Roozemond eruit

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Roozemond eruit

Berichtdoor Ebiede » 01-03-2019 08:36

Tijd voor actie!

Iemand die zich zelf benoemd, niet open en transparant is en er alleen voor zichzelf zit moeten we niet willen!

Na Veenstra en Eisinga weer iemand die er voor zichzelf zit en geen clubbelang heeft!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Thinkman » 01-03-2019 08:59

Ebiede schreef:Tijd voor actie!

Iemand die zich zelf benoemd, niet open en transparant is en er alleen voor zichzelf zit moeten we niet willen!

Na Veenstra en Eisinga weer iemand die er voor zichzelf zit en geen clubbelang heeft!



Zucht.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Wizard » 01-03-2019 09:05

Ebiede schreef:Na Veenstra en Eisinga weer iemand die er voor zichzelf zit en geen clubbelang heeft!


Waar maak je dat uit op? Omdat hij niet wil luisteren naar de plannen van Riemer en co, heeft hij geen clubbelang en zit hij er alleen voor zichzelf?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor HUNTELAAR » 01-03-2019 10:37

Op zijn zachts gezegd opmerkelijk hoe de gang van zaken nu gaat.
De trein denderd door, en geen tijd voor adviezen en plannen? Ongelofelijk..

Alleen al dat de voorzitter van het stichtingsbestuur op de stoel van de directeur gaat zitten, en in plaats
van verbinden afstand van een grote groep capabele mensen doet.. kan alleen weer bij ons. Na al die jaren toch weer een nieuw dieptepunt.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor BK2007 » 01-03-2019 10:56

Ach, Riemer wil ook alleen maar een coup plegen. Lekker alle macht naar hem toetrekken. Goed voor zijn grote ego.
Dat moet je ook niet willen of wel soms ?
Maar het is nu zo. Wat hier gezegd wordt: het kan blijkbaar ook alleen maar bij ons helaas.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-03-2019 11:52

Van Riemer word ik langzamerhand ook wel moe, maar die Roozemond heb ik helemaal geen vertrouwen in
Met de nieuwjaarsreceptie ook alleen maar blabla

Eigenlijk moeten we ons eerst maar veiligspelen en dan actie ondernemen, als het dan maar niet te laat is
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Otsje P » 01-03-2019 12:11

Hey allen,

Ik post hier nog maar amper iets en heb me de laatste jaren een stuk minder betrokken gevoeld bij de club. Het gebrek aan niveau, het gebrek aan potentie, het gebrek aan sfeer, het gebrek aan toekomst en het gebrek aan vertrouwen in de leiding zal hieraan ten grondslag hebben gelegen. De club verdwijnt echter niet uit het hart en ik kijk uiteraard nog gepassioneerd naar het reilen en zeilen bij ONZE club. Nu moet me dan toch even iets van het hart.

Het stichtingsbestuur en mijnheer Roozemond hebben allereerst op een dubieuze wijze Luuc Eisinga en de raad van commissarissen buitenspel gezet. Of Luuc eruit moest staat hier wat mij betreft los van, maar de manier waarop het gegaan is verdient al niet de schoonheidsprijs. Door deze actie hebben ze direct ook min of meer de huidige bestuursvorm vermoord. Wat voor functie heeft een raad van commissarissen als deze toch overruled wordt door het stichtingsbestuur? Heeft deze tussenlaag dan wel zoveel nut?

Na deze dubieuze actie is mijnheer Roozemond "ineens" de grote leider binnen de club. Wie bepaald dit? Wie doet deze benoeming? Komt dit vanuit het stichtingsbestuur waar mijnheer Roozemond zelf de woordvoerder van was? En zo ja, waarom krijgen we dan niks te horen van de leden van het stichtingsbestuur? Als mijnheer Roozemond namelijk interim directeur wordt dan kan hij niet tegelijk ook voorzitter van het stichtingsbestuur zijn. Hij kan toch niet zijn eigen functioneren gaan controleren?

Mijn Heerenveenhart ging sneller kloppen toen ik las welke namen allemaal betrokken waren bij het samenstellen van een actieplan om de club terug op koers te krijgen. Riemer van der Velde, Foppe de Haan, Gertjan Verbeek, Yme Kuipers, Henk Hoekstra en Tjisse Wallendal. Wat je ook van deze mensen vindt, niemand zal ontkennen dat ze een clubhart, een clubgeschiedenis en voetbalgeschiedenis hebben. Heren die hebben bewezen dat ze weten hoe ze een regionale voetbalclub naar een hoger plan kunnen tillen. Mannen die ook fouten hebben gemaakt, ook daarvan is iedereen zich bewust maar in het licht van de recente geschiedenis lijken dat ineens bescheiden fouten te zijn geweest. Deze mannen hebben hun onderlinge geschillen aan kant gezet en ondergeschikt gemaakt aan het clubbelang. Ze hebben beseft dat praten en pushen vanaf de zijlijn niet gaat werken dat het tij alleen gekeerd kan worden als iedereen samen achter een plan gaat staan.

Om er dan achter te komen dat mijnheer Roozemond, mijnheer Roozemond wie kent hem niet, mijnheer fu**ing Roozemond uit de paardensportwereld, mijnheer Roozemond met geen enkele ervaring in de voetbalwereld, mijnheer Roozemond die op dubieuze wijze een directeur en een RVC loosde, dat deze mijnheer Roozemond het zelf wel even gaat doen.

Hoe enorm groot moet de plaat voor je harses zijn als jij denkt dat jij na Formsma, Veenstra en Eisinga wel zonder enige ervaring in de business de club wel even kunt gaan besturen. Dat is bij een stabiele club al vaak genoeg ondoenlijk gebleken, laat staan bij een club die in grote problemen zit qua financiën, support en accommodatie. Hoe groot moet de plaat voor je kop zijn als je denkt dat je een plan, gedragen door Riemer van der Velde, Foppe de Haan, Gertjan Verbeek, Yme Kuipers, Henk Hoekstra en Tjisse Wallendal aan de kant kunt schuiven om het lekker allemaal op je eigen manier te gaan doen? Die plaat is zelfs zo groot dat je vergeet dat je aan het spelen bent met iets dat niet van jou is mijnheer Roozemond. Dit is geen bedrijfje waar je even kunt laten zien hoe goed je kunt besturen, dit is publiekelijk bezit. Onze club is van de duizenden supporters en die zien dat hun club in een crisisperiode bij de hand wordt genomen door een beginneling. Een beginneling die de hulp van 6 ervaren VOETBALbestuurders aan de kant schuift.

Vindt u het gek mijnheer Roozemond dat u mailtjes krijgt waar u niet vrolijk van wordt? Mensen zijn bang, doodsbang dat club nu helemaal de nek omgedraaid wordt omdat u op een stoel gaat zitten waar u niet op hoort. Als u benoemd wordt met steun uit alle geledingen, dan pas mag u gaan bepalen wat er gedaan wordt, nu bent u echter niet op uw plaats en u laat met u teksten zien dat u niet van wijken weet. Dan gaan mensen gekke dingen doen om u van die plek te krijgen. Ik hoop dat een ieder zich weet te gedragen maar ik hoop ook dat u en uw omgeving inzien dat wat u aan het doen bent aan waanzin grenst.

STOP THIS MADNESS
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 01-03-2019 13:01

Deze meneer Roozemond lijkt mij maar een eng mannetje.. het lijkt wel een voorop gezet plan van hem en de mensen om hem heen. Een persoon die uit is op macht, en puur en alleen voor zijn eigen ego. Daarbij komt nog eens dat de communicatie binnen de club, en dan met name het stichtingsbestuur richting de supporters ed bedroevend is. Dit voelt gewoon als een heel smerig spelletje en voor op gezet plannetje. Nee dit kan onze club nooit goed doen.. hoeveel mislukkingen kan onze club nog aan..
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 20-05-2015 11:40

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor TORCIDA » 01-03-2019 13:15

Het stichtingsbestuur en mijnheer Roozemond hebben allereerst op een dubieuze wijze Luuc Eisinga en de raad van commissarissen buitenspel gezet. Of Luuc eruit moest staat hier wat mij betreft los van, maar de manier waarop het gegaan is verdient al niet de schoonheidsprijs. Door deze actie hebben ze direct ook min of meer de huidige bestuursvorm vermoord. Wat voor functie heeft een raad van commissarissen als deze toch overruled wordt door het stichtingsbestuur? Heeft deze tussenlaag dan wel zoveel nut?


Complete onzin. Eisinga is er uitgezet omdat het financieel erg slecht ging, De beste man had volgens mij nog nooit van liquiditeitsprognoses of cashflow gehoord. De rvc is daarop geattendeerd, gewaarschuwd door de RVT. Er is te weinig mee gedaan met als gevolg dat de salarissen niet meer konden worden betaald. Ook op sponsor vlak bracht Luuc niet wat er van werd verwacht, sterker het liefst ging hij direct na de wedstrijd naar huis. Zeker bij uitwedstrijden. Ook mengde hij zich niet makkelijk tussen de mensen sponsoren. Dus terecht dat hij niet door mocht, kon gaan. Er is met wederzijdse instemming afscheid genomen. De operationele tekorten liepen zelfs op.

Waarom is Roozemond dubieus? Heeft hij iets verkeerds gedaan? Hij is zeker niet op eigen houtje op de stoel van Luuc gaan zitten. Dit is goedgekeurd door de RVT. Op dit moment kan Heerenveen niet zonder voorzitter of directeur. Alternatieven die
willen zijn er niet of nauwelijks. En wat bedoel je met de grote leider? Hij doet het zeker niet alleen en pretendeert dit helemaal niet, hij stelt zich niet groter op dan de club. Hij heeft zijn schaapjes al op het droge dus voor het geld hoeft hij het ook niet te doen. Ik denk dat hij misschien als bestuurder nog wel het dichts bij Riemer staat dan we beseffen.

Riemer is gestopt, dan had hij moeten aanblijven, maar blijft een meester in het maken van kampen. Met zijn imago levert dit alleen maar tweespalt op.

Riemer is gestopt, heeft Formsma de tent uitgejaagd.
Foppe, was trainer en geen directeur. Is gestopt.
Verbeek, na Heerenveen eigenlijk overal door het ijs gezakt, zit nu thuis
Wallendal, bedenker van de onmogelijke sportstad constructie?
Hoekstra, van Erve, Kuiper, dachten het wel even te doen, minimaal 20 miljoen over de balk gegooid, de club in de financiële malaise geholpen omdat ze dachten dat alles kon, met een driekoppig bestuur.

Mijn hart gaat van heb alleen maar sneller kloppen als ik aan vroeger denk, Maar die tijd is voorbij. Ze hebben ook niet het eeuwig leven. Welke directeur bemoeid zich 10 jaar na zijn afscheid nog met zijn oud werkgever.
Daarnaast heeft Heerenveen in de flow gezeten die het Nederlandse voetbal toen doormaakte met geluk dat we als eerste een nieuwe stadion hadden met ruime voorsprong op Groningen, Zwolle, Az, DKV, Emmen, Heerenveen had marktaandeel in de hele noordelijke regio. Ook is er in die periode geen economische crisis geweest.

Otsje, je had naar de supportersavond of naar de NN avond voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen az meende ik. Dan had je vragen kunnen stellen.

Dit soort topics slaan helemaal nergens op. Hiermee mee maak je de club alleen maar kapot. Dan ben je dus een echte supporter......

We moeten stoppen om ons afhankelijk te willen opstellen van wat vroeger was, dat was vroeger. We moeten het nu doen met nieuwe mensen. En verder.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor TORCIDA » 01-03-2019 13:18

wijzijnscheerenveen schreef:Deze meneer Roozemond lijkt mij maar een eng mannetje.. het lijkt wel een voorop gezet plan van hem en de mensen om hem heen. Een persoon die uit is op macht, en puur en alleen voor zijn eigen ego. Daarbij komt nog eens dat de communicatie binnen de club, en dan met name het stichtingsbestuur richting de supporters ed bedroevend is. Dit voelt gewoon als een heel smerig spelletje en voor op gezet plannetje. Nee dit kan onze club nooit goed doen.. hoeveel mislukkingen kan onze club nog aan..



echt ongelofelijke kul, bel hem op, ga naar hem toe. Laat je beter informeren. Dit zijn alleen maar eigen aannames. Uit op macht? In het wespennest van de voetbalwereld? het lijkt mij een hondenbaan, je doet het nooit goed, dat blijkt ook uit jouw opmerking. Om het geld hoeft hij het ook niet te doen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor HUNTELAAR » 01-03-2019 13:24

Nog 1 maal, zijn goede bedoelingen en eigenschappen ten spijt, om als voorzitter vanuit het stichtingsbestuur op de stoel van algemeen directeur terecht te komen, hoe maakt me niet uit, is volstrekt bezopen.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Thinkman » 01-03-2019 14:02

Torcida heeft helemaal gelijk, voor de rest lees ik toch wel veel ongefundeerd praat.
Emoties horen erbij, maar kijk aub ook eens rustig naar de feiten.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor HUNTELAAR » 01-03-2019 14:19

Een ander feit is dat onze noord Hollandse hengst tot vandaag interim zou zijn, maar ik zie hier geen verdere berichtgeving over?!
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor KSI » 01-03-2019 14:37

Nog 1 maal, zijn goede bedoelingen en eigenschappen ten spijt, om als voorzitter vanuit het stichtingsbestuur op de stoel van algemeen directeur terecht te komen, hoe maakt me niet uit, is volstrekt bezopen.


voor de positive van tijdelijke voorzitter waren er denk ik maar twee optie
1. iemand van binnen de club die goed weet hoe de club ervoor staat aanstellen
2. iemand van buiten af inhuren die helamaal niks weet wat er spelt binnen de club aanstellen

Dan denk ik dat dit de beste optie is, voor de rust intern.

Een ander feit is dat onze noord Hollandse hengst tot vandaag interim zou zijn, maar ik zie hier geen verdere berichtgeving over?!


Stuk in de LC vandaag staat dat de termijn verlengd is (Feanonline heeft dit stuk in stukken geknipt)
KSI
Selectiespeler
 
Berichten: 210
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:23

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Wizard » 01-03-2019 14:42

Het probleem is dat er op dit moment en tot nu toe geen mensenbinder op de bestuurdersstoel zit.
Op de bestuurdersstoel zal iemand moeten komen die mensen weer bindt aan de club. Die niet alleen niet denkt in verschillende kampen, maar beide kampen ook samen brengt tot 1 partij. Namelijk, een partij die geheel verbonden is met sc Heerenveen en zich daar volop voor inzet; 'net foar ús eigen hachje'.
Tot nu toe heb ik nog niks van dhr. Roozemond gezien dat erop wijst dat hij geschikt is voor de functie. Juist het feit dat het zo stil is en vele acties onder het grote tafelkleed worden gestopt geeft mij weinig vertrouwen.
De groep Riemer en co. behoren inderdaad tot het verleden, maar zijn naar mijn mening beter in staat investeerders en sponsoren aan Heerenveen te binden dan wie dan ook. Ik zal dan ook niet zeggen dat deze groep verantwoordelijkheid moet krijgen. Maar, dat er naar hen moet worden geluisterd, vind ik een wijs besluit. Niet om deze groep macht te geven, maar het gevoel te geven dat er naar hen wordt geluisterd en dat er iets mee wordt gedaan. EN, zo ook hun netwerk en achterban.

1 sc Heerenveen bereik je alleen maar door de clubmensen er weer bij te betrekken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Thinkman » 01-03-2019 15:21

Wizard schreef:Het probleem is dat er op dit moment en tot nu toe geen mensenbinder op de bestuurdersstoel zit.
Op de bestuurdersstoel zal iemand moeten komen die mensen weer bindt aan de club. Die niet alleen niet denkt in verschillende kampen, maar beide kampen ook samen brengt tot 1 partij. Namelijk, een partij die geheel verbonden is met sc Heerenveen en zich daar volop voor inzet; 'net foar ús eigen hachje'.
Tot nu toe heb ik nog niks van dhr. Roozemond gezien dat erop wijst dat hij geschikt is voor de functie. Juist het feit dat het zo stil is en vele acties onder het grote tafelkleed worden gestopt geeft mij weinig vertrouwen.
De groep Riemer en co. behoren inderdaad tot het verleden, maar zijn naar mijn mening beter in staat investeerders en sponsoren aan Heerenveen te binden dan wie dan ook. Ik zal dan ook niet zeggen dat deze groep verantwoordelijkheid moet krijgen. Maar, dat er naar hen moet worden geluisterd, vind ik een wijs besluit. Niet om deze groep macht te geven, maar het gevoel te geven dat er naar hen wordt geluisterd en dat er iets mee wordt gedaan. EN, zo ook hun netwerk en achterban.

1 sc Heerenveen bereik je alleen maar door de clubmensen er weer bij te betrekken.


De club Riemer maakt zich onmogelijk door vooraf eisen te stellen. Laat hen zich eens dienstbaar aan de club opstellen in plaats van eisen te stellen. Daar gaat het bij de grote ego’s al fout. Zoals altijd.
De club communiceert ook weer slecht, Roozemond moet snel met een duidelijk(er) verhaal komen.
Anderzijds, je kunt nog zo’n verbinder willen zijn, waar geen wil is, is geen weg.

Ik voorzie wederom alleen maar verliezers, zo jammer en zo déja vu.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Wizard » 01-03-2019 15:24

Thinkman schreef:De club Riemer maakt zich onmogelijk door vooraf eisen te stellen. Laat hen zich eens dienstbaar aan de club opstellen in plaats van eisen te stellen.

Ik hoor en lees nergens dat ze keiharde eisen stellen. Het enkele wat ik hoor en lees is dat ze een denktank willen opzetten met daarin adviserende personen, mensen met veel voetbal- en Heerenveenknowhow. Dit betreft geen bindend advies en dus zal het nooit op 'eisen' berust zijn. Of zie ik dat verkeerd?
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Thinkman » 01-03-2019 16:13

Wizard schreef:Ik hoor en lees nergens dat ze keiharde eisen stellen. Het enkele wat ik hoor en lees is dat ze een denktank willen opzetten met daarin adviserende personen, mensen met veel voetbal- en Heerenveenknowhow. Dit betreft geen bindend advies en dus zal het nooit op 'eisen' berust zijn. Of zie ik dat verkeerd?


Het advies van de Riemer ‘denktank’ moest bindend zijn:

Riemer van der Velde is niet van plan om vrijblijvend advies te gaan geven aan de bestuursleden van SC Heerenveen. De erevoorzitter wil met alle betrokkenen om de tafel gaan zitten en een gezamenlijk plan uit de grond stampen.

"Dat is aan een dood paard trekken, dat wil ik niet" aldus Riemer van der Velde tegenover VI.....


Riemer kan met zijn grote netwerk etc. prima zelf een zgn. ‘denktank’ samenstellen en de ongetwijfeld geniale ingevingen delen met de club. En dus ook met ons!
Maar de club kan en mag natuurlijk nooit accepteren dat mensen die niet verantwoordelijk zijn het beleid gaan dicteren.

Maar goed dit verhaal kun je bij elke voorzitter ná Riemer plaatsen. Wat is er tot nu uitgekomen?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor BK2007 » 01-03-2019 17:49

Het is 1 maart. Waar blijft de persco ? Of gebeuren zaken nu geruisloos.
We weten nog van niks.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor hhage » 01-03-2019 18:36

Jezus man..elke nieuwe voorzitter moet binnen een maand alweer vertrekken,en dan heb ik het niet eens over de trainers,die moeten na 2 nederlagen ook maar weg.Geef mensen de kans om zich te bewijzen.Dat supporters bij elke scheet om ontslagen roepen helpt de club ook niet om in rustig vaarwater te komen. De onrust die er is is ook een groot deel te wijten aan 'supporters' die alleen maar kritiek leveren en zelf nooit meer in het stadion komen...
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor TORCIDA » 01-03-2019 21:55

Wizard schreef,
Tot nu toe heb ik nog niks van dhr. Roozemond gezien dat erop wijst dat hij geschikt is voor de functie. Juist het feit dat het zo stil is en vele acties onder het grote tafelkleed worden gestopt geeft mij geen goed gevoel.

Dit is toch tenenkrommend. Je hebt de kans gehad om naar de supportersavond te gaan en voorafgaand aan de thuiswedstrijd
tegen az geloof ik. Was je daar? Heb je vragen gesteld? Hij is nu een maand eerste man.

En iedereen vindt maar dat dat elke actie of ingreep op voorhand al moet worden gedeeld.
Wat n onzin. Zo werkt t niet en gaat het niet werken.

Ook zo iets, waarom hangt er n kamp aan Riemer? Ze sponsoren toch de club? Niet de Riemer BV.
Als Riemer zoveel invloed geeft in zijn achterban, waarom overtuigt hij ze dan niet om te
sponsoren. Waar wachten ze op? Dat Riemer voorzitter wordt? DIE IS GESTOPT GVD. De club gaat door.

En dan nog wat. Als er één voorzitter was die niets had met een eigen vak, sfeervak etc was t Riemer wel. Vond hij
maar lastig. Waren in zijn ogen hooligans. Het moest erg ver weg komen vooraf vak 10 een stavak werd voor de uitsupporters
Maar dat kwam goed uit. Er was een probleem met de capaciteit van het uitvak. Te klein.

Roozemond is zeker niet arrogant, doet het niet uit eigen belang. Dan koos hij wel voor iets anders dan dit wespennest
Voor t geld hoeft hij t ook niet de doen.
Elke voorzitter heeft wel n ego, of iets waarom ze dit soort functies ambiëren. Jan met de pet zal dit niet kunnen

Maar laten we lekker alles afbranden.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor HUNTELAAR » 01-03-2019 22:56

TORCIDA schreef:Wizard schreef,
Tot nu toe heb ik nog niks van dhr. Roozemond gezien dat erop wijst dat hij geschikt is voor de functie. Juist het feit dat het zo stil is en vele acties onder het grote tafelkleed worden gestopt geeft mij geen goed gevoel.

Dit is toch tenenkrommend. Je hebt de kans gehad om naar de supportersavond te gaan en voorafgaand aan de thuiswedstrijd
tegen az geloof ik. Was je daar? Heb je vragen gesteld? Hij is nu een maand eerste man.

En iedereen vindt maar dat dat elke actie of ingreep op voorhand al moet worden gedeeld.
Wat n onzin. Zo werkt t niet en gaat het niet werken.

Ook zo iets, waarom hangt er n kamp aan Riemer? Ze sponsoren toch de club? Niet de Riemer BV.
Als Riemer zoveel invloed geeft in zijn achterban, waarom overtuigt hij ze dan niet om te
sponsoren. Waar wachten ze op? Dat Riemer voorzitter wordt? DIE IS GESTOPT GVD. De club gaat door.

En dan nog wat. Als er één voorzitter was die niets had met een eigen vak, sfeervak etc was t Riemer wel. Vond hij
maar lastig. Waren in zijn ogen hooligans. Het moest erg ver weg komen vooraf vak 10 een stavak werd voor de uitsupporters
Maar dat kwam goed uit. Er was een probleem met de capaciteit van het uitvak. Te klein.

Roozemond is zeker niet arrogant, doet het niet uit eigen belang. Dan koos hij wel voor iets anders dan dit wespennest
Voor t geld hoeft hij t ook niet de doen.
Elke voorzitter heeft wel n ego, of iets waarom ze dit soort functies ambiëren. Jan met de pet zal dit niet kunnen

Maar laten we lekker alles afbranden.


Volgens mij brand jij juist alles af, behalve ome Cees.
Wij kunnen toch niet toestaan dat hij op deze manier de macht grijpt? Buiten de persoon om, het kan gewoon niet.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Superfries1994 » 02-03-2019 12:14

Thinkman schreef:
Het advies van de Riemer ‘denktank’ moest bindend zijn:

Riemer van der Velde is niet van plan om vrijblijvend advies te gaan geven aan de bestuursleden van SC Heerenveen. De erevoorzitter wil met alle betrokkenen om de tafel gaan zitten en een gezamenlijk plan uit de grond stampen.

"Dat is aan een dood paard trekken, dat wil ik niet" aldus Riemer van der Velde tegenover VI.....


Riemer kan met zijn grote netwerk etc. prima zelf een zgn. ‘denktank’ samenstellen en de ongetwijfeld geniale ingevingen delen met de club. En dus ook met ons!
Maar de club kan en mag natuurlijk nooit accepteren dat mensen die niet verantwoordelijk zijn het beleid gaan dicteren.

Maar goed dit verhaal kun je bij elke voorzitter ná Riemer plaatsen. Wat is er tot nu uitgekomen?

Ik denk ook dat dit het grote knelpunt is op dit moment tussen Riemer en Roozemond. Sommigen stappen er wel makkelijk overheen dat echt 'samenwerken' met Riemer niet bepaald makkelijk is.Het is alle macht of niets bij Riemer, en als het niets is, dan duurt het niet lang voordat de volgende Eisenga of andere bestuurder hier weer aan komt waaien.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor TORCIDA » 02-03-2019 13:10

We kunnen niet toestaan? Loop maar met de media mee te heulen over machtsovername , coupe etc. Wat n kolder. Misschien moeten we zelfs blij zijn dat er iemand is die het aandurft. Riemer is passé, al jaren.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor BK2007 » 02-03-2019 13:17

Riemer is niet passé. Althans als bestuurder wel natuurlijk en dat is meteen ook zijn probleem. Als groep mensen rondom Riemer kun je nog wel wat voor elkaar krijgen. Wanneer er een gezamenlijk plan wordt uitgewerkt dus samen met de club en een nieuwe directeur kun je wel wat bereiken.
Echter dan moet er wel vanuit de club een handreiking komen waarbij men er samen uit wil komen.
Dit zie ik echter niet op korte termijn gebeuren en zal er denk ik een nieuwe directeur komen die net als Veenstra gaat saneren of eentje net als Eisenga die op de oude voet verder gaat (Eisenga wilde niet bezuinigen). Nou kies maar een scenario.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor DSCH » 02-03-2019 16:36

Ook ik vind het op zijn zachts gezegd merkwaardig hoe Roozemond op deze positie is beland, niet een heel goed gevoel bij. Maar aan de andere kant wordt deze man wel gesteund door het SB, met afgevaardigden vanuit NN, FeanFan en de sponsoren. Dan moet hij toch ook iets goed doen? Anders grijpen zij toch wel in? Hoet zit dit nou eigenlijk?
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor pes5 » 02-03-2019 19:22

Dat stuk van Geert Jelle de Vries is spot on.

Voorwaarden Riemer en voorwaarden Roozemond over boord. Opsluiten totdat er een plan met draagvlak ligt in het belang van de club en eigen ego opzij. Groep Riemer, SB en RvC. En dan dus ook allemaal opzouten met voorwaarden en eisen. Samenwerken!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor zweed1 » 02-03-2019 22:01

Het lukt schijnbaar niet om mensen met visie aan te trekken die vertrouwen genieten. Nu begint Geert Jelle die ooit een balletje bij ons heeft getrapt en makelaar van beroep is zich ook te profileren. Allemaal leuk maar een makelaar heeft geen niveau om een club in zwaar weer te leiden.

Daar heb je ander kaliber voor nodig ! Types zoals Toon Gebrands, Dirk Jan van der Zee of Joop Alberda. Maar die lijken niet haalbaar.

Verder is de afkoopsom van onze vriend Eisenga ook nogal fors met 250.000. Dat is nota bene zijn jaarloon. Een afkoopsom na een beperkt dienstverband van 2 jaar heeft niets van doen met de wettelijke transitievergoeding. Want die is volgens de Wet (art. 673 BW boek 7) 1/6e maandsalaris per half jaar = dus max. 4/6e maandsalaris = ca. 16.000 Euro

Dus een afkoopsom die anders is overeengekomen (om bijvoorbeeld niets meer te zeggen of dat dit bedrag bij aanvang was afgesproken).

In mijn optiek weer weer een voorbeeld hoe gemakkelijk met geld wordt omgesprongen.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Superfries1996 » 03-03-2019 00:31

Valt Gaston Sporre niet te porren? De enige goed functionerende voorzitter van het afgelopen decennium. Gewoon net zo lang salaris opbieden tot hij accepteert. Een goed bestuur is ook goud waard.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Mackan68 » 03-03-2019 04:32

Thinkman schreef:
Het advies van de Riemer ‘denktank’ moest bindend zijn:

Riemer van der Velde is niet van plan om vrijblijvend advies te gaan geven aan de bestuursleden van SC Heerenveen. De erevoorzitter wil met alle betrokkenen om de tafel gaan zitten en een gezamenlijk plan uit de grond stampen.

"Dat is aan een dood paard trekken, dat wil ik niet" aldus Riemer van der Velde tegenover VI....


Als je in plaats van het eerste en laatste regeltje nu eens de 2e vet had gedrukt. En dan met name de woorden ALLE BETROKKENEN en GEZAMENLIJK PLAN..... Dán kom je tot de kern van waar Riemer en Co zich wél voor in willen zetten. Dit is tevens ook de kern van de meningsverschillen tussen voor- en tegenstanders van plan 'Riemer en co' vs. voorlopig géén plan 'Roozemond en co'. Een kwestie van detail, nuance.

Alle voorgaande directeuren hadden een mooi verhaal dat ze gebruik wilden maken van de expertise van Riemer. Maar iedereen heeft hem op afstand gehouden. Wat praatjes maken na wedstrijden, maar verder niets.
Over mensen met verbindende kwaliteiten gesproken.

Je kunt veel zeggen van Riemer en co, maar niet dat het geen clubmensen zijn. Ik vraag me af hoeveel echte clubmensen er in dat andere groepje zitten. Met 30-40 'dienstjaren' bij de club om maar eens iets te noemen. Ik voel me in ieder geval door onze afgevaardigden van de supportersvereniging absoluut niet vertegenwoordigd op dit moment.

Roozemond sprak een paar weken terug dat hij met 0-3 achterstand aan de klus begon die hij zichzelf maar wat graag voor de voeten wierp. Formeel en juridisch gezien precies zoals het hoort, maar vanaf het begin zelf uitsprekend dat hij er ook zeker voor open staat deze functie langer (of vast) te gaan bekleden.
Inmiddels is hij door géén communicatie met de achterban met 2 eigen goals op 0-5 achterstand gekomen. Terwijl OF hem de mogelijkheid tot 2x toe is geboden om zijn verhaal te doen, waarvoor hij heeft bedankt. In de meeste gevallen maak je zo'n achterstand niet meer goed. Ik wil wedden dat dat in dit geval ook niet gaat lukken.

De club is niet meer van mij. Per ingang van volgend seizoen zijn ze me kwijt. Ik heb er genoeg van. Zie geen verbetering. Ik wens de bestuurders veel succes, of liever gezegd sterkte met een herstel van de club in aanloop naar het jubileumjaar. Ze zullen het hard nodig hebben!! En mocht het er weer van komen, ik ben er zo om weer op de barricaden te staan voor onze club, MIJN club! Forza Heerenveen!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Volgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron