Jong Heerenveen 2013-2014

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Raitala is, net als Pappa, onder van Basten volledig afgeschreven volgens mij. Jammer, want met Zomer naast je zou elke linksback ter wereld floppen.
nou nou
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Fryskeboy22 schreef:
Raitala speelde vanavond anders heel erg goed, hoop dan ook dat hij zaterdag net als Otigba in de basis staat en volgend seizoen eerste linksback wordt. Die jongen kan echt wel wat en ik vind hem niks minder dan Dijks en Raitala is dan ook nog eens tweebenig en Dijks niet.

Vandenbussche, De Kamps, Nwofor en Fazli gaan toch sowieso weg dus geen reden om je druk te maken
Raitala is onder hand een Kenny Steppe verhaal aan het woorden. Meer blessures dan wedstrijden achter zijn naam. Heerenveen is Raitala liever kwijt als rijk. Die is intern al lang afgeschreven. Ik kan je op een briefje geven dat ook volgend seizoen hij geen eerste linksback wordt.


Juist ja, vanderBussche,Kamps,Nwofor, Raitala en Fazli. Ik maak me daar wel druk om. Dit soort spelers zonder enige toekonst blokkeert eigen jeugd om zich te onwikkelen in een BELOFTENteam. Dat kan niet de bedoeling zijn.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Prestige strijdje tegen Vitesse, normaal spelen er wel meer jeugdspelers.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Vitesse speelde ook met een veredeld A-team met oa van Aanholt, Leerdam, Traore en zelfs Piazon.
Laatst gewijzigd door Voorstopper op 18-03-2014 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
The two most powerful warriors are patience and time.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Prestige strijd? Wat een onzin.

Dan sla je de plank qua opleiden helemaal mis. Het gaat niet om kampioen worden het gaat erom dat je jeugdspelers in het beloftenteam klaar stoomt voor het 1e elftal. Liever drie jongens die vanuit de beloften kunnen aanhaken , dan dat er geen een doorstroomt en ze kampioen worden.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

natuurlijk, maar kijk maar naar de positie van de twee elftallen en de opstellingen van beide teams. Hier is duidelijk gekozen voor de strijd om het kampioenschap bij de beloften.

Komt trouwens bij in deze fase van de competitie meer schorsingen en blessures zijn, en dat de trainers van de A-selectie daarom meer spelers ritme willen laten opdoen.

Over het algemeen speelt sc Heerenveen met veel beloften in het elftal, kan ook niet anders, het halve eerste elftal bestaat bijna nog uit beloften ;) Dus een beetje moeilijkdoenerij om niks, met de opleiding is de laatste jaren niks mis.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Grimo schreef:het gaat erom dat je jeugdspelers in het beloftenteam klaar stoomt voor het 1e elftal.
Dat is idealistisch gedacht. Als Nordfeldt vandaag een traptrede over het hoofd ziet en daarbij vervelend ten val komt, dan kan het niet zo zijn dat zijn eerste vervanger (VDB) zonder ritme moet overnemen. Ook deze garnituur spelers moeten ritme houden. Daar dient het beloftenteam eveneens voor, niet voor niets is daar in de reglementen ruimte voor gemaakt. Natuurlijk moet dat niet louter ten koste gaan van talenten, maar de ontwikkeling bij Heerenveen maakt volgens mij duidelijk dat de balans in orde is.

Vergeet trouwens niet dat het beloftenteam an sich een zeer beperkte groep is. De aanvulling vanuit het eerste alsmede de A-junioren is gewoon noodzakelijk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ik doe niet moeilijk ik geef aan dat het team van gister voor meer als de helft uit spelers bestaat die geen toekomst hebben bij SC Heerenveen. Dat is een contstatering en vind ik zonde.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Grimo schreef:Juist ja, vanderBussche,Kamps,Nwofor, Raitala en Fazli. Ik maak me daar wel druk om. Dit soort spelers zonder enige toekonst blokkeert eigen jeugd om zich te onwikkelen in een BELOFTENteam. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Wel druk om? We zijn vorig jaar met louter jeugdspelers met speels gemak kampioen geworden in de beloftencompetitie. Een groot deel van die jongens is verhuurd om ervaring op te doen of speelt in het eerste. Het is natuurlijk onmogelijk om jaar in jaar uit maar een beloftenelftal vol met jeugdspelers te hebben. Eigenlijk is het een goed teken dat er dit jaar zoveel oudere spelers meedoen bij de beloften.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Welke jeugdspelers bedoel je precies Grimo? De meeste spelers die uit de A's komen spelen gewoon, wat in de beloften zat is verhuurd of speelt nu in het eerste, en daarnaast zitten er zelfs eerstejaars A junioren op de bank bij de beloften.
Corruption is everywhere, fight it!
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Zijn er meer supporters die komende maandag om 18.30 naar jong Groningen- jong Heerenveen gaan? Als Vitesse en Heracles gelijk spelen en jong Heerenveen wint dan prolongeren ze de titel! De wedstrijd zal gespeeld worden in de Euroborg en de toegang is gratis.
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

nickstok schreef:Zijn er meer supporters die komende maandag om 18.30 naar jong Groningen- jong Heerenveen gaan? Als Vitesse en Heracles gelijk spelen en jong Heerenveen wint dan prolongeren ze de titel! De wedstrijd zal gespeeld worden in de Euroborg en de toegang is gratis.
Nee, dan spelen ze een kampioenswedstrijd tegen de kampioen uit de andere poule, namelijk Jong Feyenoord/Excelsior.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

nickstok schreef:Zijn er meer supporters die komende maandag om 18.30 naar jong Groningen- jong Heerenveen gaan? Als Vitesse en Heracles gelijk spelen en jong Heerenveen wint dan prolongeren ze de titel! De wedstrijd zal gespeeld worden in de Euroborg en de toegang is gratis.
Ik ga waarschijnlijk met een paar maten even een dagje Groningen doen, met afsluitend inderdaad die wedstrijd. Dus dat zijn er al 4. Pas maar op met wat je hier zegt, straks leggen ze ons nog een combi op :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Of ze parkeren je nog in het uitvak. Zonder catering. :lol:
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Appie_M schreef:Ik ga waarschijnlijk met een paar maten even een dagje Groningen doen, met afsluitend inderdaad die wedstrijd. Dus dat zijn er al 4. Pas maar op met wat je hier zegt, straks leggen ze ons nog een combi op :wink:
Groningen is altijd eigen vervoer.. :roll:
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Calimero schreef:Groningen is altijd eigen vervoer.. :roll:
Grapje Calimero, gewoon een grapje. Of mag dat niet? :roll:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Gaan er vanavond veel FeanFans richting de Euroborg om onze Jong-Boys aan te moedigen?
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Ik ga er met twee maten naar toe!
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Ik las net dat het 2-2 is.Het is een tussenstand.
Jong heracles staat achter,vitesse was 0-0
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Vitesse maakt net de 0-1 in Dordrecht. Is dichtbij kampioenschap.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7718
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Heerenveen verliest met 5-4 van Groningen.
Het maakt voor beide ploegen niks uit, want Vitesse won ook (0-1) en is hiermee kampioen
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Dan heeft Jordania toch gelijk gekregen! :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Kiekerjan
Invaller
Berichten: 355
Lid geworden op: 26-02-2009 11:16

Bericht door Kiekerjan »

Zo even aanwezig geweest in de Euroborg voor deze wedstrijd. Vermakelijke wedstrijd voor de neutrale voetbal fans. Maar je kunt haast je schoenen opeten als supporter. Het is de ploeg te verwijten dat nooit echt door gingen met aanvallen en dat ze vele momenten gewoon veel te slap van de bal lieten zetten. Verliezen was niet nodig geweest. Overigens kun je Kramer gelijk op de transfer lijst zetten, wat een ongelooflijke grabbelaar echt niet normaal.

Zeer spijtig voor deze jongen maar hij komt hartstikke veel te kort. Met hem op goal sta je gelijk 0-2 achter.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Heb het al eerder gezegd, maar het is goed dat Roelofsen al ontslagen/niet verlengd is. Sprak na 1 overwinning al over zwakke competitie zonder weerstand, maar wordt wel 4e in competitie zonder traditionele topclubs. Dan heb je gefaald.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Eens met Knipecity, dat was een rare uitspraak van Roelofsen want dan leg de lat zo hoog dat je met 2 vingers in de neus kampioen moet worden. Nou dat lukte Roelofsen bij lange niet.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Knipecity schreef:Heb het al eerder gezegd, maar het is goed dat Roelofsen al ontslagen/niet verlengd is. Sprak na 1 overwinning al over zwakke competitie zonder weerstand, maar wordt wel 4e in competitie zonder traditionele topclubs. Dan heb je gefaald.
Ik kan niet oordelen over het presteren van Roelofsen, maar deze redenering vind ik onzin. Het beloftenteam is aan het begin van het jaar Ziyech, Slagveer en Otigba kwijtgeraakt. Gaandeweg kwamen daar nog Uth, Streutker, Bilal, Sinkgraven en Van Aken bij. Door het vertrek van Kums, Eikrem en Pappa werd er nog een groter beroep op de reserves gedaan. Hier staat alleen Nwofor tegenover plus een paar (vermoedelijk niet optimaal gemotiveerde) afhakers uit het eerste. Al met al niet gek dat het team dan niet top presteert.

Persoonlijk geen ik geen donder om de prestaties van het beloftenteam. Het gaat om het laten doorbreken van spelers en dat is dit seizoen buitengewoon goed geslaagd. Of hebben we liever een herhaling van vorig jaar: een goed presterend beloftenteam en nul komma nul doorstroom naar het eerste?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Dat goed presterende belofteteam van vorig jaar zijn toch Otigba, Ziyech etc uit doorgebroken?
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Deze competitie is toch ook een totale mislukking? Voorheen had je één Eredivisie met de beste beloftenteams. Drie teams zijn gepromoveerd naar de Jupiler League, een deel van de andere concurrenten speelt in de andere divisie. Per saldo speel je gewoonweg minder goede wedstrijden en dat gaat mogelijk ten koste van de ontwikkeling van de spelers. Immers: hoe hoger het niveau, hoe beter de spelers zich ontwikkelen. Dat Roelofsen daarom de noodklok heeft geluid vind ik niet meer dan logisch. Dat staat los van de prestaties onder Roelofsen.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Superfries88' schreef:Deze competitie is toch ook een totale mislukking? Voorheen had je één Eredivisie met de beste beloftenteams. Drie teams zijn gepromoveerd naar de Jupiler League, een deel van de andere concurrenten speelt in de andere divisie. Per saldo speel je gewoonweg minder goede wedstrijden en dat gaat mogelijk ten koste van de ontwikkeling van de spelers. Immers: hoe hoger het niveau, hoe beter de spelers zich ontwikkelen. Dat Roelofsen daarom de noodklok heeft geluid vind ik niet meer dan logisch. Dat staat los van de prestaties onder Roelofsen.
Met je eens, ga er altijd heen, maar veel minder aantrekkelijk geworden zonder Twente, Ajax en PSV en dan nog aangevuld met wat teams van veel minder nivo.
Nee, het is er niet leuker op geworden!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Superfries88' schreef:Deze competitie is toch ook een totale mislukking? .
Helemaal eens. Samenvoeging met de Jupiler League is dan ook een hele logische stap. Wel zullen de voorwaarden moeten worden aangescherpt.
Plaats reactie