Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
jorro
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Bericht door jorro »

Uitstekend verwoord, mijn complimenten! Dit stuk beschrijft precies hoe ik het beleef. Het zou ook per brief naar de club verstuurd moeten worden. Er moet wat gebeuren!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Prima stuk! De spijker op z'n kop.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Kan me helemaal bij je relaas aansluiten!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1006
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Omdat een ingezonden stuk in de Leeuwarder Courant slechts 400 woorden mag zijn de volgende verkorte versie naar de LC gestuurd:

Hoeveel zijn de woorden van Luuc Eisenga waard

Op de Nieuwjaarsreceptie zei Luuc Eisenga, voorzitter van sc Heerenveen, dat de club van de supporters is. Vorige week donderdag, tijdens een supportersbijeenkomst, herhaalde hij deze woorden.

Ik maak me zorgen over de club die volgens Eisenga ook een beetje van mij is. Ik realiseer me dat mijn club financieel niet meer mee kan met Vitesse, AZ en FC Utrecht en verwacht daarom ook geen plek bij de eerste zes. Maar uit de laatste 48 officiële wedstrijden zijn slechts 49 punten behaald. Een gemiddelde per wedstrijd die hoort bij degradatiekandidaten. Nog erger dan de véél te lange reeks teleurstellende resultaten, is het schrijnend gebrek aan vermaak. Ik wil slechts leuke wedstrijden zien en met een goed gevoel huiswaarts keren.

Onder Streppel lijkt balbezit tot kunst verheven, maar het publiek komt niet naar het stadion om de bal 35 keer heen en weer gespeeld te zien worden tussen beide centrale verdedigers. Ik verwacht dat er eens ingrepen word als voor de zoveelste keer een gebrek aan scorend vermogen blijkt. Maar Streppel blijft spelers zonder rendement opstellen. Het ontbreekt aan tempo, diepgang en lopende mensen. Het spel wordt nooit breed gehouden en vleugelspelers trekken naar binnen. Geen verrassend aanvalsspel maar voorspelbaar trechtervoetbal.

Uiteraard ligt het niet alleen aan Streppel. Gerry Hamstra is verantwoordelijk voor het ontbreken van een kwalitatief goede spits, en het gebrek aan inzet in sommige wedstrijden mag je de spelers verwijten. Maar in mijn optiek herbergt de selectie genoeg kwaliteit om beter te presteren en meer spektakel te bieden.

Het gebrek aan vermaak duurt inmiddels véél te lang en supporters uiten massaal hun ongenoegen. Het statement van supportersvereniging Nieuw-Noord, waarbij 88% van de achterban tegen verlenging met Streppel is, is kraakhelder.

Ik kom al 35 jaar bij sc Heerenveen, maar heb nog nooit zoveel onvrede bespeurd in het Abe Lenstra stadion. Verlengen met Streppel zal de club duizenden seizoenkaarthouders gaan kosten. Mocht die beslissing daadwerkelijk genomen worden dan zal ook ik mijn seizoenkaart niet verlengen. Niet vanwege Streppel of teleurstellende resultaten, maar vanwege het feit dat de bestuurders van mijn club dan de feeling met de achterban totaal hebben verloren en de mening van de supporters blijkbaar niet telt.

Als de club daadwerkelijk van de supporters is dan kan er, met zoveel onvrede, door de beleidsbepalers slechts één beslissing worden genomen; niet verlengen met Streppel. Al was het alleen maar om als voorzitter van sc Heerenveen geloofwaardig te blijven. Binnenkort zullen we zien hoeveel de woorden van Eisenga waard zijn.
Laatst gewijzigd door badfrisianboy op 25-02-2018 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Waardeloos stuk,een grote ophef maken over het verlengen van Streppel terwijl er nog niets bekend is over het wel of niet verlengen van deze trainer.ook worden we in dat stuk vergeleken met Utrecht AZ en Vitesse,Az draait dit jaar goed en heeft financieel ietsje meer middelen,Utrecht heeft het financieel echt niet veel beter dan ons,hun betere spelers vertrekken deze zomer transfervrij,en met de dure spelers die ze aantrokken (Braafheid,Emanuelson)hebben ze ook niet veel plezier aan gehad.Vitesse staan we ook niet veel achter hadden we thuis 'gewoon' gewonnen wat volkomen terecht zou zijn geweest had je daar op ongeveer gelijke hoogte mee gestaan.Ook hebben wij meer suppirters dan deze 3 clubs,en waarom pak je van vergelijkbare clubs deze 3 en niet een Twente of Groningen???
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Thuis "gewoon" gewonnen van Vitesse wat terecht zou zijn geweest .... Die wedstrijd zijn we volledig van de mat getikt, 0-4
hhage
Basisspeler
Berichten: 928
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Feanfan 1 schreef:Thuis "gewoon" gewonnen van Vitesse wat terecht zou zijn geweest .... Die wedstrijd zijn we volledig van de mat getikt, 0-4
Oh dan haal ik wat wedstrijden door elkasr.....
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

HIj maakt geen ophef, hij somt op waarom Streppel weg moet. En er zijn zat opsommingen. En het is zeeeer zorgwekkend dat de club nog twijfelt blijkbaar.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1006
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

hhage schreef:Waardeloos stuk,een grote ophef maken over het verlengen van Streppel terwijl er nog niets bekend is over het wel of niet verlengen van deze trainer.ook worden we in dat stuk vergeleken met Utrecht AZ en Vitesse,Az draait dit jaar goed en heeft financieel ietsje meer middelen,Utrecht heeft het financieel echt niet veel beter dan ons,hun betere spelers vertrekken deze zomer transfervrij,en met de dure spelers die ze aantrokken (Braafheid,Emanuelson)hebben ze ook niet veel plezier aan gehad.Vitesse staan we ook niet veel achter hadden we thuis 'gewoon' gewonnen wat volkomen terecht zou zijn geweest had je daar op ongeveer gelijke hoogte mee gestaan.Ook hebben wij meer suppirters dan deze 3 clubs,en waarom pak je van vergelijkbare clubs deze 3 en niet een Twente of Groningen???
Ik weet niet welk stuk je hebt gelezen, maar ik vergelijk onze club helemaal met geen enkele club.

Ik schrijf dat ik realistische verwachtingen heb naar aanleiding van onze financiële mogelijkheden ten opzichte van clubs die financieel meer te besteden hebben. Ik wil alleen leuke wedstrijden zien in ons stadion. Dat is alles wat ik heb gezegd. Daarbij schrijf ik dat dat onder Streppel niet is gelukt. En beargumenteer dat.

Bovendien maak ik geen ophef over verlengen met Streppel maar geef ik aan dat de club niet zou moeten verlengen met deze trainer als het de mening van de achterban serieus neemt.

Blijkbaar beheerst niet iedereen de vaardigheid van begrijpend lezen.
CrazyArgos
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 22-04-2012 14:41
Locatie: Doezum

Bericht door CrazyArgos »

Het klopt als een bus, helaas!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik kan me wel vinden in de argumenten van bfb, maar ik vind dat Hamstra net zo veel schuld heeft. Iedere trouwe volger wist dat we een nieuwe spits nodig hadden, maar toch zitten we weer met Reza en Veerman opgescheept. Wel trekt hij de portemonnee voor twee buitenspelers met een buiten-EU-salaris die nooit spelen. De linksback is ook niet bepaald een schot in de roos en Bulthuis heb ik altijd een dramatische voetballer gevonden. De enige die echt iets toevoegt, is Dumfries. En dikke kans dat we die in de zomer alweer mogen uitzwaaien.

Maar eigenlijk zou het hele bestuur eens goed in de spiegel moeten kijken. Het stadion loopt leeg, de sponsoren zijn ontevreden en we zakken op de ranglijst voor tv-gelden. Je verwacht dan dat men actie onderneemt om het tij te keren. Helaas niets van te merken: nog steeds gerommel binnen de club, supporters moeten vooral niet zeuren omdat we veel minder geld hebben dan de concurrentie (wat overigens helemaal niet klopt) en het seizoen is geslaagd als we de playoffs halen...

Kom op mensen, toon eens wat visie en ambitie! Als het zo doorgaat zijn we over een paar jaar inderdaad niets beter dan Heracles en Willem II.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

AllardP schreef:Ik kan me wel vinden in de argumenten van bfb, maar ik vind dat Hamstra net zo veel schuld heeft. Iedere trouwe volger wist dat we een nieuwe spits nodig hadden, maar toch zitten we weer met Reza en Veerman opgescheept
Reza maakte er vorig jaar 19, dus kan ik best begrijpen dat ze dit jaar geen nieuwe spits hebben gehaald. Als hij net zo scherp als vorig jaar was, had hij nu ook op 15 gezeten. Maar blijkbaar was het vorig jaar een positief incident
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik lees net dat men knopen wil doorhakken over Streppel en Hamstra, maar dat men wacht op de terugkeer van Westerhof.
Zou men dan de gehele directie en ook Streppel willen vervangen ? Zou mooi zijn, aangezien de problemen door zowel de directie als Streppel worden veroorzaakt.
Een terugkeer van Bloemers zou naar mijn mening dan ook moeten worden gerealiseerd. Ik hoop dat Westerhof dan ook goed gaat luisteren naar wat er bij de sponsors leeft m.n. Groen Leven.
Samen maken we de club sterk.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Westerhof was laatst erg positief over Streppel. Wist zelfs te melden dat Larsson zich zo goed had ontwikkeld onder Streppel. Hoe blind ben je dan? Larsson werd alleen maar minder. Evenals St.Juste. Hoe komt Westerhof daarbij?

Van der Gaag lijkt mij ook een goede optie. Evenals Groenendijk. Doen het echt knap met hun ploegen vanuit een strakke organisatie. De basis.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Wat de club voor de zomer moet doen is vrij simpel:

1. Spits kopen. Reza en Veerman gaan de strijd niet winnen.
2. Beginnen met het vernieuwen van het voetbalcomplex. We lopen achter op AZ en Vitesse. Om spelers aan te trekken moeten we bijblijven.
3. Meer communicatie tussen de club en de achterban.
4. Niet verlengen met Streppel en een geschikte trainer zoeken.
Heerenveen fan in Leiden
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Heerenveen rules schreef:Westerhof was laatst erg positief over Streppel. Wist zelfs te melden dat Larsson zich zo goed had ontwikkeld onder Streppel. Hoe blind ben je dan? Larsson werd alleen maar minder. Evenals St.Juste. Hoe komt Westerhof daarbij?
Je mag toch hopen dat dit een cynische grap was van Westerhof. Zo ken ik de man overigens totaal niet.. :cry:
Gebruikersavatar
g11
Basisspeler
Berichten: 768
Lid geworden op: 10-01-2005 22:26
Locatie: Heerenveen

Bericht door g11 »

Los van het feit dat badfrisianboy de stemming onder het overgrote deel van het publiek goed verwoord heeft, ben ik ook bang om volgend seizoen in een nog leger stadion te moeten plaatsnemen.

De supporter die een kaartje betaalde was vroeger de kurk waarop de club dreef. Op zaterdagavond half acht met dik 8000 gelijkgestemden potjes voetbal tegen Veendam, GA Eagles en MVV aanschouwen. Tegenwoordig bepaald Fox of we om half zeven op zaterdagavond of om half een zondagmiddag plaats mogen nemen. Na jaren veel plezier te hebben beleefd aan het feit dat we vijf jaar achter elkaar wonnen van Feyenoord, of we ons zelfs rechtstreeks voor de Champions League plaatsten.

Dat we geen spits hebben waarvan straks een mooie poster in de plaza komt te hangen is bekend, maar om nu je tweede spits (volgens de trainer) 80 minuten niet in het veld te brengen omdat hij 6 wedstrijden een kans gehad heeft, slaat helemaal nergens op.

Wij hebben meer dan 30 jaar met vier personen naast elkaar gezeten. Vorig jaar is de eerste afgehaakt na een belabberde tweede seizoenshelft. De keuze tussen werktijden en plezier op de tribune leverde de eerste afhaker op. De tweede is nu ook al weken niet meer geweest, en zal waarschijnlijk ook definitief afhaken. De trouwe supporter vervreemd steeds meer van de club, de drang om er bij te zijn als de lampen branden wordt steeds minder.

Als de persconferentie op het scherm in her bruin cafe van de plaza getoond wordt, is er niemand meer die vraagt of het geluid aan mag.............

Logisch ook, je weet precies wat er komt. Een glimmend hoofd die alles probeert goed te praten, en ons wil laten geloven dat we kwa mogelijkheden moeten kijken naar Veendam, GA Eagles en MVV.

Verlengen doe ik zo wie wel, want het is en blijft toch mijn club. Als volgend seizoen na 6 wedstrijden blijkt dat deze fantastische trainer met een mooie afkoopsom toch ontslagen is, kom ik wel eens weer........
Ik pas hier niet
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1006
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Hoe kan het dat een supportersvereniging als FeanFan, die de belangen van supporters zou moeten behartigen, nog altijd niet met een statement is gekomen met betrekking tot het verlengen van het contract van Streppel? Het kan niet anders of de bestuurders van FeanFan moeten ook op de hoogte zijn van de enorme onvrede onder de supporters. Behalve het organiseren van Bingo-avonden zouden ze in dit geval ook het standpunt van de supporters moeten verwoorden in een statement zoals Nieuw Noord dat heeft gedaan. Ook zij moeten zien dat verlengen met Streppel zeer schadelijk is voor de club.

Ik overweeg mijn lidmaatschap van FeanFan op te zeggen en me aan te melden bij Nieuw Noord. Gevoelsmatig komen zij de laatste jaren meer op voor de belangen van de supporters dan het stille en zwijgende FeanFan. Al kan ik niet achter de schermen kijken of het onderwerp bij FeanFan ter sprake is gekomen en of er wellicht overwegingen zijn om niet in de openbaarheid te treden. Desalniettemin zou ik bij een dergelijke grote onvrede graag zien dat FeanFan ook veel duidelijker de mening van de achterban zou verwoorden naar de buitenwacht toe. Maar dat is uiteraard een persoonlijke mening en daar mag een ieder anders over denken.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

badfrisianboy schreef:Hoe kan het dat een supportersvereniging als FeanFan, die de belangen van supporters zou moeten behartigen, nog altijd niet met een statement is gekomen met betrekking tot het verlengen van het contract van Streppel? Het kan niet anders of de bestuurders van FeanFan moeten ook op de hoogte zijn van de enorme onvrede onder de supporters. Behalve het organiseren van Bingo-avonden zouden ze in dit geval ook het standpunt van de supporters moeten verwoorden in een statement zoals Nieuw Noord dat heeft gedaan. Ook zij moeten zien dat verlengen met Streppel zeer schadelijk is voor de club.

Ik overweeg mijn lidmaatschap van FeanFan op te zeggen en me aan te melden bij Nieuw Noord. Gevoelsmatig komen zij de laatste jaren meer op voor de belangen van de supporters dan het stille en zwijgende FeanFan. Al kan ik niet achter de schermen kijken of het onderwerp bij FeanFan ter sprake is gekomen en of er wellicht overwegingen zijn om niet in de openbaarheid te treden. Desalniettemin zou ik bij een dergelijke grote onvrede graag zien dat FeanFan ook veel duidelijker de mening van de achterban zou verwoorden naar de buitenwacht toe. Maar dat is uiteraard een persoonlijke mening en daar mag een ieder anders over denken.
Feanfan organiseerde afgelopen week een praatavond met bestuur en trainer. Was je erbij? (Ik niet, na een lange werkdag vond ik eten belangrijker).
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1006
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Feanfan organiseerde afgelopen week een praatavond met bestuur en trainer. Was je erbij? (Ik niet, na een lange werkdag vond ik eten belangrijker).[/quote]

Uiteraard was ik daar aanwezig. Ook daar heb ik dezelfde boodschap verkondigt die ook in mijn column stond beschreven. Maar een statement van FeanFan, die duizenden seizoenkaarthouders vertegenwoordigen, maakt beslist meer indruk dan de slechts 40 aanwezige supporters tijdens 'It Petear'. Bovendien heb ik tijdens deze supportersbijeenkomst alleen van de supporters kritische geluiden gehoord, terwijl ik van de aanwezige vertegenwoordigers van FeanFan niks aan kritische noten heb gehoord. Als FeanFan inderdaad een supportersvereniging is die opkomt voor EN de belangen EN de mening van supporters dan mag je in mijn optiek bij een dergelijke duidelijke grote ontevredenheid onder je achterban niet zwijgzaam blijven toekijken.

Ik zal eens kijken op hun site of ze ook statuten hebben met bovengenoemde doelstellingen. Ben benieuwd wat daar in staat. Wordt vervolgd.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Feanfan? Als je alleen het blad al leest dan weet je dat die mensen nooit kritisch zijn. Daar hoef je niets van te verwachten. Ze zwijgen tijdens de wedstrijd en bij de randzaken. Daarom heb ik mijn lidmaarschap jaren geleden al opgezegd.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Het is verdomd stil bij het bestuur. Weinig tweets en reacties van Luuc op zijn twitter. Normaal zie je het een en ander verschijnen, maar de laatste weken... Ook in het nieuws zie je niks meer voorbij komen. Doofpot tactiek?
Heerenveen fan in Leiden
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Communiceren is niet hun sterkste kant nee. Ik ken meerdere personen, waaronder ikzelf, die een mail hebben gestuurd naar de directie. Ze hebben niet eens het fatsoen even netjes te reageren. Wat een arrogantie! Zo besturen ze de club dus.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Heerenveen rules schreef:Communiceren is niet hun sterkste kant nee. Ik ken meerdere personen, waaronder ikzelf, die een mail hebben gestuurd naar de directie. Ze hebben niet eens het fatsoen even netjes te reageren. Wat een arrogantie! Zo besturen ze de club dus.
Jammer, wat kost het om een PR persoon in te zetten die de tussenpersoon is tussen de club en de supporters? Zo heb je wel binding met de club.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Is er al met Hamstra verlengd ?
Samen maken we de club sterk.
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

BK2007 schreef:Is er al met Hamstra verlengd ?
Dat zal wel duidelijk worden als er vandaag een persbericht komt denk ik, wie weet is Hamstra solidair met Streppel? Streppel is wel degene die Hamstra gehaald heeft.
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

tha boelie schreef: Streppel is wel degene die Hamstra gehaald heeft.
Dit moet gewoon nooit kunnen. Als je op je werk kan kiezen wie jou moet beoordelen, kies je dan voor een strenge vreemdeling of je maatje? Juist.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Goran Popov schreef:Dit moet gewoon nooit kunnen. Als je op je werk kan kiezen wie jou moet beoordelen, kies je dan voor een strenge vreemdeling of je maatje? Juist.
Is het niet zo dat Hamstra is aangedragen door Streppel? Zo van 'Jurgen, weet jij nog iemand?'. Luuc Eisenga gaat toch over de benoeming van de technisch directeur/manager? Ik meende ook dat Streppel niet echt blij was na het vertrek van Hans Vonk.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Vind dat Hamstra wel mag blijven. Voor Heerenveen begrippen wel een redelijke tot goede selectie samengesteld en aan het begin van het seizoen was die al grotendeels klaar. Riemer had ook genoeg miskopen
Alleen een trainer die de spelers niet op hun kwaliteiten benut.

Kan je misschien zeggen dat hij een nieuwe spits had moeten halen... vorig jaar maakte Reza er 20, dus een nieuwe spits was niet nodig. Hij had nu ook makkelijk op 15 kunnen zitten
Goran Popov
Bankzitter
Berichten: 224
Lid geworden op: 28-04-2013 18:36

Bericht door Goran Popov »

Superfries1994 schreef:Is het niet zo dat Hamstra is aangedragen door Streppel? Zo van 'Jurgen, weet jij nog iemand?'. Luuc Eisenga gaat toch over de benoeming van de technisch directeur/manager? Ik meende ook dat Streppel niet echt blij was na het vertrek van Hans Vonk.
Klopt, daar gaat Eisenga over. Zoals ik het begrepen heb is Hamstra inderdaad door Streppel aangedragen. Dat is aardig bedoeld maar moet gewoon nooit kunnen in een professionele organisatie als die van een voetbalclub. Hoe kun je dan nog objectief en kritisch naar elkaar zijn?

Wat ik sindsdien heb ervaren is dat er een cultuur hangt van 'elkaar de hand boven het hoofd houden'. Van Eisenga naar Hamstra. Van Hamstra naar Streppel. Van Streppel naar de spelers. Ze zijn allemaal vriendjes. Dat vind ik echt zorgelijk.
Plaats reactie