Ion Nicolaescu

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Ion Nicolaescu

Bericht door AMDJ »

SC HEERENVEEN VERSTERKT AANVAL MET MOLDAVISCHE SPITS ION NICOLAESCU

Ion Nicolaescu maakt de overstap naar sc Heerenveen. De 24-jarige aanvaller komt over van Beitar Jerusalem uit Israël. Nicolaescu tekent in Fryslân een contract tot de zomer van 2026.

Nicolaescu liet in de Ligat Ha’Al (hoogste divisie Israël) zien een neusje voor de goal te hebben. De topscorer aller tijden van Moldavië (34 interlands, 12 goals) maakte in het afgelopen seizoen achttien doelpunten en was goed voor acht assists. Ook had hij een belangrijk aandeel in de gewonnen bekerfinale van Beitar Jerusalem op Maccabi Netanya (0-3), waarin de spits de score wist te openen.

Met de komst van Nicolaescu heeft sc Heerenveen de gewenste versterking voor de aanval binnen. Algemeen directeur Ferry de Haan: “Er was de nodige interesse voor Ion. We zijn dan ook blij dat hij heel bewust voor ons gekozen heeft om zijn carrière te vervolgen. Ion is een technisch vaardige spits, heeft een goede loopactie en bewezen over scorend vermogen te beschikken. Met zijn komst krijgen we meerdere opties voorin.”

Nicolaescu kijkt ernaar uit om voor sc Heerenveen te mogen spelen in de Eredivisie. De aanvaller kiest dan ook heel bewust voor het vervolg van zijn carrière in Friesland. “Ik ben enorm dankbaar voor deze kans en het in mij gestelde vertrouwen. sc Heerenveen is een club waar veel spitsen zich uitstekend hebben ontwikkeld. Ik ben vastberaden om hier hetzelfde pad te gaan bewandelen en kijk er ontzettend naar uit om hier te gaan spelen.”
https://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/202 ... nicolaescu
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Van wat ik gezien heb erg blij met deze aankoop
Nu nog de posities invullen zodat hij ook bediend kan worden
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Mooi dat 'ie er is! Het heeft even geduurd, maar iedereen die riep dat we kansloos waren toen Watford zich ook meldde mag daar dan nu op terugkomen.

Nu doorpakken! Nog zeker 2 á 3 basisspelers nodig, en backup voor het centrale duo + Noppert
ThiagoAlcantara
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 19-04-2012 16:49

Bericht door ThiagoAlcantara »

Mooie aankoop als je het afzet tegen het aankoopbedrag en de wijze waarop hij het afgelopen seizoen de doelpunten voor land en club aaneen heeft weten te rijgen. Ik vind het wel ironisch om te lezen dat Ferry spreekt over een technisch vaardige speler. Ik wil hier niet de pessimist uithangen, maar Ion is niet het soort type spits die vanuit zichzelf een actieve bijdrage levert aan het veldspel van een ploeg. Het ontbeert hem vaak aan een goede 1ste aanname en is zeker niet een speler die uit het niets iets voor zichzelf weet te creëren. Het is geen kapstok spits of een spits waarmee je heel makkelijk door voetbalt. (Ala Uth, Lammers, Dost)
Deze jongen is echt meer een roofdier in de 16, afmaker die zowel met rechts als links erg goed kan schieten en goed is in de diepte vanwege zijn snelheid. Een spits die ondanks dat hij niet extreem lang is goed aanvallend kan koppen en met z’n gedrongen lichaam ook goed zijn lichaam in duels weet te gebruiken, maar tekort komt in de kleine ruimtes.

Heb er alle vertrouwen in dat hij hier zijn goals gaat maken, maar een technische vaardige spits op het gebied van een “fluwelen” balbehandeling of individuele actie, nee. Erg benieuwd hoe hij rendeert in een meer technischere competitie als de Eredivisie!
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Ik ken hem alleen maar van filmpjes, maar dat ziet er toch wel aardig technisch begaafd uit. Misschien geen topper, maar hij laat wel aardige dingen zien met de bal aan zijn voet. Kan een mannetje passeren, is snel met de bal aan de voet en is zeer beheerst. Dat is ook technisch vaardig.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Hij is in ieder geval aardig zelfverzekerd. Maar zo hebben we al meer gehad. Iemand die Abgar Barsom nog herinnert? Veel bravour, weinig wol. Maar goed. Zelfvertrouwen tonen is op zich aan het begin van het seizoen verfrissend. En ik hoop dat hij dat dit weekend meteen waarmaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=G17ZOo3DXLQ
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Goed goaltje hoor! Verspilt geen energie, maar bewaart het om de goals te maken.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Vrieskist schreef:Goed goaltje hoor! Verspilt geen energie, maar bewaart het om de goals te maken.
Geen moeite mee. Een spits wordt afgerekend op goals
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Hij maakt een wereldgoal maar verder weinig gezien. Hij is er nog maar een week dus wellicht heeft hij wat tijd nodig. Het viel mij nog niet mee.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Speelde voor de eerste wedstrijd goed. Hij stoort flink voorin en heeft veel loonacties. Je ziet dat ze niet gewend zijn aan zo,n spits die veel gaten trekt. Daardoor ontstond eigenlijk ook de 3e goal omdat hij verdedigers naar zich toetrok en er voor Sahouri ruimte ontstond. Eigenlijk moet je direct achter hem een goede 10 zetten die steek allen op hem geeft.

Ik zou direct van der Streek halen dan heb je een levensgevaarlijk tandem. Het is vokgens mij einde verhaal in het 1e voor Karlsbakk die liep alleen maar in de weg. Niemand speelde hem ook aan omdat je op zeker de bal kwijt bent.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

zweed1 schreef: Ik zou direct van der Streek halen dan heb je een levensgevaarlijk tandem. Het is vokgens mij einde verhaal in het 1e voor Karlsbakk die liep alleen maar in de weg. Niemand speelde hem ook aan omdat je op zeker de bal kwijt bent.
Want van der Streek is de man van de steekballen??? Beslist niet dus. Werker en een neus voor de goal maar niet de man van de begaafde passjes.

Ik vond Karlsbakk overigens ook helemaal niet zo beroerd invallen. Paar goede aannames, met wegdraaien waarna ze hem neerhaalden. Kohlert had hem een keer in de diepte moeten aanspelen, maar gaf hem de bal in de dekking met Bruma vol in zijn nek. Verder heeft hij alleen maar hoge lange ballen gehad, die allemaal recht op Bruma afkwamen die er met een aanloop zijn hoofd tegenaan kon zetten. Bruma is geen bijzondere speler maar hoge ballen wegkoppen dat lukt hem nog wel.
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Het is een spits die het moet hebben van zijn momenten in de 16. Had vandaag echt 2x moeten scoren dan kom je 2-0 voor krijg je een andere wedstrijd. Los van zijn grote mond en eerste goal nog weinig laten zien.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Hij moet ballen van de zijkant hebben, van rechts komt niets en ook vanaf het middenveld komen veel te weinig voorzetten. Ook wat meer schoten op doel graag. Uitgebreid breien levert nooit een doelpunt op.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Had 2x moeten scoren, maar vooral die kopbal was een uitstekende redding van Olij. Vond hem niet echt iets aan te rekenen gister.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Het viel me deze keer ook meer op hoe sterk hij in fysiek opzicht is. Die laat zich niet zomaar van de bal afzetten en durft de duels ook wel aan te gaan. Draaide op een gegeven moment goed weg bij zijn tegenstander maar kwam toen onderweg naar de goal helaas Sahraoui op zijn weg tegen. Daar creëerde hij eigenlijk zelf een goede mogelijkheid.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

En weer een goal van onze tweede spits tegen Polen. Van Amersfoortaar blijven opstellen. Succes gegarandeerd!!!!

Wanneer wordt van Wonderen bedankt???
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Het is inderdaad een schande dat Nico op de bank zitten. Opnieuw een verkeerde keuze van Kees.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Pure klasse hoe hij die bal afrond. Hij heeft wel gelijk, geef hem de bal en hij scoort.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

En, je hoort het echt van mij, Kees heeft ook gelijk. Hij is te karig geweest in meevoetballen maar met name in druk zetten. Het is dan ook wel makkelijk twee goaltjes maken nadat Pelle de tegenstander een uur afgejaagd heeft. Daarbuiten, zeer sterk afgemaakt. Blijft rustig en schiet de bal in het dak alsof hij niet kan missen.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Dat is dan gek, want bij Moldavië loopt die ook op een eiland en voert die niets uit. Je zou zeggen dat ze hem gescout hebben en dan ook naar zijn meevoetballende kwaliteiten kijken en naar het druk zetten. Maar hoe hij die bal afmaakt, lang geleden dat ik zoiets bij een spits van ons heb gezien
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Pure afmaker. In de fase waarin we anderhalve maand terug waren, was het een goede omzetting van Kees door Pelle in de spits te zetten. Dit heeft de ploeg echt vooruit geholpen. Uiteindelijk zou het echter niet zo moeten zijn dat we na de winterstop nog steeds met Pelle in de spits spelen. De ploeg moet zo goed en stabiel zien te worden dat Nico zo nu en dan in stelling gebracht gaat worden. Dan zal hij goals leveren, daar ben ik van overtuigd.

Echter, never change a winning team. Tenminste, niet meer voor de winterstop. (Behalve dan Walemark voor Nunnely als hij fit genoeg is)
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ik snap best dat van Amersfoort het goed heeft gedaan, maar je moet gewoon de beste spelers opstellen. Hij is een afmaker pur sang, wat hij doet in de invalbeurten is meer dan knap. Hij moet gewoon altijd starten
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Helemaal mee eens, had tegen Volendam ook moeten starten (mits helemaal fit, dat weet ik niet). Hij kan in kleine ruimtes ook veel sneller afmaken dan Pelle.
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Als het klopt dat Nico last heeft van een buikspierblessure, kan het nog wel een tijd gaan duren voordat we hem weer in actie zien. Vergelijkbaar met de situatie van Noppert vorig jaar, zijn erg vervelende blessures.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Afbeelding
Ion Nicolaescu is weer op de weg terug! De Moldavische spits trainde vandaag mee met de selectie, zo is te zien op foto’s van @scHeerenveen op Instagram.
Via ABE1920 op X.

Volgens mij zei Van Wonderen vorige week dat hij verwacht dat Nico over paar weken weer kan spelen. Dus hij zal wel eerst interlands gaan spelen met Moldavië, voordat hij er bij ons weer eens in gaat komen. :wink:
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

5 goals in 555 minuten. Dat is en goal per 111 minuten, daar kom je uiteindelijk gewoon meer uit op 27 goals op een seizoen.
Als die gewoon het hele jaar had gespeeld, ook toen hij door Kees op de bank werd gezet, had die gewoon minimaal 20 goals gemaakt.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik vond hem gisteren echt prima spelen! Ging soms wat lomp de duels aan door alleen op z'n tegenstander te focussen, maar door dat opportune spel soms wel wat gedaan. Verdedigde ook prima mee en kreeg daarvoor terecht ook de complimenten van zijn collega's. En qua doelgerichtheid: dat heeft hij voor de zoveelste keer laten zien. Het is jammer dat hij zo lang geblesseerd is geweest en ook dat hij Van Wonderen als trainer heeft.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ja, hij beukte er prima in soms. Hij forceert ook wat foutjes bij de verdediging hierdoor.
Ook lekker goaltje gescoord wat ons in de wedstrijd hield.
Jammer kon hij nog geen hele wedstrijd spelen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Marça schreef:Ging soms wat lomp de duels aan door alleen op z'n tegenstander te focussen, maar door dat opportune spel soms wel wat gedaan.
Hij weet dat hij die kopduels niet wint dus hij zet zijn kont erin. Reken maar dat verdedigers het niet prettig vinden om tegen hem te spelen. Hij blijft ze fysiek aanpakken.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ook een belangrijke rol bij de 2-3, ik ben echt fan van hem. Ik hoop dat hij blijft volgend seizoen en een heel seizoen vol maf maken.

Van Amersfoort/Brouwers op tien, twee echte buitenspelers en Nico in de spits.
Plaats reactie