Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Eisinga heeft uitgesproken weer richting linkerrijtje en play offs te willen gaan met sc Heerenveen. Hij heeft uitgesproken dat er schot zit in het sportstaddossier. Dat men met meerdere kandidaten voor het hoofdsponsorschap in gesprek is. Dat er een transferbudget beschikbaar is. Dit schept verwachtingen, zoals Zweed1 hierboven terecht aangeeft.

Vooralsnog is er weinig waargemaakt. Een ongeschikt bevonden TD vervangen door wederom iemand zonder ervaring, een prima reservedoelman vastgelegd en een transfervrij aanvaller wiens niveau nog moet blijken na twee jaar zandbak.

Het kan niet zo zijn dat dit het is na de woorden die hij heeft uitgesproken. Er zal ook naar gehandeld moeten worden. Zoals eerder door meerdere mensen aangehaald is het essentieel om de inkomstenkant weer aan te slingeren, in plaats van steeds verder snijden in en om het voetbalbedrijf.

Toch hebben deze relatief nieuwe mensen, Eisinga, Streppel en Hamstra, nog steeds krediet nodig. Ik laat me graag positief verrassen, maar ben de positieve vibe van na het Q&A langzaam weer aan het verliezen met de huidige gang van zaken.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

NEC maakt vandaag bekend dat EnergieFlex voor de komende 2 seizoenen de hoofdsponsor zal zijn voor de Nijmegenaren.
http://www.gelderlander.nl/algemeen/spo ... -1.6177419

Dan zal naar alle waarschijnlijkheid toch De Haan Westerhoff onze nieuwe hoofdsponsor worden, of Woerts moet nog met een absolute verrassing op de proppen komen. Maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet meer in.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Mackan68 schreef:NEC maakt vandaag bekend dat EnergieFlex voor de komende 2 seizoenen de hoofdsponsor zal zijn voor de Nijmegenaren.
http://www.gelderlander.nl/algemeen/spo ... -1.6177419

Dan zal naar alle waarschijnlijkheid toch De Haan Westerhoff onze nieuwe hoofdsponsor worden, of Woerts moet nog met een absolute verrassing op de proppen komen. Maar daar geloof ik eerlijk gezegd niet meer in.
Ik las ergens anders alweer dat NEC ons zou hebben afgetroefd. Dat is dan weer zo'n conclusie die nergens op gebaseerd is. Misschien heeft Heerenveen wel veel hogere eisen, we weten het niet.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Otsje P schreef:
Ik las ergens anders alweer dat NEC ons zou hebben afgetroefd. Dat is dan weer zo'n conclusie die nergens op gebaseerd is. Misschien heeft Heerenveen wel veel hogere eisen, we weten het niet.
Ach ja, je weet het niet. Mensen krijgen van de Haan Westerhoff geen warm gevoel. Na alle reviews op internet gelezen te hebben over EnergieFlex kreeg ik dat bij die naam ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat zij wel een bedrag wilden sponsoren wat in de buurt kwam van waar Univé garant voor stond.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ik snap dat niet zo goed dat men geen warm gevoel krijgt als DHW onze shirtsponsor gaat worden. Als dat het enige bedrijf is dat het dichtst bij onze voorwaarden kan komen dan moeten we daar volgens mij alleen maar dankbaar voor zijn. Beter dat dan helemaal niks.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Grimo schreef:Ik snap dat niet zo goed dat men geen warm gevoel krijgt als DHW onze shirtsponsor gaat worden. Als dat het enige bedrijf is dat het dichtst bij onze voorwaarden kan komen dan moeten we daar volgens mij alleen maar dankbaar voor zijn. Beter dat dan helemaal niks.
Dat is hetzelfde als dat er nog steeds mensen serieus geloven dat er grote namen (met bijpassende salarissen en/of tekengelden) zomaar bij ons zouden willen komen spelen.
Het is natuurlijk ook jammer dat bijvoorbeeld een bedrijf als Coolblue of Corendon met nationale uitstraling eerst in het geruchtencircuit opdook en dat het uiteindelijk op een lokale sponsor uit draait. Het was mooier geweest wanneer het andersom was gegaan. Maar wat je zegt, één sponsor is beter dan géén sponsor.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Vraag me wel af wat die woerts opleverd als je zijn bedrag tegen de nieuwe sponsor weg streept straks.
En of we dhw ook niet zonder hem hadden kunnen binnenhalen...
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6242
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Ik neem aan dat er met Woerts een prestatie overeenkomst is afgesloten. Pas betalen nadat de prestatie geleverd is. Daarnaast zal de beloning uit een x-percentage bestaan van de gesloten overeenkomst.
Spijt heb je morgen maar!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

bollebert schreef:Vraag me wel af wat die woerts opleverd als je zijn bedrag tegen de nieuwe sponsor weg streept straks.
En of we dhw ook niet zonder hem hadden kunnen binnenhalen...
Wie zegt dat Woerts DHW heeft binnen gehaald? Misschien heeft Olijve zichzelf wel gemeld of is ie gewoon door de club zelf benadert. Zullen vast wel meer mensen dan alleen Chris Woerts bezig zijn met een hoofdsponsor. Al is dat ook maar een aanname.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Het in Rotterdam gevestigde Coolblue zal vast uit zijn netwerk komen, van dit Friese bedrijf lijkt de kans daarop kleiner. Het is een deprimerende bevestiging van de aftakeling van het merk sc Heerenveen mochten we een lokaal bedrijf met relatief beperkte middelen als hoofdsponsor krijgen. In het kader van het openstellen van sponsoring voor de unibets van deze wereld in Nederland wellicht toch maar even een rondvraag doen in deze wereld.

Kanttekeningen bij bovenstaande is dat het kan zijn dat men inderdaad geen geschikte sponsor kan vinden en daarom zich voor een jaar verbind aan de genoemde partij, ondertussen doorzoekend naar een nieuwe grote vis.

Natuurlijk kennen we de inhoud niet, kennen we de bedragen niet en is er nog niks rond. Ik hoop binnenkort positief verrast te worden door een ambitieuze zet van de club, op dit gebied, op spelersgebied, iets waar de ambitie uit blijkt echt stappen te zetten.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Omdat we de eerste wedstrijden met KIKA op het shirt spelen verwacht ik niet snel nieuws over een nieuwe hoofdsponsor. Ik zou het al heel wat vinden mocht er een nieuwe hoofdsponsor op het shirt staan bij de competitiestart.
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Eerst Kika op het shirt en nu pas bij aanvang van het seizoen een regionale sponsor presenteren klinkt niet goed. Weet ook wel dat de sponsors niet voor het oprapen liggen je moet dan ook een creatief aanbod doen met win-win mogelijkheden.

Het beoogde regionale bedrijf is met een mkb omvang niet een sponsor die in de buurt kan komen wat Unive jarenlang binnenbracht.

Het is niet zozeer de fout van Eijsenga maar alle andere harlekijnen die daarboor in het bestuur hebben gezeten. Het is al superlang bekend dat Unive eindig was. Ze hebben zelfs een jaar verkengd om de club meer tijd te geven.

De commerciele afdeling functioneert slecht en wordt niet actief opgetreden richting sponsors die kunnen verlengen of willen stoppen. Datzelfde is het geval bij supporters die afhaken.

Het is de tijd van big data en daar moet de club snel wat mee.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Commercieel gezien lijkt de club op zijn gat te liggen. Er wordt niks meer gecommuniceerd over nieuwe sponsors, men is niet in staat een goede nieuwe hoofdsponsor te vinden en doet daarin nu concessies door bestaande sponsoren uit de regio voor een 'habbekrats' op het shirt te zetten. Wellicht een oplossing voor één jaar, maar op termijn moeten we echt meer inkomsten gaan genereren.

Het verhaal over inkomsten genereren tov kosten snijden is hier al vaak genoeg benoemd. Toon wat meer ambitie alsjeblieft. Van de drie maanden zomerstop zijn er twee voorbij in een zomer waar je hoopt dat een nieuwe directie 'doorpakt'. Minimale verwachtingen voor deze zomer waren een nieuwe volwaardige hoofdsponsor en een ervaren middenvelder als vervanger voor Joey. Tot nu toe hebben we een goedkope oplossing voor de spits waarvan we gaan moeten zien of het kwaliteit of kwantiteit is.

Meest positieve is de mentaliteit van Streppel. Hard werken, pressie spelen en er vol op klappen met de spelers die er zijn. Eisenga heeft voornamelijk indruk gemaakt met zijn woorden en komt nog niet echt tot daden. Kom op Luuc, verras ons nog even voor de competitiestart!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Het is erg stil bij de heren Eisenga, Bloemers en Hamstra. Na de vraag en antwoord met Eijsenga van 31 mei (6 weken terug) en de presentatie van Hamstra is het angstvallig stil. Hoe staat het ervoor met dossier Sportstad? Hoe staat het ervoor met de Japanner, komt ie wel of niet op stage? Spreek eens uit op welke posities er wel of niet versterkingen komen. Wat is het commerciele plan van Bloemers om de vastgeroeste commerciele afdeling succesvol te krijgen? Tijdens de periode dat iedereen hun seizoenkaart moest verlengen wist Eisenga ook te communiceren met de achterban. Kennelijk zit ie nu onder zijn bureau.
Jazz
Beheerder
Berichten: 2493
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Grimo schreef:Het is erg stil bij de heren Eisenga, Bloemers en Hamstra. Na de vraag en antwoord met Eijsenga van 31 mei (6 weken terug) en de presentatie van Hamstra is het angstvallig stil. Hoe staat het ervoor met dossier Sportstad? Hoe staat het ervoor met de Japanner, komt ie wel of niet op stage? Spreek eens uit op welke posities er wel of niet versterkingen komen. Wat is het commerciele plan van Bloemers om de vastgeroeste commerciele afdeling succesvol te krijgen? Tijdens de periode dat iedereen hun seizoenkaart moest verlengen wist Eisenga ook te communiceren met de achterban. Kennelijk zit ie nu onder zijn bureau.
Misschien een goed idee om weer te vragen naar een Q&A? Anders wordt er helemaal niks gedeeld met de achterban.
Heerenveen fan in Leiden
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Grimo schreef:Het is erg stil bij de heren Eisenga, Bloemers en Hamstra. Na de vraag en antwoord met Eijsenga van 31 mei (6 weken terug) en de presentatie van Hamstra is het angstvallig stil. Hoe staat het ervoor met dossier Sportstad? Hoe staat het ervoor met de Japanner, komt ie wel of niet op stage? Spreek eens uit op welke posities er wel of niet versterkingen komen. Wat is het commerciele plan van Bloemers om de vastgeroeste commerciele afdeling succesvol te krijgen? Tijdens de periode dat iedereen hun seizoenkaart moest verlengen wist Eisenga ook te communiceren met de achterban. Kennelijk zit ie nu onder zijn bureau.
Waarom deze vragen als je de antwoorden al weet?
Alles zit nog in de dop tijd zat volgens velen,voor de competitie begint!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Volgens mij wordt vlak voor de 1e competitie wedstrijd de nieuwe hoofdsponsor bekend, dit heb ik op diverse plekken al gelezen.
Ook zijn er voorbereidingen getroffen aan de oostzijde van het stadion voor de nieuwe sponsor. De sponsor zal al wel bekend zijn
maar dit wordt nog stil gehouden totdat alle voorbereidingen en uitingen gereed zijn
Hier heb ik geen woorden voor
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

bollebert schreef:
Waarom deze vragen als je de antwoorden al weet?
Alles zit nog in de dop tijd zat volgens velen,voor de competitie begint!
Kennelijk weet jij alles Bert. Vertel , hoe is het inmiddels met dossier Sportstad, zijn er vorderingen? Waar blijft die Japanner? Wat is het commerciele plan van Bloemers om het sponsoren van Heerenveen weer aantrekkelijk te maken.

Ik hoor graag van je.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Grimo schreef:Het is erg stil bij de heren Eisenga, Bloemers en Hamstra. Na de vraag en antwoord met Eijsenga van 31 mei (6 weken terug) en de presentatie van Hamstra is het angstvallig stil. Hoe staat het ervoor met dossier Sportstad? Hoe staat het ervoor met de Japanner, komt ie wel of niet op stage? Spreek eens uit op welke posities er wel of niet versterkingen komen. Wat is het commerciele plan van Bloemers om de vastgeroeste commerciele afdeling succesvol te krijgen? Tijdens de periode dat iedereen hun seizoenkaart moest verlengen wist Eisenga ook te communiceren met de achterban. Kennelijk zit ie nu onder zijn bureau.
Het is een wielrenman. Zou me niets verbazen dat hij in Frankrijk zat. Misschien dat hij daar nog wat gesprekken kan voeren met potentiële bekendere sponsoren. Ik ben het met je eens dat hij momenteel wel erg stil is. Ook op twitter, waar hij toch normaal gesproken wel aardig actief was.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Grimo schreef: Kennelijk weet jij alles Bert. Vertel , hoe is het inmiddels met dossier Sportstad, zijn er vorderingen? Waar blijft die Japanner? Wat is het commerciele plan van Bloemers om het sponsoren van Heerenveen weer aantrekkelijk te maken.

Ik hoor graag van je.
Dossier sportstad zijn ze druk mee bezig maar vorderd gestaag.
Commerciele plan is om er vol gas tegen aan te gaan en desnoods deur aan deur te gaan.
Samen met de nieuwe sponserzalen moet het aantrekkelijker worden voor sponsoren.
Dit zijn allemaal de woorden van eisinga 5 a 6 weken terug en aangezien er geen nieuws naar buiten komt is het vast nog het zelfde dacht je niet?
Die japanner weet ik niet maar duurd te lang dus komt niet denk ik.
Ben het met je eens hoor dat het voor geen meter opschiet.
Maar volgens mij was jij de gene die riep hebben nog paar weken en dat we ze de tijd moesten geven.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

bollebert schreef:
Dossier sportstad zijn ze druk mee bezig maar vorderd gestaag.
Commerciele plan is om er vol gas tegen aan te gaan en desnoods deur aan deur te gaan.
Samen met de nieuwe sponserzalen moet het aantrekkelijker worden voor sponsoren.
Dit zijn allemaal de woorden van eisinga 5 a 6 weken terug en aangezien er geen nieuws naar buiten komt is het vast nog het zelfde dacht je niet?
Die japanner weet ik niet maar duurd te lang dus komt niet denk ik.
Ben het met je eens hoor dat het voor geen meter opschiet.
Maar volgens mij was jij de gene die riep hebben nog paar weken en dat we ze de tijd moesten geven.
Jij weet dus ook niet de antwoorden zo blijkt Bert. Vol gas en deur aan deur gaan is geen commercieel plan. Je weet wat een commercieel plan is toch? Ten tweede gebeurt dat niet eens. Je kan heel bijdehand reageren met dan is alles nog hetzelfde maar zeg dan gewoon niks. Dat er niks naar buiten komt houdt niet in dat het allemaa hetzelfde is. Ben erg benieuwd wat de plannen van Bloemers wel zijn. Met je laatste zin haal je de zaken door elkaar. Als 2,3 weken terug aan wordt gegeven dat er een Japanner stage komt lopen vraag ik me af waar die blijft. Voor verdere aankopen is er inderdaad nog tijd. Dat is heel wat anders.
Waarom is jouw ondertoon altijd standaard negatief?
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Nee weet de antwoorden inderdaad ook niet.
Maar als we niks horen is er nog niks concreets veranderd neem ik aan.
Dus vandaar aan u de vraag waarom nu zo negatief en moesten anderen zoals ik eerst maar geduld hebben?
Maar laten we gewoon hopen dat ze nu wel vol gas met bepaalde dingen bezig zijn.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

bollebert schreef:Nee weet de antwoorden inderdaad ook niet.
Maar als we niks horen is er nog niks concreets veranderd neem ik aan.
Dus vandaar aan u de vraag waarom nu zo negatief en moesten anderen zoals ik eerst maar geduld hebben?
Maar laten we gewoon hopen dat ze nu wel vol gas met bepaalde dingen bezig zijn.
Ik denk het ook Bollebert.
Het valt me ook niet mee dat er geen spraakmakende verkoop geweest is nog.
Meestal is er wel wat interesse in ons spelersmateriaal. Maar nu lijkt er niemand "hot".
Samen maken we de club sterk.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Ons voordeel is nu gelukkig dat het geld nu zo binnenkomt met de roon en hopelijk nog ziyech.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Maar dat geld is hard nodig om de tekorten te dekken. Met het dalen van de sponsorinkomsten worden de problemen van de club alleen nog maar groter....
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef: Meestal is er wel wat interesse in ons spelersmateriaal. Maar nu lijkt er niemand "hot".
Larsson vergeten?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

bollebert schreef:Nee weet de antwoorden inderdaad ook niet.
Maar als we niks horen is er nog niks concreets veranderd neem ik aan.
Wat ik al zei dat hoeft niet het geval te zijn. Maar dat we nu helemaal niks meer horen vind geen goede zaak.
bollebert schreef: Vandaar aan u de vraag waarom nu zo negatief en moesten anderen zoals ik eerst maar geduld hebben?
Maar laten we gewoon hopen dat ze nu wel vol gas met bepaalde dingen bezig zijn.
Omdat ik me een aantal vragen afvraag ben ik negatief? Je zaken afvragen en negatief zijn ,zijn twee verschillende dingen.
Met geduld hebben heb ik constant het gehad over versterkingen. Je haalt dingen compleet uit de context.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Reeds voordat de transfer van De Roon was beklonken (überhaupt in het nieuws kwam), werd door onze directie al aangegeven dat er financiële ruimte was voor een paar versterkingen. Wanneer we de jaarrekening bekijken, kunnen we inderdaad vaststellen dat deze ruimte er is. Dit ondanks dat er een jaarlijks tekort is van 2-2,5M (vanuit gaande dat de nieuwe sponsor een half miljoen minder binnenbrengt dan Univé).
Tot nu toe komen de nieuwe heren positief op me over. Ik vind ook niet dat Eisenga of Hamstra elke 2 weken verantwoording moet afleggen richting de achterban omtrent het halen van spelers, etc. Dat het nu al wat 'langer' erg stil is beaam ik. Ik zou dan ook verwachten dat de directie binnen 2-3 weken met een nieuwe update komt. Als fan wil je graag weten wat je het komende seizoen kunt verwachten. Ik hoop dat ze de lijnen kort houden, want de start van Eisenga was veelbelovend.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wizard schreef:Reeds voordat de transfer van De Roon was beklonken (überhaupt in het nieuws kwam), werd door onze directie al aangegeven dat er financiële ruimte was voor een paar versterkingen. Wanneer we de jaarrekening bekijken, kunnen we inderdaad vaststellen dat deze ruimte er is. Dit ondanks dat er een jaarlijks tekort is van 2-2,5M (vanuit gaande dat de nieuwe sponsor een half miljoen minder binnenbrengt dan Univé).
Tot nu toe komen de nieuwe heren positief op me over. Ik vind ook niet dat Eisenga of Hamstra elke 2 weken verantwoording moet afleggen richting de achterban omtrent het halen van spelers, etc. Dat het nu al wat 'langer' erg stil is beaam ik. Ik zou dan ook verwachten dat de directie binnen 2-3 weken met een nieuwe update komt. Als fan wil je graag weten wat je het komende seizoen kunt verwachten. Ik hoop dat ze de lijnen kort houden, want de start van Eisenga was veelbelovend.
Erg optimisitisch. Ik deel je mening niet. De hoofdsponsor is er nog steeds niet en zal zeer waarschijnlijk minder betalen.
Verder daalt het aantal sponsoren, zie hiervoor het uitzoekwerk van Mackan.
Ik denk dat de tekorten verder oplopen. Ook is er nog geen speler verkocht.
Samen maken we de club sterk.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

BK2007 schreef:Verder daalt het aantal sponsoren, zie hiervoor het uitzoekwerk van Mackan..
Niet zo gek, op CZ werkt een oud voetballer, iemand die er via de kaartverkoop is ingerold is en iemand die op MAVO-niveau een detailhandelopleiding heeft gedaan. Dit alles staat onder leiding van Henk Bloemers, die als 'commerciële netwerkman in hart en nieren' nog niet de moeite heeft genomen op LinkedIn de Vijverberg als achtergrondfoto en de Graafschap als zijn werkgever aan te passen naar zijn huidige. Niemand met een commerciële opleiding op niveau dus. Dat kon allemaal prima toen de bomen tot de hemel groeiden en sponsoren in de rij stonden voor een stoeltje, maar nu al jaren niet meer. Natuurlijk heeft de crisis er ook ingehakt, maar ik heb het gevoel dat de neergang in sponsoren eerder en creatiever gestopt had kunnen worden met frisse, energieke mensen met kennis van de nieuwste commerciële inzichten. Want dat sponsoren werven een kunst op zich is kunnen we inmiddels wel vaststellen.

Dit is misschien heel hard en enigszins ongenuanceerd. Maar dit is wat er zit. Dit is wat de bedrijven ook zien.
Plaats reactie