Speler van het Jaar 2016-2017

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-04-2017 19:41

http://www.feanfan.nl/speler-van-het-seizoen-20162017/

Je kunt stemmen en wie moet het worden ??
Voor mij blijft Stijn Schaars veruit de beste speler en onmisbaar, ondanks dat hij eens stuk of 18 wedstrijden gemist heeft .
Reza is voor mij een goede 2e, en dat ik het ooit durf te zeggen, Lucas Bijker op plek 3.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Surhuisterveen » 17-04-2017 19:42

Lucas Bijker gestemd. Prima en degelijk seizoen. Één van de weinigen met een goede wedstrijd instelling.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Stiffie » 17-04-2017 22:12

Schaars is de beste maar heeft een groot deel niet meegedaan. Ik ben niet 100% Reza fan, mij is wel de enige die doet waarvoor hij gehaald is en heef constant zijn doelpunten meegepakt. Larsson is de meest getalenteerde, maar dat zijn vaak ook meer momentenvoetballers. Van Aken heeft ook een goed seizoen gespeeld, helaas veel blessures. Bijker doet wat hij moet doen, maar maakt nooit een doelpunt en geeft geen assists. Niets bijzonders en dus geen speler van het jaar. Ik wacht nog even met mijn keuze.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Wizard » 18-04-2017 08:00

Voor mij is Reza de speler van het jaar. Hij is 1 van de weinigen die nooit verzaakt en altijd het team op sleeptouw neemt. Onze verwachtingen richting hem waren laag en die heeft hij behoorlijk overtroffen: Ideale teamspeler en een voorbeeld voor veel teamgenoten.
Schaars is inderdaad onze beste speler, maar heeft een groot deel van het seizoen niet meegespeeld.
Bijker heeft mij zeer positief verbaasd. Ik hoop dat hij deze lijn doortrekt en volgend seizoen nog beheersder gaat spelen.
St. Juste is zeer getalenteerd, maar heeft een bord voor zijn hoofd. Moet zeker nog 2 seizoenen bij ons spelen, voordat hij de stap omhoog kan maken.
Larsson is nog te wisselvallig. Juist een speler met zijn kwaliteiten zou in een wedstrijd als tegen Ajax moeten schitteren. Geweldige actie bij de goal van Reza, maar verder geheel afwezig; dat is kenmerkend voor Larsson gedurende dit seizoen (en zijn ontwikkeling op dit moment).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor BK2007 » 18-04-2017 12:01

Schaars natuurlijk.
Zowel als hij fit is als niet, wat een verschil voor de teamprestaties. Dag en nacht.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Frisian Viking » 18-04-2017 14:47

Bijker. Zakt wel wat terug na de winter, maar is voor mij de revelatie van het seizoen. Dit niveau had ook nooit van hem verwacht en in menig wedstrijd was hij gewoon de beste.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Marça » 18-04-2017 15:30

Ik kan me vinden in de bovenstaande commentaren over Bijker en Schaars maar ik heb gekozen voor Reza. Die heeft van alle spelers waarschijnlijk het meeste verrast en is gewoon bijna-topscorer in de Eredivisie. Verder vind ik het gewoon een goede en hardwerkende kerel, die een beschaafd uithangbord is van onze club én haar jeugdopleiding.

De laatste linksback die Speler van het Jaar had mogen worden was Erik Edman en in mijn ogen komt Lucas Bijker daar bij lange na niet in de buurt. Schaars mag komend seizoen Speler van het Jaar worden als hij ook het hele seizoen fit weet te blijven. :)
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor baasje » 18-04-2017 18:20

Reza gestemd. In alle opzichten een voorbeeld voor de jonkies. Was Schaars niet geblesseerd geweest, was het een close call.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Fladian » 18-04-2017 18:36

Niemand die Yuki noemt? Een Japanse speler die bijna direct weet mee te ballen met het niveau en vooral in de eerste seizoenshelft, toen hij grotendeels op zijn 'eigen' positie kon spelen, toch best wel een hoog niveau meebracht. Dat hij terugvalt in de tweede seizoenshelft is jammer, maar laten we eerlijk zijn, wie is niet teruggevallen?

Er is geen twijfel over mogelijk dat Schaars de beste speler is in het team, maar hij heeft weinig gespeeld, zoals is gezegd. Bijker is de meest constante speler geweest (samen met, naar mijn mening, Marzo) en heeft zich heel goed verbeterd t.o.v. vorig seizoen. Maar is dat voldoende om speler van het jaar te worden?

Reza is de grote verrassing van het seizoen. Niemand had verwacht dat hij het zo goed zou doen. Ik denk dat zelfs de mensen die nu nog steeds kritisch zijn over Reza wel zullen toegeven dat hij het beter doet dan we allemaal vooraf hadden verwacht.

Ik vind het een lastige keuze.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-04-2017 18:47

Er zijn naar mijn idee maar 4 spelers die dit seizoen een voldoende verdienen: Reza,Schaars, Bijker en van Aken. Schaars heeft teveel wedstrijden gemist dus ik kies voor Reza. Strijd elke wedstrijd en is belangrijk geweest.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Frisian Viking » 19-04-2017 01:16

Marça schreef:De laatste linksback die Speler van het Jaar had mogen worden was Erik Edman en in mijn ogen komt Lucas Bijker daar bij lange na niet in de buurt. Schaars mag komend seizoen Speler van het Jaar worden als hij ook het hele seizoen fit weet te blijven. :)

Dat lijkt me toch geen criterium meer. Op Schaars na zal niemand van de huidige selectie tien jaar geleden in de basis hebben gestaan. Niveau is drastisch gedaald in die tijd.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Marça » 19-04-2017 11:15

Klopt helemaal,
Frisian Viking schreef:Dat lijkt me toch geen criterium meer. Op Schaars na zal niemand van de huidige selectie tien jaar geleden in de basis hebben gestaan. Niveau is drastisch gedaald in die tijd.


Dat klopt helemaal, maar het ging me meer om de rol die Edman had als opkomende back met een fantastische voorzet. Bijker is dit seizoen degelijk en ten opzichte van het afgelopen seizoen een openbaring. Een dragende kracht is hij echter niet en dat is voor mij wel een voorwaarde om Speler van het Jaar te worden.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Speler van het Jaar 2016-2017

Berichtdoor Mackan68 » 20-04-2017 10:56

Heerenveen rules schreef:Er zijn naar mijn idee maar 4 spelers die dit seizoen een voldoende verdienen: Reza,Schaars, Bijker en van Aken. Schaars heeft teveel wedstrijden gemist dus ik kies voor Reza. Strijd elke wedstrijd en is belangrijk geweest.

Ik heb in de wedstrijden die hij wél heeft gespeeld gezien dat Schaars, wanneer hij niet de pech had gehad om geblesseerd te raken, met 2 vingers in de neus en dus zonder concurrentie speler van het jaar was geworden. Zelfs Larsson, onze ster, was te wisselvallig om maar in de buurt te komen. De laatste wedstrijden blijkt bij Bijker, waar veel mensen kennelijk op stemmen, vooral een leuke speler te zijn in een goed draaiend elftal. Maakt het elftal een moeilijke tijd door, is hij één van de eersten die opzichtig voorbij gelopen wordt. Hoezeer hij ook zijn best doet. Maar als dát het criterium is.... Reza kun je alleen kiezen op basis van zijn goals. Hij is absoluut niet de kapstokspits die de club graag had gehad. Wel goed in het snellere samenspel met de andere aanvallers en middenvelders, maar niet de spits die voor de goal de bal bij zich kan houden. Daarvoor ligt hij veel te vaak in het gras.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum


Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten