Kees van Wonderen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2017
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

SuperFrysk schreef:Wat een uitspraken weer over uitsupporters. Volle uitvakken ondanks het kutvoetbal onder Van Wonderen, onvoorwaardelijke steun en dan zoiets zeggen. Kan hij zich niet beter druk maken om zijn team? Deze trainer past absoluut niet bij onze identiteit.
Hij bedoelde uiteraard niet specifiek het uitvak van Heerenveen, neem aan dat je dat wel begrijpt. En ik vind het prima dat als hem dat wordt gevraagd, hij daar zijn mening over geeft. Daar hoef je het ook niet mee eens te zijn.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Superfries1994 schreef:Hij bedoelde uiteraard niet specifiek het uitvak van Heerenveen, neem aan dat je dat wel begrijpt. En ik vind het prima dat als hem dat wordt gevraagd, hij daar zijn mening over geeft. Daar hoef je het ook niet mee eens te zijn.
Tuurlijk begrijp ik dat, maar het laat tegelijk wel zien hoe weinig beleving KvW heeft bij het voetbal.
Ook vind ik het een behoorlijk onhandig moment als je zelf in een flinke negatieve spiraal zit.
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Uitspraken van Karlsbakk in de Noorse pers bevestigen het beeld dat ik bij Van Wonderen heb. Erg zorgwekkend en na Halilovic weer een speler waar we behoorlijk in geïnvesteerd hebben en waar Van Wonderen echt met de toekomst van de club aan het spelen is. We hebben behoefte aan een trainer die zulke spelers helpt zich te ontwikkelen.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/JQzj ... -jobbe-med

Paar quotes via @marcelkoppers op X:
"Hij (Van Wonderen) is erg 'old school' en vrij hard naar spelers toe. Hij zegt vooral wat er fout gaat, in plaats van aan te stippen wat goed gaat. Dat ben ik niet gewend."
"In de voorbereiding kwam hij (Van Wonderen) na een wedstrijd naar me toe en zei: 'Je hebt nog heel veel werk te doen'. Dat was vrij harde feedback. Dan krijg je niet het gevoel dat je goed genoeg bent."
"Je moet elke training leveren. Wanneer je het gevoel hebt dat je het niet goed doet, gaat dat in je hoofd en motivatie zitten. Je voelt je de slechtste speler van het team. Nu mijn vriendin hier is, gaat het allemaal een stuk beter en kan ik het voetbal soms wat vergeten."
"Het is een mix van de twee. Het is moeilijk presteren zonder zelfvertrouwen. Maar ik heb goed advies gekregen: van moeilijke tijden word je sterker."
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Ik probeer het even op te nemen voor van Wonderen.
Ik zie ook dat de selectie uit balans is en dat het wisselbeleid vraagtekens oproept.

Alleen is Heerenveen wel een trainersdoolhof aan het worden. Welke trainer heeft het in de ogen van de supporters de laatste 10 jaar wel goed gedaan?
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

AMDJ schreef:....
Ja, zoals je al vermoedde: een trainer die blijkbaar niet met de spelers om kan gaan. Je krijgt echt medelijden met die jongen. Hij komt hier op jonge leeftijd met hoge verwachtingen en wordt wat aan zijn lot overgelaten. Het is werkelijk een schande.

Ik snap niet dat er nog zo weinig ophef is. Waar is Ferry de Haan in dit hele verhaal? Hij is tenslotte verantwoordelijk voor het aantrekken van die jongen. Ook is hij verantwoordelijk voor het aantrekken van Kees van Wonderen. Inmiddels is de hele technische staf naar de hand van KvW gezet en worden de prestaties alleen maar minder.

We staan verdomme 13de met een kapitaal op de bank (helaas, de verkeerde bank). We hebben geen HJO, we hebben geen technisch manager.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hellemaal mee eems. Verbazingwekkend dat er zo weinig ophef is onder de supporters. Het tekent de gelatenheid binnen de club. Het wordt nu toch wel tijd dat de aupporters van zich laten horen. Het is een bende bij de club en ze kunnen maar lekker doorgaan.
Lyle and Scott
Jeugdspeler
Berichten: 35
Lid geworden op: 17-03-2015 16:47

Bericht door Lyle and Scott »

Het kwam gisteren ook al in de podcast van het LC naar voren; maar vrij bijzonder dat je een speler met een aflopend contract niet verkoopt voor 7 ton en vervolgens deze (key)speler dan ook nog eens op de bank zet.

En daarnaast ook nog het wisselbeleid. Nooit een tactische zet. In de 65e minuut een flankenspeler voor flankenspeler en daarna nog wat middenvelders voor middenvelders.
Demster
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Bericht door Demster »

Wat je met een beetje vechtlust kan bereiken tegen clubs als Excelsior, Vitesse en (in mindere mate) Fortuna…

Ach, Kees zorgt gelukkig voor een veilige 13e plek. Topseizoen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ga dan aanvallen, laf gedoe. Je staat achter, thuis, tegen gae. Leuk hoor, een keer winnen van een topclub. Maar niks waard als je de week daarop direct weer laat zien dat je geen trainer bent die hier past. Je moet het vuur er in brengen na die 0-1, aanvaller extra brengen, vooruit gaan drukken. In plaats daarvan alles dood laten bloeden en minuut voor tijd van Beek in de spits. En zelf een beetje gelaten aan de kant staan.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

fuotbalgek schreef:Ga dan aanvallen, laf gedoe. Je staat achter, thuis, tegen gae. Leuk hoor, een keer winnen van een topclub. Maar niks waard als je de week daarop direct weer laat zien dat je geen trainer bent die hier past. Je moet het vuur er in brengen na die 0-1, aanvaller extra brengen, vooruit gaan drukken. In plaats daarvan alles dood laten bloeden en minuut voor tijd van Beek in de spits. En zelf een beetje gelaten aan de kant staan.
Nou je haalt de woorden uit mijn mond.
Het is een SCHANDE, deze trainer. Deze trainer heeft NIETS met Heerenveen te maken. De zoveelste thuiswedstrijd met teleurstelling naar huis, omdat er weer helemaal niets van klopte.

Kees jaagt eigenhandig de supporters en sponsoren de deur uit.
Demster
Invaller
Berichten: 463
Lid geworden op: 31-05-2015 23:52

Bericht door Demster »

Dat Kees niet verlengt lijkt mij zonneklaar. Echter is bijna de gehele staf door hem ingevuld; van assistenten tot de conditietrainers. Totale revolutie aanstaande?
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Jup dit is wel klaar. Vandaag 1 van de 5 wissels gebruikt in een duel waar je nooit mag verliezen. Geen trainer voor Heerenveen.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

AMDJ schreef:Jup dit is wel klaar. Vandaag 1 van de 5 wissels gebruikt in een duel waar je nooit mag verliezen. Geen trainer voor Heerenveen.
Wat zou het idee hierachter zijn geweest? Signaal aan Ferry? Of wil hij zijn spelers iets duidelijk maken?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

https://www.espn.nl/voetbal/video/_/wedstrijdId/675519

Interview met Van Wonderen, vanaf 2:40 gaat over de wissels
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Feanfan 1 schreef:https://www.espn.nl/voetbal/video/_/wedstrijdId/675519

Interview met Van Wonderen, vanaf 2:40 gaat over de wissels
Juist ja, hij dacht dus dat wissels niks zouden uithalen. Misschien niet, we zullen het nooit weten, maar ik denk dat juist wat vers bloed, een omzetting best iets had kunnen brengen. Iedereen merkte dat het op de manier zoals het ging nooit gescoord ging worden in de 2e helft.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Gelukkig heeft het niet-wisselen tot een spectaculair slotoffensief geleid. Zucht

"The definition of a fool is someone who does the same thing over and over again expecting different results"
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

We weten allemaal wel dat Karlsbakk geen targetman is, maar ik weet 100% zeker dat de supporters er nog een keer massaal achter waren gaan staan als hij was ingebracht voor pak em beet Simon Olsson. De laatste keer dat Karlsbakk erin kwam, gebeurde er ook iets op de tribunes. Daarmee geef je ook een signaal af: we willen hier in eigen huis NIET verliezen!

Nu was het zoiets van: ja, het lukt maar niet maar laten we vooral lekker rustig blijven met z'n allen en dan maar hopen dat er met wat geluk iets gebeurd. Heb me serieus niet aan de spelers lopen ergeren zaterdag, die deden hun best wel allemaal, maar met name het NIET wisselen van Van Wonderen was voor mij de grootste ergernis. Die gelatenheid. Pijnlijk. Dodelijk voor het vertrouwen van de fans in hem.

In sommige wedstrijden heb je gewoon wat opportunisme nodig om iets te forceren. Vorige week tegen Ajax kwam zo ook de 1-0 tot stand, toen Van der Hart de bal maar naar voren schoot toen hij onder druk kwam te staan. Het hoeft niet altijd gestructureerd en via een mooie opbouw.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Brouwers verwoordde het na de wedstrijd ook wel mooi dat ze veel meer het geluk moeten zoeken.
Slnger die bal een keer voor, maar elke keer weer tikkie terug en tikkie breed. Maar dat is niet alleen onder Van Wonderen, ook onder Jansen, JOR, Streppel enz
Alles draait onder controle, pff
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Dit was wat mij betreft wel een duidelijke druppel.

Hoe vaak hebben we dit al moeten zien. In 2 seizoenen tijd heeft Kees niet 1x een wedstrijd om kunnen draaien met een tactische ingreep of een gouden wissel. Je ziet dat het na rust niet meer werkt, je komt er totaal niet meer door maar blijft gewoon exact hetzelfde proberen tot 3 minuten voor tijd.

Niet alleen deze wedstrijd maar elke keer als we achter komen. Er is geen plan B, C, D. Er is helaas zelfs geen plan A+. We doen 1 ding, en als de tegenstander ons dan uitlacht omdat we precies doen wat zij graag willen, dan is de wedstrijd gespeeld want er is niks dat Kees doet om dat weer om te draaien.

Geschikte kerel verder maar hij gaat het team niet vooruit helpen blijkbaar. Na 2 seizoenen van Wonderen blijven we in dezelfde valkuil stappen. Geen progressie.

Zoals Einstein al zei: "Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results".
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Nog een druppel er bij hoor. Je speelt tegen het slechtste team van de competitie en begint met een back op rechtsbuiten. Deze man heeft geen idee wat de supporters hier willen zien. Liever 4-3 dan 1-0.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

fuotbalgek schreef:Nog een druppel er bij hoor. Je speelt tegen het slechtste team van de competitie en begint met een back op rechtsbuiten. Deze man heeft geen idee wat de supporters hier willen zien. Liever 4-3 dan 1-0.
We verloren thuis wel van het slechtste team ....
Ik snapte zijn uitleg wel voor de wedstrijd. De laatste 6 wedstrijden hebben ze allemaal verloren van clubs die defensief voetballen. Dan weet ik niet of Ali de beste oplossing is, maar met deze opstelline winnen ze makkelijk met 0-4. Hebben weinig tot niets weggegeven en we kunnen weer naar boven kijken.
Dan verdiend Kees nu ook de credits. Zijn wissels snapte ik minder, maar iedereen had vooraf voor 0-4 getekend
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef: We verloren thuis wel van het slechtste team ....
Ik snapte zijn uitleg wel voor de wedstrijd. De laatste 6 wedstrijden hebben ze allemaal verloren van clubs die defensief voetballen. Dan weet ik niet of Ali de beste oplossing is, maar met deze opstelline winnen ze makkelijk met 0-4. Hebben weinig tot niets weggegeven en we kunnen weer naar boven kijken.
Dan verdiend Kees nu ook de credits. Zijn wissels snapte ik minder, maar iedereen had vooraf voor 0-4 getekend
Alsjeblieft zeg. We verloren er van dat heb je goed onthouden. Maar even over de omstandigheden.

Dit is een team dat je met onze kwaliteiten van de mat moet spelen. Dan moet je uitgaan van je eigen kwaliteiten.

Leg mij dan eens uit wat Ali heeft toegevoegd?

Dit was gewoon laf en onnodig defensief voetbal tegen een team waar je voetballend compleet overheen moet lopen. Maar dan moet je voorin wel bepalende spelers neerzetten ;)

In mag hopen dat deze man volgend jaar weg is. Heeft niks te maken met een trainer die hier past.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ali speelde inderdaad onopvallend
Maar wie moest er anders op die plek ? Walemark geblesseerd. Nunnely drama, Braude daar en Ali rechtsback ?
Of die Louzou, maar Kees ziet hem dagelijks, dus die is er blijkbaar niet klaar voor
wilbot
Invaller
Berichten: 268
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

Feanfan 1 schreef:Ali speelde inderdaad onopvallend
Maar wie moest er anders op die plek ? Walemark geblesseerd. Nunnely drama, Braude daar en Ali rechtsback ?
Of die Louzou, maar Kees ziet hem dagelijks, dus die is er blijkbaar niet klaar voor
inderdaad, Kees kan het nu ook nooit meer goed doen. wordt naar de uitgang toe geschreven.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Feanfan 1 schreef:Ali speelde inderdaad onopvallend
Maar wie moest er anders op die plek ? Walemark geblesseerd. Nunnely drama, Braude daar en Ali rechtsback ?
Of die Louzou, maar Kees ziet hem dagelijks, dus die is er blijkbaar niet klaar voor
Uiteindelijk moet je nog blij zijn dat die Olsson er niet neer zette :lol:
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

wilbot schreef:inderdaad, Kees kan het nu ook nooit meer goed doen. wordt naar de uitgang toe geschreven.
Ik denk dat ook veel mensen zich storen aan het ontbreken van de wisselwerking tussen Kees van Wonderen en Ferry de Haan.
Er klopt namelijk geen meter van, bijna alle aankopen zitten op de bank en maken amper minuten.

Daarnaast haalt KvW om de haverklap het hele elftal door elkaar, met als hoogtepunten uiteraard Olsson op de vleugels, Brouwers/Sahraoui in de spits en nu Ali op rechtsvoor.

Ik weet niet wat dit jullie allemaal zegt, maar het is een zeer slechte ontwikkeling als blijkbaar de aankopen zo slecht zijn dat andere spelers boven hen gekozen worden die op een andere positie spelen.

Dus of er word troep binnengehaald door Ferry, of Kees heeft een hele vreemde voetbalvisie. Ik denk een beetje van beide.
Ook denk ik dat Kees stronteigenwijs is, daarom haalde die Ali pas vanaf de 84ste minuut naar de kant. Want laten we eerlijk zijn, hij speelde geen beste pot (ook niet heel slecht overigens).
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ali heeft in principe de hele wedstrijd lang bijna niks, maar dan ook echt bijna niks goed gedaan in aanvallend opzicht. Heeft elke bal van zijn voet laten springen of in de voeten van een tegenstander geschoven. 1 bal trok hij goed terug in de 16 meter. Is met zijn man meegelopen in verdedigend opzicht en dat was het dan.

Zoveel moeite doen om Loizou te halen (let wel, ze waren bereid om een forse koopoptie op te laten nemen) en na drie wedstrijden heeft hij nu 20 minuten tegen Go Ahead gespeeld. Dan kun je wel echt je vraagtekens zetten bij de scouting.
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Otsje P schreef:Ali heeft in principe de hele wedstrijd lang bijna niks, maar dan ook echt bijna niks goed gedaan in aanvallend opzicht. Heeft elke bal van zijn voet laten springen of in de voeten van een tegenstander geschoven. 1 bal trok hij goed terug in de 16 meter. Is met zijn man meegelopen in verdedigend opzicht en dat was het dan.

Zoveel moeite doen om Loizou te halen (let wel, ze waren bereid om een forse koopoptie op te laten nemen) en na drie wedstrijden heeft hij nu 20 minuten tegen Go Ahead gespeeld. Dan kun je wel echt je vraagtekens zetten bij de scouting.
Ali speelde niet bepaald de pannen van het dak nee. Wel vond ik de reden van Kees waarom hij speelde te billijken. Na vorige week hadden we weer een mentale dreun te verwerken en we zien allemaal dat ons spel erg broos is. Het zal je maar gebeuren dat er per ongeluk één bij hun inploft door onachtzaamheid aan onze kant (bijv. door een vleugelspeler die zich dolgraag wil bewijzen maar niet meeverdedigt), dan lazert ons labiele kaartenhuis meteen weer in elkaar. Nu winnen we heel makkelijk met 0-4, hoeven we niet meer te vrezen voor het moeras van de onderste plekken en is het aan iedereen om er tegen PEC Zwolle een goed vervolg aan te geven. Daarbij ga ik er niet vanuit dat we ook thuis met Ali beginnen. Met wat mazzel kan Walemark dan weer een helft meespelen en Loizou de andere.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2460
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Vroeger viel er dan nog wel eens een spelers uit de jeugdopleiding in, maar nu halen we dure huurspelers die vervolgens ook niet spelen. Raar allemaal.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

In principe zijn we wel veilig, en kun je nog best de play-offs halen. Dan hebben we niet zwaar ondergepresteerd als je naar de ranglijst kijkt. Maar qua voetbal is het gewoon niet wat we willen zien in Heerenveen. Maar trainers in de geest van Co Adriaanse zijn er niet meer, want het loont niet in het huidige voetbal. Maar toch wil ik het. Dan maar een paar keer 5-3 verliezen. Kampioen worden we toch nooit, dus moet het vooral veel spektakel en vuurwerk zijn.
Plaats reactie