Sam Larsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Het blijft merkwaardig hoe een aantal hier meent te moeten praten over de beste voetballer uit onze selectie, terwijl deze week nog mensen die met hem gewerkt hebben hele andere geluiden in de media brachten.

Larsson heeft ontzettend veel rendement gehad, laten we hopen dat dit gat opgevuld kan worden. We waren in de tijd dat hij hier speelde wel heel afhankelijk van zijn extra kwaliteit. Als Odegaard zich zo door ontwikkelt kan hij een gedeelte van het voorbereidende werk op zich nemen, maar we hebben ook doelpunten nodig van de flanken en van het middenveld. Hopelijk weet Zeneli zijn vorm van voor de winter weer terug te vinden op de linkerflank.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

E.D. schreef:Zo blij dat deze karakterloze kwal weg is. Goed nieuws.
Beter had ik het niet kunnen verwoorden!

Dan kun je zogenaamd de beste zijn, laat het zien zou ik zeggen ipv als een verwaande vedette over het veld te sjokken. Next please. Iemand die wel wil.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ach, zo dramatisch als de reacties hier zijn is het nou allemaal ook weer niet. Lodeweges noemde het gister ook in de VI: "In de kern is hij een heel goeie jongen. Stilletjes, geen gangmaker, goedlachs, maar ook heel gevoelig. Voor zijn omgeving, voor sfeer."

Hij legt veel risico in zijn spel en maakte inderdaad vaak dezelfde, onnodige fouten, maar desondanks heeft hij toch aardig wat gescoord en assists gegeven. Ik heb hem ook vaak genoeg wél zien meeverdedigen (Zie deze compilatie https://www.youtube.com/watch?v=Vxg-OQxN3w) maar het oogde altijd wat nonchalant en ongeinteresseerd.

Het publiek in het Abe Lenstra Stadion heeft hemook nooit helemaal omarmd (en ik vraag me af of dat bij IFK Göteborg ook anders is geweest). Buiten het veld heeft hij zich echter altijd respectvol gedragen. Hij maakte er geen geheim van dat hij weg wilde, maar dat hoeft ook niet. We zijn geen machines.

Pas nu - na twee mislukte transferperiodes - en drie jaar (!) na zijn komst gaat hij wat rare dingen doen. So be it, ik kan me daar niet heel druk om maken. Ik wens hem al het beste bij Celta en hoop dat het publiek daar snel van zijn samba-moves kan gaan genieten.
Gebruikersavatar
Baas
Wereldspeler
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28-06-2011 11:39

Bericht door Baas »

Perfect verwoord Marca.
Hele goede voetballer, iets mindere mentaliteit.
Wel heel erg genoten van zijn frivole spel.
Als Sam het op de heupen had, was het smullen geblazen.
Hoop voor hem dat hij slaagt in Spanje en wens hem veel succes.
Zeg maar niks!
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Qua techniek is dit wel de op een na beste speler is onze selectie! Wat dat betreft gaan we hem missen. De laconieke arrogante luie uitstraling kan ik missen als kiespijn!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef:Het blijft merkwaardig hoe een aantal hier meent te moeten praten over de beste voetballer uit onze selectie, terwijl deze week nog mensen die met hem gewerkt hebben hele andere geluiden in de media brachten.

Larsson heeft ontzettend veel rendement gehad, laten we hopen dat dit gat opgevuld kan worden. We waren in de tijd dat hij hier speelde wel heel afhankelijk van zijn extra kwaliteit. Als Odegaard zich zo door ontwikkelt kan hij een gedeelte van het voorbereidende werk op zich nemen, maar we hebben ook doelpunten nodig van de flanken en van het middenveld. Hopelijk weet Zeneli zijn vorm van voor de winter weer terug te vinden op de linkerflank.
Je kunt beter je hoop vestigen op Johnsen. Zeneli zit nog in dezelfde vormdip als vorig seizoen. Bij een definitief vertrek van Sam mooi Dennis op links en Martin op rechts. Het zou me niets verbazen dat Reza dan zijn doelpuntenrecord van vorig seizoen nog gaat overtreffen ook, aangezien Dennis en Martin absoluut niet de indruk wekken te grote ego's te zijn. Ze hebben beide prima oog voor de opkomende en diepgaande mensen. En weten de bal daar ook nog eens te krijgen in plaats van constant zelf de man opzoeken om te proberen op wat voor manier ook hem het bos in te sturen. Als dat lukt is het leuk. Als het te vaak op niets uitdraait een grote ergernis!

Ons icoon Foppe heeft een totaal andere mening over Sam. En hij heeft ook direct met hem gewerkt. Hij legt de vinger precies op de zere plek wat betreft de tekortkomingen van Sam. Kwam de uitspraak ook niet uit zijn mond dat hij hem gedurende zijn interim periode er wel eens (vaker) naast had moeten zetten?
Streppel daarentegen kijkt wel lekker uit om het achterste van zijn tong te laten zien over Sam. Hij heeft immers de kwaliteiten om zijn hachje te redden... mocht de transfer toch in duigen vallen. Verder zal Hamstra er ook niet blij mee zijn wanneer hij midden in onderhandeling perikelen in de media gaat oreren over wat voor waardeloos figuur Sam is. Maar na het persfoto verhaal is het in ieder geval niet louter hosannah meer.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we over dat verhaal de inhoud niet compleet weten. Was Sam bijvoorbeeld niet op z'n teentjes getrapt omdat de club besloten had hem maar geen rugnummer toe te wijzen? Wat enerzijds logisch is omdat Sam weg wil en de club hiermee laat zien ook wel mee te willen werken aan een vertrek. Maar dan wel tegen een voor Sam veel te hoge vraagprijs. Wellicht was het handiger geweest om hem op het moment van de fotoshoot toch nog als volwaardig teamlid te behandelen. Ongeacht of een transfer doorgang zou vinden, nu of pas later in de transferperiode. Als Sam definitief vertrokken is zullen hier waarschijnlijk wel wat zaken over naar buiten komen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

@Mackan68: Sam heeft gewoon rugnummer 11 gekregen. Waar dat spookverhaal vandaan komt... Het is in ieder geval hardnekkig blijkt maar weer.


Sam kan bij vlagen onnavolgbaar en fantastisch voetballen, dat zal ik heus gaan missen. Op een of andere manier is echter de liefde wat bekoeld, de 'klik' lijkt verdwenen. Het is voor alle partijen te hopen dat hij snel een nieuwe club vindt voor een mooie transfersom.
In case of doubt, make it sound convincing
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Wat misschien wel interessant is om te volgen zijn de transferperikelen bij Fiorentina. Die ploeg werd toch zeer serieus genoemd als 1 van de teams met belangstelling voor Sam.

Nu wordt Federico Bernardeschi medisch gekeurd door Juventus en lijkt die Fiorentina om en nabij de 40 miljoen op te leveren. Bovendien staat spits Kalinec in de belangstelling van AC Milan, die blijkbaar nog niet genoeg hebben gekocht. Die zou ook nog eens meer dan 20 miljoen op moeten brengen.

Federico Bernardeschi is een vleugelspeler/aanvallende middenvelder. Van die 40 miljoen kunnen ze mooi iets minder dan een kwart naar ons brengen in ruil voor Larsson, had ik zo gedacht. :wink:
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Sam Larsson staat ook op de lijstjes van andere clubs, zoals blijkbaar Porto.
Het kan nog even duren maar hij zal zeker verkocht gaan worden. Het zou zo maar eens kunnen dat we dan ook dan daarna pas weer de nodige versterkingen gaan aantrekken...
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Hij scheen zelf rond te zijn met Celta, maar heeft nu bij zijn zaakwaarnemer aangegeven vol voor Fiorentina te willen gaan. Hij kon de miljoenen wel ruiken die daar binnen stromen. Porto er nog bij en misschien later nog wel meer clubs. Hoe meer hoe beter!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
zijlijner
Jeugdspeler
Berichten: 44
Lid geworden op: 01-06-2013 19:40

Bericht door zijlijner »

Mackan68 schreef:Hij scheen zelf rond te zijn met Celta, maar heeft nu bij zijn zaakwaarnemer aangegeven vol voor Fiorentina te willen gaan. Hij kon de miljoenen wel ruiken die daar binnen stromen. Porto er nog bij en misschien later nog wel meer clubs. Hoe meer hoe beter!!
Ik vraag mij af of de deal die larsson wil slaagt en of het bij Fiorentina mislukt dat Celta hem alsnog wil. Ik hoop het voor hem zelf en voor SCH. Want... mocht het mislukken en er komt geen geschikte club en hij komt met hangende pootjes terug, wat dan? Wat moeten wij dan met hem? Ik denk niet dat hij eerste maanden gemotiveerd op het veld gaat staan. Ik zie liever Johnson zijn plek innemen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

zijlijner schreef: Ik vraag mij af of de deal die larsson wil slaagt en of het bij Fiorentina mislukt dat Celta hem alsnog wil. Ik hoop het voor hem zelf en voor SCH. Want... mocht het mislukken en er komt geen geschikte club en hij komt met hangende pootjes terug, wat dan?
Celta heeft al 6 mln geboden. Ik verwacht niet dat het nog gaat mislukken. Daarnaast is de transferperiode nog t/m eind aug. en zijn er nu al 3 clubs met concrete interesse in Larsson. Larsson en zijn zaakwaarnemer wegen alle opties af en Heerenveen houdt de vraagprijs vast met de groeiende interesse in Sam.
Deze jongen is binnen 2 weken weg voor een bedrag rond de 7 mln en een doorverkooppercentage van minimaal 10%. Overigens verwacht ik dat het eerder Fiorentina wordt dan Celta.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6245
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

zijlijner schreef: Ik zie liever Johnson zijn plek innemen.
Ja en Larsson op de bank zetten, dan is hij in januari nog minder waard. Zou een hele domme actie zijn.
Spijt heb je morgen maar!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Als je Johnsen hebt, dan is er maar 1 plek voor Larsson. Die laten ze, mocht hij niet wegkomen, hopelijk geen minuut meer spelen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ebiede schreef:
Ja en Larsson op de bank zetten, dan is hij in januari nog minder waard. Zou een hele domme actie zijn.
Je kunt alsnog Johnsen laten beginnen aan het seizoen. Laat Larsson maar bewijzen dat het een vent is. Of wil je hem ook nog belonen met een basisplaats? Veel gekker gaan we het niet horen denk ik. Als Johnsen geen kans zou krijgen ben je die gegarandeerd kwijt. En ik denk dat hij in potentie nog wel eens beter kon zijn/worden dan onze luie Sammie. Qua alles.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef:Als je Johnsen hebt, dan is er maar 1 plek voor Larsson. Die laten ze, mocht hij niet wegkomen, hopelijk geen minuut meer spelen.
Mackan68 schreef: Je kunt alsnog Johnsen laten beginnen aan het seizoen. Laat Larsson maar bewijzen dat het een vent is. Of wil je hem ook nog belonen met een basisplaats? Veel gekker gaan we het niet horen denk ik. Als Johnsen geen kans zou krijgen ben je die gegarandeerd kwijt. En ik denk dat hij in potentie nog wel eens beter kon zijn/worden dan onze luie Sammie. Qua alles.
Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat jullie Johnsen ook uitkotsen?? Als die jongen veel gaat spelen, dan zal die na een wedstrijd of 10 a 15 ook minder hard werken enz. Gewoon een zelfde soort speler als Larsson hoor. Creatieve vleugel, die constant acties zal proberen te maken en veel meer energie in de aanval steekt dan in de verdediging. In het begin vinden jullie dat nog wel prima, hij is jong en talentvol enz. Maar halverwege het seizoen gaat de kritiek komen.

Maar goed. Sam heeft rare streken geleverd en daar houd ik net zo min van als jullie. Maar hij is nog altijd een klasse beter dan de rest. Als hij op 1 of andere onverklaarbare reden niet weg zou komen, dan gaat hij natuurlijk gewoon spelen. Hij is bestraft voor het missen van de foto en zou gewoon 1 van de selectie zijn op 1 september. Maar nogmaals, dan moet het wel heel raar lopen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Otsje, wel komisch dat jij jouw meningen vaak als feit wegzet. Johnsen is geen zelfde soort speler als Larsson. Larsson is lui en tactisch dom, Johnsen werkt ervoor en snapt als buitenspeler dat hij het breed moet houden en niet steeds naar binnen moet wandelen. Erg knap van je dat je zegt dat de kritiek gaat komen halverwege het seizoen. Niet van types zoals jij, die de dramatische Larsson een klasse beter noemt dan de rest. Dan moet Johnsen wel heeeeel slecht spelen voordat er kritiek komt.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef:Otsje, wel komisch dat jij jouw meningen vaak als feit wegzet. Johnsen is geen zelfde soort speler als Larsson. Larsson is lui en tactisch dom, Johnsen werkt ervoor en snapt als buitenspeler dat hij het breed moet houden en niet steeds naar binnen moet wandelen. Erg knap van je dat je zegt dat de kritiek gaat komen halverwege het seizoen. Niet van types zoals jij, die de dramatische Larsson een klasse beter noemt dan de rest. Dan moet Johnsen wel heeeeel slecht spelen voordat er kritiek komt.
Mijn mening is een mening, net als de jouwe.

Johnson is net zo'n speler als Larsson, daar moet jij blijkbaar nog achter komen. Johnson zal geen hardere werker blijken maar daar kom je nog wel achter. Ook Johnson is rechtsbenig en zal vooral naar binnen trekken.

Zelfs in de wedstrijden dat Larsson net zo ruk was als de rest van de ploeg, was hij de enige die met een actie een kans kon creëren. Ook in de waardeloze 2e seizoenshelft was hij de enige die gevaar kon stichten, zelfs als hij er verder geen kloten van bakte.

Ik kijk met veel plezier naar Johnson, maar tegen fatsoenlijke tegenstanders zal hij het heel erg moeilijk krijgen. Als de ruimtes klein worden is hij nog erg beperkt.

Even voor de duidelijkheid, dit is slechts een mening. Maar hij komt wel uit. :wink:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Otsje P schreef:
. Johnson zal geen hardere werker blijken maar daar kom je nog wel achter. Ook Johnson is rechtsbenig en zal vooral naar binnen trekken.
:

Hilarisch Otsje. Johnsen geen hardere werker? Iedereen op deze aarde is een hardere werker dan Larsson. Dus ook Johnsen. En ik vraag me af of je wedstrijden van Johnsen hebt gezien. Hij loopt niet steeds middenvelders voor de voeten door constant naar binnen te lopen. Dus twee opmerkingen over Johnsen die kant nog wal raken. Dus je verhaal is direct een stuk minder geloofwaardig.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef: Hilarisch Otsje. Johnsen geen hardere werker? Iedereen op deze aarde is een hardere werker dan Larsson. Dus ook Johnsen. En ik vraag me af of je wedstrijden van Johnsen hebt gezien. Hij loopt niet steeds middenvelders voor de voeten door constant naar binnen te lopen. Dus twee opmerkingen over Johnsen die kant nog wal raken. Dus je verhaal is direct een stuk minder geloofwaardig.
Ga jij je mening over Johnson nu maar vormen over een paar oefenpotjes tegen teams van Jupiler League niveau. We gaan in de winterstop wel even evalueren.

Jij vindt het misschien lastig om te begrijpen, maar Sam kreeg de opdracht om vaak naar binnen te komen en tussen die linies te gaan spelen. Streppel heeft het zelf al eens uitgelegd. Als Sam naar binnen trekt, komt er een moment dat de back hem los laat om in positie te blijven. Sam komt dan in de zone tussen middenvelders en centrale verdedigers. Als hij daar de bal krijgt heeft hij niet direct een verdediger in zijn nek en kan hij een actie maken of combineren. Gewoon tactiek. Dus als je daar moeite mee hebt moet je het de trainers verwijten en niet Sam. Foppe deed het al bewust en Streppel deed het ook bewust.

Als je vleugelspelers het moeten hebben van hun werklust, dan heb je een probleem. Dan kunnen ze er namelijk meestal niet zo veel van. Ze moeten dan hun gebrek aan kwaliteit compenseren. Creatieve vleugelspelers zijn nu eenmaal iets aan de luie kant. Sam deed zijn taak en (zeker op het laatst) niet veel meer dan dat. In het begin was dat echter helemaal nog niet aan de orde. Toen kreeg hij zelfs veel complimenten omdat hij tot aan het eind bleef gas geven.

Daarom zeg ik nu ook over Johnson. Zeker in het begin zal hij heel hard werken. Dat doen nieuwelingen altijd. Maar zodra ze gewend zijn en zeker zijn van hun plekje, zal hun werklust steeds minder worden. Zeker als ze voetbaltechnisch erg goed blijken. Als Johnson dus zo goed gaat worden (en dat moeten we nog maar zien), dan zal jouw ergernis en die van diverse anderen weer spoedig de kop op steken.

Let wel, ik hoop dat ik het mis heb wat de werklust betreft. Maar het gebeurd gewoon ontzettend vaak.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik vind het misschien lastig te begrijpen?

Hier ben ik gestopt met lezen. De rest zal ook wel gaan over hoe goed jij het allemaal wel niet ziet. Ik lees het niet
......

Maar iemand die Larsson verdedigt kan ik moeilijk serieus nemen.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Heerenveen rules schreef: Hier ben ik gestopt met lezen. De rest zal ook wel gaan over hoe goed jij het allemaal wel niet ziet. Ik lees het niet
......
Dat is jammer. De rest was namelijk erg genuanceerd.

Ik dacht na het "Hilarisch Otsje" maar even op jou niveau te beginnen. Als je er echter voor kiest om het dan niet te lezen, dan schiet het niet op natuurlijk.

Verder hoef ik Sam niet te verdedigen. Dat hebben zijn statistieken in 3 seizoenen eredivisie wel voor hem gedaan. Niet alleen qua goals en assists maar ook door het aantal gecreëerde kansen voor anderen en voor zichzelf.

Dat je moeite hebt met zijn werklust en zijn houding dat kan ik ergens heus wel een beetje begrijpen. Maar dat veranderd niks aan zijn kwaliteiten in balbezit.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Het punt is dat Larsson te lang in een vrije rol heeft gespeeld en opeens onder De Haan en daarna onder Streppel meer arbeid moest verrichten in de zin van meeverdedigen. Natuurlijk is het fijner wanneer een vleugelspeler veel meeverdedigt, maar dat betekent dat hij vervolgens minder explosief is in aanvallende acties. Met name een technische speler heeft hier last van; je zag dit ook duidelijk naar voren komen bij Slagveer (de werker en loper) versus Larsson (de stylist en technicus).
Het is dus de vraag of het wenselijk is wanneer een vleugelspeler op alle facetten een voldoende scoort aangezien hij dan automatisch minder uitblinkt op 1-2 gebieden.
Dit is uiteraard geen statement om Larsson te verdedigen. Larsson heeft bij mij totaal afgedaan na zijn persoonlijke acties in de afgelopen paar weken. Het is een zeer talentvolle voetballer met een enorm potentieel. Helaas zint zijn persoonlijkheid mij niet.
Ik hoop dan ook oprecht dat hij binnen een week weg is voor een mooi bedrag en naar een mooie club. De mooie club heeft hij verdiend op basis van zijn prestaties. Dat ik hoop dat hij snel weg is, is vanwege z'n vervelende trekjes en gedrag.
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Wizard schreef:Larsson heeft bij mij totaal afgedaan na zijn persoonlijke acties in de afgelopen paar weken. Het is een zeer talentvolle voetballer met een enorm potentieel. Helaas zint zijn persoonlijkheid mij niet.
Ik hoop dan ook oprecht dat hij binnen een week weg is voor een mooi bedrag en naar een mooie club. De mooie club heeft hij verdiend op basis van zijn prestaties. Dat ik hoop dat hij snel weg is, is vanwege z'n vervelende trekjes en gedrag.
Kan ik me volledig in vinden hoor.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1118
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Mocht Ajax zich plaatsen voor de CL zouden ze dan niet kijken naar Sam? Want Younes staat in de belangstelling van de Bundesliga, misschien dat ze denken voor een prikkie Sam op te halen.

7/8 milj? Voor Brazilianen hebben ze dat geld iig wel over.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

We zullen het nooit weten :)
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Als ik dit PSV zo zie, dan snap ik er niks van dat zij Larsson nog niet gekocht hebben. Die Lozano is sowieso een mindere voetballer, en het ontbreekt daar aan creativiteit. Zelfde geldt eigenlijk voor Ajax, die niks achter een Amin Younes hebben.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

De gênante uitschakeling in de Europa League is ook financieel slecht nieuws voor PSV. De Eindhovenaren zitten nu met een miljoenengat in de begroting.
Het mislopen van de Europa League-groepsfase betekent een strop van vijf tot zes miljoen euro. Het Algemeen Dagblad verwacht dat PSV om die reden nog een speler moet verkopen, anders kampt de club sowieso met een schuld over het seizoen 2017/2018. Het is niet bekend wie op de nominatie staat om te vertrekken, maar het AD noemt Davy Pröpper kandidaat nummer één.
PSV loopt door de uitschakeling ook de tv-gelden mis die gepaard gaan met deelname aan een Europees eindtoernooi. Dat betekent dat een groter deel voor de overige Nederlandse deelnemers is. Feyenoord doet in elk geval mee aan de Champions League, terwijl Ajax en FC Utrecht zich via de play-offs moeten plaatsen voor de Europa League. Hoe hoog het bedrag precies is dat de drie clubs krijgen bij deelname, maakt de UEFA in september bekend.
Denk nu dat hij sowieso geen optie meer is
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1374
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Dat denk ik ook niet nee. Wel slecht geschreven dat stuk zeg, een verlies draaien is niet meteen een schuld.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

De verhouding tussen SC Heerenveen en Sam Larsson is tot onder het nulpunt bekoeld. De buitenspeler weigert bij de Friese club te trainen, om zo een sneller vertrek af te dwingen.
Het Spaanse AS komt met het nieuws omtrent Larsson, die aast op een verhuizing naar Celta de Vigo. Naast Celta zijn volgens de krant ook het Italiaanse Fiorentina en het Portugese Porto geïnteresseerd in de handtekening van de Zweed. Nu is bekend geworden dat Larsson niet meer zal trainen bij SC Heerenveen om zo sneller een vertrek te forceren.
Celta de Vigo heeft al een bod van zeven miljoen euro gedaan, maar de Friezen willen niet lager dan acht miljoen euro zakken. Trainer Unzué wilde de buitenspeler al tijdens de voorbereiding hebben, maar die is allang al geweest. De vraag is nu of Celta Larsson überhaupt voor de competitiestart weet te strikken.
Wat een sneu figuur en hij heeft alleen zichzelf er maar mee te pakken, want conditioneel en qua wedstrijdritme heeft hij dan al een achterstand bij zijn nieuwe teamgenoten.
Ik vind wel dat 7 miljoen een zeer mooi bedrag is en dat Heerenveen nu ook wel water bij de wijn kan doen. Niet om Larsson zijn zin te geven, maar ik denk niet dat er een club is die ooit 8 miljoen wil betalen. En met die 7 miljoen kunnen wij hier en daar ook nog wat doen. Hamstra moet nu niet zijn eigen hand verspelen, van kijk mij eens hoe standvastig wij zijn. Strikje erom en wegwezen, want nu gaat hij via de achterdeur weg en dat heeft Larsson ook weer niet verdiend (inmiddels wel)
Plaats reactie