Moderators: Beheerders, Fanmasters
oldtimer schreef:Waarbij je je kunt afvragen of plezier niet eerder het gevolg is van betere resultaten dan de oorzaak ervan.
Crash schreef:Ik denk dat met het huidige elftal het best vanuit de omschakeling kan worden gespeeld. Het is minder mooi om naar te kijken maar met Slagveer en Larsson voorin zijn we op zijn sterkst wanneer we op de counter gaan spelen, zodat ze meer ruimte hebben om hun acties te maken.
Het ontbeert ons weliswaar aan een goede snelle centrale spits (Veerman en Te Vrede zijn dit duidelijk niet), maar misschien dat Zahovic als een 'valse' spits zou kunnen renderen, misschien zelfs positiewisselend met de flankspelers.
Met een goede passer als Van den Boomen en een speler met veel dynamiek zoals Thern erachter denk ik dat deze voorhoede beter tot zijn recht komt dan in de kleine(re) ruimte, waar je het vooral van 'kort spel', meer duelkracht en goede voorzetten moet hebben.
AllardP schreef:'Gas geven.' Als het zo simpel was, dan hadden we dat al lang gedaan. Zoals ik al eerder zei: inzet tonen werkt alleen als je als team goed staat, anders is het verspilde energie. Dat het nu tactisch niet goed zit, lijkt me inmiddels wel duidelijk. Spelers kunnen wel keihard op de bal jagen, maar als ze keer op keer worden uitgetikt houden ze daar wel mee op en zijn ze ineens 'lamlendig'. 'Plezier maken' is ook al zo'n holle frase - en trouwens precies de opdracht waarmee Dwight ze tegen Feyenoord de wei had in gestuurd.
Mackan68 schreef:Het ís ook niet heel ingewikkeld. Als van tevoren wordt afgesproken dat er periodes afgejaagd gaat worden dan is het wel de bedoeling dat iedereen daar aan mee doet. Iedereen moet gewoon dik op zijn man zitten zodat ze simpelweg niet de kans krijgen om een gerichte pass naar een medespeler te doen. Afjagen bij ons is. 1 Veerman die een semi sprint trekt en op't laatst toch inhoudt. 2 Van ben Berg die in zijn eentje een sprint trekt terwijl Larsson op de middenlijn staat en Slagveer ook al weer terug loopt naar achteren. 3 Thern die doorjaagt terwijl Larsson staat te slapen, Slagveer niet lijkt te begrijpen wat er gaande is en Veerman die in de middencirkel afwacht wat komen gaat. Vol-ko-men zinloos. Pure verspilde energie. En toch blijf ik van mening dat wanneer het team massaal de eigen tegenstanders op en af gaan jagen dat je met de snelle Slagveer en sluwe Larsson gevaarlijke spelers hebt voorin. Vanuit de omschakeling kun je prima kansen creëren. Maar wat daarnaast veel zorgelijker is, is hoe we de tegengoals om de oren kregen gister. De grootste schreeuwer wijst iedereen op wanpresteren maar bakte er werkelijk niets van. En zoals gebruikelijk weer een goal uit een standaard situatie. Daar moet op te trainen zijn. Maar wat doen onze spelers? Die staan er bij en kijken er naar. Als het te laat is wel te verstaan.
Erwin4ever schreef:Dat zou heel mooi zijn Rick, maar vind het wel beetje optimistisch. Persoonlijk denk ik dat, als je uit deze wedstrijden 12 punten haald, je heel blij mag zijn!!
Waarom niet naar 4-2-3-1
--------------Veerman---------------
--Larsson-----Thern----Slagveer--
-----vd Boomen--van Anholt------
Cavlan---Buijs*---StJuste---Marzo
---------------Mulder---------------
* Zodra van Aken wedstrijdfit is moet hij daar uiteraard komen!!!
Met Otigba, Bijker, vd Berg, Zahovic, Thorsby en te Vrede heb je dan voor elke positie iemand die er in kan springen op het moment dat er iemand ondermaats presteert of wegvalt.
Superfries1994 schreef:4231 is eigenlijk hetzelfde als 433, enkel staan de buitenspelers ietsje verder terug. En aangezien Larsson heel vaak al nauwelijks zijn positie aanhoudt, verandert alleen de positie van Slagveer een beetje. Is dus eigenlijk hetzelfde als de afgelopen weken.
Rick schreef:Persoonlijk denk ik dat Foppe dit team wel aan de praat krijgt. Ben wel heel benieuwd welke spelers op de bank plaats gaan nemen en welke beginnen. Ook hoop ik dat hij gewoon 4-4-2 gaat spelen. Tot de winterstop nog 8 wedstrijden. Als je een beetje uitgaat van hoe het normaal zou lopen, dan zou je in ieder geval 17 punten halen om weer aansluiting te vinden bij de middenmoot/subtop. Dat betekent in ieder geval 5 wedstrijden winnen en 2 gelijke spelen. We zullen zien.
Programma:
1. Willem 2 -3
2. Cambuur - 3
3. Twente - 1
4. AZ -1
5. Roda -3
6. Ajax - 0
7. Excelsior -3
8. ADO -3
Rick schreef:Cambuur 0? Als ik 1 wedstrijd verwacht dat we gaan winnen is dat tegen camvuur wel.
Keer terug naar Spelers & staf
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten