Directie & Raad van Commissarissen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor fuotbalgek » 18-05-2017 02:36

Faes heeft inderdaad niks anders gedaan dan Pierie in de weg lopen. Ook Schmidt moet je trouwens als back-up voor de back beschouwen en niet voor Pierie laten staan. Zet zon jongen er maar in, liever dat hij fouten maakt dan iemand die hier nooit een goede speler gaat worden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 18-05-2017 11:49

Hamstra kwam vorig jaar toch pas heel laat bij de club ?
Dusdanig laat dat je hem toch niet zo veel kan verwijten qua selectiebeleid.
Alleen in de winter was er dus wel alle gelegenheid om wat te doen, maar haalde men meer huurspelers. Dat heeft helaas verkeerd uitgepakt.
Ik vind Faes en ook Odegaard geen spelers die ons sterker hebben gemaakt.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 19-05-2017 19:18

BK2007 schreef:Hamstra kwam vorig jaar toch pas heel laat bij de club ?
Dusdanig laat dat je hem toch niet zo veel kan verwijten qua selectiebeleid.
Alleen in de winter was er dus wel alle gelegenheid om wat te doen, maar haalde men meer huurspelers. Dat heeft helaas verkeerd uitgepakt.
Ik vind Faes en ook Odegaard geen spelers die ons sterker hebben gemaakt.
Dat mag je van 2 van die jonge knapen ook niet verwachten in een team wat na de winter finaal en compleet ingekakt is. Als de rest ook maar iets had laten zien van wat ze op de mat konden leggen voor de winterstop, dan was het in de breedte wel een versterking geweest. En sowieso had je meer keus gehad. De fout om op het enige ervaren paard dat Peters heette te gokken heeft op z'n zachtst gezegd niet helemaal lekker uitgepakt. Net als de gok die genomen werd met het fysieke gestel van Schaars. En als dan de sneeuwbal gaat rollen, had dat ook weer invloed op het presteren van Yuki, aangezien hij hier vast niet als 6 heen gehaald is en dus in korte tijd 'omgeschoold' moest worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor AllardP » 20-05-2017 01:25

Hamstra heeft een vrij sterk basisteam neergezet, maar de breedte van de selectie is ronduit dramatisch. Bijna elke wissel is een grote verzwakking en voor sommige plekken hebben we niet eens een serieuze stand-in. Het is natuurlijk een aanfluiting dat we straks een playoffwedstrijd in moeten met een centrale verdediging van gemiddeld 18 jaar.

Ik had gehoopt dat Hamstra uit de neerwaartse spiraal zou weten te breken van steeds minder investeringen in spelers. Behalve de komst van Yuki was het echter weer schrapen geblazen. Resultaat: volgend jaar een miljoen minder tv-inkomsten en veel chagrijn bij supporters en sponsoren. Alsjeblieft directie, stop deze afbraak en zorg voor een subtopwaardige selectie komend seizoen (en een minder beperkte trainer). Het geld is er, alleen de wil ontbreekt.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Heerenveen rules » 18-07-2017 16:29

Ik begin me nu toch echt zorgen te maken om Hamstra. Geeft na het vertrek van St Juste aan dat ze een rechtsback zoeken. Jezus, hoelang is Marzo al weg en weten ze al dat Schmidt niet goed genoeg is? En hoelang weten ze nu al dat we teveel ideale schoonzonen hebben. Wanneer gaan ze daar eens wat aan doen? Wat een gebrek aan ambitie straalt de club uit. En maar afvragen waarom er weeeer minder seizoenskaarten verkocht zijn. Wordt weer een seizoentje meedoen is belangrijker dan winnen. En dan gaat Streppel weer lachend voor de camera staan als we weer verliezen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 18-07-2017 17:20

Ik lees net dat er meer is verdiend aan St Juste dan de eerder veel genoemde 4,5 miljoen.
Dat stemt mij wel tevreden. Ik vond 4,5 miljoen toch wat aan de lage kant. Dit doet de club (Hamstra) dan gewoon goed.
Verder wordt er nu eindelijk een bedrag uitgetrokken voor meerdere posities in de verdediging.
Al met al kun je concluderen dat er niet genoeg geld achter de hand was ondanks allerlei geruchten over bijvoorbeeld een bod van 8 ton op Nissen ? Zo'n Deens talent een paar weken terug.
Ik ben alvast benieuwd wat er bij komt. Eerst maar een rechtsback.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Feanfan 1 » 25-07-2017 16:33

De directie hebben afgelopen jaar niet eens heel vaal aankopen gedaan, maar iets valt me toch wel op. Het zal wel toeval zijn, maar 3 aankopen/huur hebben toch wel enorme commerciële effecten.
Eerst Kobayashi waarna heel Japan ineens het kleine clubje Heerenveen kent en er elke wedstrijd ook wel aantallen aanwezig zijn.
Daarna Odegaard van het grote Real Madrid waarna Heerenveen volledig in de picture staat. In Noorwegen worden wedstrijden live uitgezonden en Odegaard is toch wereldwijd een groot talent
Nu met de komst van Dumfries. Met zo'n achternaam valt er hier en daar wel wat te maken.

Nogmaals, het zal wel toeval zijn, want bovenstaande namen heeft Heerenveen toch kwalitatief beter gemaakt, dus is het niet kopen om het kopen. Directie, ga zo door !! (Faes en Facey waren beginnersfoutjes)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-08-2017 06:44

4.6 miljoen pond voor Aken ( volgens Hamstra ligt dit vast hoger :mrgreen: ), 4.65 voor Larsson en 2,4 voor Johnson. De 4.8 voor St Juste is wel geinvesteerd. Dus ruim 10 miljoen zit er in kas. Dus ze kunnen het niet maken om niets te halen. Een goede spits en een CV. Werk aan de winkel! Geef de supporters waar ze recht op hebben. Geen Faes praktijken.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Kaz_SCH » 29-08-2017 08:47

En de buitenwacht maar roepen dat we zo moeilijk doen bij verkoop. Klinkklare onzin, kijk eens hoeveel spelers er zijn vertrokken voor mooie bedragen. Complimenten voor Hamstra. Is ook goed voor de uitstraling naar toekomstige Heerenveen-spelers, we betalen misschien niet meer wat we 10 jaar geleden betaalden, we zijn nog steeds een verrekt mooie springplank voor talent.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Ebiede » 29-08-2017 09:28

Heerenveen rules schreef:4.6 miljoen pond voor Aken ( volgens Hamstra ligt dit vast hoger :mrgreen: ), 4.65 voor Larsson en 2,4 voor Johnson. De 4.8 voor St Juste is wel geinvesteerd. Dus ruim 10 miljoen zit er in kas. Dus ze kunnen het niet maken om niets te halen. Een goede spits en een CV. Werk aan de winkel! Geef de supporters waar ze recht op hebben. Geen Faes praktijken.


4.6 miljoen pond, dat is tussen hikt tegen de 5 miljoen euro aan, wanneer dit waar is een prima deal.

De deal wordt pas uitstekend, wanneer we deze week nog minimaal 2 versterkingen binnen halen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor du longhi » 30-09-2017 09:27

Klasse van de club dat we na het Veenstra debacle in deze financiële moeilijke voetbal tijden staan waar we nu staan. Resultaten helpen hierbij enorm natuurlijk. Ik had 3 jaar geleden getekend voor de huidige gang van zaken.

Complimenten voor de huidige beleidsbepalers.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Fladian » 30-09-2017 10:26

Absoluut, complimenten.

Al droom ik af en toe stiekem wel hoe het gegaan zou zijn als we vorig seizoen het hele seizoen zo constant hebben gepresteerd als de eerste seizoenshelft. Dan zou er helemaal geen twijfel zijn over de verlenging van de seizoenskaart, nog hogere transferprijzen, zou er een nog positievere sfeer hangen... maar wat ik zeg, dromen.
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor fuotbalgek » 24-10-2017 19:55

Wanneer de directie van Streppel verwacht dat we hoog druk zetten, aanvallend spelen in een 3 spitsen systeem en het publiek vermaken dan is het minste wat men moet doen hem eindelijk een echte nummer 9 geven. Die hoeft er nog geen eens 25 te maken, maar een sterk aanspeelpunt zou al veel van onze kwetsbaarheid voor counters er uit kunnen halen.

Daarna mag het vrijblijvende dat de ploeg en technische staf uitstraalt aangepakt worden, kan er meer prestatie geëist worden. Maar dit kan pas wanneer de verkoop van Larsson adequaat is vervangen. Niet één op één qua positie, wel als totaal. We creëren te weinig, en kunnen de bal nergens kwijt voorin
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Heerenveen rules » 25-10-2017 20:51

En nu ingrijpen Hamstra! Het was richting fans al minachting dat hij mocht blijven na de slechtste seizoenshelft ooit. Maar nu hebben ze geen enkele keus meer.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor xander » 25-10-2017 21:14

Het roer moet om!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-10-2017 19:37

Vooral niks doen bestuur. Komt allemaal goed met Streppel! Nu 2 uitwedstrijden, dan Zwolle thuis. 8 nederlagen op rij straks. Maar een trainer ontslaan past niet bij Heerenveen.... :lol:
.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Wizard » 31-10-2017 08:37

Ik vraag me af hoe lang het nog moet duren voordat er wordt ingegrepen. De media spreken over een slechte reeks met verliezen tegen teams waarvan je op papier mag verliezen. Echter, we horen bij de slechtst presterende teams van 2017!!!
Dat laatste gegeven moet eigenlijk een duidelijk signaal zijn dat Streppel niet in staat is het tij te keren. De volgende 2 wedstrijden moeten gewonnen worden; zo niet, dan is het wat mij betreft einde verhaal Streppel. Met name het starre vasthouden aan z'n beleid en merkwaardige keuzes/wissels doen mij zeer twijfelen aan een goede afloop..
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-12-2017 22:49

Zitten er ook mensen met een Heerenveen hart in de directie en het bestuur of alleen maar zakkenvullers?
Actie en red onze mooie club. Haal een goede trainer.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Smitte » 09-12-2017 22:51

En goede vleugelspelers/aanvallers. Deze selectie is echt heel triest.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor BK2007 » 09-12-2017 22:59

Er zijn trainers om minder ontslagen. Wel vreemd.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-12-2017 23:41

SC Hearrenfean slagge der sneontejûn opnij net yn thús trije punten te pakken. De lêste kear dat dat gebeurde wie trije moannen lyn, op 10 septimber. Doe waard PSV ferslein (2-0). Boppedat wûn Hearrenfean fan de lêste njoggen kompetysjewedstriden der mar twa.

Wat fynt technysk manager Gerry Hamstra fan dizze situaasje? "Wat we zien is dat we van de laatste negen wedstrijden er maar twee winnen, maar dat we op Vitesse na alle wedstrijden meer verdienden. We zijn bezig met een proces en dat blijven we volgen. We hebben een lijn ingezet, weten wat we doen en ik zie nog steeds een stijgende lijn. Alleen de punten ontbreken."

Hamstra en de klup sille yn jannewaris de transfermerk op gean. "In de winterstop gaan we nog wel wat doen. Ik ga niet zeggen wat en voor welke linie, want dan maak ik andere clubs wakker. Hoeveel we gaan doen is ook afhankelijk van wat er weg gaat.

Nei it lykspul tsjin VVV-Venlo seit Hamstra: "We werden twee jaar geleden twaalfde, vorig jaar negende en het zou mooi zijn als we nu rond de zevende plaats eindigen. Het halen van de play-offs en een plek tussen de zesde en negende plaats zou mooi zijn. Daar horen we te staan qua begroting."
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor hhage » 10-12-2017 01:38

Ik vind dat we na de traditionele top 3,samen met Az Utrecht en Vitesse om de 4de plek moeten strijden,dus iig 7de met een slecht seizoen,maar dat de ambitie al is om 7-9 te worden baart me zorgen,de weg naar beneden is ingezet als je ook al ziet hoe weinig mensen in het stadion zaten..
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-12-2017 08:32

Klasse Gerry! 12e, 9e en nu hopelijk 7e....Er is echt sprake van een stijgende lijn. Jullie zijn inderdaad bezig met een proces
Een proces om het stadion leeg te krijgen. Ik smacht naar mensen met kennis en know-how binnen de organisatie. PEC heeft de 11e begroting en staat 4e. Daar zit kennis met Nijkamp. Hier wordt Namli op linksback gezet en daar floreert hij op rechtsbuiten. Daar waar bij ons niemand is. Verlos ons van deze mannen en geef ons kennis. Wat een onkunde bij bestuur en staf. Maar we zitten in een proces...Het proces van aftakkeling.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor rust » 10-12-2017 12:07

Wat een struisvogel! Haal je kop eens uit het zand man Gerry Hamstra
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Voorstopper » 10-12-2017 15:56

Dat je een 7e plek acceptabel vindt kan ik op zich inkomen, zo geweldig zijn we niet. Het kan beter, kan slechter (qua positie). Maar deze waanzinnig slechte serie zonder uitzicht op beter op korte termijn zou gewoon zorgen moeten baren. Helemaal omdat je vorig seizoen al zo'n vrije val hebt gemaakt. Dit is al de tweede keer en nu veel vroeger in het seizoen!

Nu zal Hamstra nooit zeggen dat Streppel eruit vliegt, ook al zitten ze heus om tafel om de opties te bekijken. Ze zijn ook niet gek. Als je straks begin februari ergens rond plek 14 staat wordt het echt wel penibel.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Wizard » 11-12-2017 10:03

De opmerking 'op Vitesse na hadden we alle wedstrijden meer verdiend' is natuurlijk wel de meest bijzondere opmerking.
Hoe kan je in hemelsnaam stellen dat wanneer je 8 wedstrijden niet wint, je meer recht op punten had? Obv goed voetbal??? Want wat is goed voetbal? Veel balbezit?? Misschien moeten Streppel en Hamstra es goed wakker worden, want voetbal gaat er niet om wie het meeste balbezit heeft en/of wie het leukste voetbal speelt. Het gaat uiteindelijk om kansen creëren en kansen afmaken en daarnaast zo weinig mogelijk kansen weggeven. Kansen creëren doen we nauwelijks aangezien het voetbal veel te voorspelbaar is, en daarnaast trappen we elke week weer in dezelfde fouten en geven we elke wedstrijd een paar 100% kansen weg.
De eerste 4-5 wedstrijden speel je sterk, omdat het voetbal verrassend en onvoorspelbaar was. Helaas spelen we in de wedstrijden erna precies hetzelfde voetbal danwel is het voetbal nog voorspelbaarder en nog voorzichtiger geworden, waardoor elke tegenstander zich prima kan instellen op onze tactiek en achterover leunend kan toeslaan. Leuke bijkomstigheid is dat een vrije trap rond de 16 van Heerenveen 50% kans op een goal betekent en dat je elke wedstrijd wel twee à drie 100% kansen krijgt als cadeau. Ondanks prima verdedigers weten Streppel en co er geen stabiele defensieve organisatie van te maken.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor pes5 » 11-12-2017 10:42

Ik zie vooral een gebrek aan spelplezier. Ze voetballen als slecht geïnstrueerde robots. In aanvallend opzicht.

In defensief opzicht ontbreekt hardheid en discipline. We laten het allemaal gebeuren. Streppel is in mijn ogen veel te soft, star en laks. Daarnaast ook tactisch zwak. Als de tegenstander iets anders gaat doen, zijn we het helemaal kwijt. Daarnaast vind ik ons conditioneel ook zeker niet sterk.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor du longhi » 11-12-2017 13:20

Wat een frustratie. Voetballen kunnen ze echt wel. Dat hebben we begin vorig seizoen en aan het begin van dit seizoen gezien. Vorig jaar werd het ontbreken van Schaars aangewezen als oorzaak.

Hoe kan het dat het elftal zo ver terug zakt naar een heel sterk begin?
Aankopen als Hahn, Hoegh, Dumfries, Woudenberg stond ik op het moment van kopen 100% achter. En nu nog.

Het niet halen van een nieuwe spits, kon ik na het aantal doelpunten van Reza vorig seizoen ook nog wel begrijpen.
Met Veerman als back up prima op dat moment.

Sinds het wegvallen van Zeneli (vorig jaar al door menig één afgeschreven) zakt het weer als een kaartenhuis in elkaar.
Vorig jaar Schaars en nu Zeneli. Onbegrijpelijk. Als je het op papier bekijkt heb je met Schaars, Hahn, Yuki, Hoegh met daarachter talenten als Odegaard, Pierie, Dumfries, Vlap en van Amesfoort prima spelers rond lopen. Zeker voor het niveau van de eredivisie van dit moment.

Aan het begin van het seizoen had ik het idee dat we met de hele club in een geweldige flow zaten. Vooral na de dramatische 2e seizoenshelft van vorig jaar. Ik had er weer zin in.....
Maar, zo net voor de winterstop, is het plezier van mij als Heerenveen supporter helemaal weg.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor Mackan68 » 11-12-2017 23:43

du longhi schreef:Wat een frustratie. Voetballen kunnen ze echt wel. Dat hebben we begin vorig seizoen en aan het begin van dit seizoen gezien. Vorig jaar werd het ontbreken van Schaars aangewezen als oorzaak.


Hoe kan het dat het elftal zo ver terug zakt naar een heel sterk begin?
Aankopen als Hahn, Hoegh, Dumfries, Woudenberg stond ik op het moment van kopen 100% achter. En nu nog.

Spelers worden onderhand structureel op verkeerde posities gebruikt. Spelers die aan het begin van het seizoen een goede 1e indruk lieten zien verdwenen zomaar uit de spotlights. Namen noemen is denk ik niet nodig.

Het niet halen van een nieuwe spits, kon ik na het aantal doelpunten van Reza vorig seizoen ook nog wel begrijpen.
Met Veerman als back up prima op dat moment.

Aangezien Veerman vorig seizoen al heel weinig speeltijd kreeg (terwijl er in de 2e helft van het seizoen af en toe best wel aanleiding was om hem eens wat vaker te proberen) was het met de statistieken van Reza (geen absolute killer) een grote gok. Zeker het vertrek van Larsson en het aantal assists (intikkers voor Reza) is een dikke misrekening geweest. Zeker in combinatie met de vormcrisis waarin Zeneli verkeerde en het aantrekken van 2 nieuwe vleugelspelers. Één grote gok. Sommigen zagen het aankomen. Hamstra kennelijk niet.

Sinds het wegvallen van Zeneli (vorig jaar al door menig één afgeschreven) zakt het weer als een kaartenhuis in elkaar.
Vorig jaar Schaars en nu Zeneli. Onbegrijpelijk. Als je het op papier bekijkt heb je met Schaars, Hahn, Yuki, Hoegh met daarachter talenten als Odegaard, Pierie, Dumfries, Vlap en van Amesfoort prima spelers rond lopen. Zeker voor het niveau van de eredivisie van dit moment.

Zeneli begon ook nu weer, of nog steeds, compleet uit vorm aan het seizoen. Pas na zijn geweldige goal tegen PSV was hij los. Wat hij bevestigde in de wedstrijden tegen Excelsior waar we het eigenlijk de laatste jaren altijd lastig hadden.
Thorsby, onze meest scorende speler mocht op een gegeven moment weer banken (terecht of niet laat ik in het midden) maar de eeuwig falende Reza mocht week in week uit blijven staan. Omdat hij zo goed was voor het teamspel, wat overigens maar verdomd weinig punten opleverde.

Aan het begin van het seizoen had ik het idee dat we met de hele club in een geweldige flow zaten. Vooral na de dramatische 2e seizoenshelft van vorig jaar. Ik had er weer zin in.....
Maar, zo net voor de winterstop, is het plezier van mij als Heerenveen supporter helemaal weg.

Hier hetzelfde. En de oorzaak daarvan is niet het spelersmateriaal, maar de manier waarop daar door Streppel mee om gesprongen wordt. Zowat iedere speler die geen basisplaats heeft mist vertrouwen. Wat had Hansen bijvoorbeeld laten zien wat rechtvaardigde dat van der Steen zomaar weer 2e keepertje mocht gaan spelen? Op wat voor basis werden Vlap en van Amersfoort zomaar opgehemeld en tot basisspelers gepromoveerd terwijl ze op dat moment bij de beloftes verdomd weinig hoopvols lieten zien? Waarom spelen we zonder vleugelspelers. Waarom gaan we door met het systeem wat zeer gemakkelijk te verdedigen is? Waarom zien wij dat als simpele supporters wel, maar een prof als Streppel niet? Het is geen toeval hoor, dat de huidige reeks een exacte kopie lijkt te worden van vorig seizoen dezelfde periode. Met het verschil dat we toen waardeloos voetbalden en het nu af en toe bij vlagen nog wel leuk is om naar te kijken. Overigens wonnen we toen nog wel van Sparta en Roda. Nu speelden we bloedeloos gelijk en verloren we.

Maar de angst voor tegengoals is er zo langzamerhand zowel in het veld als op de tribunes. Als ze achteruit beginnen te voetballen weet je bij voorbaat al waar het weer heen gaat. Dan wordt het stil op de tribunes. Waarom de eeuwige ballen breed en terug? Voor mij is het afwachten dat het vertrouwen bij de spelers weg is en het voetbal weer helemaal ruk. Net als vorig seizoen. Met de week komt dat moment dichterbij.
Niemand maakt mij wijs dat goed spelen en toch niet winnen goed is voor het zelfvertrouwen van het team en spelers individueel. Komt nog bij dat Streppel weer vreemd begint te goochelen met spelers (Thorsby er zomaar weer in i.p.v van Amersfoort, Kobayashi rechtsvoor) en je hebt een herhaling van zetten. Ik hoop zo dat ik er gigantisch naast zit, maar ik vrees het ergste.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Eisenga e.a.)

Berichtdoor xander » 20-12-2017 01:40

Henk Bloemers vertrekt i.i.g.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten