Jurgen Streppel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

ik verwacht niet dat Streppel wordt ontslagen, maar mocht het toch gebeuren wie is dan een geschikte kandidaat? Er schiet mij 1,2,3 niet een goede haalbare kandidaat te binnen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Fred Rutten.
Samen maken we de club sterk.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2504
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

DSCH schreef:ik verwacht niet dat Streppel wordt ontslagen, maar mocht het toch gebeuren wie is dan een geschikte kandidaat? Er schiet mij 1,2,3 niet een goede haalbare kandidaat te binnen.
Danny Blind. Hoop ervaring en charismatisch. Is ook voorstander om jochies van 17 te laten debuteren in het eerste. Perfect voor een club als Heerenveen. Zeer geliefd ook.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Ik vind Danny Blind helemaal niet charismatisch. Saaie vent.
jorro
Invaller
Berichten: 402
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Bubbe schreef:Dus graag weer verder over Streppel vanaf hier.
OK.
Ik neem aan dat het exit Jurgen is als we morgen weer niet weten te winnen?
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Jazz schreef:Danny Blind. Hoop ervaring en charismatisch.
Als Danny iets niet heeft is het wel charisma..
Leuk dat hij ervaring heeft, maar dat heeft hij dan wel goed weten te verbloemen.
Danny is geen trainer.. wordt geen trainer.. en zal nooit een trainer worden..
Die man mist alles om een (goede) trainer te zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Janneman
Superster
Berichten: 3673
Lid geworden op: 29-12-2006 16:36

Bericht door Janneman »

jorro schreef:OK. Ik neem aan dat het exit Jurgen is als we morgen weer niet weten te winnen?
Ik zie niet in waarom we iedere keer weer over een eventueel exit van de trainer moeten praten. Er zijn zeker zaken die hij misschien anders kan doen maar het is gewoon gebleken dat we een selectie hebben met te weinig spelers die voldoende kwaliteiten hebben. En een trainer is vaak zo goed als het materiaal dat hij tot zijn beschikking heeft.

Hamstra moet er eerst maar eens voor zorgen dat de kern komt te bestaan uit zo'n 16 gelijkwaardige spelers met wat aanvulling uit de jeugd en dan kunnen we de trainer ook (beter) beoordelen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Daaaaaaaaaaaag! Wat een kansloze bedoeling.

Waarom de keer op keer falende Larsson nog opstellen en drama Yuki nooit wisselen?
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2504
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Mag van mij linea recta het stadion verlaten. Kan de spelers niet motiveren. Kiest week op week voor schutterende spelers die NIKS maar dan ook NIKS laten zien. Anti voetbal. Tegen een 10 man PEC hebben we NIKS in te brengen. Dramatische wanvertoning.

Play-offs (als we kwalificeren) zal een lachtje worden. We zullen hoe dan ook in de 1ste ronde eruit liggen. Verwacht dan wel een mooie one-liner van Streppel, iets in de richting dat we een prima seizoen hebben gehad t.o.v. vorig seizoen. Puur socreboard journalistiek.

Nou meneer Streppel, met dit team VERWACHT ik minimaal een top 6 plek, en ver komend in de play-offs. Alles beneden dit peil is voor mij een VERLOREN seizoen.
Laatst gewijzigd door Jazz op 07-05-2017 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen fan in Leiden
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Ik twijfel heel erg om niet te verlengen zolang deze man voor de groep staat..
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Ik verzoek dhr Streppel op z.s.m. de eer aan zichzelf te houden, Hij krijgt dit gezelschap niet meer aan de praat. 9!! uitwedstrijden op rij allemaal verliezen, veelal door Wanprestaties. EXIT.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

In het begin van het seizoen mocht ik graag naar hem luisteren, had het idee dat we eindelijk een trainer hadden die de spelers ook wist te motiveren en de juiste keuzes wist te maken.

Echter na de 2e seizoenshelft heb ik erg mn twijfels, we draaien wekelijks slecht maar er veranderd niets.

Waarom niet weer met Namli, Koby speelt echt dramatisch
Waarom niet met Doke ipv Faes? Doke speelde echt beter dan Faes
Waarom wisselt hij niet sneller door bv Veerman eerder in te zetten
Waarom weet hij niet wat hij aanmoet met Pelle en of Odegaard.
Waarom krijgt hij Zenelli niet meer aan t voetballen?
Waarom weet hij Larson niet op de juiste manier aan te pakken
Waarom straf hij de grote bekken van spelers met hun kop al in het buitenland niet af?
Waarom krijgt Mulder zoveel credits?
Waarom kan hij de ploeg in zn geheel niet beter gemotiveerd krijgen
Hier heb ik geen woorden voor
CJF
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-01-2009 15:13

Bericht door CJF »

Waar is het toch misgegaan?


Tot de winterstop was het weergaloos, fantastisch en een ware beleving om elke keer naar het ALS af te reizen! Heerenveen legde de tegenstander weer ouderwets het vuur aan de schenen.


Na de winterstop kon het contrast niet groter zijn. Wij zijn na de winterstop één van de slechtst presterende ploegen van de eredivisie. Dezelfde ploeg die een half jaar eerder geweldig presteerde kan nu niet eens meer winnen van 10 Zwollenaren....

En Streppel? Die zegt gewoon: "Jammer, volgende keer beter"..... Wij lopen nu elke week tegen een nieuwe teleurstelling aan na elke teleurstelling staan de volgende wedstrijd gewoon dezelfde namen op het formulier.... Persoonlijk word ik hier echt chagrijnig van.

Tegen NEC is een gelijkspel voldoende om de playoffs te halen, maar waarom? Utrecht is in bloedvorm...Heracles is in vorm...AZ is altijd pittig.... Dan worden we over twee wedstrijden afgedroogd.. Het seizoen, welke zo mooi begon, gaat langzaam als een nachtkaars uit... Zonde, zonde zonde.

Ik stel voor om afscheid te nemen van Streppel en ik durf het wel aan met (wanneer droomkandidaat Verbeek niet beschikbaar is) Mitchell van der Gaag.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

CJF schreef: Ik stel voor om afscheid te nemen van Streppel en ik durf het wel aan met (wanneer droomkandidaat Verbeek niet beschikbaar is) Mitchell van der Gaag.
Van der Gaag zou ik hier ook zeker graag zien. Speelt als coach attractief en goed voetbal met een club met weinig mogelijkheden.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Petrovic is ook ontslagen agv slechte resultaten, maar zijn beste spelers waren geblesseerd.
Streppel werd met de blessure van Schaars geconfronteerd. Wat dan aan selectie overblijft is gewoon te matig.
Desondanks hebben we ook zonder Schaars leuke wedstrijden gezien naar gingen door o.a. pech verloren.

Streppel kun je denk ik maar een ding verwijten en dat er te weinig strijdlust werd getoond. Maar goed de eerste helft tegen Feijenoord wad dan wel weer fantastisch. Dus ja ik blijf het lastig vinden om te oordelen.
Ik zeg maar dat het wel heel erg wisselvallig was dit seizoen.
Samen maken we de club sterk.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

BK2007 schreef: Streppel werd met de blessure van Schaars geconfronteerd. Wat dan aan selectie overblijft is gewoon te matig.
Desondanks hebben we ook zonder Schaars leuke wedstrijden gezien naar gingen door o.a. pech verloren.
Ook zonder Schaars is onze selectie play-offs-waardig. Ik vind het een zeer slap excuus om te stellen dat we door de blessure van Schaars en 'pech' (??) wij het te hebben accepteren dat we op de 8e plek staan. Gezien de 1e seizoenshelft hadden we nu minimaal bij de eerste 6 moeten staan. Dat we zo erg zijn teruggevallen ligt zeker voor een deel aan motivatie, maar naar mijn mening nog meer aan een coach die dit team bij het wegvallen van 1 sleutelspeler duidelijk niet op de rails heeft weten te krijgen. Want deze dalende tendens van verliezen en slecht spel houdt nu wel heel erg lang aan.
Mochten we de play-offs winnen, neem ik alles terug. Echter die kans schat ik < 25%.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Tuurlijk hebben we Schaars gemist maar als je dat als coach niet kan handelen is dat wel erg treurig.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2044
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Heerenveen rules schreef:Tuurlijk hebben we Schaars gemist maar als je dat als coach niet kan handelen is dat wel erg treurig.
Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat Streppel de speelwijze had moeten aanpassen nadat bleek dat Schaars er weken/maanden uit zou liggen? Daar heb je wel een goed punt, want verdedigend is het sinds de winterstop een drama.

Met het inbrengen van Ødegaard voor Van Amersfoort was de balans eigenlijk alleen nog maar verder weg. Blijkbaar was de chaos zo groot, dat zelfs nu Schaars terug is het nog altijd ver onder de maat is.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Als je spelers onvoldoende presteren, al dan niet door gebrek aan motivatie, dan is het de taak van de trainer om ze weer op scherp te krijgen. Desnoods door ze naast het team te zetten. Streppel heeft dat gedaan met Zeneli (Slagveer), maar niet met bv. Larsson,St. Juste en Mulder. Dat mag je hem verwijten. Ik vind het ook storend dat hij weigert de speelwijze aan te passen aan de dramatische resultaten en dat het maar niet lukt om de organisatie bij dode spelmomenten goed te krijgen.

Hamstra verwijt ik dat hij te weinig wisselmogelijkheden heeft gecreëerd voor de trainer. Voor St. Juste hebben we Faes en Schmidt (beiden twee klassen minder) en voor Schaars en Bijker hebben we niet eens een stand-in. Slagveer is het enige alternatief op de vleugel.

Beide aspecten moeten veel beter volgend jaar.
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

CJF schreef:Tot de winterstop was het weergaloos, fantastisch en een ware beleving om elke keer naar het ALS af te reizen! Heerenveen legde de tegenstander weer ouderwets het vuur aan de schenen.
Heerenveen - FC Utrecht -> behoorlijk gemazzeld met 1 punt. Beide doelpunten ging overtreding aan af.
Heerenveen - PEC -> zeer matige wedstrijd, gelukigste gewonnen
Heerenveen - Twente -> Prima eerste helft, in de 2e helft lang moeilijk gehad
Heerenveen - PSV -> Compleet van de mat gevoetbald. Wonder dat we hier een punt aan over hielden
Heerenveen - Vitesse -> Matige wedstrijd
Heerenveen - Ajax -> Ajax niet erg lastig kunnen maken.
Heerenveen - Excelsior -> Matige wedstrijd

Mag ik vragen op welke wedstrijden jij dan doelt?

Ik vind dat dat geweldige voetbal van Heerenveen erg overdreven werd in de eerste helft van het seizoen. We hebben in wedstrijden een aantal keer een gedeelte prima voetbal gespeeld. Maar wedstrijden duren 90 minuten. Vaak wordt de uitwedstrijd tegen PSV genoemd. Ja we hebben toen behoorlijk goed gespeeld en 3x gescoord wat zeer knap is. Toch kregen we maar liefst 4 doelpunten tegen van het op dat moment zwalkend PSV wat zeer moeizaam scoorde.

Wat waren nu echt goede wedstrijden? Kunnen we er meer dan 5 opnoemen over het hele seizoen?
Smitte
Basisspeler
Berichten: 843
Lid geworden op: 14-05-2005 16:29
Locatie: Hoogeveen

Bericht door Smitte »

Ik denk de paar uitwedstrijden die we tegen 9 man hebben gespeeld..
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Reden genoeg om kritisch te zijn op de tweede seizoenshelft, maar de eerste helft was toch echt dik in orde hoor. Zeker als je ziet waar we vandaan kwamen. Ja, onze tegenstanders hebben veel rode kaarten gepakt, maar dat was deels ook frustratie over het spel. Zeker uit bij Groningen waren we gewoon dik de baas.

Prima wedstrijden: Roda-uit, ADO-uit, Groningen-uit, Feyenoord-uit, Heracles-thuis.

Onder de maat: NEC-uit, Sparta-uit (hoewel qua spel nog wel redelijk ook), Willem II-uit.

De rest valt in een middencategorie, maar wat me in die wedstrijden beviel, was dat er altijd geknokt werd. Ook als het spel tegenviel, zoals tegen PEC, Utrecht, PSV en Ajax, kreeg de tegenstander de winst nooit cadeau. Dat mis ik nu totaal.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

AllardP schreef:Reden genoeg om kritisch te zijn op de tweede seizoenshelft, maar de eerste helft was toch echt dik in orde hoor. Zeker als je ziet waar we vandaan kwamen. Ja, onze tegenstanders hebben veel rode kaarten gepakt, maar dat was deels ook frustratie over het spel. Zeker uit bij Groningen waren we gewoon dik de baas.

Prima wedstrijden: Roda-uit, ADO-uit, Groningen-uit, Feyenoord-uit, Heracles-thuis.

Onder de maat: NEC-uit, Sparta-uit (hoewel qua spel nog wel redelijk ook), Willem II-uit.

De rest valt in een middencategorie, maar wat me in die wedstrijden beviel, was dat er altijd geknokt werd. Ook als het spel tegenviel, zoals tegen PEC, Utrecht, PSV en Ajax, kreeg de tegenstander de winst nooit cadeau. Dat mis ik nu totaal.
Streppel zal ze niet opdragen het rustig aan te doen. Er zitten in de selectie teveel spelers die na een half seizoen 4e staan in de eredivisie en denken dat ze de wereldtop kunnen bestormen. De speelwijze en intentie van Streppel is een verademing ten opzichte van de laatste jaren. De uitvoering van de spelers na de winterstop was mede door het gemis van Schaars abominabel.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

fuotbalgek schreef:Streppel zal ze niet opdragen het rustig aan te doen. Er zitten in de selectie teveel spelers die na een half seizoen 4e staan in de eredivisie en denken dat ze de wereldtop kunnen bestormen. De speelwijze en intentie van Streppel is een verademing ten opzichte van de laatste jaren. De uitvoering van de spelers na de winterstop was mede door het gemis van Schaars abominabel.
Je beschrijft hier precies mijn probleem met Streppel: hij heeft maar een trucje en kan zich niet aanpassen aan de omstandigheden. Niet qua motivatie en niet qua tactiek. Sommige spelers zijn hopeloos uit vorm, anderen hebben niet de juiste instelling, maar elke week staan ze weer in de basis. Negen uitwedstrijden op rij verloren, iedere trainer in de eredivisie kan ons strijdplan wel uittekenen, elke spelhervatting is een billenknijpmoment, maar vooral niets aan het ooit succesvolle concept veranderen.

Een goede trainer herken je aan de manier waarop hij met tegenslag omgaat. En daar faalt Streppel tot nu toe keihard.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3640
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Het klopt dat Streppel geen plan B heeft gehad dit seizoen. Zijn opties zijn ook beperkt in mijn ogen. Op de verdediging leunen en meer counteren lijkt me niet handig met onze achterhoede, andere spelers inbrengen heb je kwaliteit op de bank voor nodig. Daarom vind ik het terecht mocht Streppel na een goede transferperiode volgend jaar nog een seizoen draaien, en kun je pas daarna een echte beoordeling geven. Wanneer je kijkt naar Mulder, Marzo, St Juste, Larsson en Zeneli na de winterstop, plus de blessure van Schaars, en je andere opties zijn jongens als Schmidt, Thorsby, Namli en Slagveer, dan heb je weinig opties.

Supporters zien graag verandering als het minder gaat, maar met Slagveer is het bv ook niet echt beter geworden...
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Het vervelendste is dat hij met zijn verongelijkte kop alles goedpraat. Ja maar tegen 11 man winnen wij wel. Ja maar we hadden zoveel balbezit (op eigen helft). 9 nederlagen op rij en hij lult het allemaal recht (ook een kwaliteit).
italiaan
Jeugdspeler
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-07-2015 17:22

Bericht door italiaan »

hij bezit geen winnaars mentaliteit,maakt de spelers amper beter(blijven zelfde fouten maken).
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef:Het klopt dat Streppel geen plan B heeft gehad dit seizoen. Zijn opties zijn ook beperkt in mijn ogen. Op de verdediging leunen en meer counteren lijkt me niet handig met onze achterhoede, andere spelers inbrengen heb je kwaliteit op de bank voor nodig. Daarom vind ik het terecht mocht Streppel na een goede transferperiode volgend jaar nog een seizoen draaien, en kun je pas daarna een echte beoordeling geven. Wanneer je kijkt naar Mulder, Marzo, St Juste, Larsson en Zeneli na de winterstop, plus de blessure van Schaars, en je andere opties zijn jongens als Schmidt, Thorsby, Namli en Slagveer, dan heb je weinig opties.

Supporters zien graag verandering als het minder gaat, maar met Slagveer is het bv ook niet echt beter geworden...
Hij scoorde meteen een paar goals toen hij het vertrouwen kreeg man. En over Thorsby, dat is zo langzamerhand geen wissel meer maar een van de prutsende basisspelers. En Namli had écht wel kunnen concurreren met Larsson de afgelopen maanden, maar op één of andere dubieuze manier is dat niet gebeurd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Natuurlijk moet Streppel met een beperkte selectie werken; dat heb ik zelf ook al meermalen op het forum aangegeven. Maar het is ook weer niet zo dat hij nul opties heeft. Soms moet je gewoon de confrontatie met een speler aan, zoals Jans deed met Dost en Janmaat. Streppel laat ze lekker aanknoeien en hoopt dat het vanzelf beter wordt. Het mag duidelijk zijn dat dit niet werkt.

Voorbeelden van wat Streppel had kunnen doen:
- Mulder vervangen door Van der Steen (wel erg radicaal, maar hij speelt dan ook heel slecht)
- St. Juste vervangen door Schmidt
- Namli en Ödegaard vaker inzetten
- Larsson laten banken
- Veerman in de spits en Reza op de flank of achter de spits (in een soort 4-4-2)
- Johnsen en/of Vlap eens een kans geven
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

AllardP schreef: - Johnsen en/of Vlap eens een kans geven
Lekker gemakkelijk, voor wie dan?!
Plaats reactie