Moderators: Beheerders, Fanmasters
Flying Tilster schreef:Het gaat met name om competitievervalsing. De selectie van o.a. Jong AZ kan nogal per week verschillen, afhankelijk wat er in het 1e gebeurt. Als daar schorsingen / blessures zijn dan worden Jong AZ-spelers overgeheveld naar het 1e elftal.
De 1e 4 amateurverenigingen spelen tegen een zeer sterk Jong AZ.. en de 5e speelt tegen een kwalitatief minder Jong AZ.
Dat is gewoon pure competitievervalsing. Ze hadden er nooit aan moeten beginnen.
Kaz_SCH schreef:Het is echt één grote farce geworden zo. Of allemaal, of niemand. Er zijn landen waarin het prima werkt (Duitsland, Spanje, Portugal). Maar hier in Nederland hebben we er weer een ongelofelijk puinzooi van gemaakt, met dank aan de KNVB. Ook echt een blunder van het toenmalige bestuur, om er niet meteen in te stappen. Iedereen had kunnen zien dat het toen ook de beste optie was, dan had je nu dit probleem in ieder geval zelf niet.
Satyr schreef:Je geeft zelf de oplossing al: Vaste selecties, geen uitzonderingen.
Vraag eens aan Robben en Ribery, hoe vaak ze 'wedstrijdritme' op hebben gedaan bij Bayern II.
Flying Tilster schreef:Vraag me eerlijk gezegd af of dat wel realistisch is qua vaste selecties. Juist omdat blessuregevallen die terugkomen toch ergens ritme op moeten doen. Dat gebeurt dan toch in het 2e elftal. Persoonlijk blijf ik er geen voorstander van om 2e elftallen mee te laten draaien in de top van het amateurvoetbal danwel de Jupiler League.
Kijken we even "zakelijk" naar Jong Heerenveen. Dan is het natuurlijk eeuwig zonde dat we niet direct de kans gegrepen hebben om daarin mee te doen. Zeker omdat je een aantal prima seizoenen gedraaid hebt in de beloftencompetitie. Dat niveau is logischerwijs gedaald nu beloftenteams van o.a. Ajax, PSV wel de stap gezet hebben.
Jij had het ook over de U23 in Engeland. Wat zijn ze daarmee van plan dan qua competitie?
Flying Tilster schreef:
Vraag me eerlijk gezegd af of dat wel realistisch is qua vaste selecties. Juist omdat blessuregevallen die terugkomen toch ergens ritme op moeten doen. Dat gebeurt dan toch in het 2e elftal.
Jazz schreef:Iemand die iets meer kan zeggen over Amofa? Heeft hij potentie om onze vaste LB'er te worden?
Jazz schreef:Iemand die iets meer kan zeggen over Amofa? Heeft hij potentie om onze vaste LB'er te worden?
Hearrenfean85 schreef:Onze amateurtak speelt al in de Hoofdklasse. Dus je kan inprincipe een stuk of 5 talenten uit de beloften daar onderbrengen. Dan spelen ze op zondagmiddag hun wedstrijden en trainen ze 3 keer per week bij SC en 2 keer bij de VV. Er zijn overigens al wat profclubs die hun spelers aan amateurs verhuren. Ik denk dat beide partijen hier wel iets mee opschieten.
Wolliepoly schreef:Ben ik helemaal met je eens! Jongens die het goed doen in de voorbereiding en waar je toekomst in ziet, welke een kort lopend contract hebben, moet je eigenlijk uiterlijk in Augustus "belonen" met een nieuwe contract.
Superfries1996 schreef:Dennis Johnsen maakt veel indruk deze voorbereiding en maakte ook al naam in de jeugdopleiding. Ajax heeft interesse en ik denk dat ik niet de enige ben als ik verwacht dat hij dit seizoen doorbreekt. Zeker als Zeneli zo blijft voetballen als hij nu doet. Echter, met een contract tot 2018 moet er wel snel verlengd worden. Nu kan dat nog relatief eenvoudig, anders leiden we eigenlijk dit soort jongens op voor andere clubs. Zie b.v. Gudmundsson.
Kaz_SCH schreef:Net in een ander topic gepost (deze stond alweer op pagina2), maar hij kan hier beter:
Ik kan zo geen topic vinden waar ik dit het best kwijt kan. Maar ik heb net de samenvatting en interviews gezien van Jong Heerenveen - Jong Go Ahead Eagles. Jong scH wint lachend met 7-2. Helaas niet omdat wij nou zo goed zijn, maar omdat het jeugdteam van de Eagles geen enkele tegenstand weet te bieden. Van pure lamlendigheid krijgen ze er in de 2e helft nog 2 tegen ook. Mijn punt is, het is zo verschrikkelijk zonde dat Jong Heerenveen niet eerder, of nu, ingestroomd is in die voetbalpyramide. De competitie waar ze nu in spelen is één grote grap, wat dood en doodzonde is als eindstation van de jeugdopleiding. De stap van de A1 (via het 2e) naar het 1e wordt zo wel erg groot, die jongens spelen amper serieuze wedstrijden.
Kaz_SCH schreef:Net in een ander topic gepost (deze stond alweer op pagina2), maar hij kan hier beter:
Ik kan zo geen topic vinden waar ik dit het best kwijt kan. Maar ik heb net de samenvatting en interviews gezien van Jong Heerenveen - Jong Go Ahead Eagles. Jong scH wint lachend met 7-2. Helaas niet omdat wij nou zo goed zijn, maar omdat het jeugdteam van de Eagles geen enkele tegenstand weet te bieden. Van pure lamlendigheid krijgen ze er in de 2e helft nog 2 tegen ook. Mijn punt is, het is zo verschrikkelijk zonde dat Jong Heerenveen niet eerder, of nu, ingestroomd is in die voetbalpyramide. De competitie waar ze nu in spelen is één grote grap, wat dood en doodzonde is als eindstation van de jeugdopleiding. De stap van de A1 (via het 2e) naar het 1e wordt zo wel erg groot, die jongens spelen amper serieuze wedstrijden.
badfrisianboy schreef:Allemaal de erfenis van Vonk en van der Wiel en consorten. Onder dat bestuur is er, net als onder het bestuur van Veenstra en consorten, alleen maar sprake geweest van wanbeleid. Beide besturen ontbrak het volledig aan visie en inzicht op zowel technisch, commercieel en communicatief gebied. Wat dat betreft doet het huidige bestuur het stukken beter, al zijn er ook bij hun nog wel verbeterpunten aan te wijzen.
Wizard schreef:Betreft volgens mij een spits. Jonge veelbelovende jongen die ook in Jong Australië speelt (Australië U21 zal dat dan zijn)
Keer terug naar Spelers & staf
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast