Roozemond eruit

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Flying Tilster » 03-03-2019 04:46

Mackan68 schreef:Dan kom je tot de kern van waar Riemer en Co zich wél voor in willen zetten.


We kunnen met z'n allen Riemer tot de hemel blijven ophemelen. Zijn voetbalkennis en kunde staat buiten kijf.
Maar je kunt niet ontkennen dat sinds zijn vertrek het continue onrustig is geweest rondom de club.
Riemer heeft onze club groot gemaakt, maar mijn gevoel zegt mij dat hij het de laatste jaren ook keihard weer aan het afbreken is. Als Riemer advies geeft, verwacht hij dat het direct opgevolgd wordt.. Hij duld geen tegenspraak.

Of het plan nu wel of niet goed is.. Riemer doet ons nu meer slecht dan goed.. Is Roozemond dan een goede keus? Nee.. dat denk ik niet.. Maar besef je wel dat vanaf het moment dat Riemer zijn afscheid heeft aangekondigd, onze club alleen maar in woelig vaarwater is geweest.... Riemer eist dat zijn advies wordt opgevolgd.. Tsja.. dan had je geen afscheid moeten nemen.
Luisteren naar Riemer moeten ze altijd doen, maar niet als Riemer eist dat zijn advies opgevolgd wordt.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Mackan68 » 03-03-2019 05:01

Flying Tilster schreef:
We kunnen met z'n allen Riemer tot de hemel blijven ophemelen. Zijn voetbalkennis en kunde staat buiten kijf.
Maar je kunt niet ontkennen dat sinds zijn vertrek het continue onrustig is geweest rondom de club.
Riemer heeft onze club groot gemaakt, maar mijn gevoel zegt mij dat hij het de laatste jaren ook keihard weer aan het afbreken is. Als Riemer advies geeft, verwacht hij dat het direct opgevolgd wordt.. Hij duld geen tegenspraak.

Of het plan nu wel of niet goed is.. Riemer doet ons nu meer slecht dan goed.. Is Roozemond dan een goede keus? Nee.. dat denk ik niet.. Maar besef je wel dat vanaf het moment dat Riemer zijn afscheid heeft aangekondigd, onze club alleen maar in woelig vaarwater is geweest.... Riemer eist dat zijn advies wordt opgevolgd.. Tsja.. dan had je geen afscheid moeten nemen.
Luisteren naar Riemer moeten ze altijd doen, maar niet als Riemer eist dat zijn advies opgevolgd wordt.

Het kan nog 100 keer uitgelegd worden, maar door sommigen zal het waarschijnlijk nooit begrepen worden. Het gaat hier NIET om adviezen van Riemer die opgevolgd moeten worden. Het gaat om het samen tot een breed gedragen oplossing te komen! Zelfs met meer mensen dan alleen de groep Heerenveenmannen en het nieuwe bestuur als het aan de 1e groep ligt. Volgens mij is dat redelijk duidelijk uit de doeken gedaan. Als je mij een beetje kent weet je ook dat ik mijn vraagtekens heb gezet bij de rol van Riemer in vorige crisis'. Van ophemelen is dan ook absoluut geen sprake. Maar dit zijn clubmensen. Geen paardenmensen van ver buiten de club die een bestuursfunctie bij sc.Heerenveen wel leuk vinden staan op hun CV
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Thinkman » 03-03-2019 08:03

Mackan68 schreef:Het kan nog 100 keer uitgelegd worden, maar door sommigen zal het waarschijnlijk nooit begrepen worden. Het gaat hier NIET om adviezen van Riemer die opgevolgd moeten worden.


Daar denkt Riemer dus 100% anders over. Maar misschien kan iemand het hem nog 100 keer vragen?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Mackan68 » 03-03-2019 10:16

Thinkman schreef:
Daar denkt Riemer dus 100% anders over. Maar misschien kan iemand het hem nog 100 keer vragen?

Dat maak jij er van, niet Riemer.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Thinkman » 03-03-2019 11:30

Mackan68 schreef:Dat maak jij er van, niet Riemer.


Mooi dan zal Riemer nu wel bij Roozemond op de koffie zijn! Ook weer opgelost.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor TORCIDA » 03-03-2019 12:18

Ik lees hier opmerkingen over de afkoopsom van 250000€ voor Luuc. Dit is een gerucht wat in de media is gesuggereerd door de meerendeels zeer slecht geïnformeerde OF. Er is geheimhouding getekend over de beëindiging van Luuc. De sanctie op overtreden hiervan is niet mals. Dus of het nu lager of hoger is, we weten het niet. Dus hierop speculeren heeft geen enkele zin en helpt de club zeker niet.

Altijd is het weer Riemer die bij elke bestuurs of directie wissel zijn mening ventileert alsof hij nog voorzitter was. Elke keer weer moet de nieuwe directie met Riemer om de tafel. Elke keer weer loopt dit op niets uit. Ja op frustratie van beide kanten, de pers die er van smult, en telkens weer het verhaal dat er een achterban is die wil aanhaken als Riemer zijn ideeën worden opgepakt. Maar wie of hoe groot is deze achterban? Zijn dit grote sponsoren? Wie weet om wie dit gaat? Het komt inmiddels op mij over als een soort spook verhaal. Ik wil wel eens namen zien of horen. En dan, wat voor eisen kan Riemer stellen als deze achterban weer aanhaakt? Dit is toch kolder, iemand die al 10 jaar geen voorzitter is kan toch geen eisen stellen over het te voeren beleid? Hij is niet in dienst en heeft geen eindverantwoordelijkheid. En als het dan misgaat? Wie is dan eindverantwoordelijk?

De media vindt dit prachtig, dit is nieuws, soapachtig en is makkelijk scoren en stoken. En helaas lopen velen hierin mee.

Waarom sponsort deze zogenaamde achterban onze club niet? Waarom alleen als Riemer zijn wensen of eisen worden ingewilligd?
Het is toch niet de Riemer bv? Dit blijf ik erg vaag vinden. Als je onze club wilt sponsoren dan ga je toch één op één het gesprek aan? En dan, war zijn deze eisen, ander management, commercie, scouting, etc? Niemand die het weet.
Voelt als een soort machtsgreep of pseudo coup om weer zeggenschap te krijgen.

En tuurlijk hebben ze het beste voor met de club, maar de huidige zittende mensen niet? Misschien wordt het tijd om maar eens volledig te stoppen met Riemer. Klaar over en uit. Want zolang hij er nog is blijft hij de club “ achtervolgen”.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor BK2007 » 03-03-2019 13:14

@Torcida.
Goed verhaal, met juiste vragen. Het is ook jammer dat het telkens weer in hetzelfde stramien "Riemer" zijn invloed wil hebben.
Uiteindelijk heeft hij dit ook gehad in de periode vd Wiel en Vonk. Dit bleek toen ook niet zo succesvol te zijn en daarmee rijst bij mij de vraag waarom dit nu wel zo zou zijn. Is het plan wat hij samen met anderen opstelt niet gewoon ook te maken door het huidige management ? Overigens volgens Geert Jelle de Vries zou het zonder "Riemer" bijvoorbeeld niet lukken om 2 miljoen meer omzet te halen. Ik ben dan wel benieuwd hoe dan ? Ik vind GJ de Vries bij de Omrop wel goeie analyses maken verder en zou hem wel als nieuwe directeur willen zien. Misschien dat zo'n GJ de Vries in staat is om een soort verbinding te maken tussen "Riemer" en de club.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor pes5 » 03-03-2019 13:20

Gj de Vries hoeft van mij niet de nieuwe directeur te worden, maar wat hij zegt, snijdt wel hout.

Alle belangen opzij voor onze club! Weg met voorwaarden en ego's. Men moet zich eens gaan realiseren dat dit alles NIET in het belang is van onze club, die volgend jaar 100 jaar bestaat.

En nu wil ik me heel graag bezighouden met de wedstrijd. Zin in een lekkere pot voetbal met veel doelpunten aan onze kant en massale steun voor de jongens. Want die resultaten zijn verdomde belangrijk. Mensen willen graag deel uitmaken van succes. Laten wij de jongens naar succes schreeuwen vanmiddag.

Als één man achter het team!
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Mackan68 » 04-03-2019 02:40

Thinkman schreef:
Mooi dan zal Riemer nu wel bij Roozemond op de koffie zijn! Ook weer opgelost.

Niet meegekregen dat de deur dicht is gesmeten en de trein door rijdt?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Superfries1994 » 04-03-2019 03:33

Mackan68 schreef:Niet meegekregen dat de deur dicht is gesmeten en de trein door rijdt?

Dat is wel een vrije interpretatie van wat hij echt zegt. Hij vertelt dat het voorstel van Riemer voorlopig geen optie is. Dat betekent niet dat er überhaupt niet gepraat wordt. Wilco Jalink voegt er nog aan toe dat sowieso de deur altijd open staat (voor Riemer en co.), maar dat het moeilijk wordt als er van te voren eisen worden gesteld.

Ik ben benieuwd waarom je denkt dat dit keer Riemer wel bereid is om met anderen samen een plan te maken. Waarom denk je dat het nu wel kan? Het verleden maakt toch wel één ding duidelijk en dat is dan toch vooral dat het op Riemer zijn manier moet en zal gaan. Dat is gewoon zijn manier van opereren, wat goed gewerkt heeft toen hij nog voorzitter was. Sinds hij is afgetreden, heeft die manier alleen maar tot problemen geleid.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Wizard » 04-03-2019 12:32

Thinkman schreef:Daar denkt Riemer dus 100% anders over. Maar misschien kan iemand het hem nog 100 keer vragen?

Ik sluit me geheel aan bij Mackan68 of hij bij mij; het is maar hoe je het wilt zien.
Feit is dat Riemer zijn advies niet bindend is en dat hij dat ook letterlijk zegt en stelt.
Het geciteerde stuk door jou refereert niet aan een bindend advies. Hetgeen bindend is en wat hij terecht eist is dat alle clubmensen en voetbalmensen m.b.t. sc Heerenveen met elkaar om tafel gaan en gezamenlijk een beleidsplan maken. De gezamenlijke actie is bindend, maar het advies wat eruit komt niet; dat zijn twee verschillende zaken.

Het gaat er in dit stadium dan ook niet om wie voor Roozemond of voor Riemer of voor een ander is. Het gaat er om dat mensen met verstand van de club van sc Heerenveen, verstand van hoe je een organisatie in verval weer kunt sturen incl. de mensen en bovenal mensen die weten hoe je sponsoren weer aan de club kunt binden. Vooral dat laatste is cruciaal aangezien die factor beslissend is voor het beperken van het operationeel verlies. En juist dat laatste is NU cruciaal en van wezenlijk belang.

Dat Roozemond niet naar deze adviesgroep wil luisteren en roept 'de trein gaat verder' getuigt simpelweg van mismanagement. De groep en het aantal bedrijven dat nauw verweven met deze 'adviesgroep' is, is enorm.
Ego's aan de kant en de club voorop.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor TORCIDA » 04-03-2019 16:20

Wizard dan stel ik jou ook de vraag, waarom is er een groep die zo nauw aan een gepensioneerde voorzitter "hangt"
en niet aan de club zelf. Wie is die groep en hoe groot is die groep? Bestaat die wel?

Als we het dan over ego hebben, heb ik het idee dat het ego bij deze 'groep' zit en niet bij de club. De Club moet door, niet Riemer, niet deze groep sponsoren.

En wie heeft nu verstand van onze club, ieder die extern aangetrokken wordt komt blanco binnen.

Keer op keer is er een nieuw beleid uitgezet en keer op keer wordt dit weer afgebrand, keer op keer weer uit dezelfde hoek met dezelfde zogenaamde groep die wel wil maar niet onder het huidige beleid. Keer op keer is het onderwerp sponsoren.

En feitelijk begint het met Roozemond alweer opnieuw, je hebt het nu al over mismanagement.

De ego zit niet bij de club, maar bij deze spookgroep sponsoren die er zou zijn.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-03-2019 18:43

https://www.foxsports.nl/video/3032470/ ... te-welkom/

Interview voor de wedstrijd tegen Willem II. Denk dat de meesten dit gemist hebben omdat ze al in het stadion waren of de weg ernaar toe
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor BK2007 » 04-03-2019 19:05

Bedankt voor de link. Helder in elk geval dat hijzelf zegt de baan graag te willen. Maar hij zegt ook herhaaldelijk dat het niet aan hem is maar het Stichtingsbestuur.
Duidelijk verhaal, laat het SB maar een verstandige keuze maken en dat die keuze nog bepaald geen uitgemaakte zaak is.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Wizard » 05-03-2019 10:00

TORCIDA schreef:Wizard dan stel ik jou ook de vraag, waarom is er een groep die zo nauw aan een gepensioneerde voorzitter "hangt" en niet aan de club zelf. Wie is die groep en hoe groot is die groep? Bestaat die wel? De ego zit niet bij de club, maar bij deze spookgroep sponsoren die er zou zijn. En feitelijk begint het met Roozemond alweer opnieuw, je hebt het nu al over mismanagement.Keer op keer is er een nieuw beleid uitgezet en keer op keer wordt dit weer afgebrand, keer op keer weer uit dezelfde hoek met dezelfde zogenaamde groep die wel wil maar niet onder het huidige beleid. Keer op keer is het onderwerp sponsoren.


Ik weet dat deze groep bestaat. Deze groep is nauw verbonden aan de gepensioneerde voorzitter, omdat ze vertrouwen in zijn kunde en zijn visie hebben. Gezien hetgeen hij heeft bereikt, is dat voor mij volstrekt logisch. Achter deze groep staat een behoorlijke groep sponsoren, namelijk bedrijven en zakelijke vrienden die nauw verbonden zijn met deze groep.

Waar het mij om gaat, en of je nou pro Roozemond bent of pro Riemer of voor geen van beide, dat de hele oplossing zit in het aanbrengen van sponsoren. Er valt namelijk niet veel te bezuinigen. Daarnaast is het sponsorenbestand meer dan gehalveerd t.o.v. de glorietijden. Dat betekent dat er voldoende bedrijven zijn die potentieel onze club willen sponsoren. Wanneer je daar 1/3 van terugbrengt als sponsor van onze club, heb je het operationele verlies voor het grootste deel overbrugd. Daarnaast heeft Riemer ook duidelijk gezegd en roept dat al jaren dat hij geen functie binnen de club ambieert en dat ook niet gaat doen. En, omdat deze adviesgroep een enorm netwerk heeft zou het enorm dom zijn niet te luisteren naar het advies van deze groep. Je hoeft het niet blind te volgen, maar zou er prima een aantal punten uit kunnen halen.

Nogmaals, het gaat nu niet om de lange termijn. Het gaat er nu om hoe je zo snel mogelijk dat hoge operationele verlies kunt terugbrengen naar een acceptabel verlies. Dus ja, dan blijft het onderwerp 'sponsoren', een onderwerp dat door de laatste besturen te weinig aandacht heeft gehad. En juist nu moet je elke toenadering van een ingang tot nieuwe cq ex-sponsoren accepteren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor TORCIDA » 05-03-2019 11:28

"ik weet dat deze groep bestaat" Ik hoor ook dat deze groep bestaat, maar heb ze in de meer dan 10 jaar sinds riemer gestopt is nooit gezien of gehoord.

Feitelijk onderschrijf je exact waar het probleem zit. Riemer is nooit gestopt en heeft achter de schermen altijd zijn mening over het reilen en zijlen van de club gevraagd en ongevraagd geuit. En zo lang Riemer nog ademt zal hij dit altijd blijven doen.
Hij verstaat de kunst om al sinds zijn vertrek 2 kampen te creëren. Er is geen voorzitter die onder dit juk uitkomt.
De media zal dit vuurtje alleen maar opstoken.

En als Riemer zo betrokken is met deze club, waarom overtuigd hij ze niet om Heerenveen weer te gaan sponsoren. Waarom zou de club niet capabel zijn om dit met deze groep te kunnen verwezenlijken? Tenzij de ego's in deze groep zo groot zijn dat ze zaken terug verwachten die niet reëel zijn.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Wizard » 05-03-2019 14:52

TORCIDA schreef:En als Riemer zo betrokken is met deze club, waarom overtuigd hij ze niet om Heerenveen weer te gaan sponsoren. Waarom zou de club niet capabel zijn om dit met deze groep te kunnen verwezenlijken? Tenzij de ego's in deze groep zo groot zijn dat ze zaken terug verwachten die niet reëel zijn.

Ik hoop dat je deze woorden niet zorgvuldig hebt gekozen, want dit gaat natuurlijk nergens over. Hij moet ze maar overtuigen om Heerenveen te overtuigen? De sponsoren moeten achter het beleid staan, en dat staan ze op dit moment niet. Wellicht is Cees Roozemond een hele goede voorzitter, maar tot nu toe is het geen verbinder. En dat laatste is heel hard nodig om de sponsoren weer naar het stadion te krijgen.

Ik raad je aan de anti-Riemer pet af te zetten en juist te kijken naar hetgeen de club op dit moment nodig heeft. Dat is een hele stapel sponsoren die de club weer WILLEN sponsoren. Laat er nou geen groter Noordelijk netwerk zijn dan het netwerk van deze adviesgroep. Laat vervolgens deze adviesgroep met het huidige bestuur SAMEN een route kiezen; één voor de lange termijn, maar bovenal ook voor de korte termijn. Op die manier wordt een ieder gehoord en creëer je saamhorigheid en draagvlak. Met de huidige route die nu door Roozemond bewandelt krijg je juist meer tegenstanders dan voorstanders. Het is geen paardensport waarbij je alles op 1-2 paarden kan inzetten. In deze wereld heb je 90% nodig.... Mensen die een enorm netwerk hebben, zodat bedrijven je de sponsoring gunnen. Mensen die weten hoe ze in deze gekke voetbalwereld weer zieltjes kunnen winnen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Ebiede » 05-03-2019 14:55

We hebben 21 punten waaraan de nieuwe directeur moet voldoen. Kom maar op met die punten dan!

Ik ben klaar! 35 jaar szk-houder maar wil niet meer bij deze mensen horen.

Cees zegt dat Cees breed wordt gedragen.. hij kan m’n rug op!

Er wordt niet gecommuniceerd. Op basis van welke plannen is er dan een zonnige toekomst? Hoe gaat hij het doen..enz enz. Het enige wat ik hoor is hole frasen en ambtelijk gewauwel.

Communiceren is de basis en hier gaat het mis..

Ik ken de man niet, net zo min als ik Sietse Brouwer of die ander 50 sollicitanten ken.

Maar het hele traject maakt me achterdochtig. Kom maar op NN en Feanfan jullie zitten namens ons in het SB. Waarom is dit de man die we nodig hebben?
Laatst bijgewerkt door Ebiede op 05-03-2019 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Wizard » 05-03-2019 14:58

We hebben onze eigen Napoleon Bonaparte...
Zal dit dan ook ons Waterloo worden?

Ik wankel ook op 1 been en kan me Ebiedes reactie goed voorstellen. Wil ik wel bij zo'n club horen?
Ik begrijp dan ook echt niet dat 'we' dit maar toestaan.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor hhage » 05-03-2019 15:00

De 'groep Riemer' moet een nieuwe directeur een keer een kans geven bij elke nieuwe man, komt er ge-eikel vanuit Langweer, als ze het beste met sc Heerenveen voor hebben geven ze een nieuwe directeur een kans en proberen ze niet steeds de poten onder de stoel te zagen. En waarom kunnen die groep sponsoren niet gewoon de club sponsoren en niet Riemer.Anders moet hij het zelf maar weer doen als het in zijn ogen de verkeerde koers word gevaren.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Superfries1994 » 05-03-2019 15:10

Wizard schreef:We hebben onze eigen Napoleon Bonaparte...
Zal dit dan ook ons Waterloo worden?

Ik wankel ook op 1 been en kan me Ebiedes reactie goed voorstellen. Wil ik wel bij zo'n club horen?
Ik begrijp dan ook echt niet dat 'we' dit maar toestaan.

Roozemond wordt gesteund door de ondernemingsraad, de supportersverenigingen, OSSH, vrijwilligers. Krijgen wij zo'n ander beeld van hem voorgeschoteld dan deze geledingen binnen de club?
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Frisian Viking » 05-03-2019 15:14

hhage schreef:De 'groep Riemer' moet een nieuwe directeur een keer een kans geven bij elke nieuwe man, komt er ge-eikel vanuit Langweer, als ze het beste met sc Heerenveen voor hebben geven ze een nieuwe directeur een kans en proberen ze niet steeds de poten onder de stoel te zagen. En waarom kunnen die groep sponsoren niet gewoon de club sponsoren en niet Riemer.Anders moet hij het zelf maar weer doen als het in zijn ogen de verkeerde koers word gevaren.

Persoonlijk kan ik ook niet heel gauw warm worden van ene meneer Roozemond die zichzelf in een paar maanden tijd promoveert naar Algemeen Directeur van onze club. Heel bijzonder dit.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Kevin1990 » 05-03-2019 15:15

Superfries1994 schreef:Roozemond wordt gesteund door de ondernemingsraad, de supportersverenigingen, OSSH, vrijwilligers. Krijgen wij zo'n ander beeld van hem voorgeschoteld dan deze geledingen binnen de club?


Ze zullen er vast hun redenen voor hebben, maar deze heb ik nog nergens kunnen zien. Geen enkele vorm van uitleg waaraan deze man zou moeten voldoen (en blijkbaar dus ook aan voldoet). Zou hij deze lijst zelf samengesteld hebben toen hij nog in het Stichtingsbestuur zat? Ik wil hem best een eerlijke kans geven, maar ik vind de manier waarop het gegaan is in ieder geval heel merkwaardig.
Kevin1990
Bankzitter
 
Berichten: 36
Geregistreerd op: 13-09-2012 19:01

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Kaz_SCH » 05-03-2019 15:22

Ik heb hier gewoon geen woorden meer voor..
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Wubwub » 05-03-2019 16:30

Ik vermoed dat hier een heel bewust idee achter zit. Roozemond zal gelijk flink gaan saneren in de organisatie. Aangezien hij nu al geen draagvlak heeft zal hij daardoor over een half jaartje met pek en veren het stadion uitgejaagd worden. Daarna is er vanaf volgend seizoen alle ruimte voor de denktank onder leiding van Riemer om het gesnoeide boompje Sc Heerenveen weer tot bloei te brengen.

Dat, of Roozemond is echt de slimste niet, want dat hij hier niet lang zal zitten is wel duidelijk. :lol:
Wubwub
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 04-04-2011 22:09

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-03-2019 16:32

Maar krijgt dan wel weer 5 ton als ontslagvergoeding mee. Zo'n achterbakse eikel is het wel
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Mackan68 » 05-03-2019 19:09

Superfries1994 schreef:Dat is wel een vrije interpretatie van wat hij echt zegt. Hij vertelt dat het voorstel van Riemer voorlopig geen optie is. Dat betekent niet dat er überhaupt niet gepraat wordt. Wilco Jalink voegt er nog aan toe dat sowieso de deur altijd open staat (voor Riemer en co.), maar dat het moeilijk wordt als er van te voren eisen worden gesteld.

Ik ben benieuwd waarom je denkt dat dit keer Riemer wel bereid is om met anderen samen een plan te maken. Waarom denk je dat het nu wel kan? Het verleden maakt toch wel één ding duidelijk en dat is dan toch vooral dat het op Riemer zijn manier moet en zal gaan. Dat is gewoon zijn manier van opereren, wat goed gewerkt heeft toen hij nog voorzitter was. Sinds hij is afgetreden, heeft die manier alleen maar tot problemen geleid.

Lees zijn uitleg over de denktanks nog maar eens na. Morgen wordt er gepraat. We zullen zien wat er uit dat gesprek komt. De eis dat er eerst een AD moest komen is in ieder geval geslaagd. Over eisen gesproken. Dat er daarna plannen gemaakt worden en een gesprek met Riemer en co komt is bijzaak. Maar misschien kan het nieuwe bestuur er zijn voordeel mee doen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Superfries1996 » 05-03-2019 19:16

De drie maanden van Cees Roozemond bij SC Heerenveen.

-RvC weggestuurd
-Directeur weggestuurd
-RvC-voorzitter geworden
-Waarnemend directeur geworden
-Permanent directeur geworden

Maar volgens Cees Roozemond is van een coup door Cees Roozemond geen sprake.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Thinkman » 05-03-2019 20:11

Superfries1996 schreef:De drie maanden van Cees Roozemond bij SC Heerenveen.

-RvC weggestuurd
-Directeur weggestuurd
-RvC-voorzitter geworden
-Waarnemend directeur geworden
-Permanent directeur geworden

Maar volgens Cees Roozemond is van een coup door Cees Roozemond geen sprake.


Waarom is er sprake van een coup als Roozemond alle betrokkenen binnen de club kennelijk achter zich weet te krijgen (!), via de juiste beslisstructuren, waarin dus ook NN en Feanfan supportersverenigingen, OSSH en vrijwilligers vertegenwoordigd zijn. Dat is toch gewoon verdomd goed werk?! Wtf om dat een coup te noemen?

Clubsite: De beslissing om Roozemond als algemeen directeur aan te stellen, wordt breed gedragen. Medio februari is Roozemond door de raad van commissarissen als kandidaat voorgedragen aan het stichtingsbestuur. Het stichtingsbestuur, onder leiding van waarnemend onafhankelijk voorzitter Peter Bazuijnen, bestaat uit afgevaardigden Hein Huisman vanuit de OSSH, Tiemen Korvemaker en Edward Jousma vanuit supportersverenigingen FeanFan en NieuwNoord en Rico Jalink vanuit de vrijwilligersvereniging en Aktie’67. Ook is de ondernemingsraad gevraagd om advies uit te brengen over de voordracht. Hier is een positief advies uit voortgekomen.

Leg even uit waarom dit een coup zou zijn.
Omdat ie daadkrachtig lijkt, niet wegloopt voor de rotzooi waarin de club zich bevindt en kennelijk draagvlak weet te creëren?

"Het aandragen van advies en goede ideeën om te kijken hoe we de doelen van de club kunnen realiseren, juichen wij aan alle kanten toe", legt Roozemond uit op de clubsite. "Zeker die van mensen met het kaliber en de status van Riemer van der Velde. Dat zijn niet de eersten de besten", beseft Roozemond.

"Natuurlijk luister je daar naar", benadrukt hij. "We hebben wel gezegd dat er een principieel verschil van inzicht was over de gedachte ‘eerst een plan en dan een man’. Wij hebben gezegd: er liggen dossiers die moeten worden opgepakt. We kunnen niet stoppen, we moeten door", constateert Roozemond.

"Dat hebben we gedaan en daar zijn we druk mee bezig", vervolgt hij enthousiast. "Gaandeweg het traject kun je nog steeds veel met hun adviezen doen. Dat is ook de insteek zoals ik ‘m zie. Ik heb meerdere malen met Van der Velde gesproken in Langweer. We gaan dat deze week weer doen."

Inderdaad, morgenmiddag is er een gesprek gepland met aan de ene kant de nieuwe alg directeur Cees Roozemond en leden van de RvC en Stichtingsbestuur en aan de andere kant Riemer van der Velde, Foppe de Haan en Gertjan Verbeek.

Ik hoop dat Riemer daar kan accepteren dat hij niet het opperhoofd is, maar Cees..(en niet bv. een Jelco vd Wiel)
Als (..) hij dat kan, kan dat de club enorm helpen. Anders wordt het deja vu nummer 50.

Dus een welgemeend advies morgen aan alle betrokkenen, dus ook meneer Riemer en meneer Cees:

Wat bûgje kin, sil nea brekke! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Roozemond eruit

Berichtdoor Trevorp » 05-03-2019 22:33

Het simpele feit dat je als voorzitter van de RvC een bestuurder ontslaat om vervolgens doodleuk zijn stoeltje in nemen, maakt dat deze paardenman alle schijn tegen zich heeft.

Daarmee heeft hij zich op dag 1 al in een positie gemanoeuvreerd waarbij de publieke opinie zich tegen hem is gekeerd. Als je dat als directeur niet kunt voorzien en/of voorkomen diskwalificeer je jezelf voor deze functie.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten