Jurgen Streppel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-07-2017 20:43

Wanneer gaat de man die bij Willem II de voorkeur aan Braber ipv de Jong hier Odegaard op 10 zetten? Is de enige geschikte daarvoor. De rest heeft niks van wat een 10 moet hebben. We hebben nu echte, nieuwe vleugels. Kan Odegaard strooien met mooie steekballen en verplaatsingen. Of zet Streppel liever 3 verdedigend denkende spelers in de middenlinie? Thorsby op 10, hoe verzin je het?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor HUNTELAAR » 30-07-2017 21:46

Heerenveen rules schreef:Wanneer gaat de man die bij Willem II de voorkeur aan Braber ipv de Jong hier Odegaard op 10 zetten? Is de enige geschikte daarvoor. De rest heeft niks van wat een 10 moet hebben. We hebben nu echte, nieuwe vleugels. Kan Odegaard strooien met mooie steekballen en verplaatsingen. Of zet Streppel liever 3 verdedigend denkende spelers in de middenlinie? Thorsby op 10, hoe verzin je het?


Eens, als je het met Odegaard op 10 te aanvallend vindt, moet je Yuki gewoon passeren.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Otsje P » 30-07-2017 21:59

Waarom kan Odegaard nu wel imponeren en vorig seizoen niet?

Omdat Odegaard nu veel vrijer in zijn rol is, veel minder loop en jaagwerk hoeft te verrichten.

Waarom werd het middenveld in de 2e seizoenshelft constant omver geblazen en nu niet?

Omdat Schaars er weer bij is en omdat Odegaard op de vleugel staat i.p.v. op 10.

Laat duidelijk wezen dat ik helemaal niets zie in Thorsby als diepste middenvelder, dus daarin geef ik jullie helemaal gelijk. Ik ben alleen bang dat Odegaard op het middenveld veel te zwaar belast wordt qua loop en jaagwerk. Zelfs de Ozils en de James Rodriquezen van deze wereld worden tegenwoordig naar de vleugels verdreven. Ze hebben niet de motor, het loopvermogen en de duelkracht die op die positie vereist is.

De creatieve, traditionele, technische 10 bestaat niet meer. Riquelme, Rivaldo enz. In de as van het veld kun je je het niet meer permitteren om met een speler te starten die feitelijk alleen aanvallend inbreng heeft. Er worden zoveel meer meters gemaakt en het tempo is zoveel hoger dan pakweg 10 a 15 jaar terug. Die speler is uitgestorven.

Ik denk overigens dat Odegaard het in de toekomst wel moet kunnen hoor. Hij heeft wel de bereidheid om dat werk te verzetten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ozil. Hij heeft er alleen de inhoud en het fysiek nog niet voor.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-07-2017 07:08

We hebben het over de eredivisie......Alsof Odegaard dan omver wordt geblazen. Daar moet onze tactisch meesterkijke coach maar een oplossing voor bedenken. Door er twee lopers achter te zetten. Ik vind het een lachertje dat een toptalent als Odegaard niet op 10 zou kunnen.Waarom hij vorig jaar niet goed speelde? Omdat het hele elftal drama was? Omdat hij moest wennen? Hij is de ideale 10 want verder hebben wij niemand voor.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 31-07-2017 08:15

Inderdaad een vreemde keus van Streppel om Thorsby te laten beginnen. Later kwam Van Amersfoort erin en liep het gelijk beter.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Marça » 31-07-2017 08:39

Laten we ook echt hopen dat Pelle straks gaat starten. Ze zijn beide ongeveer even oud(scheelt een maand) maar ik vind Van Amersfoort zoveel volwassener spelen en met veel meer controle. Thorsby werkt zich de rondte en in een verdedigende rol is hij ook zeker nuttig maar niet in een aanvallende rol.

Maar dat is iets wat Streppel toch ook wel ziet?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Inferno182 » 31-07-2017 11:19

Marça schreef:Laten we ook echt hopen dat Pelle straks gaat starten. Ze zijn beide ongeveer even oud(scheelt een maand) maar ik vind Van Amersfoort zoveel volwassener spelen en met veel meer controle. Thorsby werkt zich de rondte en in een verdedigende rol is hij ook zeker nuttig maar niet in een aanvallende rol.

Maar dat is iets wat Streppel toch ook wel ziet?


Mag toch hopen van wel, maar met Streppel weet je het nooit. Die houdt heel erg van om types zoals Thorsby op te stellen.

Voor de duidelijkheid; Morten heeft zeker zijn waarde in bepaalde wedstrijden en tegen bepaalde tegenstanders. Vooral als er gebikkeld moet worden en er veel duels gemaakt moeten worden. Maar als je vooral zelf het spel moet/wil maken heb je niks aan hem. Van Amersfoort ben ik ook nog niet kapot van, maar die is in balbezit wel beter en denkt altijd vooruit. Dus wat mij betreft hangt het van de tegenstander af voor wie je kiest. Tegen bepaalde ploegen, die zich in het ALS tegen ons zullen ingraven, zou ik zelfs voor Odegaard kiezen op het middenveld, anders heb je op het middenveld niemand die met een splijtende pass kan komen.
Inferno182
Nieuw talent
 
Berichten: 100
Geregistreerd op: 02-08-2011 10:29

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-07-2017 12:11

Wat zijn dd kwaliteiten van Pelle dan? Wat voegt hij toe?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Crash » 31-07-2017 12:23

Ondanks zijn tekortkomingen beheerst Van Amersfoort wél één ding. Hij houdt het simpel. Een hele kunst.
Zijn keuzes in het veld zijn doorgaans altijd goed. Terwijl hij tóch altijd naar voren voetbalt. Dat is écht een kwaliteit.

Dus als Streppel voor Van Amersfoort kiest dan begrijp ik hem wel. Ik vind het middenveld met Van Amersfoort 'steviger' dan met Odegaard. Wanneer je Odegaard opstelt moet je Thorsby opstellen, wat weer ten koste gaat van Kobayashi, de veel betere voetballer van de twee.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Trevorp » 31-07-2017 12:47

Op 10 staat je meest creatieve speler. Dat is dus zeker geen Thorsby. Dat hij in oefenwedstrijden een linie vóór Pelle heeft gestaan doet pijn aan de ogen. Ik vind hem niet meer dan een aardige verdedigende middenvelder die je kunt inzetten als breekijzer.

Sinds Streppel Morton in de basis heeft gezet is het er niet beter op geworden en zeker niet aantrekkelijker. Dat kun je deels ophangen aan het gemis van Schaars, maar ik zie Thorsby daar ook debet aan.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Crash » 31-07-2017 13:14

Tuurlijk. Thorsby is niet meer dan een hele, hele harde werker. Nodig om het team in balans te krijgen, maar feitelijk ook de eerste die doorgeselecteerd dient te worden. Eigenlijk is het armoedig dat we hem nodig hebben om niet totaal overlopen te worden op het middenveld.

Maar zoals gezegd, we zullen het ermee moeten doen, want met het aantal duurbetaalde middenvelders dat ook onder contract staat (Kobayashi, Schaars en Thern) is het niet realistisch dat er nog één bij komt die het probleem zal verhelpen.
Laatst bijgewerkt door Crash op 31-07-2017 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 31-07-2017 13:39

Van deze trainer hoef je geen wonderen te verwachten. Wel een aardige man en af en toe wat cynisch als een journalist vraagt hoe het kan dat het voetbal bij heerenveen al een half jaar niet om aan te gluren is... Hij heeft nu echter wel geweldig materiaal, iedere trainer kan hiermee bij de eerste 5 eindigen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Crash » 31-07-2017 14:26

Dat is wel heel optimistisch rust. Plaats 6/7 lijkt me het hoogst haalbare. Van de nieuwelingen moet ook nog maar worden bezien of ze ons op een hoger niveau krijgen dan hetgeen vertrokken is wist te presteren
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 31-07-2017 14:54

Plaats 6 of 7 als 'hoogst haalbare' vind ik onzin. Wil je dan bij plaats 5 de selectie met de platte kar door de stad rijden? Met zo'n instelling was het team van Foppe destijds nooit tweede geworden.

Dat gezegd hebbende: op papier staat de concurrentie er - ondanks de transferactiviteit in de afgelopen week - gewoon beter voor. Naast de grote drie schat ik momenteel sowieso AZ, Vitesse en Utrecht hoger in. Verder komt 60% van onze aanwinsten tot nu toe uit een heel andere voetbalcultuur en moeten we nog maar afwachten hoe ze passen. Voeg daarbij dat Streppel geen trainer is die van een dubbeltje een kwartje maakt en ik kom tot de conclusie dat de bescheiden doelstelling van 'playoffs halen' met het huidige team nog wel eens heel moeilijk kon worden.

Maar we hebben gelukkig nog een paar weken te gaan!
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Crash » 31-07-2017 15:26

Nee hoor. Je moet altijd het hoogste nastreven in de sport. Het is echter niet realistisch van deze selectie te verwachten dat we 14 clubs onder ons houden aan het eind van de rit. AZ en Vitesse hebben financieel meer mogelijkheden. Simpel zat. Stem je verwachting als fan daarop af en geniet wanneer men dit weet te verbeteren. Scheelt frustraties.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 31-07-2017 16:37

Crash schreef:Nee hoor. Je moet altijd het hoogste nastreven in de sport. Het is echter niet realistisch van deze selectie te verwachten dat we 14 clubs onder ons houden aan het eind van de rit. AZ en Vitesse hebben financieel meer mogelijkheden. Simpel zat. Stem je verwachting als fan daarop af en geniet wanneer men dit weet te verbeteren. Scheelt frustraties.


Dat is nog steeds iets anders dan het 'hoogst haalbare'... Prima dat je jezelf dat uit zelfbescherming voorhoudt, maar het mag natuurlijk niet de doelstelling van de club worden. Nog niet al te lang geleden hadden we een abonnement op Europees voetbal, waar we gezien de begroting geen recht op hadden. FC Utrecht heeft vorig jaar aangetoond dat het nog steeds mogelijk is om meer kapitaalkrachtige clubs voor te blijven met een verstandig technisch beleid.

Zo groot zijn de verschillen ook niet. Alleen de grote drie hebben een onoverbrugbare voorsprong, al kunnen we ook incidenteel een van de drie voor blijven, maar de andere clubs zijn ons niet per definitie de baas. Zo is Heerenveen qua achterban een aanzienlijk grotere club dan AZ, maar daar hebben ze een ambitieuzer (en succesvoller) beleid gevoerd. Tegen die Rus van Vitesse valt financieel inderdaad niet te concurreren, maar dat is tot nu toe - behoudens de bekerwinst - op het veld nog niet echt te zien. FC Twente is nog steeds technisch failliet als je naar de cijfers kijkt, Groningen staat op alle vlakken een treetje lager en Utrecht heeft nauwelijks geld (Van Seumeren dicht de gaten, maar smijt niet met miljoenen). Clubs als Heracles, Willem II en Zwolle zouden niet eens concurrent mogen heten.

Kortom: plaats 6 of 7 is een realistische verwachting (zelfs aan de positieve kant gezien de huidige selectie), maar geenszins het hoogst haalbare. Dat is directe plaatsing voor Europees voetbal via competitie of beker.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Riverside » 31-07-2017 18:44

AllardP schreef:Nog niet al te lang geleden hadden we een abonnement op Europees voetbal, waar we gezien de begroting geen recht op hadden. FC Utrecht heeft vorig jaar aangetoond dat het nog steeds mogelijk is om meer kapitaalkrachtige clubs voor te blijven met een verstandig technisch beleid.


In de jaren dat wij een abonnement hadden op Europees voetbal, (2004-2009 zeg maar) werden we een keer 4e, 7e (winst in play-offs EL) en maar liefst 4 keer 5e. Volgens mij hadden we toen de 4e of 5e begroting van Nederland, dus die prestaties hoorden bij onze begroting destijds.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Otsje P » 31-07-2017 21:16

Crash schreef:Nee hoor. Je moet altijd het hoogste nastreven in de sport. Het is echter niet realistisch van deze selectie te verwachten dat we 14 clubs onder ons houden aan het eind van de rit. AZ en Vitesse hebben financieel meer mogelijkheden. Simpel zat. Stem je verwachting als fan daarop af en geniet wanneer men dit weet te verbeteren. Scheelt frustraties.


AllardP schreef:Kortom: plaats 6 of 7 is een realistische verwachting (zelfs aan de positieve kant gezien de huidige selectie), maar geenszins het hoogst haalbare. Dat is directe plaatsing voor Europees voetbal via competitie of beker.


Ik heb van Brad Stevens (coach van de Boston Celtics) geleerd dat je geen doelstellingen moet noemen of hebben als dat doel niet is om als 1e te eindigen. Op die manier leg je namelijk niet alleen druk op de prestaties (aan de onderkant, dit moet minimaal gehaald worden) maar je hebt ook kans dat je een plafond op je prestaties legt (we voldoen aan de doelstelling dus het is goed. Terwijl er misschien wel meer in zit).

Werken van wedstrijd naar wedstrijd en niet werken naar een plek in het linkerrijtje of een plek in de playoffs. Daar gaat het vaak mis. Men gaat zich op de eindpositie focussen terwijl men gefocust moet zijn op de eerstvolgende taak, namelijk het winnen van de eerstvolgende wedstrijd. Als je dat goed genoeg doet zal dit aan het eind van de rit resulteren in de hoogst haalbare plaats.

Hoe vaak hoor je wel niet dat er gesproken wordt in de trant van: "we hebben de laatste weken natuurlijk onder ons kunnen gepresteerd. Dus dit weekend moeten we winnen om nog uitzicht te behouden op een plek in de playoffs" bla bla bla. Men is dan dus bezig met iets dat helemaal nog geen factor zou mogen en moeten zijn.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 31-07-2017 21:24

Klinkt heel erg logisch. Je bent een groep kerels die toch wil winnen. Doelstelling linkerrijtje klinkt ook zo lafjes. We hebben geweldige spelers en 1 van de mooiste stadions! Niet meer genoegen nemen met een troosteloos seizoen...
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Crash » 31-07-2017 21:33

Ik vind dat het team (technische staf en spelers) inderdaad het hoogste dient na te streven, laat dat duidelijk zijn. Echter, gezien de krachtverhoudingen tussen Heerenveen en kapitaalkrachtiger clubs (Ajax, PSV, Feyenoord, Vitesse en AZ) lijkt me het niet reeel dat wij als fans rekening mogen houden dat we ons met deze clubs kunnen meten over een heel seizoen. Vandaar dat ik plaatsen 6-8 realistischer vind. In ogenschouw nemende dat we op basis van de behaalde punten in 2017 zelfs op een nacompetitie plek hadden beland vind ik het ook niet reeel te verwachten dat er meer inzit. Sterker nog, het geeft je zelfs een reden te denken dat het bij een moeizaam seizoen, waarin het opnieuw niet 'draait', het zomaar zou kunnen dat we zelfs lager kunnen eindigen dan dat. Vandaar dat mijn verwachtingen voor het komend seizoen niet al te hoog zijn. Dat voorkomt teleurstellingen.

We weten nu toch niet of de versterkingen échte versterkingen zijn? Maakt Høegh ons daadwerkelijk beter. St. Juste is vertrokken. Is Dumfries nu al goed genoeg om Marzo te doen vergeten? Zijn Rojas en Michajlovic beter dan Larsson? Heeft Reza opnieuw een seizoen waarin hij zijn prestaties qua goals overtreft? Ik moet het allemaal nog zien, zeker in ogenschouw nemende dat Schaars blessuregevoelig blijft, terwijl hij zó belangrijk is voor het elftal.

Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen, natuurlijk. Maar met name de teleurstellende tweede helft van het seizoen maakt dat ik het nu al heel knap zou vinden wanneer we in iedergeval een constantere prestatie weten neer te zetten over 34 wedstrijden.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 31-07-2017 21:58

Az, Vitesse of Utrecht hebben niet een ervaren speler als Schaars. Geen Topspeler zoals Odegaard. We hebben nu ook wat oudere jongens erbij. Moet wel gek lopen willen we dit jaar niet in de top 5 komen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Otsje P » 31-07-2017 22:03

Crash schreef:gezien de krachtverhoudingen tussen Heerenveen en kapitaalkrachtiger clubs (Ajax, PSV, Feyenoord, Vitesse en AZ) lijkt me het niet reeel dat wij als fans rekening mogen houden dat we ons met deze clubs kunnen meten over een heel seizoen. Vandaar dat ik plaatsen 6-8 realistischer vind. In ogenschouw nemende dat we op basis van de behaalde punten in 2017 zelfs op een nacompetitie plek hadden beland vind ik het ook niet reeel te verwachten dat er meer inzit. Sterker nog, het geeft je zelfs een reden te denken dat het bij een moeizaam seizoen, waarin het opnieuw niet 'draait', het zomaar zou kunnen dat we zelfs lager kunnen eindigen dan dat. Vandaar dat mijn verwachtingen voor het komend seizoen niet al te hoog zijn. Dat voorkomt teleurstellingen.


Ben het helemaal eens hoor, met je verhaal. Mijn bijdrage ging dan ook vooral om de doelen en de eisen die het team aan zichzelf oplegt. Ik weet dat ik een quote van je gebruikte, maar had geen kritiek op je tekst.

De doelen en eisen die de fans stellen moet reëel zijn. Ik vind echter dat het team/een team/een club/ONS club helemaal niet naar die realiteit moet kijken. Daarmee zoek je namelijk naar verzachtende omstandigheden en leg je dus automatisch een plafond op je prestaties. "We moeten tegen Ajax en die hebben een enorme begroting en erg goede spelers. We gaan ons best doen, maar het is niet reëel om ze hier zo maar even te verslaan." Het is iets waar ik me al jaren helemaal de pestpokke aan erger. Eis een overwinning van jezelf, elke week, tegen elk team. Ga door een muur en sleep uit elk duel een resultaat. Dan en alleen dan zul je aan het eind van de rit op een plek staan die de moeite waard is. Dan en alleen dan heb je er alles aan gedaan en alles eruit gehaald wat erin zit.

Geen doelstelling uitspreken. Vorig jaar wilden ze meedoen om de playoffs. Door de goede flow van de 1e seizoenshelft en de vele behaalde punten konden de playoffs ons in de winter al bijna niet meer ontgaan. Ik zeg niet dat het daardoor komt dat de 2e seizoenshelft zo waardeloos was. Maar ik heb wel 1200 keer een speler horen zeggen dat het erop leek dat ze de playoffs wel zouden halen en dat ze ervoor moesten zorgen dat ze er dan stonden. En meer van die bagger. NEE. Je moet er nu staan. Nu is er een wedstrijd en die moet je winnen. Niet in de toekomst werken maar in het nu werken.

Nu zie je wedstrijden en hoor je analyses als: "Er komen nog 21 wedstrijden. Het is slechts 1 van de 34 duels. De playoffs zijn nog in zicht. Er is nog kans op directe handhaving. Volgende week tegen Ajax wordt het lastig, maar de week daarop moeten we winnen." FOUT! FOUT! FOUT!

Naar de ranglijst kijken is iets dat de fans mogen en moeten doen. Als trainer is de ranglijst maar op 1 moment belangrijk en dat is als de 34e wedstrijd gespeeld is. En als je dan geen kampioen bent op dat moment en niet de nr. 2 of 3. Dan kan het zijn dat je de playoffs in gaat. En niet met als doel de playoffs te winnen, maar met als doel de eerstvolgende wedstrijd te winnen.

En nu houd ik op. Streppel, Gerry en Luuc moeten een paar dagen Boston doen en eens bij Brad Stevens en Danny Ainge op de koffie gaan. :wink: Kunnen ze heel wat van leren.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Rick » 31-07-2017 22:28

rust schreef:Az, Vitesse of Utrecht hebben niet een ervaren speler als Schaars. Geen Topspeler zoals Odegaard. We hebben nu ook wat oudere jongens erbij. Moet wel gek lopen willen we dit jaar niet in de top 5 komen.


Streppel is geen toptrainer, maar wij hebben ook zeker geen top 5 waardige selectie. Az heeft Vlaar, Wuytens, Veijovic en van Eijden, Utrecht heeft Emanuelson, Braafheid, Kali en Labyad en Vitesse heeft met Kashia, Buttner, Kruiswijk, Serero, Bruns en Matavz anders een mooi lijstje met ervaren spelers. Wij hebben Reza en Schaars en dan nog iets minder ervaren zoals Larsson, Kobiyashi, Rojas en Hahn. Odegaard een topspeler? Waaruit blijkt dat? Iedereen kan zien dat hij kan voetballen, maar dat kon Namli ook. Die is nu weg om dezelfde reden dat Odegaard nog geen topspeler is. Geen rendement en niet bepalend. Die heeft tijd nodig en kan dit seizoen minuten maken, maar heeft nog niets laten zien waaruit blijkt dat het een topspeler is.

Die top 5 zou mooi zijn, maar dit jaar zijn wij er op achteruit gegaan. Die Hoegh heeft wellicht nog wat tijd nodig, maar kan mij nog niet overtuigen. Hij is traag en zowel in balbezit als balverlies geen uitblinker. Bij een voorzet kijkt hij puur naar de bal en niet naar een man, speelt met regelmaat nog naar de tegenstander en heeft niet de snelheid om fouten te compenseren zoals St Juste dat had. Verwacht dat Dumfries met zijn snelheid dit wat kan compenseren en vind ik ook beter dan Marzo. Hahn is gelijkwaardig aan Mulder en die twee buitenspelers zijn nog moeilijk in te schatten. De creativiteit van Larsson en de daarbij behorende assists, goals en het voorbereidende werk is echter lastig gelijk te vervangen. Daarnaast zijn Zeneli, Kobiyashi en van Aken nog niet in goede doen en is Pieri geen linksback. Die doelstelling is dan ook wat te over-ambitieus.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Wizard » 01-08-2017 09:25

Rick schreef:Die top 5 zou mooi zijn, maar dit jaar zijn wij er op achteruit gegaan. ......Die doelstelling is dan ook wat te over-ambitieus.

Top5 is inderdaad ambitieus, maar niet realistisch.
Ben het niet met je eens dat we er op achteruit zijn gegaan:
- St. Juste was in de 2e seizoenshelft niet sterk en ook al lijkt Hoegh een stuk trager te zijn, hij heeft meer fysiek en ervaring. Naast de onervaren Van Aken lijkt me dat een prima combi. Ik vraag me dan af of je er dan op achteruit gaat. Uiteraard heeft St. Juste veel potentieel, maar zit hij nog lang niet op z'n max.
- Dumfries lijkt me inderdaad een vooruitgang t.o.v. Marzo
- Pieri en de hoogstwaarschijnlijke nieuwe linksback zullen (en m.n. Hamstra kennende m.b.t. de nieuwe LB) vast niet minder zijn dan Bijker.
- Hahn lijkt me een betere keeper dan Mulder
- Larsson. Alleen Larsson vervang je niet zo snel. Daarentegen is Odegaard nu gewend aan het team en het spel (wat je terugziet in de voorbereiding), heeft Yuki nu eindelijk rust gehad (speelde bijna 2 seizoenen vol achter elkaar door), en hebben we op de vleugels nu veel opties. Vorig seizoen waren we erg afhankelijk van de oplevingen van Larsson waar we nu veel meer variatie voorin hebben.
- De spelers die zijn gebleven zijn nu beter op elkaar ingespeeld.

Al met al zijn we qua begroting verplicht bij de eerste 7 te eindigen. Met een type Woudenberg en een talentvolle spits voor Veerman kunnen we zomaar es verrassen met plek 5 of 6.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Kaz_SCH » 01-08-2017 09:37

Denk dat je zo wel ongeveer een realistisch beeld schetst. Al vind ik Van Aken niet echt onervaren meer te noemen, heeft er volgens mij rond de 100 wedstrijden in het 1e opzitten, gaat zijn 5e seizoen in.

Achterin is het nog wel erg dun, zeker met de blessuregevoeligheid van V. Aken (en Schaars), kan het ook zomaar zijn dat je met een beetje pech weer veel moet schuiven en dat je een half seizoen naar Schmidt en Thorsby staat te kijken.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Inferno182 » 01-08-2017 09:43

Ook totaal oneens met Rick dat wij er op achteruit zijn gegaan. St. Juste was het laatste half jaar drama bij ons en Daniel Hoegh is een uitstekende vervanger. Ik volg deze verdediger al langer en heb em eerder al eens getipt op dit forum. Hoegh is een beest in de duels en beschikt over een uitstekend tactisch inzicht. Daarnaast kan Dumfries doorgroeien tot een niveau of 2 beter dan Marzo. Alleen op de LB zijn we er op achteruit gegaan, maar ik verwacht dat dit bij een vertrek van Cavlan nog gerepareerd wordt. Voorin zijn we er zwaar op vooruit gegaan, ja zelf bij een vertrek van Larsson. Per saldo vind ik onze selectie sterker dan vorig seizoen.
Inferno182
Nieuw talent
 
Berichten: 100
Geregistreerd op: 02-08-2011 10:29

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Satyr » 01-08-2017 12:20

Alle uitleg en speculaties vallen of staan met het resultaat in Groningen straks. Ja, ik vind dat we er beter op zijn geworden, maar als je straks met 3-0 onderuit gaat in Groningen, is er direct enorme druk. Door de zeer zwakke 2e helft van vorig jaar.

Zolang Streppel blijft kiezen voor teveel postbodes op het middenveld, ben ik nog niet tevreden. Odegaard MOET achter de spits en de twee andere middenvelders lopen dan maar een kilometer meer per wedstrijd.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Kaz_SCH » 01-08-2017 12:31

Satyr schreef:Alle uitleg en speculaties vallen of staan met het resultaat in Groningen straks. Ja, ik vind dat we er beter op zijn geworden, maar als je straks met 3-0 onderuit gaat in Groningen, is er direct enorme druk. Door de zeer zwakke 2e helft van vorig jaar.

Zolang Streppel blijft kiezen voor teveel postbodes op het middenveld, ben ik nog niet tevreden. Odegaard MOET achter de spits en de twee andere middenvelders lopen dan maar een kilometer meer per wedstrijd.


Hier sluit ik me bij aan! Je haalt niet nog 2 extra (dure) buitenspelers als je niet van plan bent Odegaard op 10 te zetten. Als Streppel het presteert om Odegaard er naast te zetten ten faveure van Thorsby zie ik hem de kerst niet halen in ieder geval. Maar goed, bij W2 speelde hij ook liever met Braber dan Frenkie de Jong.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor ---E--- » 01-08-2017 15:44

Jaar van de waarheid voor Streppel. Aan zijn spelersmateriaal kan het nu in ieder geval niet liggen.
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-08-2017 15:59

Als hij dit materiaal niet aan het voetballen krijgt dan is hij ongeschikt. Die mening was mij vorig seizoen al toegedaan, maar dat mag hij nu rechtzetten. En inderdaad. Geen Odegaard, maar een beperkte draver op 10 is voor mij passe....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten