Voetbalacademie sc Heerenveen

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Mainfield2016
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-05-2016 10:54

Bericht door Mainfield2016 »

Zat. Vandaag even door men voetbal bestanden op de pc te zappen kwam ik nog een opvallende statestiek uit 2009-2010tegen Mitchell te Vrede werd dat seizoen tormeister in A1 competitie en scoorde hoog in beste spelet klasement ,

BESTE SPELER EREDIVISIE A-JUNIOREN 2009-2010

1. Bo Robin Eriksson (Heerenveen/Emmen) 58
2. Zakaria Amrani (FC Utrecht) 44
3. Mitchell te Vrede (AZ) 41
4. Jason Bourdouxhe (PSV) 40
... Jerson Cabral (Feyenoord) 40
6. Iliass Bel Hassani (Sparta) 39
... Elson Hooi (NAC Breda) 39
8. Yani Urdinov (Roda JC) 38
9. Ola John (VA FC Twente) 33
10.Faysal Shayesteh (VA FC Twente) 32
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Grappig om te zien dat van die lijst een aantal spelers bij ons hebben gespeeld (Shayesteh en Eriksson).
Heerenveen fan in Leiden
Mainfield2016
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-05-2016 10:54

Bericht door Mainfield2016 »

Jazz schreef:Grappig om te zien dat van die lijst een aantal spelers bij ons hebben gespeeld (Shayesteh en Eriksson).
Bo eriksson was een top talent helaas door een auto ongeluk nooit meer op niveau gekomen

Shayesteh : was niet een heel bijzonder talent
Gebruikersavatar
zweed1
Wereldspeler
Berichten: 2097
Lid geworden op: 05-05-2007 23:51
Locatie: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Bericht door zweed1 »

Jong Heerenveen moet idd zo snel mogelijk de voetbalpyramide in want anders loopt de jeugd veel te veel achterstand op en zullen talentvolle spelers vertrekken of niet meer komen.

Geld is geen argument want armlstige clubs als de ex anateurs van Achilles spelen ook in de 3e divisie met hun 2e team. Verder zien wij ook Volendam, Den Bosch, Almere, Sparta etc etc in de piramide.

Die oud bestuurders en Vonk waren alleen met onderling gerommel bezig en heben dit ook laten lopen. Je kunt niet zomaar even vragen om in de puramide te komen.

Ontsnapping is samenwerking met de amateurs van Vv Heerenveen die nu net onder de pyrmide in de Hoofdklasse spelen (eigenijk dus 4e divisie). Versterk dat team op enkele plastsen en je maakt kans op promotie naar de 3e divisie.

Het blijft echter onbehoorlijk bestuur dat wij met het 2e team in een soort recreatie competitie zitten. Fc Utrecht bijvoorbeeld waar wij met 3-1 van winnen speelt zelfs 1e divisie.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wat is dat nu weer? Je vernaggelt een team van vv Heerenveen niet om even in te stromen in de piramide.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Een beetje talent stroomt toch ook door van A1 naar het 1e, de beloftes is z'n overbodig fenomeen als je het mij vraagt.
Spelers die wel in de beloftes zitten en wat talent hebben moeten eigenlijk gewoon verhuurd worden. Zoals van Amersfoort.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Lipton schreef:Een beetje talent stroomt toch ook door van A1 naar het 1e, de beloftes is z'n overbodig fenomeen als je het mij vraagt.
Spelers die wel in de beloftes zitten en wat talent hebben moeten eigenlijk gewoon verhuurd worden. Zoals van Amersfoort.
Helemaal mee eens. De jonge jongens die het potentieel absoluut hebben om het eerste te halen, maar nu buiten de basis dreigen te komen, kunnen mijns inziens beter verhuurd worden dan in de Beloften competitie spelen.
Hopelijk worden we financieel operationeel snel gezond en kan de club de Beloften in de JL laten spelen.
GeraldSibon35
Invaller
Berichten: 497
Lid geworden op: 18-06-2013 13:31

Bericht door GeraldSibon35 »

De A1 lichting die er nu aankomt is volgens mij wel weer een talentvolle. Er zullen denk ik wel een paar hiervan gaan doorbreken de komende jaren. Natuurlijk Kik Pierie en Michel Vlap maar ook de Deense buitenspeler Dennis Johnson en de Sloveense centrale verdediger Vanja Drkusic. Ook centrumspits Jizz Hornkamp komt eraan. Deed ook al een paar keer mee met de beloften.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Lipton schreef:Een beetje talent stroomt toch ook door van A1 naar het 1e, de beloftes is z'n overbodig fenomeen als je het mij vraagt.
Spelers die wel in de beloftes zitten en wat talent hebben moeten eigenlijk gewoon verhuurd worden. Zoals van Amersfoort.
En toch zou het erg prettig zijn als die beloften in de Jupiler League spelen, dan hoef je ze niet eens meer te verhuren.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Kaz_SCH schreef:
En toch zou het erg prettig zijn als die beloften in de Jupiler League spelen, dan hoef je ze niet eens meer te verhuren.
Ja maar persoonlijk denk ik dat dat alleen moet gelden voor echte goede beloften teams, je ziet het nu wel met Utrecht, die zijn echt veel minder, dat is gewoon niet leuk meer.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Als ze niet goed genoeg zijn degraderen ze vanzelf
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Joucke schreef:Als ze niet goed genoeg zijn degraderen ze vanzelf
Ja maar wat heb je er dan aan? Het spelen van JL kost gewoon veel meer geld.
Men moet het alleen doen als je echt veel talenten hebt, dat is nu niet het geval.
PSV en Ajax hebben een grotere opleiding dan Heerenveen.
PSV heeft infeite ook echt een beloften / 2e elftal. Dat kan Heerenveen waarschijnlijk niet op de been brengen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Je kan prima tweede of derde divisie spelen, hoeft geen JL te zijn. Speel je meer wedstrijden op niveau dan nu.
Kaz_SCH
Wereldspeler
Berichten: 1368
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

Lipton schreef:
Ja maar wat heb je er dan aan? Het spelen van JL kost gewoon veel meer geld.
Men moet het alleen doen als je echt veel talenten hebt, dat is nu niet het geval.
PSV en Ajax hebben een grotere opleiding dan Heerenveen.
PSV heeft infeite ook echt een beloften / 2e elftal. Dat kan Heerenveen waarschijnlijk niet op de been brengen.
Dat is ook allemaal waar, maar daar moet je wel naartoe werken. Zelfs spelen onderin de JL, bovenin de 2e divisie is beter dan de 'competitie' waar ze nu in spelen. Dat is geeneens een officiële competitie. Elke wedstrijd is daar een soort oefenpotje zonder de échte wedstrijddruk die je wel hebt als je echt ergens voor speelt, en de tegenstander ook.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

De JL is net zo min een officiele competitie. Je mag niet promoveren, periodetitels pakken heeft geen zin en je kan alleen maar degraderen waar alle JL clubs op hopen. Er gaat ook geen kip meer kijken tov de huidige wedstrijden op Skoatterwald, als je met Jong Heerenveen tegen Helmond Sport gaat voetballen in het stadion wat dan verplicht is vanwege veiligheidsreden. De tweede divisie is misschien wel aantrekkelijk maar als je op zaterdag moet voetballen en je 1e team moet ook op zaterdag of zondag dan heb je wel een hele brede selectie nodig. Ik denk al met al dat de kosten op dit moment te hoog zijn hiervoor.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik denk dat verhuren nog de beste optie is, want dan spelen ze in een andere omgeving en met meer druk dan nu het geval is.
Men moet daarin wel zorgvuldig zijn, de club moet echt wat in de speler zien, en hij moet in aanmerking komen voor speeltijd.
Het was mooi om te zien van van Amersfoort zich gewoon in de basis moest knokken bij Almere City.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Dat geblèr over de hogere kosten begint mij een beetje te irriteren. Je wilt toch investeren in je eigen voetbalacademie? Zoals Bubbe het al zei, als FC Utrecht het kan, waarom zou Heerenveen het niet kunnen?
Heerenveen fan in Leiden
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Jazz schreef:Dat geblèr over de hogere kosten begint mij een beetje te irriteren. Je wilt toch investeren in je eigen voetbalacademie? Zoals Bubbe het al zei, als FC Utrecht het kan, waarom zou Heerenveen het niet kunnen?

Het kan je irriteren maar wat denk je zelf? Zou de club niet het hoogste willen? Dacht het wel.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Dan maak je maar meer kosten. We spreken hier niet over miljoenen.
Heerenveen fan in Leiden
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Jazz schreef:Dan maak je maar meer kosten. We spreken hier niet over miljoenen.
Als je wat wilt neerzetten wel. Dan ga je niet iets halfbakken doen. Het is al jaren een wens van de club. Kennelijk zijn er tot nu toe geen middelen voor. Even wat meer kosten maken, die tijd is gelukkig voorbij.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Jazz schreef:Dan maak je maar meer kosten. We spreken hier niet over miljoenen.
We draaien operationeel al een zwaar negatief resultaat. Ik denk dat de club dat eerst voor een groot deel wil mitigeren, voordat ze flink aan de voetbalacademie gaan sleutelen.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Stel Heerenveen wil de JL in met het 2e elftal, dan moet de beloften groep veel groter zijn, je moet dan ook (veel) meer contract spelers hebben volgens mij.
Daarnaast zul je meer A junioren moeten hebben.

Nee, voorlopig heeft het totaal geen voordeel om de beloftes in de JL te hebben.

Ik ben en blijf van mening dat een talent van de A1 lekker in 1x moet doorstromen naar het 1e. Of hooguit 1 seizoen bij de beloftes te spelen.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Dat mag jouw mening zijn, het verleden heeft aangetoond dat er genoeg zijn die een extra springplank nodig hebben. Noem eens een Ziyech bijvoorbeeld. Wanneer wij die niet op niveau van vergelijkbare clubs aanbieden dan zoeken ze deze wel elders. Je moet optimale omstandigheden willen bieden, streven naar de best mogelijke opleiding voor de jeugd. Niet roepen dat echte talenten wel uit de A naar het 1e doorstromen. Dat is je kop in t zand steken in een veranderen voetballandschap.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Sc Heerenveen verhuurt nu jonge potentiele spelers ,zoals Branco, De Fockert en Van Koesveld. Vorig seizoen deden ze dat met Van Amersfoort. Voetballen daardoor op een hoger niveau dan tweede of derde divisie, zonder dat daar kosten aan zijn en ze leren van een andere omgeving en keuken.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Grimo schreef:... zonder dat daar kosten aan zijn en ze leren van een andere omgeving en keuken.
Dat weten we niet, de uitlenende ploeg betaald soms gewoon het salaris door van de uitgeleende speler. Tevens kan een andere omgeving en/of manier van spelen niet altijd zorgen dat de speler groeit. Je kan ze beter hier laten spelen in hun vertrouwde omgeving met een vertrouwde manier van spelen (hetzelfde als het basisteam).
Laatst gewijzigd door Jazz op 06-09-2016 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen fan in Leiden
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ik ga er vanuit dat ze niet voor niks verhuurd zijn. Althans dat mag ik hopen. In ieder geval worden ze er niet minder van wat vooral mijn punt is. Ze spelen allen bij voetballende ploegen en krijgen meer weerstand dan in de tweede divisie met een jl team, waardoor ze beter worden. Ze spelen voor meer publiek en er zit meer druk op presteren dan in een beloftenteam. Het heeft Van Amersfoort goed gedaan en ik verwacht dat dat voor de huidige huurlingen ook het geval zal zijn.
Laatst gewijzigd door Grimo op 06-09-2016 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Klopt, deze spelers gaan naar een andere omgeving waar de middelen vaak minder zijn, de manier van spelen anders kan zijn en de begeleiding over het algemeen van lager niveau is. De voetbalpiramide biedt de kans deze talenten zelf nog gerichter te begeleiden en ze op hetzelfde weerstandsniveau te laten voetballen. Om talenten bij het eerste elftal te betrekken en ze tegelijkertijd op hetzelfde niveau hun wedstrijden te laten spelen. Dit kan de ontwikkeling en doorstroming van deze spelers alleen maar ten goede komen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Ik betwijfel of de begeleiding bij een Willem2 of VVV minder is dan bij een JL team. Doordat ze kennelijk niet de middelen hebben nog of de kat uit de boom kijken wat betreft de voetbalpiramide is het verhuur op dit moment de beste beslissing in mijn ogen.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2500
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Grimo schreef:... en er zit meer druk op presteren dan in een beloftenteam.
Ik denk juist van niet, het is naar mijn mening niet motiverend om uitgeleend te worden naar een andere club waar je helemaal vanaf het begin weer moet beginnen. Nieuwe mensen, nieuwe omgeving, andere manier van spelen, aanpassen aan het team etc etc. Ik kan zo wel doorgaan maar als je toch na een jaar weer weg gaat, dan snap ik wel dat sommige jongens minder gemotiveerd zijn om te presteren. Het verschilt per speler maar de "moeilijke jongens" willen natuurlijk veel liever in hun vertrouwde omgeving blijven.

Ik baseer dit op eigen ervaring als expat.
Heerenveen fan in Leiden
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Jazz schreef:
Ik denk juist van niet, het is naar mijn mening niet motiverend om uitgeleend te worden naar een andere club waar je helemaal vanaf het begin weer moet beginnen. Nieuwe mensen, nieuwe omgeving, andere manier van spelen, aanpassen aan het team etc etc. Ik kan zo wel doorgaan maar als je toch na een jaar weer weg gaat, dan snap ik wel dat sommige jongens minder gemotiveerd zijn om te presteren. Het verschilt per speler maar de "moeilijke jongens" willen natuurlijk veel liever in hun vertrouwde omgeving blijven.
Juist dat zijn leerzame dingen. Van Amersfoort heeft geleerd te voetballen met druk om de periodetitel te halen,om in de nacompetitie voetballen. Moet tegen veel sterkere teams spelen als in een tweede divisie. De Fockert gaat met VVV voor het kampioenschap of promotie. Daar zit juist druk op en is ontzettend leerzaam. Natuurlijk is z'on jongen gemotiveerd, die kan zich in de JL zich veel meer onderscheiden dan in de tweede divisie. Zeker als Jong Oranje klant wil je op het hoogst mogelijke niveau spelen. Voor moeilijke jongens is verhuurd worden aan een JL club ook leerzaam. Wanneer je in het eerste team bijvoorbeeld iemand voor je hebt die je nog niet uit gaat spelen is het ook goed om een niveau hoger te spelen dan Jong Heerenveen. Zien ze gelijk dat het gras echt niet groener is ergens anders. Neem z'on Kada, die vond zich zelf al heel goed,vertrok naar Heracles maar komt er nu ook achter dat daar het gras niet groener is.
Plaats reactie