Sam Larsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Dat weet niemand hier op dit forum. We kunnen enkel ja of nee roepen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

rust schreef:Dat weet niemand hier op dit forum. We kunnen enkel ja of nee roepen.
Met gezond verstand zie je toch wel dat Larsson op ten duur weggaat (deze winter of aankomende zomer)? Is het niet heel toevallig dat Odegaard, die ook op de linkervleugel kan spelen bij ons komt spelen, terwijl we al 6 middenvelders hebben (Thern, Namli, Thorsby, Kobayashi, Schaars, Van Amersfoort)?
Heerenveen fan in Leiden
BakCristian
Invaller
Berichten: 370
Lid geworden op: 14-05-2008 23:35
Locatie: Eksmoardersyl

Bericht door BakCristian »

Ik denk eerder zeneli naar de linker kant, om vervolgens Odegaard op rechtsvoorgangers te plaatsen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Ik denk dat Larsson deze winter nog niet zal vertrekken, maar aan het eind van het seizoen wel. Aangezien Slagveer ook op de nominatie staat om te vertrekken kan ik het me ook niet voorstellen dat dat deze winter nog gebeurd.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Ja uiteraard gaat hij een keer weg. Aankomende zomer sowieso. Maar of hij deze winter weggaat kun je gewoon niet zeggen. Hij zegt zelf dat hij wil blijven, maar dat zegt niks in de voetbalwereld. We kunnen uiteraard wel een gok wagen. Wie weet kun je dan achteraf roepen dat je altijd al gezegd hebt:)
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

rust schreef:...Maar of hij deze winter weggaat kun je gewoon niet zeggen. Hij zegt zelf dat hij wil blijven, maar dat zegt niks in de voetbalwereld.
Dat zeg ik ook niet, maar ik verwacht wel een transfer. Ik constateer alleen dat Odegaard waarschijnlijk is gehaald als vervanger voor Larsson. Misschien gaat hij deze winter weg, of aankomende zomer. Je kan dan beter iemand alvast hebben die het gat kan vullen. Zo blijft het risico laag. :)
Heerenveen fan in Leiden
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Wel een groot verschil. Als Larsson blijft speel je met 3 jongens rond Reza die een actie hebben, een bal kunnen 'steken', en een goal kunnen maken. Zo speel je iedere verdediging kapot.
Van Amersfoort bezit die eigenschappen niet, of heel veel minder. Dat is vooral een hele harde werker.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Zwakke penalty van Sam. Was geen verdiende penalty, maar toch, zo'n penalty moet je er gewoon keihard in knallen, ipv een zacht balletje door het midden...
Heerenveen fan in Leiden
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Met zo'n penalty verdien je ook geen goal
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

De arrogantie ten top. Bah! Overigens wel weer rechtvaardiging want was absoluut geen penalty.
Miereneukert!
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Ik vind dit allemaal wel een beetje te veel van het goede. Larsson liet zich niet vallen, de scheids floot er alleen zelf voor.
Het is overigens de eerste penalty de Heerenveen dit seizoen mee kreeg. De penalty had beter ingeschoten kunnen worden, maar om dit allemaal maar af te doen als arrogantie gaat gewoon te ver. Jeugdige overmoed, dat is het misschien, maar om dit soort uitspraken te doen gaat gewoon te ver, bah.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Peter schreef:Ik vind dit allemaal wel een beetje te veel van het goede. Larsson liet zich niet vallen, de scheids floot er alleen zelf voor.
Het is overigens de eerste penalty de Heerenveen dit seizoen mee kreeg. De penalty had beter ingeschoten kunnen worden, maar om dit allemaal maar af te doen als arrogantie gaat gewoon te ver. Jeugdige overmoed, dat is het misschien, maar om dit soort uitspraken te doen gaat gewoon te ver, bah.
Snap de link met arrogantie wel, want dat straalt Larsson vaak uit.

Ik had zelf meer het idee dat hij met dat wachten wilde kijken welke kant de keeper koos, maar de keeper wachtte heel lang waardoor Larsson geen keuze maakte. Eigenlijk gewoon goed van de keeper.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Een strafschop moet simpelweg met een goede aanloop van 5 meter en dan strak in een hoek. Met zo'n aanloop kanje nooit hard schieten
Gebruikersavatar
Hakansson
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 30-06-2004 13:12
Locatie: hindeloopen

Bericht door Hakansson »

Penalty geeft precies sam zijn houding / instelling weer . Ff een beetje nochalant kan zo wel. Begint zo irritant te worden constant erbij lopen komt wel.goed ik doe.het wel even . Deze jonge heeft niks in geen enkele buitenlandse competietie.te zoeken . Tenzij hij gaat leren om 90 minuten vol gas te geven. Hij kan het wel , maar is veel te gemakzuchtig
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Bij de 2-0 zie je zijn klasse wel weer met de assist. Hoe ergerlijk het soms ook is om naar hem te kijken, als hij niet meedoet mis je hem.
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Mijn eerste gedachte was dat dit de laatste wedstrijd van Larsson is, dat hem daarom deze penalty gegund werd.
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Jelmer1981 schreef:Mijn eerste gedachte was dat dit de laatste wedstrijd van Larsson is, dat hem daarom deze penalty gegund werd.
Afbeelding
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Jelmer1981 schreef:Mijn eerste gedachte was dat dit de laatste wedstrijd van Larsson is, dat hem daarom deze penalty gegund werd.
Larsson wilde hem zelf nemen zoals bleek uit interviews met Reza en Larsson na de wedstrijd. Reza wilde hier geen groot probleem van maken en liet de penalty dus over aan Sam.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Januari is al 19 dagen onderweg, Sam Larsson speelt hier nog en geen sprake van transfergeruchten of onrust!
nou nou
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Superfries1996 schreef:Januari is al 19 dagen onderweg, Sam Larsson speelt hier nog en geen sprake van transfergeruchten of onrust!
Er is maar 1 dag voor nodig....
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Zondag is voor Larsson een examen. In een uitwedstrijd tegen een topploeg, waar hij veel achter de rechtsback (Arias?) aan zal moeten lopen, maar ook geregeld ruimte krijgen om belangrijk te zijn. Er zullen genoeg scouts op de tribune zitten, ook voor PSV'ers
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Belangrijk met 2 assists wat betreft onze score. Maar door de Boer terecht opgemerkt dat hij ook betrokken was bij de laatste en dus winnende goal van PSV. Ben je dan de topper, de ster? Zeg het maar...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Larsson zal nooit een ster worden. Mist mentaliteit. Het is veel te vrijblijvend.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik denk ook dat hij iets mist om de top te halen. Kan geweldig voetballen, maar laat gisteren na de prachtige actie voor de 1-0 niet veel positiefs meer zien. Wat vooral opviel was zijn risicol uitverdedigen, wat bijna keer op keer tot balverlies leidde.
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

In een beter team hoeft hij verdedigend natuurlijk minder te doen. Aan de bal fenomenaal. Hij heeft nog tijd om een en ander bij te leren. Eerst maar naar de top in Nederland. Zo'n Luc Nilis was ook zo'n mooie stylist. Die hoefde ook niet veel achter zijn man aan te rennen bij PSV.
Gebruikersavatar
siesta
Wereldspeler
Berichten: 1283
Lid geworden op: 02-10-2005 13:30
Locatie: Amsterdam

Bericht door siesta »

Stiffie schreef:In een beter team hoeft hij verdedigend natuurlijk minder te doen. Aan de bal fenomenaal. Hij heeft nog tijd om een en ander bij te leren. Eerst maar naar de top in Nederland. Zo'n Luc Nilis was ook zo'n mooie stylist. Die hoefde ook niet veel achter zijn man aan te rennen bij PSV.
Dat was vroeger... Tegenwoordig zie je bij elke topclub de flankspelers meeverdedigen omdat de backs tegenwoordig heel erg aanvallend zijn (en keer op keer eroverheen gaan).
!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

En toch was Larsson de enige speler met een bepaalde onaantastbaarheid in balbezit ten opzichte van zijn tegenstanders. Dat is zijn kwaliteit, en dit komt met name bij de gehele actie van zijn 1e assist mooi naar voren. Of in hoe 2-3 een tegenstander weg zet met een bal door het poortje.

Had inderdaad tweemaal gevaarlijk balverlies, een leerpunt.
sido
Nieuw talent
Berichten: 70
Lid geworden op: 19-08-2009 22:29

Bericht door sido »

en een paar keer de bal breed, door het midden in de voeten van de tegenstander. dat leer je bij de f,jes al dat dat niet kan. :crying:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

El Ghazi is bij Ajax voor 8 miljoen verkocht. Ben benieuwd of ze ook bij Larsson aankloppen. Ik weet wel dat Larsson een linksbuiten is en El Ghazi een rechtsbuiten, maar Younes is daar aan de linkerkant ook geen topper.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ajax zal het wel worden. Kan Odegaard het plekje van Sam vervolgens innemen.
Ook al denk ik dat Larsson al klaar is voor een mooie club in het buitenland.
Een stap in Nederland maken heeft nu echt geen zin meer gezien onze eigen sportieve prestaties.
Samen maken we de club sterk.
Plaats reactie