Sam Larsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Zo! Een goede corner. Een bal uit stilstand voor de pot gooien is erg knap. Marktwaarde direct omhoog met 2 miljoen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Stiffie schreef:Het verwachtingspatroon rond Larsson ligt inmiddels zo hoog dat een mindere wedstrijd direct kritiek oplevert.
Een mindere wedstrijd?? Sorry hoor, maar Sam heeft heel af en toe wel eens een leuk momentje waarin hij beslissend is. Maar wedstrijden winnen doet hij niet voor ons. En hij is wel betrokken bij situaties die gevaarlijke tegenaanvallen en tegengoals opleveren. Die actie op de zijlijn waaruit uiteindelijk de fatale goal tegen PSV valt als laatste voorbeeld. Het slappe stafschopje tegen ADO waarmee hij Reza de hattrick niet gunde en het commentaar achteraf dat hij het een volgende keer zo weer zou doen. Het is het allemaal te vaak net niet. Sam ten voeten uit.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Larsson heeft 7 goals gemaakt en 8 assists gegeven. Daarnaast is hij vaak degene die openingen forceert met zijn dribbels. Veel moet bij hem vandaan komen.
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

Mackan68 schreef: Een mindere wedstrijd?? Sorry hoor, maar Sam heeft heel af en toe wel eens een leuk momentje waarin hij beslissend is. Maar wedstrijden winnen doet hij niet voor ons. En hij is wel betrokken bij situaties die gevaarlijke tegenaanvallen en tegengoals opleveren. Die actie op de zijlijn waaruit uiteindelijk de fatale goal tegen PSV valt als laatste voorbeeld. Het slappe stafschopje tegen ADO waarmee hij Reza de hattrick niet gunde en het commentaar achteraf dat hij het een volgende keer zo weer zou doen. Het is het allemaal te vaak net niet. Sam ten voeten uit.
Wat een onzin zeg. Kijk eens naar zijn statistieken dit seizoen 7 goals en 8 assists voor een buitenspeler in een half seizoen is uitermate veel. Het ziet er zo nu en dan erg flegmatiek uit en daar erger ik me ook wel eens aan, maar dat is ook een beetje zijn manier van voetballen. Even wandelen en dan ineens de versnelling en weg is hij met de bal. Wat verwacht jij dan van Larsson dat hij er elke week 3 inlegt en dan vervolgens ook nog even de backs de hele wedstrijd afjaagt. Ben het met de voorgaande sprekers eens, er wordt niet realistisch gekeken naar de prestaties van Sam.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

PSV en Ajax gaan beide voor buitenlandse vleugelspitsen. Blijkbaar willen ze Heerenveen geen miljoenen meer betalen. Hopelijk komt er in de zomer een mooie buitenlandse club voor Sam.
!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Ongelofelijk hoe sommige mensen hier tegen Sam aankijken. Feitelijk de enige speler in de selectie die het verschil kan maken. Als Sam het niet doet dan creëren we amper wat.

Maar hij heeft wat een arrogant koppie en loopt niet de hele wedstrijd als een malloot te werken, dus dan is het niks. Lekker 11 hard werkende Slagveers opstellen, zullen we zien hoeveel goals we dan maken. Wat een lol.

Ik zweer het, als Messi hier gespeeld had dan waren Mackan en HR er niet blij van geworden. Werkt niet hard, sloft wat rond en creëert 10 kansen per wedstrijd. Nee, moet er niet aan denken inderdaad.

Onvoorstelbaar, bah!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

@ otsje om in een zin messie en larsson te vergelijken geeft al aan dat jij er weinig kijk op hebt.

Messie zie ik nl niet zulke fouten maken en ook nog eens mee verdedigen. Als larsson en niet keer op keer hakjes en andere frivole fratsen uithaalt en mentaal sterker wordt kan het wat worden, ik vind het prachtig hoor maar effectief is het niet. Neem de actie tegen groningen waar st juste zo om moest lachen, zenelli speelt eerst die groninger door de benen , sam krijgt de bal en met een prachtige actie waarvoor iedereen juicht verspeeld hij de bal over de achterlijn.... weer een aanval verpest, dit gebeurd hem veel te vaak, zijn rendement kan vele malen hoger zijn als hij zijn kwaliteiten beter gebruikt en niet altijd alles frivool willen doen. Zijn rendement voor ook veel hoger en dat van anderen ook als hij niet alles dichtloopt of denkt dat hij alles alleen moet doen. Hoe vaak loopt hij zich wel niet vast. Met alle respect op dit moment een prima speler voor Heerenveen, misschien wel de beste, maar zeker nog niet geschikt voor PSV of AJAX, laat staan het buitenland. Is hij nog niet compleet genoeg voor.
Hier heb ik geen woorden voor
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Haha Otsje. Goede post man! Messi in 1 zin noemen met Larsson. Waarom zou hij hier nog spelen denk je? Juist ja.
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

TORCIDA schreef:@ otsje om in een zin messie en larsson te vergelijken geeft al aan dat jij er weinig kijk op hebt.

ik vind het prachtig hoor maar effectief is het niet..
Eerst iemand verwijten dat hij er geen kijk op heeft en dan aankomen dat het niet effectief is. 8 goals en 7 assists, noem mij in de Eredivisie een buitenspeler met betere statistieken. Succes met zoeken!
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Boffy schreef:
Eerst iemand verwijten dat hij er geen kijk op heeft en dan aankomen dat het niet effectief is. 8 goals en 7 assists, noem mij in de Eredivisie een buitenspeler met betere statistieken. Succes met zoeken!
Elia, 7 goals 6 assists in iets meer dan de helft van de speeltijd.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Als je in het stadion zit dan erger je je groen en geel aan hem. Maar kijk je bij een uitwedstrijd alleen de samenvatting dan ben je blij met hem. Zodra bij hem de knop om gaat en hij er iets meer energie insteekt dan zal hij ook klaar zijn voor een grotere club. Voor nu zit hij er nog prima!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ik heb het al eens eerder geprobeerd uit te leggen, maar het wordt niet begrepen. Natuurlijk is het niet zo dat ik Sam helemaal niets vind. Wie bedenkt dat? Ik vind alleen dat hij qua speeltijd veel te vaak niet thuis geeft. Als ik Reza af en toe gefrustreerd zijn schouder zie ophalen omdat hij de enige is die een beetje druk zet op keepers en verdedigers, dan vind ik dat gewoon zielig. Zeneli doet dat overigens ook niet heel veel. Reza werkt zich 3 slagen in de rondte en Sam staat een beetje op de middenlijn te..... Tsja, wat doet hij daar eigenlijk.
Iedereen heeft gezien dat hij veel beter kan. Maar kennelijk mag je niet uitspreken dat je verwacht dat dat er ook vaker uit komt. Hoe vaak heeft Sam werkelijk wedstrijden voor ons beslist? Het verschil gemaakt tussen gelijk of winst? Ik ben benieuwd of er iemand in slaagt om hier zeer overtuigende cijfers van te ontdekken.
Het gaat in het geval van de ergernismomenten die zijn houding opwekt niet om goals en assists, want die cijfers zijn gewoon goed. Het balverlies op gevaarlijke posities. De vrije trap die hij veroorzaakte en waaruit PSV uiteindelijk won, ik vind dat iets wat je met zijn statuur niet meer zou mogen verwachten. Een beetje spelen is hartstikke leuk. Maar laat hem dat lekker in de 16 van de tegenstander doen. Net als dat hij dat in de 2e helft tegen Groningen ook deed. Dat is namelijk om van te smullen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Otsje P schreef:
Ik zweer het, als Messi hier gespeeld had dan waren Mackan en HR er niet blij van geworden. Werkt niet hard, sloft wat rond en creëert 10 kansen per wedstrijd. Nee, moet er niet aan denken inderdaad.

Onvoorstelbaar, bah!
Je bent knap als je 10 gecreëerde kansen van Sam geteld hebt tegen Groningen en AZ. Als de bus geparkeerd wordt, maakt Sam de foute keus door constant naar binnen te trekken in plaats van het speelveld breed te houden en de verdediging uit elkaar te spelen in plaats van alles op een hoopje te laten lopen voor de goal. De alom bekende trechter. Het makkelijkste om te verdedigen. Dat weet volgens mij iedereen. Voetbal anno 2017 neem ik aan.....En Messi? Die werkt altijd wel voor het team. Vergelijking gaat dus niet op. Dat je ze überhaupt wenst te vergelijken trouwens.
Laatst gewijzigd door Mackan68 op 04-02-2017 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Eerst iemand verwijten dat hij er geen kijk op heeft en dan aankomen dat het niet effectief is. 8 goals en 7 assists, noem mij in de Eredivisie een buitenspeler met betere statistieken. Succes met zoeken!
boffy misschien even beter lezen, voordat je iets probeert te benadrukken, ik heb het over de meerderheid van zijn acties die nog vaak mislukken, ik schetste daar een voorbeeld bij van de wedstrijd tegen Groningen. Leuke actie was het hoor maar strandde in schoonheid, daar doelde ik op..en dat gebeurd vaak of zie jij alleen samenvattingen?

en de statistieken van hem, wellicht eens afzetten tegen de keren dat hij de bal had, passes die hij deed en acties die hij had.
Dan zul je zien dat hij ineens het veel slechter doet. Dat rendement kan echt nog beter en voor de grotere ploegen in het buitenland zal dat ook moeten wil hij daar een kans maken

Rust omschrijft het ook wel leuk in deze kan ik mij wel vinden.
Hier heb ik geen woorden voor
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

De mensen die kritiek hebben op Larsson vinden vaak Zeneli beter omdat die meer gedreven oogt. Dat Zeneli momenteel helemaal geen rendement haalt uit zijn acties vergeten ze daarbij.

Toch moeten buitenspelers vooral die acties blijven maken. Ook al mislukken er 9 van de 10, want die 10e kan we die goal zijn.
En dat leidt tot ergernis, maar koester toch gewoon voor de goede momenten van dit soort spelers.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ik weet niet wie je bedoeld knipe, heb het ook nergens zo gelezen, maar zeneli draait sinds hij zijn laatste internationale wedstrijd speelde gewoon slecht, tegen az en groningen was zelfs een dieptepunt. Dus jouw opmerking kan ik persoonlijk niet plaatsen

knipe tuurlijk mislukken er acties maar de keren dat het echt simpel en dom balverlies is en daarmee ploeggenoten in het nauw brengt of overslaat komt nog te vaak voor. Hij heeft best wel ego ( zie penal die reza had moeten nemen)
Daarom is hij nog niet de topvoetballer.
Hier heb ik geen woorden voor
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

TORCIDA schreef:boffy misschien even beter lezen, voordat je iets probeert te benadrukken, ik heb het over de meerderheid van zijn acties die nog vaak mislukken, ik schetste daar een voorbeeld bij van de wedstrijd tegen Groningen. Leuke actie was het hoor maar strandde in schoonheid, daar doelde ik op..en dat gebeurd vaak of zie jij alleen samenvattingen?

en de statistieken van hem, wellicht eens afzetten tegen de keren dat hij de bal had, passes die hij deed en acties die hij had.
Nee ik kijk alle wedstrijden uit en thuis helemaal. Maar ik kijk even naar de statistieken:

Larsson, succesvolle dribbles dit seizoen 51, niet succesvolle dribbles 31 - 62%
Elia, succesvolle dribbles dit seizoen 24, niet succesvolle dribbles 27 - 47%
Younes, succesvolle dribbles dit seizoen 57, niet succesvolle dribbles 49 - 54%

En ook ik onderschrijf wel dat hij nog beter kan, maar sommigen proberen het hier te doen lijken of hij maar heel erg matig voetbalt. Statistisch gezien is dat dus helemaal niet zo en ook in de praktijk valt dat reuze mee.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Het gaat mij helemaal niet om statistieken. Het gaat erom met voor instelling hij het veld in gaat. Ik kan me niet voorstellen dat hij moe is na een wedstrijd. Hij sjokt wat over het veld en op momenten laat hij wat zien. Hij is in potentie onze beste speler maar hij heeft een veel te slappe instelling en daarom speelt hij nog hier. Als hij zo goed is als sommigen hier doen geloven dan had hij hier heus niet meer gespeeld. Andere clubs zien dat ook wel. Fysiek en qua mentaliteit onvoldoende. Ajax koopt liever een Braziliaan van 19 voor 12 miljoen.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Wat een onzin,ik hoor trainers of medespelers nooit over Sam zijn instelling zeuren. Zelfs Schaars die we wel wat gewend is, was direct onder de indruk. Van de zomer gaat hij naar een grote club. Maar mooi dat we nog een paar maanden van hem kunnen genieten. Sommige zullen zich blijkbaar aan hem ergeren en genieten van Thorsby die weer eens een pol uit het gras loopt.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Stiffie schreef:Wat een onzin,ik hoor trainers of medespelers nooit over Sam zijn instelling zeuren. Zelfs Schaars die we wel wat gewend is, was direct onder de indruk. Van de zomer gaat hij naar een grote club. Maar mooi dat we nog een paar maanden van hem kunnen genieten. Sommige zullen zich blijkbaar aan hem ergeren en genieten van Thorsby die weer eens een pol uit het gras loopt.
Sam is voor het huidige Heerenveen gewoon echt een klasse speler. Maar goed, een Slagveer is kennelijk fanatieker in het meeverdedigen, dus die zien sommigen liever...Of werd hij ook wel eens kritisch bejegend om zijn gebrekkige techniek door dezelfde supporters die Sam nu weer te lui vinden? :wink:

Ik ben blij want Sammie is er (nog even) bij!

WIJ ZIJN BLIJ WANT SAMMIE IS ER BIJ!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Dat is dan ook erg gebruikelijk Stiffie dat spelers over een ander klagen in de media. :lol:

Ik denk dat het voor hem nog erg moeilijk wordt om weg te komen. Dan moet hij hier eerst eens uitblinker worden. Tegen Groningen was hij onzichtbaar en trok hij weer steeds naar binnen.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Heerenveen rules schreef:Dat is dan ook erg gebruikelijk Stiffie dat spelers over een ander klagen in de media. :lol:
Schaars durft zijn mond wel open te doen hoor. Maar die vind Sam dus een fenomenale voetballer :lol:
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Maar hij ziet ook wel in dat wanneer hij iets meer zijn best doet hij niet meer bij Heerenveen speelt op zijn 23e. Een echte goede voetballer was allang weggeweest. Maar hij niet.....Hoe zou dat nu kunnen?
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Otsje P schreef:Feitelijk de enige speler in de selectie die het verschil kan maken.
Je vat 46 pagina's over Sam prima samen met deze zin. En dan vooral het woordje 'kan'. Dat is ook meteen zijn beperking, op 23 jarige leeftijd iemand zijn die het verschil kan maken. Hij moet iemand zijn die het verschil maakt. En daar moet je iets voor over willen hebben. 'Mentaliteit, min-min' zou Van Gaal zeggen.

Sam is een goede voetballer, die momenteel ergens hangt tussen 'een grote meneer worden' en 'een grote belofte zijn'. Ik zie hem niet de stap maken.
Boffy
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 10-06-2013 17:42

Bericht door Boffy »

Ik denk ook dat niemand vind dat Sam al de grote man is, dat wordt ook nergens gezegd. Maar er worden hier wel termen gebruikt als o.a. matig, slap, geen instelling. Dat zijn allemaal erg zwaar negatieve termen, en ook maar meningen van individuen. Als je hier met feiten en statistieken onderbouwd dat Sam helemaal niet zo slecht voetbalt, proberen mensen alsnog op basis van meningen aan te tonen dat wel doet. Dat mag van mij, maar komt niet erg sterk over.

Op dit moment is Sam gewoon één van de beste voetballers van Heerenveen. Dat is mijn mening, maar ook de statistieken bewijzen dat. Dat wil niet zeggen dat ik Sam al klaar vind voor de Europese subtop of zelfs nog hoger. Daarvoor moet hij nog wel doorgroeien, maar de potentie is er zeker.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Boffy schreef:Ik denk ook dat niemand vind dat Sam al de grote man is, dat wordt ook nergens gezegd. Maar er worden hier wel termen gebruikt als o.a. matig, slap, geen instelling. Dat zijn allemaal erg zwaar negatieve termen, en ook maar meningen van individuen. Als je hier met feiten en statistieken onderbouwd dat Sam helemaal niet zo slecht voetbalt, proberen mensen alsnog op basis van meningen aan te tonen dat wel doet. Dat mag van mij, maar komt niet erg sterk over.

Op dit moment is Sam gewoon één van de beste voetballers van Heerenveen. Dat is mijn mening, maar ook de statistieken bewijzen dat. Dat wil niet zeggen dat ik Sam al klaar vind voor de Europese subtop of zelfs nog hoger. Daarvoor moet hij nog wel doorgroeien, maar de potentie is er zeker.
Als hij kracht en een betere instelling had dan zat hij niet bij ons. Wij krijgen de spelers met een foutje, mochten we dat foutje er uit kunnen halen dan is hij weg voor een mooie bak geld.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Tegen AZ kon je zien dat je zonder hem toch echt wel een stuk minder bent. Nu hadden we geen dreiging voorin met Slagveer die we maar weinig hebben gezien en een Zenelli hopeloos uit vorm is.

Ik zag verschillende mogelijkheden waarbij ik dacht stond Larsson daar nu maar. Die had er vast veel meer uitgehaald dan dat de spelers nu deden.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Welke club zou hem nog willen? Het wordt met de week slechter.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Ik denk dat de hele eredivisie hem wel wil HR. Maar het zal wel buitenland worden. Als jij dit slecht noemt dan zou ik er voor tekenen dat al onze spelers deze, in jouw ogen, deze ondergrens hadden. Heb weer leuke dingen gezien van hem. Heb je Zaneli de laatste weken gezien?
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Jij denkt werkelijk dat Ajax, PSV en Feyenoord op hem zitten te wachten? Eredivisie is zijn top. Heeft gisteren in de eerste helft weer ongeveer 8 duels verloren door een gebrek aan inzet.

Zwaar overschat is hij. En dat vinden andere clubs ook. Anders hadden ze hem wel opgehaald. Hij speelt niet voor niets hier nog op zn 24e. Wat zie jij in hemelsnaam in deze tempoloze, alleen maar naar binnen dribbelende speler?
Plaats reactie