Henk Veerman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef: Wie geloof je eerder? Zijn werkgever, of een willekeurige website ? 8)
ik denk dat sommige sites de datum van zijn verjaardag en die van einde contract door elkaar gehaald hebben. Die zijn namelijk beide 30 juni. Ik denk dat hij 23 is. 21 Gaat er bij mij niet echt in. Hij zal dus vast en zeker vandaag wel jarig zijn.
Henk gefeliciteerd met je verjaardag!! :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Het blijft een groot mysterie rond Veerman. Toen ze hem bezig waren om aan te trekken stond op alle wiki en andere websites als geboortedatum 30 juni 1993. Later is dat gecorrigeerd naar 30 juni 1991.

Dat het 26 februari 1991 blijkt te zijn verbaast mij nogal.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Afbeelding

De seizoengids van VI meldt 26 februari 1991. Waarschijnlijk heeft iemand verkeerde informatie gebruikt en is dat foutief overgenomen.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Afrikaanse praktijken hiero. Misschien is hij stiekem 35?
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Leuk breekijzer voor het laatste kwartier, cultheld, allemaal prima hoor. Maar Henk Veerman gaat hier volgend seizoen niet de eerste spits worden: te traag bij het druk zetten, geen handelingssnelheid. Hij kan hier best blijven, maar dan als 2e spits.
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Deze voetballer mag dan de cultheld van het publiek zijn, maa rik hoop hem volgend seizoen niet als eerste spits te zien in ons elftal. Dat gaat niet goed komen met deze voetballer die loopvermogen, beweeglijkheid en handelingssnelheid tekort komt. Totaal niet geschikt voor het spelletje wat wij wensen te spelen. Duidelijk een maatje te licht voor het grote werk. Lekker als pinchhittter blijven gebruiken.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Amen ( al ben ik totaal niet gelovig )
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Zelfs een simpele pass kan hij niet geven. Werd vandaag wel duidelijk dat Henk inderdaad geen basisspeler is voor volgend seizoen.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Dat was bij het aantrekken van Veerman al duidelijk, hij zegt het zelf ook. Veerman is een hele goede back-up en een sympathieke jongen, maar voorlopig meer niet.
nou nou
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Henkie is vooralsnog alleen geschikt als stormram. Hij moet nog veel leren vooral in het meevoetballen. Wellicht kan Sibon hier een goede rol in spelen. Het gaat erom of Henk een stap kan maken, dus of hij binnen een paar maanden bij een hoger niveau kan aanhaken.
tsfo
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 31-03-2014 11:03

Bericht door tsfo »

Hij heeft wel iets als spits, maar hij moet nog veel verbeteren. Veel meer meters maken en afjagen zoals Uth dat ook vaak doet. Toch zie je zo nu en dan leuke bewegingen en die lijn moet hij doortrekken.

Toch moet er voor komende seizoen een andere spits bij, want onze Henkie is nog geen basis spits.
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

Ik zie toch wel wat in Veerman, oké het is niet zo gepolijst, maar dat kan nog wel komen. Hij heeft de laatste jaren enorme stappen gemaakt vanaf de 3de klasse amateurs.

Als er inderdaad doelgericht met hem getraind wordt door bijvoorbeeld Sibon zie ik hem nog wel meer stappen maken.

Ik zeg niet dat het gebeurt, maar hij zou zomaar een kruising van Dost en Sibon kunnen worden...
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

spuit-11 schreef:Ik zie toch wel wat in Veerman, oké het is niet zo gepolijst, maar dat kan nog wel komen. Hij heeft de laatste jaren enorme stappen gemaakt vanaf de 3de klasse amateurs.

Als er inderdaad doelgericht met hem getraind wordt door bijvoorbeeld Sibon zie ik hem nog wel meer stappen maken.

Ik zeg niet dat het gebeurt, maar hij zou zomaar een kruising van Dost en Sibon kunnen worden...
Dat denk ik niet :wink:
Gewoon lekker als supersub gebruiken.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Veerman is fysiek sterk, verrassend snel en best handig voor zijn lengte. Daarmee kan hij iets los maken in een wedstrijd die op slot zit. Maar wanneer je inderdaad kijkt naar zijn basistechniek en daarmee zijn capaciteiten om als kapstok van ons aanvalsspel te fungeren dan komt hij nu nog veel te kort. Gezien zijn huidige niveau en zijn leeftijd zou het mij verbazen mocht hij hier nog grote stappen in maken, ondanks zijn lange benen :wink:
Laatst gewijzigd door fuotbalgek op 19-05-2015 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Op dit moment zou ik Veerman zeker ook niet als basisspits zien. Maar het is ook zo dat het team nog totaal niet is ingesteld op hem. Normaal gesproken komt hij er in de slotfase in en worden er lange ballen gespeeld. De 'Sibonrol' is nieuw voor hem - en het is wel duidelijk dat hij daar beter in moet worden. Daarbij komt dat Veerman ook bepaald niet op zijn sterke punten werd benut. Hoeveel bruikbare voorzetten kwamen er zondag vanaf de zijkanten? (Dit is een retorische vraag.)
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Veerman was inderdaad ongelukkig en ik zie hem ook niet als eerste spits worden. Hij is in mijn optiek het beste als supersub, maar dat moet hij zelf ook willen. Misschien dat hij het nog één seizoen aankijkt, maar dan is hij het bankzitten ook zat.
Hij moet trouwens geen roze schoenen aandoen. Normaal moet iedereen het zelf weten welke kleur hij doet, maar Veerman en roze schoenen zijn geen goede combinatie
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik denk niet dat de club op hem durft te gokken, maar toch denk ik dat hij zou kunnen verrassen als je hem langer laat staan. Als je de samenvatting terugziet valt me vooral die actie van hem op waar die enorme kans voor vd Berg uit komt. D
Veerman zou kunnen groeien in de rol, maakt er zelf 10-15, maar laat vooral anderen beter voetballen. Een beetje de Sibon-rol. Of Leroy Echteld, voor de iets ouderen onder ons. De kapstok van het team.

Maar ook Van Amersfoort zou ik best een kans durven geven. Die kan ook zomaar doorbreken.
Toch vermoed ik dat er een spits bij komt, maar er is geen reden voor paniek als die er niet staat begin augustus.
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

@ knipecity,

twee maanden geleden zei ik dat ook, maar toen dacht jij er nog heel anders over...
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Knipecity schreef:Of Leroy Echteld, voor de iets ouderen onder ons.
Misschien wil hij wel weer beginnen? Zijn comeback ;)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

spuit-11 schreef:@ knipecity,

twee maanden geleden zei ik dat ook, maar toen dacht jij er nog heel anders over...
Voortschrijdend inzicht heet dat. Nooit te groot zijn om op je mening terug te komen 8)

Overigens, als men een type Alves, Huntelaar, Allback, Dost, etc aan kan trekken, dan mag van mij Veerman met alle plezier op de plaats nemen hoor. Dat is nog steeds zo. Maar ik denk, als dat niet lukt, dat er geen man overboord hoeft te zijn.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Knipecity schreef:Ik denk niet dat de club op hem durft te gokken, maar toch denk ik dat hij zou kunnen verrassen als je hem langer laat staan. Als je de samenvatting terugziet valt me vooral die actie van hem op waar die enorme kans voor vd Berg uit komt. D
Veerman zou kunnen groeien in de rol, maakt er zelf 10-15, maar laat vooral anderen beter voetballen. Een beetje de Sibon-rol. Of Leroy Echteld, voor de iets ouderen onder ons. De kapstok van het team.

Maar ook Van Amersfoort zou ik best een kans durven geven. Die kan ook zomaar doorbreken.
Toch vermoed ik dat er een spits bij komt, maar er is geen reden voor paniek als die er niet staat begin augustus.
Geen paniek op dit moment misschien, maar als wij met deze spitsen de competitie in gaan, dan gaan wij heel veel punten verliezen. Zou dan erg slecht beleid zijn, aangezien je verdedigers en keeper gewoon top vijf niveau zijn. Investeren, zodat ook die spelers meer waard worden. Als je een fantastische spits hebt, zorgt dat voor angst bij de tegenstander waardoor er minder druk komt op je verdediging en keeper. Veerman is geen kapstok zoals Sibon en laat anderen ook niet beter spelen. Weet niet wat jij tot nu toe van hem hebt gezien, maar Veerman is sterk met veel ruimte en in de diepte en niet zoals een Luuk of Sibon in de kleine ruimte met de rug naar de goal. Ik snap ook die positiviteit rond van Amersfoort niet, betreft mijn inziens een houterige speler en is fysiek nog lang niet goed genoeg om hele wedstrijden te spelen. Is een leuk talent hoor, maar moet nog veel stappen maken. Ik denk dat Veerman in de basis met moeite tot 10 goals zou komen, en met 5 assists mag je dan ook heel blij zijn, dat is gewoon niet goed genoeg(nog). Misschien met 1 of 2 jaar zou hij die rol kunnen invullen, hij moet zichzelf gewoon flink verbeteren.

Al met al vind ik dat hij teveel gehypet wordt. Hij heeft gewoon mazzel gehad dat zijn eerste invalbuurt tijdens onze beste wedstrijd van het seizoen was en dit ook nog bekroonde met een goal. Die positiviteit van cultheld is leuk, maar als je het objectief gezien bekijkt is hij gewoon niet goed genoeg. Een paar jaar geleden hadden wij vijf spitsen als Alves, Paolo Henrique, Sibon, Matusiak en Cecillio Lopes en nu al bijna tevreden met een Henk Veerman die toen misschien 4,5 of 6 keus was geweest :crying: ..
Laatst gewijzigd door Rick op 13-07-2015 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Rick schreef: Een paar jaar geleden hadden wij spitsen als Alves, Paolo Henrique, Sibon, Matusiak en Cecillio Lopes en nu al bijna tevreden met een Henk Veerman :crying: ..
Nou, geweldig rijtje inderdaad. 1 wereldspits, een aardige speler die al flink op leeftijd was, en 3 spelers die ontzettend veel geld gekost hebben, en niks gepresteerd hebben. Henrique heeft nog wel een paar goede fases gehad, maar is ook gewoon mislukt.

Je kijkt veel te veel naar namen enz. Een spits halen is helemaal geen garantie dat die beter zal zijn dan wat we hebben.

Van Amersfoort is een toptalent, en Henk kan veel meer dan waar hij de credits voor krijgt. Laat je Henk spelen, dan schiet hij er 15 in.

Maar spelers krijgen geen tijd en geen vertrouwen op dit forum. Uth werd vorig jaar op precies dezelfde wijze afgeschreven, er moest een spits komen. Dalgaard werd gehaald en na de eerste potjes riep iedereen als een wilde dat Dalgaard erin moest. Nou we hebben het gezien hoor. Uth bleek gewoon een uitstekende spits en Dalgaard kon er geen reet van.

Gelukkig waren er mensen die dat al tijdens de voorbereiding verkondigden. :wink:

Laat Henk eens een paar potjes staan. Je ziet hem nu al groeien en steeds beter spelen. Nu nog eens af en toe een bal voor die pot slingeren, en dan komt die lange wel los hoor. Geen zorgen wat mij betreft.
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

Matusiak en Cecillio Lopes :lol: Matusiak 1 doelpunt gemaakt voor ons, en Cecillio Lopes zelfs nooit een officiele wedstrijd voor ons gevoetbalt...

Sorry, maar nu ben je je geloofwaardigheid bij mij echt kwijt Rick...
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Ik vond Henk afgelopen zaterdag tegen Volendam al een stuk beter spelen dan in de wedstrijd tegen Buitenpost. We moeten ook niet vergeten dat Veerman naar mijn weten tot nu toe nog niet met Slagveer en Larsson samen heeft gespeeld in de voorbereiding, maar het met Schoop, Voest of Namli 'moest doen'. De hakbal en voorzet van Veerman in de wedstrijd tegen Volendam (die ook in de samenvatting zit) laat wel zien dat hij heus wel wat meer kan dan alleen goals afmaken.

van Amersfoort vind ik wel degelijk een groot talent, hij viel mij ook positief op in zijn wedstrijden voor Oranje onder 19. Ik denk toch dat we blij mogen zijn met zo'n jongen in de gelederen.

Dit alles neemt niet weg dat er wat mij betreft best nog een spits bij mag komen, al is het maar voor de breedte. Ik deel wel Knipecity zijn mening dat er geen man overboord hoeft te zijn mocht er geen nieuwe spits komen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Otsje P schreef: Nou, geweldig rijtje inderdaad. 1 wereldspits, een aardige speler die al flink op leeftijd was, en 3 spelers die ontzettend veel geld gekost hebben, en niks gepresteerd hebben. Henrique heeft nog wel een paar goede fases gehad, maar is ook gewoon mislukt.
Hoeveel is er betaald voor Cecillio Lopes? 75,000 euro toch?
Heerenveen fan in Leiden
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

spuit-11 schreef:Matusiak en Cecillio Lopes :lol: Matusiak 1 doelpunt gemaakt voor ons, en Cecillio Lopes zelfs nooit een officiele wedstrijd voor ons gevoetbalt...

Sorry, maar nu ben je je geloofwaardigheid bij mij echt kwijt Rick...
We zijn nu blij met een Henk Veerman en een paar jaar geleden had je drie betere in je selectie. Henk Veerman kan je vergelijken met niveau van een Matusiak en Lopes, het enige verschil is dat dat soort spelers nu echte kansen krijgen en vertrouwen, terwijl je gewoon ziet dat ze over onvoldoende kwaliteiten beschikken. Komt omdat het niveau van de eredivisie zo naar beneden gaat... Maar dat ik daardoor mijn geloofwaardigheid kwijt bent, prima toch.. Jij hebt blijkbaar een andere mening, dat mag! Jij pleit voor Veerman in de basis, dan zien we straks wel wat er van jouw geloofwaardigheid nog over is :asian: .
Laatst gewijzigd door Rick op 13-07-2015 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Otsje P schreef:
Nou, geweldig rijtje inderdaad. 1 wereldspits, een aardige speler die al flink op leeftijd was, en 3 spelers die ontzettend veel geld gekost hebben, en niks gepresteerd hebben. Henrique heeft nog wel een paar goede fases gehad, maar is ook gewoon mislukt.
V
Henrique hebben wij op 21 jarige leeftijd voor 1,5 miljoen verkocht. Zijn salaris was gewoon te hoog voor zijn prestaties, maar die deed qua talent niks onder voor bijvoorbeeld een Basasichoglu. Was gewoon een prima speler, alleen met een behoorlijke gebruiksaanwijzing. Het feit dat hij nr 3 was achter Sibon en Alves, geeft alleen weer dat het niveau gewoon behoorlijk is gedaald. Een Veerman had toen gewoon 4,5 of 6de keus geweest. Begrijp goed dat dit financieel niet meer mogelijk is.. alleen begrijp die positiviteit niet omtrent een 'met alle respect' hele beperkte spits? Sommigen willen hem gewoon in de basis, daar kan ik gewoon echt niet bij.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Jazz schreef: Hoeveel is er betaald voor Cecillio Lopes? 75,000 euro toch?
Lopes kreeg geen salaris wil je zeggen? 0 wedstrijden gespeeld nota bene.
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

Nu leg je me alweer woorden in de mond Rick, dat deed je ook al bij de discussie over gerichte krachttraining...
Waar pleit ik voor Veerman in de basis?

Ik zeg alleen dat ik wel wat in hem zie in de toekomst, dat hij zich ontwikkeld tot een kruising tussen Sibon en Dost zie ik nog wel eens gebeuren...
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Veerman ontbeert techniek en spelintelligentie als spits om hier vergeleken te worden met Sibon of Echteld. Heel ander type en moet ook op een andere manier bediend worden. Een manier die m.i. niet past bij het spelletje dat ik graag zie.
Plaats reactie