Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

drika746
Superster
Berichten: 2580
Lid geworden op: 05-01-2007 21:37

Bericht door drika746 »

In de regio zit weinig talent, buiten de regio zit je al snel in de tweede keus van andere grotere clubs. Als je iets wilt moet je dus gewoon wel van uit het buitenland halen!
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Nu hebben we dus zo'n noodgeval. Rico reist mee en zal dus waarschijnlijk op de bank zitten.
Wie is hij, wat zijn zijn kwaliteiten. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

Contract voor jeugdinternational Johnny de Vries
28 mei 2008
sc Heerenveen heeft verdediger Johnny de Vries voor twee seizoenen vastgelegd. De Friese club heeft bovendien een optie voor nog eens twee jaar op de 18-jarige jeugdinternational. De uit Appelscha afkomstige Johnny de Vries kwam in 2002 via de voetbalschool bij sc Heerenveen terecht.
Achtergrond info:
Naam: de Vries
Voornaam: Johnny
Geboortedatum: 20.02.1990
Geboorteplaats: Appelscha
Laatst gewijzigd door Ironis op 22-10-2009 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ironis
Wereldspeler
Berichten: 1438
Lid geworden op: 27-04-2009 11:39
Locatie: Rotterdam

Bericht door Ironis »

En hij mag mee naar Berlijn. Iemand een idee over deze jongen?
Gebruikersavatar
Fanatic 4-ever
Forumicoon
Berichten: 6181
Lid geworden op: 17-12-2004 22:21
Locatie: Oudeschoot

Bericht door Fanatic 4-ever »

Ken hem nog van middelbare school, toen dolde hij altijd met gemak iedereen. Was toen vaak middenvelder maar ik geloof dat hij bij de jeugd vaak als verdediger speelt. Zat ook in de Nederlandse jeugdelftallen. Zou mooi zijn als een jongen uit de turfgraverstreek doorbreekt, voor zover ik hem ken heeft hij er wel veel voor over en goede instelling.
Corruption is everywhere, fight it!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het is wel een stimulans voor alle spelers in de opleiding als dit soort jongens mee mag met het eerste. Ik verwacht ook dat dit beter begeleid gebeurd dan onder Sollied waar spelers kwamen en gingen.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Misschien deze man eens opstellen...kan nooit slechter zijn dan duo Bak/ dingsdag
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Jammer voor jou dat het een back is.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Omdat de laatste tijd weer meer jeugdspelers tegen het eerste elftal aan zitten of er zelfs voor spelen word dit topic weer interessant.

De jeugdopleiding word m.i. stapje voor stapje beter en professioneler. Na de fusie met FC Emmen is vooral de kwaliteit van de B's er op vooruit gegaan, in dit elftal spelen de meeste Emmenaren. Enkele jaren geleden was de jeugd opleiding niet zo ver als die nu is. In de jaren 2002-2007 had je vaak enkele (2 a 4 spelers) betere talenten per team. Momenteel is het zo dat elk team over een talent of 8 a 9 beschikt die overduidelijk mee kunnen met het niveau wat in de jeugd opleiding van ze gevraagd word. Hiernaast komen dan nog de talenten die net iets minder zijn. (in veel gevallen zijn dit dan weer de eerste jaars.)
Waar het in veel gevallen nog mis gaat is de definitieve stap naar het eerste elftal of het betaalde voetbal. M.i. gaat er nog te veel mis op het mentale vlak. Nog te vaak haken spelers af rond hun 19 a 20ste leeftijd, terwijl ze wel het talent en potentie hebben voor het profvoetbal. Hopelijk kan men dit verbeteren, men is al bezig geweest om Foppe de Haan aan te stellen als mentor, om zo de spelers te begeleiden naar het profvoetbal. Zoals ik begrepen heb heeft Heerkes die functie tijdelijk over genomen. Door het vertrek van enkele spelers (Kopic, Kalou, Ingelsten en Elyounoussi) is de kans op speeltijd voor enkele spelers vergroot.

Met de A's gaat het sportief niet geweldig, maar die zijn dan ook 9 spelers verloren aan het beloften elftal. Ook was de blessure van Quenten Martinus (Liverpool had vrij concrete interesse) erg jammerlijk. Wel is de ontwikkeling van Valpoort, Gouweleeuw, Wouda en Schmidt verheugelijk te noemen. Vanuit de beloftes zijn er verschillende spelers die steeds nadrukkelijker aan de deur kloppen, zo ontwikkelen Luciano Narsingh, Pawel Wojciechowski en Rico Wolven zich goed. Het is nog erg jammer dat Jonssen kwakkelt met zijn fysieke gesteldheid, hij stond enkele jaren geleden bekend als enorm talent. In dat opzich is het ook jammer dat Smarason en Roorda niet vaker aan spelen toe komen, dat zijn toch spelers uit de jeugdopleiding.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Lipton schreef:verhaal waar ik me in kan vinden
Aangezien jij ook de jeugdteams nadrukkelijker dan de gemiddelde sc Heerenveen-supporter volgt, heb ik een vraag voor je. Weet jij wat er met Bart de Groot aan de hand is, het enige wat ik me kan bedenken is dat hij geblesseerd is. Echter, daarover staat niets op de officiële site vermeldt.
Hij staat bekend als een talentvolle centrumverdediger, Chris van Puyvelde sprak ook de hoop uit dat hij door zou breken in het eerste elftal. De Groot zat dit seizoen ook al een aantal keren bij het eerste op de bank, maar speelde dit seizoen slechts drie duels voor de beloften.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Bart dee Groot heeft volgens mij een blessure. Maar volgens mij heeft hij geen enkele keer op de bank gezeten bij ons. Overigens vind ik dat niet direct een speler waarvan we veel moeten verwachten. Ik vind Gouweleeuw in potentie een betere speler dan de Groot.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Leuk om eens wat over de andere teams te lezen, want ik heb daar helemaal geen zicht op. Maar wordt het niet eens tijd dat er eindelijk weer eens een jeugdspeler doorbreekt? Ik herinner me de debuten van Pawel, Stolte en Narsingh, maar die verdwenen daarna meteen weer in de vergetelheid. Jammer, want Pawel en Narsingh worden dit jaar alweer 20, dus de tijd begint te dringen.

Die Wolven is toch linksback? Misschien is die rijp voor een uitstapje naar de eerste elf, want daar kunnen we nog wel wat versterking gebruiken.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Pawel heeft een tijdje heel goed gespeeld, maar viel ver terug door een blessure. Hij is de laatste tijd weer goed in vorm en blessure vrij. Waarschijnlijk krijgt hij binnenkort wel weer eens een kans voor het eerste elftal. Narsingh zit ook dicht tegen het eerste aan. Wolven is net als Stolte nog rijp voor het eerste elftal, maar speelminuten kunnen wel bijdragen aan het versnellen van hun ontwikkeling.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

Ik denk dat er eerst meer vastigheid en vertrouwen in ons eerste team moet komen voordat jongens als Pawel, Stolte en Narsingh doorbreken. In het huidige Heerenveen is het eerder: welke talenten gaan breken? Djuricic is een uitzondering, maar die jongen is onvoorstelbaar goed. Eigenlijk is hij ook geen talent, maar een directe versterking.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Ik ben toch meer van het inmiddels bekende gezegde 'goed genoeg is oud genoeg'. Die jongens zullen - ook gezien hun leeftijd - toch een keer moeten doorbreken. Ik zie niet in waarom we zouden wachten als de concurrentie uit het eerste team zo opzichtig loopt te falen.
boy waterman
Selectiespeler
Berichten: 737
Lid geworden op: 01-06-2004 12:37
Locatie: drachten

Bericht door boy waterman »

waar ik eigenlijk op hoopte dat dit jaar een beetje de doorbraak van Quenten martinus.
maar helaas dit jaar weinig zien spelen dit jaar en lees net dat ie een blessure heeft/had..iemand idee wat ie heeft gehad of nog steeds heeft?
is toch een speler die fysiek/lengte mee heeft,technische speler en goed loop vermogen op middenveld.
toch erg benieuwd of hij het 1e gaat halen of het de nieuwe jerral wolfgang word en later ook niks van hoord.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

boy waterman schreef:waar ik eigenlijk op hoopte dat dit jaar een beetje de doorbraak van Quenten martinus.
maar helaas dit jaar weinig zien spelen dit jaar en lees net dat ie een blessure heeft/had..iemand idee wat ie heeft gehad of nog steeds heeft?
is toch een speler die fysiek/lengte mee heeft,technische speler en goed loop vermogen op middenveld.
toch erg benieuwd of hij het 1e gaat halen of het de nieuwe jerral wolfgang word en later ook niks van hoord.
Knieblessure waar hij eigenlijk al het hele seizoen zoet mee is
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ja wel erg zuur voor Quenten, maar wel een leer moment. Vorig seizoen had zowat heel Europa interesse voor de ze jongen.
Ger Klein Kerkrade
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-02-2010 13:33

Bericht door Ger Klein Kerkrade »

Hoi, hoi
Met grote belangstelling volg ik de discussie van jullie over de talenten. Rico Wolven heb ik diverse malen gezien, waarom omdat hij bij mij altijd positief opviel. Er wordt gezegd dat hij een linksback is maar die kan veel meer dan men denkt. Jammer dat zulke jongens geen echte kans krijgen, snap wel dat er op dit moment geknokt moet worden en er geen experimenten kunnen plaats vinden.
Het zou mij niks verbazen dat er kapers op de kust zijn voor hem, maybe diep in het zuiden??? :twisted:

Met sportieve groet:

Ger
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

mochten er al talenten zijn bij ons, dan zullen die echt niet verkocht worden aan Roda.
Enkel spelers die men te zwak acht of geen toekomst voorspelt, zullen heerenveen verlaten.
wellicht dat ze dan hun heil in klein kerkrade zoeken.
Wij zijn Heerenveen.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Het is hier ook wel wat ongebruikelijk geworden om taenten snel een structurele kans te geven. Sollied jha dwat incidentele proefballontjes en Everse durft het nu aan met Djuricic maar verder is het minimaal geweest. Men haalt liever middelmaat van ver dan dat men de eigen jeugd de kans geeft. Ik herionner me Heerenveen-Ajax (3-3) waarbij we met een jonge verdediging speelden waravan een aantal jongens toch een respectable aantal wedstrijden in het vbetaald voetbal haalde. Dat we nu verdedigend zo klem zitten is ook een schande als je kijkt naar de investering die Heerenveen jaarlijks in zijn jeugdopleiding doet. Niet één speler in de laatste jaren die de stap heeft kunnen maken.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

De jeugdopleiding is kwalitatief veel beter geworden dan 5 jaar geleden. Toen wat het niveau vele lager dan nu het geval is.
Men wil de selectie nu inkrimpen met meer jeugdspelers, ook omdat het nu eindelijk mogelijk is, het niveau verschil tussen de A junioren en het eerste elftal is gekrompen ten opzichte van 5 jaar geleden.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Dat zou heel mooi zijn. Talenten als Djuricic zul je niet uit je opleiding halen maar verdedigers zoals ooit Venema, Klompe moet je zelf toch kunnen opleiden. Zodat je niet veroordeeld bent tot exotische oplossingen met alle bijwerkingen vandien.
teamplayer
Wereldspeler
Berichten: 1145
Lid geworden op: 06-09-2007 17:55
Locatie: makkum

Bericht door teamplayer »

Voorbeeld van de laatste jaren: Bak Nielsen raakte geblesseerd. Zijn vervanger Henrico Drost deed het redelijk goed. Hij heeft het niet gered, maar heeft ons in die periode prima geholpen. Nu hebben we een falende achterhoede en wordt er steeds stuivertje gewisselt: Dinsdag voor Popov en andersom. Ik snap dat deze jongens wat meer krediet hebben, maar hoeveel ten opzichte van een talent?Waarom is er binnen de organisatie geen scout/beleidsbepaler/jeugdtrainer die aangeeft wat er op skoaterwald voor Jan E rondloopt?
STERK DOOR EENHEID!!!!!!!!!!
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Die lijn lijkt doorgesneden sinds Sollied trainer was. Mooi speerpunt voor Jan de Jonge om op te pakken, lijkt me. Al is de huidige fase niet de makkelijkste om spelers door te laten stromen. Zowel het eerste team als de A junioren staan er slecht voor. Die moeten beide in de benen worden gehouden.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Goed is anders, maar de A's van sc Heerenveen gaan echt niet degraderen. Het ontbreekt ze nog te vaak aan geluk.
Gebruikersavatar
Skopperij
Forumicoon
Berichten: 6176
Lid geworden op: 21-03-2007 17:47

Bericht door Skopperij »

teamplayer schreef:Ik snap dat deze jongens wat meer krediet hebben, maar hoeveel ten opzichte van een talent?Waarom is er binnen de organisatie geen scout/beleidsbepaler/jeugdtrainer die aangeeft wat er op skoaterwald voor Jan E rondloopt?
Omdat deze club structureel een probleem heeft met verdedigers. We zien het aan Kopic en Djuric, dat moeten onvoorstelbare prutsers zijn. Want waarom zouden Bak en Dingsdag dan steeds weer de voorkeur krijgen?

Bij de beloften zal het niet veel beter zijn. Gouweleeuw schijnt een goeie te worden, maar de afweging is of je zo'n talent nu voor de (gouwe)leeuwen moet gooien. Dat kan alleen als die jongen echt een toptalent als Djuricic is. Hetzelfde geldt voor Lazaro of Otigba.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Jongens als Klompe en Venema zijn ook ooit voor de leeuwen gegooid omdat ze goed genoeg waren en ook omdat er geen bvetere alternatieven waren. Hoewel we ook hier berichten lezen dat de jeugdopeodig steeds beter wordt is de doorstroming naar het eerste team er maar heel beperkt. Voor heel creatieve spelers zoals Djuricic snap ik dat. Raar dat we maar geen verdedigers zelf kunnen opleiden.
ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Bericht door ALS 26.000 »

Vooral backs zouden uit de eigen jeugd mogen komen. Centrale verdedigers hebben vaak een stuk routine nodig en moeten misschien eerst ervaring op doen als back.
Hoe ontwikkelt Bergsma zich bij Emmen? Speelt hij wel?
De stap is groot van de jeugd naar het 1e en je moet inderdaad durven. Djuricic is een extreem talent die zelfs al heel snel bepalend kan zijn. Eriksen zelfde verhaal, maar voorin of op het middenveld mag je nog wel eens een foutje maken. Als verdediger wordt dat al snel afgestraft. Dat maakt het moeilijker om als jonge jongen achterin te debuteren.

Vaak worden de grote talenten ook al ver van tevoren aangekondigd. Roorda werd al aangekondigd als groot talent vanaf het moment dat hij in de B's zat zo ongeveer. Ook werd hij vaak al genoemd in interviews door trainers als aanstormende man. Djuricic wordt al sinds zijn komst een grote toekomst voorspeld.
Over welke talenten wordt nog meer zo gesproken? Djurici noemt Fazli een speler die straks de sterkste speler van de eredivisie zal zijn, maar dat bedoelde hij letterlijk geloof ik ;-)
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Bergsma speelde eerst vrij veel. Maar de laatste tijd is hij wat geblesseerd geweest en volgens mij ook gepasseerd in de rangorde.
Plaats reactie