Opstelling/Speelstijl/Tactiek

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Riverside » 07-08-2015 12:01

Van den Berg, Slagveer en Te Vrede; wat een heerlijke driehoek, wordt een genot om naar te kijken. :|
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor badfrisianboy » 07-08-2015 12:05

Ja met zulke driehoekjes krijg je je stadion wel vol......haha.
Volgend seizoen nog verder bezuinigen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor AllardP » 07-08-2015 12:25

Te Vrede heeft voorzetten vanaf de zijkant nodig. Wie gaat die geven? Slagveer met zijn vier assists vorig jaar? Larsson die alleen voor de eigen actie gaat? In de combinatie wordt het sowieso niks, zeker niet als Van den Berg er ook nog eens achter komt te staan. Ik heb niet het idee dat hier heel goed over is nagedacht.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-08-2015 12:40

Ik hoop: (met het huidige materiaal)

Larsson - Zahovic - Slagveer
Namli
Cavlan - Thern
Bijker - Van Aken - St.Juste - Van Anholt
Mulder

En evt. kan je Namli en Larsson ruilen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Frisian Viking » 08-08-2015 07:11

Selectie.

    Doel
    1. Erwin Mulder
    30. Wieger Sietsma
    33. Maarten de Fockert

    Verdediging
    2. Pele van Anholt
    3. Kenneth Otigba
    4. Joost van Aken
    5. Lucas Bijker
    6. Stefan Marzo
    12. Doke Schmidt
    14. Robert van Koesveld
    16. Jerry St. Juste
    23. Jordy Buijs
    25. Willem Huizing
    27. Stefan Gartenmann
    32. Joris Voest
    38. Rannick Schoop

    Middenveld
    8. Morten Thorsby
    10. Simon Thern
    17. Branco van den Boomen
    18. Younes Namli
    21. Joey van den Berg
    22. Caner Cavlan
    34. Rewan Amin
    37. Michel Vlap

    Aanval
    7. Luciano Slagveer
    9?. Mitchell Te Vrede
    11. Sam Larsson
    15? Luka Zahovic
    19. Pelle van Amersfoort
    20. Henk Veerman
    28. Pascal Huser
    36. Tarik Kada
Nou, dat lijkt zo gek niet op het eerste gezicht. Heb Cavlan bij het middenveld gezet, denk dat hij daar meer ingezet zal gaan worden dan in de verdediging bij ons.

Dan zal de vermoedelijke opstelling er zo uit gaan zien denk ik:

Afbeelding
Nou, dat lijkt verre van raar denk ik. Achterin zijn we er beter op geworden met Van Anholt weer op rechts en een echte linksback. Van Aken heeft een vol eredivisie seizoen in de benen en heeft al meer dan 40 duels in het eerste gespeeld. St. Juste is het grootste verdedigende talent dat we hebben. Mulder is zeker geen achteruitgang ten opzichte van Nordfeldt.

Het middenveld is afwachten. Van den Boomen moet zich nog ontwikkelen, maar daar heb ik vertrouwen in. Thern kan een absolute klasbak worden. In het geval van Van den Berg is het hopen dat hij weer wat op niveau komt, hopelijk neemt anders Namli of misschien Zahovic snel zijn plek over.

Larsson is één van de beste spelers in de competitie, hopelijk blijft hij fit. Slagveer heeft bewezen een goal te kunnen maken. Voetballend laat het nog wel eens te wensen over, maar hij heeft zich vorig jaar erg goed ontwikkeld na de winter. Te Vrede lijkt mij een garantie voor 15 doelpunten, is prima.

Als schaduwelftal hebben we dan:
Afbeelding
Nou, lijkt me ook niet gek. Achterin is enorm veel concurrentie en ook al flink wat ervaring met Marzo, Schmidt, Otigba en Buijs. Daarnaast enkele grote talenten als Voest en De Fockert. Marzo staat hier als VM, het is een schaduwelftal he... Op het middenveld verder Thorsby en Cavlan, ook twee grote talenten waar ik veel vertrouwen in heb naar de toekomst toe. Voorin is Veerman de tweede spits met daar omheen de talenten Namli en Zahovic. Kunnen beide op meerdere posities uit de voeten en zullen ook op verschillende posities speeltijd gaan krijgen denk ik komend seizoen.

En dan komen verschillende, toch ook grote, talenten als Kada, Amin en Van Amersfoort hier nog niet eens in.

Ik vind dat Vonk een prima selectie samen heeft gesteld. Van den Berg lijkt de zwakste schakel te zijn. Voor hem een creatieve middenvelder of een echte balafpakker met ervaring en de play-offs zijn een garantie. De concurrentie is in twee jaar tijd flink vergroot en met Van Aken, St. Juste, Van Anholt, Van den Boomen, Thern, Larsson, Zahovic, Namli en Van Amersfoort staat er ook richting de toekomst weer voor vele miljoenen aan transferbedragen op en naast het veld.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor BK2007 » 08-08-2015 09:58

Keurige inventarisatie. Met nog wat zwakke geruchten rondom vd Berg en van Anholt zijn we er zo wel. Nog een extra vleugel zou nog kunnen maar hoeft niet eens meer nu we Zahovic hebben.
Verder mochten vd Berg en Van Anholt toch nog gaan, zelfs dan hebben we nog voldoende alternatieven.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-08-2015 10:01

Als je de wedstrijd van Mallorca neemt, zou Te Vrede echt het verschil maken met Veerman? Ik denk het niet. Ons middenveld is nog het probleem. Veel te statisch, geen loopvermogen en geen creativiteit.
Ik denk dat ze tegen De Graafschap ook met Thern-vd Berg en vfd Boomen spelen maar dan kan het net zo'n baggerpot worden als tegen De Graafschap (ondanks ik Te Vrede hoger inschat dan Veerman)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Baas » 08-08-2015 10:09

Ik hoop dat ze zoals hier gaan spelen.
Liever had ik v/d Berg nog vervangen door V/d Boomen, maar aangezien Lodeweges de aanvoerder niet zal laten banken, moet het maar zo.
Zahovic zou ik aanvallend een vrije rol om de spits heen geven.
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Frisian Viking » 08-08-2015 10:14

Met het middenveld zitten we wat lastig. Echte creativiteit is er niet, maar ook een echte balafpakker missen we. Van den Berg is misschien nog het beste als stofzuiger, maar durf hem daar nu maar eens neer te zetten in deze vorm. Een echte verdedigende middenvelder is er nu niet denk ik. Buijs en St. Juste zijn gewoon verdedigers, dus liever niet. Creativiteit is er wel in de selectie, maar zo lang Van den Berg speelt komt dat er niet in (Namli, Zahovic(?), Cavlan) of staat dit niet op het middenveld (Larsson).

Het zou ons niet gek uitkomen mocht Van den Berg nog vertrekken. Helemaal perfect zou het zijn als daar dan De Zeeuw of eventueel Brama voor terugkomt. Ik denk dat één van die ons echt verder kunnen helpen op het middenveld.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor nickstok » 08-08-2015 10:18

Feanfan 1 schreef:Als je de wedstrijd van Mallorca neemt, zou Te Vrede echt het verschil maken met Veerman? Ik denk het niet. Ons middenveld is nog het probleem. Veel te statisch, geen loopvermogen en geen creativiteit.
Ik denk dat ze tegen De Graafschap ook met Thern-vd Berg en vfd Boomen spelen maar dan kan het net zo'n baggerpot worden als tegen De Graafschap (ondanks ik Te Vrede hoger inschat dan Veerman)


Vind je Te Vrede nu wél of niet beter dan Veerman? Daarnaast denk ik dat je met Thern juist wel loopvermogen op het middenveld hebt. Er ontbreekt inderdaad nog creativiteit op het middenveld maar ik hoop dan Namli of Zahovic op den duur van den Berg uit de basis kunnen spelen, dan is dat ook weer opgelost.

Baas schreef:Ik hoop dat ze zoals hier gaan spelen.
Liever had ik v/d Berg nog vervangen door V/d Boomen, maar aangezien Lodeweges de aanvoerder niet zal laten banken, moet het maar zo.
Zahovic zou ik aanvallend een vrije rol om de spits heen geven.


Ik hoop ook dat ze uiteindelijk op deze manier gaan spelen, ik denk dat Joey als '6' nog niet eens zo slecht is, het is natuurlijk wel iemand de boel 'op slot kan gooien'. Als aanvallende middenvelder komt hij in mijn ogen tekort. Overigens verwacht ik voorlopig nog een andere opstelling omdat ik denk dat Zahovic nog wat gewenningstijd nodig heeft. Daarnaast is van Aken nog minstens 3 weken uit de roulatie.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-08-2015 10:26

nickstok schreef:Vind je Te Vrede nu wél of niet beter dan Veerman? Daarnaast denk ik dat je met Thern juist wel loopvermogen op het middenveld hebt. Er ontbreekt inderdaad nog creativiteit op het middenveld maar ik hoop dan Namli of Zahovic op den duur van den Berg uit de basis kunnen spelen, dan is dat ook weer opgelost.

Ik vind Te Vrede beter dan Veerman, maar zoals ik al zei, als je de wedstrijd tegen Mallorca neemt en je zet Te Vrede i.p.v. Veerman, zou Te Vrede wel dat aanspeelpunt geweest zijn of zou Heerenveen met Te Vrede wel meer kansen gecreëerd hebben?
Te Vrede is net als Veerman ook afhankelijk van medespelers. Daarom zeg ik dat het middenveld ook het probleem is want er is op dit moment niet echt iemand die Te Vrede in stelling kan brengen vanaf het middenveld. Nou ja, die zijn er wel, maar ik verwacht dat Lodeweges met Thern, vd Berg en vd Boomen speelt met vd Berg op 10.
Aangezien vd Berg toch moet spelen in de ogen van Lodeweges moet hij maar op "6" en dan Zahovic op 10. Thern erbij en dan kan vd Boomen banken, maar ook dat zie ik niet gebeuren want die nam alle vrije trappen/corners in de voorbereiding
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor badfrisianboy » 08-08-2015 10:29

Ik ben erg kritisch. Maar zal proberen op normale wijze mijn mening te verkondigen.

Ik deel de mening van Feanfan1. Ik zie niet wat er nu wezenlijk verandert is. Te Vrede in plaats van Veerman is in mijn optiek geen enkele verbetering. Te Vrede ontbeert net als Veerman de techniek om zelf iets te creëren en is ook niet het aanspeelpunt om je spel aan op te hangen. Als er op het middenveld niks verandert blijf je ook daar een gebrek aan creativiteit houden. Het driehoekje Slagveer - te Vrede - van den Berg is in mijn optiek van een belabberd niveau. Daarmee kom je tekort om mee te doen bij de beste acht.

Blijft dan over de komst van Zahovic. Als ze hem wel gehaald hebben voor de spitspositie dan had je te Vrede niet hoeven ophalen. Is hij gehaald voor een andere positie dan is de vraag welke positie? Je mag er van uit gaan dat hij niet voor Larsson zijn positie in aanmerking komt. Blijven over de posities van Slagveer , van den Berg of Thern. Er van uit gaande dat Zahovic geen verdedigende middenvelder is. En dan ga ik er vanuit dat een talent als hij voor de basis is gehaald. Zou hij namelijk niet in de basis komen te spelen kom ik terug bij mijn eerste deel van deze post.

Slagveer eruit? Van den Berg eruit (gaat Lodeweges dat doen?) Of Thern eruit? Of van den Berg verdedigende middenvelder en van den Boomen eruit? Is van den Berg geschikt als verdedigende muddenvelder? Ik betwijfel dat. Thern kun je daar ook niet neerzetten want dat is zeker niet zijn specialiteit. Ik laat me graag verrassen en hoop dat er meer verandert dan slechts te Vrede voor Veerman. Want dan ga je er niet op vooruit in mijn optiek en gaan we meer wedstrijden zoals tegen Real Mallorca zien vrees ik.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor nickstok » 08-08-2015 10:32

Feanfan 1 schreef: Ik vind Te Vrede beter dan Veerman, maar zoals ik al zei, als je de wedstrijd tegen Mallorca neemt en je zet Te Vrede i.p.v. Veerman, zou Te Vrede wel dat aanspeelpunt geweest zijn of zou Heerenveen met Te Vrede wel meer kansen gecreëerd hebben?
Te Vrede is net als Veerman ook afhankelijk van medespelers. Daarom zeg ik dat het middenveld ook het probleem is want er is op dit moment niet echt iemand die Te Vrede in stelling kan brengen vanaf het middenveld. Nou ja, die zijn er wel, maar ik verwacht dat Lodeweges met Thern, vd Berg en vd Boomen speelt met vd Berg op 10.
Aangezien vd Berg toch moet spelen in de ogen van Lodeweges moet hij maar op "6" en dan Zahovic op 10. Thern erbij en dan kan vd Boomen banken, maar ook dat zie ik niet gebeuren want die nam alle vrije trappen/corners in de voorbereiding


Ik denk dat je gelijk hebt wat betreft het creëren van kansen, dat gaat Te Vrede niet oplossen. Wat natuurlijk wél een groot verschil is ten opzichte van de wedstrijd tegen Mallorca is dat we Slagveer en Larsson weer 'gewoon' op de vleugels hebben. Die twee kunnen meer kansen creëren dan Namli en Kada. Een ander groot verschil is dat Te Vrede uitblinkt in koppen, terwijl dat juist een zwak punt van Veerman is. VD Boomen zou alleen al moeten spelen om zijn corners en vrije trappen, omdat ik verwacht dat die standaardsituaties in combinatie de kopkracht van Te Vrede een sterk wapen gaan worden.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Frisian Viking » 08-08-2015 10:33

Zahovic is duidelijk niet gehaald voor de basis. Hij zal zich gaan richten op alle posities voor in en de meest vooruitgeschoven middenvelder verwacht ik. Zahovic zal langzaam gebracht worden en mogelijk in de toekomst wel in de spits terecht komen. Hij heeft een contract voor vijf jaar, dus we hebben alle tijd om hem te laten rijpen en ontwikkelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-08-2015 10:36

Het hele probleem is vd Berg. Er is geen enkele positie waarin hij uitblinkt. Als zijn overige medespelers op het middenveld hun dag niet hebben of ook nog niet god genoeg zijn dan zwemt vd Berg helemaal op het middenveld. In plaats daarvan neemt hij niet het voortouw met zijn ervaring, nee hij zit alleen maar te zeuren en te zeiken dat ten koste gaat van zijn eigen spel. Voetballen kan hij wel, maar voor het niveau dat Heerenveen nastreeft en de huidige concurrentie is hij niet goed genoeg
Als hij dan toch in de basis moet zou ik hem op "6" zetten
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor badfrisianboy » 08-08-2015 10:43

Als dat het geval is Frisian Viking, en Zahovic is niet gehaald voor de basis, heb je dus de wisseling te Vrede in plaats van Uth. Dan ga je er zwaar op achteruit in mijn optiek. Met daarachter een middenveld zonder creativiteit en een slecht spelende van den Berg vrees ik dat we tekort komen.

Het feit dat je een talent als Zahovic haalt is goed. Als je de kans krijgt moet je die pakken. Maar als hij niet voor de basis gehaald is blijf ik van mening dat de selectie niet sterk genoeg is en creativiteit mist. Dan zou er nog een versterking moeten komen.

Grote pijnpunt is eigenlijk van den Berg die in mijn optiek niet het niveau heeft om bij ons te mogen voetballen. Maar laat hij nu net het lieverdje van de trainer zijn.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Frisian Viking » 08-08-2015 11:13

badfrisianboy schreef:Als dat het geval is Frisian Viking, en Zahovic is niet gehaald voor de basis, heb je dus de wisseling te Vrede in plaats van Uth. Dan ga je er zwaar op achteruit in mijn optiek. Met daarachter een middenveld zonder creativiteit en een slecht spelende van den Berg vrees ik dat we tekort komen.

Het feit dat je een talent als Zahovic haalt is goed. Als je de kans krijgt moet je die pakken. Maar als hij niet voor de basis gehaald is blijf ik van mening dat de selectie niet sterk genoeg is en creativiteit mist. Dan zou er nog een versterking moeten komen.

Grote pijnpunt is eigenlijk van den Berg die in mijn optiek niet het niveau heeft om bij ons te mogen voetballen. Maar laat hij nu net het lieverdje van de trainer zijn.

Die creativiteit is er wel. Met name Namli zou prima de meest vooruitgeschoven middenvelder kunnen zijn op de plaats van Van den Berg. Voor Zahovic geldt dat mogelijk ook. Die creativiteit hoeft mijns inziens echt niet gehaald te worden. Alleen het gaat nooit gebeuren dat Van den Berg ernaast komt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Knipecity » 08-08-2015 11:17

Toen ze met Zahovic bezig waren zei ik al dat hij eigenlijk te klein is voor een centrumspits in ons systeem, maar veel mensen blijven zich dan maar blind staren op die spitspositie. Sommige spelers kunnen echt maar op 1 positie uit de voeten, maar snelle en beweeglijke en technisch handige spelers kunnen op verl meer posities spelen, hoewel ze heus hun voorkeur zullen hebben.

Wie weet valt een Slagveer straks wel buiten de opstelling. Als ik het zo lees en Namli zo bezig zag moet je eigenlijk altijd Larsson, Zahovic en Namli rondom Te Vrede opstellen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor 1983 » 08-08-2015 12:25

Frisian Viking schreef:Het zou ons niet gek uitkomen mocht Van den Berg nog vertrekken. Helemaal perfect zou het zijn als daar dan De Zeeuw of eventueel Brama voor terugkomt. Ik denk dat één van die ons echt verder kunnen helpen op het middenveld.

De Zeeuw ja, maar Brama? Die is voetballend toch niet beter dan van den Berg? en is daarnaast ook nog eens een ideale schoonzoon, dan heb ik nog liever Joey. Een middenveld met Van den Boomen-Namli/Zahovic-Thern evt. Cavlan, daar zit natuurlijk heel veel voetbal in, maar is dat niet veel te licht? En zo' n van den Boomen en Zahovic zijn nog jong en hebben nog niet veel ervaring op het hoogste niveau (van de Boomen nog helemaal niet), die zullen niet alles spelen. Dus het zou wel goed zijn om er wat ervaring met Van den Berg ( hoe ' gehaat' hij hier ook is) erbij te houden, of hij moet inderdaad vervangen worden door een andere ervaren kracht. Dat zie ik eigenlijk nog het liefst, vertrek Van den Berg en een ervaren (verdedigende) middenvelder er voor in de plaats. Wat in elk geval positief is, is dat we nu in alle linies veel meer opties hebben en verschillende kanten op kunnen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Frisian Viking » 08-08-2015 12:45

Brama is wel over zijn top, maar kan in een jonge selectie als deze wel belangrijk zijn. Denk dat hij qua sturend vermogen meer te bieden heeft dan Van den Berg voor de jeugd. De Zeeuw zou mijn ideale middenvelder zijn ter vervanging van Joey. Brama is wel meer het type stofzuiger dat we zoeken.

Michal Svec zouden we hier nu goed kunnen gebruiken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor BakCristian » 10-08-2015 09:01

Larsson--te vrede--slagveer
-
-----------------vd berg
---------boomen---------thern
-
Bijker----aken----juste---anholt
-
---------------mulder

Dit zullen de eerste elf van dwight zijn neem ik aan
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor nickstok » 10-08-2015 09:21

BakCristian schreef:Larsson--te vrede--slagveer
-
-----------------vd berg
---------boomen---------thern
-
Bijker----aken----juste---anholt
-
---------------mulder

Dit zullen de eerste elf van dwight zijn neem ik aan


Als iedereen fit en beschikbaar is ga ik er ook vanuit dat dit de eerste elf gaan worden dit seizoen.
Daarnaast ga ik er vanuit dat Namli en Zahovic het van den Berg lastig gaan maken. Als vd Berg inderdaad op de bank zou belanden verwacht ik dat Lodeweges Buijs weer gaat opstellen als hij weer fit is, om zo de ervaring in het elftal op peil te houden.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Otsje P » 10-08-2015 09:22

Knipecity schreef:Wie weet valt een Slagveer straks wel buiten de opstelling. Als ik het zo lees en Namli zo bezig zag moet je eigenlijk altijd Larsson, Zahovic en Namli rondom Te Vrede opstellen.


Als je volledig overlopen wilt worden, dan moet je dat doen inderdaad. Er zal ook verdedigend werk opgeknapt moeten worden. Als je een middenvelder vervangt door een vederlichte aanvaller (Zahovic), dan zal je Slagveer moeten laten staan. Al is het alleen al om de ontiegelijke hoeveelheid vuil werk dat hij opknapt. Namli is een technisch vaardige speler, die zijn minuten zeker gaat maken, maar wat werklust betreft kunnen hij en Larsson nog wat leren van Slagveer.

Ook ik mis de creativiteit op het middenveld, maar ik denk dat we ons niet zo blind moeten staren op 1 slechte pot tegen Mallorca.

Te Vreede voor Uth betekend absoluut dat we er voetballend op achteruit zijn gegaan. Maar op de beide back posities, en met van den Boomen voor de Roon zijn we er voetballend op vooruit gegaan.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Smitte » 10-08-2015 10:25

In een filmpje op Fox, waarin te Vrede werd geïnterviewd, speelde Namli op de plek van Slagveer. Is weliswaar een interview van zaterdag.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Rick » 10-08-2015 10:35

---------------Te Vrede---------
Namli---------Larsson-------Slagveer
----------vdBerg------Thern
Bijker----Van Aken---StJuste---Van Anholt
-----------------Mulder------

Namli linksvoor of 10.. Verdient een eerlijke kans en zou Te Vrede moeten voorzien van voorzetten.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor nickstok » 11-08-2015 07:36

In een groot interview met de LC geeft Namli aan dat hij verwacht dicht bij de basis te zitten. Daarnaast verteld hij dat Lodeweges hem puur als vleugelspits voor links en rechts ziet, en dus niet als '10', wat eigenlijk zijn favoriete positie is.
Ik zou hem zelf ook wel graag eens op de '10' willen zien spelen, maar onze trainer zal zijn redenen wel hebben.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Knipecity » 11-08-2015 09:18

nickstok schreef:In een groot interview met de LC geeft Namli aan dat hij verwacht dicht bij de basis te zitten. Daarnaast verteld hij dat Lodeweges hem puur als vleugelspits voor links en rechts ziet, en dus niet als '10', wat eigenlijk zijn favoriete positie is.
Ik zou hem zelf ook wel graag eens op de '10' willen zien spelen, maar onze trainer zal zijn redenen wel hebben.

Die reden zal wel zijn dat onze trainer blijkbaar geen echte voetballer op 10 durft te zetten en daar de enige optie ziet voor Vd Berg die hij waarschijnlijk altijd wil opstellen...

Met Vd Boomen, Thern en Vd Berg kan je ons middenveld nu toch wel de zwakste linie noemen. Weinig creativiteit helaas. Zou er graag een Namli, of Zahovic (als hij zo goed is als gezegd wordt) zien op 10.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Mackan68 » 11-08-2015 16:55

Knipecity schreef:Die reden zal wel zijn dat onze trainer blijkbaar geen echte voetballer op 10 durft te zetten en daar de enige optie ziet voor Vd Berg die hij waarschijnlijk altijd wil opstellen...

Met Vd Boomen, Thern en Vd Berg kan je ons middenveld nu toch wel de zwakste linie noemen. Weinig creativiteit helaas. Zou er graag een Namli, of Zahovic (als hij zo goed is als gezegd wordt) zien op 10.

De meeste trainers zetten inderdaad een creatieve man op 10. Lodeweges niet. Die zet daar een negatieve anti-voetballer neer. Zal vast lekker lopen wetend dat te Vrede ook geen voetballend wonder is. Lekker afhankelijk van de vleugels. Lekker voorspelbaar ook. Of Larsson moet meer vooruit spelen dan dat hij in 7 van de 10 wedstrijden vorig seizoen deed (mocht doen). Lekker behouden en zonder gekkigheden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor du longhi » 12-08-2015 09:59

Waar voorheen de verdediging van Heerenveen een zorgenkind was durf ik te stellen dat we (ook gezien de breedte) bij de top drie clubs zitten met de beste verdediging.

PSV met Bruma en Moreno
Ajax met Riedewald en Veldman
Feyenoord Kongolo en van Beek

Ik vind niet dat wij hier voor onder doen.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: [Centraal] Opstelling/Speelstijl/Tactiek-topic

Berichtdoor Rick » 12-08-2015 11:31

Feit is dat het duo Slagveer- Van Anholt en Larsson-Cavlan/Bijker een stuk sterker is dan vorig jaar. Met Van Aken en St.Juste heb je een uitermate sterk centrum. Met van den Boomen heb je eindelijk iemand die de opbouw vanaf het middenveld kan verzorgen. zwakte is nog de bal in de ploeg houden op het middenveld als er druk wordt gezet. Ik denk dat Cavlan daarom daar een uitstekende oplossing daar zou zijn. Is rustig aan de bal, draait makkelijk weg en is creatief en technisch begaafd.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron