Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Kamminga kwam voor een andere functie inderdaad, maar wist wat haar takenpakket was toen ze werd aangenomen. Dat werd anders gesuggereerd in de krant, waarmee een belangrijk stukje verdraaid werd.

Dat het knullig was, staat voorop. Dat er dingen anders moeten, ook waar.

En GroenLeven en Heerenveen lagen niet overhoop, zoals ook gesuggereerd werd. Er zijn gesprekken gevoerd, met meerdere sponsoren, maar absoluut niet in een verkeerde sfeer.

Deze onrust is niet goed, maar er wordt veel ophef gemaakt van iets kleins en er worden zaken uitvergroot, waardoor de waarheid niet geschetst wordt. Dat is m.i. nog schadelijker.

En laten we er inderdaad heen welles-nietesspelletje van maken, maar vooral hopen op goede resultaten op het veld en massaal achter de spelers te gaan staan. Als supporter is dat toch het belangrijkste denk ik. En ik heb nog steeds geen reden om aan te nemen dat Eisenga dit uiteindelijk niet recht zal trekken. Hij zal aan de bak moeten, maar ik denk wel dat hij daartoe in staat is.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

pes5 schreef:Deze onrust is niet goed, maar er wordt veel ophef gemaakt van iets kleins en er worden zaken uitvergroot, waardoor de waarheid niet geschetst wordt. Dat is m.i. nog schadelijker.
Ben ik wel eens benieuwd wat de reden is van het vertrek van Bloemers. Eisenga houdt de lippen stijf op elkaar, maar er moet toch een reden voor zijn waarom ze van hem af willen. En dat terwijl vele sponsoren naar het schijnt heel tevreden met hem waren..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Vandaag hoorde ik op mijn werk dat mogelijk Wim Dijk weer gepolst wordt voor de functie van interim manager commerciële zaken. Lekker alles weer bij het oude. De man waaronder de hele boel op die afdeling gigantisch ingekakt is. Zou een mooie zet zijn. Hij weer terug en met Streppel verlengen.... :?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Morgen weer een update in de Lc over de gang van zaken. Ik zou zeggen
beoordeel zelf maar.. en nee pes5 dit weet ik niet van een journalist
mocht je je dit afvragen
Hier heb ik geen woorden voor
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

TORCIDA schreef:Morgen weer een update in de Lc over de gang van zaken. Ik zou zeggen
beoordeel zelf maar.. en nee pes5 dit weet ik niet van een journalist
mocht je je dit afvragen

Hoop niet dat iemand weer dingen heeft vernomen via iemand die anoniem wil blijven? Dan hoeft t van mij niet.
En ook geen intern geneuzel maar feiten die relevant zijn voor de supporter. De LC heeft journalistiek gezien een uiterst zwakke reputatie helaas, maar ik laat me graag verrassen. :wink:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Thinkman schreef:

Hoop niet dat iemand weer dingen heeft vernomen via iemand die anoniem wil blijven? Dan hoeft t van mij niet.
En ook geen intern geneuzel maar feiten die relevant zijn voor de supporter. De LC heeft journalistiek gezien een uiterst zwakke reputatie helaas, maar ik laat me graag verrassen. :wink:
Ten tijde van Veenstra waren ze anders heel behoorlijk op de hoogte. Maar ja, slecht nieuws is voor sommigen ook bijzonder moeilijk te aanvaarden. Het kan beter binnenshuis door blijven broeien nietwaar? Daar is de club veel meer mee geholpen...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Net gelezen, verschil van visie tussen de beide heren. Dat mag. Bloemers heeft een mooi verhaal, maar dat mag je van een commerciële man verwachten. Had niet verwacht dat Bloemers ook nog voor andere partijen aan het werk was. Een commerciële directeur moet wel 100% inzet voor onze club hebben, lijkt me een redelijke eis van Luuc.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Thinkman schreef:Net gelezen, verschil van visie tussen de beide heren. Dat mag. Bloemers heeft een mooi verhaal, maar dat mag je van een commerciële man verwachten. Had niet verwacht dat Bloemers ook nog voor andere partijen aan het werk was. Een commerciële directeur moet wel 100% inzet voor onze club hebben, lijkt me een redelijke eis van Luuc.
Precies.

En Torcida, ik heb het gelezen. Volgens mij is het zoals ik schetste. Verschillende visie over bepaalde zaken en persoonlijk geen problemen.

Verschillende visie. Dat mag en als directeur is dat je verantwoordelijkheid. Beleid maken.

En zoals ik ook vanaf het begin heb gezegd; Of dat goed beleid is of niet, dat zal moeten blijken.

Mocht het er over een jaar veel slechter voorstaan bij Heerenveen, dan moet Eisenga zijn conclusies trekken.
Ik heb er echter wel vertrouwen in dat Eisenga Heerenveen de goede kant op trekt.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Thinkman schreef:Net gelezen, verschil van visie tussen de beide heren. Dat mag. Bloemers heeft een mooi verhaal, maar dat mag je van een commerciële man verwachten. Had niet verwacht dat Bloemers ook nog voor andere partijen aan het werk was. Een commerciële directeur moet wel 100% inzet voor onze club hebben, lijkt me een redelijke eis van Luuc.
Ik heb 100% inzet voor mijn baas. Maar dan zou ik voor een goed doel niets mogen doen?
Als het lobbyen nu ten koste was gegaan van onze club had je een punt, maar alle doelstellingen binnen commerciële zaken zijn behaald. De Graafschap werd hiermee alleen geholpen om gratis gebruik te kunnen maken van het stadion. Of had Henk dat ook naar Heerenveen moeten trekken. Sponsoren kaartjes aansmeren voor 5 euro, tsja dan krijg je misschien het stadion wel vol. Ik geloof dat het in het plan van Henk in samenwerking met Sytse Brouwer niet echt ging om losse kaarten van 5 euro. Want dan hoef je namelijk geen commercieel genie te zijn. Dat hadden jij, ik en iedereen op het forum of op de tribune ook kunnen bedenken. Verkoop alleen losse wedstrijdkaarten voor 5 euro en je stadion zit vol. Maar aan het eind van het verhaal schiet je jezelf in de poot.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Je gaat nu met een detail aan de haal Mackan. Op het moment dat je sponsorkaarten tegen een sterk gereduceerd tarief aanbiedt aan potentiële sponsoren, dan schiet je jezelf ook in de voet. Namelijk devaluatie van je merk. Huidige sponsoren incidenteel extra kaarten voor een mooi prijsje aanbieden is iets anders.

En nogmaals, mocht blijken dat het beleid van Eisenga niet werkt, dan mag hij daarop afgerekend worden. Maar dat is nu helemaal niet aan de orde.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Bovendien schets je niet de juiste situatie over het helpen van De Graafschap. Dit hield in dat hij op zoek was naar een nieuwe hoofdsponsor van De Graafschap, omdat ze dan het stadion mochten gebruiken.

Het zoeken van een hoofdsponsor is niet een klein klusje voor tussendoor. Ik snap heel goed dat Heerenveen hier niet op zat te wachten.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:Je gaat nu met een detail aan de haal Mackan. Op het moment dat je sponsorkaarten tegen een sterk gereduceerd tarief aanbiedt aan potentiële sponsoren, dan schiet je jezelf ook in de voet. Namelijk devaluatie van je merk. Huidige sponsoren incidenteel extra kaarten voor een mooi prijsje aanbieden is iets anders.

En nogmaals, mocht blijken dat het beleid van Eisenga niet werkt, dan mag hij daarop afgerekend worden. Maar dat is nu helemaal niet aan de orde.
Sponsoring is maatwerk. Het is geen devaluatie van je merk wanneer je stoelen aanbiedt tegen de juiste prijs zonder dat sponsoren daarvoor gebruik moeten maken van een complete sponsorbox. Dan heb je het over 2 verschillende zaken. Volgens mij is het bij ons juist weer een beetje aangetrokken toen de club begon met het leveren van maatwerk.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:Bovendien schets je niet de juiste situatie over het helpen van De Graafschap. Dit hield in dat hij op zoek was naar een nieuwe hoofdsponsor van De Graafschap, omdat ze dan het stadion mochten gebruiken.

Het zoeken van een hoofdsponsor is niet een klein klusje voor tussendoor. Ik snap heel goed dat Heerenveen hier niet op zat te wachten.
Daar had Heerenveen toch Chris Woerts al voor aan het werk? Je kunt altijd wel een stok vinden om mee te slaan. Het gaat er om dat Henk aan het werk was voor Special Olympics en dat de Graafschap daar profijt van heeft gehad. Geeft aan wat een clubliefde die man heeft en had. Is bij de Graafschap op slinkse manier op de schopstoel gezet en is door iedereen daar uitgekotst terwijl de revolutie daar in feite om heel andere mensen ging. Maar er overheen stappen en je een vakman tonen, ik heb daar wel respect voor.
Voor onze club heeft hij zich bekwaam bewezen. Met aantoonbare cijfers en tevredenheid op zijn afdeling en onder sponsoren. Daar dien je hem op af te rekenen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:En nogmaals, mocht blijken dat het beleid van Eisenga niet werkt, dan mag hij daarop afgerekend worden. Maar dat is nu helemaal niet aan de orde.
Wat mij betreft mag hij al afgerekend worden op het succes van het binnenhalen van Marieke Kamminga. Of krijgt hij meerdere opties omdat het zo'n vriendelijke man is??
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 25-01-2018 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Pes5 Henk heeft zich niet uit de tent laten lokken door de pers over de relatie tussen
hem en Luuc. En dat is prima, maar hij zal niet meer terugkomen zolang Luuc er nog zit.
Want zelfs al leggen ze het zakelijk geschil bij dan nog heeft Luuc het vertrouwen geschaad.

Heerenveen was op de hoogte vd activiteiten op vrijwillige basis voor de graafschap en de stichting
Luuc gebruikt dit nu maar is niet fair. Dan had hij dit vanaf t begin moeten verbieden
Daarnaast een hoofdsponsor voor de graafschap uit de zal a niks hebben met Heerenveen en b
niet kunnen en willen voldoen aan het bedrag wat hiermee is gemoeid en c, we hebben al een hoofdsponsor
. Het was ook nog eens vrijwilligerswerk...
Hier heb ik geen woorden voor
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Als het om een paar hand- en spandiensten zou gaan, dan zou dat prima zijn, maar het vinden van een hoofdsponsor voor een andere club, terwijl je bij Heerenveen commercieel manager bent, dat gaat er bij mij ook niet in.

Maar waar het hier uiteindelijk om gaat is dat het de taak van Eisenga is het om de visie uit te stippelen en het beleidsplan op te stellen en aan te houden.

“Bloemers zich niet kon vinden in het beleid zoals vastgelegd in en voortvloeiend uit het beleidsplan. Dat plan is via het managementteam, de ondernemingsraad en de raad van commissarissen uiteindelijk goedgekeurd door het stichtingsbestuur. Daarmee hebben we een leidraad en zorgen we voor rust tussen de verschillende geledingen.” ,,Het beleidsplan is nooit een keurslijf, maar geeft wel duidelijk richting aan de manier van werken. Aldus Eisenga.

Ik geef daar nog geen waardeoordeel over, maar het is Eisenga zijn goed recht om zo te handelen. Pas later zal blijken of deze visie juist is en dan zal Eisenga beoordeeld worden.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 831
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Morgen Eisenga bij omrop fryslan, op zich interressant natuurlijk
Maar Arjen gaat toch alleen maar zeuren, zijken en zaniken zodat zijn verhaal er toch nooit echt door komt.

Of Riemer (paar jaar geleden) of nu Eisenga > hij geniet om sc Heerenveen weer te zien afbrokkelen, en daar bij te helpen.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

TORCIDA schreef:Pes5 Henk heeft zich niet uit de tent laten lokken door de pers over de relatie tussen
hem en Luuc. En dat is prima, maar hij zal niet meer terugkomen zolang Luuc er nog zit.
Want zelfs al leggen ze het zakelijk geschil bij dan nog heeft Luuc het vertrouwen geschaad.

Heerenveen was op de hoogte vd activiteiten op vrijwillige basis voor de graafschap en de stichting
Luuc gebruikt dit nu maar is niet fair. Dan had hij dit vanaf t begin moeten verbieden
Daarnaast een hoofdsponsor voor de graafschap uit de zal a niks hebben met Heerenveen en b
niet kunnen en willen voldoen aan het bedrag wat hiermee is gemoeid en c, we hebben al een hoofdsponsor
. Het was ook nog eens vrijwilligerswerk...
Luc gebruikt dit helemaal niet. Bloemers komt hiermee naar buiten. Heerenveen heeft nooit gesproken over inhoud. Alleen over een verschil in visie. Dus waar haal jij vandaan dat Heerenveen dit nu gebruikt? Dit is al veel eerder aangegeven naar Bloemers, dat Heerenveen het zoeken van een hoofdsponsor voor De Graafschap niet vindt passen bij het hebben van een commerciële functie bij Heerenveen. Je creëert dus weer een beeld dat niet klopt, door zaken te verdraaien.

En een hoofdsponsor van De Graafschap hoeft hier geen hoofdsponsor te zijn, maar zou qua bedrag wel co-sponsor of partner kunnen worden. Je kunt dus GroenLeven 1 op 1 vergelijken met een potentiële hoofdsponsor van De Graafschap.

Maar waar het weer op neerkomt is dat hier ongelooflijk veel sensatie gemaakt wordt van een verschil in visie. En die visie, daar wordt Eisenga voor betaald. Bullshit om hem nu neer te sabelen dus. We praten over een jaar wel weer. Kijken of de koers Eisenga werkt. Zo niet, dan zal dat blijken. Maar daar is nu niet het moment voor. Onder Eisenga is absoluut de rust teruggekeerd binnen de club.

@Mackan, natuurlijk devalueert je merk wel als je sponsorstoelen voor een prikkie aan niet-sponsoren aanbiedt. Want waarom zouden onze huidige sponsoren dan wel het volle pond betalen. Je moet juist je huidige sponsoren koesteren en die mag je voordelen bieden, zoals goedkoop extra kaarten regelen, maar potentiële sponsoren moeten hier niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Hoe zouden wij ons voelen als ze nu halve seizoenskaarten weggeven aan mensen die wel interesse hebben. Het stadion lekker vol met mensen die er ooit misschien eentje zouden kopen en de trouwe supporter heeft lekker het volle pond betaald.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:
@Mackan, natuurlijk devalueert je merk wel als je sponsorstoelen voor een prikkie aan niet-sponsoren aanbiedt. Want waarom zouden onze huidige sponsoren dan wel het volle pond betalen. Je moet juist je huidige sponsoren koesteren en die mag je voordelen bieden, zoals goedkoop extra kaarten regelen, maar potentiële sponsoren moeten hier niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Hoe zouden wij ons voelen als ze nu halve seizoenskaarten weggeven aan mensen die wel interesse hebben. Het stadion lekker vol met mensen die er ooit misschien eentje zouden kopen en de trouwe supporter heeft lekker het volle pond betaald.
Jij hebt het over stoelen weg geven voor een prikkie. Daar is geen sprake van. Er is sprake van maatwerk. Sponsorstoelen tegen een juiste prijs dus. Jij kunt je niet voorstellen dat een potentiële sponsor alleen voor stoelen wil betalen i.p.v meteen een box opgedrongen te krijgen? Getuigt niet echt van commercieel inzicht of flexabiliteit.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Nieuwe sponsoren kunnen al gewoon stoelen op de hoofdtribune kopen. Alleen ze kunnen niet losse stoelen in een box kopen. Dan moeten ze samen met andere bedrijven een box kopen en verdelen. Dat kan wel.

En dat snap ik ook wel. Anders heb je mensen die wel van alle facetten van de box gebruik maken, maar slechts een gedeelte van die box afnemen. Dat is voor Heerenveen niet handig en voor sponsoren die wel de gehele box betalen ook niet fair.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

je kunt ook privé, particulier een box huren hoor.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Dus waar haal jij vandaan dat Heerenveen dit nu gebruikt? Dit is al veel eerder aangegeven naar Bloemers, dat Heerenveen het zoeken van een hoofdsponsor voor De Graafschap niet vindt passen bij het hebben van een commerciële functie bij Heerenveen. Je creëert dus weer een beeld dat niet klopt, door zaken te verdraaien.
Luuc en of Heerenveen hoe je het ook noemen wil waren wel degelijk op de hoogte van Bloemers vrijwillige activiteiten,
hij maakte deel van een wervingscampagne voor special olympics. deal was om een hoofdsponsor te vinden voor de graafschap zodat men het stadion dan gratis kon huren, hij was dus geen directe vrijwilliger voor de graafschap. Dit was bekend. Eisinga hekelde dit. Zijn Henk zijn eigen woorden. Ik verdraai niets alleen jij wilt er niet en geeft er jouw draai aan.

Jij creëert een beeld op basis van wat voor informatie? Het is waarschijnlijk je eigen visie
En een hoofdsponsor van De Graafschap hoeft hier geen hoofdsponsor te zijn, maar zou qua bedrag wel co-sponsor of partner kunnen worden. Je kunt dus GroenLeven 1 op 1 vergelijken met een potentiële hoofdsponsor van De Graafschap.
utopie, zeker in het huidige voetbalklimaat, en de stand van zaken bij heerenveen. Dat weet jij ook wel. Dit bijt elkaar echt niet.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

of het handig of verstandig is is een tweede, je kunt je energie maar een keer gebruiken. mijn punt is dat het bekend was, dan had dit direct verboden moeten worden en niet achteraf als argument.
Toch blijft het vreemd dat als je je targets haalt, sponsoren tevreden zijn en er rust was je weg moest of in functie wordt gedevalueerd. Ook al is er verschil in visie, op basis van de resultaten had Henk dat veel meer credits en vertrouwen moeten krijgen
Hier heb ik geen woorden voor
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

TORCIDA schreef:of het handig of verstandig is is een tweede, je kunt je energie maar een keer gebruiken. mijn punt is dat het bekend was, dan had dit direct verboden moeten worden en niet achteraf als argument.
Toch blijft het vreemd dat als je je targets haalt, sponsoren tevreden zijn en er rust was je weg moest of in functie wordt gedevalueerd. Ook al is er verschil in visie, op basis van de resultaten had Henk dat veel meer credits en vertrouwen moeten krijgen
Het is niet achteraf als argument gebruikt. Hoe kom je daarbij? Bloemers brengt nu naar buiten dat Heerenveen hier moeite mee had, maar dat was bij Bloemers al lang bekend. Heerenveen was hierop tegen en dat is al veel eerder naar Bloemers gecommuniceerd, alleen Heerenveen heeft dat nooit naar buiten toe gecommuniceerd, zoals het hoort. Ik heb nergens gemeld dat Heerenveen had er niet van op de hoogte was. Het klopt alleen niet dat dit nu pas speelde. Heerenveen was vanaf het begin al niet voor Bloemers z'n 'werkzaamheden' voor De Graafschap. Zeker niet omdat deze in frequentie toenamen.
Wat hiermee samenhing, was dat Henk hierdoor (te) vaak in de Achterhoek te vinden was. Ook dat viel niet zo lekker bij andere mensen.

Neemt niet weg dat het jammer is dat hij weggaat. Henk heeft verder prima werk geleverd en we moeten nu afwachten of de visie van Eisenga de juiste is.
Laatst gewijzigd door pes5 op 27-01-2018 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

TORCIDA schreef:
utopie, zeker in het huidige voetbalklimaat, en de stand van zaken bij heerenveen. Dat weet jij ook wel. Dit bijt elkaar echt niet.
Excuus. Ik zie dat ik het woordje 'niet' was vergeten tussen GroenLeven en 1op1.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Even een pluim uitdelen: ik ben heel blij met de deal met SciSports op het terrein van data-analyse. Door de steeds betere beschikbaarheid van gegevens gekoppeld aan mogelijkheden voor analyse (AI) biedt dit enorme kansen. Het complete bedrijfsleven stort zich hierop, maar het conservatieve voetbalwereldje loopt weer eens achteraan. Daar kunnen we dus een voorsprong pakken op de rest. AZ heeft het al gedaan en presteert meer dan prima (al kun je natuurlijk nooit bewijzen waar dat nou precies door komt).
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Na donderdagavond ben ik er helemaal klaar mee... dit bestuur is ambitie- en visieloos. Eisinga is helemaal geen open persoonlijkheid, het is enge gladjakker.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Hoe zit het eigenlijk met het contract van Eisenga ? Is dat een tijdelijk contract of zo ?

Het is namelijk Eisenga die eindverantwoordelijk is voor de grote problemen waarin de club momenteel terecht komt.
Het aantal lege stoelen is dramatisch aan het toenemen en ook de ten onrecht handhaven van Streppel wordt totaal niet begrepen.
Er zullen meer en meer supporters afhaken als dit zo doorgaat en daarom is snelle actie van Eisenga nu erg belangrijk.

Het signaal dat hij moet afgeven is eerst het niet verlengen met Streppel en daarna met een ambitieus beleidsplan komen waar hij op kan worden afgerekend.
Samen maken we de club sterk.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

BK2007 schreef: Het signaal dat hij moet afgeven is eerst het niet verlengen met Streppel en daarna met een ambitieus beleidsplan komen waar hij op kan worden afgerekend.
Er moeten wedstrijden gewonnen worden, liefst met goed voetbal. Het zat gister behoorlijk tegen, net als tegen Roda, maar bv uit tegen Vitesse kregen we duidelijk een punt teveel. Eisenga moet gewoon zijn werk blijven doen, Streppel idem.

Uiteindelijk valt of staat alles in het voetbal met resultaten. Die zijn al langere tijd benedengemiddeld, Eisenga zal daar niet aan voorbij kunnen en willen gaan. Maar de oplossing is natuurlijk niet altijd "nieuwe trainer en een ambitieus beleidsplan". Was het maar zo eenvoudig.

We hebben een van de dominantste ploegen qua meeste schoten, balbezit etc. Maar goals maken is nog steeds het moeilijkste onderdeel van het voetbal.
We hebben geen spits in vorm en een keeper die zijn verdedigers nachtmerries bezorgt. Dan sta je al met 0-1 achter.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1005
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Onderstaande is naar de Leeuwarder Courant, de Heerenveense Courant en de site Feanonline gestuurd als ingezonden stuk. Of het geplaatst wordt is afwachten (ook gezien de lengte) maar we wachten het rustig af.


Hoeveel zijn de woorden van Luuc Eisenga waard

Op de Nieuwjaarsreceptie zei Luuc Eisenga, voorzitter van sc Heerenveen, dat de club van de supporters is. Vorige week donderdag tijdens ‘it Petear’, een discussieavond voor supporters met enkele kopstukken van de club, herhaalde hij deze woorden.

De door Eisenga benoemde supporters beleven zware tijden en de onvrede op de tribunes van het Abe Lenstra Stadion is ongekend groot. Na afloop van de wedstrijd sc Heerenveen - Excelsior, de zoveelste wedstrijd met een teleurstellend resultaat, hoorde je alom supporters hun ongenoegen uiten over de teleurstellende reeks van wedstrijden onder leiding van trainer Jurgen Streppel. Een kleine selectie:

- “Volgende week weer een extra stoeltje leeg, hier ga ik niet meer naar zitten kijken”.
- “Na 20 jaar kan ik het bijna niet meer opbrengen om nog naar Heerenveen af te reizen om weeeer naar een teleurstelling te zitten kijken”.
- “Ik kom al dertig jaar maar ben er he-le-maal klaar mee. Verlengen ze met Streppel dan verlengen ze niet met mij”.

Ik kom al 35 jaar bij sc Heerenveen en ik maak me zorgen over de club die volgens Eisenga ook een klein beetje van mij is. De tijden dat we nog Champions-League speelden liggen inmiddels ver achter ons en ik realiseer me heel goed dat we financieel niet meer mee kunnen met clubs als Vitesse, AZ en FC Utrecht. Mijn verwachtingen zijn daarom de laatste jaren dan ook naar beneden bijgesteld. Ik verwacht niet dat we met mijn club bij de eerste zes eindigen. Ik vraag niet om het behalen van Europees voetbal. Het enige wat ik wil is vermaakt worden tijdens wedstrijden in het Abe Lenstra Stadion en met een goed gevoel huiswaarts keren. Dat mijn club dan af en toe eens verliest neem ik op de koop toe.

Onder leiding van Streppel zijn uit de laatste 48 officiële wedstrijden (13x winst-10x gelijk-25x verlies) slechts 49 punten behaald. Een gemiddelde per wedstrijd die doorgaans voorbehouden is aan degradatiekandidaten. Maar behalve de véééél te lange reeks teleurstellende resultaten is het gebrek aan vermaak nog veel schrijnender.

Uiteraard ligt het niet alleen aan de trainer. Streppel kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het feit dat technisch directeur Gerry Hamstra er niet in geslaagd is om een spits aan te trekken die qua niveau hoort bij een club als sc Heerenveen. Het gebrek aan inzet en het ontbreken van een ‘over-mijn-lijk’ mentaliteit in sommige wedstrijden mag je de spelers verwijten. Maar in mijn optiek herbergt de selectie meer kwaliteit dan de zwakke reeks van wedstrijden zou doen vermoeden. En ook een selectie met minder kwaliteit kan desondanks wel zorgen voor meer spektakel tijdens wedstrijden dan ik nu te zien krijg.

Onder Streppel lijkt balbezit tot kunst verheven, maar het publiek komt niet naar het stadion om de bal tijdens een wedstrijd 35 keer heen en weer gespeeld te zien worden tussen beide centrale verdedigers, zoals Arnold Bruggink na afloop van de wedstrijd tegen Excelsior via beelden op FOX aantoonde. Van een trainer mag je verwachten dat hij eens ingrijpt als hij voor de zoveelste keer een schrijnend gebrek aan scorend vermogen constateert. Maar onder Streppel blijven de spelers met een dramatisch rendement (Ghoochannejhad en Ødegaard) maar opgesteld worden.

Het veld wordt nooit breed gehouden en vleugelspelers blijven maar naar binnen trekken. In plaats van aantrekkelijk variërend aanvalsspel is het offensieve voetbal onder Streppel veranderd in voorspelbaar trechtervoetbal. Exact het soort voetbal dat voor een tegenstander het gemakkelijkst is te verdedigen en waar het publiek zo onderhand wel klaar mee is. Het totaal ontbreken van lopende mensen en diepgang in het spel is vele supporters een doorn in het oog.

Ik had graag gezien dat Streppel geslaagd was als trainer bij mijn club, maar ik moet constateren dat het huwelijk tussen sc Heerenveen en Streppel mislukt is. Het gebrek aan vermaak duurt inmiddels veel te lang en supporters uiten massaal hun ongenoegen. Het statement van supportersvereniging Nieuw-Noord waarbij 88% van de achterban tegen het verlengen van het contract van Jurgen Streppel is, laat aan duidelijkheid niet te wensen over.

In 35 jaar heb ik nog nooit zoveel onvrede bespeurd in het Abe Lenstra stadion als dit seizoen en ik maak mij oprecht zorgen over de toekomst van mijn club. Verlengen met Streppel zal de club duizenden seizoenkaarthouders gaan kosten. Mocht die beslissing daadwerkelijk genomen worden dan zal dit ook voor mij het laatste seizoen zijn in het Abe Lenstra Stadion. Niet vanwege Streppel of vanwege de teleurstellende resultaten, maar vanwege het feit dat de bestuurders van mijn club dan blijkbaar de feeling met de achterban totaal zijn verloren en de mening van de supporters blijkbaar niet telt.

Als de club daadwerkelijk van de supporters is dan kan er met zoveel onvrede maar één conclusie getrokken worden en kunnen de beleidsbepalers slechts tot de beslissing komen om het aflopende contract van Streppel niet te verlengen. Al was het alleen maar om als voorzitter van sc Heerenveen je geloofwaardigheid te behouden. Binnenkort zullen we zien hoeveel de woorden van Luuc Eisenga waard zijn.
Laatst gewijzigd door badfrisianboy op 25-02-2018 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie