Jurgen Streppel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Heerenveen rules schreef:Erwin Koeman is ook vrij....
Die mag zich straks melden in Groningen om Faber te vervangen verwacht ik.
Zeg maar niks!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat zit er ook in ja, maar we moeten nu een coach hebben die flexibel kan denken en niet naief vasthoudt aan zijn manier van denken wat niet werkt. De bezetting van de aanval en het middenveld klopt voor geen meter. Yuki, Thorsby, Schaars kan echt niet qua creativiteit en diepgang. Terwijl je beste voetballer verpietert op rechts. En je spits wordt ook totaal verkeerd gebruikt.
En aub zet van der Steen er weer in. Hansen is echt dramatisch bij spelhervattingen. Zo traag en besluiteloos.
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Hoe wil je dan dat Reza gebruikt wordt? Ik ben over zijn functionneren sowieso niet enthousiast, maar hoe zou je dat kunnen verbeteren? Verder: als Streppel de middenlinie niet uit elkaar wil halen ( om Odegaard een plaats te geven ), laat hem dan in elk geval de vleugels van positie wisselen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2495
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

oldtimer schreef:Hoe wil je dan dat Reza gebruikt wordt? Ik ben over zijn functionneren sowieso niet enthousiast, maar hoe zou je dat kunnen verbeteren? Verder: als Streppel de middenlinie niet uit elkaar wil halen ( om Odegaard een plaats te geven ), laat hem dan in elk geval de vleugels van positie wisselen.
Op de bank zetten, daar zal hij wel functioneren. Laat Iredale even een wedstrijdje invallen.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Misschien dat Bert van Marwijk zin heeft in een nieuwe klus ?
?
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

oldtimer schreef:Hoe wil je dan dat Reza gebruikt wordt? Ik ben over zijn functionneren sowieso niet enthousiast, maar hoe zou je dat kunnen verbeteren? Verder: als Streppel de middenlinie niet uit elkaar wil halen ( om Odegaard een plaats te geven ), laat hem dan in elk geval de vleugels van positie wisselen.
Reza wordt heel weinig als aanspeelpunt gebruikt. Iets wat hij best goed kan. Kont erin en klaar leggen. Dat komt omdat onze middenvelders geen enkele diepgang hebben. En geen inspeelpass diep. Yuki en Schaars spelen veelal breed of terug en Thorsby heeft geen pass. Ik zou Odegaard achter Reza zetten met Thorsby en Schaars daarachter. En dan twee echte spelers die met een voorzet Reza kunnen bedienen. Nu komt er geen enkele bruikbare bal omdat Odegaard veel te weinig diepgang heeft en zich veel te veel laat inzakken en Rojas is rechts en trekt ook steeds naar binnen. Maar het werkt voor geen meter. Het is veel te voorspelbaar. Maar Streppel ziet het anders blijkbaar. En dat brengt hem enorm veel succes vanaf januari...
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Heerenveen rules schreef:
Reza wordt heel weinig als aanspeelpunt gebruikt. Iets wat hij best goed kan. Kont erin en klaar. Liggen.
:lol: even verbeterd.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Om onze defensieve zwakte in de omschakeling en het gebrek aan creativiteit in balbezit aan te pakken is het wellicht zinvol eens te proberen het loopvermogen en de dueldracht van Thorsby naast de voetballende Schaars te plaatsen en Yuki meer aanvallend te gebruiken. We zijn nu veel te makkelijk te bespelen, en hebben weinig serieuze alternatieven.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

#Streppelout
badfrisianboy
Wereldspeler
Berichten: 1003
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Als je bij een club als sc Heerenveen de beker niet serieus neemt dan moet je als trainer zo snel mogelijk maken dat je opdondert. Stijn Schaars sparen in een wedstrijd wat voor een club als sc Heerenveen de kortste weg naar een prijs en Europees voetbal is, dan snap je als trainer werkelijk niet hoe het sentiment onder supporters is.

Wat mij betreft is het klaar en over. Streppel heeft bij mij alle krediet verloren. Totaal geen enkel vertrouwen in onze grote kale leider. Hamstra en Eisinga ingrijpen aub. voor het te laat is.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ik begrijp dat ook niet. Als Schaars echt niet kan spelen ok, maar als hij wel kan spelen, moet hij spelen. Het lijkt of trainers niet beseffen dat de beker eigenlijk de enige reeele weg is naar een prijs en Europees en dat het voor de supporters veel belangrijker is dan de competitie.

Zucht :frown:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Hoelang mag hij nog doorgaan? Dit kan niet langer. Wat een tactisch onbenul.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2495
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Weg ermee, onbegrijpelijke keuzes, telkens maar weer goedpraten (oprotten met je "off-day").

#Streppelout
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Exit! Tijd voor Verbeek welke ons jaar in jaar uit Europees voetbal bracht.
Alle ballen op Henkie!
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Is het bevestigd dat Schaars gespaard is? Geen blessure of iets dergelijks? Misschien was hij niet helemaal fit, zou kunnen. Overigens geen enkele garantie dat we het dan wel hadden gehaald, sterker nog, zondag vond ik hem één van de slechtsten. Ook niet bepaald in vorm.
Vond het niet raar dat hij Reza liet staan voor vandaag, die werd zondag echt belabberd aangespeeld, had ook het geluk niet aan zijn zijde maar rende de longen uit zijn lijf, daarnaast maakte Veerman een waardeloze indruk op mij met zijn houding. Ik had hem dan, mocht je toch Veerman willen opstellen, naast die lange gezet, in een 442. Woudenberg zal na vandaag er ook wel niet meer in komen zondag, dat kan bijna niet anders. Naess maakte een goede indruk en Pierie is ook niet zonder fouten, en op de back is dat minder gevaarlijk dan in het centrum (tenzij je Woudenberg heet). Overigens gaat Streppel er echt niet zomaar uit, dat hebben we vorig seizoen wel gezien. Maarja, vier keer op rij alweer, en met die slechte seizoenshelft in het achterhoofd... Druk om te winnen zondag wordt behoorlijk groot. Kan zo maar ook goed gaan natuurlijk, vier weken geleden was je technisch gezien eigenlijk beter dan Ajax... Wat een verschil.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Superfries1994 schreef:Kan zo maar ook goed gaan natuurlijk, vier weken geleden was je technisch gezien eigenlijk beter dan Ajax... Wat een verschil.
Dat klopt wat je zegt. Maar spelers worden echt niet na een paar wedstrijden verder zo slecht als dat ze nu zijn. Dan heeft een trainer daar wel degelijk invloed op. Ik ben bang dat Streppel geen grip meer heeft op dit elftal. Het wordt er eigenlijk met de week slechter op. Tijd om tijdig in te grijpen door het bestuur derhalve.
Miereneukert!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

xander schreef:Exit! Tijd voor Verbeek welke ons jaar in jaar uit Europees voetbal bracht.

Het is een utopie te denken dat dit met welke trainer dan ook nu zou gebeuren. Nederland heef minder plekken in Europa en wij zijn kwalitatief veel en veel minder geworden. Verbeek had Alves, Streppel heeft Reza. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. De selectie is te smal, te zwak en mist aanvallende stootkracht.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

paparazzi schreef: Dat klopt wat je zegt. Maar spelers worden echt niet na een paar wedstrijden verder zo slecht als dat ze nu zijn. Dan heeft een trainer daar wel degelijk invloed op. Ik ben bang dat Streppel geen grip meer heeft op dit elftal. Het wordt er eigenlijk met de week slechter op. Tijd om tijdig in te grijpen door het bestuur derhalve.
Andersom geldt dat ook. Na afgelopen seizoen waren we het helemaal kwijt. Streppel heeft dat dan ook weer om weten te draaien. Dan kun je beginnen over kleine tegenstanders of iets dergelijks, maar het verleden heeft ondertussen wel bewezen dat die wedstrijden minimaal net zo lastig zijn als de toppers. Na zondag werd er al geroepen dat Streppel weg moest, dat vond ik te snel. Tegen Ajax en Utrecht kun je nou eenmaal verliezen, tegen Vitesse was echt verschrikkelijk slecht, maar dat vind ik niet genoeg voor een ontslag. Nu dit erover heen komt, zal er echt een reactie moeten komen tegen AZ. Mag toch hopen dat ze anders voor de dag komen dan vandaag de eerste helft. Streppel had het over een gezapige eerste helft, echt ongelooflijk, zeker als je de wedstrijd van zondag meeneemt en je wel wat recht te zetten hebt. Dat mag echt niet weer gebeuren zondag.

Streppel had het ook nog over het aan de kant houden van Schaars. Ze (medische staf, technische staf en Schaars zelf) vonden de tijd tussen de wedstrijden nu te kort om weer te spelen, bang voor blessures. Rust tegen AZ of Vitesse had dan niet gekund omdat je dan nog steeds 2 wedstrijden in korte tijd speelt.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Deze serie niet goed voor ontslag? Neem de tweede seizoenshelft even mee van vorig seizoen. Op het moment dat de tegenstand groter wordt dan gaat het mis. Het staat niet, het is organisatorisch een zooitje. Linies staan niet kort op elkaar, falende spelers (Woudenberg, Yuki, Reza) mogen maar blijven staan en 4-3-3 slaat nergens op als je geen vleugelspitsen opstelt (Odegaard, Reza). En gezapigheid? Zoiets pakt een goede trainer op/aan. Na een wanprestatie van zondsg een gezapige eerste helft spelen? Dat kan alleen bij Heerenveen. Geen enkele passie en ambitie. En ons bestuur gaat daarin mee als ze Streppel laten zitten. Met als gevolg een leeg stadion en weer minder TV-gelden vanwege een rechterrijtjes klassering.

Haal een trainer die passie predikt en spelers met plezier laat spelen. Als ik deze jongens zie lopen dan lijkt het alsof het een straf is om te voetballen.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Nu wel duidelijk toch? #Streppelout!
Zorg dat je Verbeek binnenhaalt voordat Twente het doet.
Het valt me overigens op dat dit bij Twente zo lang duurt.
Misschien dat Heerenveen al een lijntje uitgegooid heeft bij GJV.
Maar wens zal wel vader van gedachte zijn in dit geval.
Zeg maar niks!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Superfries1994 schreef: Woudenberg zal na vandaag er ook wel niet meer in komen zondag, dat kan bijna niet anders. Naess maakte een goede indruk en Pierie is ook niet zonder fouten, en op de back is dat minder gevaarlijk dan in het centrum (tenzij je Woudenberg heet). Overigens gaat Streppel er echt niet zomaar uit, dat hebben we vorig seizoen wel gezien. Maarja, vier keer op rij alweer, en met die slechte seizoenshelft in het achterhoofd... Druk om te winnen zondag wordt behoorlijk groot. Kan zo maar ook goed gaan natuurlijk, vier weken geleden was je technisch gezien eigenlijk beter dan Ajax... Wat een verschil.
Goede en heldere analyse.
Ik roep al weken om Woudenberg er es naast te zetten. Of Schmidt of Pierie op de linksback en dan Naess op de LCV. Wanneer Streppel nu zondag Woudenberg laat staan, heeft hij z'n onvermogen glansrijk bevestigd.
Daarnaast zie ik een aantal hier Reza bekritiseren, maar die heeft de afgelopen weken nauwelijks kansen gehad. Ondanks dat is hij aanwezig in het combinatiespel en werkt hij hard. In de eerste 4 wedtrijden heeft hij voldoende kansen gehad, dat is waar, maar nu doet hij het naar mijn weten prima. Wat ik dan weer betreur - maar dat is een koe in de kont kijken - is dat je Veerman tegen Sol had kunnen ruilen (+ geld erbij) ....
Ik ben benieuwd hoeveel geduld Hamstra en co met Streppel hebben. Vorig seizoen is er een vrije val ingezet die de kale leider niet kon stoppen; het is de vraag of hij dat nu wel kan. Want zondag tegen AZ, met de Streppel-opstelling, zie ik het zeer pessimistisch tegemoet.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

We hebben ook nog assistenten toch? Of dragen die alleen de pillonen? Blijkbaar zien ze het alledrie niet.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Afbeelding

Heerenveen in 2017, ik zie één mooie serie aan het begin van dit seizoen, maar het lijkt me toch wel dat je niet veel anders kunt zeggen dan dat de prestaties al 10 maanden tegenvallen.

En dan kan er wel geroepen worden dat een andere trainer ook met Reza moet werken, maar daar zit niet het probleem. Streppel is, understatement, een tactisch onbenul. Kan/Wil zich niet aanpassen en schijnt maar maximaal 13 spelers te mogen gebruiken ofzo. Wij zien al weken dat Woudenberg niet best is en de laatste twee duels zelfs dramatisch. Toch blijft Naess op de bank en Woudenberg op de back. Zelfde met Rojas/Michajlovic. Rojas raakt geen pepernoot sinds zijn basisdebuut, maar hij blijft maar staan. Zelfde met Zeneli vorig jaar.
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Ik had, na de veelbelovende seizoenstart, weer enig vertrouwen in Streppel, maar dat is de afgelopen weken weer volledig teniet gedaan door zijn onbegrijpelijke keuzes. De beste man weet klaarblijkelijk wel een goed samenspelend team neer te zetten (na de twee zomers speelden we goed combinatie voetbal), maar hij kan gedurende het seizoen de ingezette lijn niet voortzetten.

Hij houdt te lang vast aan onderpresterende spelers, wisselt slecht (en vaak veelte laat) en vergooit nu ook nog onze bekercampagne door schaars rust te geven. Helaas lijkt het erop dat Verbeek naar Twente gaat, want hij is mijn gedroomde opvolger van Streppel. Ik hoop dat het bestuur in de komende dagen Verbeek weet te overtuigen om terug te komen, maar gezien de persoonlijkheid van Verbeek (openheid/ afspraak is afspraak) ben ik bang dat hij eerst wil kijken of hij er met Twente uitkomt.

Mijn grootste irritatiepunt is het vasthouden aan Reza. Als spits heeft Reza zijn waarde, maar op momenten dat Reza niet in de wedstrijd zit blijft Streppel aan hem vasthouden. Wanneer hij uiteindelijk Veerman brengt dan haalt hij (dit seizoen en vorig seizoen) niet Reza eruit, maar gaat hij met hem schuiven. Zo heeft Reza al op 10 gespeeld en op rechtsbuiten. Op beide posities kan Reza totaal niet uit de voeten....onbegrijpelijk.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Gebruikersavatar
Trevorp
Invaller
Berichten: 256
Lid geworden op: 30-10-2015 09:22

Bericht door Trevorp »

Als je denkt dat je Reza op rechts kunt toepassen in een 4:3:3 systeem, dan ben ik bang dat je toch echt enig inzicht mist. Een twee spitsen systeem, misschien. Ik zou het niet doen. Maar blijkbaar hebben ze een deal gesloten met elkaar en mag Reza niet banken. Aan het eind van het seizoen staat Reza waarschijnlijk op doel.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Tactisch is Streppel zo slecht. Willem II speelde 532 maar Heerenveen had daar geen antwoord op. Werden steeds vastgezet en kregen ook geen druk op Willem II waardoor hun steeds de vrije man konden vinden. Dan verwacht je dat er in de rust een verandering plaats vindt en dat ze ook gewoon met 3 man achterop gaan spelen maar dat gebeurt niet. Natuurlijk zijn het twee fouten van Woudenberg maar tactisch klopte er weer geen reet van. Laatste tien minuten gingen we alles of niets spelen maar er was niemand die het breed hield dus werd de bal er vanaf de middenlijn ingepompt wat veel minder gevaarlijker is. Ook het wisselen van Odegaard was onlogisch omdat hij de enige is die vanuit het niets iets kan creëren. Wat mij betreft is het einde Streppel. Naast dat het tactisch slecht staat lijkt het nu ook dat spelers niet meer voor hem door het vuur gaan.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2495
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Artikel in de LC.
Het was voor SC Heerenveen de vierde nederlaag op rij. Streppel ziet echter geen reden voor verandering. "Waar we niet tevreden over zijn, daar moeten we iets mee doen. Wij moeten onze rug rechten", geeft hij aan. "Nu moeten we laten zien dat we uit het goede hout gesneden zijn."
Lachwekkend. Waarom veranderingen doorbrengen als het zo goed gaat? Na 4 vreselijke wedstrijden trek je toch gewoon conclusies dat het tactisch niet in orde is?
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Als Streppel na deze vier wedstrijden tot de conclusie komt dat er niets veranderd hoeft te worden is de beste man ongeschikt. Niet slechts ongeschikt als hoofdtrainer van onze club, maar ongeschikt voor welke functie dan ook. Als hij zondag tegen AZ Woudenberg laat staan dan kan de beste man wat mij betreft beter de rest van zijn leven stickers gaan plakken in een dagbestedingscentrum. Laat hem dan gelijk die oerkneus van een linksback van ons meenemen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Ik ga een witte zakdoek kopen voor zondag :lol:
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als Pippo de clown er zondag nog zit dan heb ik geen zakdoek nodig....Dan blijf ik thuis. En ik heb al vele mensen gehoord die dat ook doen. Het moet nu klaar zijn met deze trainer.
Plaats reactie