Thom Haye

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Thom Haye is bezig aan zijn laatste seizoen in dienst van sc Heerenveen. De 28-jarige spelmaker gaat vertrekken en hoopt op een stap naar het buitenland. Dit nadat hij in zijn eerste buitenlandse avontuur in Zuid-Italië veel over zichzelf heeft geleerd. In de podcast Fresia & Milan Parkeren de Bus gaat de middenvelder in op het leerproces waar hij doorheen ging in zijn periode bij US Lecce.
Bron: ESPN

Er zal een kleine kans zijn dat hij in de winterstop gaat vertrekken (als er een goed bod komt) maar in de zomer is er ook geen enkele club concreet voor hem geweest, dus hopelijk maakt hij het seizoen af bij ons. Had hem graag langer bij ons zien spelen. Begrijp ook niet waarom hij destijds maar contract voor 2,5 jaar heeft gekregen.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Haye ik vind er werkelijk geen zak aan dat nonchalante gesjok!! daarnaast geen vrije trap of corner die gevaarlijk wordt.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Como wil hem overnemen...
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Hoop dat we er nog een mooi bedrag aan over kunnen houden. Mooi voor Haye om nog eens een leuk avontuur aan te gaan en mooi voor ons dat hij niet gratis de deur uitloopt. Wordt wel een hele klus om hem te vervangen, maar die opdracht zou aankomende zomer alleen maar lastiger zijn wanneer hij transfervrij zou vertrekken.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Een voordeel is dat seizoenkaarten volgend jaar wat goedkoper worden.... in de KK devisie.... :evil:
Wéér uit!!!!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik herhaal het hier nog maar eens. Ik vind een vertrek van Haye niet erg. Ik vind dat zijn spel vertragende werkt (net als Tahiri) en dat zijn spelhervatting zeer matig zijn. Daarnaast kan hij net als Veerman Non-verbaal heel vervelend overkomen.

Van Beek en Sahraoui vind ik een grotere aderlating als ze gaan.
Spijt heb je morgen maar!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Ebiede schreef:Ik herhaal het hier nog maar eens. Ik vind een vertrek van Haye niet erg. Ik vind dat zijn spel vertragende werkt (net als Tahiri) en dat zijn spelhervatting zeer matig zijn. Daarnaast kan hij net als Veerman Non-verbaal heel vervelend overkomen.

Van Beek en Sahraoui vind ik een grotere aderlating als ze gaan.
Ben dan wel benieuwd, als Haye zijn vertrek geen probleem is en Tahiri ook niet voldoet, hoe we met die 500k het middenveld gaan neerzetten volgens jou.

Denk dat Haye belangrijker is voor deze ploeg dan je nu schetst. En dat het nog lastig wordt om hem met een lege portemonnee te vervangen.

Mocht hij wel vertrekken wordt het speuren naar transfervrije opties in Scandinavië deze winter of elders in de zomer. Intern invullen heeft dan mijn voorkeur met Espen van Ee.
wilbot
Invaller
Berichten: 268
Lid geworden op: 14-01-2016 19:13

Bericht door wilbot »

toch bekruipt mij het gevoel dat thom Haye ondergewardeerdt wordt. zeg maar het ``maarten de Roon `` gevoel.
je weet niet wat je mist tot dat je het mist.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

In bepaalde statistieken, zoals balveroveringen, lange passes (op maat) en voorassists staat Haye echt hoog op de Eredivisie-lijstjes. Aleen Joey Veerman staat in qua passes/assists eenzaam bovenaan. Vind hem heel belangrijk voor ons team, al werkt zijn spel soms ook wel wat vertragend. In de rol die hij heeft als controleur/opbouwer stoort me dat echter niet.

Een vervanger hebben we niet zomaar gevonden vrees ik! Zeker niet voor een vergelijkbaar bedrag (700.000 euro).
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Het gerucht gaat dat er 7ton+ wordt geboden. Dan moet je hem laten gaan voor nog een half jaar contract.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Sportief verlies, maar als dit bod waar is, dan moeten we het nemen gezien onze financiele positie. Helaas zitten we in die positie.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Haye is de motor van het elftal; toen hij geschorst was, draaide het totaal niet. Die moet je nooit verkopen op dit moment, dan breng je jezelf echt in moeilijkheden. Stel morgen raakt Noppert, Van Beek of Bochniewicz geblesseerd, dan ben je gewoon twee belangrijke krachten kwijt.

En ik sluit niet uit dat er nog een flink miljoenenbod op Sahraoui komt.

Ze hadden destijds nooit een contract van 2,5 jaar met hem moeten overeenkomen; Ferry de Haan heeft zichzelf in deze benarde positie gedrukt. Hetzelfde geldt voor de (lage) afkoopsom van Van Beek.

Zeven ton is veel geld voor iemand met een halfjaarcontract, maar degradatie gaat veel grotere consequenties hebben.
hhage
Basisspeler
Berichten: 932
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Beetle schreef:Een voordeel is dat seizoenkaarten volgend jaar wat goedkoper worden.... in de KK devisie.... :evil:

We staan op een play-off plek voor Europees voetbal... elk jaar wordt er door bepaalde supporters gezegd dat we degraderen.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

hhage schreef:We staan op een play-off plek voor Europees voetbal... elk jaar wordt er door bepaalde supporters gezegd dat we degraderen.
We staan op twee punten van een play-off plek (ga voor het gemak even uit van plek 8) en maar vijf punten van nummer zestien RKC. Dus het is wel een feit dat het allemaal dicht bij elkaar staat. Het wel of niet laten vertrekken van Haye kan zo een paar punten schelen, zeker nu we nog niet weten wie zijn vervanger gaat worden.

Voor zeven ton zou ik hem zeker niet laten gaan. Voor een miljoen euro kunnen we denk ik geen nee meer zeggen. Er gaat nog 10% naar NAC en 5% naar andere ex-clubs. Wellicht nog wat naar zaakwaarnemers en dan houdt je zo'n 700.000 euro over.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

1 miljoen voor een half jaar contract.. Dan is het simpel, bedankt en tot ziens!
Spijt heb je morgen maar!
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ebiede schreef:1 miljoen voor een half jaar contract.. Dan is het simpel, bedankt en tot ziens!
Ben ik met je eens. In onze positie kunnen we het ons niet permitteren om zo'n bedrag af te wijzen voor nog maar 15 wedstrijden voetbal. Haye is zelf het hele seizoen al bijzonder wisselvallig. Een goede Haye is erg belangrijk maar helaas heeft hij ook een hoop middelmatige potjes gespeeld dit seizoen.

Van Beek en Sahraoui hebben een doorlopend contract, daar kunnen we aankomende zomer ook nog geld voor vangen. Als je geld kunt vangen voor Haye of Tahiri met hun aflopende contracten dan moet je daarvan profiteren. Aangezien we voor Tahiri waarschijnlijk een stuk minder kunnen ontvangen, zou ik dus voor verkoop van Haye gaan.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

7 ton omzet (waarvan 10% naar NAC gaat) vs. Een half jaar langer gebruik maken van Haye die wellicht nu ongemotiveerd is.

Denk dat de keuze snel gemaakt is, wat is een misser zeg.
Heerenveen fan in Leiden
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Een half miljoen (als we dat netto al overhouden) is geen bedrag dat je niet kunt weigeren. Het is jammer voor alle partijen dat dit niet doorgaat, echter zo'n transfer valt of staat wel met het kunnen halen van een vervanger. Het team wordt zonder Haye wel echt een stuk zwakker. Die opdracht wordt aankomende zomer natuurlijk niet makkelijker, maar als we Haye laten gaan en we degraderen roept iedereen hier ''hadden we die paar ton maar niet gepakt''.

Verwacht niet dat Haye zich heel anders zal opstellen, voor nu is zijn transfer naar Como van de baan en het is nog maar de vraag of ze daadwerkelijk voor hem terugkomen in de zomer. Daarnaast heeft hij er zelf ook niks aan als hij met een belabberde vorm een stap omhoog maakt.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Haye is opgeroepen voor het Nederl....Indonesisch Elftal :D
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6248
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Veel mensen vinden hem geweldig. Ik vind het op een voetballer uit de reserve 5de klasse lijken. Broek op de knieën.. lang en lang niet fit waardoor hij het niet allemaal kan belopen en heel vaak ongeïnteresseerd er bij lopen.

Hij is niet de grote meneer (die hij denk te zijn) die dit elftal bij de hand neemt.
Spijt heb je morgen maar!
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Ebiede schreef:Veel mensen vinden hem geweldig. Ik vind het op een voetballer uit de reserve 5de klasse lijken. Broek op de knieën.. lang en lang niet fit waardoor hij het niet allemaal kan belopen en heel vaak ongeïnteresseerd er bij lopen.

Hij is niet de grote meneer (die hij denk te zijn) die dit elftal bij de hand neemt.
Hij was gister wel echt één van de minsten, ook zelf de bal verspelen en afgeven op zijn medespelers. Toch is het wel een goede speler hoor, het oogt wat ongeïnteresseerd en dat gaat je storen wanneer het kut gaat, maar het is ook wel een beetje zijn kracht.

Zijn fitheid klopt wel ja, die kan het op het eind allemaal niet meer belopen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2505
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Voordeel van als hij weg gaat: De Instagram pagina van de club zal minder volgespammed worden
Heerenveen fan in Leiden
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hij laat die Japanner twee keer zo uit een corner inkoppen. Met 1 goal tot gevolg. Het leek hem weinig te boeien, terechte wissel.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Haye kreeg gisteren van Dieperink een werkelijk belachelijke gele kaart, waardoor hij nu op scherp staat. Hopelijk blijft het qua kaarten hierbij want we hebben hem nog keihard nodig in de laatste vier duels tegen PSV, Almere, Vitesse en Sparta.
rodioncamataru
Jeugdspeler
Berichten: 17
Lid geworden op: 08-04-2024 18:20

Bericht door rodioncamataru »

Die gele kaart was echt heel raar inderdaad, was niet eens een overtreding in mijn ogen. Daarna werd hij ook nog enigszins geprovoceerd door die Heracles-speler, maar gelukkig was hij wel zo slim om daar niet op te reageren.
Plaats reactie