Henk Veerman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
E. Kloosterman
Nieuw talent
Berichten: 69
Lid geworden op: 13-09-2009 12:11

Bericht door E. Kloosterman »

Volgens mij wordt dit verhaal ook steeds anders.
Toen hij bij Heerenveen tekende werd geschreven dat hij de belofte heeft gedaan om er alles aan te doen profvoetballer te worden. Nu ketst een transfer naar Utrecht af, waarbij Heerenveen volkomen in hun recht staat, en is Utrecht ineens de droomclub in dit verhaal aldus de LC.

Heerenveen heeft dit gewoon prima opgepakt. Een vertrek is bespreekbaar, maar dan wel tegen de voorwaarden van Heerenveen. Er staat geen opvolger klaar, dus die moet elders gekocht worden. Henk heeft de potentie om 1e spits te worden, wat vele anderen hier ook al gezegd hebben, maar dan zal Henk wel kneitershard moeten werken en laten zien dat hij het écht verdient. En ook die potentie is nog een reden om hem niet goedkoop van de hand te doen.

Als Utrecht Henk écht gewild had als 1e spits, dan overbrug je het verschil van een ton met gemak. Als je ziet wat ze allemaal al binnen halen daar, kan het geen onoverbrugbaar bedrag geweest zijn. En binnen een uur na het afketsen is er een onbekende Duitser gehaald. Tja, hoe graag wil je Veerman dan echt hebben?
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Dit wordt niks meer. Henk kwam al niet 100% gemotiveerd over. Na dit voorval heb je niks meer aan hem.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Als dit een ding laat zien is het dat Henk nooit de intrinsieke motivatie heeft gehad om profvoetballer te worden, wat schilderen op een steiger was prima. Eigenlijk komt zijn motivatie vanuit inzicht hoe gemotiveerd anderen kunnen zijn, en dat zie je wel wat terug in de manier waarop hij de afgelopen tijd op het veld sjokt als hij mag beginnen. Toch gewoon voldoende gescoord in de voorbereiding en een prima supersub.
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

Mooie stemmingmakerij van kamp Veerman en zo te zien aan de commentaren op andere voetbalsite's mist het zijn uitwerking niet.

- Waarom hebben we Veerman nooit eerder hierover gehoord over deze "belofte"?

- Waarom, met in het achterhoofd deze belofte, heeft Veerman zo'n langjarig contract bij Heerenveen getekend?

- Waarom heeft Veerman deze optie tot verlenging in zijn contract laten zetten? Juist, omdat hij in die jaren voor zijn optie dan ook meer ging verdienen.

- Waarom heeft Veerman zelf niet wat water bij de wijn gedaan om zijn oh zo belangrijke belofte na te kunnen komen? Bijv 15 duizend per seizoen inleveren bij Utrecht of minder/geen tekengeld vragen of afzien van zijn deel van het transferbedrag? Dan waren ze al een eind in de goede richting. Maar ja, dat deed hij ook niet om zijn belofte in te lossen.

Nee het is allemaal de schuld van Heerenveen. Kamp Veerman is zielig...
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Waarom wordt er zoveel geschreven dat Veerman zo'n uitstekende prof is? Buiten het feit dat hij betaalt krijgt om zijn best te doen, is hij 2de keus en springen de ballen nog met regelmaat van z'n maat 50 voet. Iets waar als hij daar heel hard op traint niet zou gebeuren. Verder al 2 jaar aan het janken in de media over het gebrek aan kansen. Matige voetballer die niet heerenveen waardig is. Begrijp echter goed dat spitsen niet voor het oprapen zijn en dat Heerenveen hem niet zomaar kwijt wil voor een habbekrats. Dat hij en timmer dan zo lopen te janken en sentimenteel gaan doen over een belofte is echter wel heel schrijnend. Als hij nu een aanbieding van Utrecht en Ajax had gehad, was hij gewoon naar ajax gegaan. Of beter betaal zelf het verschil als dit zo belangrijk voor je is Veerman. Hij krijgt nu al een mega salaris voor die zeer beperkte kwaliteiten en moet ophouden met zeuren. Boete opleggen!

Wat ik mij trouwens afvraag, heeft Heerenveen wel toestemming gegeven aan Utrecht om te praten?
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Henkie valt wel behoorlijk door de mand. Ik had behoorlijke sympathie voor de man vanwege zijn merkwaardige carrièrepad en zijn aparte voetbalstijl, maar die is nu wel weg. Eerst op hoge poten een basisplaats eisen - terwijl hij precies nul keer heeft overtuigd als basisspeler - en nu dat gejank over gebrek aan respect... Moeilijke opdracht aan Hamstra: geen cadeautjes voor Henk, maar zorg wel dat hij eind augustus weg is. En natuurlijk een goede vervanger.
hhage
Basisspeler
Berichten: 929
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

8 ton voor een 1ste spits is toch niet veel voor een club als Utrecht....graag of niet
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Ik lees hierboven allemaal berichten dat Veerman niet zo kinderachtig moet doen en dat ie zich als een prof moet gedragen.
Dan snap ik dat je als club en ook als supporter denkt dat je je maar aan te passen hebt en dat hij een contract heeft en zich daar aan te houden heeft.

En inderdaad, Veerman heeft 2,5 jaar geleden met volle verstand een contract getekend en als je nog niet heel lang geleden op de steigers staat te schilderen, dan is dit een ultieme droom. En mislukt het na 2 jaar weer lekker terug naar Volendam of ed. Toch heeft hij als invaller zeker zijn waarde en ook als basisspeler zeker zijn goals meegepikt. Ik vind hem beter dan Te Vrede, ondanks hij de concurrentiestrijd verloor

Maar stel dat je in de schoenen staat van Veerman. Je weet nu al dat je reservespits bent en maximaal 30 minuten speelt per wedstrijd. Dan komt er een club langs die op sportief vlak gelijkwaardig, misschien een treetje hoger is en die wil je hebben. Dan is de kans ook nog groter dat je sowieso meer speelminuten maakt. Ten Hag rouleert vrij veel en Veerman is opvolger van Makienok die in Europa ook speelde. Dus hij maakt sowieso meer minuten.
Heb je ook nog dat Utrecht een half uur minder rijden is naar Volendam en ik snap de frustraties van Veerman wel. Dat hij een oude vriend iets beloofd heeft, daar hecht ik iets minder waarde aan

Maar zoals gezegd mag Heerenveen vragen wat ze willen en hebben ze daar alle recht toe. Maar om Veerman hier op het forum als bijv. klein kind neer te zetten vind ik overdreven, want als je in zijn schoenen had gestaan, had je ook graag
van club gewisseld waar je op meerdere punten er alleen maar op vooruit gaat
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Feanfan 1 schreef:Maar om Veerman hier op het forum als bijv. klein kind neer te zetten vind ik overdreven, want als je in zijn schoenen had gestaan, had je ook graag van club gewisseld waar je op meerdere punten er alleen maar op vooruit gaat
Daar is niemand het mee oneens. Het wordt een heel ander verhaal als je de club zwart gaat maken en met jammerverhalen komt om een vertrek te forceren. Bovendien wekt Veerman al langer een ongemotiveerde indruk, wat niet heel professioneel overkomt. Is het dan gek dat fans zich tegen je gaan keren?
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Feanfan 1 schreef:Ik lees hierboven allemaal berichten dat Veerman niet zo kinderachtig moet doen en dat ie zich als een prof moet gedragen.
Dan snap ik dat je als club en ook als supporter denkt dat je je maar aan te passen hebt en dat hij een contract heeft en zich daar aan te houden heeft.

En inderdaad, Veerman heeft 2,5 jaar geleden met volle verstand een contract getekend en als je nog niet heel lang geleden op de steigers staat te schilderen, dan is dit een ultieme droom. En mislukt het na 2 jaar weer lekker terug naar Volendam of ed. Toch heeft hij als invaller zeker zijn waarde en ook als basisspeler zeker zijn goals meegepikt. Ik vind hem beter dan Te Vrede, ondanks hij de concurrentiestrijd verloor

Maar stel dat je in de schoenen staat van Veerman. Je weet nu al dat je reservespits bent en maximaal 30 minuten speelt per wedstrijd. Dan komt er een club langs die op sportief vlak gelijkwaardig, misschien een treetje hoger is en die wil je hebben. Dan is de kans ook nog groter dat je sowieso meer speelminuten maakt. Ten Hag rouleert vrij veel en Veerman is opvolger van Makienok die in Europa ook speelde. Dus hij maakt sowieso meer minuten.
Heb je ook nog dat Utrecht een half uur minder rijden is naar Volendam en ik snap de frustraties van Veerman wel. Dat hij een oude vriend iets beloofd heeft, daar hecht ik iets minder waarde aan

Maar zoals gezegd mag Heerenveen vragen wat ze willen en hebben ze daar alle recht toe. Maar om Veerman hier op het forum als bijv. klein kind neer te zetten vind ik overdreven, want als je in zijn schoenen had gestaan, had je ook graag
van club gewisseld waar je op meerdere punten er alleen maar op vooruit gaat
Ik denk dat iedereen wel snapt dat Veerman graag naar Utrecht wilt en dat als wij in zijn schoenen hadden gestaan precies hetzelfde gevoel zouden hebben. Alleen is de manier waarop dit in de pers wordt gecommuniceerd gewoon uiterst kinderachtig. Als de club je niet laat gaan moet je gewoon daar gewoon respect voor hebben. Op deze manier schaadt het de naam sc Heerenveen en dat is wat veel mensen dwars zit gok ik.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Henk Veerman heeft duidelijk het verschil aangetoond tussen een serieuze prof en een karakterloze opportunist.
Henkie valt in de laatste categorie.

Een drol op een voetbalveld. Snel opruimen. En de opruimkosten mag ie zelf betalen. Doet ie graag, voor zijn vriend....
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Bahebeck van PSG op huurbasis naar Utrecht. Henkie gaat daar dus sowieso niet heen.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Het beeld dat wij van Veerman hebben, gevangen op camera:

Afbeelding
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1373
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Superfries1994 schreef:Bahebeck van PSG op huurbasis naar Utrecht. Henkie gaat daar dus sowieso niet heen.
Bahebeck is toch geen spits?
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

Feanfan 1 schreef:Maar zoals gezegd mag Heerenveen vragen wat ze willen en hebben ze daar alle recht toe. Maar om Veerman hier op het forum als bijv. klein kind neer te zetten vind ik overdreven, want als je in zijn schoenen had gestaan, had je ook graag van club gewisseld waar je op meerdere punten er alleen maar op vooruit gaat
Mooi verhaal.

Maar als bijv Veerman en Timmer bijvoorbeeld beiden afgezien hadden van hun percentage van de transfersom of Veerman genoegen had genomen met minder tekengeld, hij nu zijn droom waar kunnen maken. Maar dat deed kamp Veerman ook niet. Alleen Heerenveen moet water bij de wijn doen.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Voor 7 ton had je Veerman gewoon moeten laten gaan. Nu zit je met een ontzettend ongemotiveerde en gefrustreerde speler. Met Larsson erbij heb je daarvan nu al 2 in de selectie zitten. Hamstra doet het tot nu toe uitstekend, maar hij moet wel uitkijken dat hij zijn hand niet overspeelt.
hhage
Basisspeler
Berichten: 929
Lid geworden op: 18-07-2015 14:05

Bericht door hhage »

Lees op voetbalzone dat Utrecht ook naar Kramer heeft geinformeerd,Feyenoord laat hem niet gaan omdat ze na Jorgensen en Kramer geen spitsen hebben.allemaal begrip voor Feyenoord in de reacties.2 dagen eerder andere club maar ook met maar 2 spitsen
Deze club wordt met de grond gelijk gemaakt....... :cry:
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

hhage schreef:Lees op voetbalzone dat Utrecht ook naar Kramer heeft geinformeerd,Feyenoord laat hem niet gaan omdat ze na Jorgensen en Kramer geen spitsen hebben.allemaal begrip voor Feyenoord in de reacties.2 dagen eerder andere club maar ook met maar 2 spitsen
Deze club wordt met de grond gelijk gemaakt....... :cry:
Bankzitter Woudenberg zal toch ook wel via de media geëist hebben dat ie weg mocht bij het eerste het beste bod? :erm:
Bankzitter Kramer roept toch ook via de media dat ie t Feyenoord's TD nooit zal vergeven als de deal met Utrecht niet rond komt?
En ongetwijfeld heeft één van hen al een tijdje niet meegetraind om de eisen kracht bij te zetten!

Oh nee, dat waren Henkie en Sammie. Via een riant contract in dienst van en betaald door onze club sc Heerenveen.
Ondertekend door beide heren. Laat ik verder maar geen woorden meer vuil maken aan deze "karakter voetballers". :evil:
Gebruikersavatar
Podium3
Invaller
Berichten: 342
Lid geworden op: 07-11-2008 15:25

Bericht door Podium3 »

op twitter...
arjen de boer
@arjendeboer12
Henk #Veerman lijkt #scHeerenveen toch nog te verlaten.

9:59pm · 21 Aug 2017 · Twitter for iPhone
nickstok
Basisspeler
Berichten: 866
Lid geworden op: 23-04-2014 18:50

Bericht door nickstok »

Mark van Rijswijk (Fox sports) noemt Willem II als mogelijke nieuwe club. Kunnen die 8 ton op tafel leggen?
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Podium3 schreef:op twitter...
arjen de boer
@arjendeboer12
Henk #Veerman lijkt #scHeerenveen toch nog te verlaten.

9:59pm · 21 Aug 2017 · Twitter for iPhone
Verrassend als echt waar, maar dan komt er toch zeker een nieuwe spits voor terug!
tha boelie
Basisspeler
Berichten: 804
Lid geworden op: 31-10-2010 02:31

Bericht door tha boelie »

Hij was vanavond ook niet aanwezig bij de beloften. Zou het dan toch..
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

tha boelie schreef:Hij was vanavond ook niet aanwezig bij de beloften. Zou het dan toch..
Bron van het gerucht blijkt Arjen de Boer. Niet heel betrouwbaar dus!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik zou het toch jammer vinden. Maar niet als er een goede eerste spits bijkomt.
abrikozenkoning
Nieuw talent
Berichten: 53
Lid geworden op: 04-01-2015 20:54

Bericht door abrikozenkoning »

Thinkman schreef:Bron van het gerucht blijkt Arjen de Boer. Niet heel betrouwbaar dus!
Met Johnsen had hij gelijk, net Zoals bij Warmerdam en te Wierik, waarvan Hamstra het bij zijn programma op Omrop Fryslan toegaf dat ze nadrukkelijk gevolgd werden. Hierbij was Heerenveen echter te laat.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Misschien is de club (bijna) rond met een (2) nieuwe spits en mag Veerman daarom nu wel weg.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

De club is wel verplicht wat te doen met alle binnen gekomen miljoenen en het eventuele vertrek van Henk.

En dan een spits die Reza eruit kan spelen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2502
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Heerenveen rules schreef:De club is wel verplicht wat te doen met alle binnen gekomen miljoenen en het eventuele vertrek van Henk.

En dan een spits die Reza eruit kan spelen.
Wat te doen? Wat denk je van Dumfries, Hahn, Rojas en Mihajlovic? Kosten bij elkaar al miljoenen... Ze hebben al veel gedaan met de ontvangen miljoen van St. Juste & Larsson.
Heerenveen fan in Leiden
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Wolliepoly schreef:Misschien is de club (bijna) rond met een (2) nieuwe spits en mag Veerman daarom nu wel weg.
Is Veerman nu 4 ton of 7 ton? :mrgreen:
1896
Nieuw talent
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-03-2016 12:38

Bericht door 1896 »

Geloof niet zo dat Veerman naar Willem II komt. We hebben het geld er niet voor dus zou alleen huur kunnen zijn. Of Willem II heeft Sol verkocht. Dan kan t.
Plaats reactie