Moderators: Beheerders, Fanmasters
Heerenveen rules schreef:Is het dan zo matig gesteld met onze opleiding dat er voor 019 zoveel buitenlandse jongens gehaald moeten worden?
Heerenveen rules schreef:Is het dan zo matig gesteld met onze opleiding dat er voor 019 zoveel buitenlandse jongens gehaald moeten worden?
Vanuit de onderbouw werkt sc Heerenveen veelal met talentvolle voetballers uit eigen regio. Wanneer zij richting de bovenbouw gaan worden deze selecties versterkt door talenten uit binnen en buitenland.
Ebiede schreef:Hoezo is het dan matig gesteld met de opleiding? Als de jeugdspelers nu uit Anjum, IJsland of Zimbabwe komen dat maakt toch niet uit. Als je het talent ziet en je kan ze tot selectiespeler ontwikkelen is dat toch prima.
Ebiede schreef:Hoezo is het dan matig gesteld met de opleiding? Als de jeugdspelers nu uit Anjum, IJsland of Zimbabwe komen dat maakt toch niet uit. Als je het talent ziet en je kan ze tot selectiespeler ontwikkelen is dat toch prima.
Lipton schreef:Dat ben ik tot in zekere hoogte met je eens, maar...
Spelers uit het buitenland kosten geld, ze krijgen al een flink salaris en de kans op succes is niet eens zo heel hoog.
Als je nou kijkt naar de afgelopen jaren, hoeveel buitenlandse talenten zijn doorgebroken bij sc Heerenveen?
Er komen elk jaar zoveel talenten naar Heerenveen, en er breken maar weinig door. Kortom: dat rendement moet omhoog!
Als je dan naar opleiden kijkt, er komen veel jongens uit west en dat is ook niet erg. Maar ik denk wel dat Heerenveen en natuurlijk andere bvo's een "plicht" hebben om zoveel mogelijk spelers lokaal op te leiden. Dat is natuurlijk idealistisch maar dat zou het voetbal op een lokaal / regionaal niveau wel verbeteren.
Wat dat betreft is het mooi dat Cambuur ook weer een volledige jeugdopleiding heeft.
Satyr schreef:
Des te jonger je ze haalt, des te eerder hebben ze een EU paspoort (5 jaar in NL) en dus hoeven ze geen verplicht hoog salaris te hebben. .
Achja aantallen zeggen ook niet alles, Ijsland heeft de helft minder inwoners dan Friesland en daar loopt een wereld aan talent. Maar goed Friezen en voetbal is over het algemeen niet veel.Kaz_SCH schreef:In een ideale wereld heb je helemaal gelijk. Wel leven alleen in de echte wereld, waarin er in Friesland meer koeien dan mensen wonen. Er zijn hier nou eenmaal niet genoeg talenten voor handen om onze ambities waar te maken.
Vos en Van der Gun waren tot voor kort beiden trainers van andere teams, maar daarvoor heeft Ajax inmiddels ook andere trainers aangesteld. Robin Veltman komt over van SC Heerenveen en zal Ajax O14 onder zijn hoede gaan nemen. Stan Bijl is aangesteld als trainer van Ajax O13-2, maar zal ook zijn huidige functie blijven uitvoeren.
paparazzi schreef:Vanavond een live verslag van Jong Heerenveen tegen Jong Feyenoord. Live te volgen via het you tube kanaal van de club.
Aanvang 18.30 uur.
https://www.youtube.com/watch?v=zmrEhtX3tq8
Bubbe schreef:Ruben Barbosa is voor zover ik weet al enige tijd terug naar Portugal, speelt in de jeugd van Académica de Coimbra.
Jazz schreef:Helaas mogen een aantal jeugdspelers deze zomer de club verlaten, waaronder Borges, Palamar, Wrzesniak en Almpanis. Vooral die Borges was volgens mij een leuk talentje, hetzelfde over Wrzesniak (uit de voetbalschool van ex-Heerenveen speler Radomski).
Mackan68 schreef:Fries gezegde luidt als volgt: Foar dizzen wer in pear frissen. Middelmaat en waterdragers moet je niet onnodig lang bij de club willen houden. Spelers van de buitencategorie moet je houden.
Mackan68 schreef:Waarom is dat helaas? We willen toch altijd dat er doorgeselecteerd wordt? Borges zit niet echt vooruitgang in. In een goed draaiend team is het een aardig spelertje, maar als het niet loopt is hij een van de eersten die de rust niet kan houden. Hij was dinsdagmiddag bij de beloften tegen PEC bij ons met voorsprong de slechtste op het veld. Passes direct inleveren bij jongens van PEC, of een paar keer lange halen naar niemandsland. Palamar is niet de veelscorende spits gebleken. Speelt de laatste tijd vaak als 8 of 10, maar ook daar maakt hij het verschil niet en is hij slechts een waterdrager. Almpanis heeft zeker talent. Maar als Zeneli zou vertrekken, Mihajlovic de eerste linksvoor zou worden zou ik hem niet als standin durven aan te laten haken. Heeft net niet de snelheid en behendigheid die een Mihajlovic wel heeft. Voor groot talent Wrzesniak is het wel erg jammer. Heeft hier eigenlijk veel en te lang last gehad van slepende knieblessures. Hij heeft hier zo weinig gespeeld dat ik hem ook afgelopen seizoen niet heb zien spelen en ik bezoek toch aardig veel wedstrijden van zowel de beloftes als onder 19. Maar een
Fries gezegde luidt als volgt: Foar dizzen wer in pear frissen. Middelmaat en waterdragers moet je niet onnodig lang bij de club willen houden. Spelers van de buitencategorie moet je houden.
Keer terug naar Spelers & staf
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten