Thom Haye

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Thom Haye

Berichtdoor Superfries1996 » 31-01-2022 14:03

sc Heerenveen heeft de selectie versterkt met Thom Haye. De 26-jarige middenvelder komt over van NAC Breda. Haye tekent in het Abe Lenstra stadion een contract tot de zomer van 2024 en gaat spelen met rugnummer 33. Thom Haye doorliep de jeugdopleiding van AZ en debuteerde op 19-jarige leeftijd voor de club uit Alkmaar. Daarna speelde Haye achtereenvolgens voor Willem II, Lecce, ADO Den Haag en NAC Breda. Voor de winter was de geboren Amsterdammer van grote waarde voor NAC. In 21 officiële wedstrijden maakte hij acht goals en was hij goed voor acht assists.

Technisch manager Ferry de Haan is content met de komst van Haye: "Met Thom halen we een ervaren creatieve middenvelder in huis, die ook verdedigend zijn mannetje staat. Het is een speler die er gelijk kan staan en past bij onze speelwijze. Bij NAC groeide hij uit tot publiekslieveling en ik denk dat zijn speelstijl ook goed past bij wat onze supporters graag zien. We zijn blij dat hij ervoor heeft gekozen om zijn carrière bij ons te vervolgen."
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Thom Haye

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 31-01-2022 16:53

Ja, ik zal wel weer teveel azijn op hebben, maar voor een speler waar je 10% doorverkoop en gezien zijn leeftijd een aardige transfersom voor hebt betaald vind ik 2,5 jaar contract echt aan de povere kant. Evenals bij Sarr had ik ze graag langer aan de club verbonden zien worden. Dat is iets wat onze oosterburen wel goed doen met bijv. een Abraham met een 5 jarig contract.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Thom Haye

Berichtdoor fuotbalgek » 31-01-2022 19:23

ThiagoAlcantara schreef:Ja, ik zal wel weer teveel azijn op hebben, maar voor een speler waar je 10% doorverkoop en gezien zijn leeftijd een aardige transfersom voor hebt betaald vind ik 2,5 jaar contract echt aan de povere kant. Evenals bij Sarr had ik ze graag langer aan de club verbonden zien worden. Dat is iets wat onze oosterburen wel goed doen met bijv. een Abraham met een 5 jarig contract.


Zeker eens, wanneer je een transfersom neerlegt is het gewoon 4-5 jaar tekenen. Gezien de hoogte van de transfersom is 3,5 jaar voor Sarr matig, en gezien feit dat Haye graag hierheen wilde en Heerenveen verder gegaan is dat initieel de bedoeling was vind ik 2,5 jaar hier ook vrij matig. Sarr had 5 jaar vast moeten liggen, Haye ook 4.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Thom Haye

Berichtdoor Superfries1994 » 31-01-2022 19:41

fuotbalgek schreef:Zeker eens, wanneer je een transfersom neerlegt is het gewoon 4-5 jaar tekenen. Gezien de hoogte van de transfersom is 3,5 jaar voor Sarr matig, en gezien feit dat Haye graag hierheen wilde en Heerenveen verder gegaan is dat initieel de bedoeling was vind ik 2,5 jaar hier ook vrij matig. Sarr had 5 jaar vast moeten liggen, Haye ook 4.

Ja, over anderhalf jaar moet Haye al bijtekenen of vertrekken, dat is toch al vrij snel. Wil je echt een goede prijs voor Sarr krijgen, moet hij binnen anderhalf jaar al serieus goed presteren én verkopen. Dat is bij Joey bijvoorbeeld niet gelukt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Thom Haye

Berichtdoor Superfries1996 » 01-02-2022 13:33

Sarr contractsduur is natuurlijk jammer maar het is goed mogelijk dat anders de transfer niet was gelukt of tegen een (te) hoog salaris en hij naar een andere club was vertrokken. Laten we wel wezen: dit type speler komt hier om binnen 1-2 jaar weer doorverkocht te worden aan een grotere club. Dan teken je niet voor vijf jaar.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Thom Haye

Berichtdoor fuotbalgek » 02-02-2022 00:26

Superfries1996 schreef:Sarr contractsduur is natuurlijk jammer maar het is goed mogelijk dat anders de transfer niet was gelukt of tegen een (te) hoog salaris en hij naar een andere club was vertrokken. Laten we wel wezen: dit type speler komt hier om binnen 1-2 jaar weer doorverkocht te worden aan een grotere club. Dan teken je niet voor vijf jaar.


Als er een club met een soortgelijke aanbieding was of beter, dan was waarschijnlijk het persoonlijke aanbod ook wel beter. Malmö heeft lang gezwegen omdat ze iets beters zochten, hun fans zijn teleurgesteld over de transfersom, dus nee er was niet veel concurrentie die daadwerkelijk over een contract onderhandelde.

Dan blijft over dat wanneer je dit betaalt dat het contract langer moet zijn. Hoger salaris kan ook in trappen over de jaren worden gesmeerd, wanneer je gelooft in zijn potentieel. Of met een optie plus salarisverhoging. Maar deze kansen zijn kennelijk niet benut, terwijl je 2+ mil uitgeeft. Had dit graag anders gezien.

Idem trouwens voor Haye. Die ging nergens anders heen en heeft dit bij NAC zeker niet verdiend. Er valt echt meer uit te halen op dit vlak.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Thom Haye

Berichtdoor DSCH » 02-02-2022 08:42

De Haan moet echt overtuigd zijn van zijn toevoeging aan de selectie want ik vind 750.000 en 10% doorverkoop echt te gortig. Redelijke speler, zou wat kunnen toevoegen, maar of het een absolute meerwaarde zal zijn vraag ik me af. De tijd zal het leren.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Thom Haye

Berichtdoor Superfries1994 » 02-02-2022 12:13

DSCH schreef:De Haan moet echt overtuigd zijn van zijn toevoeging aan de selectie want ik vind 750.000 en 10% doorverkoop echt te gortig. Redelijke speler, zou wat kunnen toevoegen, maar of het een absolute meerwaarde zal zijn vraag ik me af. De tijd zal het leren.

Het is wel zo dat Haye met zijn verandering naar controlerende middenvelder echt de allerbeste van de KKD is geworden. Als je samenvattingen van NAC terugkijkt ook, bijna overal is hij bij betrokken. Trekt het spel echt volledig naar zich toe. Dat is gewoon heel knap. Bij Joey ben ik er ook wel van overtuigd dat hij het goed gaat doen bij PSV, omgekeerd zal dat ook zo voelen voor NAC-fans die Haye hier naartoe zien vertrekken. Supporters zijn echt overtuigd van hem, dat zegt wel veel vind ik. Zal ook vast het voortouw nemen in de strijd, dat eisen ze daar van iedere speler, dus dat vind ik ook goed klinken.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Thom Haye

Berichtdoor Jazz » 02-02-2022 16:09

Absoluut niet blij met deze transfer. 750.000 euro en 10% doorverkoop voor een speler die op Eredivisie niveau alleen maar gefaald heeft en met zijn leeftijd geen geld gaat opleveren.

Het argument "...maar we hebben ervaring nodig!" is gelul. Op het middenveld heb je al genoeg ervaring staan. Had liever een jong talent zien spelen waardoor we meer kans hebben om kapitaal te genereren.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Thom Haye

Berichtdoor jorro » 02-02-2022 17:28

Jazz schreef:Absoluut niet blij met deze transfer. 750.000 euro en 10% doorverkoop voor een speler die op Eredivisie niveau alleen maar gefaald heeft en met zijn leeftijd geen geld gaat opleveren.

Het argument "...maar we hebben ervaring nodig!" is gelul. Op het middenveld heb je al genoeg ervaring staan. Had liever een jong talent zien spelen waardoor we meer kans hebben om kapitaal te genereren.


Ik denk dat het wel gepast is om voor een echt oordeel eerst een stuk of wat wedstrijden te bekijken. Het is een onderbuik gevoel, maar ik heb wel vertrouwen in Ferry de Haan. Hier is over nagedacht en er zit een visie achter. Nu eens zien of dat ook zo uitkomt. Sommige spelers zijn nu eenmaal laatbloeiers. Het is wat mij betreft nog veel te vroeg om niet blij te zijn met deze transfer.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Thom Haye

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-02-2022 17:32

We hebben ook wel eens jonge spelers gehaald die het niet gered hebben, dus dat geld is ook weggegooid
Ik laat me graag verrassen, maar ik heb er meer vertouwen in dan bij Tahiri
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Thom Haye

Berichtdoor badfrisianboy » 02-02-2022 20:07

Ik ben zelf erg benieuwd op welke positie Haye in het elftal zal spelen. In het verleden speelde Haye vaak als aanvallende middenvelder en daar heeft hij nog nooit echt bewezen het niveau in de Eredivisie aan te kunnen. Sinds Hyballa hem bij NAC als verdedigende middenvelder liet spelen sprong hij er echt boven uit qua niveau. Als je Haye in zijn kracht wilt gebruiken lijkt mij dat een positie als verdedigende middenvelder hem het beste zal liggen.

Qua aankoopsom: Niemand weet exact hoeveel er betaald is aan NAC om Haye aan te kunnen trekken. Zo gaan er geruchten dat er maximaal € 0,6 miljoen is betaald. Maar ook gaan er geruchten dat er € 0,75 miljoen zou zijn betaald. Op basis van geruchten ga ik in elk geval geen uitspraak doen. Aan Haye om te bewijzen dat sc Heerenveen er goed aan heeft gedaan hem aan te trekken.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Thom Haye

Berichtdoor Superfries1994 » 06-02-2022 03:40

Maakte op mij wel een aardige indruk als 6. Zeer dicht bij een goal ook, erg jammer voor hem. Haye liep eigenlijk overal, bemoeide zich overal, dat beviel me wel. Technisch is hij natuurlijk prima, dat was ook wel te verwachten.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Thom Haye

Berichtdoor Superfries1994 » 03-04-2022 23:58

Was vandaag weer dicht bij een goal, die gaat vast nog wel komen dit seizoen. Soms vind ik hem nog wat slordig, maar verder behoorlijk allround. Zijn pit bevalt me ook wel. Samen met Halilovic (niet meer op 10 alsjeblieft) heb je dan een goed middenveld hoor.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Thom Haye

Berichtdoor boy waterman » 15-05-2022 21:22

Thom speelde wel weer lekker hoor,afgemeten voorzet bij 2-0.
Ik mis Joey Veerman niet op het middenveld.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Re: Thom Haye

Berichtdoor Kaz_SCH » 16-05-2022 13:51

Veerman kan dingen die Haye niet kan, maar Haye doet dingen die Veerman niet wilde doen
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Thom Haye

Berichtdoor Ebiede » 16-05-2022 14:25

Onvoorstelbaar dat we (ook ik) twijfels hadden bij deze man. Wat kan ik genieten van deze voetballer en z'n drive. Wie is Joey Veerman? Een prima-donna die negatief in de groep ligt verkopen en harde werker die goed in de groep ligt terug halen. Wat een weelde.
Laatst bijgewerkt door Ebiede op 17-05-2022 07:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Thom Haye

Berichtdoor multatuli » 16-05-2022 15:04

Haye was bij de AZ jeugd destijds het grootste talent na Adam Maher.
Helaas kwam het er daarna bij de senioren nog niet helemaal uit, maar mooi om te zien dat hij het eerst bij NAC en nu bij Heerenveen wel zo goed doet. Daar heeft Heerenveen een hele goede koop aan gedaan :)
multatuli
Nieuw talent
 
Berichten: 78
Geregistreerd op: 28-12-2007 20:32

Re: Thom Haye

Berichtdoor Neymar » 16-05-2022 21:56

Als hij iets fout doet dan accepteer je dat omdat hij zoveel inzet toont. Erg blij met Haye!
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Thom Haye

Berichtdoor Superfries1994 » 17-05-2022 00:27

Ebiede schreef:Onvoorstelbaar dat we (ook ik) twijfels hadden bij deze man. Wat kan ik genieten van deze voetballer en z'n drive. Wie is Joey Veerman? Een prima-donna die negatief in de groep licht verkopen en harde werker die goed in de groep ligt terug halen. Wat een weelde.

Als technisch directeur bij een club als Heerenveen (dat als doorgeefluik dient) moet je niet alleen de juiste spelers kopen, maar die jongens ook weer op het juiste moment verkopen. In het geval van Veerman hebben we hem te laat verkocht. Het is zaak om een elftal vol gretige jongens te hebben en dat staat er nu, Haye voorop inderdaad.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Thom Haye

Berichtdoor Goran Popov » 17-05-2022 18:42

Kaz_SCH schreef:Veerman kan dingen die Haye niet kan, maar Haye doet dingen die Veerman niet wilde doen


Mooi gezegd. Maar mentaliteit is ook onderdeel van de kwaliteiten van een speler. Haye is in mijn ogen waardevoller voor het elftal dan Joey Veerman. Het is een voetballer die het publiek hier graag ziet: met bravoure, maar niet over the top. Een bovengemiddeld goede voetballer maar vooral een bovengemiddeld harde werker. Hij heeft aangegeven dat hij Heerenveen als tussenstap ziet, en dat gaan we ook zijn als geen ernstige blessure oploopt.

Maar eerst nog even een jaar van hem genieten!

P.S. Wat mentaliteit betreft is er heel goed werk verricht door de technische staf. Jongens als Haye, Van Beek, Van Ewijk en normaliter ook Halilovic brengen de nodige strijd en pit. Het elftal is nu veel meer in balans qua karakters.
Goran Popov
Selectiespeler
 
Berichten: 224
Geregistreerd op: 28-04-2013 17:36

Re: Thom Haye

Berichtdoor fuotbalgek » 19-05-2022 22:43

Ik had twijfels over de aankoopsom voor hem, gezien leeftijd en zijn carrière tot dusver. Kunnen stellen dat hij een grote rol heeft gehad in de klassering als achtste, en daarmee het terugverdienen van die investering in mediagelden.

Zeer goede aankoop en in de kortste tijd de bepalende spelers van dit team geworden. Als hij hier komend seizoen nog voetbalt zou het niet raar zijn mocht hij de aanvoerdersband gaan dragen
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Thom Haye

Berichtdoor Satyr » 22-05-2022 15:50

Nantes zat voor hem op de tribune...
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Thom Haye

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-05-2022 15:54

Satyr schreef:Nantes zat voor hem op de tribune...

Ik hoop natuurlijk dat hij blijft en ik denk dat hij zelf ook wel wil blijven. Hij heeft eerder bij Lecce gespeeld en was geen succes. Hij weet dat hij bij Heerenveen basisspeler is. Gewoon een jaar knallen en dan komt er vast een betere club dan Nantes
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Thom Haye

Berichtdoor Jazz » 23-05-2022 10:12

Zal wel voor tussen de 2 en 3 miljoen weggaan. Is ook alweer wat ouder met nog een 2 jarig contract. Komt eigenlijk ook pas net kijken als het gaat om Eredivisie ervaring.

750 ton + 10% doorverkooppercentage naar NAC, ik hoop dat Nantes hem HEEL graag wil hebben.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Thom Haye

Berichtdoor Jelmer1981 » 23-05-2022 15:02

Je moet een afweging maken tussen het sportieve en het financiële in dit geval. Als er veel geld wordt geboden moet je hem gewoon laten gaan... voor 2-3 miljoen alleen als dat je in staat brengt om de speler te halen die je eigenlijk wilde hebben voor die positie, maar die niet haalbaar bleek (als dat de situatie zou zijn).
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Thom Haye

Berichtdoor Marça » 28-08-2023 12:42

Is door KNVB twee wedstrijden geschorst en mist Go Ahead Eagles-uit en Feyenoord-uit. Speelt mede door interlands dus pas over een maand weer een wedstrijd, thuis tegen Excelsior.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Thom Haye

Berichtdoor Vrieskist » 28-08-2023 13:03

Marça schreef:Is door KNVB twee wedstrijden geschorst en mist Go Ahead Eagles-uit en Feyenoord-uit. Speelt mede door interlands dus pas over een maand weer een wedstrijd, thuis tegen Excelsior.

Jammer, maar terechte schorsing en kaart.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Thom Haye

Berichtdoor Kaz_SCH » 28-08-2023 14:36

in de 90+4'e minuut, op 35 meter van je eigen goal, bij een kansloze achterstand, zo'n overtreding maken als 'dragende' speler is echt gênant. Even totaal los van of de frustratie terecht is, want dat was het wel. Met deze totaal onnodige overtreding laat 'ie z'n team flink in de steek. Als je een zo nodig een statement wilt maken hadden de schouders er ook een half uur eerder onder gekund.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Thom Haye

Berichtdoor Jazz » 28-08-2023 15:12

Geef hem een boete, onverklaarbare actie
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Volgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten