Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Superfries1994 schreef:Wat is de rol nu van Takkenberg op dit moment? Heb hem afgelopen zaterdag bij het proefzitten zien lopen, maar ik kan me niet herrineren of ik ergens gelezen heb wat hij op dit moment doet.
Vanaf 1 februari is hij geen directielid meer. Maar Takkenberg is al vanaf het begin van de interim periode bezig om een baantje als hoofd veiligheidszaken binnen te slepen. Veiligheid/supporterszaken is nu geen directiefunctie meer. Ben erg benieuwd hoe dit wordt ingevuld, en hoop dat we snel van dit nare autoritaire mannetje verlost zijn.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Het wordt ook tijd dat de Wilde zijn koffers pakt, deze man heeft altijd achter Hettinga en consorten gestaan en geeft nu in VI weer even af op Van der Wiel. Verder heeft hij toegezegd zijn positie beschikbaar te stellen en zich niet met de procedure van formatie te bemoeien wat hij nu dus wel doet... De Wilde mag geen invloed hebben op de samenstelling van de rvc want dit is vragen om nieuwe problemen. Net als Takkenberg in een andere functie laten zitten.

Verder heeft de Wilde als woordvoerder van het vorige stichtingsbestuur de bedreigingen aan het adres van Hettinga mede verzonnen waardoor de club nu weer negatief in het nieuws gekomen is. Het vreemde is dat er nergens genoemd wordt wat de bedreigingen zijn geweest. De politie vond ingrijpen in ieder geval niet nodig.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

SVSCH schreef: Verder heeft de Wilde als woordvoerder van het vorige stichtingsbestuur de bedreigingen aan het adres van Hettinga mede verzonnen waardoor de club nu weer negatief in het nieuws gekomen is. Het vreemde is dat er nergens genoemd wordt wat de bedreigingen zijn geweest. De politie vond ingrijpen in ieder geval niet nodig.
Het lijkt mij anders wel aardig bedreigend als er een groep idioten bij je in de wijk komt en vervolgens jouw naam in een negatieve en redelijk bedreigende context beginnen te roepen. Het maakt niet uit of de politie dan wel of niet in hoeft te grijpen, dat ze aanwezig waren zegt al genoeg. Het is daarom niet de schuld van de Wilde dat de club negatief in het nieuws kwam, maar de schuld van die zogenaamde supporters!!

Ongelofelijk dat jij dit goed praat!
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Leer nu eens lezen ik praat niets goed. Ik bedoel dat Heerenveen nu samen met doodsbedreigingen aan het adres van Foppe, Lodeweges en Vejinovic wordt genoemd. Terwijl er geen bedreigingen zijn geweest, alleen een voor hem bedreigende situatie. Door het stichtingsbestuur is in een officiele verklaring gezegd "ernstige bedreigingen" zonder vervolgens ook maar ergens te lezen wat precies. Maar blijkbaar is het verdraaien van feiten in eigen belang geen probleem.

En dan heb ik het nog niet eens over andere feiten die verdraait zijn om van der Wiel eruit te knikkeren en de achterkamertjespolitiek binnen het SB. Je hoort hem er nergens over dat de heren dit in maart/april 2015 al via een geheime stemronde binnen het SB hebben besloten zonder overleg of goedkeuring vanuit de geledingen of de besturen daarvan. Deze man had al lang weg moeten zijn.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Zucht. Begint deze discussie nu weer? :shock:
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Beter inderdaad je ogen maar sluiten Crash of een bannetje geven dat zal helpen. Zo lang de rotte appels blijven zitten is deze discussie actueel.

Nog wat positiefs dan: Eisenga maakt op mij ook een goede indruk. Hopelijk staat hij sterk genoeg in de schoenen om zijn eigen koers te kunnen varen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

SVSCH schreef:Terwijl er geen bedreigingen zijn geweest, alleen een voor hem bedreigende situatie.
Je zit nu zelf iets recht te lullen wat krom is.
SVSCH schreef: Zo lang de rotte appels blijven zitten is deze discussie actueel.
En wat voor appel ben jij? Dit geldt net zo voor een 'aantal supporters'.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Dat had je kunnen weten maar jij durfde geen biertje met mij te drinken Grimo omdat je je ook al bedreigd voelde. Dus svp niet met insinuaties komen wat ik voor supporter ben.

De Wilde heb ik overigens wel in het echt gesproken en hij kwam erg zenuwachtig over en was niet bepaald objectief over zaken.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Als De Wilde zo tegen Van der Wiel was, waarom is hij dan nu wel voor het behoud van Vonk? Vonk stond immers aan de zijde van Van der Wiel, toch?
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Dat weet ik ook niet. Zal wel een compromis zijn. Of een gebrek aan alternatieven. Of misschien zijn bepaalde kampen bewust gecreeerd. Vonk heeft zich verder inhoudelijk niet echt met de bestuurscrisis bemoeid. De Wilde is destijds als vervanger voor Hettinga aangesteld (die werd voorzitter) voor financiele zaken en heeft verder weinig met de club.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

SVSCH schreef:
Nog wat positiefs dan: Eisenga maakt op mij ook een goede indruk. Hopelijk staat hij sterk genoeg in de schoenen om zijn eigen koers te kunnen varen.
Laten we inderdaad hopen dat hij zich vooral niet laat leiden door een stel capuchons dat zich belangrijker voelt dan de club. Hup Eisenga!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

SVSCH schreef:Dat had je kunnen weten maar jij durfde geen biertje met mij te drinken Grimo omdat je je ook al bedreigd voelde. Dus svp niet met insinuaties komen wat ik voor supporter ben.

De Wilde heb ik overigens wel in het echt gesproken en hij kwam erg zenuwachtig over en was niet bepaald objectief over zaken.
Of ik iets wel of niet durf daar gaat het niet om. De toon van jou in die discussie vond ik erg onplezierig en dan heb ik zeker geen behoefte om samen een biertje te drinken. Misschien kan het nu anders ik hoop het.


Je vraagt een ander om goed te lezen. Ik insinueer niet iets. Ik insinueer niet dat je een goede appel bent of een rotte appel. Ik vraag alleen wat voor appel jij bent?
Hoe komt het dat jij persoonlijk zo druk bent met Takkenberg en supportersbeleid? Het lijkt wel het enige wat jou bezig houdt gezien je reacties op dit forum.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Ik heb geen zin om hier over opstellingen of spelers te discussieren, is het verplicht om in alle topics mee te doen? Ik heb wel wat beters te doen en ook geen tijd daarvoor. Supportersbeleid vind ik echter al jaren een drama bij onze club en kaart dat daarom nogal eens aan. Waarom denk je dat velen al vertrokken zijn van dit forum? Door bekrompen types die hier in grote getale aanwezig zijn. Wie dat zijn laat ik even in het midden maar lijkt me wel duidelijk als je kijkt wie steeds meteen reageren zonder inhoudelijk erop in te gaan. Misstanden binnen de directie die ik in een eerder stadium poste werden vaak weggelachen maar bleken achteraf wel waar. Takkenberg heeft ook dingen geflikt waardoor hij al veel eerder op non actief had moeten worden gezet kan ik je vertellen. Maar iets aannemen van een ander blijft lastig..
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ik verwijt je niet dat je niet in een andere topics schrijft, het valt me alleen op. Of hier bekrompen mensen rondlopen weet ik niet. Maar sommigen vinden al snel dat iemand bekrompen is, slechts om een andere mening. Maar mijn vraag was waarom je persoonlijk zo druk bent met dit onderwerp. Heb je zelf slechte ervaringen, heb je ooit een SV gehad die je niet terecht vond, ik noem maar wat.

Iets van een ander aannemen is niet moeilijk. Maar mensen kunnen ook niet achter je verhaal staan, of hebben een andere ervaring of geloven je simpelweg niet. Ik noem maar wat. Je brengt jou verhaal heel vaak als DE waarheid, onder het mom 'zo is het en niet anders'. Er zijn altijd meerdere kanten van een verhaal.
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Mijn bron is inmiddels weer actief geworden als scout! Heeft een verbeterd voorstel gekregen. Ben benieuwd waar dit allemaal om ging.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Feanfan13 schreef:Mijn bron is inmiddels weer actief geworden als scout! Heeft een verbeterd voorstel gekregen. Ben benieuwd waar dit allemaal om ging.

Hmm.. lijkt toch gewoon een ordinaire geldkwestie?
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Thinkman schreef: Hmm.. lijkt toch gewoon een ordinaire geldkwestie?
Ja maar geld is toch waardering en erkenning?! :mrgreen:
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Feanfan13 schreef:Mijn bron is inmiddels weer actief geworden als scout! Heeft een verbeterd voorstel gekregen. Ben benieuwd waar dit allemaal om ging.
Was dan de vuile achterkamerpolitiek maar een smoes om te kunnen ophouden? :wink:
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

@Joucke, zou best kunnen, echter vind ik hem daar totaal het type niet voor.

Denk echter dat het wat meer te maken heeft met randzaken zoals dichterbij scouten. Hij moest nu vaak naar Volendam en die kanten op. Dan ben je de gehele dag kwijt.

Zal hem zaterdag voorzichtig proberen te vragen hoe het nou precies zit.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Feanfan13 schreef:Mijn bron is inmiddels weer actief geworden als scout! Heeft een verbeterd voorstel gekregen. Ben benieuwd waar dit allemaal om ging.
Dan is het helemaal kwalijk en een flapdrol, de club zwart maken om meer geld te kunnen vangen.

Bij voorbaat een eikel!
Spijt heb je morgen maar!
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Feanfan13 schreef:Mijn bron is inmiddels weer actief geworden als scout! Heeft een verbeterd voorstel gekregen. Ben benieuwd waar dit allemaal om ging.
Ik heb altijd wel respect voor mensen met principes :D
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Feanonline weet te melden dat voormalig stichtingsbestuurslid René Groen kandidaat is voor de Raad van Commissarissen. Men is de tijd van schoon schip maken al weer snel vergeten. Krijg toch weer lichtelijk het idee dat formateur Feenstra dit toch allemaal niet zo zelfstandig aan het organiseren is.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Met Jorritsma, Kemkers en Groen is gekozen voor local heroes met een beperkt track-record. Ik had echt gedacht dat er mensen van meer statuur gevraagd zouden zijn. Die zijn er ook met Heerenveen hart maar waarschijnlijk te druk of teveel afbreuk risico.

Rene Groen begrijp ik ook niet. Het moeten eigenlijk mensen zijn die Riemer aan kunnen en een andere rol gaan geven.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

zweed1 schreef:
Rene Groen begrijp ik ook niet. Het moeten eigenlijk mensen zijn die Riemer aan kunnen en een andere rol gaan geven.
Want dat kan Groen niet?
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Weinig aansprekende namen, maar dat doet natuurlijk niets af aan hun vermeende kwaliteiten.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

LC
HEERENVEEN De aanstaande commissarissen van SC Heerenveen zijn ,,geen twijfelaars”, zegt formateur Sjoerd Feenstra. ,,Dat is heel belangrijk.” Jorrit Jorritsma (61 jaar, beoogd voorzitter), Gerard Kremer (57) en René Groen (47) krijgen de zware taak om toezicht te houden bij de club die de laatste jaren werd geplaagd door bestuurlijke ellende.
Feenstra heeft de drie mannen officieel voorgedragen. ,,Ik zie hen als team heel goed functioneren. Ze combineren kennis van zaken met standvastigheid in opereren.” De raad van commissarissen (rvc) moet als klankbord fungeren voor de nieuwe directeur Luuc Eisenga.

Het is cruciaal dat de drie snel een zo goed mogelijk beeld krijgen van wat er bij de club speelt, zegt Feenstra. ,,Denk aan de commercie, maar ook aan de benoeming van een nieuwe trainer en het stadiondossier.” Over dat laatste: de huur die Heerenveen jaarlijks betaalt aan Sportstad (ruim 3 miljoen euro) is een blok aan het been van de club. Ook omdat de sponsorinkomsten al seizoenenlang dalen. De nieuwe toezichthouders, die op 15 februari moeten beginnen, krijgen geen rol op de voorgrond. ,,Directeur en hoofdtrainer zijn de boegbeelden.”

Eind 2013 nam Heerenveen afscheid van een bestuursmodel met directie en rvc. In de plaats daarvan kwam een zogeheten one tier board. Dat probeersel mislukte totaal. Nu keert Heerenveen terug naar het oude model, zij het met veel minder mensen.

Jorrit Jorritsma is melkveehouder in Oosterstreek en sinds oktober 2014 voorzitter van brancheorganisatie Zuivel.nl.
Daarnaast is hij voorzittend commissaris bij zowel Rabobank Zuidoost-Friesland als ABVakwerk, detacheringbureau in de agrarische sector. ,,Een enthousiaste kerel zonder fratsen”, zegt Feenstra.

Gerard Kremer gaat de commercie in de gaten houden. Hij is voormalig eigenaar van kampeerhal De Vrijbuiter in Roden en oud-preses van zaalvoetbalclub Leekster Eagles. Hij is nu onder meer voorzitter van werkgeversvereniging MKB Noord.

René Groen, zaterdag al in deze krant genoemd, is oud-speler van Heerenveen. Opmerkelijk: hij is lid van het stichtingsbestuur waarvan de leden in het najaar aankondigden dat ze vroeg of later hun positie ter beschikking zouden stellen. Een aantal voegde de daad al bij het woord en is vervangen. Dit om schoon schip te maken bij de club. Groen blijft nu dus als commissaris toch bij Heerenveen. Hij wordt doorgeschoven om ‘de continuïteit van het voetbalbedrijf te borgen’. Feenstra: ,,René is onafhankelijk.” De formateur gaat nu nog op zoek naar een nieuwe voorzitter voor het stichtingsbestuur. Dat heeft als taak de begroting en de jaarrekening goed te keuren en zowel de directeur als de rvc te benoemen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Crash schreef:Weinig aansprekende namen, maar dat doet natuurlijk niets af aan hun vermeende kwaliteiten.
Ik denk dat je het moet omdraaien , wie wil nog zo'n rol bekleden. Daarnaast zijn het "zwaargewichten" dan is het ego van hen ook vaak erg belangrijk en objectiviteit Simpsons ver te zoeken.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Overigens hoorde ik het weekend ook wat verhalen over Takkenberg. Dit heerschap is puur uit op machtsfuncties en zit er voor zijn ego. Er worden door sponsoren ook al diverse vragen gesteld wat hij bij Heerenveen doet. Hij heeft Veenstra trekjes en liegt en bedriegt als hij merkt dat hij niet zijn gelijk krijgt
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

TORCIDA schreef:Overigens hoorde ik het weekend ook wat verhalen over Takkenberg. Dit heerschap is puur uit op machtsfuncties en zit er voor zijn ego. Er worden door sponsoren ook al diverse vragen gesteld wat hij bij Heerenveen doet. Hij heeft Veenstra trekjes en liegt en bedriegt als hij merkt dat hij niet zijn gelijk krijgt
Ik ken de man niet en kan mijn beeld dus enkel vormen van de verhalen die ik hier lees. Die zijn overwegend (zwaar) negatief. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat hij nog steeds onderdeel is van onze mooie club. Als de helft waar zou zijn van de verhalen over Takkenberg, zou hij toch al lang de deur uitgeschopt zijn? Ik begrijp helemaal niets van het gebeuren rondom Takkenberg.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Dat is niet zo moeilijk te verklaren. Takkenberg is heel goed in mensen achter zich te krijgen door zich anders voor te doen dan hij is of door ze te paaien. Voorbeeld hiervan is voorstander sfeertribune zijn. En tijdens bestuurscrisis achter de mensen te gaan staan die vd Wiel eruit wilden knikkeren omdat dat veiligste optie leek . Dat hij wil blijven is voor de informatiepositie van de politie ook een belangrijk punt. Hij kent de veiligheidscoordinatoren persoonlijk uit zijn politietijd of heeft ze een bijbaantje aangeboden (logistieke organisatie paralympics toernooi sportstad... ) Dus die zullen hem nooit afvallen. Verder gaan er ook verhalen dat Takkenberg het samen met zijn zoon (ex-baas High Tech crime unit Politie) niet zo nauw neemt met de privacywetgeving (Dit loopt hij zelf te verkondigen tegen sponsoren...) Maar dat is niet zo vreemd gezien hun ex werkgever... waarschijnlijk de zoveelste keer dat ik dit post maar hij had nooit directielid mogen worden.

Hier nog een veelzeggend stukje over zijn zoon ;)
http://www.hpdetijd.nl/2013-02-26/censu ... he-column/
Plaats reactie