Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-09-2017 06:47

Is het dan zo matig gesteld met onze opleiding dat er voor 019 zoveel buitenlandse jongens gehaald moeten worden?
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Wizard » 01-09-2017 08:59

Heerenveen rules schreef:Is het dan zo matig gesteld met onze opleiding dat er voor 019 zoveel buitenlandse jongens gehaald moeten worden?

Je hebt maar 2 spitsen in NL O19. Aangezien je meer dan 2 Eredivisieclubs clubs hebt, is het vrij logisch dat je dan al snel bij buitenlandse O19 spitsen uit.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Lipton » 01-09-2017 14:56

Heerenveen rules schreef:Is het dan zo matig gesteld met onze opleiding dat er voor 019 zoveel buitenlandse jongens gehaald moeten worden?

Volgens mij is dit de 9e speler van buiten Nederland in de O19, dus dat zegt wel het e.a.
Lipton
Superster

Berichtdoor Ebiede » 01-09-2017 15:14

Hoezo is het dan matig gesteld met de opleiding? Als de jeugdspelers nu uit Anjum, IJsland of Zimbabwe komen dat maakt toch niet uit. Als je het talent ziet en je kan ze tot selectiespeler ontwikkelen is dat toch prima.
Spijt heb je morgen maar!
Ebiede
Superster

Berichtdoor Riverside » 01-09-2017 15:38

Toevallig net gelezen vandaag op de clubsite:
Vanuit de onderbouw werkt sc Heerenveen veelal met talentvolle voetballers uit eigen regio. Wanneer zij richting de bovenbouw gaan worden deze selecties versterkt door talenten uit binnen en buitenland.
Riverside
Beheerder

Berichtdoor Wizard » 02-09-2017 00:15

Ebiede schreef:Hoezo is het dan matig gesteld met de opleiding? Als de jeugdspelers nu uit Anjum, IJsland of Zimbabwe komen dat maakt toch niet uit. Als je het talent ziet en je kan ze tot selectiespeler ontwikkelen is dat toch prima.

Precies. Die opmerking slaat naar mijn mening dan ook nergens op. Een selectie herbergt 23 namen en er zijn 18 Eredivisieclubs en 20 JL teams. Het is dus niet gek wanneer je maar één of twee O19-spelers van NL in je opleiding hebt zitten. Daarnaast maakt het naar mijn mening vrij weinig uit van welk land de beste jongen afkomstig is.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor rust » 02-09-2017 10:25

Ga voor de grap eens een hoofdklassewedstrijd kijken in Friesland. Zelf van de beste speler kun je niet zien of hij links of rechts is. Voetbal is niet echt een spelletje voor Friezen.
rust
Basisspeler

Berichtdoor Lipton » 02-09-2017 10:47

Ebiede schreef:Hoezo is het dan matig gesteld met de opleiding? Als de jeugdspelers nu uit Anjum, IJsland of Zimbabwe komen dat maakt toch niet uit. Als je het talent ziet en je kan ze tot selectiespeler ontwikkelen is dat toch prima.

Dat ben ik tot in zekere hoogte met je eens, maar...

Spelers uit het buitenland kosten geld, ze krijgen al een flink salaris en de kans op succes is niet eens zo heel hoog.
Als je nou kijkt naar de afgelopen jaren, hoeveel buitenlandse talenten zijn doorgebroken bij sc Heerenveen?
Er komen elk jaar zoveel talenten naar Heerenveen, en er breken maar weinig door. Kortom: dat rendement moet omhoog!

Als je dan naar opleiden kijkt, er komen veel jongens uit west en dat is ook niet erg. Maar ik denk wel dat Heerenveen en natuurlijk andere bvo's een "plicht" hebben om zoveel mogelijk spelers lokaal op te leiden. Dat is natuurlijk idealistisch maar dat zou het voetbal op een lokaal / regionaal niveau wel verbeteren.

Wat dat betreft is het mooi dat Cambuur ook weer een volledige jeugdopleiding heeft.
Lipton
Superster

Berichtdoor Satyr » 02-09-2017 11:36

Lipton schreef:Dat ben ik tot in zekere hoogte met je eens, maar...

Spelers uit het buitenland kosten geld, ze krijgen al een flink salaris en de kans op succes is niet eens zo heel hoog.
Als je nou kijkt naar de afgelopen jaren, hoeveel buitenlandse talenten zijn doorgebroken bij sc Heerenveen?
Er komen elk jaar zoveel talenten naar Heerenveen, en er breken maar weinig door. Kortom: dat rendement moet omhoog!

Als je dan naar opleiden kijkt, er komen veel jongens uit west en dat is ook niet erg. Maar ik denk wel dat Heerenveen en natuurlijk andere bvo's een "plicht" hebben om zoveel mogelijk spelers lokaal op te leiden. Dat is natuurlijk idealistisch maar dat zou het voetbal op een lokaal / regionaal niveau wel verbeteren.

Wat dat betreft is het mooi dat Cambuur ook weer een volledige jeugdopleiding heeft.

Des te jonger je ze haalt, des te eerder hebben ze een EU paspoort (5 jaar in NL) en dus hoeven ze geen verplicht hoog salaris te hebben. En er zijn best wat jongens goed terecht gekomen, al is dat meestal niet via ons 1e team. Schone, Armenteros, Smarason, Wojciechowski, Bikel bijvoorbeeld.
Satyr
Superster

Berichtdoor Lipton » 02-09-2017 17:18

Satyr schreef:
Des te jonger je ze haalt, des te eerder hebben ze een EU paspoort (5 jaar in NL) en dus hoeven ze geen verplicht hoog salaris te hebben. .

Ik bedoel meer algemeen, stel er komt hier een Deen, die komt echt niet gratis hier voetballen. Of een Griek.
Er zijn spelers bij die al een mooi zak centje krijgen.
Lipton
Superster

Berichtdoor Kaz_SCH » 11-09-2017 08:53

In een ideale wereld heb je helemaal gelijk. Wel leven alleen in de echte wereld, waarin er in Friesland meer koeien dan mensen wonen. Er zijn hier nou eenmaal niet genoeg talenten voor handen om onze ambities waar te maken.
Kaz_SCH
Wereldspeler

Berichtdoor Voetballeerproces » 12-09-2017 15:15

Kaz_SCH schreef:In een ideale wereld heb je helemaal gelijk. Wel leven alleen in de echte wereld, waarin er in Friesland meer koeien dan mensen wonen. Er zijn hier nou eenmaal niet genoeg talenten voor handen om onze ambities waar te maken.
Achja aantallen zeggen ook niet alles, Ijsland heeft de helft minder inwoners dan Friesland en daar loopt een wereld aan talent. Maar goed Friezen en voetbal is over het algemeen niet veel.
Voetballeerproces
Nieuw talent

Berichtdoor Zweed1.0 » 12-09-2017 19:12

By far het stomste bestuursbesluit is geweest om niet in te stromen in de pyramide. Dat is slecht voor de doorstroom van jeugd en onze club is daarom minder aantrekkelijk voor jeugdspelers.

Jong Heerenveen loopt nu op maandagen wat te ballen tegen andere clubs die de boot hebben gemist en dan ook de mindere giden zijn muv Feyenoord.

Ik begrijp nog steeds niet waarom dit besluit is genomen. Je ziet dat onze concurenten AZ en Utrecht in de Jupiler Leage spelen zelfs clubs zonder geld zoals Volendam, Almere, sparta en de Graafschap spelen in de pyramide. Geen geld is geen argument want deze clubs zijn erg armlastig.

Nu de amateurclubs hiervan af willen staan wij helemaal buitenspel. Wellicht kunnen ze gaan samenwerken met vv Heerenveen die Hoofdklasse speelt (klasse onder de 3e divisie). Die krijgen het zwaar dit jaar maar met wat versterking kun je daar ook zomaar kampioen worden omdat de verschillen klein zijn.

Toen de pyramide ging spelen was Jong Heerenveen kampioen dus wij hadden zomaar ook Jupiler Leage of 2e divisie kunnen soelen. Veel beter dan dat onnodige gebal tegen andere armlastige bvo's.

Schat in dat amateurclubs geen extra betaalde teams meer willen in de competitie. Dus moeten wij dan uit armoede maar gaan voor een sterke competitie van bvo teams en alle bvo,s weer uit de pyramide.
Zweed1.0
Bankzitter

Berichtdoor tha boelie » 27-10-2017 14:45

Vos en Van der Gun waren tot voor kort beiden trainers van andere teams, maar daarvoor heeft Ajax inmiddels ook andere trainers aangesteld. Robin Veltman komt over van SC Heerenveen en zal Ajax O14 onder zijn hoede gaan nemen. Stan Bijl is aangesteld als trainer van Ajax O13-2, maar zal ook zijn huidige functie blijven uitvoeren.

Niet alleen de spelers halen ze hier weg, inmiddels ook een trainer. Al ken ik de kwaliteiten niet van Robin Veltman.
tha boelie
Basisspeler

Berichtdoor Heerenveen rules » 27-10-2017 18:33

Ze mogen in Amsterdam best de naam van hun nieuwe trainer goed spellen! :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor italiaan » 17-01-2018 01:11

zitten er nog een paar talenten aan te komen?
heb zelf erg hoge verwachtingen van van der heide maar die zal nog wel even tijd nodig hebben denk ik zo.
italiaan
Bankzitter

Berichtdoor Thinkman » 31-01-2018 22:33

Jong SC Heerenveen - Jong Feyenoord wordt maandag live uitgezonden op YouTube door scHeerenveen, om 18:30.
Je kunt natuurlijk ook ff komen kijken op Sportpark Skoatterwâld!
Thinkman
Superster

Berichtdoor BK2007 » 01-02-2018 18:23

Mooi initiatief.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Beloften

Berichtdoor paparazzi » 05-02-2018 15:44

Vanavond een live verslag van Jong Heerenveen tegen Jong Feyenoord. Live te volgen via het you tube kanaal van de club.
Aanvang 18.30 uur.

https://www.youtube.com/watch?v=zmrEhtX3tq8
Miereneukert!
paparazzi
Superster

Re: Beloften

Berichtdoor Thinkman » 05-02-2018 19:57

paparazzi schreef:Vanavond een live verslag van Jong Heerenveen tegen Jong Feyenoord. Live te volgen via het you tube kanaal van de club.
Aanvang 18.30 uur.

https://www.youtube.com/watch?v=zmrEhtX3tq8

Prima teampje! Tussenstand 4-0.
Thinkman
Superster

Berichtdoor BK2007 » 05-02-2018 20:14

Ze staan idd leuk en fris te voetballen.
Samen maken we de club sterk.
BK2007
Superster

Berichtdoor Jazz » 05-02-2018 21:22

Bizar dat we met een team vol met U20's gewoon 5-0 winnen van Jong Feyenoord. Is het niveau in de beloftencompetitie zo beroerd dat we over een club als Feyenoord walzen?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder

Berichtdoor fuotbalgek » 05-02-2018 21:38

feyenoord heeft dit seizoen geen beloftenelftal, maar verhuurt spelers. De onder de negentien zit in het buitenland dus werd er vanavond met de onder 18 gespeeld. Dat zet het wel even in perspectief, hoewel wij ook een team zonder A selectie spelers hadden staan en het een goede prestatie blijft!
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Jazz » 29-03-2018 21:31

Helaas mogen een aantal jeugdspelers deze zomer de club verlaten, waaronder Borges, Palamar, Wrzesniak en Almpanis. Vooral die Borges was volgens mij een leuk talentje, hetzelfde over Wrzesniak (uit de voetbalschool van ex-Heerenveen speler Radomski).
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder

Berichtdoor Jazz » 30-03-2018 08:36

Bubbe schreef:Ruben Barbosa is voor zover ik weet al enige tijd terug naar Portugal, speelt in de jeugd van Académica de Coimbra.

Ruben speelt inmiddels bij CDR Penelense in de Coimbra FA Division of Honour, op het vierde niveau van Portugal (amateurniveau).
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder

Berichtdoor Mackan68 » 30-03-2018 09:42

Jazz schreef:Helaas mogen een aantal jeugdspelers deze zomer de club verlaten, waaronder Borges, Palamar, Wrzesniak en Almpanis. Vooral die Borges was volgens mij een leuk talentje, hetzelfde over Wrzesniak (uit de voetbalschool van ex-Heerenveen speler Radomski).

Waarom is dat helaas? We willen toch altijd dat er doorgeselecteerd wordt? Borges zit niet echt vooruitgang in. In een goed draaiend team is het een aardig spelertje, maar als het niet loopt is hij een van de eersten die de rust niet kan houden. Hij was dinsdagmiddag bij de beloften tegen PEC bij ons met voorsprong de slechtste op het veld. Passes direct inleveren bij jongens van PEC, of een paar keer lange halen naar niemandsland. Palamar is niet de veelscorende spits gebleken. Speelt de laatste tijd vaak als 8 of 10, maar ook daar maakt hij het verschil niet en is hij slechts een waterdrager. Almpanis heeft zeker talent. Maar als Zeneli zou vertrekken, Mihajlovic de eerste linksvoor zou worden zou ik hem niet als standin durven aan te laten haken. Heeft net niet de snelheid en behendigheid die een Mihajlovic wel heeft. Voor groot talent Wrzesniak is het wel erg jammer. Heeft hier eigenlijk veel en te lang last gehad van slepende knieblessures. Hij heeft hier zo weinig gespeeld dat ik hem ook afgelopen seizoen niet heb zien spelen en ik bezoek toch aardig veel wedstrijden van zowel de beloftes als onder 19. Maar een
Fries gezegde luidt als volgt: Foar dizzen wer in pear frissen. Middelmaat en waterdragers moet je niet onnodig lang bij de club willen houden. Spelers van de buitencategorie moet je houden.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor AllardP » 30-03-2018 14:41

Mackan68 schreef:Fries gezegde luidt als volgt: Foar dizzen wer in pear frissen. Middelmaat en waterdragers moet je niet onnodig lang bij de club willen houden. Spelers van de buitencategorie moet je houden.

Amen! Ik snapte al nooit waarom we spelers onder contract hebben voor opvulling van het beloftenteam, die nul komma nul uitzicht op het eerste elftal hebben. Zolang we niet in de voetbalpiramide zitten, zeggen die resultaten mij helemaal niets. Wat dat betreft ook goed nieuws dat de club het beloftenteam en O19 gaan fuseren; op die manier kunnen we toch een aantal overbodige spelers kwijtraken.

Nog beter zou natuurlijk zijn als we alsnog de voetbalpiramide in zouden stromen op een voldoende hoog niveau...
AllardP
Superster

Berichtdoor Jazz » 30-03-2018 15:01

Mackan68 schreef:Waarom is dat helaas? We willen toch altijd dat er doorgeselecteerd wordt? Borges zit niet echt vooruitgang in. In een goed draaiend team is het een aardig spelertje, maar als het niet loopt is hij een van de eersten die de rust niet kan houden. Hij was dinsdagmiddag bij de beloften tegen PEC bij ons met voorsprong de slechtste op het veld. Passes direct inleveren bij jongens van PEC, of een paar keer lange halen naar niemandsland. Palamar is niet de veelscorende spits gebleken. Speelt de laatste tijd vaak als 8 of 10, maar ook daar maakt hij het verschil niet en is hij slechts een waterdrager. Almpanis heeft zeker talent. Maar als Zeneli zou vertrekken, Mihajlovic de eerste linksvoor zou worden zou ik hem niet als standin durven aan te laten haken. Heeft net niet de snelheid en behendigheid die een Mihajlovic wel heeft. Voor groot talent Wrzesniak is het wel erg jammer. Heeft hier eigenlijk veel en te lang last gehad van slepende knieblessures. Hij heeft hier zo weinig gespeeld dat ik hem ook afgelopen seizoen niet heb zien spelen en ik bezoek toch aardig veel wedstrijden van zowel de beloftes als onder 19. Maar een
Fries gezegde luidt als volgt: Foar dizzen wer in pear frissen. Middelmaat en waterdragers moet je niet onnodig lang bij de club willen houden. Spelers van de buitencategorie moet je houden.

Sportief gezien vind ik het niet jammer, maar op persoonlijk gebied vind het altijd jammer als de jeugd niet doorstroomt.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder

Berichtdoor Lipton » 01-04-2018 12:36

sc Heerenveen wil in mijn ogen te snel spelers uit het buitenland halen, er komen altijd heel veel buitenlanders in de opleiding te spelen die veel geld kosten en het uiteindelijk toch niet redden.
Het gras lijkt bij de scouting van Heerenveen ergens anders altijd groener.
Die Wrzesniak is echt een hele matige speler en ik begrijp echt niet dat ze aan z'n jongen begonnen zijn.
Lipton
Superster

Berichtdoor Baas » 18-05-2018 15:54

Drkusic heeft vandaag in ieder geval een contract getekend.
Wel talentvolle jongen volgens mij.
Zeg maar niks!
Baas
Wereldspeler

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf