Henk Veerman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Jazz » 13-07-2015 14:38

Otsje P schreef: Lopes kreeg geen salaris wil je zeggen? 0 wedstrijden gespeeld nota bene.


Ik had het over het transferbedrag, niet het totale kostenplaatje wat Heerenveen heeft uitgegeven.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Henk Veerman

Berichtdoor spuit-11 » 13-07-2015 15:11

En trouwens Henrique 3de man achter Sibon en Alves, Henrique was voornamelijk een buitenspeler...

Sibon en Henrique (als jeugdig talent) kwamen in het seizoen 2007/2008, Alves zou al weg zijn in dat seizoen, maar bleef na de hele soap nog een half jaar in het seizoen 2007/2008.

Ze hebben dus maar een half jaar in dezelfde selectie gezeten, in dat half jaar speelden sibon en Alves trouwens beide naast elkaar. Henrique was dus al helemaal geen 3de man.

In feite was het plan dat jaar met een 33 jarige Sibon en Matusiak de competitie in te gaan. Cecilio Lopez was al weer een gepasseerd station na zijn gescheurde achillespees.


Dan vind ik het verschil niet zo groot met dit seizoen, al helemaal niet als je naar de financiele middelen toen en nu kijkt...
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Rick » 13-07-2015 15:20

spuit-11 schreef:Nu leg je me alweer woorden in de mond Rick, dat deed je ook al bij de discussie over gerichte krachttraining...
Waar pleit ik voor Veerman in de basis?

Ik zeg alleen dat ik wel wat in hem zie in de toekomst, dat hij zich ontwikkeld tot een kruising tussen Sibon en Dost zie ik nog wel eens gebeuren...


Knipcity geeft aan dat: "Ik denk niet dat de club op hem durft te gokken, maar toch denk ik dat hij zou kunnen verrassen als je hem langer laat staan. " en ook dat: "Van Amersfoort zou ik best een kans durven geven. Die kan ook zomaar doorbreken.
Toch vermoed ik dat er een spits bij komt, maar er is geen reden voor paniek als die er niet staat begin augustus."

Van hem hoeft er dus niet echt een spits bij, want hij heeft vertrouwen in de huidige twee. Jij reageert daarop door te stellen dat jij dat twee maanden geleden al had gezegd. Ik maak daaruit op dat jij pleit, of ik zal het anders voor je verwoorden; jij verdedigt een eventuele keuze van de club om te starten met Veerman in de basis. En als dat een foutieve aanname betreft, kan je dat gewoon aangegeven toch? Als jij gewoon had aangegeven dat dit in de toekomst het geval is, dan was het klaar geweest. Maar tot twee keer aan toe ga je liever de discussie aan over een klein minuscuul zinnetje(wat ik inderdaad verkeerd beschrijf)in plaats van de kern en eindig je weer met dezelfde conclusie als ik? Apart!
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Henk Veerman

Berichtdoor spuit-11 » 13-07-2015 15:36

Als je nou even de moeite had genomen om een aantal posts terug te lezen wat ik in Mei gezegd had, had je gezien dat ik destijds zei dat ik wel een kans zie dat Henk zich ontwikkelt tot een Sibon achtige speler.

Knipe City geeft dit nu ook aan, in tegenstelling tot wat hij eerder antwoorde.

Nogmaals ik geef nergens aan dat ik Veerman gelijk als eerste man zie, van mij mag er nog een spits bij.

Misschien even goed in de discussie inlezen voordat je snelle conclusies trekt :wink:
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: Henk Veerman

Berichtdoor DSCH » 13-07-2015 15:54

Otsje P schreef: Maar spelers krijgen geen tijd en geen vertrouwen op dit forum. Uth werd vorig jaar op precies dezelfde wijze afgeschreven, er moest een spits komen. Dalgaard werd gehaald en na de eerste potjes riep iedereen als een wilde dat Dalgaard erin moest. Nou we hebben het gezien hoor. Uth bleek gewoon een uitstekende spits en Dalgaard kon er geen reet van.

Gelukkig waren er mensen die dat al tijdens de voorbereiding verkondigden. :wink:

Laat Henk eens een paar potjes staan. Je ziet hem nu al groeien en steeds beter spelen. Nu nog eens af en toe een bal voor die pot slingeren, en dan komt die lange wel los hoor. Geen zorgen wat mij betreft.


Wat Uth betreft daar had jij vorig seizoen helemaal gelijk in, veel zagen het niet in hem zitten, maar jij bleef vertrouwen houden. Maar zie jij nu hetzelfde in Veerman? Denk jij dat hij net zo succesvol als Uth kan worden? Ik betwijfel het sterk, je mag het eigenlijk niet eens van hem verwachten, vier jaar terug was hij nog schilder en centrale verdediger in de vierde klasse. Er moet gewoon een spits bij, Veerman is een goed breekijzer en hij zal er zeker wel een paar maken, maar ik dicht hem niet genoeg kwaliteiten toe als eerste spits. Komt er geen nieuwe spits, dan wel zorgen wat mij betreft. Dan kan ik alleen maar hopen dat jij weer gelijk hebt.

Overigens zijn er wel zeker spelers die vertrouwen krijgen op het forum, denk alleen al aan de nieuwe aankopen waar het grotendeel zeer positief over is. Maar ook spelers als van Anholt en Larsson zijn spelers die veel vertrouwen genieten.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Rick » 13-07-2015 16:10

spuit-11 schreef:Als je nou even de moeite had genomen om een aantal posts terug te lezen wat ik in Mei gezegd had, had je gezien dat ik destijds zei dat ik wel een kans zie dat Henk zich ontwikkelt tot een Sibon achtige speler.

Knipe City geeft dit nu ook aan, in tegenstelling tot wat hij eerder antwoorde.

Nogmaals ik geef nergens aan dat ik Veerman gelijk als eerste man zie, van mij mag er nog een spits bij.

Misschien even goed in de discussie inlezen voordat je snelle conclusies trekt :wink:


Lees Knipe City zijn post nog eens..... Knipcity geeft aan dat "Ik denk niet dat de club op hem durft te gokken, maar toch denk ik dat hij zou kunnen verrassen als je hem langer laat staan. " en ook dat: "Van Amersfoort zou ik best een kans durven geven. Die kan ook zomaar doorbreken. Toch vermoed ik dat er een spits bij komt, maar er is geen reden voor paniek als die er niet staat begin augustus." Jij beaamt dit toch? Dat wil zeggen dat als Veerman basis staat, hij wel op hem zou vertrouwen.. En een aankoop niet noodzakelijk acht.Waarom zou ik dan jouw post(s) moeten teruglezen? Als je voortaan gewoon specifiek aangeeft wat je beaamt, dan hoeven overige forum leden ook niet al jouw oudere post(s) door te lezen.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Knipecity » 13-07-2015 16:24

Als je met Henk speelt in de spits moet je wel veel beweging om hem heen hebben. Liefst een beweeglijke en doelgerichte 10.

Stel je speelt op de vleugels met Larsson, Slagveer en Namli op 10. Henkie die de ballen vasthoudt en meegeeft aan deze heren. Kan best werken hoor.
Moet je geen Vd Berg op 10 hebben. Lijkt me duidelijk.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Henk Veerman

Berichtdoor spuit-11 » 13-07-2015 19:32

Zucht Rick

En dat is nou precies wat me stoort, je verdiept je niet in de conversatie, in mijn reactie op knipecity verwijs ik gelijk na een paar maanden geleden, staat 5 posten naar boven, als je dat dan niet checkt...

Zo ook je lijstje met spitsen uit het verleden, een lijstje wat rammelt aan alle kanten, maar wat jij wel gebruikt om je punt te maken :?
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Otsje P » 13-07-2015 20:57

DSCH schreef:Maar zie jij nu hetzelfde in Veerman? Denk jij dat hij net zo succesvol als Uth kan worden? Ik betwijfel het sterk, je mag het eigenlijk niet eens van hem verwachten, vier jaar terug was hij nog schilder en centrale verdediger in de vierde klasse. Er moet gewoon een spits bij, Veerman is een goed breekijzer en hij zal er zeker wel een paar maken, maar ik dicht hem niet genoeg kwaliteiten toe als eerste spits. Komt er geen nieuwe spits, dan wel zorgen wat mij betreft. Dan kan ik alleen maar hopen dat jij weer gelijk hebt.


Nee, ik zie nu nog niet hetzelfde bij Veerman, maar dat komt ook omdat hij een heel ander type speler is. Uth was wat dat betreft een luxe uitvoering van een spits, omdat hij gewoon ontzettend goed kon voetballen, maar eigenlijk een beetje te weinig spits was. Hij was en is geen echte killer, hij miste dat dodelijke, geniepige van Huntelaar, Finnbogason enz. Dat zal hem altijd een beetje op blijven breken. Maar voor ons was hij uitstekend natuurlijk.

Veerman is minder bewegelijk, en zal minder inzakken en minder de ruimtes aan de zijkanten induiken. Henk is een echte spits, die zoals hijzelf ook aangeeft, dieper zal spelen dan Uth. Henk heeft echter wel laten zien, dat hij een veel betere kapstok is dan ik in eerste instantie van hem verwachte. Hij is redelijk balvast, en gebruikt zijn lichaam goed. Ook zijn kaatsing is verrassend aardig verzorgt. Hij is technisch vaardiger dan het er uitziet, zoals dat bij Sibon ook wel een beetje het geval was.

Het geval wil, dat Henk nog niet in zijn kwaliteit is gebruikt. Zoals ik eerder al aangaf, is de ploeg nog niet ingesteld op het spelen met een echte diepe spits. De aanvoer is nog te beperkt, terwijl in de wedstrijden die ik heb gezien (Buitenpost en Motherwel) er mogelijkheden te over waren om Henk in stelling te brengen. De vleugels en soms de middenvelders maakten af en toe ontzettend slechte keuzes, en ik had wel wat met Henk te doen. Hij had alleen van Namli in 2 duels al 4 panklare ballen kunnen krijgen. Dan had hij er al 5 in liggen, en was de toon hier heel anders geweest. (Ik zeg overigens niet dat Namli het slecht doet. Integendeel, hij laat heel aardige dingen zien, hij wil alleen te veel en vergeet soms simpel te spelen. Man voorbij, spits in stelling brengen. Dat moet de basis zijn)

Laat ik echter nogmaals benadrukken dat ik niet vind dat er niet een spits gehaald kan worden, het is ook voor mij nog geen zekerheidje. Maar hij gaat nu al steeds beter spelen, en als Henk er straks nog een paar in knalt, zal het vertrouwen toe nemen, en kan hij zo maar eens iedereen gaan verbazen. Maar, dan zeg ik nogmaals, dat de ploeg Henk niet moet laten zakken, iets dat ik vooralsnog wel een beetje gebeurd. Er zijn veel spelers bezig te knokken voor hun plekje. Slagveer voelt zich vrij zeker, en die wil dan ook gerust elke bal voorleggen (zijn voorzet is echter nog altijd wat aan de twijfelachtige kant). Op de andere flank, is men bij afwezigheid van Larsson, vooral bezig om zichzelf te laten zien, en daar is men dus niet echt bezig om Henk de topscoorder van de voorbereiding te maken. :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Henk Veerman

Berichtdoor DSCH » 14-07-2015 14:34

Een duidelijk verhaal Otsje, moet eerlijk toegeven dat ik het grotendeels ook wel met je eens ben. Zeker bij Namli denk ik er hetzelfde over. Wanneer er geen nieuwe spits komt, dan moet Henk het vertrouwen krijgen en dat zal ik hem dan ook zeker geven. Toch blijft bij mij het gevoel dat Henk als eerste spits (nog) niet goed genoeg is, daarom zie ik toch liever er nog een spits bij komen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Henk Veerman

Berichtdoor baasje » 14-07-2015 14:37

Wat mij betreft blijft Henk pinch-hitter en krijgt van Amersfoort het vertrouwen.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 14-07-2015 20:25

Otsje P schreef:
Nee, ik zie nu nog niet hetzelfde bij Veerman, maar dat komt ook omdat hij een heel ander type speler is. Uth was wat dat betreft een luxe uitvoering van een spits, omdat hij gewoon ontzettend goed kon voetballen, maar eigenlijk een beetje te weinig spits was. Hij was en is geen echte killer, hij miste dat dodelijke, geniepige van Huntelaar, Finnbogason enz. Dat zal hem altijd een beetje op blijven breken. Maar voor ons was hij uitstekend natuurlijk.



Dat je Uth hiermee ernstig tekort doet wil ik niet zeggen, maar ik zou het wel wat anders willen omschrijven. Waar Huntelaar en Finnbogason door jou geprezen worden om hun dodelijke geniepige killerskwaliteiten zou dat bij Uth ontbreken.
Ik denk dat het relatief lage aantal goals ergens anders door komt. Namelijk de enorm goede voetballende kwaliteiten van Uth. Als het met het team even niet liep was hij nooit te beroerd om ballen te halen. Vanaf het middenveld. Vanaf de vleugels. En behalve Slagveer deed hij ook volop mee aan verdedigen. Hij was absoluut geen spits die rond of in de 16 ging staan lopen te wachten tot er eens een balletje in te pissen viel. Dat je door hard werken voor de goal wel eens de scherpte mist om het af te maken is wat mij betreft dan ook niet verbazingwekkend. In het eerder geplaatste overzicht heeft hij laten zien op de momenten echt wel over een killersmentaliteit te beschikken.

Henk is inderdaad een compleet ander type. Niet alleen qua spel, maar alleen al wat lichaamsbouw betreft. Tegen Volendam voor de gemiste kans van van den Berg had ik even een momentje dat ik terug moest denken aan Sibon. Ik had die actie echt niet van Henk verwacht. Hij liet op dat moment toch even zien wel zeker over een goede techniek te bezitten. Alleen door dat niet zo soepel lijkende lange lijf vraag je je ook meteen af of het niet een 'ongelukje' was. Een actie die toevallig lukte. Ondanks zijn goal heeft hij mij in die wedstrijd nog steeds niet kunnen overtuigen dat hij de onbetwiste nummer 9 zou moeten worden. Maar dat komt dan ook omdat je logischerwijs Uth als maatstaf neemt. En dat is niet terecht.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Kaz_SCH » 14-07-2015 22:56

Veerman lijkt mij, net als zo'n beetje iedereen, een ontzettend sympathieke vent die lekker normaal doet en hard wil werken voor zijn kansen, en dat valt hem te prijzen. Maar hij is niet een talent van 18 of 19, hij is al 24. In mijn optiek slaat de vergelijking met Sibon echt op praktisch niks, ja ze zijn beide lang en hebben beide een soort cultstatus maar daar houdt het op. Sibon had meer gevoel in z'n kleine teen dan Veerman in z'n hele lijf, gechargeerd uiteraard. Daarnaast heeft Sibon bij andere clubs ook regelmatig als middenvelder/10/hangende spits gespeeld, iets wat Veerman toch echt niet zou kunnen.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Otsje P » 15-07-2015 07:15

Kaz_SCH schreef:In mijn optiek slaat de vergelijking met Sibon echt op praktisch niks, ja ze zijn beide lang en hebben beide een soort cultstatus maar daar houdt het op. Sibon had meer gevoel in z'n kleine teen dan Veerman in z'n hele lijf, gechargeerd uiteraard. Daarnaast heeft Sibon bij andere clubs ook regelmatig als middenvelder/10/hangende spits gespeeld, iets wat Veerman toch echt niet zou kunnen.


Waar wordt hij met Sibon vergeleken? Het enige wat ik zei was dat het er door zijn lichaamsbouw minder technisch uitziet dan het vaak is. Net zoals velen niet zagen dat Sibon erg technisch was.

En de status van Sibon hier, wordt ook zo ontzettend opgehemeld, dat het niet mooi meer is. Sibon is hier in zijn actieve carrière nooit onomstreden geweest. Hij kon prachtige dingen doen, maar het was soms ook 1 groot drama.

Ja, Sibon was technisch veel vaardiger. Henk is weer veel sneller.

Mackan68 schreef:Dat je Uth hiermee ernstig tekort doet wil ik niet zeggen, maar ik zou het wel wat anders willen omschrijven. Waar Huntelaar en Finnbogason door jou geprezen worden om hun dodelijke geniepige killerskwaliteiten zou dat bij Uth ontbreken.
Ik denk dat het relatief lage aantal goals ergens anders door komt. Namelijk de enorm goede voetballende kwaliteiten van Uth. Als het met het team even niet liep was hij nooit te beroerd om ballen te halen. Vanaf het middenveld. Vanaf de vleugels. En behalve Slagveer deed hij ook volop mee aan verdedigen. Hij was absoluut geen spits die rond of in de 16 ging staan lopen te wachten tot er eens een balletje in te pissen viel. Dat je door hard werken voor de goal wel eens de scherpte mist om het af te maken is wat mij betreft dan ook niet verbazingwekkend. In het eerder geplaatste overzicht heeft hij laten zien op de momenten echt wel over een killersmentaliteit te beschikken.


Mackan, je weet toch dat ik een ontzettende liefhebber van Uth was en ben. Ik zeg ook niet dat ik graag had gewild dat hij het anders invulde. Je hebt helemaal gelijk, wat betreft het werk dat hij verzette en wat zijn vaardigheden betreft. Daar wil ik niks aan af doen, maar het is toch een feit dat Uth niet de pure 16meter killersmentaliteit heeft? Ik kan me zo 3 of 4 niet te missen kansen voor de geest halen, die hij toch niet benutte. Om vervolgens bijvoorbeeld tegen Vitesse weergaloos raak te knallen enz.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Kaz_SCH » 15-07-2015 20:19

Otsje P schreef:Waar wordt hij met Sibon vergeleken? Het enige wat ik zei was dat het er door zijn lichaamsbouw minder technisch uitziet dan het vaak is. Net zoals velen niet zagen dat Sibon erg technisch was.


Het wordt door meerdere mensen genoemd, ik bedoelde niet per se als speler, maar meer de rol die ze zouden kunnen vervullen in een team. Dat hij misschien in dezelfde rol zou kunnen spelen of groeien. Een 'kruising' tussen Dost en Sibon wordt ook genoemd. Bij Sibon zag het er inderdaad ook klunzig uit, maar wist men (in mijn herinnering/beleving) juist wel al heel snel dat het een technisch heel vaardige speler was. Want écht een goalgetter is het nooit geweest. Bij Veerman ziet het er klunzig uit, maar is het dat zeg maar ook (mijn mening).. daar doet één technisch hoogstandje in een oefenpotje niet zoveel aan af.

Begrijp me niet verkeerd,als Veerman de kans krijgt dan zal ik hem zeker steunen. Maar zelfs los van de Sibon ophemeling zou Henkie met tranen in z'n ogen tekenen voor de carrière die Sibon gehad heeft. :wink:
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Otsje P » 16-07-2015 09:15

Kaz_SCH schreef:Bij Veerman ziet het er klunzig uit, maar is het dat zeg maar ook (mijn mening).


Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe vaak je echt naar Henk zijn techniek hebt gekeken. Ik vind het er namelijk vrij degelijk uitzien, en zeker voor zijn lengte.

Vind Henk helemaal niet klunzig.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Lardy » 16-07-2015 09:31

Ik had het best wel met Veerman en van Amersfoort aangedurfd als wij een Pranjic en een Bradley rond hadden lopen. Maar ons middenveld gaat samen nog geen 5 goals maken. In het extreme geval maken Larsson en Slagveer samen 20. Dan heb je gewoon een spits nodig die veel goals gaat maken, en ik zie dat met Veerman nog niet gebeuren.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Crash » 16-07-2015 17:00

Lardy schreef:Ik had het best wel met Veerman en van Amersfoort aangedurfd als wij een Pranjic en een Bradley rond hadden lopen. Maar ons middenveld gaat samen nog geen 5 goals maken. In het extreme geval maken Larsson en Slagveer samen 20. Dan heb je gewoon een spits nodig die veel goals gaat maken, en ik zie dat met Veerman nog niet gebeuren.


Spijker op zijn kop. Daarom zit ik er ook niet over in. Er komt wel een nieuwe goede spits.

Al is het alleen maar omdat het niet contracteren van een goede spits je reinste kapitaalsvernietiging is. Bij een hogere klassering is er namelijk sprake van een voller stadion, grotere aantrekkingskracht van het merk sc Heerenveen (op termijn meer sponsorgelden), grotere ontwikkeling van talenten (want er wordt meer op de helft van de tegenstander gespeeld, alwaar de ruimtes kleiner zijn, met een goede spits), grotere kans op bijtekenen van contracten van talenten en betere spelers op de transfermarkt vanwege ambitie welke de club uitstraalt, etc.

On topic. Henk is leuk voor erbij. Nuttig. Een ieder ziet dat hij geen eerste spits kan zijn hier, tenzij je je ambities nog verder wil laten varen dan we de laatste jaren al hebben moeten doen.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Rick » 16-07-2015 19:26

Crash schreef:Spijker op zijn kop. Daarom zit ik er ook niet over in. Er komt wel een nieuwe goede spits.

Al is het alleen maar omdat het niet contracteren van een goede spits je reinste kapitaalsvernietiging is. Bij een hogere klassering is er namelijk sprake van een voller stadion, grotere aantrekkingskracht van het merk sc Heerenveen (op termijn meer sponsorgelden), grotere ontwikkeling van talenten (want er wordt meer op de helft van de tegenstander gespeeld, alwaar de ruimtes kleiner zijn, met een goede spits), grotere kans op bijtekenen van contracten van talenten en betere spelers op de transfermarkt vanwege ambitie welke de club uitstraalt, etc.

On topic. Henk is leuk voor erbij. Nuttig. Een ieder ziet dat hij geen eerste spits kan zijn hier, tenzij je je ambities nog verder wil laten varen dan we de laatste jaren al hebben moeten doen.


Het is niet alleen om Henk hoor, als je buitenspelers zou hebben als Yildirim of Nurmela, die elke bal pam klaar op het hoofd legt dan had Henk prima basis speler kunnen zijn. Hij is namelijk 2 metik en de gemidelde eredivisieverdediger 1.80 :lol:. Dan maakte die er wel 20 en was het prima. Echter, met een Slagveer en Larsson heb je een man voor de cominatie nodig en een aanspeelpunt. Henk kan een aanspeelpunt zijn wanneer de ruimtes groot zijn. Maar wanneer een club zich ingraaft of vroeg druk zet is het een heel ander verhaal. Met de huidige selectie zou het mijn inziens een hele slechte keus zijn geen
Waardige vervanger te halen. Vorig jaar met Dalgaard gefaald en met Uth geluk gehad(niet veel hadden zo'n jaar van hem verwacht), het is nu aan Vonk etc. om weer een pareltje binnen te halen.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Crash » 17-07-2015 16:38

Eens. Echter vind ik Veerman niet eens zo sterk met het hoofd, aanvallend gezien. Ben niet weg van zijn positie kiezen in de zestien
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Henk Veerman

Berichtdoor pes5 » 17-07-2015 19:05

Crash schreef:Eens. Echter vind ik Veerman niet eens zo sterk met het hoofd, aanvallend gezien. Ben niet weg van zijn positie kiezen in de zestien


Inderdaad. Henk mist momenteel domweg basiskwaliteiten om hier eerste spits te zijn.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Riverside » 17-07-2015 22:27

Deze cultheld was vorig seizoen even een hype, wat vonden we het mooi voor deze nuchtere kerel dat hij het Heerenveen-shirt aan mocht trekken. We zijn nu wat verder, het nieuwe seizoen staat voor de deur. Heb 'Henkie' vanavond een hele wedstrijd in actie gezien, en ik weet eigenlijk wel genoeg: een basisspeler zal hij hier nooit worden. Hooguit een redelijke pinchhitter, al hoef je hem gek genoeg niet in de lucht aan te spelen, want koppen kan hij niet echt.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Otsje P » 18-07-2015 09:58

Henk maakte gisteren wel een erg slechte beurt voor zichzelf. Heeft bijzonder weinig goed gedaan. Wellicht 2x een balletje mooi bij zich gehouden, maar verder ging er veel mis. Had nog een goaltje kunnen maken, dan had het nog wat kunnen verbloemen.

Minste pot die ik van hem gezien heb. Jammer.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Henk Veerman

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 07-08-2015 13:02

Zou veermans contract niet gewoon worden ontbonden?

Je hebt met te Vrede een soortgelijk type, waarbij Te vrede natuurlijk in veel onderdelen veel beter is dan Henk.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat we ze allebij + ook nog zahovic derbij houden.

Henk had toch vorig jaar een contract voor maar 2 jaar getekend?!?!
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1994 » 07-08-2015 13:07

ThiagoAlcantara schreef:Zou veermans contract niet gewoon worden ontbonden?

Je hebt met te Vrede een soortgelijk type, waarbij Te vrede natuurlijk in veel onderdelen veel beter is dan Henk.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat we ze allebij + ook nog zahovic derbij houden.

Henk had toch vorig jaar een contract voor maar 2 jaar getekend?!?!


Ontbinden? Haha, dat denk ik niet.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Otsje P » 07-08-2015 13:08

ThiagoAlcantara schreef:Zou veermans contract niet gewoon worden ontbonden?

Je hebt met te Vrede een soortgelijk type, waarbij Te vrede natuurlijk in veel onderdelen veel beter is dan Henk.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat we ze allebij + ook nog zahovic derbij houden.

Henk had toch vorig jaar een contract voor maar 2 jaar getekend?!?!


Denk eerder dat ze van Amersfoort willen gaan verhuren. Die jongen is toe aan minuten bij de grote mannen. Wellicht dat er een voetballende JL ploeg voor van Amersfoort in de markt is. Toch de spits van oranje onder 19.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Henk Veerman

Berichtdoor pes5 » 07-08-2015 13:09

Ontbinden gaat het zeker niet worden, maar eerlijk is eerlijk. Als Henk had laten zien dat hij een goede spits voor ons is, dan was er nu niets gehaald. Veerman heeft in mijn ogen een waardeloze voorbereiding gespeeld en dan is het in de voetballerij gewoon achteraan sluiten en je mond houden.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Henk Veerman

Berichtdoor AllardP » 07-08-2015 13:11

Idiote suggestie om Veermans contract te ontbinden. Doe dat meteen ook maar met Vonk, want dat zou het failliet van zijn beleid betekenen.

Ik ben er trouwens helemaal niet uit dat Veerman slechter is dan Te Vrede. Sowieso is hij sneller, maar ik denk ook beter als aanspeelpunt. Te Vrede is dan weer beter in koppen, maar dat zal dan met name uit vrije trappen corners moeten gebeuren.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Thinkman » 07-08-2015 13:15

Veerman is vooralsnog (nog) niet dé spits van Heerenveen. Blijft dus de status houden die hij ook al had, als pinchhitter voor het laatste halfuurtje. Een verhuur van Pelle lijkt me nu wenselijker dan hem mondjesmaat minuten te laten maken. Idem wellicht Huser maar die is nog geblesseerd helaas. Loopt volgend jaar ook uit zijn contract trouwens.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Baggerraartje » 07-08-2015 16:45

Deze man moet blij zijn met een contract bij Heerenveen en dat hij de zeer gewaardeerde Piet Keur rol heeft. Als je ziet waar deze speler vandaan komt, zou het mij heel raar in de oren klinken, dat hij zelf denkt de vaste spits te zijn van de kampioen 2015/2016! :)
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten