Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Kaz_SCH schreef:
Niet zo gek, op CZ werkt een oud voetballer, iemand die er via de kaartverkoop is ingerold is en iemand die op MAVO-niveau een detailhandelopleiding heeft gedaan. Dit alles staat onder leiding van Henk Bloemers, die als 'commerciële netwerkman in hart en nieren' nog niet de moeite heeft genomen op LinkedIn de Vijverberg als achtergrondfoto en de Graafschap als zijn werkgever aan te passen naar zijn huidige. Niemand met een commerciële opleiding op niveau dus. Dat kon allemaal prima toen de bomen tot de hemel groeiden en sponsoren in de rij stonden voor een stoeltje, maar nu al jaren niet meer. Natuurlijk heeft de crisis er ook ingehakt, maar ik heb het gevoel dat de neergang in sponsoren eerder en creatiever gestopt had kunnen worden met frisse, energieke mensen met kennis van de nieuwste commerciële inzichten. Want dat sponsoren werven een kunst op zich is kunnen we inmiddels wel vaststellen.

Dit is misschien heel hard en enigszins ongenuanceerd. Maar dit is wat er zit. Dit is wat de bedrijven ook zien.
Ben jij dan connect op Linkedin met Bloemers dat jij zijn opleidingsniveau kan zien? Overigens ben ik ook benieuwd naar het commerciele plan van Bloemers. Voor pure verkoop wat bijvoorbeeld Ronnie Venema doet maakt het opleidingsniveau niet uit. Verkopen heb je in je of heb je niet. Ken genoeg niet hoogopgeleide mensen die bij wijze van spreken een eskimo een koelkast kunnen verkopen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Grimo schreef: Ben jij dan connect op Linkedin met Bloemers dat jij zijn opleidingsniveau kan zien? Overigens ben ik ook benieuwd naar het commerciele plan van Bloemers. Voor pure verkoop wat bijvoorbeeld Ronnie Venema doet maakt het opleidingsniveau niet uit. Verkopen heb je in je of heb je niet. Ken genoeg niet hoogopgeleide mensen die bij wijze van spreken een eskimo een koelkast kunnen verkopen.
Ik zelf kan zijn opleidingen niet zien (alleen werkgevers) dus heb het laten nakijken door iemand die via de Graafschap dichter bij hem staat.

En natuurlijk, Venema is van de verkoop. Maar je bedenkt met het hele team concepten, strategieën, planningen, campagnes noem het maar op. Dat vereist gewoon echt ook een gedegen theoretische achtergrond naast boerenverstand, enthousiasme en een goede babbel. En dat enhousiasme schijnt er ook nogal aan te schorten.

Ze lijken (en daarbij wil ik wel opmerken dat ik vanaf een behoorlijke afstand observeer) echt vast te zitten in hun patronen van pak 'm beet 5-10-15 jaar geleden. Er lijkt geen enkele drang naar vernieuwing te zijn, en een ieder die dat wel in zijn hoofd haalt lijkt bij voorbaat aan een kansloze missie bezig.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Kaz_SCH schreef:
Ik zelf kan zijn opleidingen niet zien (alleen werkgevers) dus heb het laten nakijken door iemand die via de Graafschap dichter bij hem staat.

En natuurlijk, Venema is van de verkoop. Maar je bedenkt met het hele team concepten, strategieën, planningen, campagnes noem het maar op. Dat vereist gewoon echt ook een gedegen theoretische achtergrond naast boerenverstand, enthousiasme en een goede babbel. En dat enhousiasme schijnt er ook nogal aan te schorten.
Wat voor opleiding heeft Bloemers dan? Je hoeft er niet op te rekenen dat Venema, Hut en Posthumus mee denken in concepten, strategieen, planningen en campagnes kan ik je vertellen. Zij zijn slechts uitvoerend. Deze zaken worden door de directie in elkaar gezet.

Waar het aan schort is in mijn ogen dat ze volledig vastgeroest zijn, teveel ellende hebben moeten aanhoren intern en extern over de bestuurlijke ellende van de laatste jaren. Zij hebben de laatste jaren alle commentaren van sponsoren gekregen over de verschillende directies en bestuurders. Bakken zuur gezeur over hun heen gehad. Ze hebben de crisis mee gemaakt onder hun klanten, op het veld en op bestuurlijk niveau. Tevens hebben ze in een paar jaar tijd Jan van Erve, Joost Steppe, Van Keimpema, Robert van der Werf, opnieuw Van Erve, Dijk en nu Bloemers als directeur/manager gehad. Zoveel verschillende managers met ideeen en dan waren ze weer weg. Die gasten zijn gewoon murw geworden de afgelopen jaren en ik begrijp dat ook wel van ze. Nu zal Bloemers weer met een praatje bij ze aankomen. Tijd voor vers bloed op die afdeling en een grondige reorganisatie zou het beste zijn. Frisse mensen met ontzettend veel positieve energie hebben we nodig.


Als we nu 500 sponsoren als voorbeeld zou hebben, stel je 5 accountmanagers aan. Alle 5 beheren ze 100 man. Met regelmaat kan je die in een jaar bezoeken. Tevens heb je dan nog voldoende tijd om nieuwe sponsoren aan je te binden. Ik weet niet of dat nu gebeurt, maar geef ze targets. Geef ze een basissalaris met een goede 'provisierregeling'. Waardoor het voor de accountmanagers ook een interessante financieele motivatie wordt om nieuwe sponsoren binnen te halen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

BK2007 schreef: Erg optimisitisch. Ik deel je mening niet. De hoofdsponsor is er nog steeds niet en zal zeer waarschijnlijk minder betalen.
Verder daalt het aantal sponsoren, zie hiervoor het uitzoekwerk van Mackan.
Ik denk dat de tekorten verder oplopen. Ook is er nog geen speler verkocht.
Optimistisch? De begroting is gericht op stagnatie (op dit moment). Verder is er bij de presentatie van de laatste cijfers gecommuniceerd dat de tekorten niet meer oplopen, maar juist teruglopen. Het operationele tekort bedroeg inclusief Univé 2M negatief. Uiteraard zal de nieuwe hoofdsponsor waarschijnlijk geen 1M binnenbrengen, maar zal het tekort niet oplopen tot meer dan 2,5M is mijn verwachting (zie eerdere bericht). Verder is het aantal sponsoren qua aantallen en opbrengsten absoluut hard teruggelopen, maar is hier sinds 1,5 jaar een vrij stabiel patroon vrij stabiel in gebleven. Dat is qua opbrengsten in de sponsoren vrij simpel na te gaan aangezien de opbrengsten qua kaartverkoop redelijk stabiel zijn gebleven in de laatste jaren (in ieder geval niet enorme uitschieters). Aangezien de club begroot op stagnatie verwacht ik niet dat de sponsoren nog verder teruglopen en dat het operationele tekort opnieuw rond de 2-2,5M ligt.

Neemt overigens niet weg dat de commerciële afdeling inderdaad aan een 'make-over' toe is. Verder zijn er genoeg leuke ideëen om Heerenveen weer aantrekkelijk te maken als bedrijf. Helaas zijn noorderlingen op dat gebied vaak erg terughoudend en kijken ze nog vooral de kat uit de boom. In dat kader is ook sportief succes zeer zeer wenselijk. En, weer een positieve flow vanuit de fans en omgeving.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

@Grimo, het staat er bij het 'uitgebreide' profiel ook helemaal niet bij zegt mijn kennis (Accountant in Doetinchem, 1e graads connectie met Bloemers). Het is natuurlijk een aanname van jewelste, maar als je commercieel manager bent, en netwerken belangrijk is in je functie, zou je een opleiding in die richting wel vermelden.

Los daarvan ben ik het met je eens, het is vastgeroest. Aan Bloemers de taak de boel los te trekken, en daarbij krijgt hij van mij (net als elke nieuwe kracht bij de club) van mij het voordeel vd twijfel.
Mainfield2016
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-05-2016 10:54

Bericht door Mainfield2016 »

Als het sponsor bestand nog verder terug loopt moet er wel wat bedacht Worden , sc heerenveen zou kunnen overwegen om 49% van haar aandelen te verkopen en dan bedoel ik niet aan een of andere rijke rus of chinees maar meer aan de suporters . In ruil voor dit geld zou je deze aandeel houders macht kunnen geven door een socios idee van barcalona op te zetten waar mensen de nieuwe directeur eens in zoveel jaar kiezen zo zijn er nog legio voorbeelden te bedenken , ik ben persoonlijk al jaren benieuwd wat er nou gaande is binnen de bestuurskamer
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Snap sowieso niet waarom in de begroting de sponsoren zo'n grote rol spelen. Het is een zeer slechte zaak dat je als club zo afhankelijk bent van de gunst en grillen van sponsoren. Ze lopen weg zodra daar aanleiding voor is(resultaten, onvrede, problemen bij de sponsor zelf etc etc).

Het zou veel beter zijn wanneer alle clubs ervoor zorgen dat ze de begroting sluitend krijgen zonder sponsorinkomsten. Deze geldstroom is te variabel om als vaste inkomensstroom mee te nemen(blijkt ieder jaar weer). Probeer een begroting sluitend(en dus lager) te krijgen exclusief sponsorinkomsten maar met tv inkomsten, seizoenkaarten(catering in eigen beheer), merchandising, lagere stadionkosten(Sportstaddossier) en bovenal wel degelijk transferinkomsten. Is ook variabel maar daar heb je als club meer invloed op. Zorgt voor een gedegen scouting en jeugdopleiding waar je (een deel van) de sponsorinkomsten(als soort reserve) in kunt steken(maar dus niet afhankelijk van bent). Sowieso dien je de extra sponsorinkomsten te investeren om de belastingdienst niet te veel te laten mee profiteren. Nog meer opleiden dus maar dit bied de mogelijkheid voor de Nederlandse clubs om hun vakmanschap te tonen.

Uiteraard raak je hiermee verder achterop ten opzichte van het buitenland, maar die achterstand is toch niet meer te overbruggen en op deze manier haken we ook niet meer aan. En hoeveel bedraagt de totale geldstroom aan sponsorgeld dit jaar? Probeer wanneer het zover is maar een betere deal te sluiten qua tv inkomsten. Voetbal is ook in Nederland hot, dus dat schijntje waar de rechten nu voor verkocht zijn moet beter kunnen.
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

Mooi verhaal, maar een groot deel van de inkomsten is sponsorgeld. Als je daar geen rekening mee houdt, gaat de begroting alleen maar verder omlaag.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

12eMan schreef: Het zou veel beter zijn wanneer alle clubs ervoor zorgen dat ze de begroting sluitend krijgen zonder sponsorinkomsten. Deze geldstroom is te variabel om als vaste inkomensstroom mee te nemen(blijkt ieder jaar weer). .
1) Dat is onmogelijk; de begroting van de clubs in de eredivisie is bijna direct gekoppeld aan de sponsorinkomsten. Verder maken de sponsoren mimaal 3/4 van je totale opbrengsten uit.
2) Deze opbrengstenstroom is variabel, net zoals de kaartverkoop. Echter, de opbrengstenstroom qua sponsoren blijkt wel stabiel genoeg te zijn om er op te begroten en er zelfs een meerjarenbegroting op te maken. Sinds de recessie is deze dalende geweest, maar sinds de laatste 1,5 jaar redelijk stabiel.
3) Je kunt niet begroten op transferinkomsten. Dit is juist de meest variabele opbrengstenstroom.

Als club zullen we niet aanhaken bij de Europese top; dat is een illusie. Wel hebben we de mogelijkheid om weer aan te haken bij de NLse subtop door oa:
- Sportief succes: Onderdeel hiervan is het scoutings- en vooral aankoopbeleid, maar ook je sterkhouders en jeugdspelers langer behouden;
- Stabiel sponsorpatroon: Comm. afd. zal moeten innoveren en sponsoren meer moeten verwennen, zodat de sponsor meer baat heeft bij het sponsorschap aan Heerenveen.

De club lijkt weer in redelijk stabiel vaarwater terecht te zijn gekomen. Er is rust en meer openheid. Ook binnen de club zijn de geluiden erg positief. Het is nu zaak om een goede hoofdsponsor te vinden, die ervaren 6 cq echte versterking op het middenveld aan te trekken, het Sportstad dossier goed aan te pakken en bij de commerciële afdeling een goed innovatief plan te bedenken zodat het voor elke sponsor aantrekkelijker wordt.

Verder ben ik ervan overtuigd dat, wanneer we weer Europees voetbal zouden halen danwel 2 seizoenen lang goed voetbal laten zien en play-offs spelen, de sponsoren wel weer komen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef:
De club lijkt weer in redelijk stabiel vaarwater terecht te zijn gekomen. Er is rust en meer openheid. Ook binnen de club zijn de geluiden erg positief. Het is nu zaak om een goede hoofdsponsor te vinden, die ervaren 6 cq echte versterking op het middenveld aan te trekken, het Sportstad dossier goed aan te pakken en bij de commerciële afdeling een goed innovatief plan te bedenken zodat het voor elke sponsor aantrekkelijker wordt.

Verder ben ik ervan overtuigd dat, wanneer we weer Europees voetbal zouden halen danwel 2 seizoenen lang goed voetbal laten zien en play-offs spelen, de sponsoren wel weer komen.
Ik heb ook wel een positief gevoel over de club op dit moment , al heeft de nieuwe directie tot op heden nog niks gepresteerd. Wel heb ik het idee dat de rust op de werkvloer is terug gekeerd. Misschien wel te veel rust. De enige kritieken die ik hoor is natuurlijk van supporters over versterkingen, al is dat rond deze tijd bij elke club het geval. Het andere wat ik teveel hoor van (ex) sponsoren is dat ze na het aflopen van hun contract nog steeds niet zijn benaderd voor het nieuwe seizoen. Dan heb ik het niet over 1 of 2 maar dan heb ik het over een behoorlijk aantal sponsoren. Sponsoren die accountmanagers inkoppertjes geven van bevriende bedrijven die wat willen doen bij de club maar gewoonweg niet benaderd worden. Dat neem je 1 je bestaande sponsor niet serieus en 2 denkt dat bevriende bedrijf ook van laat maar. Ik weet niet wat ze op de commerciele afdeling doen maar ze creeeren veel frustratie en irritatie bij (potentiele) sponsoren.
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Realiseer mij heel goed dat het een utopie is maar er is ook een middenweg voor zowel sponsorinkomsten als transferinkomsten. Zoals ik al zei, je begroting gaat zeer fors naar beneden echter zou je voorkomen dat er gaten in je begroting vallen. Sponsorinkomsten blijven dan belangrijk maar zijn een extra geldstroom buiten de begroting om die wel degelijk gebruikt kunnen worden.

Je zou ook een deel van de sponsorinkomsten kunnen begroten zodat je niet bij de eerste tegenslag al problemen krijgt en vooral niet zo afhankelijk bent(was het niet Van Wijnen die dreigde met afhaken als Van der Wiel niet zou blijven zitten). Geen wenselijke situatie is mijn persoonlijke mening. Het is toch eigenlijk van de gekke dat een betaalde voetbalorganisatie, waar talloze miljoenen in om gaan afhankelijk is van sponsorinkomsten, dus bij de gratie van het bedrijfsleven...
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

12eMan schreef:Realiseer mij heel goed dat het een utopie is maar er is ook een middenweg voor zowel sponsorinkomsten als transferinkomsten. Zoals ik al zei, je begroting gaat zeer fors naar beneden echter zou je voorkomen dat er gaten in je begroting vallen. Sponsorinkomsten blijven dan belangrijk maar zijn een extra geldstroom buiten de begroting om die wel degelijk gebruikt kunnen worden.

Je zou ook een deel van de sponsorinkomsten kunnen begroten zodat je niet bij de eerste tegenslag al problemen krijgt en vooral niet zo afhankelijk bent(was het niet Van Wijnen die dreigde met afhaken als Van der Wiel niet zou blijven zitten). Geen wenselijke situatie is mijn persoonlijke mening. Het is toch eigenlijk van de gekke dat een betaalde voetbalorganisatie, waar talloze miljoenen in om gaan afhankelijk is van sponsorinkomsten, dus bij de gratie van het bedrijfsleven...
Wat schiet je hier precies mee op volgens? Je maakt elk jaar weer een begroting en je sponsorcontracten lopen ook minstens voor een jaar. Je kan niet met terugwerkende kracht afhaken als sponsor, dus elk jaar begroot je alleen de sponsoren waarvan je zeker weet dat hun contract nog minstens 1 jaar doorloopt.

Links of rechtsom verandert er niks aan de hoeveelheid centen die je te besteden hebt in jouw plan, of zie ik dat verkeerd?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

12eMan schreef: Het is toch eigenlijk van de gekke dat een betaalde voetbalorganisatie, waar talloze miljoenen in om gaan afhankelijk is van sponsorinkomsten, dus bij de gratie van het bedrijfsleven...
Het bedrijfsleven bepaalt het bestaan en de mogelijkheden van een BVO. Het is vaak 3/4 van de begroting. Daarom is een goede commerciele afdeling van levensbelang. Geen 1 club kan bestaan zonder transferinkomsten en sponsorinkomsten. Op basis waarvan wil je dan je stadion betalen, spelers halen en alle spelers en medewerkers salaris betalen?
12eMan
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 01-09-2014 13:24

Bericht door 12eMan »

Wat je mee op schiet? Minder afhankelijk zijn van je sponsoren want die inkomstenstroom is verre van stabiel. Je hebt ze zeker nodig maar het zou mooi zijn als je er minder afhankelijk van zou zijn.

Maar even voor de duidelijkheid: Het is puur een gedachtegang. Niks meer en niks minder. Snap zelf echt wat dat het niet haalbaar is echter in samenhang met de vastgeroeste commerciële afdeling zou het wel welkom zijn. That's all.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Grimo schreef:Het andere wat ik teveel hoor van (ex) sponsoren is dat ze na het aflopen van hun contract nog steeds niet zijn benaderd voor het nieuwe seizoen.
Van een afgehaakte sponsor weet ik wel dat hij onlangs bezoek heeft gehad van Bloemers himself met een aanbod om tegen gunstige voorwaarden alsnog bij te tekenen.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

mitrita schreef: Van een afgehaakte sponsor weet ik wel dat hij onlangs bezoek heeft gehad van Bloemers himself met een aanbod om tegen gunstige voorwaarden alsnog bij te tekenen.
Goed om te lezen. Betekent dat Bloemers wel degelijk actie aan het ondernemen is. Hopelijk kan hij de weg omhoog weer inslaan.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2497
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Wil wel meer horen van de commerciele afdeling. Indien mensen meer weten, ik ben benieuwd!
Heerenveen fan in Leiden
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Vraag me af hoeveel mensen er echt fulltime actief zijn op de belangrijkste onserdeel van onze club. Persoonlijk vind ik dat elke werknemers zichzelf minimaal 4x terug moet verdienen.

Bij een voetbalclub mag dat nog wel wat meer zijn. Daar zou ik 10 keer niet eens veel vinden.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Feanfan13 schreef:Vraag me af hoeveel mensen er echt fulltime actief zijn op de belangrijkste onserdeel van onze club. Persoonlijk vind ik dat elke werknemers zichzelf minimaal 4x terug moet verdienen.

Bij een voetbalclub mag dat nog wel wat meer zijn. Daar zou ik 10 keer niet eens veel vinden.
Is natuurlijk lastig te zeggen, ik heb echt geen flauw idee wat iemand als Ronny Venema verdient als Accountmanager, en voor hoeveel uur zijn contract is?
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Volgens mij is venema ook niet fulltime ermee bezig. Op zo'n onderdeel heb je toch minimaal 4 mensen fulltime aan het werk. Bij die afdeling kun je niet even op je bureaustoel achterover gaan wippen. Daar moe te constant willen presteren.

Het werk wat die mensen doen kan onze en hopelijk ook hun club enorm doen groeien. Soms komt het wat over alsof ze dat niet op die afdeling begrijpen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Onze oud voorzitter Robert Veenstra heeft weer eens onder druk moeten opstappen. Ditmaal als rcv lid van Caparis. Het houdt niet op bij die man, niet vanzelf.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Eisenga is inmiddels 7 maanden in dienst van de sc.
De eerste transferperiode is bijna ten einde.

Tijd voor een kleine evaluatie. Wat vinden jullie van de nieuwe directie tot nu toe?
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

du longhi schreef:Eisenga is inmiddels 7 maanden in dienst van de sc.
De eerste transferperiode is bijna ten einde.

Tijd voor een kleine evaluatie. Wat vinden jullie van de nieuwe directie tot nu toe?
Ik zou daar even mee wachten tot middernacht.. maar vooralsnog scoren ze bij mij een ruime voldoende. Het is fris, open en zo te zien gaan ze stoicijns te werk met wat er moet gebeuren. Heb er nu bijvoorbeeld ook wel vertrouwen in dat er een oplossing komt voor het Sportstaddossier
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Inderdaad tot nu toe positief, maar als vanavond Larson weg is en er geen opvolger is gehaald, denk ik er heel anders over.
Spijt heb je morgen maar!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Positief:

Betere communicatie en betere communicatie via social media
Hoofdsponsor
Sfeervak, al is dit al ingezet onder Van der Wiel
Schaars
Niet laten oplichten door Willem2

Afwachten;:

Sportstad
Sponsorgroei
Reza en Yuki

Negatief:

Geen doelpuntenmaker aangetrokken
Teveel maanden met Peters bezig geweest
Geen ervaren verdediger binnen weten te halen, waardoor je bij blessures en schorsingen in de problemen komt.
Onevenwichtige samenstelling verdediging; Drie rechtsbacks, drie linksbacks en slechts twee centrale verdedigers.
Men had eerst een verdediger moeten vastleggen alvorens ze back up Otigba verhuurden.
Silver

Bericht door Silver »

Grimo schreef:Positief:
Betere communicatie en betere communicatie via social media
Hoofdsponsor
Sfeervak, al is dit al ingezet onder Van der Wiel
Schaars
Niet laten oplichten door Willem2

Afwachten;:
Sportstad
Sponsorgroei
Reza en Yuki

Negatief:
Geen doelpuntenmaker aangetrokken
Teveel maanden met Peters bezig geweest
Geen ervaren verdediger binnen weten te halen, waardoor je bij blessures en schorsingen in de problemen komt.
Onevenwichtige samenstelling verdediging; Drie rechtsbacks, drie linksbacks en slechts twee centrale verdedigers.
Men had eerst een verdediger moeten vastleggen alvorens ze back up Otigba verhuurden.
Denk dat je het hiermee wel goed samenvat. Alleen het geen doelpuntenmaker aangetrokken argument niet mee eens, sinds dit bijna niet meer te doen is denk ik. Zekerheidjes komen niet naar Heerenveen (of Nederland überhaupt). Iedere speler die in een buitenlandse competitie er 10+ inschopt staat gelijk op de radar bij grotere clubs en talentvolle spitsen worden opgekocht door kapitaalkrachtige clubs.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Een gevalletje Lars Veldwijk is misschien net het kenmerk "talent" kwijt, maar wel een zekerheidje met 15+ goals
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Silver schreef:Positief:
Betere communicatie en betere communicatie via social media
Hoofdsponsor
Sfeervak, al is dit al ingezet onder Van der Wiel
Schaars
Niet laten oplichten door Willem2

Afwachten;:
Sportstad
Sponsorgroei
Reza en Yuki

Negatief:
Geen doelpuntenmaker aangetrokken
Teveel maanden met Peters bezig geweest
Geen ervaren verdediger binnen weten te halen, waardoor je bij blessures en schorsingen in de problemen komt.
Onevenwichtige samenstelling verdediging; Drie rechtsbacks, drie linksbacks en slechts twee centrale verdedigers.
Men had eerst een verdediger moeten vastleggen alvorens ze back up Otigba verhuurden.

Jeugdopleiding heeft veel vertrouwen in Gartemann, schijnt 1 van dè talenten te zijn.....(centraal achterin) (perspectief bieden aan talenten)
!
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Grimo schreef:Positief:

Betere communicatie en betere communicatie via social media
Hoofdsponsor
Sfeervak, al is dit al ingezet onder Van der Wiel
Schaars
Niet laten oplichten door Willem2

Afwachten;:

Sportstad
Sponsorgroei
Reza en Yuki

Negatief:

Geen doelpuntenmaker aangetrokken
Teveel maanden met Peters bezig geweest
Geen ervaren verdediger binnen weten te halen, waardoor je bij blessures en schorsingen in de problemen komt.
Onevenwichtige samenstelling verdediging; Drie rechtsbacks, drie linksbacks en slechts twee centrale verdedigers.
Men had eerst een verdediger moeten vastleggen alvorens ze back up Otigba verhuurden.
Eens in mei/juni was al bekend dat er centraal en op linksachter wat moest gebeuren. Het is voor mij een raadsel waarom ze zo lang met Peters zijn doorgegaan. Geen plan B toont aan dat onze scouting nog wel een boost kan gebruiken. In mei/juni had je toch 5 namen moeten hebben. Zeker wanneer je ook nog Otigba laat gaan.

Ipv sterker/breder juist niet beter op geworden achterin. Pelle en Otigba weg en een Engelse jeugdspeler terug.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Het Otigba verhaal is natuurlijk bizar en onbegrijpelijk, had namelijk dit seizoen genoeg minuten gemaakt. Aan de andere kant weten wij natuurlijk niet wat is afgesproken. Wellicht is hem de belofte gemaakt dat hij verhuurd mag worden als hij vermoedelijk geen basisspeler zal worden. Ik had hem in ieder geval hier nog graag gezien. In mijn ogen namelijk gewoon een verdediger die je uitstekend kan gebruiken, zeker tegen NEC was hij goed van pas gekomen met die snelle spelers voorin.
Plaats reactie