Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-10-2021 07:24

Toch wel zorgwekkend, alle jeugdteams verliezen dit weekend. 0-9, 0-4, 0-2, 0-5 en 1-2.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 03-10-2021 19:21

Het staat al jaren stil bij Heerenveen, clubs als Zwolle, Groningen en ook Cambuur hebben de afgelopen jaren flink wat progressie gemaakt.

Er is een kliekje aan trainers wat al jaren het zelfde is. 0 innovatie en geen cultuur van verbeteren en werken met een visie uit 2010. Zonde.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor hhage » 03-10-2021 20:37

Lipton schreef:Het staat al jaren stil bij Heerenveen, clubs als Zwolle, Groningen en ook Cambuur hebben de afgelopen jaren flink wat progressie gemaakt.

Er is een kliekje aan trainers wat al jaren het zelfde is. 0 innovatie en geen cultuur van verbeteren en werken met een visie uit 2010. Zonde.


De jeugd van Cambuur speelt tegen amateurclubs, en Groningen 012 verloor met 39-2. Wat een progressie....
Heerenveen jeugd speelt gewoon in de hoogste divisies. Dat Cambuur van de jeugd van De treffers wint, en de jeugd van Heerenveen verliest van Feyenoord is geen goede indicatie. Heerenveen-jeugd spelen gewoon op een goed niveau
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-10-2021 21:54

Maar verliezen vrijwel alles en er komt weinig door de laatste jaren.

Zit jij dicht op de opleiding Lipton? Geen cultuur van verbeteren en werken met een visie uit 2010? Zijn de trainers dan niet goed genoeg? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Je zou denken in deze tijd dat de club de opleiding heel belangrijk maakt zodat er spelers kunnen doorbreken en verkocht kunnen worden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor xander » 04-10-2021 09:48

We lopen meer en meer achter de feiten aan ook FC Utrecht steekt 15 miljoen in de jeugd en een nieuw trainingscomplex in Overvecht.

We gaan de achterstand niet meer inhalen zijn nu één van de laatste clubs waar we vroeger voorloper waren. Zooitje bij de club.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 04-10-2021 10:13

Heerenveen rules schreef:Zit jij dicht op de opleiding Lipton? Geen cultuur van verbeteren en werken met een visie uit 2010? Zijn de trainers dan niet goed genoeg? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Je zou denken in deze tijd dat de club de opleiding heel belangrijk maakt zodat er spelers kunnen doorbreken en verkocht kunnen worden.


Vanaf het seizoen 2009/2010 ben ik de opleiding van Heerenveen intensiever gaan volgen, ik was er vaak wel 1 a 2x per maand even een dagje te kijken. De laatste jaren is dat minder geworden, ook omdat het niveau van de opleiding aan het teruglopen is. Nu kijk ik eigenlijk alleen nog als er een leuke tegenstander langs komt, zoals AZ O18 een week of 2 terug.

Het is echt jammer, maar de "oude" tijden zijn wel voorbij. Als je 5 jaar terug in de tijd gaat dan had elke lichting wel een groepje van 5/6 jongens die echt goed waren en daar bovenop nog wel 2 of 3 jongens waarvan je dacht: het kan niet anders dan dat die jongens het 1e gaan halen.
De laatste jaren zijn er dan nog wel aardig wat spelers doorgebroken naar het 1e elftal, dus dan lijkt het: Het gaat wel goed.

Maar de problemen zitten in mijn ogen wel echt veel dieper.
De opleiding mist in mijn ogen wel een moderne visie, op voetbal maar ook op opleiden. Ze werken nog steeds zoals in 2010. Terwijl er zoveel veranderd is de afgelopen jaren.
Wat ik eerder ook aangaf: Waar Heerenveen stil heeft gezeten hebben andere clubs in de regio progressie gemaakt. Groningen heeft een goede opleiding, Zwolle heeft ook flinke stappen gemaakt en Cambuur heeft sinds 5 jaar ook weer een opleiding en daar breken nu ook de eerste talenten door naar het 1e elftal.

Ik ben heel benieuwd wat Ferry zijn plannen zijn met de opleiding, eigenlijk zou de bezem er echt doorheen moeten. Met alle respect, maar de mannen die daar al jaren zitten moeten er eigenlijk uit. De opleiding kost 1,8 miljoen euro per jaar, en daar moet toch veel meer rendement uitkomen wil je dat bedrag verantwoorden. (Groningen zit op 1,5 miljoen, Zwolle op 1,2 miljoen en Cambuur op 400.000 per jaar)

Een nieuw complex zou ook een must zijn, maar daar liggen in mijn ogen de problemen echt niet.

Wat in mijn ogen wel positief is dat er nog steeds genoeg talenten rond lopen die het 1e kunnen halen. Maar Heerenveen is echt minder aantrekkelijk geworden voor jongens uit bijvoorbeeld de randstand.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 04-10-2021 21:29

Er is een nieuwe HJO, wellicht dat die wat teweeg kan brengen. Een nieuw sportpark is nodig, maar inderdaad geen garantie dat er meer spelers vanuit de academie doorkomen. Ik sta er te ver vanaf om een oordeel te vellen over de opleiding. Maar feit is dat ik veel nederlagen voorbij zie komen als ik het bekijk en er weinig uit de opleiding doorkomt. Dan gaat er iets niet goed blijkbaar.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 07-10-2021 07:54

Vooral dat laatste is zorgelijk. En dat zie ik niet snel veranderen. De O18 viel mij echt tegen. Die nieuwe Noor is wel goed, maar ontzettend klein. (Braude)

Puur naar resultaat kijken bij jeugdvoetbal is niet verstandig, maar het feit dat in de winterstop meerdere teams gaan degraderen is zorgelijk.
Er moet echt wat veranderen en verbeteren bij de opleiding, maar ik heb het idee dat men zich daar totaal niet van bewust is.
De arrogantie spat er soms vanaf.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-10-2021 16:14

Bij wie?

Resultaten zeggen niet alles nee. Het zal meer gaan om persoonlijke ontwikkeling. Maar gezien wat er doorkomt, gaat dat ook niet best. Ik ben benieuwd wat voor trainers er op staan. Ik hoorde dat er bij Cambuur alleen maar trainers met een academische achtergrond voor de groep staan. Dus goed opgeleid....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 07-10-2021 20:10

De mensen met een functie binnen de club, maar ook er omheen. Ik heb het idee dat men niet door heeft hoe "ernstig" de situatie is.

Dat klopt, er staan daar meer mensen voor de groep met een pedagogische achtergrond.
Als je kijkt naar Heerenveen O14, daar staat Joey van den Berg voor de groep, daar kan ik als buitenstaander niet over oordelen. Maar zou hij jongens echt wat kunnen leren bij bij brengen? Het is natuurlijk voor een groot deel les geven.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor hhage » 07-12-2021 16:04

Toch ff naar de standen gekeken. Daar is niets mis mee,Alleen beloften en O14 staan onderaan, dat O14 onderaan staat is ook goed te verklaren Heerenveen heeft ook een O13 en O15 veel clubs waar O14 tegen moeten hebben geen O13 en 015. De andere teams staan in middenmoot of subtop. Is toch gewoon prima??
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 13-12-2021 11:06

hhage schreef:Toch ff naar de standen gekeken. Daar is niets mis mee,Alleen beloften en O14 staan onderaan, dat O14 onderaan staat is ook goed te verklaren Heerenveen heeft ook een O13 en O15 veel clubs waar O14 tegen moeten hebben geen O13 en 015. De andere teams staan in middenmoot of subtop. Is toch gewoon prima??


Het gaat natuurlijk niet om de ranglijst, maar om het opleiden zelf. De teams presteren wel echt een stuk minder dan pak hem beet 5 jaar terug.

Niek Westra gaat Heerenveen verlaten en is duidelijk niet tevreden hoe het bij de opleiding gaat.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 13-12-2021 15:11

Het gaat natuurlijk niet om de ranglijst, maar om het opleiden zelf. De teams presteren wel echt een stuk minder dan pak hem beet 5 jaar terug.

Niek Westra gaat Heerenveen verlaten en is duidelijk niet tevreden hoe het bij de opleiding gaat.


Tsja, kun je ook benoemen wat t.o.v. van 5 jaar geleden zo'n stuk minder gaat? Er wordt nu geïmpliceerd dat de jeugdopleiding volledig op zijn gat ligt. En ja qua faciliteiten/innovatieve technieken zoals bijv. camera's in lichtmasten op het complex mogen we dan achter lopen op de topclubs, maar als je het afzet op het gebied van echte talenten afleveren aan bijv. nationale jeugdelftallen t.o.v. een club als FC Groningen doet Heerenveen het nog steeds heel behoorlijk.

Zo levert de club talenten als Tygo Land en Timo zaal en in mindere mate Trustin van 't loo af aan de Nederlands elftallen, waar een Groningen hier alleen een Thijmen Blokzijl tot dusver tegenover kan zetten. Ik probeer er mee aan te geven dat we op het gebied van een innovatief sportcomplex zeker achter lopen op veel clubs, maar het herbergen van echte talenten doet de club echt nog wel. (afgezien van de O21 lichting, want dat is een bij elkaar geplukt elftal van spelers die vorig jaar nog bij de amateurs speelden en die verrevan het gewenste niveau bezitten)
De nationale Nederlands jeugdelftallen zijn namelijk voor 95% gevuld met spelers van de nationale top 4. Wat dat betreft doet Heerenveen het nog knap met bovengenoemde talenten.

Ik snap dat je negatief bent rondom de club, maar waaruit maak jij op dat Niek Westra niet tevreden is hoe het
bij de club gaat? Jij kent hem persoonlijk? Krijg meer de indruk dat we hier een bommetje willen gooien, omdat het in zijn algemeenheid wat minder met de club gaat.

En welke talenten op Michel vlap/Pierie na zijn er 5 jaar geleden wel doorgebroken? Toen stond de opleiding er namelijk beter voor zoals je doet voorkomen.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor hhage » 13-12-2021 15:55

Lipton schreef:
Het gaat natuurlijk niet om de ranglijst, maar om het opleiden zelf. De teams presteren wel echt een stuk minder dan pak hem beet 5 jaar terug.

Niek Westra gaat Heerenveen verlaten en is duidelijk niet tevreden hoe het bij de opleiding gaat.


Klopt, maar Heerenveen Rules heeft hier resultaten neergezet toen alle jeugdteams verloren, en jij vond het zorgelijk dat teams op degradatieplekken stonden. En wanneer de resultaten wat beter zijn zijn de uitslagen niet meer belangrijk.....
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-12-2021 18:35

Je hoeft niet veel kennis te hebben om te zien dat de opleiding momenteel niet rendeert. Er breekt niets door. Dat is de graadmeter. Nul jeugdspelers in de basis, en nul tegen de basis aan.

En de jeugdteams verliezen heel veel.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Jazz » 24-07-2022 21:35

PSV is dicht bij een akkoord met sc Heerenveen over de overname van Tygo Land, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De Noord-Brabanders trekken liefst een half miljoen euro uit om het zestienjarige toptalent weg te halen uit Friesland. PSV betaalt de transfersom voor Land uit een speciale talentenpool, die recent door de club is opgezet.

Land ondertekende op 1 juli 2021 al op vijftienjarige leeftijd zijn eerste profcontract bij Heerenveen, kort nadat de minimumleeftijd in Nederland daarvoor met één jaar werd verlaagd (voorheen kon dat pas op zestienjarige leeftijd). Heerenveen ging daartoe over om in elk geval een transfersom over te houden aan de rechtsbenige centrale middenvelder, aan wie al jaren wordt getrokken door andere profclubs. Zijn speelstijl doet denken aan die van Frenkie de Jong.

Zelf vertelde Land, die al vanaf zijn vierde voor Heerenveen speelt, een jaar geleden al over interesse vanuit andere profverenigingen. "Vanaf de Onder 13 kwam er belangstelling van andere clubs, FC Groningen bijvoorbeeld", aldus het toptalent tegenover RTV Drenthe. "Ajax en PSV zijn uiteindelijk ook wel gekomen. Ik wist altijd wel dat Heerenveen de beste club voor mij was. Het maakt niet uit of we tegen Ajax spelen of een andere club, we proberen altijd gewoon te voetballen. Dat past ook het best mij." Nu acht Land zich dus alsnog rijp voor de oversteek naar de Nederlandse voetbalelite.

Land geldt als een van de grootste talenten uit de jeugdopleiding van Heerenveen en mocht op vijftienjarige leeftijd al meetrainen met de Onder 18. Hij werd geboren in Peize, een klein dorp in het noordoosten van Drenthe, en ligt bij Heerenveen vast tot medio 2024. Langer dan voor drie seizoenen mag een vijftienjarig talent wettelijk niet tekenen.


??? Waarom gaan we hier akkoord op? Ligt nog 2 jaar vast! Voor 5 ton, dat is natuurlijk niks. Dan zou ik eerder Land dit seizoen laten debuteren en zien wat er komt.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Lipton » 24-07-2022 21:42

Land is nog lang niet toe aan een stap naar het 1e elftal. Daar is hij fysiek nog lang niet aan toe.
5 ton is een hele mooie deal voor een jeugdspeler.

Overigens wil hij ook graag weg bij de club.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor fuotbalgek » 24-07-2022 23:37

Als hij wil vertrekken kun je weinig doen, maar een zeer hoog doorverkoop percentage zou wel welkom zijn
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Trevorp » 25-07-2022 09:38

Tja, daar doe je dus je hele jeugdopleiding voor.. 5 ton. Ik had hem graag zien debuteren in het ALS. Niet kijkend naar het financieel 'voordeel', maar naar het sportieve, vind ik dit dan ook een droevige zaak. Het is wel de realiteit.

Gun Tygo wel het beste, lijkt me een erg fatsoenlijke en goeie gast.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor boy waterman » 12-08-2022 13:45

Helaas gaat Tieme Klompe weg door prive omstandigheden, maar dan moet Jan de Jonge maar komen,beetje SCH d.n.a en geen club en woont dichtbij.
Of een Geert Arend Roorda eventueel.
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Janneman » 12-08-2022 16:19

Jan de Jonge was in het verleden ook wel succesvol met de (jeugd)teams maar heeft hij momenteel geen club?
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Feanfan 1 » 12-08-2022 16:53

Janneman schreef:Jan de Jonge was in het verleden ook wel succesvol met de (jeugd)teams maar heeft hij momenteel geen club?

Volgens mij is hij assistent-trainer bij Samsunspor in Turkijë. En er staat me iets van bij dat hij ook niet bij het huidige Heerenveen wil werken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Satyr » 19-09-2022 14:56

sc Heerenveen O12 wint 2x op rij een competitiewedstrijd met 9-20. Geen typfout.

Heerenveen O21 verloor bij Excelsior Maassluis, maar niet van het 1e team, maar van hun Beloftes... :roll:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor pes5 » 19-09-2022 23:02

Satyr schreef:sc Heerenveen O12 wint 2x op rij een competitiewedstrijd met 9-20. Geen typfout.

Heerenveen O21 verloor bij Excelsior Maassluis, maar niet van het 1e team, maar van hun Beloftes... :roll:


012 speelt twingames. Twee duels naast elkaar op half speelveld. Scores worden bij elkaar opgeteld.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-09-2022 05:45

014 staat op 1 na 3 potten, 015 op 0 uit 3. Dus je vraagt je af hoe het gesteld is met het niveau van de spelers en vooral trainers. Deze teams verloren vorig jaar volgens mij ook vrijwel alles.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Kaz_SCH » 20-09-2022 08:42

Punten/ranglijst/uitslagen zijn in de opleiding in principe van ondergeschikt belang, als je maar op het hoogste niveau actief bent. Je bent op zoek naar een paar bovengemiddelde talenten waar je het maximale uit wilt halen, en de meest optimale teamprestatie is misschien wel helemaal niet wat het beste is voor het uiteindelijke doel: Zoveel mogelijk spelers aan Heerenveen 1 leveren.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-09-2022 14:32

Maar als teams vrijwel alles of alles verliezen zegt dat ook wel wat over de kwaliteit van de spelers en de trainers. Zo werkt het niet in profsport, dat uitslagen en punten onderschikt zijn. Dan zouden ze wel weer rouleren. De trainers stellen gewoon in hun ogen de besten op. Als opleiden het doel was, dan zouden ze wel anders handelen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 27-09-2022 17:36

Volgende hoofdstuk. Trainer 014 stapt op. Volgens omrop Abe omdat hij slecht begeleid is en alles zelf moest doen. Wat een afgang weer. Weer 1 die opstapt.
Het gaat lekker in de opleiding.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor hhage » 28-09-2022 15:43

Heerenveen rules schreef:014 staat op 1 na 3 potten, 015 op 0 uit 3. Dus je vraagt je af hoe het gesteld is met het niveau van de spelers en vooral trainers. Deze teams verloren vorig jaar volgens mij ook vrijwel alles.


Hoe doen de andere teams het? Pik je er 2 teams uit die toevallig nog niet veel punten hebben..
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Voetbalacademie sc Heerenveen

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-09-2022 21:19

Ik haal alles van voetbal.nl. Kun jij vast ook wel. Verder hoor ik wel eens wat en dat is verre van positief.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten