schande. Kan Van Anholt samen met Sinkgraven en De Roon op het middenveld. Dan hoef je alleen nog maar een linksbuiten en een spits te zoeken. Goedkope opties voor die posities die reëel en haalbaar lijken zijn hier voldoende genoemd het afgelopen half jaar.

Nordfeldt

Marzo - Otigba - Buijs - Van Aken

Van Anholt - De Roon

Sinkgraven

Slagveer - Uth - Bilal

Zo zou ik gaan spelen met het huidige spelersmateriaal. Ik zou dan een linksbuiten halen zodat Bilal op rechts kan. Een spits die de concurrentie aan moet gaan met Uth.

Er hoeft echt niet zoveel te gebeuren om er een leuk seizoen van te maken. Met een spits en een buitenspeler kun je gewoon voor de play offs meedoen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ziyech voor Sinkgraven (te licht voor op 10), Bilal op rechts en inderdaad een linksbuiten halen.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Afbeelding

Met de huidige spelers.
nou nou
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik denk dat de club nog met de nodige nieuwe spelers aan komt zetten en ons nog gaat verrassen. Ik vind het namelijk wel erg veel lapmiddelen momenteel. Pelé als linksback lijkt daarbij inderdaad nergens op.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Heerenveen rules schreef:Ziyech voor Sinkgraven (te licht voor op 10), Bilal op rechts en inderdaad een linksbuiten halen.
Ziyech is er nu nog ja, maar je zult vast mijn standpunt daarover wel weten. Ik ben klaar met die jongen, niet verlengen is bankzitten. Ik ben van mening dat Sinkgraven, zeker op de lange termijn, niet aan de buitenkant hoor te spelen. Iemand met zo'n techniek, dribbel en overzicht moet direct achter de aanvallers spelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hoe ver is Voest eigenlijk verwijdert van het eerste. Kan hij ons net als van Aken en Sinkgraven verrassen ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

FeanFan ‏@FeanFanSV 9 min

Opstelling #scHeerenveen: Nordfeldt; Schmidt, Buijs, Otigba, Raitala; Van den Berg, De Roon, Ziyech; Sinkgraven, Uth, Slagveer.

Bankzitters tegen Go Ahead Eagles: De Fockert, Van Aken, Van Anholt, Marzo, Thorsby, Basacikoglu en Wildschut
Afbeelding
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

2-1 Tegen de Eagels Goal Ziyech en 5 min voor tijd Uth
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Het was een mooie zomeravond in Terwolde. Met afstand de drukst bezochte oefenwedstrijd van Heerenveen dit seizoen. Het publiek stond op sommige stukken zes of zeven rijen dik langs het veld. Ik schat in dat er tussen de drie- en vierduizend mensen waren. Hoofdzakelijk Go Ahead-supporters uiteraard. Mooi volk. Fel meelevend, waardoor je bijna het gevoel krijgt bij een échte wedstrijd te zijn. Het spel van Heerenveen viel mij nog niet helemaal mee. Het vroeg drukzetten kwam moeizaam uit de verf en er waren nog veel misverstanden en slordigheden. Het uitgeklede Go Ahead Eagles deed niet of nauwelijks onder. Individuele klasse maakte het verschil. Een prachtig afstandsschot binnenkant paal van Ziyech (0-1) en een fraaie actie van Bilal waaruit Uth scoorde (1-2). Als Lodeweges de tijd en wat cruciale versterkingen (ik heb vertrouwen in Uth maar er moet echt nog een spits bij) krijgt, verwacht ik een heel aardig seizoen.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Leuke fotoreportage op feanfans.nl:

http://www.feanfans.nl/fotos/1415/gaehe ... eeoef.html
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Nog iemand naar laatste training geweest? Ben wel benieuwd naar de laatste keuzes van Dwight.
Morgen maar weer even kijken in Drachten..
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Nog iemand wat te vertellen over de 1-0 van vanavond?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Ziyech heel goed maar daar ligt een bod voor begrijp ik.
Gebruikersavatar
Sjoerdbokje
Invaller
Berichten: 483
Lid geworden op: 17-02-2010 10:26

Bericht door Sjoerdbokje »

Zomeravondpotje tegen de heetgebakerde Azeri's van FC Qabala.
Achterin zit het wel snor, maar aanvallend viel het mij tegen.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Gekko schreef:Ziyech heel goed maar daar ligt een bod voor begrijp ik.
Van wie?
Spijt heb je morgen maar!
feanfan_01
Nieuw talent
Berichten: 114
Lid geworden op: 26-05-2011 13:42

Bericht door feanfan_01 »

Sjoerdbokje schreef:Zomeravondpotje tegen de heetgebakerde Azeri's van FC Qabala.
Achterin zit het wel snor, maar aanvallend viel het mij tegen.
Ook voor het eerst dat het achterin beter is dan voorin :wink: dus het duo Buijs-Van Aken is sterk?
No guts, no glory!!!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Ik denk echt serieus dat Basacikoglu terecht naar zijn basisplaats kan fluiten, man man man wanneer leert die jongen het nou eens af om zijn tegenstander eerst 10,000 scharen en truckjes te laten zien en dan pas een bal afgeven? echt een grote ergernis.

Slagveer is in dat opzicht meer een teamspeler en heeft ook meer snelheid alleen zijn techniek is dan wel weer iets minder.

Verder liet Uth weer zien dat hij geen goede spits is, elke keer balverlies en hij mist gewoon veel te veel kansen, en verder genoten van Ziyech, die is echt goed bezig, hopelijk kunnen we hem dit seizoen behouden want anders word het wel heel armoedig met ons elftal.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Fryskeboy22 schreef:Ik denk echt serieus dat Basacikoglu terecht naar zijn basisplaats kan fluiten, man man man wanneer leert die jongen het nou eens af om zijn tegenstander eerst 10,000 scharen en truckjes te laten zien en dan pas een bal afgeven? echt een grote ergernis.
Die wedstrijd thuis tegen PSV vorig jaar zegt enorm veel over hoe gevoelig Bilal is voor roem en status. Hij speelde een geweldige eerste half uur. Werd daarna de hele tijd toegezongen en begon toen ook in zichzelf te geloven. Om vervolgens geen bal meer af te geven en alleen maar voor hem zelf te gaan. Kostte ons toen nog bijna de wedstrijd.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als je kijkt naar de manier van spelen dan valt op dat ze veel eerder druk zetten. Mooi om te zien. Brengt meer fanatisme in het team. Verdedigend staat het prima al erger ik me dood aan een rechtspoot op linksback. Van Anholt geeft vrijwel alle ballen naar binnen waardoor er weinig van de vleugel komt. Daar moet iemand bij.

Individueel vielen Buijs, Marzo, Ziyech in positieve zin op en Sinkgraven, Bilal ( wat een drama invalbeurt) in negatieve zin. Uth speelde wel verdienstelijk. Verspeelde helemaal niet veel ballen, werd amper aangespeeld. Wat hij deed wat niet slecht. De goal was ook grotendeels zijn verdienste.
Plaats reactie