Jurgen Streppel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-12-2017 19:49

Op zich heeft Streppel wel een visie en is het voetbal soms ook nog wel leuk om te zien. Wat hem ook niet te verwijten valt is dat hij met Reza, Thorsby,Van Amersfoort moet doen terwijl we vroeger Huntelaar, Dost, Bradley, Djuricic, Ziyech enz hadden.

Maar statistisch is het gewoon onacceptabel. Als je van de 37 wedstrijden er 22 verlies,moet je je doodschamen, ondanks het grote gebrek aan scorend vermogen. En het allerergste is nog dat er totaal geen verbetering is bij dode spelmomenten. Als er van de 30 tegengoals bij standaardsituaties nu 15 tegengoals (ook teveel) waren hadden we dit seizoen en vorig seizoen heel wat meer punten gehad.
Volgende week VVV, laat dat nu een team wezen dat veel scoort uit standaardsituaties
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Ebiede » 03-12-2017 20:27

PIPO DE STREPPEL.... Wat een clown.. Heel snel opzouten.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor pes5 » 03-12-2017 20:47

Lijkt me zo helder als maar kan. Streppel wegwezen. Er moet iemand komen die met de vuist op tafel slaat. Het voetbal is niet slecht, maar te voorspelbaar en zijn wissels zijn kut. Daarnaast lukt het ons niet om om te gaan met tegenstanders die een plan B hebben. Er is te weinig mentale weerbaarheid, we maken steeds dezelfde fouten en zijn veel te speels.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 03-12-2017 20:59

Erwin Koeman kan dat.
Wat mij betreft de 1e kandidaat.
Eventueel Jan Everse als tussenpaus.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-12-2017 21:16

Hoezo? Van Amersfoort voor Odegaard en Henk voor Reza en het probleem was toch opgelost? :lol:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Ebiede » 03-12-2017 21:21

pes5 schreef:Het voetbal is niet slecht, maar te voorspelbaar en zijn wissels zijn kut.


Het voetbal is juist vreselijk slecht, geen tempo, geen creativiteit en geen doortastendheid.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 03-12-2017 21:42

Feanfan 1 schreef:Op zich heeft Streppel wel een visie en is het voetbal soms ook nog wel leuk om te zien. Wat hem ook niet te verwijten valt is dat hij met Reza, Thorsby,Van Amersfoort moet doen terwijl we vroeger Huntelaar, Dost, Bradley, Djuricic, Ziyech enz hadden.


Tja, daar vergelijk je de minste spelers van het moment met de beste van vroeger... De selectie heeft zeker zwakke plekken (linksachter, spits, breedte achterin), maar ook meer dan genoeg goeie voetballers met Schaars, Odegaard, Vlap en Yuki. En de technische staf was er ook heel zeker van dat de uitgebreid gescoute Rojas en Mihajlovic aanwinsten zouden zijn. Feit is dat deze spelers weinig rendement opleveren, wat je toch de trainer mag verwijten. Op Schaars na speelt geen van deze heren wekelijks op zijn beste positie.

Ik word ook bepaald niet vrolijk van de analyse achteraf: elke week wekken trainer en aanvoerder de suggestie dat we puur door pech hebben verloren. Enige uitzondering tot nu toe is Vitesse-thuis. Als je weigert te leren van fouten, dan kom je natuurlijk geen steek verder. Het merkwaardigste commentaar deze week kwam van Schaars, die zei dat we spelhervattingen verdedigen met mandekking 'op een bepaalde manier'. Iets zegt me dat deze Streppelmethode de instructieboekjes niet gaat halen. Is mandekking sowieso niet gedateerd?
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-12-2017 21:52

Mandekking of zonedekking, kan me geen moer hoe ze dekken, als ze maar dekken. Ik meende dat de komst van Michel Vonk juist op standaardsituaties getraind zou worden. Helaas weten we ook aanvallend zelden tot nooit te scoren met vrije trappen/corners
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 03-12-2017 21:56

Heerenveen rules schreef:Hoezo? Van Amersfoort voor Odegaard en Henk voor Reza en het probleem was toch opgelost? :lol:


Het is een begin. Maar dan moet je wel Pelle op de 10 zetten en niet rechtsbuiten. Daar had Vlap moeten staan. Ik denk dat die met zijn techniek daar voor gevaar had kunnen stichten.
Henk in de basis pakte nog niet eens zo gek uit eigenlijk. Wat mij betreft maar laten staan de komende wedstrijden.
Onze zwakte zit hem vooral achterin en de spelhervattingen. Daar moeten echt wat aan gaan doen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Royce_SCH » 03-12-2017 23:15

Streppel Out!! Hij heeft al te veel kansen gehad en bewijst keer op keer een hele matige trainer te zijn. Altijd maar weer leuk doen voor de camera met flauwe grapjes, maar 0,0 presteren. Hij presteert ondermaats met het materiaal dat hij heeft. Met een controlerende Schaars en een groeibriljantje als Odegaard heeft hij goud in handen. Maar dit slaat alles!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 04-12-2017 12:46

Zou het ook te maken kunnen hebben met de fitheid van de spelers ?
Het is wel opvallend hoeveel slechter de 2e helft regelmatig is.
Misschien kunnen ze het fysiek allemaal niet genoeg volhouden.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor tha boelie » 04-12-2017 13:22

Er wordt niet vaak getraind, deze week ook weer 2 vrije dagen.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Superfries1994 » 04-12-2017 13:30

tha boelie schreef:Er wordt niet vaak getraind, deze week ook weer 2 vrije dagen.

Is dat anders dan andere clubs of onder bijvoorbeeld Foppe of Lodeweges?

Een beter moment om afscheid te nemen was eigenlijk afgelopen zomer. Ik zie ook maar weinig mannen die het per direct of na de Kerst over kunnen nemen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 04-12-2017 14:23

Vandaag interview met Verbeek in het AD. Hij stelt dat de gebrekkige conditie van eredivisiespelers te maken heeft met de periodiseringsleer van Raymond Verheijen. Als niet-ingewijde natuurlijk lastig te beoordelen, maar ik vind het wel een slecht teken dat het buitenland hier niets in ziet. Lijkt me sowieso geen kwaad kunnen om eens over onze oostgrens te kijken hoe ze daar conditietraining verzorgen, want daar lopen ze duidelijk een stuk voor op ons.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ve ... ~a0d42df4/
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-12-2017 17:26

Goed signaal naar de supporters. Er niks van bakken met elkaar en dan twee dagen niks doen. Ga hard werken en laat zien dat je iets wilt bereiken. Het is 1 en al lamlendigheid bij de hele club. Het meest dramatische jaar uit de geschiedenis is dit.....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Thinkman » 04-12-2017 18:37

BK2007 schreef:Zou het ook te maken kunnen hebben met de fitheid van de spelers ?
Het is wel opvallend hoeveel slechter de 2e helft regelmatig is.
Misschien kunnen ze het fysiek allemaal niet genoeg volhouden.


Nog niet zolang geleden hadden we een superfitte selectie, maar het verval in de 2e helft is nu vaak zo groot dat het niet alleen meer op mentale karakterloosheid is te gooien. Of toch wel?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 04-12-2017 18:56

Als je aan Streppel gaat twijfelen door zijn vreemde opstellingen wissels ga je natuurlijk ook eens verder kijken.
Onze zwakkere 2helft kan in ieder geval duiden op gebrekkige fitheid. Dit wordt met die vrije dagen zoals hierboven opgemerkt alleen maar bevestigd dat er misschien wel meer mis is.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-12-2017 18:59

Het is gewoon kwaliteitsgebrek voorin, gebrek aan scorend vermogen voorin en op het middenveld. Bij standaardsituaties ontzettend kwetsbaar, want bij het voetballen zelf creëert de tegenstander niet eens zoveel kansen. Ze zijn altijd erg effectief
En heb je nog een trainer die de poppetjes op de verkeerde plek zet.

Ik heb niet het idee dat we momenteel een zwalkend elftal hebben. We hebben in het verleden wel wedstrijden gehad dat het elftal gewoon los zand was en dat je met 6-0 van Twente verloor. Dat idee heb ik niet.

Maar in het anderhalf van Streppel hebben we 2x een periode gehad met 5-6 wedstrijden op rij winst en de rest is gewoon dramatisch. Als je van de 37 er 22 verliest, dat is degradatievoetbal.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 04-12-2017 23:00

Streppel weet niet dat meer dan de helft van de tegentreffers uit standaardsituaties voortkomt. Dan ben je lekker met je vak bezig zeg. De analyse komt niet verder dan 'een stukje overmijnlijkmentaliteit' die ontbreekt. Maar gelukkig heeft Hamstra alle vertrouwen in Streppel en blijft hij lekker zitten.

http://www.feanonline.nl/nieuws/17485/s ... eurd-.html
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Superfries1994 » 04-12-2017 23:56

AllardP schreef:Streppel weet niet dat meer dan de helft van de tegentreffers uit standaardsituaties voortkomt. Dan ben je lekker met je vak bezig zeg. De analyse komt niet verder dan 'een stukje overmijnlijkmentaliteit' die ontbreekt. Maar gelukkig heeft Hamstra alle vertrouwen in Streppel en blijft hij lekker zitten.

http://www.feanonline.nl/nieuws/17485/s ... eurd-.html

Zowat elke trainer in de Eredivisie (en daarbuiten) slaat wartaal uit voor de camera. Er zijn maar weinig die verder komen dan dat ze scherp hadden moeten beginnen, zich meer als mannen hadden moeten manifesteren in plaats van jongetjes en dat het team op een gegeven moment 'vergat' te voetballen. Zelden heb ik trainers gezien die op camera zouden vertellen dat Hoegh voor de tweede keer op rij zijn man niet houdt bij een dood spelmoment, Doke Schmidt er eigenlijk niet zoveel van kan maar dat het alternatief met Woudenberg nog tig keer minder is en dat hetzelfde eigenlijk gezegd kan worden over onze aanvallende toppers Reza en Veerman. Dat gaat ook niet gebeuren, zij moeten immers weer werken met die gasten de volgende dag en voor het teamproces is het ook niet bepaald bevorderlijk. Hij kan simpelweg niet zeggen wat hij echt denkt en vindt. Het is ook helemaal niet interessant wat hij aan ons (de supporters) vertelt, het gaat erom wat hij tegen die jongens in de kleedkamer en op het trainingsveld zegt.

Dat over die standaardsituaties had hij inderdaad wel mogen weten. Het zegt heel erg veel, die vele tegengoals uit standaardsituaties, net als het feit dat we tot deze speelronde op Feyenoord na het minste aantal schoten op doel kregen. De defensie met de twee controleurs daarvoor staat dus eigenlijk best goed, zou je kunnen zeggen. De organisatie bij dode spelmomenten is dan opeens weer totaal verdwenen, schijnbaar. Dat valt Streppel zeker aan te rekenen en des te vreemder is het dat hij dit niet wist (of hij moet alsof doen, maar daar heb ik dan geen goede verklaring voor).

Overigens heeft Odegaard waarschijnlijk een breukje in zijn enkel lees ik, dat kan dan mooi worden aangevoerd als excuus voor de matige resultaten, samen met Zeneli. Streppel gaat er echt niet uitvliegen. Afgelopen zomer was een logisch moment geweest en was dan nog redelijk op te vangen, maar ik zie het dit lopende seizoen niet meer gebeuren, tenzij er echt geen enkel punt meer gepakt wordt. We staan ook nog achtste, zal men zeggen. Eerlijk gezegd zie ik ook maar weinig trainers die het nu over zouden kunnen nemen. Koeman, Rutten.. Verder houdt het ook wel een beetje op, denk ik, en dan betwijfel ik ten zeerste of deze mannen er zin in hebben. En een Steijn, Van der Gaag zie ik ook niet hun club verlaten om halverwege het seizoen bij een zwalkend Heerenveen in te stappen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Janneman » 05-12-2017 04:45

Laten we wel wezen, we voetballen soms aardig en leuk mee maar zodra het er daadwerkelijk omgaat haken we altijd af. Dit heeft deels met kwaliteit te maken maar ook deels met het neerzetten van een elftal. Ook lijkt er vaak geen "plan B" te zijn als het niet loopt op de manier als de heren gewend zijn.

Ik vind ook hier weer dat je dit de trainer kan verwijten, hij moet ervoor zorgen dat alle taken helder zijn en zijn huiswerk eens doen. Als je zoveel goals uit standaardsituaties tegen krijgt moet je daar aan werken, niet net doen of wist je dit niet. Ga de hele week aan de slag en geef ze eens geen vrij maar pak het anders aan.

Met deze trainer komen we (helaas) niet verder, na dit seizoen maar een andere nemen en als het gedurende het seizoen niet beter wordt direct maar.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Knipecity » 05-12-2017 08:24

Als je tot na het seizoen wacht is er een kans dat de nieuwe trainer het in de Jupiler League mag proberen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Baas » 05-12-2017 09:45

Vraag me af hoe lang Streppel nog mag blijven zitten. 2017 gewoon het slechtste jaar uit de clubgeschiedenis en het bestuur zegt dat ze alle vertrouwen in de trainer hebben. Ik heb dat vertrouwen niet!! Altijd die spelhervattingen waaruit we goals tegen krijgen en zelf nooit scoren, daar kun je verdomme op trainen! Ook is de tweede helft altijd een drama.. vaak de 1e helft redelijk gevoetbald en de 2e helft is het ineens een heel ander team. Conditie? Dat kunt je trainen!
Voor en na de wedstrijd altijd dezelfde domme praat met die verschrikkelijke grijns op z'n bakkes.. BAH!
Streppel gaat dit echt niet meer goedmaken.. Streppel eruit en een frisse wind erin.
Rutten, Koeman, Hyballa, etc.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Baas » 05-12-2017 11:33

Streppel: "Ik maak me geen zorgen over mijn positie. Ik voel de steun van de club", vertelt Streppel. "Kijk je naar de laatste acht wedstrijden, dan zijn vier punten inderdaad niet veel. Kijk je naar het hele seizoen, dan staan we met ons totale puntenaantal achtste. En dat is een plek waarop een club met het budget van Heerenveen ongeveer hoort te staan."
(Bron: feanonline.nl)

Dit is dus de ambitie.. 8e plaats, daar horen we.
Maar hij zegt dat we niet moeten kijken naar de laatste 8 wedstrijden, maar naar een langere periode.
Nou meneer Streppel, 2017 is onder jouw leiding het slechtste jaar uit onze clubhistorie :evil:
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor italiaan » 05-12-2017 12:58

ik ergerde me altijd al dood aan de manier hoe hij na een slechte wedstrijd altijd alles recht probeert te lullen maar dit slaat de laatste weken ook echt door.
italiaan
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 19-07-2015 16:22

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 05-12-2017 19:28

Daar ergerde ik me vorig jaar ook wezenloos aan. Na een uitstekende eerste seizoenshelft vliegen we eerst uit de beker om vervolgens in een vrije val terecht te komen en met enig geluk nog een playoffticket te bemachtigen. Daarin verliezen we volstrekt kansloos van FC Utrecht. Het officiële verhaal is dan dat het seizoen geslaagd is - want de doelstelling was deelname aan de playoffs - maar dat spoort totaal niet met het gevoel van de supporters en de sponsoren.

Nu gebeurt hetzelfde: goed begin, gevolgd door bekeruitschakeling en een meltdown in de competitie. Weer is het verhaal 'over het hele seizoen staan we op de juiste plek', maar niemand zit met een tevreden gevoel op de tribune. Er gaat straks echt geen gejuich op als we met een laatste krachtsinspanning plaats acht veilig stellen om daarna door AZ van de mat getikt te worden. De doelstelling 'play-offs halen' past gewoon niet bij een ambitieuze club. Ten eerste kent het nul waarde toe aan het bekertoernooi en ten tweede zijn we qua financiële mogelijkheden de vijfde of zesde club van Nederland, niet de achtste. Vroeger speelden we bovendien nog wel eens boven onze stand, maar dat laten we tegenwoordig over aan PEC, Heracles en Excelsior.

Streppel is een matige trainer, maar is slechts een symptoom van de ziekte die onze mooie club langzaam in een grijze muis verandert.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Stiffie » 05-12-2017 20:07

Kijk eens naar AZ hoe die presteren met een jong team. De resultaten zijn in 2017 gewoon dramatisch, dat valt niet recht te praten. De directie en Streppel reageren veel te gelaten. Het lijkt mij niet verkeerd dat het publiek zaterdag eens een signaal afgeeft...
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-12-2017 20:31

Heel snel oprotten!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor badfrisianboy » 09-12-2017 20:48

PER DIREKT ONTSLAAN

En na de zoveelste teleurstellende wedstrijd onder Streppel met eveneens het zoveelste teleurstellende resultaat de bijgewerkte statistieken:

De laatste 38 officiële wedstrijden (competitie, play-offs en beker) van de man die zich bij ons trainer mag noemen:

38 gespeeld: 10 gewonnen - 6 gelijk - 22 verloren. Doelcijfers 50 - 71.

In 38 wedstrijden slechts éénmaal gewonnen van een ploeg uit het linkerrijtje en wel dit seizoen van PSV. De overige 8 overwinningen waren tegen ADO (2x), Excelsior (2x), Willem II (2x), Roda JC en Sparta en een dit seizoen erg zwak FC Twente.

Het voetbal is niet om aan te gluren en het stadion is in jaren niet zo leeg geweest als vandaag tegen VVV. De supporters zijn duidelijk helemaal klaar met sc Heerenveen en het voetbal onder Streppel.

De feiten liegen niet......ik ben totaal klaar met deze man.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-12-2017 21:15

Hamstra en co zitten er vast alleen voor de poen, want anders hadden ze hem er al lang uitgegooid. Wat een spelopvatting thuis. En maar terug lopen en breed spelen. Tegen GVD VVV. Ben er helemaal klaar mee.

En met mij duizenden. Wat was het leeg vanavond! Maar vooral laten zitten. Dan blijven er geen seizoenskaarthouders over. Word wakker bestuur!!!!!!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten