Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Heerenveen rules schreef:Hoe kan een man die in 1 jaar tijd Veerman, Te Vrede, Dalgaard, van den Boomen en Bijker haalt, op zijn post blijven zitten. Falen en mogen blijven. Ongelooflijk. Dit wordt afglijden en afglijden......
Waarom noem je het aantrekken van Larsson, Cavlan, Mulder, Zeneli en het verlengen van de contracten van Van Aken en St Juste niet?
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Het aantrekken van Mulder is niet de prestatie van Vonk. Juist niet eigenlijk. Lodeweges heeft bij het aantrekken van Mulder een belangrijke rol gespeeld. En wat te zeggen van de samenstelling van de huidige selectie (bijvoorbeeld aantal middenvelders). Ik heb een klein aantal verhalen gehoord over hoe er wordt gecommuniceerd met spelers, daarnaast hebben we kunnen lezen wat het mogelijk aanblijven van Vonk (intern) teweeg heeft gebracht. Wat mij betreft is 1+1 ook nu 2...
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

H-J schreef:Het aantrekken van Mulder is niet de prestatie van Vonk. Juist niet eigenlijk. Lodeweges heeft bij het aantrekken van Mulder een belangrijke rol gespeeld. En wat te zeggen van de samenstelling van de huidige selectie (bijvoorbeeld aantal middenvelders). Ik heb een klein aantal verhalen gehoord over hoe er wordt gecommuniceerd met spelers, daarnaast hebben we kunnen lezen wat het mogelijk aanblijven van Vonk (intern) teweeg heeft gebracht. Wat mij betreft is 1+1 ook nu 2...
Lodeweges heeft een praatje met Mulder gehad maar uiteindelijk is het Vonk die tot een deal met hem moet komen. Dat is gelukt. Prima werk dus. Wat het intern teweeg brengt bij het personeel zegt mij niet zo veel. Dat personeel moet maar eens aan bak. Een nieuwe td is totaal geen garantie dat hij het beter doet. De middelen zijn niet anders, de scouting is niet anders en het te bieden salaris is niet anders. Dat laatste is vooral een groot probleem om spelers te binden.Voorheen konden wij buiten de top vijf een redelijk interessant salaris bieden waardoor we mede subtoppers konden aftroeven dat is helaas verleden tijd.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Grimo schreef:Voorheen konden wij buiten de top vijf een redelijk interessant salaris bieden waardoor we mede subtoppers konden aftroeven dat is helaas verleden tijd.
Relatief gezien hoef je er niet op achteruit gaan tov onze concurrenten aangezien die net zo veel last hebben van de achteruitgang van de financien.
Of denk je dat Groningen, Fc Twente (!), AZ etc. minder last hebben van de crisis ?
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:
Relatief gezien hoef je er niet op achteruit gaan tov onze concurrenten aangezien die net zo veel last hebben van de achteruitgang van de financien.
Of denk je dat Groningen, Fc Twente (!), AZ etc. minder last hebben van de crisis ?
Groningen, AZ, Vitesse hebben qua salarissen meer te bieden. Tevens zijn die clubs interessant omdat ze nog regelmatig Europees voetbal halen de laatste jaren en wij niet. Wij zitten qua salaris niveau niet meer boven clubs als Groningen, Utrecht, Pec. In het verleden koos een speler sneller voor ons door het goede salaris en dat we Europees speelden. AZ heeft altijd al betere salarissen gehad dan wij.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Toch tekenen Larsson en Zeneli bijvoorbeeld nog steeds contracten bij ons.
Daarnaast tekent Van Aken bijvoorbeeld bij.

Dus dan valt het denkt ik toch nog mee dat we niet goed betalen of geen Europees voetbal halen.
(trouwens wat heb je aan Europees voetbal als je Fc Groningen speler bent. Je wordt er zo uitgeknikkerd).

Als je cijfertjes hebt over onze salarissen en die van de directe concurrenten, dan graag even posten.
Samen maken we de club sterk.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Grimo schreef:Groningen, AZ, Vitesse hebben qua salarissen meer te bieden. Tevens zijn die clubs interessant omdat ze nog regelmatig Europees voetbal halen de laatste jaren en wij niet. Wij zitten qua salaris niveau niet meer boven clubs als Groningen, Utrecht, Pec. In het verleden koos een speler sneller voor ons door het goede salaris en dat we Europees speelden. AZ heeft altijd al betere salarissen gehad dan wij.
Groningen heeft dit jaar voor het eerst weer Europees voetbal gehaald, maar dat gaat hun ook (bijna) nooit meer lukken. De laatste keer was in 2007. AZ doet het Europees altijd goed, en zijn gewoon een grotere club. Vitesse heeft ook nauwelijks Europees voetbal, die hebben de laatste jaren nooit de poulefase gehaald.

En wij betalen nog steeds prima salarissen, die gewoon overeen komen met onze concurrenten. En wij betalen zeker meer dan Zwolle en ik denk ook Utrecht.
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Grimo schreef:Lodeweges heeft een praatje met Mulder gehad maar uiteindelijk is het Vonk die tot een deal met hem moet komen. Dat is gelukt. Prima werk dus.
Lodeweges heeft iets langer met hem om tafel gezeten... Mulder had na het gesprek met Vonk echt geen idee wat hij met hem (Vonk) moest en was hier wel klaar. Zonder het gesprek met Lodeweges had Mulder hier niet gekeept.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Lardy schreef:
Groningen heeft dit jaar voor het eerst weer Europees voetbal gehaald, maar dat gaat hun ook (bijna) nooit meer lukken. De laatste keer was in 2007. AZ doet het Europees altijd goed, en zijn gewoon een grotere club. Vitesse heeft ook nauwelijks Europees voetbal, die hebben de laatste jaren nooit de poulefase gehaald.

En wij betalen nog steeds prima salarissen, die gewoon overeen komen met onze concurrenten. En wij betalen zeker meer dan Zwolle en ik denk ook Utrecht.
Overeenkomen ja, maar niet meer zoals een paar jaar daar boven zaten.De salarissen zijn hier in een paar jaar tijd gehalveerd. Het is allemaal veel meer gelijk getrokken met de huidige concurrentie. Naar mijn weten heeft Groningen nu twee jaar achter elkaar Europees voetbal gehaald,alleen 1 keer de poulefase gehaald. Ook Vitesse haalt met regelmaat Europees voetbal, alleen geen poulefase. In ieder geval zijn de kansen op Europees voetbal bij Vitesse, AZ en Groningen groter dan bij ons,gezien de laatste jaren. Ook Vitesse betaald net als AZ sowieso meer salaris. Misschien dat we meer als Zwolle kunnen betalen maar het zal gelijk zijn aan een club als FC Utrecht. Het is in ieder geval hier qua salaris hard achteruit gegaan.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

H-J schreef: Lodeweges heeft iets langer met hem om tafel gezeten... Mulder had na het gesprek met Vonk echt geen idee wat hij met hem (Vonk) moest en was hier wel klaar. Zonder het gesprek met Lodeweges had Mulder hier niet gekeept.
Je vertelt dit alsof je erbij aan tafel zat. Maar goed, het aantrekken van Larsson, Zeneli,Cavlan en het verlengen van St Juste en Van Aken zal ook wel de verdienste zijn van iemand anders... :roll:
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:Toch tekenen Larsson en Zeneli bijvoorbeeld nog steeds contracten bij ons.
Daarnaast tekent Van Aken bijvoorbeeld bij.

Dus dan valt het denkt ik toch nog mee dat we niet goed betalen of geen Europees voetbal halen.
(trouwens wat heb je aan Europees voetbal als je Fc Groningen speler bent. Je wordt er zo uitgeknikkerd).

Als je cijfertjes hebt over onze salarissen en die van de directe concurrenten, dan graag even posten.
Voor Skandinaviers zijn onze salarissen nog zeer interessant ja. Wat heb je aan Europees voetbal? Heb je dat niet door? Zie je dat echt niet? Dat maakt spelers ervaren, die leren hier ontzettend van en het maakt hun beter. Tevens is het interessant voor de clubkas en een prachtige beleving voor de supporters.

Misschien zelf eens verdiepen in cijfertjes en navraag doen BK. Oh nee je stelt hier alleen maar onozele vragen en stellingen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Grimo schreef:Overeenkomen ja, maar niet meer zoals een paar jaar daar boven zaten.De salarissen zijn hier in een paar jaar tijd gehalveerd. Het is allemaal veel meer gelijk getrokken met de huidige concurrentie. Naar mijn weten heeft Groningen nu twee jaar achter elkaar Europees voetbal gehaald,alleen 1 keer de poulefase gehaald. Ook Vitesse haalt met regelmaat Europees voetbal, alleen geen poulefase. In ieder geval zijn de kansen op Europees voetbal bij Vitesse, AZ en Groningen groter dan bij ons,gezien de laatste jaren. Ook Vitesse betaald net als AZ sowieso meer salaris. Misschien dat we meer als Zwolle kunnen betalen maar het zal gelijk zijn aan een club als FC Utrecht. Het is in ieder geval hier qua salaris hard achteruit gegaan.
Zolang wij nog tegen de 4 ton af kunnen tikken zou ik mij niet te druk maken.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Lardy schreef: Zolang wij nog tegen de 4 ton af kunnen tikken zou ik mij niet te druk maken.
Denk je dat, vier ton?
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Grimo schreef:Denk je dat, vier ton?
Dat denk ik niet. Dat weet ik.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Grimo schreef:Misschien zelf eens verdiepen in cijfertjes en navraag doen BK. Oh nee je stelt hier alleen maar onozele vragen en stellingen.
Lullige persoonlijke aanval hoor. :?
Nee ik weet de exacte salarissen per speler niet precies. Noch bij andere clubs. Jij wel dan ?
Kun je mij dan vertellen hoe jij dat dan weet ? Kan ik daar voortaan ook navraag doen :lol:
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:
Lullige persoonlijke aanval hoor. :?
Nee ik weet de exacte salarissen per speler niet precies. Noch bij andere clubs. Jij wel dan ?
Kun je mij dan vertellen hoe jij dat dan weet ? Kan ik daar voortaan ook navraag doen :lol:
Verdiep je.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Lardy schreef:
Dat denk ik niet. Dat weet ik.
Ik weet dat dat niet klopt. Maar goed ieder z'n eigen info.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Grimo schreef: Verdiep je.
Aangezien je er niet op ingaat kan ik niet anders concluderen dan dat je bluft en het dus ook niet weet.
Zou ook bijzonder zijn want de enige info zit bij de clubs en die gaan echt niet ene "Grimo" de hoogte van de salarissen vertellen.
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:
Aangezien je er niet op ingaat kan ik niet anders concluderen dan dat je bluft en het dus ook niet weet.
Zou ook bijzonder zijn want de enige info zit bij de clubs en die gaan echt niet ene "Grimo" de hoogte van de salarissen vertellen.
Ik ga niet meer op jou in BK, totdat je je zelf eens ergens in verdiept. Maar goed je hebt helemaal gelijk BK, ik weet dat allemaal niet... Alleen de salaris administratie van de clubs weten wat de gemiddelde salarissen bij hun club zijn... :lol:
Trol lekker verder. :lol:
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Grimo schreef:Maar goed, het aantrekken van Larsson, Zeneli,Cavlan en het verlengen van St Juste en Van Aken zal ook wel de verdienste zijn van iemand anders... :roll:
Geen idee, daar was ik niet bij :wink:
Maar om na die feiten nou te pleiten voor behoud gaat mij te ver. Daarvoor is er wat mij betreft te veel niet goed gegaan.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

H-J schreef: Geen idee, daar was ik niet bij :wink:
Maar om na die feiten nou te pleiten voor behoud gaat mij te ver. Daarvoor is er wat mij betreft te veel niet goed gegaan.
Wie gaat het beter doen?
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Ik weet dat dat niet klopt. Maar goed ieder z'n eigen info.
Je bronnen kloppen vaak, Grimo. Maar deze dan niet. Maximale salaris bij ons was vorig seizoen 4 ton.
De tijden dat we bijna 1 miljoen!! salaris betaalden voor een speler zijn al een hele poos voorbij inderdaad.
We betalen stuk beter dan PEC, maar zitten qua salaris rond het niveau van Groningen en Utrecht, en een stuk lager dan AZ.
Overigens verwacht ik dat AZ hierin gaat snijden aangezien die de operationele bedrijfsvoering financieel nog steeds niet sluitend hebben.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Wie of wat is jou bron Wizard. Je stelt hier maar iets op dit forum als de waarheid.
Ik ben benieuwd.
Samen maken we de club sterk.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Beste BK2007. Misschien moet je eerst eens wat meer voetbalprogramma's volgen. Voetbal inside, studio sport, programma's over en van SC Heerenveen. Daar kom je al veel meer info en bronnen tegen en hoef je niet steeds dit soort vragen te stellen op het forum. Bezoekers van voetbal praatprogramma's zijn doorgaans goed geïnformeerd en zitten vaak dicht bij de waarheid (lees: vaak). Je kunt ook mensen binnen/buiten de club vragen, maar dat is niet aan een ieder weggelegd.
Verder kan je ervan uitgaan dat de leden die hier vaak posten en met weetjes komen wel hun bronnen of informatie hebben.
Mocht iemand (zoals onlangs) maar wat roepen, en dat komt uit, kan je je beter (een poosje) gedeisd houden.

NB Over het salarismaximum bij Heerenveen is overigens al genoeg gediscussieerd. Terug te vinden in diverse topics.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef:
Je bronnen kloppen vaak, Grimo. Maar deze dan niet. Maximale salaris bij ons was vorig seizoen 4 ton.
De tijden dat we bijna 1 miljoen!! salaris betaalden voor een speler zijn al een hele poos voorbij inderdaad.
We betalen stuk beter dan PEC, maar zitten qua salaris rond het niveau van Groningen en Utrecht, en een stuk lager dan AZ.
Overigens verwacht ik dat AZ hierin gaat snijden aangezien die de operationele bedrijfsvoering financieel nog steeds niet sluitend hebben.
Ok ik had begrepen dat het al lager was dan vier ton inmiddels. Wat ik aangaf over utrecht, groningen, pec en az klopt dus wel.
We ontlopen onze concurrenten niet meer zoals vroeger inderdaad, dat maakt het aantrekken van spelers een stuk moeilijker.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:Wie of wat is jou bron Wizard. Je stelt hier maar iets op dit forum als de waarheid.
Ik ben benieuwd.
Bijzonder dat je altijd maar naar een bron vraagt en zelf nooit wat uitzoekt of ergens in verdiept. Als je toch niemand hier gelooft, wat doe je hier dan op dit forum?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Grimo schreef: Bijzonder dat je altijd maar naar een bron vraagt en zelf nooit wat uitzoekt of ergens in verdiept. Als je toch niemand hier gelooft, wat doe je hier dan op dit forum?
Een vraag stellen. Mag dat ?
Vervolgens wordt ik of belachelijk gemaakt of verwezen naar Voetbal Inside (nota bene).

het is niet een kwestie van iemand wel of niet geloven want dat kan niet als er door meerdere forummers tegengestelde info naar voren komt. Dan begin ik mij (terecht denk ik) af ter vragen wat iemands bron is. Om dan maar Wizard "gelijk" te geven vind ik bijzonder. Waarom Wizard "gelijk" geven. Als je bron iemand bij de club is. Zeg dat dan gewoon. man, man.
Samen maken we de club sterk.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef: Als je bron iemand bij de club is. Zeg dat dan gewoon. man, man.
Hou toch op. Ook dan had je door geemmerd. Waar denk je dat wij de info weg halen uit de Libelle, uit onze duim? Jouw vragen /stellingen hebben elke keer een vervelende zuigende ondertoon. Je verdiept je nergens in en blijft maar zuigende vragen stellen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

BK2007 schreef: Een vraag stellen. Mag dat ?
Vervolgens wordt ik of belachelijk gemaakt of verwezen naar Voetbal Inside (nota bene).
Als je bron iemand bij de club is. Zeg dat dan gewoon. man, man.
1) Niet als het steeds dezelfde vraag is danwel je het antwoord al weet. Dat werkt averechts.
2) Je wordt niet belachelijk gemaakt. Ik raad je juist iets aan. Dat je dat anders interpreteert is aan jou.
3) Ik bepaal zelf wel wat ik zeg en wat niet.

Verder zou ik je willen aanraden je eerst wat meer in de materie te verdiepen i.p.v. steeds te vragen naar de bekende weg.
Dat is ook niet bedoeld om belachelijk te maken, maar is bedoeld als goede raad. We zijn geen Amsterdamse club waar ze eerst ook roepen en dan pas uitzoeken.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Tsja Wizard.
Geef dan meteen fatsoenlijk antwoord, als ik hier iets vraag. Hoef ik ook niet door te vragen met name als iets dat hier als waarheid of stellig wordt verkondigd, onzin is. Dat moet ontmaskert worden nietwaar ? Kwestie van waarheidsvinding.
Overigens kijk ik dagelijks op nieuwssites voor info over onze club. Headliner, Feanonline etc.
Je tip om eens naar Voetbal Inside te kijken ? Doe even normaal, dat zijn clowns. Ik herinner mij een geweldige ruzie tussen Genee en Derksen over Veenstra. Hoe moet je daar nou peil op trekken, dat soort figuren kun je niet serieus nemen.

Kun je dan nu je bron prijsgeven omtrent de salariskwestie ?
"Maximale salaris was 4 ton vorig seizoen" hoe weet je dit ? Nogal stellig, Grimo neemt het direct aan trouwens. Waarom ?
Samen maken we de club sterk.
Plaats reactie