Sam Larsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Larsson kan wel afgekraakt worden hier, maar het is gewoon de beste speler van de selectie.
En als hij verbloemt met goals en assist dat hij lui is, maakt me dat geen reet uit!
Ik heb liever een luie voetballer, die technisch fantastisch is en goals maakt, dan een blind paard die hard werkt en niet efficiënt is..
Man, bij sommigen is het nooit goed.. Van La Parra, Wildschut, Slagveer.. Daar ergerde ik me aan.
Maar aan Larsson je ergeren, kom op zeg.. Je bent supporter van Heerenveen hoor.
Zeg maar niks!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Satyr schreef:
Verbloemd door zijn goals en assists + 'hype'
= kut-argument. Goals en assist zijn de essentie.

Het is overigens op veel gebieden, niet alleen voetbal, een veelvoorkomend fenomeen dat stagneren op een niveau waar alles je vrij gemakkelijk af gaat niet bevorderlijk is voor de prestaties.

In algemene zin vind ik het Larsson bashen hier vrij triest. Onze beste speler en hij laat het zien met doelpunten en assist dit seizoen. Voor enkelen is het kennelijk pas goed wanneer hij 90 minuten alles en iedereen voorbij loopt, 30+ goals maakt en naar Real Madrid vertrekt. We mogen blij zijn met een speler als Larsson in ons team.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

fuotbalgek schreef:We mogen blij zijn met een speler als Larsson in ons team.
Ben ik ook. Als het winterweer weg is en het 20+ graden is, zal Larsson ook wel weer blij zijn om te spelen. Misschien een leuke uitdaging! Ook je best doen en, in het belang van je carriere, beter willen worden, als je even geen zin hebt. Dan maak je maar zin, zeiden we 'vroeger'
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1374
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Lui of niet, slechte mentaliteit of niet, maakt me even niet uit. Het is een broodvoetballer, zeker. We hoeven hem wat bij betreft als persoon niet op handen te dragen, maar als voetballer is dit (een van) de beste die we hier de afgelopen jaren hebben gezien. Als die laatste 30% bij Larsson ook nog eens in orde zou zijn, had hij hier óf nooit gespeeld, óf was hij allang weer weggeweest.

Laat Larsson hier maar mooi nog een half jaar blijven, in de zomer is hij echt niet minder waard. Mét hem hebben we nou eenmaal een grotere kans op eindelijk weer eens Europees voetbal. Wat je verder ook van hem vind.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Breng jij het even niet als een feit fuotbalgek? Ik vind Larsson echt niet de beste speler. Bij lange na niet. Wel met afstand de luiste!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Heerenveen rules schreef:Breng jij het even niet als een feit fuotbalgek? Ik vind Larsson echt niet de beste speler. Bij lange na niet. Wel met afstand de luiste!
Dat mag jij vinden hoor. Maar ongefundeerd geroeptoeter over een gebrek aan inzet en motivatie mag je dan ook wel achterwege laten. De kwalificatie beste speler is met veel statistieken te staven. Daar kan ik meer mee dan het verwijt dat hij niet genoeg doet op basis van een mening.

Larsson bij lange na niet ons beste speler noemen. Grappig hoe verschillend mensen tegen voetbal aan kunnen kijken.
CS1984
Jeugdspeler
Berichten: 38
Lid geworden op: 12-10-2015 17:03

Bericht door CS1984 »

Sam kan gewoon veel beter. Sinds hij bij ons arriveerde, heeft hij geuit dat hij hogerop wil. Prima, niets mis met ambitie, maar laat het dan ook voor de volle 100% zien. Ik denk dat daar meer de frustratie bij de supporters zit. We zien allemaal dat hij heerlijk kan voetballen en af en toe zeer bepalend is, maar op andere momenten blijft hij erg lui en kiest te vaak voor stylistische oplossingen waar kleunen meer gewenst is. Dat zijn wel leermomenten voor hem wil hij daadwerkelijk grotere stappen maken.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

paparazzi schreef:Larsson haalt ongeveer 70% eruit van wat hij daadwerkelijk kan. Die 30% is inderdaad luiigheid. Geweldige balbeheersing maar hij mist wel snelheid en body.
Doet me een beetje denken aan van der Gijp in zijn tijd bij Heerenveen. Op halve kracht de wedstrijd uitspelen/lui/gemakzuchtig.
Exact dezelfde speler nog die hij bij Göteborg ook al was. Aan de ene kant heerlijk om naar te kijken wanneer hij eens een wedstrijd voor je beslist met goals of assists, maar aan de andere kant één grote ergernis wanneer het er vanaf druipt dat meneer er geen zin in heeft ook maar iets van energie in de wedstrijd te steken maar wel met zijn pleintjesvoetbal door meent te moeten gaan wat tegenstanders goals oplevert. Sam kan werkelijk veel beter, maar op één of andere manier wil bij hem het kwartje niet vallen dat hij dat op enige manier zal moeten investeren. Hij gaat na zijn stap hogerop daar op een niet zo'n leuke manier achter komen. Helemaal gezien de kans groot is dat hij naar 'warme familieclub' proest :lol: Ajax zal vertrekken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Grappig om te zeggen dat iemand met de meeste assists en goals je beste speler is. Pure scorebordbeoordeling. Hij is belangrijk ja. Kan goed voetballen. Maar speelt alsof hij het een straf vindt om te voetballen. Een dooie is het die vrijwel alles in 1 tempo doet.

Nee, ik ben totaal geen fan van hem. Kijk veel liever naar Zeneli. Die voetbalt met passie en emotie en is ook dreigend.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Heerenveen rules schreef:Grappig om te zeggen dat iemand met de meeste assists en goals je beste speler is. Pure scorebordbeoordeling. Hij is belangrijk ja. Kan goed voetballen. Maar speelt alsof hij het een straf vindt om te voetballen. Een dooie is het die vrijwel alles in 1 tempo doet.

Nee, ik ben totaal geen fan van hem. Kijk veel liever naar Zeneli. Die voetbalt met passie en emotie en is ook dreigend.
Passie van Zeneli mee eens, maar wat speelt hij slecht momenteel. Komt vrijwel niemand voorbij. Ik ben wel fan van Larsson zijn briljante acties. Absoluut een buitencategorie voetballer voor ons als hij het op de heupen heeft, maar inderdaad soms ook een ergernis.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Ik heb woensdag Bijkerinho meer mooie acties zien maken dan Sam...
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Sam is een goede voetballer, maar het is een feit dat iemand met zijn kwaliteiten te weinig laat zien en te weinig beslissend is. In plaats van 20 minuten per wedstrijd moet hij 70 minuten per wedstrijd goed spelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Marco Timmer van VI over Larsson:

Maar ik moet eerlijk bekennen dat hij voor mij wel toe is aan een volgende stap. Ik denk dat als hij in een beter team speelt, met nog betere spelers, dat hij zelf nog beter gaat spelen."

De journalist is onder de indruk van Larsson. "Het is een mannetje die heel erg gedreven is. Hij is zeer ambitieus en wil iedere keer dat hij het veld opstapt wat laten zien. Die uitstraling heeft hij en dat zie je ook terug in zijn prestaties. Ik zou het leuk vinden als hij dat op een hoger niveau laat zien. Voor Heerenveen is het te hopen dat die transferwindow heel snel sluit", besluit hij.

Hij is een neutrale journalist en ziet dus helemaal geen luie, ongeinteresseerde speler, in tegendeel.

Ik zie ook geen luie voetballer. Ik snap niets van die aantijging.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Stiffie schreef:
Hij is een neutrale journalist en ziet dus helemaal geen luie, ongeinteresseerde speler, in tegendeel.

Ik zie ook geen luie voetballer. Ik snap niets van die aantijging.
Ik vraag me af hoeveel wedstrijden hij gezien heeft...... Sam vind vooral de grote Samshow fantastisch. Met z'n hakballetjes.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Marco Timmer die kun je niet serieus nemen.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Het zal maandag wel rondkomen met Ajax die hebben dringend een buitenspelen nodig nu.
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Weer typisch gezeik dit van een deel van de Heerenveen-supporters. Zelfs op onze beste spelers die wij door de jaren heen hadden hebben deze mensen commentaar en kijken ze vooral naar wat niet goed is. De glas half leeg-mensen noem ik ze maar even. Ik heb ook wel kritiek op spelers, maar Larsson is vooral een prachtige speler met een wat onverschillige uitstraling. Larsson is gemaakt om mensen te vermaken met dribbels en acties, niet voor slidings en theaterale gebaren als er een actie is mislukt. Hij is qua emotie een koele kikker ja en velen zien liever Zeneli, een man met meer passie en emotie, maar wees toch eerlijk, Zeneli maakt toch helemaal niks klaar momenteel?
Ik geniet van Larsson zolang we hem hebben. Ik ben altijd meer fan geweest van de sierpaardjes op het veld. Natuurlijk, werkpaardjes hebben we nodig om de sierpaardjes te ondersteunen, maar 11 werkpaardjes, daar kijk ik niet graag naar.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Haha, we zitten weer op het niveau: we nogen niet kritiek hebben op spelers die Knipe goed vindt. :lol:

Jij hebt vaak kritiek op Reza gehad, de topscorer van de eredivisie. Een jongen met minder kwaliteiten maar die wel keihard werkt en in dienst van het elftal speelt en belangrijk is. Daar heb ik wel respect voor ipv de in mijn ogen volgevreten, luie Larsson die soms een leuke dribbel heeft en vervolgens een kwartier niks doet.

Kom op Ajax. Haal hem!!
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Vind jou gezeik ook vrij kort door de bocht Heerenveen Rules. Als ik het goed begrijp kijk jij liever naar kleurloze werkers? Zonder Larsson gaan wij geen kansen creeeren. Hoe duidelijk was dat bijvoorbeeld wel niet duidelijk tegen Ijsselmeervogels.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Knipecity schreef:Zelfs op onze beste spelers die wij door de jaren heen hadden hebben deze mensen commentaar en kijken ze vooral naar wat niet goed is.
Haha. Larsson mag de veters nog niet strikken van Sulejmani, of Lasse Nilsson.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Lasse Nilsson? Schei toch uit. Dat was ook een enorm beperkte speler, die alleen asssists scoorde omdat Alves vervolgens van niks een goal kon maken.

Maar zeiken jullie lekker op Larsson, ik en met mijvrijwel alle voetbalanalisten van tv (zien die het allemaal verkeerd?)genieten ondertussen van zijn klasse.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Ach, Larson is onze beste voetballer en dat laat hij vaak zien. Alleen is dat vaak te weinig voor een echte topspeler, die laat het namelijk 95% van de tijd zien ipv de 70/75% van Larson.

Larson kan meer maar mist i.m.o. ook een stukje mentaliteit, lijkt is m.i. te gemakkelijk/gemakzuchtig.

Vooropgesteld Larson is de beste speler in de selectie, zonder zijn ingevingen zijn we stukken minder gevaarlijk.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Je mist hem als hij niet meedoet, maar er zit meer in dan hij laat zien. Als je de goal tegen Groningen ziet vorig seizoen (zie officiële website), er is geen één speler in deze selectie die dat kan
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Knipecity schreef:Lasse Nilsson? Schei toch uit. Dat was ook een enorm beperkte speler, die alleen asssists scoorde omdat Alves vervolgens van niks een goal kon maken.

Maar zeiken jullie lekker op Larsson, ik en met mijvrijwel alle voetbalanalisten van tv (zien die het allemaal verkeerd?)genieten ondertussen van zijn klasse.
Die zien net als jou alleen de samenvattingen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

:lol: :lol: :lol: :lol: Touche!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Timmer is helemaal niet neutraal, die heeft Heerenveen als werk via VI. Dan moet je wel positief zijn.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Vandaag ook weer zeer matig. Leuk die trucjes met de bal en zo, maar rendement 0,0.
Miereneukert!
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 721
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Verblijft momenteel in Londen. Paar vrije dagen na de drukke week?

Edit: Zie op de website inderdaad dat de selectie twee dagen niet traint.
.-
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

knipe, niemand die zegt dat Larsson geen klasse heeft, heeft zeker leuke acties om van te genieten, alleen erger je je ook meerdere malen per wedstrijd aan zijn nonchalante acties, hakjes, gesjok over het veld, uit positie lopen en zijn gebrek aan mentaliteit. Ik denkt dat het voor het team wellicht makkelijker voetballen wordt als er iemand staat die wel 100% van de wedstrijd aanwezig is ipv de 60% die hij geeft. Mentaal is hij nog niet sterk en ik vraag mij af hij dit echt wordt althans voor een topclub, komt dromerig over.

Dit zag je bv niet bij van nistelrooij, huntelaar, alback, thomasson, hansson,
Hier heb ik geen woorden voor
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Nistelrooij: Man United en Real. Huntelaar: Milan en Real. Tomasson: Milan en meer dan 100 interlands. Ja dan noem je wel wat.
Allback : Aston Villa en Zweeds international. Daar kan je Sam wel mee vergelijken. Allback werkte wellicht harder maar puur qua techniek is Sam beter. Maar je kan een buitenspeler niet met een spits vergelijken. Het verwachtingspatroon rond Larsson ligt inmiddels zo hoog dat een mindere wedstrijd direct kritiek oplevert. Had bijna weer een beslissende corner op Reza.
Plaats reactie