Jurgen Streppel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Voor deze spelers heeft Streppel niet gekozen; Zeneli/Slagveer, Thorsby/ van Amersfoort/ Odegaard. Dan stond Thorsby er weer in, dan weer Odegaard, van Amersfoort speelde een goede 1e seizoenshelft en was ineens zijn plek kwijt. Slagveer kreeg opeens de voorkeur en was ineens zijn plek weer kwijt.
Het opstellen van Faes was echt belachelijk. De slechtste verdediger die ik ooit bij ons heb zien lopen. Dat is chaos creeeren en spelers hun zelfvertroueen ontnemen.
Gebruikersavatar
Livid
Nieuw talent
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-08-2016 10:21
Locatie: 050

Bericht door Livid »

Heerenveen rules schreef:Voor deze spelers heeft Streppel niet gekozen; Zeneli/Slagveer, Thorsby/ van Amersfoort/ Odegaard. Dan stond Thorsby er weer in, dan weer Odegaard, van Amersfoort speelde een goede 1e seizoenshelft en was ineens zijn plek kwijt. Slagveer kreeg opeens de voorkeur en was ineens zijn plek weer kwijt.
Het opstellen van Faes was echt belachelijk. De slechtste verdediger die ik ooit bij ons heb zien lopen. Dat is chaos creeeren en spelers hun zelfvertroueen ontnemen.
Lekker makkelijk praten hier altijd. Als hij dezelfde elf van de eerste seizoenshelft laat staan en alles wordt verloren roepen we dat hij toch eens iets anders moet gaan proberen omdat iedere blinde hond toch ziet dat dit niet werkt. En als hij iets anders probeert roepen we dat hij moet vasthouden aan de basis elf. Alhoewel ik jou vaak veel te negatief vind, is deze niet persoonlijk aan jou gericht Heerenveen Rules, maar gewoon iets wat in het algemeen vaak voor komt. Ook in andere situaties. Als de ene speler wordt gehaald, hadden we toch voor de andere moeten gaan. Heb bijvoorbeeld ook gelezen dat we Armenteros hadden moeten halen in plaats van Reza. En als Reza dan zo had gespeeld bij Heracles hadden we hier weer vrolijk gezegd dat we verdomme beter Reza hadden kunnen ophalen. Nog een voorbeeldje omdat ik er zo lekker in zit. Vaak gezegd hier: "we hebben grote sterke jongens nodig!" Maar zoals van der Gijp zou zeggen: "Dan kom je bij de wildschutjes en van den bergjes uit van deze wereld". Want grote sterke beren die de techniek van Larsson hebben, spelen wel op een ander niveau en kosten je zo een paar miljoen. Als we straks dan die sterke jongens hebben, kunnen ze allemaal niet voetballen en hebben we technische spelers nodig. (... dan moet er zeker weer "een goede balans" zijn, en is de balans nooit goed...) Zo werkt het niet hè jongens.

Het grootste deel hier is klaar met Streppel. Als ik op mijn gevoel afga, met alle frustraties van de laatste seizoenshelft, zou ik hem ook het liefst zien verdwijnen. Hij heeft wel eens te laat gewisseld, en ik had ook wel eens iemand anders in de basis gezet. Toch denk ik dat we niet weer te snel van trainer moeten wisselen en dat heeft Fuotbalgek hier al meerdere malen goed verwoord. Stel je ontslaat Streppel en er verandert niks? Ben je weer een zak geld kwijt aan niks. Ik noem maar even Lodeweges... Weten we nog wel toch? Krijg je er ook nog eens een hoop onrust bij. Dubbel verlies. Maar zover kijken jullie dan weer niet.

En dan komen er mensen die niet verlengen. Ik ga nu even off-topic maar dit is zo'n beetje wat me dwars zit. Laten we nou eerlijk wezen? Als je bij Heerenveen een seizoenskaart hebt, kom je niet voor het goeie voetbal. Al jaren niet meer, want het niveau van de eredivisie is al jaren laag. Weggaan is nu toch niet de juiste oplossing? Je laat je club in de steek en zet hoogstpersoonlijk de negatieve spiraal door. Minder inkomsten, minder kapitaal op het veld, voetbal slechter, meer afhakers, minder inkomsten. Net zoals de sfeer in het stadion. Dat is iets wat ik erg belangrijk vind. Als je 1-0 achter staat, moet iedereen gewoon tekeer gaan. Maar in Heerenveen, en in een hoop andere stadions, wordt het alleen maar stiller. En bij 5-0 kunnen we ineens wel allemaal klappen en zingen en staan voor Heerenveen. Had het graag nét andersom gezien.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Man, hier spreekt de ideale supporter. Altijd blijven komen, ook als een spelersgroep haast maandenlang werkweigering heeft gepleegd door geen enkele passie en vechtlust te laten zien. Blijven zingen bij een achterstand en achter een trainer blijven staan die 17e wordt met 12 achtereenvolgende uitnederlagen. Als het roer niet snel omgaat dan spelen we snel JL. Wie de zaken nu nog bagatelliseert heeft geen clubhart.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Goed verhaal Livid. Spreekt gezond verstand én clubliefde uit.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hamstra staat achter Streppel. Profsport en vriendjespolitiek......Ik zou hem op zijn functioneren beoordelen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hamstra zelf heeft gefaald hoor.
Achteraf is het makkelijk praten. Maar Hamstra had natuurlijk een ervaren CV erbij moeten halen en de soap met Peters herinneren we ons ook nog nietwaar ?
Het had er echt totaal anders uitgezien als wel Peters hadden gehad.
Overigens van Aken met al zijn blessures ? Ik vraag me af of dat ooit nog goed komt. Daarbij zal St Juste wel verkocht worden en dan kun je beter 2 CV kopen deze zomer.
Samen maken we de club sterk.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Bah. Hij heeft weer allemaal positieve dingen gezien. 12 uitnederlagen op rij! Misschien de club maar even laten zweten door seizoenkaart in eerste instantie maar even op te zeggen.
casper
Invaller
Berichten: 308
Lid geworden op: 23-06-2011 22:55

Bericht door casper »

Is het niet zo BK2007 dat jij een fel tegenstander was van de komst van Peters? Die zou toch alleen maar eigen talent in de weg staan? Om dan nu te zeggen dat Hamstra gefaald heeft daarin...
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Klopt. Ik was erop tegen, want ik dacht dat hij Van Aken of St Juste's ontwikkeling in de weg zou lopen.
Nou niets was minder waar. Van Aken blijkt echt uitermate blessuregevoelig en ook St Juste was vaak afwezig.
Ik had dit ook niet kunnen voorspellen en is achteraf praten wel heel makkelijk natuurlijk. Maar ook ik had het erop gewaagd net als de technische staf blijkbaar gezien hetgeen er gebeurd is. Ik denk dat het een fout is geweest waar iedereen van kan leren.
De conclusie mag denk ik ook zijn dat we een betere mix van jonge spelers en meer ervaren spelers moeten krijgen.
Eigenlijk wat Schaars ook zegt gisteren na de wedstrijd.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Livid schreef:
En dan komen er mensen die niet verlengen. Ik ga nu even off-topic maar dit is zo'n beetje wat me dwars zit. Laten we nou eerlijk wezen? Als je bij Heerenveen een seizoenskaart hebt, kom je niet voor het goeie voetbal. Al jaren niet meer, want het niveau van de eredivisie is al jaren laag. Weggaan is nu toch niet de juiste oplossing? Je laat je club in de steek en zet hoogstpersoonlijk de negatieve spiraal door. Minder inkomsten, minder kapitaal op het veld, voetbal slechter, meer afhakers, minder inkomsten.
Het gaat niet om goed voetbal. Niet om prijzen. Het gaat er om dat je je kunt vereenzelvigen met wat er gebeurt. En met een falende spelersgroep, een falende hoofdcoach, een falende assistent coach die het maar niet voor elkaar krijgt baas te worden bij stilstaande situaties en met een falende TM die alles goedpraat is daar helaas geen sprake meer van. En dan zou je aan beleid waar je niet achterstaat blind en zonder enige kritiek mee moeten dokken? Dokken voor onze eigen ondergang? Je kunt het mooi bedenken! De enige invloed die wij als supporters uit kunnen oefenen is kritiek kenbaar maken. Hier, op andere fora of openbare media. En om woorden kracht bij te zetten kun je een verlenging van je seizoenkaart in de ijskast zetten. Of uiteindelijk helemaal even uitstellen als je te weinig positieve vooruitgang ziet. Na de crisis' die we gehad hebben bij onze club laten veel supporters zich niet zo makkelijk meer foppen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Resultaten zijn natuurlijk belabberd de 2e seizoenshelft.
Streppel is hoofdverantwoordelijke, dus wat mij betreft vertrekken.
Geen idee of dat alles oplost.
Waar ik me overigens ontzettend aan erger is dat hij altijd maar met de grijns op z'n smoel staat.
Waardeloze pot tegen Utrecht.. staat hij een beetje te grinniken aan de zijlijn.
Zeg maar niks!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Natuurlijk is Streppel niet in zijn eentje verantwoordelijk voor de dramatische tweede seizoenshelft. Maar er geldt voor hem wat voor de selectie als geheel geldt: gewoon geen subtopniveau. Hij heeft in een korte tijd een soepel draaiend elftal neer weten te zetten, dat met redelijk tot goed voetbal heel veel punten wist te halen. Gaandeweg het seizoen bleek echter dat hij maar een spelsysteem heeft: 4-3-3 met veel pressie. Dit werkt prima als het meezit, maar totaal niet als het tegenzit. Zoals ook al was te zien bij Willem II trouwens.

Wat mij betreft zijn er drie belangrijke kenmerken voor een goede trainer: maakt het team beter, maakt spelers beter en is in staat tot omzettingen om uit een negatieve flow te breken. Op geen van deze drie punten scoort hij een voldoende, over het hele seizoen bezien. Qua voetbal zijn we na een sterke start terug bij af, er zijn dit jaar nauwelijks spelers doorgebroken of doorgegroeid en de neerwaartse spiraal ging van kwaad tot erger.

Dit gezegd hebbende: ik vind Hamstra de hoofdschuldige aan wederom een mislukt seizoen. Al moet ook Eisenga zich maar eens afvragen of hij hem wel voldoende ruimte heeft gegeven. Zo zonde dat alle opgebouwde positiviteit weer is verdwenen.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

AllardP schreef:Zo zonde dat alle opgebouwde positiviteit weer is verdwenen.
Vooral dit ja! Een uitstekend eerste half jaar, mooi voetbal en prima resultaten. Ook na de winterstop werd PSV net niet verslagen en waren we heer en meester in Alkmaar in de bekerwedstrijd tegen AZ. Daarna alleen nog een goede helft tegen Feijenoord gezien. Maar wie herinnert zich dat nog?

Het meeste van het goede gevoel voor de winterstop is verdwenen en nu overheerst de teleurstelling over deel 2 van het seizoen. Erg jammer. In mijn ogen is dat wel voornamelijk de verantwoordelijkheid van Streppel.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

abegoal schreef:Het meeste van het goede gevoel voor de winterstop is verdwenen en nu overheerst de teleurstelling over deel 2 van het seizoen. Erg jammer. In mijn ogen is dat wel voornamelijk de verantwoordelijkheid van Streppel.
Ik zoek de reden van dit grote verval niet bij de trainer maar bij de spelers en de technisch manager. Vanaf PSV uit hebben de spelers niks meer laten zien. Ondanks dat er vaste patronen en systemen waren zakten ze door het ijs als eerste jaars junioren.

Dan zou je zeggen dat je als trainer de reserves een kans geeft. En hier heeft de technisch manager zijn werk niet gedaan. De selectie is te krap qua kwaliteiten. We hebben hooguit 13/14 spelers voor dit niveau waardoor er een gigantische terugval komt na wissels.

Wil je dat de trainer goed presteert dan moet je ervoor zorgen dat de voorwaarden kloppen. Ik ben van mening dat als de selectie breed is en gelijkwaardige kwaliteiten heeft dat de prestaties toenemen en we niet weer zo'n seizoen hebben.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik heb gehoord dat we de negende begroting hebben van de eredivisie. Dat presteren we we conform de financiën.
Samen maken we de club sterk.
Jazz
Beheerder
Berichten: 2493
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

BK2007 schreef:Ik heb gehoord dat we de negende begroting hebben van de eredivisie. Dat presteren we we conform de financiën.
Valt naar mijn ogen tegen. We zitten dan onder Twente, Groningen, Vitesse en Utrecht.
Heerenveen fan in Leiden
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Je lijstje klopt, maar het waren de letterlijke woorden van Hamstra in een interview.. dat is wel kwalijk
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Wellicht de voor hem relevante begroting, de spelersbegroting. Door bv sportstad zitten wij aardig in de kosten, waardoor we op het lijstje spelersbegroting wel eens lager zouden kunnen staan.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Had ik het toch goed gelezen ergens. Hamstra zal zich wel hebben vergist.
Samen maken we de club sterk.
zijlijner
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 01-06-2013 19:40

Bericht door zijlijner »

Wat mij het meest tegenvalt dat er bij streppel weinig zelfreflectie is. Hij ziet altijd veel goeie dingen in een verloren wedstrijd. Wat ik mij afvraag: welke? en wat doet hj daarmee om een volgend verlies te voorkomen. Oke de spelers moeten het doen op het veld en, behalve drie wissels, zijn zijn mogelijkheden beperkt (volgens hem).
Blijkbaar heeft streppel niet de macht of kennis om met andere structuren te spelen. Aanvallend voetbal is leuk als de tegenstander mee werkt. Maar dat is niet vaak het geval. Afjagen is leuk, maar tegen een overmacht lukt dat niet erg. Na een paar maand van succes wisten de meeste teams hoe ze tegen ons moesten voetballen. Defensief met counters omdat we daarin verdedigend zwak waren en aanvallend onmachtig. De 17e plek van de tweede seizoenshelft is dan ook veelzeggend. Dan MAG je een trainer verwachten dat hij zijn speelwijze aanpast. Je speelt anders tegen een defensief ingestelde tegenstander. Dan zet de mannetjes anders neer. Gebruikt een andere speelwijze, andere spelers. En als het nodige is gooi je aan het begin van de tweede helft het systeem om. Wisselen als het te laat is, in de laatste vijftien minuten, is weinig zinvol als je dan al met 2 of 3 - 0 achterstaat en er een verdedigingsmuur is opgetrokken. Henk scoort geen hattrick in vijf minuten. Tegen PEC was het voetbal, na de man meer situatie bar slecht. Dan moet je als trainer het in de rust omzetten. Kiezen voor een ander systeem. Dat is zijn taak.
Ik ben daarom ook bang dat als we het volgend seizoen op dezelfde wijze gaan voetballen, zonder soms een aanpassing aan de tegenstander, het moeilijk gaat worden. Het woord degradatie wil ik niet noemen, maar het zal dan ergens in het rechterrijtje worden. Zelfreflectie bij veel spelers en staf is niet voldoende zonder dat er ook dingen daadwerkelijk veranderen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

zijlijner schreef:Wat mij het meest tegenvalt dat er bij streppel weinig zelfreflectie is. Hij ziet altijd veel goeie dingen in een verloren wedstrijd. Wat ik mij afvraag: welke? en wat doet hj daarmee om een volgend verlies te voorkomen. Oke de spelers moeten het doen op het veld en, behalve drie wissels, zijn zijn mogelijkheden beperkt (volgens hem).
Blijkbaar heeft streppel niet de macht of kennis om met andere structuren te spelen. Aanvallend voetbal is leuk als de tegenstander mee werkt. Maar dat is niet vaak het geval. Afjagen is leuk, maar tegen een overmacht lukt dat niet erg. Na een paar maand van succes wisten de meeste teams hoe ze tegen ons moesten voetballen. Defensief met counters omdat we daarin verdedigend zwak waren en aanvallend onmachtig. De 17e plek van de tweede seizoenshelft is dan ook veelzeggend. Dan MAG je een trainer verwachten dat hij zijn speelwijze aanpast. Je speelt anders tegen een defensief ingestelde tegenstander. Dan zet de mannetjes anders neer. Gebruikt een andere speelwijze, andere spelers. En als het nodige is gooi je aan het begin van de tweede helft het systeem om. Wisselen als het te laat is, in de laatste vijftien minuten, is weinig zinvol als je dan al met 2 of 3 - 0 achterstaat en er een verdedigingsmuur is opgetrokken. Henk scoort geen hattrick in vijf minuten. Tegen PEC was het voetbal, na de man meer situatie bar slecht. Dan moet je als trainer het in de rust omzetten. Kiezen voor een ander systeem. Dat is zijn taak.
Ik ben daarom ook bang dat als we het volgend seizoen op dezelfde wijze gaan voetballen, zonder soms een aanpassing aan de tegenstander, het moeilijk gaat worden. Het woord degradatie wil ik niet noemen, maar het zal dan ergens in het rechterrijtje worden. Zelfreflectie bij veel spelers en staf is niet voldoende zonder dat er ook dingen daadwerkelijk veranderen.
Als een trainer het niet weet kun je je hoop vestigen op bepaalde spelers. Spelers die een goal kunnen maken of er door bovenmatige creativiteit een paar kunnen voorbereiding. Met de kennis over de spelers die er zijn en die vertrekken geeft me dat eerlijk gezegd weinig reden om in een goed en stabiel volgend seizoen te geloven.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Geef Streppel (en ons :wink:) wat nieuwe strijdlustige spelers en het ziet er weer helemaal anders uit.
Samen maken we de club sterk.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Re: Opvolger Lodeweges?
Berichtdoor 1896 » 14-03-2016 13:50

Als Willem II supporter zijnde ben ik blij dat Streppel vertrekt. Het huwelijk is uitgewerkt. Wij zijn hem dankbaar voor wat hij heeft betekent.

Streppel is in onze ogen meer een td dan een trainer. Tactisch is hij niet zo sterk. Daar heeft hij echt een goede assistent voor nodig. Streppel zal een wedstrijd ook niet kunnen omdraaien. We hebben hem niet kunnen betrappen op een tactische goede omzetting waardoor het in de tweede helft beter ging of later in de wedstrijd. De statistiek dat er dit seizoen nog geen invaller gescoord heeft bij Willem II zegt voldoende hierover.

Streppel is wel een trainer die pal voor zijn team blijft staan. Hij zal aanvallen richting zijn team vanuit de media altijd blokken en zelf de verantwoordelijkheid op zich nemen. Hij is een uitstekend uithangbord in de media voor de club.

Al met al gunnen we in Tilburg Streppel de overstap voor alles wat hij betekent heeft. Want ondanks de negatieve punten heeft hij ons toch weer omhoog geholpen en mede gezond gemaakt waardoor we nu sinds lange tijd weer in categorie 3 zitten.

Hoop voor jullie dat hij met meer middelen en betere spelers jullie club weer omhoog kan tillen.
Deze Willem II fan heeft helemaal gelijk gekregen, is wel gebleken. Ook hier gedraagt hij zich een beetje als td volgens mij, verschillende personen zeggen dat niet Hamstra maar Streppel bepaald welke spelers komen en welke niet. Dat hij niet kan wisselen is ook wel gebleken, meestal ook nog te laat. Ik had graag een andere trainer gezien.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

tha boelie schreef:
Deze Willem II fan heeft helemaal gelijk gekregen, is wel gebleken. Ook hier gedraagt hij zich een beetje als td volgens mij, verschillende personen zeggen dat niet Hamstra maar Streppel bepaald welke spelers komen en welke niet. Dat hij niet kan wisselen is ook wel gebleken, meestal ook nog te laat. Ik had graag een andere trainer gezien.
Gelukkig hebben wij het omslagmoment in de bekerwedstrijd tegen De Graafschap nog mee mogen maken. Maar weer jammer dat de spelers die toen de winst over de lijn hebben getrokken daarna nog nauwelijks eerlijke kansen hebben gehad. Ik ben blij als Streppel hier zijn laatste wedstrijd op de bank heeft gezeten. Past hier niet. Net zo min als Lodeweges. Veel te veel goedpraters.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
zijlijner
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 01-06-2013 19:40

Bericht door zijlijner »

Ondanks de positieve punten die 'the boelie' noemt zit ik met de negatieve punten. Een hele lange rij met verlieswedstrijden zonder dat er iets aan het spelsysteem wat veranderd. Als trainer moet je na een vierde nederlaag dingen aanpassen. Vast blijven houden aan je spelsysteem omdat dat je visie is, is amateurisme omdat de tegenstander zich wel aan jouw speelwijze aanpast. Pas tegen utrecht als laatste thuiswedstrijd werd er zeer plotseling (geforceerd) voor een andere spelwijze gekozen. Voor Heerenveen is streppel als trainer, naar mijn mening, te licht.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Streppel heeft denk ik een opdracht van hogerhand om "aantrekkelijk" voetbal te spelen. Daarbij hoog druk te zetten etc.
Overigens wisselt hij heus wel, immers is Van Amersfoort er volledig ten onrechte afgehaald ten faveure van de flop Odegaard.
Als je verder als trainer ook geen alternatieven achter de hand hebt. Schaars geblesseerd wegvalt, Van Aken en St Juste regelmatig wegvallen zie ineens hoe smal de selectie is qua kwaliteit. Ik denk niet dat je daarom Streppel veel kunt verwijten.
Het siert hem juist dat hij aanvallend speelconcept erin houdt. Pas bij de play offs zie je dat we met 5 verdedigers proberen te spelen wat dan ook helemaal fout gaat. Simpel omdat we dat niet kunnen (er is denk nooit op getraind).

Het ligt mijns inziens volledig aan een falend aankoopbeleid, waarbij Hamstra veel te laat binnenkwam in de vorige zomer maar dat niet goed corrigeert in de winter.
Dus nu is het zaak voor de scouting en Hamstra om natuurlijk samen met Streppel de juiste spelers erbij te halen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Streppel heeft denk ik een opdracht van hogerhand om "aantrekkelijk" voetbal te spelen. ..............................
Dus nu is het zaak voor de scouting en Hamstra om natuurlijk samen met Streppel de juiste spelers erbij te halen.
Ik weet niet wie er bij Utrecht zit. Maar daar lijken ze wat doelgerichter. Oh wacht, een trainer met internationale ervaring en EL voetbal. Tsja, dan haal je net even wat makkelijker spelers binnen. B-C garnituur komt naar ons.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Mackan68 schreef: Ik weet niet wie er bij Utrecht zit. Maar daar lijken ze wat doelgerichter. Oh wacht, een trainer met internationale ervaring en EL voetbal. Tsja, dan haal je net even wat makkelijker spelers binnen. B-C garnituur komt naar ons.
Internationale ervaring nog wel.... :lol: Trainer van het 2e van Bayern. Denk je dat spelers daar naar kijken voor ze een transfer maken? Die kijken naar geld, naar speelkansen en daarna pas naar Europees voetbal en daarna pas naar de trainer. En ik kan je wel vertellen dat ze bij Utrecht qua salaris niet meer kunnen dan bij ons.

Bovendien is het gemakkelijk winkelen als je zojuist je spits voor 5 miljoen hebt verkocht. Onze laatste flinke transfer is helaas al een poosje geleden.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Otsje P schreef:
Internationale ervaring nog wel.... :lol: Trainer van het 2e van Bayern. Denk je dat spelers daar naar kijken voor ze een transfer maken? Die kijken naar geld, naar speelkansen en daarna pas naar Europees voetbal en daarna pas naar de trainer. En ik kan je wel vertellen dat ze bij Utrecht qua salaris niet meer kunnen dan bij ons.

Bovendien is het gemakkelijk winkelen als je zojuist je spits voor 5 miljoen hebt verkocht. Onze laatste flinke transfer is helaas al een poosje geleden.
Laat het het 2e van Bayern zijn. Het blijft een topclub waar hij heeft mogen werken en leren. Voor de rest wel met je eens overigens. Maar er was budget. Dus met het vertrek van weet ik hoeveel spelers is dat budget er normaal gesproken op vooruit gegaan. Ik verwacht geen miljoenen aankopen. Dat waren Dessers en van de Streek trouwens ook niet. Die 2 hebben samen niet meer dan anderhalf miljoen gekost schat ik zo in.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Niet om het een of 't ander, maar als we een club als Utrecht qua beleid met de onze gaan vergelijken, vergeten we dan niet de tientallen miljoenen die Frans van Seumeren er daar in heeft gestopt (en nog steeds?). Het maakt het met al dat geld wel een stuk gemakkelijker om een bepaald kwaliteitsniveau in de selectie te waarborgen. En ja, dan moet een technische staf uiteraard nog wel de juiste keuzes maken. Zonder die grote zak 'extern geld' zouden jongens als Haller, Barazite en Labyad daar echt niet zijn komen spelen.


Terug naar de eigen trainer, wat mij betreft zou Streppel elders zijn geluk mogen gaan beproeven. Ik verwacht dat echter niet meer, dus de hoop zal moeten worden gevestigd op de (nieuwe) 'routiniers' in de selectie en hopelijk een door de wol gepeperde assistent die een wedstrijd wel kan lezen en tactisch omzetten.
In case of doubt, make it sound convincing
Plaats reactie