Kees van Wonderen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Kaz_SCH schreef:Maar toch wil ik het. Dan maar een paar keer 5-3 verliezen. Kampioen worden we toch nooit, dus moet het vooral veel spektakel en vuurwerk zijn.
Dat hadden we in het seizoen met Jan Olde Riekerink aan het roer. Maar om nou te zeggen dat velen daar zo enthousiast van werden... Volgens mij liep het stadion dat seizoen sneller dan ooit leeg na een hele trits wedstrijden met de door jou genoemde uitslagen.

Ik wil echt niet zeggen dat Kees van Wonderen de briljante trainer is voor onze club en er is genoeg op hem aan te merken. Maar zouden er nu echt zoveel andere trainers zijn die en haalbaar zijn voor ons en het zoveel beter zouden doen? Ik vraag het me af. Soms heb ik ook het gevoel dat wij als supporters nog wat teveel in het verleden leven qua gewenste resultaten en het gras elders altijd groener is. Dat zal ongetwijfeld hebben bijgedragen aan het feit dat we de laatste 10 a 15 jaar een behoorlijk indrukwekkend trainerskerkhof hebben aangelegd.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

jorro schreef: Ali speelde niet bepaald de pannen van het dak nee. Wel vond ik de reden van Kees waarom hij speelde te billijken. Na vorige week hadden we weer een mentale dreun te verwerken en we zien allemaal dat ons spel erg broos is. Het zal je maar gebeuren dat er per ongeluk één bij hun inploft door onachtzaamheid aan onze kant (bijv. door een vleugelspeler die zich dolgraag wil bewijzen maar niet meeverdedigt), dan lazert ons labiele kaartenhuis meteen weer in elkaar. Nu winnen we heel makkelijk met 0-4, hoeven we niet meer te vrezen voor het moeras van de onderste plekken en is het aan iedereen om er tegen PEC Zwolle een goed vervolg aan te geven. Daarbij ga ik er niet vanuit dat we ook thuis met Ali beginnen. Met wat mazzel kan Walemark dan weer een helft meespelen en Loizou de andere.
Dat is in principe een prima verhaal, maar als er nou 1 ding niet op Nunnely viel aan te merken dan is het wel over zijn verdedigende arbeid. Dat Kees daar bij Loizou niet op vertrouwde dat is inderdaad te billijken maar dan laat je Nunnely toch gewoon staan? Maar goed, 0-4 gewonnen dus in dit geval heeft de winnende trainer gewoon gelijk gekregen.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Als ik de reacties uit Volendam zo lees, hebben ze dit seizoen nog niet eerder zó slecht gespeeld als gisteravond. Maar één serieus schot op doel van Mühren en dat was het ook. Waar ze bij ons verdedigend juist aardig stabiel waren, was het gisteren open huis. Vind het dan ook moeilijk in te schatten in hoeverre deze vondst van Ali nu bijgedragen heeft aan de 0-4 of dat het met Nunnely/Loizou wellicht nog beter was gegaan. :lol:

Hoe dan ook weer drie belangrijke punten erbij! Hoe mooi zou het zijn als we dit zondag een vervolg kunnen tegen tegen PEC, maar misschien is dat wel de goden verzoeken.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Marça schreef:Als ik de reacties uit Volendam zo lees, hebben ze dit seizoen nog niet eerder zó slecht gespeeld als gisteravond. Maar één serieus schot op doel van Mühren en dat was het ook. Waar ze bij ons verdedigend juist aardig stabiel waren, was het gisteren open huis. Vind het dan ook moeilijk in te schatten in hoeverre deze vondst van Ali nu bijgedragen heeft aan de 0-4 of dat het met Nunnely/Loizou wellicht nog beter was gegaan. :lol:

Hoe dan ook weer drie belangrijke punten erbij! Hoe mooi zou het zijn als we dit zondag een vervolg kunnen tegen tegen PEC, maar misschien is dat wel de goden verzoeken.
Tegen een heel slecht Volendam hebben we 0-4 gewonnen, niet op basis van goed spel maar puur uit onkunde van de tegenstander. Het spel was gewoon ontzettend matig, het was echt van KKD niveau.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Schubbekutteveen 4 en Bal-op-het-dak 6 hadden gister nog met twee vingers in de neus van Volendam gewonnen. Kees maakt er een potje van zeg.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ali daar neerzetten tegen de slechtste ploeg van de eredivisie is al een reden genoeg om van Wonderen niet te verlengen. Ongelooflijk, verdedigende zekerheid brengen tegen de nr. 18..... :lol: :lol: Wat een schijtluis!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Heerenveen rules schreef:Ali daar neerzetten tegen de slechtste ploeg van de eredivisie is al een reden genoeg om van Wonderen niet te verlengen. Ongelooflijk, verdedigende zekerheid brengen tegen de nr. 18..... :lol: :lol: Wat een schijtluis!
Was Braude ook niet voorheen een rechtsbuiten? En Ali een rechtsachter? Toen ik de opstelling las, had ik verwacht dat Braude op de rechtsbuiten zou staan.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Er is duidelijkheid.
Kees van Wonderen vertrekt.
https://www.nu.nl/voetbal/6304759/van-w ... nveen.html
Anti anti. :)
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Kogel is door de kerk, de vlag gaat uit!
Heerenveen fan in Leiden
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Blij dat hij weg gaat, want zijn voetbal past niet bij mij als Heerenveen-supporter. Toch vind ik het wel een fijne man, ook hoe hij reageert op de witte zakdoekjes en nu op het gedoe met Steijn. Het is wel een 'character' en dat zal me ook bij blijven, naast zijn vreemde wissels en saaie voetbal :lol:
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Aardige man, maar niet de juiste man voor Heerenveen. Al vond ik het twee jaar geleden wel een goede aanstelling.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Van Wonderen was toevallig gast bij Omrop Fryslan sportcast
Ging bijvoorbeeld ook over scouting
hhage
Basisspeler
Berichten: 932
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Feanfan 1 schreef:Van Wonderen was toevallig gast bij Omrop Fryslan sportcast
Ging bijvoorbeeld ook over scouting
Ook gezien,Kees met drie bloedhonden aan tafel, hij zette ze alle drie in de hoek met zijn keurige antwoord en, vooral Geert-jelle werd door Kees goed op zijn plek gezet, negatieve vragen, Kees was het met hem nergens over eens en Kees onderbouwde dat goed! Nu wel duidelijk geworden dat ze een andere werkwijze hebben als de trainer van Heerenveen of Cambuur er zit. Geert van Tuinen zei het zelf al toen ze het over Cambuur hadden, we moeten niet te negatief zijn.....
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2019
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Feanfan 1 schreef:Van Wonderen was toevallig gast bij Omrop Fryslan sportcast
Ging bijvoorbeeld ook over scouting
Vond het een mooie aflevering. Kees die daar gewoon in zijn trainingspak gaat zitten, zoals het hoort bij een trainer. Hij was eerlijk, zonder natuurlijk dat hij alles kan zeggen. Ik vind hem als persoonlijkheid echt uitstekend passen bij onze club.

In het voetbal heeft hij op bepaalde momenten wat behoudende keuzes gemaakt (zoals niet va banque spelen terwijl je niets meer te verliezen had), qua resultaten heeft hij het niet raar gedaan denk ik. Daarnaast vermoed ik dat ze intern niet altijd eens waren over de invulling van het elftal, dat heeft ook wel bijgedragen aan die behoudende keuzes vermoed ik.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Feanfan 1 schreef:Van Wonderen was toevallig gast bij Omrop Fryslan sportcast
Ging bijvoorbeeld ook over scouting
Interessante aflevering, weinig cambuur-show deze keer ;-)

Goed verhaal hoe het een beetje is gegaan. Ik proef wel wat kritiek op Ferry, maar Kees blijft altijd netjes.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ik vind het echt stuitend dat we het in interviews moeten doen met "Dat zie je wel vaker dit seizoen dat het op zulke momenten tegen zit".

Natuurlijk heeft KvW een punt, het zit op bepaalde momenten niet mee. Ook bij de goal van RKC, maar hij vergeet even dat als je er 0-2 en 0-3 van maakt, dat ene doelpunt slechts voor de statistieken is.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

We komen ook te vaak in situaties waarin het tegen kan zitten.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Geluk kun je ook afdwingen, maar opportunisme komt amper/niet voor in zijn woordenboek.

Tegen Feyenoord snap ik best dat je voor de slotfase een extra verdediger inbrengt, maar in duels tegen concurrenten of mindere tegenstanders is het wisselbeleid echt om te huilen. Zó behoudend, daar wordt je als speler zijnde ook angstig van.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Vrieskist schreef:We komen ook te vaak in situaties waarin het tegen kan zitten.
Omdat we achteruit gaan lopen en gaan verdedigen, hij roept het over zichzelf af
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

SuperFrysk schreef:Omdat we achteruit gaan lopen en gaan verdedigen, hij roept het over zichzelf af
Precies, door de spelopvatting/tactiek komen we in situaties waarop er op goal geschoten kan worden, en met pech vliegt die bal er dan in.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Alex Pastoor heeft zijn vertrek bij Almere City aangekondigd en dus is de vraag wie hem op gaat volgen. Rick Kruys lijkt op dit moment de beste papieren te hebben, maar ook Hedwiges Maduro is een kandidaat, terwijl eveneens de namen van Kees van Wonderen, Sipke Hulshoff en Michael Reiziger vallen bij de Eredivisie-promovendus. De technische leiding hoopt zo snel mogelijk een opvolger voor Pastoor te kunnen vinden.
Via Voetbal International.

Ben erg benieuwd wat de volgende stap van Kees gaat worden. Denk dat een sabbatical ook wel een serieuze optie is als ik hem zo hoor.
Plaats reactie