Opstelling/Speelstijl/Tactiek

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Noppert
Hall/Ali - Pawel - v.Ottele/v.Beek - Kohlert
Brouwers - Haye
v.Amersfoort
Walemark - Nicolaescu - Sahraoui

Zou je zeggen dat er een redelijke basis moet staan voor een leuk seizoen. Twee goede vleugels, spits met neusje voor de goal, v.Amersfoort die bij kan sluiten en ook z'n goaltjes meepikt. Haye erachter die voor extra aanvoer kan zorgen, Brouwers met een voorwaartse drive (en pikte bij GAE ook nog wel eens een goaltje mee). Pawel en v. Beek die met het hoofd voor het nodige gevaar kunnen zorgen.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Noppert
Hall/Ali - Pawel - v.Ottele/v.Beek - Kohlert
Brouwers - Haye
v.Amersfoort
Walemark - Nicolaescu - Sahraoui

Zou je zeggen dat er een redelijke basis moet staan voor een leuk seizoen. Twee goede vleugels, spits met neusje voor de goal, v.Amersfoort die bij kan sluiten en ook z'n goaltjes meepikt. Haye erachter die voor extra aanvoer kan zorgen, Brouwers met een voorwaartse drive (en pikte bij GAE ook nog wel eens een goaltje mee). Pawel en v. Beek die met het hoofd voor het nodige gevaar kunnen zorgen.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1376
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Bericht door Kaz_SCH »

davp schreef:Noppert
Hall/Ali - Pawel - v.Ottele/v.Beek - Kohlert
Brouwers - Haye
v.Amersfoort
Walemark - Nicolaescu - Sahraoui

Zou je zeggen dat er een redelijke basis moet staan voor een leuk seizoen. Twee goede vleugels, spits met neusje voor de goal, v.Amersfoort die bij kan sluiten en ook z'n goaltjes meepikt. Haye erachter die voor extra aanvoer kan zorgen, Brouwers met een voorwaartse drive (en pikte bij GAE ook nog wel eens een goaltje mee). Pawel en v. Beek die met het hoofd voor het nodige gevaar kunnen zorgen.
Ali is wat mij betreft de zwakste schakel, voor de rest lijkt het best aardig! Wat er achter zit is wel nog steeds heel erg mager. Zou het ook niet een optie zijn om Syb op 6 te zetten als Van Beek terug is?
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Met Wålemark erbij hebben we echt een goede aanval en het middenveld is in principe ook compleet, al moet daar nog een puzzel gelegd worden met veel aanbod. Ik denk dat Brouwers sowieso gaat spelen, dan naast Haye en dat Tahiri en Olsson uiteindelijk op de bank belanden.

De opstelling van davp zie ik inderdaad wel gebeuren, met Hall op rechtsback. Hall was nog niet helemaal fit en Ali deed het tot afgelopen wedstrijd tegen Sparta best redelijk, dus geen reden om te wisselen.

Hall moet ik nog zien, maar zo op het eerste oog ligt toch wel de zwakte bij de backs met Hall/Ali en Köhlert.
Gebruikersavatar
davp
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1597
Lid geworden op: 22-06-2005 11:36
Locatie: De Knipe

Bericht door davp »

Ben ik helemaal met je eens. Idealiter zou je twee goede nieuwe backs willen en een creatieve 10 die kan scoren. Maar voor nu redelijk tevreden met deze basis.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Wat denken jullie: zou Syb van Ottele ook als rechtsback uit de voeten kunnen? Dat idee werd geopperd op X. Ik heb het idee dat hij centraal toch beter uit de voeten kan maar vond het een aardig idee, zeker als blijkt dat Ali en/of Hall nog niet optimaal functioneren.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

davp schreef:Ben ik helemaal met je eens. Idealiter zou je twee goede nieuwe backs willen en een creatieve 10 die kan scoren. Maar voor nu redelijk tevreden met deze basis.
Ik denk dat Van Amersfoort nog wel eens kan gaan verrassen op 10. Dat vind ik nou typisch een speler die in een goed draaiend elftal erg goed meedraait, maar in een slecht draaiend elftal door de mand valt. Ook zag je dat Olsson in de afgelopen wedstrijden vaak de dieptes in ging, maar het niet bij kon benen of de val van zijn voet sprong. Dat zie ik Van Amersfoort een stuk beter doen.
Marça schreef:Wat denken jullie: zou Syb van Ottele ook als rechtsback uit de voeten kunnen? Dat idee werd geopperd op X. Ik heb het idee dat hij centraal toch beter uit de voeten kan maar vond het een aardig idee, zeker als blijkt dat Ali en/of Hall nog niet optimaal functioneren.
Van Otelle is niet erg behendig en snel, het lijkt me daarom geen goed idee om hem tegenover een Bakkali van RKC of een andere behendige buitenspeler neer te zetten. Die wordt aan alle kanten voorbij gelopen. Van Otelle is juist een speler die je in de as kunt gebruiken, daarom is het wel zonde dat het middenveld zo vol is.

Ik verwacht dat Van Otelle op de bank gaat belanden zodra Van Beek terug is en aan het einde van het seizoen transfervrij vertrekt.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

In ben wel benieuwd wat jullie ideale opstelling is. Wie wordt de rechtsback, waar komt Olsson enz. ?
Normaal staan er wel 9/10 namen vast, maar dit elftal kan vele kanten op

-------------------- Noppert -------------------
Braude - Van Beek - Bochniwicz - Köhlert
-------------- Haye --- Tahiri -----------------
-------------- Van Amersfoort ----------------
Walemark ------ Nicolaescu ------ Sahraoui
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef:In ben wel benieuwd wat jullie ideale opstelling is. Wie wordt de rechtsback, waar komt Olsson enz. ?
Normaal staan er wel 9/10 namen vast, maar dit elftal kan vele kanten op

-------------------- Noppert -------------------
Braude - Van Beek - Bochniwicz - Köhlert
-------------- Haye --- Tahiri -----------------
-------------- Van Amersfoort ----------------
Walemark ------ Nicolaescu ------ Sahraoui
Bijna helemaal mee eens. Haal alleen Pelle daar vandaan. Die heeft vorig jaar een dramatisch seizoen gehad op tien waarbij hij vaker onze spits in de weg liep dan zich als middenvelder te profileren. Is als middenvelder niet veel meer dan een loper die bijsluit. In deze selectie is Olsson mijn voorkeur op tien, bij gebrek aan de juiste aankopen. Verder helemaal eens.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dan zou ik nog eerder Webster op 10 zetten. Olsson heeft laten zien dat hij absoluut geen 10 is
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef:Dan zou ik nog eerder Webster op 10 zetten. Olsson heeft laten zien dat hij absoluut geen 10 is
Olsson heeft wel technische kwaliteit laten zien, Webster heeft alleen jeugdig overenthousiaste laten zien. Maar dit is een zinloze discussie. Daarom heb ik altijd al belijdt dat er een tien aangetrokken moet worden.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

fuotbalgek schreef:Daarom heb ik altijd al belijdt dat er een tien aangetrokken moet worden.
Dat ben ik dan wel met je eens. Die hebben we al jaren niet
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Feanfan 1 schreef: Dat ben ik dan wel met je eens. Die hebben we al jaren niet
El hajj laten gaan, Halilovic niet gehaald. Wat was in godsnaam de verwachting van Ferry zonder creativiteit?
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

Feanfan 1 schreef:In ben wel benieuwd wat jullie ideale opstelling is. Wie wordt de rechtsback, waar komt Olsson enz. ?
Normaal staan er wel 9/10 namen vast, maar dit elftal kan vele kanten op

-------------------- Noppert -------------------
Braude - Van Beek - Bochniwicz - Köhlert
-------------- Haye --- Tahiri -----------------
-------------- Van Amersfoort ----------------
Walemark ------ Nicolaescu ------ Sahraoui
Die 10 is wel een problematische positie. Is dat niet waar Braude kan spelen? Ik zou Braude niet op de back zetten, we moeten mijn inziens niet spelers op hun niet natuurlijke positie zetten. Braude zou ik daarom niet Braude op rechtsback zetten. Ik zou Ali daar neerzetten. Misschien is Hall gehaald als back up? Dan zou ik de transfer beter begrijpen.

En Tahiri zou ik vervangen door Olsson. Ik denk dat hij technisch vaardiger en een betere handelingssnelheid heeft dan Tahiri.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Deze transferzomer heeft aangetoond dat er weinig kennis zit bij de beleidsbepalers. Van Ewijk is vertrokken voor erg weinig geld en er is totaal geen capabele vervanger gehaald. Je bent daar 3 niveaus minder geworden. Ons middenveld is enorm slecht samengesteld. Geen creativiteit, geen goals, geen diepgang en niemand die een man kan passeren. En het dieptepunt is dat de gehaalde spitsen voor rond de 4 miljoen blijkbaar zo slecht zijn dat je een middenvelder die het niveau niet heeft in de de spits gaat zetten. Gevolg is dat we amper scoren. Om te janken zulk slecht beleid.

Haye is een zekerheid op het middenveld, de rest vind ik niet goed genoeg. Maar er lopen ook geen vervangers rond. Dan zou jevan Ottele op 6 kunnen zetten omdat hij aan de bal wel erg goed is. Op 10 dan iemand uit de jeugd maar proberen. Minder kan niet. En voorin Walemark, Niculeascu en Sahraoui. Als Olsson,van Amersfoort en Brouwers maar niet spelen. Man, wat een armoe is dat.
SuperFrysk
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Bericht door SuperFrysk »

Heerenveen rules schreef:Deze transferzomer heeft aangetoond dat er weinig kennis zit bij de beleidsbepalers. Van Ewijk is vertrokken voor erg weinig geld en er is totaal geen capabele vervanger gehaald. Je bent daar 3 niveaus minder geworden. Ons middenveld is enorm slecht samengesteld. Geen creativiteit, geen goals, geen diepgang en niemand die een man kan passeren. En het dieptepunt is dat de gehaalde spitsen voor rond de 4 miljoen blijkbaar zo slecht zijn dat je een middenvelder die het niveau niet heeft in de de spits gaat zetten. Gevolg is dat we amper scoren. Om te janken zulk slecht beleid.

Haye is een zekerheid op het middenveld, de rest vind ik niet goed genoeg. Maar er lopen ook geen vervangers rond. Dan zou jevan Ottele op 6 kunnen zetten omdat hij aan de bal wel erg goed is. Op 10 dan iemand uit de jeugd maar proberen. Minder kan niet. En voorin Walemark, Niculeascu en Sahraoui. Als Olsson,van Amersfoort en Brouwers maar niet spelen. Man, wat een armoe is dat.
Helemaal eens, op het stukje van Nicoleascu na. Die heeft nog niet een eerlijke kans gehad met de twee goede buitens.
du longhi
Selectiespeler
Berichten: 553
Lid geworden op: 08-12-2004 19:13

Bericht door du longhi »

Op de back maakt het niet uit of Ali, Hall of Braude speelt. Zet dan Braude er maar in. Eigen jeugd.
Sinds Tahiri uit het elftal is kunnen we op het niddenveld geen bal twee keer overspelen. Dan
maar maar wat vaker terug. Van Ottele, Tahiri en vervolgens meer vooruit geschoven
Haye.
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2020
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

Als ik Van Wonderen was, had ik teruggegrepen op een concept dat eerder zo goed werkte, een systeem met drie centralen en wingbacks. Bij onze backs past dat veel beter, aangezien Köhlert niet kan verdedigen en sinds 433 nauwelijks toegevoegde waarde heeft, en aan de andere kant alle backs onvoldoende zijn. Haye als libero, kruipt in de opbouw altijd al naar achter om tussen de twee centralen te gaan staan, van daaruit kan hij het spel verdelen. Voor hem de twee allrounders Olsson en Brouwers. Als wingbacks Köhlert en Braude. De twee vleugelspelers spelen dan wat naar binnen, om ruimte te maken en tussen de linies te spelen bij het ontbreken van een 10, dicht tegen Nicolaescu aan. Dit dient voor hem ook als een betere ondersteuning. Nietskunner Van Amersfoort snel naar de bank.

Noppert
Van Beek - Haye (Van Ottele) - Bochniewicz
Braude - Brouwers (Haye) - Olsson - Köhlert
Wålemark - Sahraoui
Nicolaescu
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7719
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Heb een 4-3-3 opstelling en een 5-2-3 opstelling
Zolang Olsson en Brouwers maar niet spelen gaat het elftal er op vooruit


---------------------- Noppert ----------------------
----------- Van Beek ------ Bochniewicz ---------
Braude ------------------------------------ Kohlert
----------------- Tahiri ----- Haye -----------------
----------------------- Webster ---------------------
Walemark --------- Nicolaescu -------- Sahraoui


---------------------- Noppert ----------------------
----- Van Beek - Van Ottele - Bochniewicz ----
Braude ------------------------------------ Kohlert
----------------- Tahiri ----- Haye -----------------
------------ Walemark ---------- Sahraoui -------
--------------------- Nicolaescu --------------------
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Superfries1994 schreef:Als ik Van Wonderen was, had ik teruggegrepen op een concept dat eerder zo goed werkte, een systeem met drie centralen en wingbacks. Bij onze backs past dat veel beter, aangezien Köhlert niet kan verdedigen en sinds 433 nauwelijks toegevoegde waarde heeft, en aan de andere kant alle backs onvoldoende zijn. Haye als libero, kruipt in de opbouw altijd al naar achter om tussen de twee centralen te gaan staan, van daaruit kan hij het spel verdelen. Voor hem de twee allrounders Olsson en Brouwers. Als wingbacks Köhlert en Braude. De twee vleugelspelers spelen dan wat naar binnen, om ruimte te maken en tussen de linies te spelen bij het ontbreken van een 10, dicht tegen Nicolaescu aan. Dit dient voor hem ook als een betere ondersteuning. Nietskunner Van Amersfoort snel naar de bank.

Noppert
Van Beek - Haye (Van Ottele) - Bochniewicz
Braude - Brouwers (Haye) - Olsson - Köhlert
Wålemark - Sahraoui
Nicolaescu
Zoiets lijkt mij ook beter. Het 4-3-3 wat we nu spelen lijkt sowieso nergens op. Dus iets veranderen ligt voor de hand.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Met de terugkeer van Van Beek is de defensie alweer een stuk sterker geworden, dus denk/hoop dat we voorlopig met 4-3-3 wel weer vooruit kunnen. Om wel de juiste ondersteuning te hebben voor de defensie, zou ik ervoor kiezen om met Thom Haye en Luuk Brouwers als controlerende middenvelders te laten spelen en Pelle van Amersfoort ervoor om in de dieptes te duiken. Al deze drie spelers beschikken over het vermogen om zowel verdedigend als aanvallend te kunnen spelen.

Haye kan waar nodig een linie terugzakken, maar ik vind dat hij hoger op het veld van veel meer waarde is.

Ali (Braude) - Van Beek - Bochniewicz - Köhlert
Brouwers - Van Amersfoort - Haye
Walemark - Nicolescu - Sahraoui

Ik hoop vooral dat Van Wonderen zijn team met meer lef laat spelen en niet van dat benauwde zoals tegen NEC. De komende thuisduels moeten we gaan winnen en dat gaat niet lukken met de handrem erop. We hebben niets aan doelpuntloze gelijkspellen, er zal gewonnen moeten worden!
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3641
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

We krijgen veel te veel doelpunten tegen. Naast vormproblemen en wat blessures in het centrum ligt dit zeker niet alleen aan de verdediging. We hebben geen controleur op het middenveld, en zijn daar weg kwetsbaar in de omschakeling. Tahiri bracht daarin meer balans dan Brouwers, Haye kan het vaak de laatste twintig minuten lastiger belopen.

Door met vijf achterop te spelen heb je wat meer zekerheid achterin, ontlast je onze defensief kwetsbare backs en voorkom je dat je het seizoen eindigt met 80 doelpunten. Meer defensieve zekerheid zonder dat het per se een defensieve speelwijze is.

Maar of we nou 433 of 532 spelen, we blijven zitten met een middenveld dat niet juist samengesteld is. Het aantrekken van Brouwers met geld dat we nog moeten betalen belooft daar ook weinig verandering in de brengen. Hopelijk kunnen we een 6 en of een 10 die uit contract loopt in Scandinavië binnenhalen deze winter. Nu hebben we met Haye, Tahiri, Brouwers en Olsson vier spelers die eigenlijk allemaal best renderen op 8 inderdaad. En Pelle is geen middenvelder, wat een drama was dat vorig seizoen.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik neem aan dat van Wonderen punten wil halen. Dan zou je een opstelling moeten verzinnen zonder spelers die het niveau niet hebben. Ali/Hall, van Amersfoort, Brouwers moet je er dan naast zetten. Sowieso. Olsson heeft wel wat, maar wordt verkeerd gebruikt.

Braude maar op back, middenveld Haye, Olsson, Webster. En Nicoleascu spits.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2463
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Heerenveen rules schreef:Ik neem aan dat van Wonderen punten wil halen.
...
Je vraagt het je soms af he. :cry:
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2020
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

fuotbalgek schreef:En Pelle is geen middenvelder, wat een drama was dat vorig seizoen.
En ook al geen spits. Heeft gewoon het niveau niet, eerder ook al bewezen.
Plaats reactie