Technische en medische staf

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 30-08-2018 07:33

Kom op Torcida. Hier ga ik niet op in.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-08-2018 08:29

Niks aan het stuk toe te voegen van Torcida. Dit is het slechtste team deze eeuw en wordt echt punten sprokkelen
En na Feyenoord weet ik zeker dat we nog een paar flinke zeperds om de oren krijgen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-08-2018 09:00

Welke van de 17 andere clubs hebben over de hele basiself een beter team dan? PEC, Groningen, Heracles, ADO, Willem II, Excelsior, Fortuna, VVV, Emmen, NAC en de Graafschap niet wat mij betreft.

Dus van welke eredivisieclub zou je de basiself zo omruilen met die van ons?
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Hakansson » 30-08-2018 09:29

bijvwillem 2 sol en avdijaj van willem 2 hebben meer dreiging dan lammers en zenelli.

gaat er vooral ook om dat onze selectie zo enorm uit balans is overdaad op het middenveld en magertjes voorin en achterin
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor pes5 » 30-08-2018 09:44

Het is vooral jammer dat Thorsby, Kobayashi en Zeneli zich niet meer in de kijker konden spelen.

Verder vind ik het wel logisch dat mannen als Rojas en Mihajlovic nu de kans krijgen. Die haal je niet voor niets.

Als JOR de groep straks na de interlands wat langer bij elkaar heeft, kunnen we zien waar we staan. Qua spel moet het nog veel beter, maaf de bereidheid is er en de lijntjes zijn dun in deze competitie. 4 punten uit 3 lastige duels is dan een aardige start. Mocht je 'm winnen in Venlo, dan kun je spreken van een piekstart. Dan is het aan JOR om een goed elftal te smeden en aan ons om de jongens het vertrouwen te geven.

Pijnpunten zijn wat mij betreft de RB, een 10 met techniek en een steekpass en snelheid achterin. Hopelijk is Floranus snel fit. Gelukkig hebben we een trainer die dit ook ziet en benoemt. Ik heb er wel vertrouwen in. Zou met weinig clubs willen ruilen in de eredivisie.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor TORCIDA » 30-08-2018 09:51

BK2007 schreef:Kom op Torcida. Hier ga ik niet op in.


Nee omdat je het niet kunt weerleggen, dit zijn de feiten zoals ze er voor liggen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor TORCIDA » 30-08-2018 10:16

Kaz_SCH schreef:Welke van de 17 andere clubs hebben over de hele basiself een beter team dan? PEC, Groningen, Heracles, ADO, Willem II, Excelsior, Fortuna, VVV, Emmen, NAC en de Graafschap niet wat mij betreft.

Dus van welke eredivisieclub zou je de basiself zo omruilen met die van ons?



Ik kijk naar ons team en niet naar wat anderen hebben spelen. En er spelen wel degelijk spelers bij de teams die je noemt die
bij heerenveen prima zouden kunnen spelen.
Daarnaast had Heerenveen altijd een goed uitgebalanceerde selectie met prima aanvallers. Dat is ook mede waar je voor naar het stadion komt. Met Henk, Reza,Slagveer Zenelli, Rojas, Mihajovic, Odegaard, zijn we nu de laatste 2/3 jaar niet echt verwend

We hebben Dumfries verkocht voor 6 miljoen. naar het schijnt kunnen we alleen maar spelers halen als er iemand vertrekt.

Reza, Henk, odegaard en dumfries, Wouter, cavlan, de fockert, koesveld, Hansen zijn vertrokken, definitief van de loonlijst

terug Lammers, huur, floranus, Rienstra en bednarek, mis ik nog eentje?

Wat is er met die 6 mio gebeurd?? dit geld kan gewoon niet op zijn... ik vind het allemaal erg mager...
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor pes5 » 30-08-2018 11:49

Kongolo is ook gehaald. Samen met Rienstra zijn zij al gehaald voor Yuki en Thorsby, laatstgenoemden zijn echter nog niet weg. Dan kun je zeggen, we hebben te veel middenvelders, maar als je wacht totdat ze weg zijn, zijn Kongolo en Rienstra misschien niet meer beschikbaar en bekritiseren mensen Hamstra omdat hij niet pro-actief handelde.

Floranus is gehaald als opvolger voor Dumfries, Bednarek voor Hansen en Lammers voor Reza, terwijl Hornkamp nu echt 2e spits is, ipv rechtsback bij de beloften vorig jaar.
Daarnaast kan ook Pelle in de spits spelen, dus als hij zou vertrekken en Hornkamp wordt verhuurd, dan kom je aan een nieuwe spits.

Zelfde verhaal met Rb, Doke mag weg, maar is er nog, dus hij is 2e man achter Floranus. Daarnaast zijn Drkusic en Frederiksen doorgeschoven vanuit de jeugd, dus de uitgaande transfers heb je gewoon opgevuld met aankopen, een zeer talentvolle huurspeler en twee doorgeschoven talenten.

Pas als er nu beweging komt rondom Zeneli, Thorsby of Yuki, zal er weer iets bijkomen.

Het is nu aan JOR om hier iets van te maken en ik heb daar wel vertrouwen in.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 30-08-2018 12:37

TORCIDA schreef:
Wat is er met die 6 mio gebeurd?? dit geld kan gewoon niet op zijn... ik vind het allemaal erg mager...


Dacht 5.5 miljoen. Minus 10% doorverkooppercentage en opleidingsvergoeding voor Sparta.


Kongolo 850.000 euro
Floranes: 600.000 euro Middels bonussen kan dat bedrag oplopen.
Ben Rienstra : 1 miljoen(?) Geloof zeker niet dat hij een ton kostte.

Wat Eisenga zegt op twitter:

"In het kort: de volgorde na uitgaande transfers is: operationeel resultaat in balans brengen, inkomende transfers (salarishuis in de gaten houden!) investeren oa jeugdopleiding, potje skw en onvoorzien, rest: eigen vermogen. Geen vangnet dus goed risico’s afwegen."
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 30-08-2018 12:59

pes5 schreef:Kongolo is ook gehaald. Samen met Rienstra zijn zij al gehaald voor Yuki en Thorsby, laatstgenoemden zijn echter nog niet weg. Dan kun je zeggen, we hebben te veel middenvelders, maar als je wacht totdat ze weg zijn, zijn Kongolo en Rienstra misschien niet meer beschikbaar en bekritiseren mensen Hamstra omdat hij niet pro-actief handelde.

Floranus is gehaald als opvolger voor Dumfries, Bednarek voor Hansen en Lammers voor Reza, terwijl Hornkamp nu echt 2e spits is, ipv rechtsback bij de beloften vorig jaar.
Daarnaast kan ook Pelle in de spits spelen, dus als hij zou vertrekken en Hornkamp wordt verhuurd, dan kom je aan een nieuwe spits.

Zelfde verhaal met Rb, Doke mag weg, maar is er nog, dus hij is 2e man achter Floranus. Daarnaast zijn Drkusic en Frederiksen doorgeschoven vanuit de jeugd, dus de uitgaande transfers heb je gewoon opgevuld met aankopen, een zeer talentvolle huurspeler en twee doorgeschoven talenten.

Pas als er nu beweging komt rondom Zeneli, Thorsby of Yuki, zal er weer iets bijkomen.

Het is nu aan JOR om hier iets van te maken en ik heb daar wel vertrouwen in.


Dat voorsorteren van Kongolo en Rienstra is waar, echter geeft Hamstra aan dat er nooit echt concrete belangstelling voor die twee is geweest. Hoe verstandig is het dan om die jongens alvast te halen, terwijl je op andere posities duidelijk kwaliteit mist? Die posities kun je nu niet meer versterken omdat het middenveld driedubbel bezet is. Daarnaast zet je een Rienstra ook niet op de bank (bij Kongolo kun je dat nog doen). Daardoor zit je met een middenveld waarbij er sowieso drie eigenlijk moeten spelen (Yuki, Thorsby, Rienstra), terwijl je ook nog jongens als Bruijn, Vlap en Kongolo hebt die er niet veel voor onder doen. Dan heb je ook nog jongens als Van Amersfoort en Frederiksen, waarbij je nu de eerste dan maar doorschuift als tweede spits als noodoplossing, terwijl er in het verleden al is aangetoond dat hij daar tekort voor komt.

In de aanval zijn Odegaard, Veerman en Reza vertrokken, en daarvoor is alleen Lammers gehaald als speler die direct in de basis zou kunnen beginnen. Dat is gewoon erg karig. Een snelle, multifunctionele aanvaller had niet misstaan. Het is nog maar zeer de vraag of de dure Rojas en Mihajlovic het gaan waarmaken dit seizoen, vorig jaar is dat ze namelijk totaal niet gelukt. Ondertussen is de veel betere Namli wel transfervrij vertrokken naar een concurrent, een speler waarvan iedereen hier zag dat hij meer dan voldoende talent had om te slagen.

Over Doke hoeven we het al niet meer te hebben, die komt al jaren te kort en iedereen weet dat. Hamstra heeft zelf zijn contract verlengd. Dat gaat je gewoon punten kosten. Floranus moet zich herpakken na een matig seizoen, het zou er wel in moeten zitten, want zijn talent is wel bekend. Dat is nog niet zo'n gekke keuze van Hamstra.

En aan JOR om hier nu wat van te maken? Voorin heeft hij nauwelijks andere smaken, het is niet voor niets dat hij Bruijn laat invallen als buitenspeler. JOR gaf zelf aan nog te hopen op een versterking na de wedstrijd tegen Feyenoord, maar Hamstra geeft nog geen twee dagen erna al aan dat hij in principe niets meer verwacht. Jongens als Zeneli, Thorsby en Yuki geven te pas en te onpas aan dat ze willen vertrekken, zonder dat een fatsoenlijke prestatie tegenover te zetten. Het is ook Hamstra's taak op de juiste momenten spelers weg te brengen, maar hij slaagt daar vrijwel nooit in (Veerman, Zeneli, Thorsby (loopt uit contract zometeen), Yuki, Larsson, St. Juste, Van Amersfoort), waardoor coaches ook met een aantal jongens zitten die er vooral niet meer willen zijn. Het zou knap werk zijn van JOR als hij hier wat van weet te smeden.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 30-08-2018 13:18

Superfries1994 schreef:[ Het is ook Hamstra's taak op de juiste momenten spelers weg te brengen, maar hij slaagt daar vrijwel nooit in (Veerman, Zeneli, Thorsby (loopt uit contract zometeen), Yuki, Larsson, St. Juste, Van Amersfoort), waardoor coaches ook met een aantal jongens zitten die er vooral niet meer willen zijn..


Ik kan me vinden in je verhaal maar dit kan je Hamstra niet kwalijk nemen vind ik.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Kaz_SCH » 30-08-2018 13:24

TORCIDA schreef:Ik kijk naar ons team en niet naar wat anderen hebben spelen. En er spelen wel degelijk spelers bij de teams die je noemt die bij heerenveen prima zouden kunnen spelen.
Daarnaast had Heerenveen altijd een goed uitgebalanceerde selectie met prima aanvallers. Dat is ook mede waar je voor naar het stadion komt. Met Henk, Reza,Slagveer Zenelli, Rojas, Mihajovic, Odegaard, zijn we nu de laatste 2/3 jaar niet echt verwend


Ik zeg niet dat er bij de door mij genoemde teams niks rondloopt wat prima bij ons zou kunnen spelen. Ik zeg: Welke van die ploegen heeft een betere selectie dan wij? Ik denk geen eentje. Dat zegt iets over de verschrikkelijk belabberde kwaliteit van de eredivisie momenteel.

Ten opzichte van eerdere sc Heerenveen-selecties is dit een heel matige selectie. Helemaal mee eens. Maar ten opzichte van de andere selecties in de eredivisie is het denk ik de 7e selectie. Alles is bij iedereen veel minder geworden.

De 6 miljoen van Dumfries is niet op. Maar het salarishuis is wel (bijna) vol. Van de KNVB mag je niet meer dan dan een bepaald percentage van je inkomsten (ik meen 60 of 66%) uitgeven aan salarissen. De inkomsten lopen elk jaar terug, dus het salarishuis wordt ook ieder jaar wat kleiner. Als we in de gezonde categorie willen blijven kunnen we dus eigenlijk niemand meer halen, ook al is er wel budget om een transfersom te betalen.

Ik vind het ook niet leuk, maar ik ben bang dat dit de realiteit is.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 30-08-2018 13:44

Grimo schreef:
Ik kan me vinden in je verhaal maar dit kan je Hamstra niet kwalijk nemen vind ik.

Er zijn een hoop factoren die meespelen natuurlijk, maar er is wel een rode lijn te ontdekken in de transfersoaps die we al hebben gehad. Het lijkt er zeer sterk op dat Hamstra niet de makkelijkste is tijdens het onderhandelen, zie ook de mislukte transfer van Peters. Ook de transfer van Larsson had behoorlijk wat voeten in aarde en kwam pas na een paar zomers rond, Veerman heeft ook 2 jaar lang geprobeerd weg te komen. Het zal niet allemaal aan Hamstra liggen, maar er is toch wel een duidelijke trend waarneembaar en hij heeft natuurlijk zeker invloed op de onderhandelingen, sterker nog, hij is daar verantwoordelijk voor. Veel, zo niet alles is ook spel, maar als een transfer helemaal niet meer rond komt of het duurt een extra jaar, dan schiet je je doel voorbij. Daar komt nog bij dat wij door bijna iedere speler die hier komt gezien worden als opstap naar een grotere club, en dan werkt het ook niet mee als we voor iedere transfer gaan liggen, bij wijze van.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Grimo » 30-08-2018 13:57

Ik vind wel dat er een verschil is tussen in gaande en uitgaande transfers? Was het niet zo bij Peters dat Willem2 steeds de vraagprijs omhoog deed? Daar kan Hamstra niet veel aan doen. Wat er verder bij transfers speelt weet ik niet maar ik geloof niet dat Hamstra daar eindverantwoordelijk voor is. Ook de RvC en Eisenga zullen met een transfersom akkoord moeten gaan. Als de transfersom van te voren bepaald wordt voor de begroting door directie en RvC heeft Hamstra er maar naar te handelen. Dan is Hamstra ook maar een werknemer die een taak moet uitvoeren. Tevens vind ik altijd dat Heerenveen de transfersom bepaald en niet een muitende spelers zoals Larsson of de kopende club. Ook vind ik het prima dat wanneer er concurrenten komen zoals een Utrecht de prijs omhoog gaat.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Otsje P » 31-08-2018 09:32

Ik heb in JOR voldoende vertrouwen maar in de spelersgroep heb ik dat niet. Er staan genoeg spelers die wel willen maar er zijn er ook een paar die niet beseffen wat er gevraagd wordt. Als JOR die mannen niet zover kan krijgen dat ze bereid zijn om de benodigde arbeid te leveren dan moet hij een statement maken en ze passeren.

Zenelli en Michailovic zijn werkelijk waar dramatisch in de omschakeling en bij balbezit van de tegenpartij. Ik hoop dat JOR ze weer verplicht heeft om Ajax en PSV te bekijken want daar laten ze zien hoe het wel moet. Dan heb ik het niet over de kwaliteit, daar kunnen we toch niet aan tippen maar dan gaat het om de bereidheid om te werken. De grote sterren Ziyech, Tadic en Lozano spelen op vergelijkbare posities maar werken kei en de keihard voor de ploeg. Een bal verliezen mag gewoon maar dan moet je gas geven, druk zetten en mee verdedigen.

Als Zenelli nog een keer zo labbekakkerig in het veld staat dan moet je hem er direct uithalen. Voetbal is tegenwoordig een loopsport. Ook je creatieve mensen moeten sjouwen als een malle. Waarom denk je dat Ozil tegenwoordig van alle kanten kritiek krijgt? Je speelt met een man minder als je de bal niet hebt. Alleen Messi levert zoveel kwaliteit in balbezit dat hij bij balverlies een stap minder mag doen. De gewone mensen moeten echter werken, werken, werken.

Krijgt JOR dat er niet in, dan zullen we niemand onder druk kunnen zetten, dan zullen we nooit de bovenliggende partij zijn en dan zullen we tot mijn grote spijt moeten vechten om de nacompetitie te ontlopen. Naar boven kijken heeft dan in ieder geval geen enkele zin.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat Pierie genoodzaakt is als back te spelen omdat er blijkbaar niemand te vinden is die beter is dan Woudenberg. Waardoor je met een centrum speelt dat niet durft door te dekken waardoor druk zetten eigenlijk niet te doen is.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Demster » 19-04-2019 21:07

Wederom wisselt Jansen weer erg laat in de wedstrijd terwijl we duidelijk nieuw bloed nodig hadden na een uur spelen. Precies hetzelfde gebeurde tegen Groningen thuis. Enige echte kanttekening die ik op zijn presteren tot nu toe heb.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-04-2019 21:15

Vlap op linksbuiten snap ik ook niet. Snap wel dat Van Amersfoort een basisplek heeft, maar zo is het niet ideaal
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Superfries1994 » 20-04-2019 01:43

Feanfan 1 schreef:Vlap op linksbuiten snap ik ook niet. Snap wel dat Van Amersfoort een basisplek heeft, maar zo is het niet ideaal

Ik vind Van Amersfoort veel te weinig brengen. Kan hij overigens zelf niet zo veel aan doen, hij bezit simpelweg niet veel kwaliteiten, behalve keihard werken. Vlap heeft op deze manier een vrije rol, maar ik zie toch liever gewoon een linksbuiten en Vlap op 10. Om de balans dan in het elftal te houden, zou ik Rienstra eens slachtofferen. Onbegrijpelijk dat die nog steeds speelt en ook bij de goal mag komen, want schieten kan hij in ieder geval niet. Zet daar iemand neer die de verdedigende tekortkomingen van Yuki compenseert en daardoor de balans in het elftal terugbrengt. Overigens is het voetballend nog niet zo slecht vandaag en creëer je ook voldoende kansen tegen een heel matig Heracles. Maar ik mis toch wel een hoop automatismen, na driekwart jaar JOR (en ook Jansen als assistent) is het allemaal wel heel mager.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 20-04-2019 16:13

Superfries1994 schreef:Maar ik mis toch wel een hoop automatismen, na driekwart jaar JOR (en ook Jansen als assistent) is het allemaal wel heel mager.

En dan kon je gister zien dat je met veel inzet en enthousiasme ook een hoop kunt compenseren. De laatste wedstrijden onder JOR werd er amper nog op goal geschoten. Dan begin je je af te vragen wat ze 90 minuten dan wél aan het doen waren terwijl je zelf de wedstrijden aan het kijken was. Gister regende het kansen voor ons en hadden we met wat meer scherpte en geluk, of wat minder pech eigenlijk met behoorlijk dikke cijfers kunnen en moeten winnen. Hopelijk weten ze in de laatste 3 wedstrijden in ieder geval deze mentaliteit te laten zien. Dat maakt het al een stuk acceptabeler als het dan eens fout gaat.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-04-2019 20:57

Tieme Klompe is per direct opgestapt als trainer van Harkemase Boys. Dat besluit deelde Klompe maandagavond mee aan de selectie.
,,De tank is leeg. Ik heb me oprecht afgevraagd of dit (het trainersvak, red.) is wat ik wil. Dit weekend heb ik de knoop doorgehakt. Dit voelt sterk'', zei Klompe in een eerste reactie.
Klompe was bezig aan zijn eerste seizoen op sportpark de Bosk in Harkema. In de zaterdagse derde divisie neemt Harkemase Boys onder de leiding van de trainer een verdienstelijke vijfde plek in.
Zijn vertrek komt voor Harkemase Boys dan ook als complete verrassing maar de club respecteert het besluit. ,,We vinden het jammer dat Tieme stopt”, zegt voorzitter Albertus Boonstra. “We willen hem ontzettend bedanken voor zijn inzet, het was erg plezierig om met hem te werken.”
Harkemase Boys gaat de komende tijd op zoek naar een geschikte opvolger voor Klompe.
Tieme Klompe voetbalde acht seizoenen bij SC Heerenveen en werkte zich na zijn actieve carrière op tot assistent-trainer bij die club. In 2017 vertrok hij bij Heerenveen, om afgelopen zomer in Harkema aan de slag te gaan.

Verrassend, kan nu mooi (mede)assistent worden van Jansen en Jansen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Forza » 29-04-2019 21:29

Klompe en Jansen willen beide kapitein zijn. Het is de een of de ander, lijkt mij.
Forza
Wereldspeler
 
Berichten: 1205
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:44

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 29-04-2019 21:31

Hebben jullie het bericht wel gelezen?
Hij wil stoppen met het trainersvak.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 29-04-2019 21:41

BK2007 schreef:Hebben jullie het bericht wel gelezen?
Hij wil stoppen met het trainersvak.

Trainer is wat anders dan assistent-trainer
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 30-04-2019 09:41

BK2007 schreef:Hebben jullie het bericht wel gelezen?
Hij wil stoppen met het trainersvak.

Dat zegt hij niet.
Daarnaast is zijn reden om te stoppen nog in nevelen gehuld.
Laten we hopen dat hij als jeugd- of assistent-trainer terugkeert bij de club.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor sinjoor » 30-04-2019 18:36

Wizard schreef:
Dat zegt hij niet.
Daarnaast is zijn reden om te stoppen nog in nevelen gehuld.
Laten we hopen dat hij als jeugd- of assistent-trainer terugkeert bij de club.


Misschien moet H'veen voor de zekerheid toch nog eens informeren bij Van Basten, en dan Klompe weer als zijn assistent aanstellen. Mijn meest ideale keuze als TD zou Henk Veldmate zijn, maar denk dat ie als scout bij Ajax teveel verdient om hem te verleiden hier TD te worden. Een terugkeer van Johan Hansma als TD lijkt me ook geen verkeerde keuze. Hansma heeft het hier gewoon goed gedaan. Zowel qua aankopen als in de jeugdopleiding.
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 30-04-2019 19:30

Marco van Basten zou inderdaad een droomkandidaat zijn. Echter wat moet er dan met Johnny Jansen gebeuren Sinjoor ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Joucke » 30-04-2019 20:38

Van Basten en Klompe als assistenten van Jansen?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-04-2019 21:20

Waarom komt steeds de naam Van Basten naar voren?
Hij had het geluk dat hij het koppel Ziyech-Finnbogason in de selectie had en die hebben hem een aardige trainer gemaakt.

Maar buiten dat wil Van Basten zelf ook niet
Marco van Basten verwacht niet dat hij ooit nog als hoofdcoach werkzaam zal zijn in het betaalde voetbal. Dat gaf de oud-international vanmorgen te kennen tijdens een persbijeenkomst in Alkmaar. 'Dat denk ik wel, ja', antwoordde hij op de vraag of dit een definitieve stap is in zijn loopbaan.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 01-05-2019 07:44

Joucke schreef:Van Basten en Klompe als assistenten van Jansen?

Dit zou een geweldig trio zijn. Ik ben absoluut voor.
Ik verwacht alleen niet dat Van Basten trek heeft in een terugkeer en al helemaal niet nu het zo onrustig is rondom de club.
Ik ben trouwens benieuwd wat San Marco nu doet. Afgelopen zomer heeft hij namelijk zijn baan bij de FIFA naast zich neergelegd.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor sinjoor » 01-05-2019 18:32

Feanfan 1 schreef:Waarom komt steeds de naam Van Basten naar voren?
Hij had het geluk dat hij het koppel Ziyech-Finnbogason in de selectie had en die hebben hem een aardige trainer gemaakt.

Maar buiten dat wil Van Basten zelf ook niet


Eerst even over Johnny Hansen. Op zich lijkt het me een prima vent, maar door het ontslag van JOR is hij natuurlijk ook geliquideerd. Onmogelijke opgave om zich in die laatste 5 wedstrijden te bewijzen, kan alleen maar verliezen. Als de club serieuze plannen met Hansen zou hebben hadden ze de trainerswissel in de winterstop moeten doorvoeren, zodat Hansen de voorbereiding op de 2e seizoenshelft had kunnen gebruiken om zijn stempel te drukken.

Dan Van Basten. Hij heeft het hier gewoon prima gedaan, dus zo raar is het niet dat zijn naam genoemd wordt. Van Basten als trainer is niet alleen goed op sportief vlak, maar goed voor de hele bedoening bij de club.

Natuurlijk had hij geluk met Finnbogason, anderzijds was hij de 1e trainer die direct te maken kreeg met de financiële terugval.Vergeet niet welke spelers er toen verkocht werden. In zijn 2e jaar raakte hij Djuricic ook kwijt, die toen hoger meer rendement had -en dominanter was- dan de komende Ziyech. Overigens geeft Finnbogason zelf aan dat hij geluk had met Van Basten te mogen werken. En H'veen speelde in de slotfase van Van Bastens 2e seizoen het beste voetbal zonder Ziyech, die de thuiswedstrijd tegen PSV miste vanwege schorsing voor zijn 6e gele kaart. Van Basten liet de wedstrijden erop zijn basiself ongewijzigd, die allemaal gewonnen werden. En hoewel Van Basten aangaf dat Ziyech eigenlijk te goed was voor de bank, vond hij dat Ziyech moest leren van zijn onnodige gele kaarten. Later verklaarde Van Basten dat Ziyech min of meer slachtoffer werd van de goede teamprestaties, waardoor hij langer reserve bleef dan verwacht. Dat is ook de periode geweest waarom Ziyech en Van Basten uiteindelijk botsten.

Van Basten heeft hier veel kritiek gehad. Soms terecht, veel vaker onterecht. Wat ik knap van Van Basten vond is dat hij zijn beste spelers in hun kracht heeft laten spelen. Van Basten zag in dat hij wel vast kon blijven houden aan de huisstijl van H'veen, maar dan elke wedstrijd tegen 2 tegentreffers moest voetballen en eigenschappen van bepaalde spelers moest vragen die ze gewoonweg niet bezaten. Daardoor hadden onze slechtste spelers het meeste balbezit. Door in te zakken werd niet alleen de te verdedigen ruimte kleiner, maar de aanvallende ruimte ook groter, waardoor zelfs Van La Parra ging renderen.

Ik weet dat Van Basten zelf zegt geen trainer meer te willen zijn, maar weet ook dat Van Basten behoorlijk onvoorspelbaar is. Nee heb je, ja kun je krijgen....
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron