Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Bk , wat dacht je van Eisinga zelf? Verder doet hij ook zeker dingen goed. Maar wel n baasje
met ego.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Klopt dat formeel wel dat Eijsinga andere directieleden benoemd. Is dat niet een taak voor de RC ?
Eijsenga mag van mij wel ophouden met blunderen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Luuc begon goed. Heel positief, open en lekker duidelijk.
Laatste tijd alleen steeds meer vervelende dingen.
Meneer wordt wat arrogant, communiceert niet meer, inderdaad een baasje met ego.
Jammer.
Zeg maar niks!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

staat vandaag ook een goed geïnformeerd stuk in de lc, is deze keer geen stemmingmakerij oid, mochten er nog mensen aan twijfelen.

Als luuc slim is haalt ie bakzeil en houdt hij Bloemers binnen, die is nog niet formeel gestopt. Echt een enorme domme en grote fout maakt hij nu. Juist in een tijd dat je weer sponsoren kunt en moet binden gaat hij hier stennis schoppen. Sukkel!!
Hier heb ik geen woorden voor
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2496
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Storm in een glas water. LC publiceert ook weer een suggestief nieuwsbericht waarbij aannames worden gemaakt.
"'Kamminga ontdekte dat ze regelmatig sponsoren moest bezoeken. Ook moest ze groepen mensen toespreken, terwijl ze verder verantwoordelijk zou worden voor de ticketing en de kidsclub. Was Kamminga, voor haar aanstelling, een ander functieprofiel voorgeschoteld dan de praktijk?'', aldus de krant."
Ik geloof hier niks van. Als persoon ga je toch eerst even verdiepen in de functie? Als commercieel manager moet je (heel verrassend) commercieel zijn. Sponsoren aantrekken, klantcontact onderhouden, groepen toespreken etc. etc. Elk weldenkend mens gaat onderzoek doen naar de functie waar hij/zij op gaat solliciteren.

Een krant als LC moet NATUURLIJK onderzoek doen, maar nee hoor, ze maken aannames en zorgen ervoor dat de club in een slecht daglicht komt. Typisch.
Heerenveen fan in Leiden
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

beste Jazz, mevr Kamminga kwam solliciteren voor een hele andere functie, echter nav de gesprekken heeft luuc aangeven haar in een hele andere rol te zien, te willen plaatsen omdat hij wist dat hij met Henk zou gaan stoppen. Het enthousiasme in de gesprekken heeft haar doen besluiten het op te gaan pakken terwijl ze eigenlijk wist dat dit niet haar ding was. Maar ze zat ook al even thuis dus je wilt weer aan het werkt. Luuc had beter moeten weten en daar niet op moeten aan sturen, mevr Kamminga had haar onderbuik gevoel moeten volgen. Na 2 weken werken kwam ze alsnog tot die conclusie.

En tuurlijk ga je als je solliciteert op onderzoek naar de functie inhoud, maar stel je voor, je komt voor iets anders, maar tijdens het gesprek ziet het bedrijf iets anders in jou, of vind je daar beter geschikt voor, er ontstaat wederzijds enthousiasme en men overtuigd elkaar van de mogelijkheden, ook valkuilen worden erkend, echter ziet men dat als een opstartproces wat snel eigen gemaakt kan worden. Als de onderlinge klik goed is ontstaat er snel bereidheid naar elkaar toe. Maar zo zwart wit als jij het stelt is het zeker niet. Kamminga had zeker wel commerciële vaardigheden ervaring, ze werkte bij Maandag en stuurde een vestiging aan, Maandag is een commerciële onderneming. Alleen naar twee weken kom je er achter dat je het echt niet wilt, of dat de stap veel te groot is.

Dit alles is niet te wijten aan de lc maar aan de club zelf... helaas...

maar goed wat iedereen wel of niet wil geloven moeten iedereen zelf maar weten...
Hier heb ik geen woorden voor
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Bloemers heeft al een nieuwe baan dus dat wordt hem niet Torcida.

Jan van Erve maar eens polsen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2496
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

TORCIDA schreef:beste Jazz, mevr Kamminga kwam solliciteren voor een hele andere functie, echter nav de gesprekken heeft luuc aangeven haar in een hele andere rol te zien, te willen plaatsen omdat hij wist dat hij met Henk zou gaan stoppen. Het enthousiasme in de gesprekken heeft haar doen besluiten het op te gaan pakken terwijl ze eigenlijk wist dat dit niet haar ding was. Maar ze zat ook al even thuis dus je wilt weer aan het werkt. Luuc had beter moeten weten en daar niet op moeten aan sturen, mevr Kamminga had haar onderbuik gevoel moeten volgen. Na 2 weken werken kwam ze alsnog tot die conclusie.

En tuurlijk ga je als je solliciteert op onderzoek naar de functie inhoud, maar stel je voor, je komt voor iets anders, maar tijdens het gesprek ziet het bedrijf iets anders in jou, of vind je daar beter geschikt voor, er ontstaat wederzijds enthousiasme en men overtuigd elkaar van de mogelijkheden, ook valkuilen worden erkend, echter ziet men dat als een opstartproces wat snel eigen gemaakt kan worden. Als de onderlinge klik goed is ontstaat er snel bereidheid naar elkaar toe. Maar zo zwart wit als jij het stelt is het zeker niet. Kamminga had zeker wel commerciële vaardigheden ervaring, ze werkte bij Maandag en stuurde een vestiging aan, Maandag is een commerciële onderneming. Alleen naar twee weken kom je er achter dat je het echt niet wilt, of dat de stap veel te groot is.

Dit alles is niet te wijten aan de lc maar aan de club zelf... helaas...

maar goed wat iedereen wel of niet wil geloven moeten iedereen zelf maar weten...
Zoals je het zo beschrijft, klinkt het alsof er te snel een keuze is gemaakt om Kamminga aan te nemen voor een andere functie met andere competenties. Dat Kamminga na 2 weken besluit dat het toch niet haar ding is, prima, dat kan gebeuren.

Nu moet de club doorgaan en iemand aannemen die het wel aan kan. Verlies nemen en verder kijken.
Heerenveen fan in Leiden
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

klopt Boelie die zal er ook niet op terugkomen, maar wie niet waagt wie niet wint. En zolang hij nog niet gestart is..
maar dit is meer een ijdele hoop
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

daar gaan we weer...
Krekt as yn de tiid fan âld-foarsitter Robert Veenstra spilet der wer fan alles by SC Hearrenfean. Personiel is lulk, de kommersjeel manager is fuort, syn opfolger ek en de algemien direkteur fan no wurdt Veenstra 2.0 neamd. Ferslachjouwer Roelof de Vries leit út.

Dit ferhaal is makke op basis fan petearen mei meiwurkers fan sportklup Hearrenfean, âld-bestjoerders en sponsoaren. Gjin inkele boarne fielt him frij om syn ferhaal te dwaan as syn namme neamd wurdt. Dêrom is dit artikel skreaun op basis fan anonime boarnen.

It is 19 desimber 2017, ûngefear 20.00 oere. "Henk Bloemers weg," meldt in Whatsappberjocht. Bloemers is kommersjeel manager en noch gjin 1,5 jier yn tsjinst by de klup. Hy komt út de fuotbalwrâld. Hy wurke earder by De Graafschap. Hy krijt in pittige opdracht by Hearrenfean. De kommersjele ôfdieling is in lestige. Sponsorjilden binne de lêste jierren werom rûn en boppedat hat de ôfdieling in roerich ferline. Managers komme en gean en in soad krityk komt yntern fan dy ôfdieling. Jan van Erve, Joost Steppé, Joost Jetten, Robert van der Werf; it binne samar wat nammen dy't yn in koarte tiid lieding joegen oan de kommersjele ôfdieling. Mar oer Bloemers binne se it allegear iens: dy docht it goed. De sfear hat noch noait sa goed west en belangriker noch: de ynkomsten nimme wat ta. De ferwachting is kommend jier mei sa'n tsien prosint. Boppedat is mei GroenLeven in fluch groeiende haadsponsor binnehelle.

Bloemers en Eisenga lizze elkoar net
Mar dochs stapt Bloemers op. Allinnich yn de krante De Gelderlander reagearret er en seit er dat hy net útslút dat hy weromkomt by De Graafschap. Fierder seit Bloemers neat oer wêrom't er fuortgiet. Yntusken is syn fuortgean in publyk geheim: Bloemers en Eisenga lizze elkoar net. "In samenspraak met Henk hadden we voor hem een nieuwe rol, die past bij zijn kracht en talent, als salesmanager en relatiebeheerder gedefinieerd. We hebben Henk daarbij een, naar onze mening, passende aanbieding gedaan. Jammer genoeg voor beide zijn we er samen niet uitgekomen. We betreuren het dat hij andere ambities heeft dan sc Heerenveen, want hij heeft fantastisch werk verricht. We zijn Henk dankbaar voor wat hij voor ons heeft betekend," sa seit algemien direkteur Luuc Eisenga.

Verdeel en heers
Yn werklikheid is it krekt oars. Bloemers en Eisenga botse faak mei elkoar en binne it hast noait iens oer "de te varen koers". Bloemers wol mear gearwurkje, wylst Eisenga opleit wat der barre moat. "Verdeel en heers", sa sizze guon meiwurkers. En: "Dat is nog erger dan in de tijd van Robert Veenstra," sa sizze guon meiwurkers. Eisenga krijt yntern dan ek al gau de bynamme Veenstra 2.0. Der binne ek meiwurkers wol tefreden oer Eisenga. De frustraasje is minder grut as yn de tiid fan Veenstra. Dochs fine guon meiwurkers, âld-bestjoerders en sponsoaren dat it oars en foaral better moat. De reaksjes ferskille fan "aardige man" en "profesjoneel" nei "alleenheerser" en "te glad".

Lêste wurkdei
De spanningen tusken Bloemers en Eisenga rinne noch fierder op as Bloemers der achter komt dat Eisenga in oar frege hat foar de funksje fan Bloemers, as kommersjeel manager. It giet om in goede bekende fan Bloemers sels, dy't dêr dus al gau achter komt. Bert Hendriks wurdt troch Eisenga frege. Hendriks hat in ferlykbere funksje by haadsponsor GroenLeven, as managing consultant, mar hy seit nee tsjin Eisenga. Bloemers twivelet al langer om op te hâlden. Hielendal as hy heart dat Eisenga in oare funksje yn gedachten hat, wêrby't er 30 persint ynleverje moat en minder yn de Achterhoek wêze kin. Bloemers stapt op. Offisjeel rint syn kontrakt ôf en folgjende wike sil syn lêste wurkdei wêze.

Marieke Kamminga
Op 21 desimber makket SC Hearrenfean bekend dat Marieke Kamminga de nije kommersjeel manager is. Se komt net út de fuotbalwrâld en is festigingsdirekteur by detasjearringsbedriuw Maandag. Eisenga: "Marieke is een gedreven commerciële persoonlijkheid." Nei njoggen dagen stapt se op. Dit is de offisjele lêzing neffens in parseberjocht: "Wegens onverwachte privé-omstandigheden." Oft der ferfelende omstannichheden binne, wurdt net dúdlik. Wol is dúdlik dat Kamminga har funksje oars foarsteld hie. Meiwurkers befêstigje dat Kamminga fernuvere reagearret by it sjen fan de organogram en net wist dat se ek ferantwurdlik wurdt foar de Feansjop en Ticketing. Boppedat wurket se 36 oeren. As se heart dat it faak mear wurdt, skrikt se. Ek omdat se in soan fan fjouwer hat. Se skrikt hielendal as se sjocht wat har takepakket is. Kamminga wie net berikber foar kommentaar.

Sponsoaren
Mar net allinnich de relaasje mei de kommersjele ôfdieling rint stroef. Ek guon sponsoaren moatte by Eisenga op it matsje komme. Op 23 desimber reagearje guon sponsoaren yn de Ljouwerter Krante. Se binne teloarsteld oer de gong fan saken. Sytse Bouwer fan GroenLeven en Paul van Leeuwen fan Jako "moatte" harren melde en ferantwurdzje foar harren wurden yn de krante. De relaasje tusken Eisenga en Bouwer is der al mei al net better op wurden. Guon oare sponsoaren twivelje oft se trochgeane. Koopmans Verf is foar 250.000 euro businesspartner, mar tinkt der oer op te hâlden.

By de klup is der ek mei grutte fernuvering sjoen nei it lêste jierferslach. En dan benammen nei de finansjele sifers. Wer reade sifers, mar belangriker noch, dat Eisenga it fan no ôf net mear realistysk fynt om swarte sifers te skriuwen, fine se in skande. Of sa't in âld-bestjoerder seit: "As je je hûs ferkeapje moatte, moatte je yn in karavan wenje gean. En as je dy ek net mear hâlde kinne, sliepe je aanst ûnder de brêge."

Wei nei ûnderen
SC Hearrenfean sit, sa docht bliken út it beljen mei sponsoaren, âld-bestjoerders en meiwurkers fan de klup, op in hellend flak. De wei nei ûnderen is ynset en sa komt SC Hearrenfean der net maklik wer út. Sportyf giet it net goed. Streppel hat min of mear der foar soarge dat Hamstra technysk manager wurden is en Hamstra sil Streppel net dien jaan. Finansjeel wurdt al jierren minne sifers skreaun en op de tribunes sjochst hieltyd mear lege plakken. Luuc Eisenga is statutêr de iennige ferantwurdlike man. Hy hoecht allinnich ferantwurding ôf te lizzen oan de Ried fan Kommissarissen. En dus moat hy, sa as in âld-meiwurker seit, net allinnich fan it swiete priuwe, mar ek fan it soere.

Reaksje Luuc Eisenga, algemien direkteur sportklup Hearrenfean:
"Ik herken mij niet in typeringen als Veenstra 2.0, je mag en kan mensen niet vergelijken. Helaas is het een gevolg van veranderingen. We hebben de eerste fase net afgerond en zitten nu in fase 2. Met Henk Bloemers heb ik een goede professionele relatie. We hebben Henk een nieuwe aanbieding gedaan en met de nieuwe positie in de organisatie was Henk akkoord. We waren graag met Henk doorgegaan. Dat wij al een ander hebben benaderd, kan ik niet bevestigen. Over het vertrek van Marieke Kamminga moet ik wijzen naar het persbericht. Ik heb daar niks toe te voegen. Ze is door onverwachte privé-omstandigheden vertrokken. Het had niks te maken met zaken als 'haar takenpakket niet kennen.'

We moeten vooral verder als club. Het is een moeilijke fase en je merkt dat de club een geschiedenis heeft. Daar lopen we niet voor weg. Samen met het managementteam, de Raad van Commissarissen en het stichtingsbestuur hebben we een weg ingezet met ons beleidsplan en daar houden we aan vast. We willen blijvend succesvol zijn zodat we over 100 jaar ook nog bestaan."
Hier heb ik geen woorden voor
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2496
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

TORCIDA schreef:daar gaan we weer...
Is er een Nederlandse versie hiervan?
Heerenveen fan in Leiden
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

@Jazz Je kunt bij de link op Nederland klikken: https://www.omropfryslan.nl/nijs/782705 ... r-op-e-nij
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

GeraldSibon35 schreef:@Jazz Je kunt bij de link op Nederland klikken: https://www.omropfryslan.nl/nijs/782705 ... r-op-e-nij
haha godver, ik zat al een kwartier te zwoegen om hier chocola van te maken hahaha
Zeg maar niks!
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Dus Luuc Eisenga probeerde de Algemeen Directeur van onze hoofdsponsor GroenLeven naar Heerenveen te halen als commercieel directeur? Dan ben je wel lekker bezig als Eisenga zijnde, wat moet eigenaar Sytze Brouwer wel niet denken. Ik sponsor ze elk jaar voor een groot bedrag en dan opeens wordt mijn personeel weggekaapt. Sowieso vind ik het jammer dat toch steeds weer opnieuw blijkt dat de nieuwe bestuursleden alleen maar aan hun eigen belang denken. Denk eens niet aan jezelf maar aan de club. Zet je ego eens een keer op zij Eisenga als blijkt dat Bloemers beter overweg kan met sponsoren dan jijzelf. Dat is toch klasse als Bloemers populaire is bij de sponsoren, dat is een van zijn voornaamste taken lijkt mij. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen maar het kan weleens weer een lange soap gaan worden. Overigens heeft Riemer zich al laten horen? Vraag me af wat zijn positie is in dit verhaal.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2496
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Daar gaan we weer... Wanneer houdt het toch eens op?
Heerenveen fan in Leiden
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Wanneer Eisinga gelijk openkaart had gespeeld, betreffende het geval Bloemers, was dit allemaal niet aan de orde geweest.

Een voordeel, wanneer hij echt zo ijdel is, Streppel eruit schoppen dan is alle aandacht daar op gevestigd.
Spijt heb je morgen maar!
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wat een stuk van de LC. Ik sluit me aan bij Jazz. Hoe kun je nu vragen stellen als journalist en het antwoord aan de lezer laten? Wat zijn dat voor boulevardpraktijken.

Het is je taak als journalist om zelf antwoord op die vragen te vinden door hoor en wederhoor en onderzoek, maar niet alvast deze vragen in een suggestief stuk te plaatsen. Schandalig wat mij betreft.

Daarnaast het verhaal Kamminga natuurlijk zeer merkwaardig. Lijkt mij heel erg sterk dat ze niet wist wat haar functie in zou houden. Dat ze zichzelf niet geschikt acht na twee weken kan, maar dat eerste lijkt me bullshit en ligt dan ook bij haar. Maar ook hier geldt weer dat het gissen blijft en harde bronnen blijven uit.

Blijft wel staan dat deze zaak niet handig is aangepakt door Eisenga en co en het lijkt hem in dezen wat door de vingers te glippen. Zaak nu om leiderschap te tonen en de boel snel weer vlot te trekken.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Ebiede schreef:Wanneer Eisinga gelijk openkaart had gespeeld, betreffende het geval Bloemers, was dit allemaal niet aan de orde geweest.

Een voordeel, wanneer hij echt zo ijdel is, Streppel eruit schoppen dan is alle aandacht daar op gevestigd.
Eisenga hoeft wat mij betreft helemaal niet te verantwoorden aan ons waarom hij Bloemers liever in een andere functie ziet. Als Algemeen Directeur is dat zijn taak, om zijn visie uit te voeren.

Eisenga heeft eerder gemeld dat hij Bloemers graag had behouden, maar in een andere functie. Prima wat mij betreft.

Mocht die visie later niet de juiste blijken, dan mag Eisenga daarop afgerekend worden, maar dat weten we nu nog helemaal niet.

Door het geval Kamminga staat hij in ieder geval wel met 0-1 achter.
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

TORCIDA schreef:beste Jazz, mevr Kamminga kwam solliciteren voor een hele andere functie, echter nav de gesprekken heeft luuc aangeven haar in een hele andere rol te zien, te willen plaatsen omdat hij wist dat hij met Henk zou gaan stoppen. Het enthousiasme in de gesprekken heeft haar doen besluiten het op te gaan pakken terwijl ze eigenlijk wist dat dit niet haar ding was. Maar ze zat ook al even thuis dus je wilt weer aan het werkt. Luuc had beter moeten weten en daar niet op moeten aan sturen, mevr Kamminga had haar onderbuik gevoel moeten volgen. Na 2 weken werken kwam ze alsnog tot die conclusie.

En tuurlijk ga je als je solliciteert op onderzoek naar de functie inhoud, maar stel je voor, je komt voor iets anders, maar tijdens het gesprek ziet het bedrijf iets anders in jou, of vind je daar beter geschikt voor, er ontstaat wederzijds enthousiasme en men overtuigd elkaar van de mogelijkheden, ook valkuilen worden erkend, echter ziet men dat als een opstartproces wat snel eigen gemaakt kan worden. Als de onderlinge klik goed is ontstaat er snel bereidheid naar elkaar toe. Maar zo zwart wit als jij het stelt is het zeker niet. Kamminga had zeker wel commerciële vaardigheden ervaring, ze werkte bij Maandag en stuurde een vestiging aan, Maandag is een commerciële onderneming. Alleen naar twee weken kom je er achter dat je het echt niet wilt, of dat de stap veel te groot is.

Dit alles is niet te wijten aan de lc maar aan de club zelf... helaas...

maar goed wat iedereen wel of niet wil geloven moeten iedereen zelf maar weten...
Over het eerste gedeelte, prima. Dat is ontzettend knullig, maar kan toch niet gegooid worden op het feit dat Kamminga niet wist wat haar takenpakket was? Je geeft hier zelf ook aan dat de LC hier fout zit met deze berichtgeving.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:
Over het eerste gedeelte, prima. Dat is ontzettend knullig, maar kan toch niet gegooid worden op het feit dat Kamminga niet wist wat haar takenpakket was? Je geeft hier zelf ook aan dat de LC hier fout zit met deze berichtgeving.
Iets niet weten, of het wél weten maar de situatie schromelijk onderschatten. Het is maar een klein verschil. Als je met een vriendelijke enthousiaste directeur aan het babbelen bent over een nieuwe job kan ik me voorstellen dat je je snel laat overhalen. Helemaal omdat ze al een tijd thuis zat en graag weer iets wilde gaan doen. Wat ik in dit verhaal veel erger vind is het benaderen van een directeur van Groenleven die kennelijk een prima band heeft met Bloemers om hem op te gaan volgen. Dan mis je volgens mij zowel IQ als inlevingsvermogen.
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 11-01-2018 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

'Kamminga had haar functie anders voorgesteld en was verbaasd na de eerste werkdag na het zien van de organogram.' Wat een amateurs zeg. Zowel Eisenga als Kamminga zelf. Hoe is het mogelijk dat dat niet vooraf duidelijk is?
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wie zegt dat dit gebeurd is trouwens? Dat benaderen van de directeur van GroenLeven? En is dit met instemming gebeurd van GroenLeven of niet? Allemaal zaken die niet vaststaan en waar we dus moeilijk een antwoord op kunnen geven. Laat die geweldige journalisten dat maar eens goed gaan uitzoeken.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Riemer, Foppe, mooi voetbal, vol stadion en uitstraling. Het lijkt eeuwen geleden.....Onder deze mensen zal het niet terugkeren.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2447
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Vroeger was alles beter, maar tijden veranderen en het voetbal ook. Nu is het moeilijk aanhaken voor Heerenveen (en soortgelijke clubs) zonder extern geld. Als alles goed gaat op het veld, zal het in de bestuurskamer en onder het personeel ook rustig blijven. Ik kan me niet voorstellen dat het onder Riemer altijd rustig was, maar door de goede resultaten hoorde je daar niks van.

Je moet proberen de rust te bewaren, en hopen dat je een seizoen weer eens een uitschieter hebt (zoals Zwolle dit jaar). Op meer durf ik niet te hopen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ah, omdat een tijd verandert mag een club zijn identiteit ook verliezen. Jaja......
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Miljoenenzwendel, bedreiging en keiharde leugens in Leeuwarden omtrent een nieuw stadion worden in de LC “vakkundig” doodgezwegen. Een mislukte sollicitatie bij onze club en de anonieme bronnnen worden weer rijkelijk getapt. De lobby op de LC redactie heeft een duidelijke missie.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2496
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Mooi om te zien dat jullie (jullie weten wie jullie zijn) op Twitter het gesprek aangaan met Eisenga, die nu opeens wel reageert op kritiek. Er mag zeker meer inzicht komen in het wel en wee van de club. Transparantie is belangrijk voor de club!
Heerenveen fan in Leiden
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

pes5 schreef:Wie zegt dat dit gebeurd is trouwens? Dat benaderen van de directeur van GroenLeven? En is dit met instemming gebeurd van GroenLeven of niet? Allemaal zaken die niet vaststaan en waar we dus moeilijk een antwoord op kunnen geven. Laat die geweldige journalisten dat maar eens goed gaan uitzoeken.
Daar heb je gelijk in. Maar dat er in ieder geval iets aan de hand is, kan bijna niet anders. LC, OF én VI melden wat over de onrust. En ze hebben niet allemaal dezelfde bronnen (of niet evenveel) gesproken, dat blijkt bijvoorbeeld uit dat het LC zich afvraagt aan de lezer of Kamminga het takenpakket niet wist (lekkere journalistiek inderdaad) en dat OF wél weet dat dat inderdaad zo is. Daarnaast is het vreemd dat je als directeur breekt met Bloemers, terwijl het eigenlijk heel goed gaat qua sfeer en inkomsten. Sponsoren schijnen blij te zijn, en volgens OF zijn ze zelfs op het matje geroepen voor het uitspreken van die tevredenheid. En dan breek je daarmee, omdat je 'een verschil van inzicht hebt'? Dat is toch zeer opmerkelijk te noemen? Dan roep je ook wel een beetje de verhalen over je af, en ook dat journalisten gaan zitten graven. Door Eisenga zelf gecreëerd dus. Eisenga is zelf lang communicatie- en persmanager geweest, maar pakt dit gewoon slecht aan.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Heerenveen rules schreef:Riemer, Foppe, mooi voetbal, vol stadion en uitstraling. Het lijkt eeuwen geleden.....Onder deze mensen zal het niet terugkeren.
Uitstraling zeker !
Maar ook bagger wedstrijden gezien onder Foppe en Riemer. Thuis waren we wel vaak de baas.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2022
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Dat stukje in de LC waarin ze afvragen of Kamminga wel afwist van takenpakket, was uiteraard een retorische. Maar dat wordt blijkbaar niet door iedereen begrepen.

Wat mij betreft is de situatie als volgt het simpelste uit te leggen: Bloemers en Eisenga zijn op hun eigen manier beide 'mannetjes', die denken het beste te weten op het gebied van marketing/commercie. Eisenga zag dat Bloemers het goed deed en wist dat hij het ten opzichte van de sponsoren/medewerkers niet kon maken om zijn contract niet te verlengen.

Dus om én zijn koers te kunnen varen (het vinden van een nieuwe manager) én een poging Bloemers (voor de bühne) te behouden, bood hij hem een nieuwe functie aan. Wel met minder salaris (want lagere functie) maar dan kon hij het naar buiten toe wel verkopen dat hij in elk geval moeite had gedaan. In eerste instantie leek dat ook te lukken.

Maar met het aanstellen van Kamminga (die wél direct de orders van Eisenga zou uitvoeren) dacht hij iedereen slim af te zijn, maar heeft hij heeft daarbij zijn eigen (en Kamminga's) kwaliteiten ernstig overschat. Nu moet hij op de blaren zitten en lijkt hij te beseffen dat hij nu niets anders kan dan de dialoog aan te gaan op Twitter en mensen uit te nodigen voor de al langer geplande Nieuwjaarsreceptie.

Wat ik gewoon niet begrijp is dat Eisenga niet zijn ego aan de kant heeft kunnen zetten, ten faveure van de club. Dan had Bloemers hier nog rondgelopen en was dit ook allemaal niet naar buiten gekomen. Ook dan was er misschien wat onvrede geweest (zoals Eisenga terecht opmerkt: dit gebeurt bij ieder bedrijf) maar was het intern gebleven.
Plaats reactie