Henk Veerman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Grimo » 23-01-2017 13:32

Ruud Huntbäck schreef:Wat is hoger? Basisspeler in de Jupilerleague of supersub bij een subtopper in de Eredivisie?


Veerman wordt wel basisspeler bij clubs als Zwolle, Heracles etc. Die kan prima mee bij een rechterrijtje club.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Marça » 23-01-2017 14:09

Ik twijfel of hij het in zich heeft om een heel seizoen lang eerste spits te zijn bij een PEC, Roda JC of Willem II. Vorig seizoen heeft hij bij ons goede wedstrijden met enorm slechte afgewisseld, dat ben ik nog niet vergeten.

Dit seizoen viel hij tot zijn blessure iedere wedstrijd in; Streppel weet wat voor waarde Veerman heeft als invaller. Hij heeft eigenlijk ook een enorm belangrijke rol: hij kan de wedstrijd openbreken met zijn fysieke aanwezigheid (én goals). Dat is een specialiteit die niet veel spelers hebben. Ik hoop om die reden dat hij dat nog lang bij Heerenveen wil blijven.

Veerman doet me een beetje denken aan Ruud Boymans, die eerst bij VVV en later als invaller succesvol was bij FC Utrecht. Een basisplek kreeg hij er echter nooit en nu speelt hij bij Al-Shabab (lees: carrière voorbij).
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Grimo » 23-01-2017 15:27

Marça schreef:Ik twijfel of hij het in zich heeft om een heel seizoen lang eerste spits te zijn bij een PEC, Roda JC of Willem II. Vorig seizoen heeft hij bij ons goede wedstrijden met enorm slechte afgewisseld, dat ben ik nog niet vergeten.

Dit seizoen viel hij tot zijn blessure iedere wedstrijd in; Streppel weet wat voor waarde Veerman heeft als invaller. Hij heeft eigenlijk ook een enorm belangrijke rol: hij kan de wedstrijd openbreken met zijn fysieke aanwezigheid (én goals). Dat is een specialiteit die niet veel spelers hebben. Ik hoop om die reden dat hij dat nog lang bij Heerenveen wil blijven.

Veerman doet me een beetje denken aan Ruud Boymans, die eerst bij VVV en later als invaller succesvol was bij FC Utrecht. Een basisplek kreeg hij er echter nooit en nu speelt hij bij Al-Shabab (lees: carrière voorbij).


Ik twijfel daar niet aan. Vorig seizoen was het merendeel van het team belabberd. Het merendeel daarvan speelt nu ook weer in de basis met plezier, visie en vertrouwen. Zie de revanche tov vorig seizoen van Bijker. Bij clubs als Roda, PEC of of Wilem2 zijn hele andere verwachtingen. Denk dat PEC , Roda etc nu dolgraag een Veerman in hun team hadden gehad.


Veerman is hier nu 2,5 seizoen en het is hem niet gelukt om basisspeler te worden. Dan snap ik van zijn kant dat hij graag dat een bij een andere eredivisieclub wil proberen. Overigens was Boyman in zijn eerste seizoen 2014/2015 volgens mij wel basisspeler, scoorde zelfs in de eerste negen duels negen keer, daarna raakte hij geblesseerd tegen Heracles voor de rest van het seizoen. Het seizoen daarop kon hij niet weer echt een basisplaats afdwingen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 24-01-2017 16:56

Ruud Huntbäck schreef:Wat is hoger? Basisspeler in de Jupilerleague of supersub bij een subtopper in de Eredivisie?

Voor Henk is volgens mij het enige wat telt basisspeler zijn. Als een Utrecht hem niet kan betalen dan zullen niet veel Jupilerleague clubs dat wel kunnen denk ik. Huren is dan eventueel de enige optie. Maar ik zie dat Heerenveen niet 1,2,3 doen zonder dat Henk voor langere tijd vastligt dan de optie van dat ene seizoen. Ik denk ook niet dag een langer verblijf er bij ons inzit. In een interview hoorde ik hem zeggen dat eventueel Zuid Korea wel degelijk een optie voor hem was, mochten ze in de zomer concreet worden. Onder het mom 'ik moet ook aan mijn familie denken'. Liever veel geld en een tijdje hondenvlees eten dan voor minder salaris naar een club die minder is en betaalt dan Heerenveen. Op zich wel begrijpelijk in zijn positie. Voor hem is het nu belangrijk om te spelen. En blijft die onzekerheid qua speeltijd dan kun je nog kiezen voor de optie van gegarandeerd binnen lopen. Hij is geen international en zal dat ook niet worden, dus in het geval van speeltijd is dat niet heilig als je ook kunt cashen.

Henk hoopt overigens deze week weer aan te sluiten bij de wedstrijdselectie. Morgen komt zeker nog te vroeg, maar mogelijk kan hij zondag tegen Grunn weer speelminuten maken. Hij is er dan in totaal 7 weken uit geweest.
http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/henk ... heerenveen
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Vrieskist » 06-02-2017 13:19

Hoe gaat het ondertussen met Henk?
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Marça » 06-02-2017 16:18

Traint inmiddels weer met de groep mee als ik het goed begrepen heb. In geval van hamstringblessure zullen ze het rustig aan met hem moeten doen. Misschien dat hij morgen met de beloften weer een helft kan spelen tegen HHC Hardenberg?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Henk Veerman

Berichtdoor fuotbalgek » 26-02-2017 03:32

Deze man is zoveel beter dan het algemene beeld van hem. Snel verlengen!
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Stiffie » 26-02-2017 10:24

Henk is gewoon een fijne spits. Onberekenbaar en scoort makkelijk. Snel verlengen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-02-2017 10:53

Ik zie in hem wel onze eerste spits als hij zich meevoetballend verbeterd. Reza blijft een gemarkeerde spits. Daarom zijn die 14 goals een topprestatie.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 26-02-2017 14:14

fuotbalgek schreef:Deze man is zoveel beter dan het algemene beeld van hem. Snel verlengen!

Ben het eens met verlengen. Vanwege zijn specifieke kwaliteiten als pinchhitter. Maar een basisplaats kun je hem absoluut niet garanderen. Daar komt hij gewoon tekort voor. Iedereen is toch nog niet vergeten dat Te Vrede de onderlinge strijd won? Dat is niet voor niets. En nu kan hij diezelfde strijd ook niet winnen van Reza. Lijkt me ook meer dan duidelijk. Hij is gewoon niet de 1e veelscorende kapstokspits die wij nodig hebben om het spel aan op te hangen. Zelfs niet met alle tekortkomingen van Reza, de vleugelspelers en het ontbreken van scorende middenvelders.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Peter » 26-02-2017 19:49

Lijkt me dat we maar snel moeten verlengen met deze jongen. Volgens mij kan hij best 1e spits worden. Dat hij het vorig jaar heeft afgelegd tegen Te Vrede zegt mij niet zoveel. Was zijn eerste seizoen bij ons en het verschil met Volendam was toch wel groot. Ik denk dat hij wel is gegroeid in veel zaken. Misschien volgende week Reza maar op rechtsbuiten en Veerman in de spits.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Jazz » 26-02-2017 21:58

We kunnen wel proberen te verlengen, maar Henkie heeft aangegeven dat hij alleen wil blijven als hij basisspeler wordt...
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Vrieskist » 26-02-2017 22:03

Jazz schreef:We kunnen wel proberen te verlengen, maar Henkie heeft aangegeven dat hij alleen wil blijven als hij basisspeler wordt...

Die garantie krijgt hij nergens, ja misschien bij Volendam.
Maar Reza had ook al eens aangeven dat hij ook zomaar weer eens kan vertrekken, dus misschien ontstaat er ook wel natuurlijk plek voor Veerman. Ik ben zelf wel fan van Veerman en ik denk dat hij in het combinatievoetbal beter meedoet dan vorig jaar.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Knipecity » 26-02-2017 22:30

Garanties krijgt bijna niemand, maar ik ben er van overtuigd dat hij basiskandidaat bij veel eredivisieclubs zou zijn. Hij kan echt prima voetballen en ik vind hem nog steeds beter dan Reza. Maar Reza is wat volwassener en stabieler als persoon, vermoed ik,waardoor hij beter is voor het team.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 27-02-2017 16:13

Vrieskist schreef:Die garantie krijgt hij nergens, ja misschien bij Volendam.
Maar Reza had ook al eens aangeven dat hij ook zomaar weer eens kan vertrekken, dus misschien ontstaat er ook wel natuurlijk plek voor Veerman. Ik ben zelf wel fan van Veerman en ik denk dat hij in het combinatievoetbal beter meedoet dan vorig jaar.


Ik vrees toch dat de gemakzucht er bij hem weer in zal sluipen als hij eenmaal een basisplaats heeft. Dat heeft niet zozeer met voetbalkwaliteiten te maken dan wel met mentaliteit. Henk wil basisspeler zijn. En dat mag van mij, maar dan zie ik hem toch zo langzamerhand wel eens graag proberen kopduels aan te gaan én te winnen. Dat mag je toch wel verwachten van iemand van 2 meter. Hij komt nog steeds kwalijk los van de grond.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor DSCH » 28-02-2017 12:58

Mackan68 schreef:En dat mag van mij, maar dan zie ik hem toch zo langzamerhand wel eens graag proberen kopduels aan te gaan én te winnen. Dat mag je toch wel verwachten van iemand van 2 meter. Hij komt nog steeds kwalijk los van de grond.


Mee eens. Ik erger me er soms kapot aan. Zo lang, maar niet kunnen koppen. Hij gaat het duel niet eens aan, komt nauwelijks van de grond. Als stormram kun je hem er echter prima bij hebben, maar basisspeler zie ik hem hier niet snel worden. Zeker niet wanneer de club er aankomende zomer voor kiest om een nieuwe spits te halen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Satyr » 17-03-2017 13:31

Optie gelicht, Veerman blijft nog twee jaar :D
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Baas » 17-03-2017 13:55

Satyr schreef:Optie gelicht, Veerman blijft nog twee jaar :D

Hij ligt nog 2 jaar vast.. wil niet zeggen dat hij nog 2 jaar blijft natuurlijk :wink:
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Jazz » 17-03-2017 16:23

Ik denk toch dat Henkie blijft omdat Heerenveen denkt dat hij potentieel als eerste spits zal aantreden. Misschien dat icm hoger salaris? Wie kan het zeggen?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 17-03-2017 17:50

Baas schreef:Hij ligt nog 2 jaar vast.. wil niet zeggen dat hij nog 2 jaar blijft natuurlijk :wink:

Optie was voor 1 jaar toch? Nu dan toch met 2 jaar verlengd. Zijn ze dan niet gewoon buiten de optie om rond gekomen voor een langer verblijf? Daar was de club al langer op uit. Men wilde de optie van 1 jaar niet lichten onder vastgestelde voorwaarden maar wilden Henk wel graag voor langere tijd aan de club binden. Mooi dat hij in ieder geval komende zomer niet voor niets het ALS uitloopt. Wat er dan verder ook maar wel mag gebeuren in de ontwikkelingen van Henk.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor oldtimer » 19-03-2017 17:54

En ja, hoor. Net zo lang wachten met het inzetten van Veerman dat je intussen op achterstand gekomen bent. Terwijl het na de rust steeds duidelijker werd dat Reza het tegen het centrum van Feyenoord niet meer kon bolwerken. Heerenveen kwam er in die periode aanvallend helemaal niet meer aan te pas Had Veerman dan meteen na de gelijkmaker van Feyenoord gebracht! Op zijn laatst!
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Henk Veerman

Berichtdoor heerenveenown » 19-03-2017 18:13

Ze scoorden terwijl Henk klaar stond, dus dat was dikke pech.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-07-2017 10:38

FC Utrecht is in de zoektocht naar een vervanger van de geblesseerd geraakte Simon Makienok opnieuw uitgekomen bij SC Heerenveen. De Telegraaf meldt namelijk dat Henk Veerman op het verlanglijste staat van de Domstedelingen.
Eerder dit jaar waren Veerman en FC Utrecht al bijna akkoord over een transfer in de zomer, totdat Heerenveen de optie in het contract van Veerman lichtte. SC Heerenveen wenst zodoende een transfersom.
Veerman is komend seizoen naar verwachting opnieuw tweede spits bij SC Heerenveen achter topschutter Reza Goochanijhad.

Hier was ik al bang voor. Denk dat hij bij Utrecht meer kans heeft voor de basis dan hier
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Ebiede » 29-07-2017 10:43

Bang? van mij mag hij vertrekken, ik hoor steeds meer dat hij er niet 100% voor gaat. Cashen en een talent halen achter reza.

Bedankt en tot ziens!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-07-2017 10:47

Ebiede schreef:Bang? van mij mag hij vertrekken, ik hoor steeds meer dat hij er niet 100% voor gaat. Cashen en een talent halen achter reza.
Bedankt en tot ziens!

Als Veerman logisch had nagedacht wist hij dat hij nu ook reserve zou worden, maar met salarisverhoging toch de gok genomen.
Maar toch is hij de ideale invaller en er gebeurd altijd was. De tegenstander moet zich aanpassen en ook wij krijgen er meestal extra energie van.
Het is niet zo eenvoudig om een supersub te vinden en deze selectie zit verder ook niemand
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Marça » 29-07-2017 10:52

Heerenveen heeft zijn optie gelicht hè, dat heeft Veerman zelf niet gedaan. Als het aan hem had gelegen, had hij al bij FC Utrecht gespeeld. Denk ook dat de club hem die kans nu niet meer mag ontnemen. Anders zit hij hier weer een seizoen op de bank.

Er zullen waarschijnlijk veel fans moord en brand schreeuwen, maar als ze nu 1,5-2 miljoen voor Henkie kunnen krijgen moeten ze gewoon 'ja' zeggen. Voor Henkie zelf en ook voor de eigen bankrekening, waarmee ze dan een nieuw talent kunnen halen. Jay-Roy Grot misschien? Ook een lange en sterke jongen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Riverside » 29-07-2017 12:58

Heerenveen zou er denk ik goed aan doen om te praten met Utrecht. Henk Veerman zal hier ook komend seizoen geen eerste spits worden. Utrecht zal zaken willen doen, dus ik denk wat je nu voor Veerman kunt vangen, dat je later niet meer krijgt.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Henk Veerman

Berichtdoor DSCH » 29-07-2017 14:13

Marça schreef: Er zullen waarschijnlijk veel fans moord en brand schreeuwen, maar als ze nu 1,5-2 miljoen voor Henkie kunnen krijgen moeten ze gewoon 'ja' zeggen.


1,5 à 2 miljoen ga je nooit voor Henkie krijgen. Ik zou 7 ton al een hoog bedrag vinden.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-07-2017 15:08

Veerman is een wissel. Daar gaat Utecht echt niet meer dan een miljoen voor neertellen. Ik zou het best jammer vinden want je hebt wel wat achter de hand bij een achterstand. Maar ik zou het als Veerman zijnde wel weten.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Ebiede » 31-07-2017 11:34

Henkie heeft een een transferverzoek ingediend, ik ben daar niet rouwig om. Buiten zijn cultstatus door zijn slungelige houding is hij gewoon te matig. Tel daarbij op dat hij te weinig in zich zelf investeert door niet altijd 100% te geven op training en in wedstrijden.

Nu doorschakelen en een vervanger halen voor Veerman. Of een goede eerste spits halen en Reza (waar ik ook geen fan van ben) als tweede spits gebruiken.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten