Opstelling/Speelstijl/Tactiek

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Berichtdoor Surhuisterveen » 14-06-2005 20:46

4-4-2:

VDB- Bakkati (toch, doet niet onder voor een colin of feher, alhoewel said vaak geblesseerd is), Hansson, Derveld (seip is te traag aan de bal/opbouw), Drost, Yildirim-Bosvelt-Radomski-Nilsson- Samaras (Allbäck :P)-Huntelaar.

ik merk hoe moeilijk het is om een opstelling te maken. GJV heeft volgend seizoen een luxeprobleem! Rose, Bruggink/Nilsson, Rose/Hanssen en nog veel meer spelers.
Als we Allbäck maar terug halen!
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Edmanian Devil » 16-06-2005 18:43

Vandenbussche
Bakkati, Hansson, Seip (Derveld), Drost (Derveld)
Yildirim, Radomski, Bosvelt, Nilsson
Huntelaar, Bruggink

Van Derveld heb ik eigenlijk geen idee wat hijkan; vandaar dat ik 'm als alternatief achterin heb gezet. Ik zou door 'm in de spits te zetten, graag de PSV-Bruggink terugzien.
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor Smitte » 16-06-2005 20:51

Edmanian Devil schreef:Vandenbussche
Bakkati, Hansson, Seip (Derveld), Drost (Derveld)
Yildirim, Radomski, Bosvelt, Nilsson
Huntelaar, Bruggink

Van Derveld heb ik eigenlijk geen idee wat hijkan; vandaar dat ik 'm als alternatief achterin heb gezet. Ik zou door 'm in de spits te zetten, graag de PSV-Bruggink terugzien.


Dit kan wel eens een goed elftal zijn, nog steeds met Samaras als pinchhitter voor na de rust. Bruggink is een goede speler, zoals hij bij PSV bewees, is hij ook een goede spits, daar schoot hij die ballen er ook makkelijk in. En bovendien is hij een ervaren kracht in dit elftal.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Berichtdoor Bredero » 17-06-2005 10:24

Voor ieder systeem zit je eigenlijk met een luxe-probleem. Ik vind Samaras behoorlijk gegroeid, dus ik kies in principe voor 4-4-2 zodat er van de twee goede spitsen geen op de bank hoeft te belanden. Bruggink zou ik uitsluitend nog inzetten als aanvallende centrale middenvelder of als tweede spits, daar is hij gewoon het nuttigst. Radomski vertrekt denk ik naar Brugge, want als Simons niet naar PSV vertrekt, gaat hij wel met Sollied mee naar Olympiakos. Tot nu toe ziet de selectie er dan pakweg zo uit, er komen vast nog wel spelers bij:

Doel: VDB, Waterman
Verdediging: Bakkati, Breuer, Hansson, Derveld, J. Drost, H. Drost, Rzasa, Breuer, Seip
Middenveld: Bosvelt, Hanssen, Prager, Rose
Aanval: Huntelaar, Samaras, Nilsson, Yildirim, Bruggink

4-4-2 kun je verschillend invullen, ik denk aan deze varianten:
-----------------VDB
Bakkati-Hansson-Derveld-Drost
-------Bosvelt------Prager
Yildirim----------------------Nilsson/aankoop
--------Huntelaar-Samaras

Hierin laat je de links- en rechtsbuiten van nu wat meer naar achteren voetballen, zodat ze bij balverlies het middenveld versterken. Ik denk dat Yildirim dat wel kan: die hoeft niet per se zo diep te spelen om zijn traptechniek te benutten. Bij Nilsson heb ik mijn twijfels, daar zou ook nog een aanvallende linksbenige middenvelder aangekocht kunnen worden, die verdedigend meer zijn mannetje staat en toch ook de nodige aanvallende impulsen kan brengen. De andere optie zou de ruit zijn:

-----------------VDB
Bakkati-Hansson-Derveld-Drost
----------------Bosvelt
Yildirim-----------------------aankoop
---------------Bruggink
--------Huntelaar-Samaras

Op deze manier moeten de flankspelers nog een stuk verder naar achteren spelen en zich manifesteren als echte middenvelders. Kan ook voor Yildirim lastig worden, maar Nilsson lijkt me zeker niet de man voor op links. Volgens mij zou hij ook een prima stand-in zijn voor een van de spitsen. De ruit zou wel optimaal je aanvallendste spelers benutten: beide spitsen en Bruggink als nummer 10 erachter.
Bredero
Bankzitter
 
Berichten: 10
Geregistreerd op: 18-05-2005 09:57

Berichtdoor Vincent » 17-06-2005 13:32

Code: Selecteer alles
      Vandenbussche
Seip Hansson Derveld Drost
    Bosvelt  Radomski
        Huntelaar
Yildirim       Bruggink
         Samaras

Dus 4-2-4 met een ruit in de voorhoede ;)
Avatar gebruiker
Vincent
Fanmaster
 
Berichten: 631
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Amersfoort

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-06-2005 13:54

---- Vandenbussche ------
Bakkati - Hansson - Rzasa
---------- Radomski --------
--- Bosvelt ----- Bruggink --
Yildirim ------------- Nilsson
-- Huntelaar - Samaras ---
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Berichtdoor Surhuisterveen » 17-06-2005 14:09

Rzasa dr uit, Drost erin
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Sipel » 18-06-2005 13:19

--------------------------------VDB-----------------------------------

Bakatti-----------Hansson------------Derveld---------------Rzasa


----------------------------Radomski-----------------------------------

--------Bosvelt---------------------------------------Bruggink--------

-----------------------------Samaras----------------------------------


--------------Yildirim------------------Huntelaar----------------------

Opmerkingen:

Idd 4-4-2, niet persé 'des- Foppe' of SCH, maar Gertjan wil het initiatief nemen, met pressie voetballen en aanvallen. Naar mijn mening past met het spelersmateriaal van vandaag de dag, 4-4-3 het beste voor het komend seizoen.

- Derveld is de snelle linkspoot die Heerenveen al een tijdje mist, samen met Hansson zullen ze er na mijn mening voor zorgen dat het aantal tegendoelpunten t.o.v. vorig seizoen wordt gehalveerd.( Jongens, dat waren er toch écht te veel...)
- Rzasa krijgt hevige concurrentie van Drost, met het 442 kan Thomasz ook aanvallen.
- Seip gaat voor de rechtsback positie Bakkati scherp houden, en andersom.
- Radomksi is de stille opbouwer en het extra slot op deur, als het achter in staat, kan er volop worden aangevallen. Hij speelt voor de verdediging en is de achterste punt van de ruit op het middenveld.
- Bosvelt gaat het tempo van de wedstrijd aangeven, die ervaring heeft ie en daar is ie voor aangetrokken. Misschien een vreemde vergelijking: de Maduro rol tijdens Fin-Ned, en bij het WK -20
- Bruggink heeft de linkerkant voor zich, zonder te vergeten om de verdedigende taken te vervullen op het middenveld. Bruggink zou voor een meerwaarde moeten zorgen: daar krijgt hij op deze positie de ruimte voor.
- Samaras duikt achter de spitsen op, hij kan een goal maken van buiten de 16 maar door zijn kracht ook een aantal mannetje passeren en zo scoren. Hij moet de bal van het middenveld krijgen en niet gaan ophalen. Hij wil persé spelen komen seizoen, dat houdt in dat ie de rechtsback van de tegenstander ook moet gaan controleren.
- Yildirim wordt de enige flankspeler, met Klaas veel meer in de 16 (en niet op het middenveld, zoals vorig seizoen vaak gebeurde) moeten er van Klaas zijn voeten naar mijn verwachting echte Nistelrooy doelpunten komen.
- Klaas Jan speelt het diepst en mag ook links uitwijken, zodat Samaras evt. centraal door kan schuiven en oorlog kan maken.
Sipel
Bankzitter
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 18-06-2005 12:28
Woonplaats: Deinum/ Groningen

Berichtdoor Bo san » 18-06-2005 18:59

ik denk dat er ook zeker nog een paar goeie aankopen bij komen
En ik verwacht en hoop dat Allback terug komt
Zelf wil hij heel graag.!!
en heerenveen wil Bakircioglü en kranjcar
op bakircioglu zouden ze al een bod hebben gedaan van 1 mil
NIEUW NOORD ZAL HET STADION LATEN KNALLEN!!!
Bo san
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 18-06-2005 11:50
Woonplaats: Amsterdam / Mantgum

Berichtdoor Surhuisterveen » 18-06-2005 19:22

op bakircioglu zouden ze al een bod hebben gedaan van 1 mil

Bron?
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Berichtdoor Jeroen » 18-06-2005 20:51

Bo san schreef:ik denk dat er ook zeker nog een paar goeie aankopen bij komen
En ik verwacht en hoop dat Allback terug komt
Zelf wil hij heel graag.!!
en Heerenveen wil Bakircioglü en kranjcar
op bakircioglu zouden ze al een bod hebben gedaan van 1 mil


Wat een bullshit, Bakircioglu is transfervrij... :blbl:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor FryslanFoppe » 18-06-2005 22:12

4-3-3!
4-3-3!
4-3-3!

4-3-3 dus
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Avatar gebruiker
FryslanFoppe
Selectiespeler
 
Berichten: 306
Geregistreerd op: 02-05-2005 00:14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Berichtdoor Edmanian Devil » 19-06-2005 09:39

Edmanian Devil schreef:Vandenbussche
Bakkati, Hansson, Seip (Derveld), Drost (Derveld)
Yildirim, Radomski, Bosvelt, Nilsson
Huntelaar, Bruggink

Van Derveld heb ik eigenlijk geen idee wat hijkan; vandaar dat ik 'm als alternatief achterin heb gezet. Ik zou door 'm in de spits te zetten, graag de PSV-Bruggink terugzien.


Oké.... Radomski eruit, Prager erin?
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor André » 19-06-2005 11:08

Ik maak mijn opstelling wel als bekend is hoe de selectie er komend seizoen uit gaat zien...
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor Sipel » 19-06-2005 14:20

Derveld kun je vergelijken met Bouma van PSV, maar dan in z'n snellere jaren...
Sipel
Bankzitter
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 18-06-2005 12:28
Woonplaats: Deinum/ Groningen

Berichtdoor Fladian » 19-06-2005 15:12

Oh? Heb je hem zien spelen dan?
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Wat een bullshit, Bakircioglu is transfervrij...

Berichtdoor Bo san » 19-06-2005 16:17

dan ben ik verkeerd geinformeerd
sorry
NIEUW NOORD ZAL HET STADION LATEN KNALLEN!!!
Bo san
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 18-06-2005 11:50
Woonplaats: Amsterdam / Mantgum

Berichtdoor michel » 19-06-2005 16:53

Sipel schreef:Derveld kun je vergelijken met Bouma van PSV, maar dan in z'n snellere jaren...


is Derveld echt zo snel?
Heerenveen: superbia ex septentrio
Avatar gebruiker
michel
Superster
 
Berichten: 1937
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48
Woonplaats: DKV

Berichtdoor Sipel » 19-06-2005 17:04

Nou, Derveld heeft de snelheid die al een tijdje ontbreekt, zelfs onder laatste twee jaar van Foppe. Wat door laatstgenoemde al eens is genoemd als gebrek.
Hansson is een wat statige verdediger en er werd een sneller centrum-verd. gevraagd... Zoals ook Bouma (die niet de grootste is) met enige snelheid een behoorlijke verdediger geworden is (was aanvaller ooit bij MVV geloof ik). Seip is 'hard maar niet snel'.
Sipel
Bankzitter
 
Berichten: 11
Geregistreerd op: 18-06-2005 12:28
Woonplaats: Deinum/ Groningen

Berichtdoor Hannuzz » 20-06-2005 14:50

----------------- Huntelaar -----------------Samaras----------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------ Bruggink -------------------------------------------------
Nilsson--------------------------------------------------------------Yildirim-------------
-------------------------------Bosvelt----------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
Drost-----------Derveld-------------Hansson--------------Seip-----------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------- VdB ------------------------------------------------------
Avatar gebruiker
Hannuzz
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 21-01-2005 21:54

Berichtdoor sc heerenveen 4 ever » 20-06-2005 20:16

Hannuzz schreef:----------------- Huntelaar -----------------Samaras----------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------ Bruggink -------------------------------------------------
Nilsson--------------------------------------------------------------Yildirim-------------
-------------------------------Bosvelt----------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
Drost-----------Derveld-------------Hansson--------------Seip-----------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------- VdB ------------------------------------------------------

Dit vind ik ook een mooie opstelling alleen je hebt het probleem dat je 5 aanvallende spelers hebt. Als je de rechts en linksvoor(yildirim en nilsson) nou wat meer ''leert'' verdedigen zou deze opstelling mogelijk zijn. Ik vind vaak dat yildirim en nilsson matig meeverdedigen.
Een onderschrift: wat is dat?
sc heerenveen 4 ever
Wereldspeler
 
Berichten: 1176
Geregistreerd op: 27-03-2005 15:23
Woonplaats: Norg

Berichtdoor Royce » 20-06-2005 21:21

Dit mag de opstelling wat mij betreft wel blijven. Of Rose voor Bruggink dat kan ook nog.
Heerenveen Heerenveen Zo als jij is er geen 1!
Royce
Nieuw talent
 
Berichten: 140
Geregistreerd op: 31-05-2005 21:34

Berichtdoor FryslanFoppe » 20-06-2005 21:22

Nilsson en Yildirim zijn geen aanvallende middenvelders, maar spitsen
Ik zou het graag zo zien:
---------------Samaras---------------------Huntelaar--------------------------
--Nilsson--------------------------------------------------------Yildirim------------
---------------------Bruggink--------------Bosvelt------------------------------
Eerder pleitte ik voor 4-3-3, maar zo kan t dus ook
Maar zoals sc heerenveen 4 ever al zei heb je (te) veel aanvallend denkende spelers
Ipv Bruggink zou je dan Prager of Hanssen moeten opstellen.
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Avatar gebruiker
FryslanFoppe
Selectiespeler
 
Berichten: 306
Geregistreerd op: 02-05-2005 00:14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Berichtdoor Dieder » 20-06-2005 21:24

FryslanFoppe schreef:Nilsson en Yildirim zijn geen aanvallende middenvelders, maar spitsen
Ik zou het graag zo zien:
---------------Samaras---------------------Huntelaar--------------------------
--Nilsson--------------------------------------------------------Yildirim------------
---------------------Bruggink--------------Bosvelt------------------------------
Eerder pleitte ik voor 4-3-3, maar zo kan t dus ook
Maar zoals sc Heerenveen 4 ever al zei heb je (te) veel aanvallend denkende spelers
Ipv Bruggink zou je dan Prager of Hanssen moeten opstellen.


het zijn wel aanvallende middenvelders, alleen nilsson is een spits.
Dieder
 

Berichtdoor FryslanFoppe » 20-06-2005 21:26

Ik dacht dat Yildirim toch een rechterspits was?
Dan scoort ie wel veel voor een aanvallende middenvelder...
Petter Hansson, Rots van het Noorden
Avatar gebruiker
FryslanFoppe
Selectiespeler
 
Berichten: 306
Geregistreerd op: 02-05-2005 00:14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Berichtdoor Lipton » 21-06-2005 08:19

FryslanFoppe schreef:Ik dacht dat Yildirim toch een rechterspits was?
Dan scoort ie wel veel voor een aanvallende middenvelder...


Yildirim is idd gewoon een rechtsbuiten, maar een aanvallende middenvelder kan er zo meer scoren dan Yildirim.
Hersi bijv prikte in het seizoen 03/04 er maar liefst 10 in bij NEC.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Pottier » 21-06-2005 09:21

Lipton schreef:
FryslanFoppe schreef:Ik dacht dat Yildirim toch een rechterspits was?
Dan scoort ie wel veel voor een aanvallende middenvelder...


Yildirim is idd gewoon een rechtsbuiten, maar een aanvallende middenvelder kan er zo meer scoren dan Yildirim.
Hersi bijv prikte in het seizoen 03/04 er maar liefst 10 in bij NEC.


Vind Hersi en Yildrim toch twee verschillende voetballers. En speelde Hersi niet meer achter de spitsen bij NEC Nijmegen...................?
Pottier Oladiejee!
Pottier
Bankzitter
 
Berichten: 16
Geregistreerd op: 08-06-2005 21:35
Woonplaats: Woudsend

Berichtdoor Lipton » 21-06-2005 10:34

Ja, maar daar ging het bij mij juist even om, er werd even beweerd dat het niet normaal is dat een aanvallende middenvelder mee goals maakt dan een rechtsbuiten.
Terwijl het volgens mij zo is dat een aanvallende middenvelder wel meer goals maakt dan een rechts buiten.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Feanfan84 » 21-06-2005 10:47

Lipton schreef:Ja, maar daar ging het bij mij juist even om, er werd even beweerd dat het niet normaal is dat een aanvallende middenvelder mee goals maakt dan een rechtsbuiten.
Terwijl het volgens mij zo is dat een aanvallende middenvelder wel meer goals maakt dan een rechts buiten.


Logisch, een aanvallende middenvelder komt veel vaker voor de goal dan een rechtsbuiten.
Avatar gebruiker
Feanfan84
Selectiespeler
 
Berichten: 275
Geregistreerd op: 28-06-2004 21:24
Woonplaats: Wommels

Berichtdoor AldeboarNN Fans » 21-06-2005 10:52

Dit zijn mijn voorspellingen voor de opstelling van volgend seizoen

Voorlopige opstelling volgend seizoen: Thuis

......................................Vandenbussche............................................

.................Seip....................Hansson.........................Drost.................

..........................Breuer.......................Bosvelt...................................

.........................................Bruggink.................................................
........Yildirim...................................................................Nilsson.........

......................Huntelaar.......................Samaras.................................


Voorlopige opstelling volgend seizoen: Uit

...........................................Vandenbussche......................................

...Seip.......................Hansson..................Derveld.......................Drost...

.......Bosvelt............................Bruggink.............................Hanssen.........

.......Yildirim............................Huntelaar.............................Nilsson..........
Avatar gebruiker
AldeboarNN Fans
Basisspeler
 
Berichten: 795
Geregistreerd op: 20-12-2004 18:08
Woonplaats: Aldeboarn

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten