Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Bubbe schreef:
Interessanter vind ik dan de vraag op welk niveau Kada had kunnen zitten als hij twee jaar Jupiler League had gespeeld, was immers toch een belangrijke speler bij de beloften enkele seizoenen geleden. Moet je bij de buren kijken om beter te worden? Ik denk het niet, als Kada het in de Jupiler League had laten zien dan was de stap naar het eerste van Heerenveen (of Heracles) een stap geweest die hij wellicht wel had kunnen maken.
Het was in elk geval leerzaam geweest. Jl is immers een hoger niveau dan tweede divisie of de beloftencompetitie. Wat Kada betreft, die heeft zichzelf overschat en had inderdaad beter voor een verhuur aan een JL club moeten kiezen.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

Zaterdag even wezen kijken bij de A1 van de SC. Zit toch nog aardig wat talent tussen. Even wat spelers waarvan ik verwacht dat ze het zouden kunnen halen .

- Trevor Doornbusch, beer van een keeper met goede reflexen en een hele goede uittrap. Nog maar 17 jaar en nu al zoveel fysiek is toch mooi. Al is het voor jonge keepers toch altijd lastig om door te stromen.
- Kik Pierie, was er zaterdag niet bij maar gaat er ook sowieso wel komen.
- Stijn Pierie, de broer van Kik. Speelde zaterdag erg sterk als rechtsback. Een beetje type Janmaat. Heeft ook al een contract.
- Julius Magnusson, verdedigende middenvelder en ook aanvoerder van dit team. Prima speler.
- Dennis Johnsen, het Deense toptalent. Vorig jaar lang geblesseerd geweest maar speelde zaterdag een prima wedstrijd. Kan ook een goede speler worden voor ons.

Hoop dat we deze jongens op korte termijn in het eerste gaan zien en dan vooral de broeders Pierie en Johnsen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2498
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

GeraldSibon35 schreef:Zaterdag even wezen kijken bij de A1 van de SC. Zit toch nog aardig wat talent tussen. Even wat spelers waarvan ik verwacht dat ze het zouden kunnen halen .

- Trevor Doornbusch, beer van een keeper met goede reflexen en een hele goede uittrap. Nog maar 17 jaar en nu al zoveel fysiek is toch mooi. Al is het voor jonge keepers toch altijd lastig om door te stromen.
- Kik Pierie, was er zaterdag niet bij maar gaat er ook sowieso wel komen.
- Stijn Pierie, de broer van Kik. Speelde zaterdag erg sterk als rechtsback. Een beetje type Janmaat. Heeft ook al een contract.
- Julius Magnusson, verdedigende middenvelder en ook aanvoerder van dit team. Prima speler.
- Dennis Johnsen, het Deense toptalent. Vorig jaar lang geblesseerd geweest maar speelde zaterdag een prima wedstrijd. Kan ook een goede speler worden voor ons.

Hoop dat we deze jongens op korte termijn in het eerste gaan zien en dan vooral de broeders Pierie en Johnsen.
Bedankt voor de update! Altijd leuk om te horen en te lezen!! Wat vind je van Zohair Labyad, Jizz Hornkamp, Tristian Borges en Jamal Amofa? Gaat een van deze heren ooit uitkomen voor het eerste?
Heerenveen fan in Leiden
Mainfield2016
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-05-2016 10:54

Bericht door Mainfield2016 »

Jazz schreef:
Bedankt voor de update! Altijd leuk om te horen en te lezen!! Wat vind je van Zohair Labyad, Jizz Hornkamp, Tristian Borges en Jamal Amofa? Gaat een van deze heren ooit uitkomen voor het eerste?
Toekomstige 1e elftal spelers uit opleiding / jong sc heerenveen
* talent met mogelijkgeheden voor eerste elftal
** zeer talentvol
*** goudmijntje

Goal Trevor Doornbusch **
Linksback Rannick Schoop *
verdediger Kik Pierie ***
verdediger Stefan Gartenmann *
rechts back Joris Voest *
Middenvelder centr Tristan Borges **
Middenvelder centr Jordy Bruijn ***
Middenvelder nr10 Michel Vlap **
Linker vleugel Christos Almpanis *
Spits Jizz Hornkamp **
Rechter vleugel Dennis Johnsen ***!
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Beste Mainfield2016, vast met hele goede bedoeling gepost, maar als je Voest als rechtsback neerzet en Schoop als linksback kan ik de hele post niet serieus nemen.
Spijt heb je morgen maar!
Mainfield2016
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-05-2016 10:54

Bericht door Mainfield2016 »

Ebiede schreef:Beste Mainfield2016, vast met hele goede bedoeling gepost, maar als je Voest als rechtsback neerzet en Schoop als linksback kan ik de hele post niet serieus nemen.

Hmm foutje ebiede maar blijkbaar ken jij mijn kennis heel goed inschatten om dat ik de backs per ongeluk omgedraaid heb . We zullen zien
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Van wat ik heb gezien gaat Jizz Hornkamp het niet redden. Dat je daar 2 sterren voor geeft vind ik onbegrijpelijk. Is een aardige spits, maar niet meer dan dat. Zou misschien uiteindelijk wel in de 2e klasse passen, maar dan heb je het ook gehad.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Voetballeerproces
Nieuw talent
Berichten: 120
Lid geworden op: 27-01-2015 23:10

Bericht door Voetballeerproces »

Kan iemand iets meer over Jordy Bruijn vertellen, laat in de samenvattingen leuke dingen zien. Is er iemand die vaker gaat kijken bij de beloften?
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Feyenoord is bezig om toch die piramide in te komen met de Beloftes. Ik mag aannemen dat wij dat ook willen, zeker omdat we beter zijn dan Feyenoord :)

Maar is de club hier mee bezig, zijn ze alert? Ik bedoel, Feyenoord gaat echt niet in de 5e Klasse zaterdag starten, dat weten we allemaal. En dus hoeft Heerenveen dat dan ook niet.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2498
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Satyr schreef:Feyenoord is bezig om toch die piramide in te komen met de Beloftes. Ik mag aannemen dat wij dat ook willen, zeker omdat we beter zijn dan Feyenoord :)

Maar is de club hier mee bezig, zijn ze alert? Ik bedoel, Feyenoord gaat echt niet in de 5e Klasse zaterdag starten, dat weten we allemaal. En dus hoeft Heerenveen dat dan ook niet.
Was toentertijd te duur voor ons. Misschien moeten we het weer even aankaarten bij de directie?
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Voetballeerproces schreef:Kan iemand iets meer over Jordy Bruijn vertellen, laat in de samenvattingen leuke dingen zien. Is er iemand die vaker gaat kijken bij de beloften?
Ik vind het een speler om op te blijven letten. Het is het type speler waarvoor mensen naar het stadion komen. Hij laat in ieder geval op reserveniveau zien prima te kunnen ballen. In Amsterdam noemden ze hem een type Xavi. Helaas heeft hij die hooggespannen verwachtingen daar door blessureleed niet waar kunnen maken.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Zwart Schoeisel
Bankzitter
Berichten: 162
Lid geworden op: 26-03-2015 15:37

Bericht door Zwart Schoeisel »

Satyr schreef:
Was toentertijd te duur voor ons. Misschien moeten we het weer even aankaarten bij de directie?
Toen sc Heerenveen kon instromen in de Jupiler League (na kampioenschap Beloften) waren de eisen die de KNVB stelde nog veel te hoog en daardoor waren de kosten heel hoog en ook was de tijd om het toen überhaupt te regelen heel kort. Het nu instromen in de voetbalpiramide heeft veel lagere eisen en dus ook kosten, nu zou iedere club het moeten kunnen en ook zeker doen!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Ja eh... we gaan toch niet helemaal onderaan beginnen met potjes tegen VWC, Ouwe Syl en weet ik wat voor niveau er tegenwoordig speelt. 22x 35-0 winnen, jeuh
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Satyr schreef:Ja eh... we gaan toch niet helemaal onderaan beginnen met potjes tegen VWC, Ouwe Syl en weet ik wat voor niveau er tegenwoordig speelt. 22x 35-0 winnen, jeuh
Gewoon een gemiste kans. Denk niet dat de KNVB zomaar even ons beloftenteam in de tweede divisie gaat zetten. Zou niet fair zijn tov gepromovoveerde of gedegradeerde clubs.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2498
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

16 jarige aanvallende middenvelder van Deense afkomst Emil Frederiksen tekent een 3 jarig contract. Hij heeft al een aantal wedstrijden gespeeld voor Denemarken onder 16 en 17. Iemand die weet of dit een groot talent is?
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Jazz schreef:16 jarige aanvallende middenvelder van Deense afkomst Emil Frederiksen tekent een 3 jarig contract. Hij heeft al een aantal wedstrijden gespeeld voor Denemarken onder 16 en 17. Iemand die weet of dit een groot talent is?
Het schijnt van wel. Viborg had hem graag binnenboord gehouden. Emil speelde oktober 2015 tijdens een oefenstage een wedstrijd en gaf hierin een assist en scoorde. Dat lijkt me niet slecht als je als 'newbie' in een compleet vreemd elftal speelt. Als je de verhalen mag geloven is hij technisch zeer vaardig. Ziet hij het spel, de ruimte en zijn medespelers goed en is hij ook nog eens doelgericht. Als hij eventueel potentie heeft om in de voetsporen van zijn pa te treden dan staat ons nog wat te wachten want die werd alltime topscorer in de Deense Superliga met 134 goals.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Jelmer1981
Wereldspeler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 08-06-2008 09:10

Bericht door Jelmer1981 »

Roelof de Vries meld op twitter dat het gerucht gaat dat Rewan Amin vertrekt naar de Zweedse tweede divisie.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2498
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Jelmer1981 schreef:Roelof de Vries meld op twitter dat het gerucht gaat dat Rewan Amin vertrekt naar de Zweedse tweede divisie.
Zal het geen verassing vinden. Is ook al weer 21 jaar. Nooit de stap kunnen maken naar het basiselftal. Op dit moment is het daar extreem vol. Hij zal niet binnen heel veel tijd het eerste halen, dus dan kan je beter ergens anders heen gaan met meer vooruitzicht op een basisplek.
Heerenveen fan in Leiden
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Qua scouting waait er een frisse wind met Hamstra. Hij denkt heel anders dan mannen als Vonk en Hansma die Scouten naar Riemer zijn wensen. Hamstra huurt wel, om gaten te vullen en Hamstra komt met japanners, supertalenten en een routinier.

Op zich prachtig, maar duidelijk is ook wel dat de club momenteel weer minder snel voor eigen jeugd kiest. Pelle raakt nu buiten beeld door een transfer en zo zijn er meer talenten die door aankopen voorlopig niet zullen spelen.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Knipecity schreef:zo zijn er meer talenten die door aankopen voorlopig niet zullen spelen.
Aan welke talenten zat je te denken?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Knipecity schreef:Qua scouting waait er een frisse wind met Hamstra. Hij denkt heel anders dan mannen als Vonk en Hansma die Scouten naar Riemer zijn wensen. Hamstra huurt wel, om gaten te vullen en Hamstra komt met japanners, supertalenten en een routinier.

Op zich prachtig, maar duidelijk is ook wel dat de club momenteel weer minder snel voor eigen jeugd kiest. Pelle raakt nu buiten beeld door een transfer en zo zijn er meer talenten die door aankopen voorlopig niet zullen spelen.
We huurder wel vaker hoor, Dijks immers van Ajax.
Yuki zal denk ik wel al langer op de radar hebben gestaan alleen Hamstra mocht het afmaken. Schaars waren ook al langer contacten mee. Volgens mij had Vonk niet een zo afwijkend aankoopbeleid gevoerd.
Hamstra moet zich wat mij betreft nog bewijzen. Vind het ook een beetje jammer voor Pelle, die moet nu op de bank omdat een huurling als Odegaard er zo nodig in moet. Pelle ontwikkeld zich zo niet, vind Odegaard eigenlijk tegenvallen en loopt straks zo weer de tent uit.
Vind het maar discutabel wat er nu gebeurd.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Knipecity schreef:Op zich prachtig, maar duidelijk is ook wel dat de club momenteel weer minder snel voor eigen jeugd kiest. Pelle raakt nu buiten beeld door een transfer en zo zijn er meer talenten die door aankopen voorlopig niet zullen spelen.
Jammer dan. Er moet een representatief elftal staan dat in staat is om op zijn minst de play-offs te halen. Als de spelers in dat elftal nou uit de eigen jeugd komen of van elders gehaald zijn zal mij een worst zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Het niveau van de opleiding is wel aan het dalen, dat zie je overal terug.
Voorheen speelde Heerenveen altijd in de eredivisie met de jeugd, nu zie je dat men moeite heeft om in de 1e divisie te blijven.
Voorheen had je per groep ook 5/6 echt grote talenten, nu is dat alweer veel minder.

Er is meer concurrentie in de regio gekomen, Groningen heeft flinke stappen gezet met de opleiding, Zwolle is goed bezig en Cambuur heeft ook weer een volledige opleiding.
Het concept om spelers uit het westen te halen is nu ook ontdekt door andere clubs, en daardoor is er meer concurrentie.

Ik ben benieuwd wat de plannen zijn van Heerenveen om weer terug te komen op het oude niveau.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Veel heeft simpelweg ook te maken met de lichting. Een tijdje terug stroomde het ene na het andere talent door. Op dit moment is dit wat minder, wat volgens mij ook samenloopt met de Nederlandse talenten in het algemeen. Op dit moment hebben wij als land niet heel veel (groot) talen om op te teren.

Dit neemt overigens niet weg dat je altijd in je jeugdopleiding moet blijven investeren en mee moet gaan met de meest recente ontwikkelingen.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Het begint met visie en geld.

Beide zaken komen langzaam maar zeker weer op de rit. Dossier Sportstad eerst maar eens afronden voordat je "Abenello" kunt uitvoeren.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2498
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Is er geen belangstelling voor de sponsoring van het jeugdcomplex, net zoals bijvoorbeeld bij AZ (AFAS)?
Kan me niet voorstellen dat er geen manieren zijn om geld te investeren in zoiets belangrijks als de jeugdopleiding...
Heerenveen fan in Leiden
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Opvallend nieuws van VI:
SC Heerenveen wil met zijn beloftenelftal alsnog toetreden tot de voetbalpiramide. Die wens lijkt op korte termijn echter niet uitvoerbaar.
Begin vorig jaar stelde de KNVB de voetbalpiramide open voor beloftenelftallen. De toenmalige leiding van Heerenveen ging niet in op deze uitnodiging, net als bijvoorbeeld Feyenoord, ADO Den Haag en Roda JC Kerkrade. In plaats daarvan spelen deze clubs met hun beloftenelftal in een competitie voor reserveploegen die geen onderdeel uitmaakt van de normale competitiestructuur van de KNVB. Gerry Hamstra, afgelopen zomer aangesteld als technisch manager van Heerenveen, zou dit graag anders zien.

'Dat lijkt ons voor de ontwikkeling van onze talenten veel beter om in de normale competitiestructuur te spelen', aldus technisch manager Gerry Hamstra tegen Voetbal International. 'Daarin speel je serieuze wedstrijden tegen ploegen die echt ergens voor spelen. Er is media-aandacht, er zijn meer supporters, kortom: je komt er in het klein alles tegen waar je later in het eerste elftal ook mee te maken hebt.'

Probleem is dat Jong SC Heerenveen bij een overstap naar de reguliere voetbalpiramide terecht komt in de kelder van het amateurvoetbal. 'Dat is hoe we het vorig seizoen met alle clubs hebben afgesproken', laat Koen Adriaanse van de KNVB weten. 'Alle beloftenelftallen konden per ingang van dit seizoen instromen. Als Heerenveen dit ook had gedaan, hadden ze nu waarschijnlijk al in de Tweede Divisie gespeeld. Een club die nu alsnog wil instromen, moet onderaan beginnen.'

'Uitzonderingen kunnen wij in principe nu niet meer maken', vervolgt Adriaanse. 'Dit zou alleen kunnen na overleg met de betaaldvoetbalclubs en amateurclubs.'
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Dan moet je dat gewoon accepteren en in de vijfde klasse beginnen. Dom beleid geweest vorig jaar.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Welnee, ons geluk is dat Feyenoord hetzelfde wil. En die gaan echt niet in de 5e Klasse beginnen, en wij ook niet.

Dat regelt de KNVB wel.
Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2544
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

http://www.voetbalnoord.nl/klasse_uitsl ... =201603504

Mooi man, uit naar Hommert-Jutryp :mrgreen: 0-46 bij rust
Plaats reactie