Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Marça » 23-06-2019 13:46

davp schreef:Is er ook een optie tot koop bedongen?


Áls Sassuolo daar al mee akkoord is gegaan, dan zal dat gok ik zo rond de zes miljoen euro liggen. Een miljoen meer dan ze vorig jaar voor hem hebben betaald.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor fuotbalgek » 23-06-2019 17:32

Lijkt mij dat hij na een jaar zonder speelminuten niet meer waard wordt dan de 5 miljoen. Zal desondanks wel om een bedrag gaan dat we nu niet kunnen investeren. Zie ons niet snel meer dan 1 - 1,5 mil betalen, en dan alleen voor een directe zekere versterking waar ook nog eens op verdiend kan worden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor TORCIDA » 24-06-2019 10:39

Van der Veen is niet eenzijdig opgestapt, maar in goed overleg. Hij was te licht en niet de goede man op de juiste plaats.
Moest bij eerdere werkgevers ook al plaatsmaken. Aardige man, maar niet geschikt.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 24-06-2019 15:56

hhage schreef:Zijn ook clubs waar een Hockeyman,Volleybalman of een honkbalman zit, maar bij Heerenveensupporters is het weer een probleem, bij die andere clubs hoor ik de supporters niet klagen..

Voor mij is het geen enkel probleem wanneer onze bestuurder een paardenman, balletdanser of postzegelverzamelaar is. Het gaat er mij om dat ik hoop dat hij niet meer paardenmannen zonder voetbalkennis en zonder affiniteit met de Noordelijke/Friese cultuur en bedrijven aanstelt. Dat het geen paardenkliekje wordt zonder raakvlak met het voetbal en sc Heerenveen.

Tot nu toe doet Roozemond het prima als bestuurder. Echter dat was ook niet de kritiek die er op hem was. Ik heb ook vanaf het begin gezegd dat ik denk dat hij de club prima kan besturen. Alleen dat zal hij wel moeten doen met voetbalmensen en mensen met een hoge gunfactor bij de Noordelijke bedrijven. En het is maar de vraag of hij dat zelf ook inziet.
Het is toch te gek voor woorden wanneer we geen gefundeerde kritiek mogen leveren op de mensen bij onze eigen club.

Over V/d Veen: Het is jammer dat hij dit besluit op dit moment heeft genomen. Hij wist dit namelijk ook eerder. De timing zo met het aantrekken van nieuwe sponsoren en het verlengen van contracten komt zo heel erg ongelukkig. Ik geloof wel dat dit besluit echt vanuit V/d Veen zelf kwam ook al zijn er geluiden dat CR niet enthousiast over hem was. Maar ook in deze, stel een commerciële man aan die de gunfactor heeft, en de noordelijke cultuur en bedrijven kent: Zeer belangrijk.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-09-2019 23:25

Hamstra heeft in de jaren dat hij hier zit geen talentvolle spits kunnen vinden. Echt ongelofelijke onkunde.
Verder hebben we op zich wel een aardige selectie met Halilovic erbij en die Vietnammer dat commercieel erg aantrekkelijk is, al denk ik niet dat we het linkerrijtje halen
Met maar één spits die qua rendement nog geen topper is en inmiddels een handvol huurspelers vind ik het nou niet bepaald een geweldige transferperiode
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Otsje P » 03-09-2019 08:00

Feanfan 1 schreef:Hamstra heeft in de jaren dat hij hier zit geen talentvolle spits kunnen vinden. Echt ongelofelijke onkunde.
Verder hebben we op zich wel een aardige selectie met Halilovic erbij en die Vietnammer dat commercieel erg aantrekkelijk is, al denk ik niet dat we het linkerrijtje halen
Met maar één spits die qua rendement nog geen topper is en inmiddels een handvol huurspelers vind ik het nou niet bepaald een geweldige transferperiode


En zo zie je maar dat smaken kunnen verschillen. Laten we voorop stellen dat ook ik graag had gezien dat er eindelijk weer een eigen goede spits onder contract zou komen te staan. De nadruk ligt in dit geval echter wel op "goede". Een goede spits is duur en ze zijn vreselijk schaars en geen team wil ze laten gaan. Dan kun je uiteindelijk heus wel een spits presenteren maar als die kwalitatief dan op Hornkamp zijn niveau blijkt te zitten dan ben je er dus niks mee opgeschoten en speelt de gehuurde spits alsnog.

Hamstra heeft deze periode alleen maar ingezet op echte kwaliteit. Voor de spitspositie was dat hetzelfde streven. Als je dan na 10 opties en pogingen uiteindelijk uitkomt bij spelers waarvan je gaat twijfelen of ze nog wel daadwerkelijk iets toevoegen dan moet je een stap terug doen. Dat hebben ze gedaan en ik vind dat verstandig.

Als je Ejuke een keer in de spits moet zetten dan worden centrale verdedigers van de tegenpartij daar echt niet blij van.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-09-2019 09:36

Otsje P schreef:En zo zie je maar dat smaken kunnen verschillen. Laten we voorop stellen dat ook ik graag had gezien dat er eindelijk weer een eigen goede spits onder contract zou komen te staan. De nadruk ligt in dit geval echter wel op "goede". Een goede spits is duur en ze zijn vreselijk schaars en geen team wil ze laten gaan. Dan kun je uiteindelijk heus wel een spits presenteren maar als die kwalitatief dan op Hornkamp zijn niveau blijkt te zitten dan ben je er dus niks mee opgeschoten en speelt de gehuurde spits alsnog

Sinds zijn aanstelling heeft hij nog geen talentvolle spits kunnen vinden. Eerst Reza die al bijna 30 was en daarna twee huurspelers met Lammers en Odgaard
Dat vind ik echt een brevet van onvermogen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Otsje P » 03-09-2019 10:03

Feanfan 1 schreef:Sinds zijn aanstelling heeft hij nog geen talentvolle spits kunnen vinden. Eerst Reza die al bijna 30 was en daarna twee huurspelers met Lammers en Odgaard
Dat vind ik echt een brevet van onvermogen


Dat mag jij ook gerust vinden maar ik denk dat het een beetje kort door de bocht is.

Maar hoe kom je erbij dat hij geen talentvolle spits heeft weten te vinden? Hij heeft ze niet binnen kunnen halen maar daar zijn meerdere partijen voor nodig. Er wordt naar kwaliteit gekeken. Als de spits die je kunt kopen niet goed genoeg is om de spits die je kunt huren uit de basis te spelen dan is die spits dus de investering niet waard. En de spitsen die wel goed genoeg zijn om hier basis-spits te worden zijn blijkbaar net te duur.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-09-2019 10:12

Als een spits de laatste paar dagen weggaat heb ik er begrip voor dat je in een korte tijd geen spits meer kunt vinden. Maar hij kan in 4 jaar geen fatsoenlijke spits vinden
Maar de transferdeadline is nu toch over, dus we zullen het er maar mee moeten doen. Tis te hopen dat Odgaard niet een ernstige blessure krijgt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 03-09-2019 10:20

Dus omdat Hamstra geen fatsoenlijke spits heeft aangetrokken, is dat een brevet van onkunde?
Kijk je ook even naar de rest van de spelers die hij heeft aangetrokken en verkocht?

Met Odgaard is er een hele behoorlijke spits aangetrokken. Daarnaast was Reza hier zijn eerste seizoen een meer dan prima spits.

Ik vind juist deze zomer de meest succesvolle transferperiode onder Hamstra en vind het zelfs één van de betere periodes van de afgelopen 10 jaar. Niet alleen staat er dit seizoen nu een prima verdediging (Botman is een prima versterking) ook op het middenveld en in de aanval zijn er prima spelers aangetrokken en eigenlijk vrij weinig tot geen miskopen. Er is niet onnodig met geld gesmeten en de spelers, die zijn aangetrokken, lijken op het oog prima versterkingen te zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-09-2019 10:40

Wizard schreef:Dus omdat Hamstra geen fatsoenlijke spits heeft aangetrokken, is dat een brevet van onkunde?
Kijk je ook even naar de rest van de spelers die hij heeft aangetrokken en verkocht?.

Laat ik het omdraaien. Over 2 weken schopt Daley Blind of Martinez Odgaard onderuit (wat zomaar kan) en ligt er 3 maanden uit. Hoe ziet jouw aanval er dan uit ?

Over de andere spelers ben ik op zich wel tevreden, behalve dat er teveel huurspelers zijn, maar dat zal met geldgebrek te maken hebben. Maar als het geldgebrek is, dan is de financiële situatie wel héél slecht na de verkopen van o.a. Zeneli, Vlap, Pierie en daarvoor nog Dumfries
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Muck » 03-09-2019 10:45

Feanfan 1 schreef:Laat ik het omdraaien. Over 2 weken schopt Daley Blind of Martinez Odgaard onderuit (wat zomaar kan) en ligt er 3 maanden uit. Hoe ziet jouw aanval er dan uit ?


1 van de beste teams ter wereld heeft zelfs niet eens 1 centrumspits. Wij wel.
Laat Ejuke dan maar in de rol van Messi spelen als zwervende aanvaller. Met Dreijer en van Bergen op de vleugel en Halilovic erachter. Misschien zelfs nog wel een betere optie dan Odgaard in de spits tegen Ajax. Kunnen we hem sparen.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Satyr » 03-09-2019 11:20

Ben het wel met Muck eens, we hebben 6 of 7 aanvallende spelers, dan speel je toch strikerless? Laat die drie voorin maar zwerven.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Frisian Viking » 03-09-2019 11:59

Feanfan 1 schreef:
Laat ik het omdraaien. Over 2 weken schopt Daley Blind of Martinez Odgaard onderuit (wat zomaar kan) en ligt er 3 maanden uit. Hoe ziet jouw aanval er dan uit ?

Over de andere spelers ben ik op zich wel tevreden, behalve dat er teveel huurspelers zijn, maar dat zal met geldgebrek te maken hebben. Maar als het geldgebrek is, dan is de financiële situatie wel héél slecht na de verkopen van o.a. Zeneli, Vlap, Pierie en daarvoor nog Dumfries

Jij haalt wat dingen door elkaar. Er is wel geld, maar geen sluitende begroting. Er kan dus wel een transfersom betaald worden, maar er is vrijwel geen ruimte in het salarishuis. De verkopen van die spelers hebben in dat opzicht niets te maken met het halen van anderen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Kaz_SCH » 03-09-2019 12:23

Satyr schreef:Ben het wel met Muck eens, we hebben 6 of 7 aanvallende spelers, dan speel je toch strikerless? Laat die drie voorin maar zwerven.


Dat zou best heel goed uit kunnen pakken. Maar een sterke targetman in combinatie met 2 echte buitenspelers is ook heel aantrekkelijk. Je denkt stiekem toch terug aan Assaidi - Dost - Narsingh.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor TORCIDA » 03-09-2019 12:27

Vlap was onze topscorer, hij was ook geen spits en speelde ook niet in de spits.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor DSCH » 03-09-2019 19:40

Ik ben tevreden over de afgelopen transferperiode. Uiteraard is het uitblijven van een tweede spits erg jammer, maar ook ik denk dat de overig aangetrokken spelers ons zeker wel versterken. We lijken er sterker op te staan als vorig jaar en tijdens de eerste wedstrijden is gebleken dat het met de mentaliteit ook wel goed zit. Daarnaast heb ik ook het idee dat Hamstra alles uit de kast heeft gehaald om ons optimaal te versterken ondanks dat een tweede spits niet is gelukt. Er lijkt te zijn gekozen voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Dat stelt mij toch erg tevreden en vind ik ook van ambitie getuigen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Otsje P » 07-09-2019 11:06

Heldere analyse van Hamstra op het youtube kanaal van de club.

Ook wat betreft "de nieuwe realiteit". Jonge spelers slaan de kleinere tussenstappen over en gaan meteen goed geld verdienen bij een topclub. Die spelers haalden wij vroeger direct, nu moet je ze huren omdat ze al niet meer te betalen zijn als ze 18 zijn. Waarom naar Heerenveen gaan als je een half miljoen bij Inter kunt verdienen. Die leent je vervolgens toch ook wel uit aan een kleinere club dus kom je alsnog aan spelen toe.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-09-2019 23:05

Nog iemand naar It Petear geweest ?
Zo ja, nog interessante ontwikkelingen (nieuwe sponsor bv)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor badfrisianboy » 22-09-2019 09:51

Hieronder een zo objectief mogelijk verslag van It Petear op donderdagavond. Ik heb getracht zo goed mogelijk weer te geven wat er deze avond zoal is gezegd en het gevoel dat ik bij deze avond kreeg. Ik geef verder geen oordeel en doe verder ook geen uitspraak over de gedane uitspraken.

Verslag It Petear:

Ik was donderdagavond aanwezig bij It Petear. Wat mij opviel was de goede onderlinge sfeer die er hing tussen de diverse bestuursleden en medewerkers van onze club. In tegenstelling tot vorige jaren onder Eisenga, waarin er weinig wisselwerking tussen bestuursleden viel te zien en je het gevoel kreeg dat de onderlinge verstandhoudingen niet optimaal waren, kreeg ik donderdagavond het idee dat het qua sfeer en onderlinge verstandhouding wel goed zat. Sommigen vinden dat wellicht nietszeggend, maar ik vind zulke signalen een indicatie dat binnen de organisatie de neuzen dezelfde kant op staan. Voor iemand, die volgens critici, graag op de voorgrond treed gaf Cees Roozemond verrassend vaak medewerkers van de club het woord die niet eens achter de tafel zaten. In dit geval Martin Koopman (sales manager commerciële afdeling) en Edward Jousma (fanmanager). Voor mij (kleine) signalen dat het niet alleen Cees Roozemond is die bepaalt, maar het beleid breed gedragen wordt en een ieder daarin een rol heeft en tijdens It Petear gaf hij ook bepaalde medewerkers de credits voor hun bijdrage/prestaties (Martin Koopman voor onder andere de Vietnam-deal) zonder zelf met de eer te gaan strijken. Het gesprek wat ik na afloop voerde met de afgevaardigde van de supportersvereniging Feanfan bevestigde dat beeld. Het stichtingsbestuur was zich, met de aanstelling van Cees Roozemond tot algemeen directeur terdege bewust van het feit dat er vanuit de buitenwacht kritiek zou komen op de aanstellingsprocedure en daarmee de club de nodige publicitaire 'shit' over zich heen zou krijgen. Maar het stichtingsbestuur heeft desalniettemin toch gemeend Cees Roozemond aan te moeten stellen als algemeen directeur omdat zij volop vertrouwen hebben dat hij de juiste visie heeft om de club weer de weg omhoog te laten inslaan.

Hoewel ik neutraal ben in mijn mening over Cees Roozemond, heb ik hem wel wat kritische vragen gesteld. Ik vond dat Cees Roozemond, voor zover mogelijk met pers in de zaal, redelijk antwoord gaf op de diverse vragen. Zo gaf hij ruiterlijk toe dat de gebeurtenis met het bedrijf van Harm Oljans, die als official sponsormanager de clubnaam van sc Heerenveen niet eens goed kon spellen, een "blunder" was. Het bedrijf had de directie van sc Heerenveen benaderd met de vraag of het op zoek mocht gaan naar sponsoren. De directie was akkoord en dat Harm Oljans betaald zou worden op basis van prestatie. Ook was afgesproken dat over de manier van benaderen en communicatie naar bedrijven toe eerst contact en toestemming gevraagd zou worden aan sc Heerenveen. Dat is door het bedrijf van Harm Oljans nooit gebeurd. Deze is, zoals Cees Roozemond dat omschreef "los gegaan" zonder vooraf in overleg te treden met sc Heerenveen en daar was de club ontstemd over. Over de manier hoe Cees Roozemond op de positie van algemeen directeur is gekomen kan hij zich volop voorstellen dat dat geen goede indruk maakt, maar gezien de penibele situatie heeft het stichtingsbestuur een beroep gedaan op hem en heeft hij uiteindelijk ja gezegd tegen de functie. Over het interview bij de 'Tafel van Kees' omtrent het hoofdsponsorschap van Groenleven is hij van mening dat hij niks gezegd heeft wat echt kwalijk is. Wel zei hij erbij dat de verstandhouding met Groenleven op dat moment al uitermate slecht was omdat afspraken, gemaakt door de vorige directie, niet waargemaakt konden worden omdat de club simpelweg de bevoegdheid niet had en heeft over zaken die wel waren opgenomen in het contract met Groenleven. En omdat de club die afspraak niet kon waarmaken kon de club niet meedelen in de provisie/opbrengsten en steeg de bijdrage van Groenleven dus ook niet.

Tevens gaf hij aan dat er op dit moment met een viertal bedrijven gesprekken worden gevoerd omtrent het hoofdsponsorschap. Dit feit werd door Martin Koopman bevestigd. Cees Roozemond wenste geen datum te noemen wanneer dit rond zou komen. Mede omdat hij de vorige keer toen hij een datum noemde, die van 1 juli, hierop keihard werd afgerekend door de buitenwacht. Hij hoopte binnen een aantal weken meer duidelijkheid te hebben, maar zei er tevens bij dat het een zorgvuldig proces is en je daar de tijd voor moet nemen. Bovendien zoeken ze een partner (de benaming sponsor vindt hij niet passend) voor de langere termijn die voor zeker 3 jaar aan de club verbonden is en herhaalde hij dat ze bij de club vinden dat het shirt een minimale waarde vertegenwoordigd.

Op de vraag of er voor Hylke van der Veen (de vertrokken commercieel manager) een vervanger zou komen gaf hij aan dat dat niet het geval is. Er is intern met een aantal functies geschoven en onder andere Martin Koopman, Edward Jousma, de al aanwezige accountmanagers waaronder Ronny Venema aangevuld met een aantal jonge mensen uit de organisatie, die nu de kans krijgen om zich te bewijzen bij de commerciële tak, zullen de commerciële afdeling gaan vormen. Cees Roozemond, die zegt ook affiniteit en ervaring met de commercie zegt te hebben, gaat ook zijn bijdrage leveren op deze afdeling. Op de vraag dat er sinds vorig seizoen 80 sponsoren minder zijn en op het sponsoroverzicht van de OSSH nog maar 399 bedrijven staan vermeld, gaf hij aan dat er diverse sponsoren niet zichtbaar willen zijn in deze lijst. Hij gaf aan dat er nu ongeveer evenveel sponsoren waren dan afgelopen seizoen en de daling van gemiddeld 9 procent in de laatste jaren dit seizoen een halt is toegeroepen en er "voorzichtige tekenen" zijn die hem hoopvol stemmen voor de toekomst. Op de opmerking dat Martin Koopmans dit kon bevestigen beantwoorde laatstgenoemde dit met een kort "ja".

Op de vraag wat de commerciële afdeling nu anders deed ten opzichte van vorig seizoen gaf hij als antwoord dat de commerciële afdeling nu bij elk bedrijf op bezoek gaat en actief in contact treedt met de sponsoren/partners. Dit is de afgelopen jaren niet gebeurd volgens Cees Roozemond (in mijn optiek een zeer betreurenswaardige en bijna schandalige constatering) en zal nu worden opgepakt. De sponsoren reageren hier volgens Cees Roozemond positief op en met de input uit deze gesprekken willen ze de sponsoren/partners beter faciliteren. Na afloop van It Petear excuseerde hij zich persoonlijk bij mij voor het feit dat hij op één vraag nog geen antwoord had gegeven en dat betrof mijn vraag over de communicatie omtrent Skoatterwald en de verbouwing/nieuwbouw van het trainingscomplex en de communicatie over ingestelde werkgroepen waarvan in de media te lezen viel dat het bestuur van VV Heerenveen hierin niet gekend was. Hij ontkende dat VV Heerenveen hier niks van wist en dat de berichtgeving in de media omtrent dit punt op zijn minst onvolledig en voor een deel onjuist was.

Na afloop heb ik nog even gesproken met Gerry Hamstra en die gaf aan dat het vorig seizoen een onrustige periode bij de club was geweest waarin hij zich had geërgerd aan allerlei personen die meenden "in het belang van de club" van alles in de media te moeten roepen maar met hun media-optredens ondertussen de club aan alle kanten beschadigden. Hij hoopt dat de huidige beleidsbepalers de tijd zullen krijgen om zich te bewijzen. Daarbij gaf hij ook aan alle begrip voor de kritische vragen te hebben die ik had gesteld en hij deze niet eens kritisch vond, maar gezien de situatie volledig terecht vond dat ze gesteld werden.

Gisteravond hoorde ik ook nog dat de club diverse zaken aan het onderzoeken is. Denk daarbij aan het uitbreiden van Nieuw Noord, de prijsstelling van losse tickets voor jeugd, het ontwikkelen van een gezins-vak en het regelen van kinderopvang tijdens de wedstrijden (waarbij zowel sponsoren als supporters aangeven hier behoefte aan te hebben) en het mogelijk korting geven aan trouwe seizoenkaarthouders als ze de thuiswedstrijden trouw bezoeken. Verder was er op gebied van geluidsinstallatie, lichtmasten, toegangspoortjes en toegangssysteem de nodige achterstallige onderhoud. Door de diverse bestuurswisselingen is er voor veel zaken totaal geen aandacht geweest. Ze zijn binnen de club met ontzettend veel zaken bezig maar door een gebrek een geld en man/vrouwkracht moeten er keuzes worden gemaakt en kan niet alles tegelijk. Verder gaf hij na afloop van It Petear aan dat er per uitgaande transfer een bepaald percentage van de transfersom achter gehouden wordt en in een potje gestopt om een toekomstige nieuwbouw of verbouw van het trainingscomplex mogelijk te maken.

Als je geen vertrouwen hebt in Cees Roozemond hebt kun je in elk woord wat hij zegt iets negatiefs vinden. Ik ben neutraal in mijn mening over Cees Roozemond en geef hem de tijd om zich te bewijzen. Ik oordeel over een jaar of anderhalf jaar wel eens. Maar behalve de woorden kun je uit de houding en omgang van medewerkers met elkaar veel halen, en daarbij kreeg ik de indruk dat de onderlinge verstandhoudingen goed waren en er ook gezamenlijk een beleid is dat breed gedragen lijkt te worden.

De toekomst en de tijd zal het leren.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Jazz » 22-09-2019 14:13

badfrisianboy schreef:Hieronder een zo objectief mogelijk verslag van It Petear op donderdagavond. Ik heb getracht zo goed mogelijk weer te geven wat er deze avond zoal is gezegd en het gevoel dat ik bij deze avond kreeg. Ik geef verder geen oordeel en doe verder ook geen uitspraak over de gedane uitspraken.

Verslag It Petear:....


Bedankt voor je uitgebreide verslag. Een aantal schokkende dingen maar ook een nieuwe dingen. Leuk om te lezen en goed dat je de moeite hebt genomen om erbij te zijn!
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor hhage » 22-09-2019 14:41

Mooi verslag. Dit stemt me wel tevreden. Veel positieve veranderingen ze zijn met veel dingen bezig. En duidelijke heldere antwoorden. Ik heb alle vertrouwen in de toekomst.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 23-09-2019 08:13

badfrisianboy schreef: Maar behalve de woorden kun je uit de houding en omgang van medewerkers met elkaar veel halen, en daarbij kreeg ik de indruk dat de onderlinge verstandhoudingen goed waren en er ook gezamenlijk een beleid is dat breed gedragen lijkt te worden.

Goed om te lezen.
Ik was er zelf dit keer niet bij. Hartelijk dank voor je duidelijke verslag.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor pes5 » 29-10-2019 23:32

CR te gast bij de podcast van Omrop Fryslân sport.

Hield zich prima staande tegenover een zeer kritische cast van OF Sport. Vond Arjen de Boer erg gefrustreerd p
overkomen trouwens. Die wordt met de week minder en vervelender.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Wizard » 30-10-2019 10:58

pes5 schreef:Hield zich prima staande tegenover een zeer kritische cast van OF Sport.

Eens. Hij hield zich prima staande. Echter, het in de schoenen schuiven van de 6 ton inzake investering hoofdingang richting Eisenga is natuurlijk heel goedkoop. Als rvc-lid en als toezichthouder was hij uiteraard op de hoogte van deze investering (primo 2018!), ook dat dit is opgelopen naar 6 ton. Nu de presentatie van de jaarrekening eraan komt en de cijfers wederom zullen tegenvallen (sponsoren niet omhoog, geen hoofdsponsor, etc.), is dit erg gemakkelijk indekken tegen het tegenvallende resultaat.
Hij had zelf verantwoordelijkheid moeten nemen en dit moeten doortrekken naar het hoofdsponsorschap.
Doordat het sportief beter gaat en er leuke commerciële acties op touw komen, gaat de aandacht van het werkelijke functioneren van CR er wat van af. Maar de 2 belangrijkste zaken waarvoor hij verantwoordelijk is: hoofdsponsor en meer sponsoren , daar scoort hij een dikke onvoldoende voor op dit moment.
Wat betreft autoriteit en communicatie in zo'n interview doet hij het uitstekend. Helaas kopen we daar op de lange termijn weinig voor. Laat deze man nou es inzien dat hij het niet alleen kan en laat hem de verbinding zoeken met oud-sc heerenveeners, echte clubmannen. Wanneer hij zijn ego aan de kant schuift en de verbinding zoekt, kan dit echt iets moois opleveren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor pes5 » 30-10-2019 12:33

Arjen de Boer gooit hem dat van die verbouwing voor de voeten en daar mag hij van mij antwoord opgeven. Bovendien probeerden ze van OF (en vooral de frustie Arjen de Boer) met man en macht CR aan het wankelen te brengen en hem uitspraken te ontlokken over Eisinga. Iets wat hij m.i. juist afhield.

Ik ben blij dat ie duidelijk en eerlijk antwoord geeft. Controle op directie is trouwens eerste verantwoordelijkheid van RvC. Daarnaast controleert het SB (want daar zat CR in op dat moment) niet iedere uitgave. Daar worden ze pas later mee geconfronteerd.
En bij ieder bedrijf met teruglopende inkomsten en te grote uitgaven is het onmogelijk om op zo'n korte termijn betere cijfers te schrijven. Het is niet voor niets dat er drie jaar voor staat. De ontspoorde trein moest eerst tot stilstand komen en er moeten zaken gereorganiseerd worden.
Ik weet echter nu al dat er weer een clubje mensen zit te wachten op de cijfers om vervolgens weer een hele riedel neer te kalken over hoeveel schade CR de club wel niet toebrengt. Daar help je club totaal niet mee vooruit.

Misschien is het juist aan dat groepje om hun ego opzij te zetten en de club gewoon te steunen ipv iedere keer weer oude koeien uit de sloot te halen, omdat een aanstelling, die goedgekeurd is binnen alle geledingen van de club, ze niet aanstaat. Dat die aanstelling wenkbrauwen doet fronsen snap ik, maar waarom iedere keer alles uit de kast halen om de club in diskrediet te brengen? Ik kan ook wekelijks op Hamstra blijven foeteren dat het gebrek aan een alternatief in de spits ons vaak punten kost en heeft gekost, maar wat schieten we daarmee op en wat helpt dit de club?

Er is een positieve vibe en de directie is druk bezig om de club vooruit te helpen. Met het aanstellen van JJ, reorganiseren cz, digitalisering en de goede sfeer op de werkvloer zie ik voldoende aanknopingspunten om deze directie in ieder geval het vertrouwen te geven.

Aan CR en commerciële zaken de taak om te zorgen dat die gewenste hoofdsponsor er voor het juiste bedrag komt. Zodra die er is, kunnen we oordelen of het een goede is. En die sponsorlijst is Heerenveen heel duidelijk over geweest lijkt mij. Waarom dan toch iedere keer zo drammen en aantallen gebruiken die op de site staan?
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Jazz » 30-10-2019 13:41

Schokkend maar niet verrassend dat er geen IT afdeling was. Dat verklaard een hoop.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Muck » 30-10-2019 13:53

Vorig jaar tijdens de eerste training van het seizoen stond Hamstra te praten met een journalist, toen Arjen de Boer voorbij kwam. Letterlijk zet Gerrie tegen hem: "Daar heb je die onruststoker, kom je hier weer negatief doen?"

Item op OF was inderdaad negatief, focus was vooral dat de selectie bij lange na niet rond was. Iets wat bij iedereen al bekend was.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Superfries1994 » 30-10-2019 14:54

Wizard schreef:Echter, het in de schoenen schuiven van de 6 ton inzake investering hoofdingang richting Eisenga is natuurlijk heel goedkoop. Als rvc-lid en als toezichthouder was hij uiteraard op de hoogte van deze investering (primo 2018!), ook dat dit is opgelopen naar 6 ton. Nu de presentatie van de jaarrekening eraan komt en de cijfers wederom zullen tegenvallen (sponsoren niet omhoog, geen hoofdsponsor, etc.), is dit erg gemakkelijk indekken tegen het tegenvallende resultaat.

Roozemond was ten tijde van die investering (en geheel 2018) toch alleen voorzitter van het Stichtingsbestuur? Hij zat volgens mij niet in de rvc (alleen tijdelijk begin 2019). En elke investering wordt toch niet voorgelegd aan het Stichtingsbestuur? Roozemond geeft aan dat hij dat geen verstandig besluit vond, dat de rvc daar beter toezicht op had moeten houden, en heeft dan uiteindelijk als Stichtingsbestuur ingegrepen. Voert Roozemond deze investering van begin 2018 op als (substantieel) onderdeel van het tegenvallende resultaat over het seizoen 2018/19? Dat heb ik gemist.

Doordat het sportief beter gaat en er leuke commerciële acties op touw komen, gaat de aandacht van het werkelijke functioneren van CR er wat van af.
Roozemond is nu juist ook commercieel directeur nadat Van der Veen vertrok in juni. Hij is dus juist eindverantwoordelijk voor die leuke commerciële acties. In het sportieve succes in de afgelopen 11 wedstrijden heeft Roozemond inderdaad een veel kleinere rol, want vooral Jansen en Hamstra hebben van afgelopen zomer tot nu uitstekend gedaan.

Wat betreft autoriteit en communicatie in zo'n interview doet hij het uitstekend. Helaas kopen we daar op de lange termijn weinig voor.
Waarom kopen we daar op de lange termijn weinig voor? Volgens mij is de communicatie juist van essentieel belang, en ook juist op de lange termijn. Juist de clubiconen die jij aanhaalt, zijn na hun vertrek bij de club vaak daarin in gebreke gebleven. Daar hoeven we nu niet op door te discussiëren wat mij betreft, dat is hier de afgelopen jaren al genoeg gedaan. Nogmaals, ik vind dat Roozemond goed en duidelijk communiceert en hij gaat een kritische podcast of interview niet uit de weg (ook al zullen sommigen hem hierdoor weer 'ijdel' of 'mediageil' vinden).

Overigens een ontzettend flauwe en irritante Arjen de Boer, die probeert met inhoudsloze popie jopie uitspraken Roozemond uit de tent te lokken, om vervolgens, wanneer dat niet lukt, al schreeuwend een ander onderwerp aan te boren. Roozemond zette hem na 25 en een halve minuut ook volledig terecht op zijn plek.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Directie & Raad van Commissarissen

Berichtdoor Superfries1994 » 30-10-2019 14:55

Muck schreef:Vorig jaar tijdens de eerste training van het seizoen stond Hamstra te praten met een journalist, toen Arjen de Boer voorbij kwam. Letterlijk zet Gerrie tegen hem: "Daar heb je die onruststoker, kom je hier weer negatief doen?"

Het ligt er ook aan of Hamstra dat serieus bedoelde of als grapje. Dat laatste zou, als je de zin met die intentie leest, ook kunnen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten